(at)jureka6 zacząc trzeba od wiedzy. Regulator referencyjne napiecie S ma otrzymywać stale , a ecu koryguje to napięcie poprzez regulator.
Chodzi mi o ryzyko spalenia innych podzespołów gdyby winowajcą był alternator/regulator napięcia Typowy objaw ubitego regulatora.
regulator napięcia do wymiany
Dla mnie to fiksuje regulator napięcia.
Wygląda na trafiony regulator napięcia.
Sprawdz naciąg paska alternatora.Jeżeli jest o.k , to sprawdz regulator napięcia.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Problem rozwiązany, elektryk wymienił regulator napięcia przy alternatorze i jest ok.
Kolego miałem taki przypadek i winą za taką usterkę były skończone szczotki na regulatorze napięcia. Sprawdź szczotki. Dodano po 2 A jeszcze jedno sprawdź podłączenie tej całej kostki która wchodzi na regulator mogła zaśniedzieć
wzrost napięcia występuje przy wyłączonych odbiornikach prądu przy obrotach 1500,natomiast przy włączonych odbiornikach(wentylator,ogrzewanie szyb) wzrost napięcia nie następuje przewody masowe przy akumulatorze sprawdzone wyczyszczone i porządnie dokręcone regulator napięcia wymieniłem 2szt na oryginał.
Żle dobrany regulator napięcia.Nie ten typ regulatora.
Pin 3 regulatora ma miec napięcie z akumulatora,zmierz czy dochodzi prąd również kontrolką a nie tylko miernikiem.
Kurcze - teraz dopiero zobaczyłem - a mogli mi sprzedać taki z napięciem 14 v ??? Mocno mi się wydaje że ostatnie cyfry na tym nowym regulatorze to było 14v ??
To jeszcze nie tak! -zielony ok! -czarny do ładowania! -biały uzupełnić poziom elektrolitu (wodą destylowaną) i ładować Za manualem Motorcraft'a. Ps. Tylko raz zdarzyło mi się, że z białego oczka zrobiło się zielone, z reguły czarne i akumulator miał 30-60% wydajności. Uwaga! w focusach i w mondzielakach tych powyżej 99 musi być akumulator srebrowo-wapniowy,...
Jak silnik cyka na jałowym i włącza się wentylator chłodnicy to silnik nie zwalnia a światła nie przygasają? Teoretycznie przy 1000 obrotów na min. alternator powinien już ładować akumulator ale nie ma jeszcze pełnej mocy. Jak jeszcze zasila światła a teraz pewnie jeszcze i dmuchawę a obroty są nie tysiąc a np. 800/min to nie ma się co dziwić, że napięcie...
Kup cos takiego: http://obrazki.elektroda.pl/2071896900_1... Nazywa się to baypass bezpiecznika. Miernikiem znajdziesz wolne 12V po zapłonie w skrzynce bezpieczników. Dodatkowo potrzebny będzie regulator napięcia z 12V na 5V
Sprawdziłem wiązkę kable są całe, nie ma przetarć, również czerwony kabel wydaje się być bez uszkodzeń, możliwe, że woda dostała się do wtyczki w alternatorze i to wywołuje problem? Jeśli nic nie znajdę wymienię cały alternator z regulatorem napięcia, czy mogę sprawdzić coś jeszcze?
Napięcia na bezpieczniku od dmuchawy nie ma. Zostal mi do sprawdzenie ten regulator
Udało się Koledze rozwiązać ten problem?. Rozwiązania są dwa - albo zakup akumulatora "Ca" albo wymiana regulatora.
Regulator napięcia alternatora do sprawdzenia i ewentualnej wymiany (naprawy) .
byc może szwankuje ci sam regulator napięcia. Trzeba by dokładniej wszystko sprawdzic i zastanowic sie nad jego wymianą
Widocznie jest opcja. Robił to bardzo dobry szpec ale każdemu się może zdarzyc naprawił bez problemu przetestował go na nowo i jest Ok. Po prostu zrobiła się tam mikro przerwa i przy drganiach wariowało bo komputer nie wiedział co się dzieje z alternatorem. A wyczailem to jak zaczeliscie pisać o wiązce. Zacząłem ruszać wtyczka i regulatorem obserwując...
