Nie. Czy to maluch z prądnicą? Jeżeli tak, to źle ustawiony mechaniczny regulator napięcia.
A co z tą prądnicą nie tak? Nie zasili mi świateł? Tak , nie zasili ci świateł. To wszystko zależy od tego jakie te światła mają być, jak takie jak w tirze, to prądnica ma za małą moc, ale do traktorka "sam" może wystarczyć. Dawniej wszystkie pojazdy samochodowe miały tylko prądnice, i dawały radę. Ja sam pierwszego malucha miałem z prądnicą i sobie...
Regulator mechaniczny można jak najbardziej zainstalować. To jest tylko jedna cewka, napięcie ładowania reguluje się zmieniając naciąg sprężyny kotwicy. Ale regulator elektroniczny nie powinien się palić - gdy tak jest to możliwe, ze jest zwarcie w wirniku lub gdzieś po drodze. Natomiast co do problemów z ładowaniem to kolega ma rację. Maluch jest specyficznym...
Robiąc porządki w garażu, znalazłem stary alternator od mojej byłej zastawy 1100. W alternatorze chyba wysiadł regulator napięcia i nie mogłem go dokupić, więc na giełdzie kupiłem inny alternator. Zastawa już dawno poszła na żyletki. Teraz sąsiad mnie zapytał czy przypadkiem nie mam jakiegoś alternatora, bo chce wymienić prądnicę z Ursusa c 330 na alternator,...
Jeśli kolega ma minus na masie, to nie mam dla kolegi bardzo dobrą wiadomość. W jednym z numerów Zrób To Sam publikowany był regulator napięcia prądnicy malucha. Wystarczy go złożyć i podłączyć. Ja go przerabiałem do wersji z plusem na masie i działał, choć był trochę większy niż potrzeba. Odszedł w niebyt razem z Syreną 105 rocznik 1977. W handlu dostępne...
Mogło tak się bo nieodłączjąc zacisków akumulatora napięcie ładowania dociera także do obiorników mój prostownik Elsin potrafi ładowac nawet 16V. Kiedyś stosowano regulatory mechaniczne takie same jak w prądnicy. Po przystosowaniu alternatora z FERGUSONA stosowano wyłącznie regulatory elektroniczne zalewane żywicą, które albo działają dobrze albo nie....
Dodano po 3 Romoo sprawa stabilizacji napięcia wyjściowego jest załatwiona już jest tam jakiś regulator prosty co steruje wzbudzeniem,mi chodzi o stabilizację obrotów[quote] Przy 1500 obr/min silnik malucha ma malą moc wiec niewiem czy przy wroscie obciazenia go nie zadusisz. Prądnica współpracowala wcześniej z dieslem stad te 1500 obr.Prostrze rozwiazanie...
Tak to czytam i widzę że co niektórzy nie maja pojecia o czym piszą (zastosuj regulator od malucha - dobre) a autor tematu, zabiera się do naprawy nie mając pojęcia o co chodzi ("naprawiałem elektrykę, tak piate przez dziesiąte..." - tak sie NIE DA! Nie wiedziałeś człowieku czy masz do czynienia z prądnica czy alternatorem i nie słyszałem zeby w pojazdach...
Dodam jeszcze tylko, że jakieś 30 lat temu czytałem w jakiejś pozycji dr inż. Tadeusza Rychtera (syna Witolda), że w Maluchach 126P prąd wsteczny był duży- nim wyłącznik odłączył prądnicę od akumulatora. Co bardzo utrudnia utrzymanie bilansu elektrycznego w mieście. Może ta informacja też miała znaczenie w tych moich kombinacjach. W Maluchach rozwiązaniem...
Te dwa układy, które podałeś w zasadzie zmieniają w układzie zapłonowym tyle ze energia iskry jest większa i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa iskrę wytworzy co daje tą korzyść że przy słabym akumulatorze auto będzie lepiej palić. Może też zmniejszy się zużycie paliwa z uwagi na większą energię iskry. Wadą tych układów jest to że jako...
