A nie lepiej zastosować regulator Boscha - czarny kapelusik, i nie stosuj żadnych radiatorów skoro w oryginale brak.
Witam Stawiam na mostek prostowniczy ,lub luźny pasek,przypalony.
Sprawdzić napięcie paska klinowego. Sprawdzić alternator i regulator.
Alternator do przeglądu, prawdopodobnie regulator uszkodzony... (nie ma znaczenia że nowy)
Diody sprawdzałem teraz przez żarówkę i są dobre a jak sprawdzić regulator?
Witam To że szczotki szybciej ulegają zużyciu , to zależy z jakiego materiału są wykonane,oraz stanu pierścieni ślizgowych wirnika. Kondensator widoczny na zdjęciu,jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym często montowanym na alternatorach .Jeżeli wsuwka oczkowa nowego regulatora ma oczko(Φ6mm),to zapewne należy podłączyć ją do zacisku B+ alternatora,wsuwka...
Jedź tam, gdzie ci to robili i niech sprawdzają. Wygląda na to, że ten regulator pracuje wadliwie.
Jak nie ma ładowania, to do roboty. Trzeba usunąć usterkę. Palcem na odległość nikt miejsca nie wskaże. Do sprawdzenia alternator, regulator napięcia.
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekundę i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterkę samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
przekaźniki raczej mało prawdopodobne może masa ma gdzieś zwarcie, a jak sie zachowuje po zapaleniu? jak właczysz światła i np: kierunki to co sie dzieje ? a ma ładowanie ? może alternator nie ładuje albo padł regulator
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia.
jak by była padnięta dioda to by sie żarzyła kontrolka od ładowania może to być regulator pozdrawiam
Nie - pierścienie to początek i koniec tego samego uzwojenia. Może warto rozebrać alternator i sprawdzić te pierścienie. Albo kupić nowy regulator napięcia.
Szczotki są dobre, bo sprawdzalem i mialy ok 8mm. A może wiecie jakie powinny być napięcia między regulatorem a lampką kontrolną?
Sprawdz połaczenia,masy,ładowanie-lecz wymiana regulatora Cię nie minie.
Wymieniłem regulator napięcia
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekunde i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterke samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
Mam sporo takich wskaźników i wszystkie działają. Jeden kiedyś zamontowałem w Skodzie Felicia, gdzie regulator alternatora padał jak szalony i zawsze woziłem jeden zapasowy. Od siebie dodam, że frontowy filtr warto podkleić 50-procentową folią do przyciemniania szyb samochodowych. Nawet taką najtańszą, która do szyb się nie nadaje. Znacząco poprawia...
Może masz żle wyregulowany regulator napięcia ładowania.Sprawdzałeś go?
Tak sie sklada ze te opisane przez ciebie zabiegi najprawodopobniej okaza sie zupelnie zbedne, bo te alternatory (+regulator) tak maja nawet gdy sa nowiusienkie (temat wielokrotnie walkowany na forum Skody na Autokaciku... lacznie z rozwiazniem jak tenu w pelni zaradzic).
Witam. Skoda Felicia 1.3 MPi z 1999r Objaw taki że początkowo zmienił się dźwięk pracy silnika, a potem zaczęła żarzyć kontrolka ładowania na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Myślałem że pasek klinowy się ślizga. Wpierw naciągnąłem, a gdy nie pomogło - wymieniłem na nowy. Przez dzień dwa (jakieś 100 km) było ok, a potem znowu to samo....
Najprawdopodobniej w pokrętle (za nim)regulatora obrotów.
Ja stawiam na regulator,ok.50zł.
Witam, Nie wiem czy owy mostek i regulator napiecia to to samo, ale znajomy w tym samym samochodzie mial to samo na niskich obrotach male ladowanie a jak dodal gazu to lampka gasla. U niego byl t regulator napiecia. Pozdrawiam.