To miejsce 30cm-40cm od wtyczki, już w peszlu, też przetestowałem na tyle ile się dało. Też było mi podejrzane. Ale tam wygląda, że jest ok. No nic, odkąd zgodnie z jakąś radą poprzeginałem te piny w gnieździe alternatora/regulatora to dwa dni już jeżdżę i ani razu kontrolka się nie zapaliła. Błędy wykasowałem i również się nie pojawiły. Może to było...
Czy przyczyną może być alternator albo regulator napięcia i w momencie przeładowania dzieją się wyżej wymienione cuda??
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze i szykuj kasę na nowy akumulator. Kasę należy wozić w aucie.
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
Nie trzeba było pisać <Pana Tadeusza> , tylko zrobić jeden dobry pomiar. Te żarówki , nie lubią podwyższonego napięcia,zleży też od producenta. Nowy regulator. Reszte masz na PW.
No to , masz bardzo złe ładowanie. Na postoju , po wyłączeniu stacyjki i chwilę odczekanie , jakie masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli jest powyżej 12,60 V , to możesz mieć; - nawalony alternator , - uszkodzony regulator napięcia , - albo też (jak pisze Kol.Pitool) - masy,masy.
Sprawdż bezpiecznik 12v 1A w komorze silnika i przedzwoń kable z tą wtyczką trzy pinową, sprawdz czy regulator napięcia jest oryginalny , bywało ze na podróbkach żle działało .
Jakie masz napięcie na akumulatorze i 3 pinie regulatora podczas pracy silnika?
Jakie dopasowanie wirnika do regulatora????? :) Raczej regulatora do alternatora i PCM
Witam, Gdzieś mi się o oczy obiło, że regulator napięcia można bez większych trudności samemu wymienić. Mechanik krzyknął mi 150 zł bo trzeba odkręcić sprzęglik i klimę, no i wiadomo jak się samemu zrobi to większa satysfakcja :) pozdrawiam
Panowie, sprawdziłem dzisiaj ładowanie akumulatora i wynosi ono 13.99 V Czy może być uszkodzony regulator napięcia w alternatorze i dlatego czasem jak się zatrzymuję to obroty spadają tak nisko i czasem trzęsie autkiem ?
Witam. Po regeneracji alternatora w moim Fordzie Focusie nadal świeci się kontrolka Akumulatora na desce rozdzielczej. Nie wiem, co jest tego powodem, gdyż wszystko inne działa normalnie. Silnik odpala na strzał, napięcie ładowania akumulatora to 14V, paski są sprawne. A mimo to dalej cały czas się świeci kontrolka. Jeden mechanik zasugerował, że może...
auto ma przejechane 215000 km auto było sprowadzone z zagranicy ok. 4 lata temu i w tym czasie już 3 raz nie ma ładowania za każdym razem ten sam problem popsuty (spalony) regulator napięcia ( wymiana na oryginalny) co może być przyczyną tego że nagle zapala się kontrolka od ładowania mniej więcej w równych odstępach czasowych (co kilkanaście miesięcy)...
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
Z przewodami wszystko ok, zostały oryginalne motocrafta, pojdejrzewam regulator napięcia, ktory puszcza prąd do cewki - ponieważ cewka zaczęła pracować na 3 cylindry w momencie kiedy z luzu wrzuciłem na bieg trzeci po rozpędzeniu samochodu (oszczędzam paliwo, wyłaczając dopływ paliwa kiedy wiem, że będę się zarzymywał - sytuacja jednak wymusiła, że...
Na pin 3 idzie napięcie akumulatora , pozostałe 2 idą do PCM. Prawdopodobnie trafiony regulator. Przedzwoń przewody do PCM i ten na 3 pinie próbówka czy ma zasilanie. http://obrazki.elektroda.pl/5127218400_1... przykładowy schemat Forda.