Alternator 105A firmy Motorcraft. Muszę założyć regulator zewnętrzny. Obecnie alternator wyje/piszczy w czasie ładowania. Alternator ma nieoryginalny regulator, mechanicznie sprawny (nowy) - łożyska, uzwojenia, komutator. Alternator ładuje obecnie 14,2V jak drut! ale jęczy i świszczy. Oryginalny regulator czy nawet zamiennik jest nie do zdobycia. Teraz...
a wiec pomierzylem wszystko co sie dalo styk 18 na regulatorze z masą 7,6 Ω ten sam pomiar, ale po odłączeniu obydwu przewodow z pradnicy 23 Ω opor pomiedzy przewodami na pradnicy (odlaczone od pradnicy, wyjety kluczyk) 13Ω pomiedzy stykiem 16 na regulatorze a masa 11Ω pomiedzy stykiem 19 a masa - zwarcie Nastepnie wedlug instrukcji...
Na poczateku chciałbym wyjaśnić że zadaniem regulatora jest utrzymanie stałego napięcia bo z tego co mi wiadomo z mocą nie ma on nic wspólnego jak sugeruje pewnie nie wiele na ten temat wiedząc mój przedmówca. A teraz kilka rad: odnośnie akumulatora to zwiększanie jego pojemności według mnie nie ma sensu bo podczas jazdy głównym żródłem jest alternator(jeśli...
W pliku http://www.edw.com.pl/pdf/k07/46_12.pdf pochodzącym zapewne z czasopisma "Elektronika dla wszystkich" nr 10/99 jest opisany dwukierunkowy regulator silnika DC sterowany potencjometrem. Jest sterowny potencjometrem na zasadzie : im bardziej odchylenie od położenia środkowego w lewo, tym szybciej silnik kreci się w w lewo i odpowiednio im bardziej...
Muszę zaznaczyć, że alternator nie daje mocnego prądu "długo" bo nie pozwalają mu na to diody, które są niewielkiej mocy i to jest cały ogranicznik napięcia i prądu. W alternatorze są diody Zenera i one stabilizują nam napięcie, które powinno wynosić 13,5-14,5 V i to jest dobrze jak tyle daje nam alternator do akumulatora. Dla ścisłości w alternatorze...
Witam. Przypadkowo przeglądałem tą stronę i choć minął już rok to może jescze ktoś skorzysta z moich rad. Ja sam zrobiłem jakby 4 migomaty. Początkowo pierwszy zrobiłem jako 2-fazowy, wtedy to było 380
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
mam duzo roznych zeczy na temat elektrowni wiatrowych http://blueenergy.org/NewFiles/PicturePa... Dodano po 40 Prądnica z alternatora BOSCH Pytanie: Mam alternator ile mocy mogę z niego uzyskać po przerobieniu na prądnicę? Wstęp: Często spotykam się z "magikami", którzy rzekomo uzyskują wielkie moce...
Mam nadzieję, że nowy regulator elektroniczny nie spali alternatora. Jeśli padła jakaś dioda w alternatorze to jakie mogą być skutki oprócz żarzącej się kontroli? Czytałem na innych forach, że w maluchu miał podobne objawy tzn. prawidłowe napięcie (14.5V), żarzącą się kontrolkę i jeździł tak kilka lat.
Na wolnych obrotach Kolega nic nie zrobi; tak samo TEORETYCZNIE nie da się podciągnąć napięcia typowego alternatora z wbudowanym regulatorem. Istnieje jednak szansa by przynajmniej na wyższych obrotach doładowywał bardziej akumulator: po małych przeróbkach, dajemy regulator mechaniczny, dedykowany Bosch AD1/14 lub inny, np od starych Polonezów. W moich...
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
Każdy Polonez ma regulator na alternatorze jak pisze Kolega ,niestety nie jest to prawdą (nie jest to ważne w naszym temacie),gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny , RC2/12D ,do alternatorów 9-cio diodowych .Następnie montowano regulatory z ELMOT z Malucha.W nowszych Polonezach montowano nowe alternatory z regulatorami ze szczotkotrzymaczem...
Oj to chyba tylko w starym maluchu i to wyposażonym w prądnicę a nie alternator. Oj, niejeden forumowicz płacze, że ma niedoładowany akumulator bo albo on sam albo ten co mu sprzedał auto dołożył odbiorników ponad rezerwę mocy przewidzianą przez projektanta. Dodano po 14 Wartość prądu ładowania/rozładowywania bezpieczniej sprawdzać amperomierzem cęgowym...
regulator napięcia maluch regulator napięcia mechaniczny mechaniczny regulator napięcia
h2testw karta honda civic benzyna akumulator zamek kabina
wolny rozruch szlifierki wolny rozruch szlifierki
Moduł sterujący Samsung BN96-50357A - sygnały i funkcje Jak zresetować Maca do ustawień fabrycznych?