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
dzękuje za pomoc, faktycznie podał regulator.
albo od skody , w skodach felicia tez były montowane alternatory boscha
Panowie mam taki problem, chce sie upewnic czy dobrze mysle a mianowicie: kontrolka ladowania akumulatora nie swieci po zaplonie oraz na odpalonym silniku, oczywiscie brak ladowania nawet po duzym przegazowaniu. jak odepne cienki przewod z alternatora i dotkne do masy to kontrolka zapala sie(oczywiscie na wl. zaplonie) jak podepne zarowke pod ten przewod...
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
To znaczy że i tak mostek muszę dokupić..Trudno..A jeszcze jedno pytanie..Jest go ciężko odlutować i przylutować z powrotem.Jest tam w miarę dość miejsca? Aha.Zainteresował mnie też ten regulator boscha..Skąd go wziąć?
Witam! Regulator wysokosci swiatel w felicii czesto sie psuje i nie da sie go naprawic. Nie masz szans tak uzupelnic plynu i uszczelnic calosci. Nowy regulator (silowniki i pokretlo do kabiny kierowcy) kosztuje 150-200zl (oczywiscie zamiennik). W mojej felicii regulator juz dawno nie dziala ale jak sie wyreguluje porzadnie swiatla i nie jezdzi z maksymalnym...
Na początek sprawdziłbym jak wygląda ładowanie na benzynie , bo może okazać sie , że problemem jest instalacja LPG , jeśli nie będzie różnicy to zacząłbym od wymiany regulatora napięcia a potem sprawdziłbym mostek
Witam. Mam również 7-lenią Felicję i trzeci akumulator. Pierwszy siadł ni z gruszki ni z pietruszki w ciągu nocy gdy samochód stał w garażu, wszystko wyłączone, sprawne, "OK". Drugi? być może że na skutek regulatora, prawdopodobnie było słabe doładowywanie akumulatora,choć lampka kontrolna nawet się nie żarzyła, był na gwarancji został wymieniony razem...
albo mostek albo regulator jeżeli akumulator masz już słaby to różne cuda sie mogą dziać
Masz na myśli moze regulator,a zaworki są na wyjściu pompki zazwyczaj.
Ok, naprawione. Ku potomności: Pewnie przyczyn może być dużo ale w moim przypadku pomogły dwie rzeczy: 1) Wymiana filtra powietrza 2) Poprawienie kontaktu na alternatorze od wzbudzania? (ten kabelek podłączany od regulatora do alternatora) uff! Dzięki za wsparcie.
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
zmienić regulator,jak to nie pomoże to sprawdzić narięcie na końcówkach alt.jak jest za niskie pomimo zman regulatora to przeciąć ten biały kabelek od regulatora i wsadzić w szereg diodę 3A
Napięcie na zaciskach nieobciążonego naładowanego akumulatora po 30 min od skończonej pracy powinno wynosić 12,6V. Jest w Twoim akumulatorze, ale po tylu latach gromadzi on niewiele energii. Możesz zastosować akumulator o nieco większej pojemności do 55Ah, ale nie jest celowe i zalecane. Nie możesz zastosować akumulatora o mniejszej zdolności rozruchowej...
większe to transil, mniejsze to zenerka, oba na 17V Wymień regulator napięcia, albo nie odpalaj skodziany ze spawarki.
Tak. Ogólnie jest 7 kabelkow, trzy idą do czujnika regulatora obrotów, po jednym do tych dwóch czujnikow i dwa do tego jednego czujnika za gruba obudowa
Teraz żeby nie było to chcę zamieścić mniej więcej swoje raporty ile przejechałem. Przed jakąś ingerencją w samochód, przejeżdżałem około 400km na całym zbiorniku i mocno wyczerpując rezerwę. Teraz przejeżdżam ponad 550km i to jeszcze ze zblokowanym lekko tłoczkiem (chyba mówi się na to że tłoczek się "spiekł") i przez to hamulec mi lekko hamuje + do...