Alternator z regulatorem inteligentnym ( tfu). Kablek czerwonu to plus stały poprzez wiecznie przepalający sie bezpiecznik, szary i niebieski połaczony z PCM
Wymiana regulatora napięć nie pomogła problem pozostał. Gdy znajdę problem to napisze
ja też bym twierdził że to absolutnie normalna sytuacja- to wynika z bezwładności regulatora i tyle. Nie posądzałbym również PCM o regulowanie napięciem ładowania- do tej pory stosuje się proste analogowe regulatory napięcia, bo są najbardziej pewne, bezawaryjne i najszybsze w działaniu. Jak sprawdzałbyś oscyloskopem to ten skok miałby koło 40 V przy...
Witam Panowie jeśli ktoś jest w stanie ogarnąć jaki do tego alternatora idzie regulator napięcia będę wdzięczny bo mi już ręce opadają http://img830.imageshack.us/img830/6617/... Z ciekawostek dodam, w Fordzie Focus II ST 2,5l Turbo regulator napięcia ma aktywny tylko środkowy pin, na kostce którą się wpina w regulator jest tylko jeden przewód...
Tak. W zwiększonym poborze mocy i większych oporach alternatora. Co prawda nie powinny falować, możliwe, że regulator obrotów i napięcia ładowania wpadają w rezonans. Lub coś nie tak z układem wolnych obrotów. Czy dzieje się tak samo, jak instalację obciążysz ogrzewaniem szyby, przewmgielnymi, itd?
Miałem podobny przypadek ze po chwili zapalała sie kontrolka ładowania , wymiana regulatora napiecia pomogła na orginalny ,wczesniej był podstawiony zamiennik i był ten sam objaw.pozdr.
Tak jak kolega Strumien pisze > podłącz żarówkę >(sprawdź czy jak obraca się wentylator - lekko i bez oporów ) Jak dochodzi napięcie żarówka się pali to zostaje ci bezpiecznik termiczny (a nie powiem zdarza się :D ) lub w ostateczności silnik wentylatora Jak nie dochodzi to sprawdź napięcie na regulatorze obrotów (czy dochodzi i czy wychodzi) :D Jeżeli...
Regulator jest na listwie, a sam regulator/ zawór ciśnienia bez przelewowy . Postaram się sprawdzić to ciśnienie jak najszybciej. Silnik benzynowy 1.6 100 km.
Witam.Auto po testach komputerowych.Diagnostyka sterowników FORD Układ sterowania silnika Pamięć błędów P0622 Kontrola pola prądnicy F Zakłócenia działania, P1000 Testy systemu OBG Niezakończony. Auto dalej niema ładowania świeci kontrolka ładowania ale odpala i jedzie.Wymieniony regulator napięcia nie był orginalny ,facet co wymieniał przyznał się...
Przewody sprawdzone, przy zmianie alternatora, też o tym myślałem. Na próbę dostałem również alternator Bosch 105A, ale komputer go nie widział bo inny układ na regulatorze (od Mondeo 1.8, lampka ładowania świeciła non stop) i wtedy było jednostajnie 14,3V niezależnie od obciążenia, najniższy pomiar przy bardzo dużym obciążeniu altka to 13,8V.
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator.
Witam serdecznie. Mam problem z regulatorem napięcia, otóż miałem delikatne problemy z trzęsieniem autka (spadaniem obrotów) na biegu jałowym, gdy np otwieram drzwi i zapalają się światła awaryjne, lub gdy zamykam lub otwieram szyby elektryczne, wtedy obroty spadały i trzęsie autem. Postanowiłem wymienić regulator napięcia bo podczas zamykania szyb...
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
Witam, Ford Focus MK1 1.6 zetec, LPG, 2000 rok, wbudowany imo i centralny zamek. Akumulator jest rozładowany po każdym wyłączeniu samochodu. Zaczęło się od tego że rano jak jechałem przestał działać prędkościomierz i licznik kilometrów. Myślałem że to czujnik. Później natomiast autko stanęło i zauważyłem że przerwał się przewód zasilający od LPG przy...
Witam, mam problem z moim focusem. Posiadam focusa 1.8 tddi kombi z 2001 r. Od kliku dni po zapaleniu silnika nie gaśnie lampka ładowania. Zaprowadziłem go do elektryka. Ten wymienił regulator napięcia i lampka świeci nadal. Ładowanie ma ok. 13.5 v a po zapaleniu odbiorników spada do 12,5 v. Niekiedy ładuję 14 V a niekiedy wcale. Elektryk rozkłada ręce....
focus 1,6 benz 2002r samochód od blacharce, stał ok 8m-cy: nie działa obrotomierz, świeci kontrolka ładowania, komputera silnika. po diagnozie silnika urządzeniem multidi(at)g błąd: przerwa w układzie czujnika poziomu paliwa. wskaźnik paliwa działa. kable od alternatora do komp. silnika sprawdziłem, od komputera do licznika też (CAN), regulator napięcia...
W fordzie alternator jest wyposażony w regulator który jest połączony z komputerem sterującym pracą silnika,jest takim wzmacniaczem działającym na aktualne potrzeby .Wymiana regulatora sprawnego na nowy nic nie da bo dalej będzie tak samo zarządzany przez E C M. Częstym problemem jest wiązka łącząca alternator z E C M .Ale tak troszkę o alternatorach...
Witam wszystkich,dodam coś od siebie,może przydatnego... W mk1 alternator pracuje już pod dyktando fordowskiego bsi-regulator napięcia alternatora wykonuje polecenia sterownika auta,nie jak dotychczas sam reaguje na zmiany obciążenia,obroty,itedeitepe. 14,6v to skrajna dopuszczalna wartość napięcia ładowania. Klemy,kable aku-alt-rozr-masa-to podstawa.Kable...
1. Wedle schematu we wtyczce na czerwonym przewodzie ma być stały plus ale od strony samochodu, nie alternatora. 2. Weź śrubokręt i włóż go między wtyczkę a przewód w peszlu i dociśnij śrubokręt tak żeby docisnął przednią część wtyczki (tam jest zaczep) 3. To jest główny plus, masa to cała obudowa alternatora. 4. Bo np. regulator w alternatorze tak...
Witam problem jak w temacie. Po uruchomieniu trybu serwisowego i przejściu do pomiaru napięcia odczytywana wartość jest o 1V niższa od rzeczywistej zmierzonej na klemach akumulatora miernikiem. Sprawdzałem też napięcie w innym Focusie ale tam było wszystko OK. Do tego dochodzi jeszcze problem z ładowaniem akumulatora. Po około 20sek. załącza się kontrolka...
Mam problem z nagminnie (tak co 1,5-2 miesiące) przepalającymi się halogenami H7 w Ford Focus. I to nie tylko ja jeden. Sprawdzałem napięcia i są w normie. Wymieniłem też regulator napięcia - bez zmian. Przepalenia następują zazwyczaj (dwa takie zaobserwowałem) podczas uruchamiania świateł - po dwóch, trzech sekundach przepala się żarnik. Chciałbym...
Akumulator jest w porządku. Ma około roku i napięcie na nim wynosi 12,2 V. Byłem u jednego elektromechanika, to jak na złość jak jeździł tym samochodem to nie dawało żadnych ww. oznak. Sprawdzał napięcia i mówi że jest w normie. Rozłożył ręce i mówi że nie wie co może się dziać. Podjechałem do innego punktu gdzie tylko zajmują się elektryką samochodową...
Krzemowych. Uprzejmie przypominam kolegom, że w FF alternator jest z regulatorem inteligentnym sterowanym z PCM. Taka sytuacja w owym modelu przeważnie ma miejsce wtedy, kiedy przed rozruchem silnika już są włączone światła. Czasami też przy fakcie włączenia świateł na uruchomionym silniku PCM dość ostro podniesie napięcie na krótki moment. To wystarczy,...
Witam mam Forda fokus mk1 1.8 tddi 90kw po włączeniu zapłonu zagrzaniu świec nie odpala muszę wylaczyczyc zapłon i jeszcze raz włączyć i bez problemu odpali ?? Czy się rozkodował ale nie zawsze tak jest Cześć, Z Twojego opisu wynika, że masz problem ze startem silnika w Twoim Fordzie Focus MK1 z silnikiem 1.8 TDDi. Silnik nie odpala przy pierwszej...