Aż się prosi wniosek iż będą to diody. Ale skoro na pewno sprawdzone to pozostaje słabe połączenie przy regulatorze lub sam regulator. Zakładam, że nie kombinowano z żarówką lampki kontrolnej.
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
Dioda zapewne , jak z wydajnością świateł kiedyś spotkałem się z przypadkiem gdzie altek się sypał i prawdopodobnie regulator ładowania powodował że dawał większe napięcie co powodowało świecenie świateł mocniej . Widać było w nocy .
Zderzenia nie miałem, ale padł mi regulator napięcia i miałem przevoltowanie w instalacji. Po włączeniu stacyjki zapala się z innymi kontrolkami i po uruchomieniu silnika po ok. 2 sekundach się zapala i świeci cały czas.
Witam wszystkich serdecznie, Posiadam Skodę Felicie 1,3 MPI z 1999r. Od jakiegoś tygodnia przy wysokich obrotach świeci się kontrolka ładowania, przy niskich lampka się tylko lekko żarzy. Wymieniłam już alternator i regulator napięcia, natomiast problem dalej występuje. Bardzo proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Z góry bardzo Wam dziękuję....
A jak wygląda napięcie ładowania , może to wina wytartych szczotek w regulatorze Sprawdź połączenia wg schematów podanych na tej stronie http://skodas.host.sk/o_skodach/felicia/... moje tłumaczenia legendy schematów znajdziesz tu http://www.skodovka.pl/articles.php?arti...
Witam jestem posiadaczem Skody Felicii od jakiegos czasu swieci mi sie dioda od ładowania, gdy pracuje na wolnych obrotach ledwo sie rzazy gdy przygazuje zaczyna mocniej swiecic ale nie gasnie, wymieniłem regulator ze szczotkami i dale j to samo sie dzieje, moje pytanie brzmi: gdzy wymienie diody napieciowe w mosku usterka ustanie??
Po odpaleniu silnika zegary się nie włączają. Światła działają i dmuchawa również chociaż słabo. Po przegazowaniu do 2 tys. obrotów włączają się zegary, światła jaśniej świecą i dmuchawa mocniej dmucha. Zapala się kontrolka ładowania, ale ładowanie na akumulatorze jest. Wymieniłem regulator napięcia, ale problem w dalszym ciągu występuje. Co może być...
Standardowo był 55A ale bez zmian możesz zamontować Magnetrona 70A. Do 1.6 był Bosch 70A i nie pasuje w miejsce Magnetrona. Nie kupuj tureckiego bo mają krótką żywotnośc. Lepiej kupić używany ale trzeba sprawdzić przy zakupie stan pierścieni ślizgowych (wystarczy wykręcić regulator). Jak będzie wglębienie większe niż 0.7-1mm to będzie niszczyć momentalnie...
12,6V ładowania - to praktycznie brak ładowania, proszę zmierzyć napięcie bezpośrednio na śrubie alternatora, regulator napięcia decyduje o wartości wyjściowej, może słaba masa na silniku albo długi i za cienki przewód plusowy od aku do alternatora ?
dziekuje za odpowiedzi - jestes wlasnie w trakcie wykluczania niektorych niedomagan w instalacji elektrycznej (akumulator za dobrze nie trzyma, zwlaszcza po kilku dniach bez uruchamiania silnika), a jestem juz na 99% pewny, ze to wina wlasnie akumulatora. zmierzylem juz pobor pradu w czasie bezczynnosci i wynosi on max. 0,08A - wiec rozladowywanie z...
witam, alternator w mojej felicii 1,3 laduje slabo tzn ok13,5 V. Najpierw kontrolka delikatnie sie żarzyła, teraz stało sie tak , że im więcej gazu dodaję tym mocniej się świeci. a ładowanie jest słabiutkie. wymieniłem regulator od innego, sprawnego i niestety jest to samo. co moze byc problemem? z gory dzięki z odpowiedzi!