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
Witam. Autko jak w tytule, mam pewien problem. Odkąd go kupiłem, coraz częściej przepalają się żarówki H4. Zawsze zmieniam obydwie. Testowałem chińczyki, czy markowe. Przy zakładaniu nie są zatłuszczone. Kostki przy lampach nowe. Reflektory fabryczne. Auto nigdy nie rozbite- przynajmniej nie zauważyłem. Żadnych kombinacji. Nie przepala się nic innego....
ponoć srodkowy podaje mase na regulator ale wiem to z nie pewnego zródła Dodano po 1 tak ciekawi mnie
Objawy historia: kiedyś jadąc latem z rodziną z obciążeniem elektrycznym: wentylator na 2 biegu, radio, światła mijania, klimatyzacja i stojąc w korku na trasie z wciśniętym hamulcem przez 10min, zapalił się ABS, kontrolka ładowania, poduszka. Podejrzewając akumulator wyłączyłem radio, klimę, wentylator. Dojechałem szczęśliwie, objawy zniknęły. tydzień...
Witam. Podczas jazdy z odcinka 20km po przedmieściach podczas postoju w korku zapalił mi się Check Engine. Poza zapalającą się żarówką, kompletnie nie było żadnych dodatkowych objawów. Nie spadły obroty itd. Dojechałem. Zgasiłem auto 2 razy, przejechałem trochę mocniej, zgasiłem, zapaliłem- dalej świeci. Podjechałem do domu, podpiąłem pod telefon- błąd...
Witam. W focusie 2002 1.8 TDCI kolega walczy od dłuższego czasu z niskim ładowaniem akumulatora 12.9 v. Auto było w styczniu u elektryka i wymienił szczotki twierdząc że reszta jest ok. ale nic to nie zmieniło i rozłożył ręce. Z autem jeździł jeszcze do kilku elektryków gdzie wymieniali regulator i podmieniali alternatory bez skutku. Po tym wszystkim...
Popalone rezystory z oznaczeniem C ? Coś ci się pomyliło są to kondensatory wystarczy w aplikacji zobaczyć jakie i po kłopocie. AMS1117 to 800mA LOW DROPOUT VOLTAGE REGULATOR a więc do sprawdzenia ,czy jest napięcie wyjściowe i czy coś go w układzie nie blokuje(przywarcie). Dodam że próby włączenia radia bez radiatora na końcówce mocy często kończą...
P0020 Nastawnik wałka rozrządu po stronie dolotu - przerwa w obwodzie-przerwa w obwodzie ze sterownika silnika wychodzą dwa przewody do zaworu regulacyjnego przepływu paliwa i jeden z przewodów ma za duży prąd . Powinien mieć 1V / 5 ms . A teraz ma 10-13,3 V Zaprowadź auto do warsztatu bo piszesz od rzeczy. Ten silnik (1.6 HDI Peugeota) nigdy nie miał...
ależ pieknie kolega viper555 wyjasnił tym z góry. I ma racje!. Panowie juz nawet w Focusie 98r kiedy odłączysz kostke z alternatora i odpalisz to kontrolka normalnie gaśnie jakby było ładowanie i dopiero po chwili sie zapala. alternator ma polaczenie ECU i dlatego jest tak a nie inaczej
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
podmienili mi alternator na 110A. przygasanie świateł przy działaniu świec minęło. spadek na pełnym obciążeniu do 12,1V też. generalnie mam 14,5V bez obciążenia, a 14,3V przy włączonych światłach mijania, halogenach, przeciwmgielnym, ogrzewaniu tylnej szyby, dmuchawie na maksa i oświetleniu wnętrza (12 żarówek, 65W). przy takim obciążeniu po załączeniu...
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
http://obrazki.elektroda.pl/4168368600_1... Przedstawiam kolejny krok ku "cyfryzacji" mojego motocykla, a mianowicie 10-cio funkcyjny licznik-komputer pokładowy. Co do słówka "komputer" to może nieco na wyrost go użyłem, niemniej urządzenie oprócz mierzenia prędkości i przebytej drogi, pokazuje też jednak coś więcej - w sumie oblicza...
focus regulator napięcia focus regulator napięcia dioda focus regulator
wykorzystać wyświetlacz radia wentylatora mercedesa metalowa obudowa bębna pralki
aktualizacja firmware uniden ubc125xlt
Gdzie kupić pompkę ULKA Model E Type EP7 230V 48W? Pojemność zbiornika wyrównawczego dla kotła 17 kW