Witam, Auto (Skoda Felicia) stało dwa dni na mrozie. W aucie jest centralka Python (model nieznany) i nowa syrenka (stara miała ułamany zamek). Od dziś, po przekroczeniu 2000 obrotów, syrena zaczyna wyć. Jestem umówiony na serwis, ale serwisant naciska, że to regulator napięcia w aucie - co osobiście wykluczam, bo nie ma innych objawów podwyższonego...
Ok po dokładniejszych oględzinach stwierdzam, że padła któraś z diod wzbudzenia. Gdyby padła prądowa to alternator bardzo by się grzał a temperatura jest w porządku i akumulator też dobrze naładowany. Jako, że mam okropne problemy z odkręceniem alternatora (trzyma śruba na mocowaniu tak, że ani odkręcić popuścić czy zmienić naciąg paska) mam pytanie...
witam.twój tzw. wykwit na klemach spowodowany jest nieszczelnymi czopami akumulatora.pewnie jest to jakis niefirmowy akumulator merketowy wiec to jest ich wada fabryczna .nic z tym nie zrobisz. filc pomoże w 60 % ale i tak po jakims czasie zaoksyduja klemy.rada: czyscic 1 * w miesiącu uszczelnic słupek akumulatora silikonem i na to filc oraz małozyc...
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
dlatego tez sam sie bardzo zdziwiłem ze przy włączonym ogrzewaniu szyby, nawiewie i światłach mijania ładowanie było tylko 12.6V - 12.2V powoli idzie zima a takie ładowanie oznacza problemy z porannym odpaleniem. A fakt faktem robię bardzo krótkie trasy do pracy bo około 4km dlatego tez sprawne ładowanie jest dla mnie ważne. Dodatkowo tez aku ma dopiero...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
Mam Skodę Felicię. W tych autach regulator świadomie jest ustawiany na 13,8 V. Mimo że niektórzy producenci akumulatorów nie dają gwarancji, jeżeli napięcie w instalacji auta jest ponizej 14 V. Ale 13,8 V jest na zaciskach akumulatora. Na zaciskach żarówek jest ok. 13,2 V na skutek spadków napięcia w przewodach i stykach przekaźników, bezpieczników...
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Witam Też miałem awarię termostatu po 4 latach użytkowania samochodu. Wymiana w ASO na oryginalnych częsciach. Kolejny, czwarty już rok bez problemu. Natomiast na etapie diagnozowania termostatu wyszło, że pompa wody też już dogorywa i została wymieniona. A czy kupowałeś termostat w ASO czy kupowałeś oryginalny czeski w sklepie? Bo to może być klucz...
Witam Objaw wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia. Jeśli masz sprawną poduszkę powietrzną, to powinna zapalić się jej kontrolka - typowe dla Felicji. Do wymiany regulator napięcia (proponuję oryginalny, bo zamienniki u mnie padały dość szybko). Drugi regulator proponuję wozić w bagażniku "na wszelki wypadek". Po wymianie regulatora, sprawdzić...
Mam dwa pytania: 1.Wiem, że prawnie zmiana żarówek na HID jest niedozwolona.Trzeba spełnić mnóstwo wymogów (stabilizacja, spryskiwacze), a mimo to jesli w roku produkcji auto nie było homologowane do HId to i tak jest to nielegalne :( Chodzi mi jednak o to, że ludzie kupują takie żarówki i montują je do aut. Jaki ma to wpływ na wiązkę światła (ustawienie)...
Witacje, Od jakiegos czasu chodzi mi po glowie następujący problem - Zgodnie z instrukcją obsługi samochodu przewidziano mozliwość montażu podgrzewania przednich foteli - sa przwidziane wlaczniki i regulatory na desce rozdzielczej) .Dzwoniłem do serwisu ASO ale nie umieja mi pomoc w tej kwestii. Mam pytanie czy ktoś sie zajmować ta sprawą lub gdzie...
Dziękuje za porady. Wymieniłem świece na nowe, umyłem w benzynie moduł w.n i jest OK. Regulator przepływu jest ustawiony w automacie na 93 kroki , na biegu jałowym waha się w granicach + 10 kroków [ ustawione jest na -30 i + 20], na średnich obrotach coś takiego. Na obciążeniu [ podczas jazdy]nie sprawdzałem . Dziękuje jeszcze raz . Zamykam temat
Witam. Mam problem z lpg w felici 1.3 MPI 99rok. Mam Lpg II generacje z Autronikiem Al-700. Problem polega na tym ze na zimnym TYLKO silniku przy uruchamianiu samoczynnie wskakuje na gaz mimo ze temperatura reduktora nie jest osiągnięta a tym bardziej próg przełączania 2200 obrotów przełączanie na spadku. Podpiąłem sie pod komputer zrobilem regulacje...
Witam . Sprawdź w weekend przy odłączonych klemach ,czy przy zakładaniu klem mocno iskrzy.Do sprawdzenia oświetlenie wnętrza samochodu i bagażnika (jeżeli jest)czy prawidłowo gaśnie.Pomiar poboru prądu można dokonać ampromierzem jak wcześniej wspomniał kolega piotrekwoj1 ,lub multimetrem który ma funkcję pomiaru Amper.Może to być sam alternator (właściwie...
Witam, dziś zauważyłem że po włączeniu tylko świateł pozycyjnych, zaczyna mi się lekko świecić kontrolka od ładowania i od oleju. Po przekręceniu kluczyka normalnie świecą i gasną po uruchomieniu silnika. Zauważyłem też że gdy włączę tylko światła pozycyjne i mijania przekręcę kluczyk, po czym z powrotem cofnę w pozycję "0" światła mijania nadal się...
wiem, że 200 Wat to nie tak dużo ale w dwóch autach już alternatory mi poszły przez ten sprzęt. Poprzednim była skoda felicia i tam naprawiane były diody alternatora. E-tam w felicjii to normalne bez sprzętu też lecą diody, natomiast jeżeli są skoki napięcia a kontrolka się nie zapala wymienić regulator napięcia i już.P
Witam forumowiczów. Na wstępie Wesołych Świąt życzę wszystkim. Mam mały problem ze skodą. Model to skoda felicia GLXi 1,3 MPI 50kW 68KM rocznik 1998 z instalacją lpg. Instalacja drugiej generacji. Parownik lovato, jeden filtr. W środku auta jest tylko przełącznik trójpozycjny: b(powyżej 2tys. przełączanie na gaz),g,b. Objawia się to losowym dławieniem,...
Od początku - znajomemu w/w skodzie padł regulator napięcia i jechał x kilometrów bez akumulatora, aż padł komputer. Komputer (siemens) naprawiłem - samochód odpala za pierwszym razem, ale gaśnie po 2 sek. Podłączyłem Vaga i w błędach pokazuje kod 546 (Usterka linii przesyłania danych) i 27-00 "cos tam niemożliwe". immobilizer (25) chyba się komunikuje...
Witam Jako iż jestem posiadaczem samochodu Skoda Felicia 1.3 LXi MPI z 1995r. spotkał mnie jak i innych użytkowników tego pojazdu problem ze zbyt duży spalaniem sięgającym ponad 10l. Teraz jako że znalazłem kilka rozwiązań jakie na pewno były przyczyną zbyt dużego spalanie postanowiłem informacje te zamieścić na niniejszym forum jako pomoc dla posiadaczy...
w itam wszystkich... mam taki amły problem w e wrześniu 2006 r . z aczeły mi sie problemy z ładowaniem wiec kupiłem nowy regulator napiecia. w szystko wróciło do normy ale nacieszyłem się nie na długo :( w ykręciłem regulator okazało sie ze znów szczotki zostały zbyt szybko z cięte wiec należało wyremontować alternator 55ah magnaton okazało sie ze...
Witam. Mam problem jak w temacie. Obroty się wieszają na poziomie 1500 obr/min, (na benzynie i LPG) ale tylko na w pełni rozgrzanym silniku (90°C i więcej). Jak przeciągnę podczas hamowania silnikiem poniżej 1500obr/min to spadają do prawidłowych obrotów biegu jałowego, jeśli natomiast wyrzucę na luz (wcisnę sprzęgło) powyżej 1500 obr/min to wiszą....
Witam, jest to moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc :D z gory dzieki. dobra do konkretow skoda felicja 1.3 mpi 98r. problem polega na tym ze .... wymianialem w skodzie polos dułgą , po wymianie nadszedł czas na rozruch silnika , ale niestety dźwięku odpalonego silnika nie uslyszałem oprócz tego slychać było "pyknięcie" od strony bezpieczników. natychmiast...
Kolego, jeśli już tyle sprawdziłeś i chce Ci się z tym dalej bawić, a nie jeździć, to kup lakier do uzwojeń i pozalewaj pędzlem całe uzwojenie potem sprawdź. Ten lakier dość szybko schnie. Oczywiście diodę sobie wymienisz i może będzie Ok. Jednak nawet jak sprawdzisz, to pewności nie ma jeśli chodzi o uzwojenia. Jednakże podpowiem Ci co ja robę jak...
Kilka nutek, które wyjątkowo pobudzają mnie do odsłuchu na pełny regulator :wink: [url=http://www.dj-tronic.com/dancefloor... Glitch Mob vs La Roux - Bad Wings vs. In For The Kill [url=http://papiqu.wrzuta.pl/audio/8bF9v... Muse...
Jak już wcześniej pisałem sprawdził bym poprawność połączenia minusowego bieguna akumulatora ze karoserią jak również ze silnikiem, a to dlatego że problem żarzącej się kontrolki ładowania może ale nie musi być z tym związany a pozostałe wymienione usterki również mogą być spowodowane złym (niepewnym) połączeniem "masy" Żarząca kontrolka może również...
Brat ma tę Felicje i problem nienajlepszej wydajności instalacji elektrycznej to "ten typ tak ma". Akumulator jest ciągle niedoładowany od kiedy musimy jeździć na światłach cały rok. Ale to jest wina instalacji elektrycznej (za cienkie kable) a nie alternatora. Pomaga zamontowanie: - Czesi zaoszczędzili na kablach i ten od alternatora daje ogrome straty...
Drugi akumulator byłby umieszczony pod maska z przodu. Co do tego polaczenia rownoleglego alternatorów to czy mozna je tak polaczyc bez dodatkowych układów...? Jako podstawowy układ uwazam regulator napiecia który jest zintegowany z alternatorem.
Wsadź kawałek jakiejś pianki czy filcu i już. No można w sumie ale nie wiem czy to tak powinno być bo reduktor ma 3 tygodnie i jest na gwarancji. Podskoczę do gazownika niech to robi, a w ogole to ja nie wiem czy dobrze jest zestrojona ta instalacja bo skoda 1.3 MPI pali mi gazu 14 na 100km czy to normalne to nie wiem. No spala jak dobra 2 litrowka.Miasto...
Witam, Spotkał mnie ostatnio następujący problem: Obrotomierz w mojej Felici 1.9D zaczął skakać trochę mnie to poirytowało ale z uwagi na brak czasu i wiek auta dałem sobie z tym spokój. ostatnio siadł na tych 500 obr/min i spotkała mnie przykra niespodzianka. Wsiadam, odpalam, lampki przygasają i klekot przekaźników. Podmieniłem akumulator auto pięknie...
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Jak dawałem stojan do przewinięcia, wymieniłem oba przewody wychodzące z uzwojenia wzbudzenia bo już były stare i i twarde, także można je wykluczyć. Natomiast co do przewodów wychodzących z regulatora, to sprawdziłem miernikiem i jest przejście między zieonym i brązowym. Z tej strony o felicii niewiele rozumiem :|
Witam Stefanie i bardzo Ci dziękuję za odpowiedzi zarówno na prv jak i tutaj. Co do ewentualnego podejrzenia o zbyt wysokie napięcie ładownia akumulatora, o którym pisałeś na prv, to coś mi się przypomniało. Radia zwykle nie używam zimą, bo trzymam je normalnie w schowku Skody, a że samochód parkuje pod chmurką, to zimą radio nie miałoby dobrych warunków....
Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego. Octavia 2. benzyna silnik AQY. Mam problem z niskim napięciem ładowania. Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem. Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A. Wymieniłem dziś regulator napięcia. Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest...
wydaje mi sie ze jezeli chodzi o podswietlenie przełączników to powinny byc zasilone z jednego kabelka wiec niema potrzeby robic pojedynczych rezystorów na kazdy przełacznik,ja bym odszukał w instalacij ten przewód zakupił na szrocie sciemniacz/jest to zwykły potecjometr wiekszej mocy/i wpioł go w instalacje i cała filozofia Jest jeszcze taka mozliwosc...
Przy silnikach 1.6 i 1.9 w Felicii byly montowane altki Bosch, a nie Magneton jak w 1.3 to po pierwsze.Takie spadki napiec moze powodowac regulator napiecia: sam mam w mojej Felce 1.3MPI alternator Valeo 90A i na oryginalnym reglerze na zimnym mial ponad 14V, a w miare nagrzewania napiecie spadalo ponizej 14V .Wymiana reglera rozwiazala sprawe chociaz...
Witam! Szperałem trochę w Internecie i po różnych forach, niestety nie mogę natrafić na nic sensownego, co mogłoby mi pomóc. Mój problem jest następujący. Potrzebuję ładować baterię akumulatorów 24V (szeregowo połączone 12V). Uprzedzając pytania odpowiadam, że nie mogę przełączyć na równoległe połączenie, gdyż akumulatory mają być ładowane "w locie"....
Jest to robota na około godzinę razem z wykręceniem i wkręceniem alternatora. Potrzebna lutownica (lepiej jakaś mocniejsza) i lutowie. Trzeba rozkręcić 3 śruby obudowy i te od wyprowadzeń w okolicach regulatora, następnie ściągnąć dolną część - może schodzić z trudem, ale trzyma tylko na łożysku. Stary mostek trzeba wylutować i zapamiętać podłączenie....
mialem to samo w felicii (jedna szczotka zdecydowanie bardziej zjechana niz druga, auto mialo wtedy okolo 90kkm przebiegu). Moja radosc po wymianie szczotek trwala trzy dni. Pozniej znowu wrocila zapalajaca sie lampka ladowania. Przyczyna bylo wglebienie na obu slizgaczach wirnika (okolo 0.7-1mm). Nawet nie bylo sensu tego staczac tylko wymiana wirnika...
Dobry wieczor Kupilismy niedawno Felicie z 1.6mpi, ale jezdzic to to sie tym nie da ehh Tak mysle ze chyba nie jest to wina przepustnicy choc tak wszyscy dookola gadaja,pisza na forach w google bo objawy podobne, pan mechanik nawet podobno wyczyscil ja(ja juz wiem ze popryskal raczej sprayem za cale 80 zeta do kolektora)... ,prosze o pomoc bo nie wiem...
Witam ! Mam pytanie padł mi regulator napięcia w alternatorze i chce go naprawić lub ewentualnie wymienić na inny jeśli to możliwe. Oryginalny kosztuje 200zł w związku z tym chciałem się poradzić kogoś czy można zastosować tam coś innego np. regulator napięcia od skody felicji który kosztuje około 30 zł . Wymienił bym sam układ a szczekotrzymacz pozostał...
regulator napięcia felicia skoda felicia regulator regulator światła felicia
ekspres krups ea9000 wyciąć otwór szkło numer administratora
krups zawór dwubarowy stk463 podróbki
Głosowe sterowanie urządzeniami Bluetooth: jak to zrobić? Podłączenie elektryczne sterownika Elektromet EL-02