czyli rozumiem ze prawy styk regulatora pelni role wylacznika ladowania z pradnicy gdy akumulator jest w pelni naladowany tak aby go nie przeciazac... Ten styk pojedynczy który u ciebie działa pełni rolę wyłącznika, ale nie wtedy gdy akumulator jest naładowany, tylko wtedy gdy prądnica daje niższe napięcie od tego które jest na akumulatorze. Chodzi...
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
https://www.subito.it/accessori-moto/reg... 60Euro , polski nie zaddziała jako dynastarter ,nie ma opcji 0 190 215 015 bosch jak co zamienia sie 350netto
To elmot i mechaniczny regulator napięcia. Należy skorzystać z tego podłączenia: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Regulator napięcia znajduje się w kabinie. Pod prawą pokrywą, obok deski rozdzielczej. Może być elektroniczny , jak na zdjęciu, albo mechaniczny.
Jak mozna sprawdzić poprawne działanie regulatora napięcia /mechanicznego/ w Mz? da się to wogóle zrobić ? oraz czy można w razie wystąpienia usterki jakoś ją usunać? pozdrawiam
Zamień regulator napięcia mechaniczny na elektroniczny.Elektronika załatwi temat.Elektroniczne regulatory napięcia montowałem zamiast mechanicznych na silnikach spalinowych agregatów prądotwórczych i pracowały bez problemu.Napięcie w instalacji pracującego silnika wynosiło 28V.
tam jest regulator mechaniczny (dobrze pamiętam)?
Witam! mam problem...:(Posiadam MZ ETZ 250 i padł regulator napięcia.Chcę zakupić nowy tylko......Ja posiadam Regulator Napięcia Mechaniczny przychodzi tam 5 kabli A w elektronicznym tylko 3 i tylko takie w sklepach są:(Więc mam takie pytanie czy podejdzie Regulator elektroniczny??jesli mam mechaniczny???czy trzeba coś przerabiać??jak to podłączyć jesli...
Witam Jaki masz regulator napięcia mechaniczny ,czy elektryczny.Mogą się kończyć szczotki lub pierścienie ślizgowe,jak również może zawieszać się szczotka.
Ta czarna puszka to elektro-mechaniczny regulator napięcia. Ten alternator ma prąd znamionowy 25A, zrób jak kolega wyżej radzi. Będzie chyba taniej, prościej i niezawodnie no i większy prąd ok 50A, co przy akumulatorach 180Ah i całodobowej jeździe na światłach ma znaczenie.
To ja bym powiedział, że praktycznie nie ma żadnej stabilizacji napięcia. A tak z ciekawości, jaki jest alternator 6 czy 9 diodowy i jaki regulator napięcia mechaniczny czy elektroniczny?
Witam Klemy łączą dobrze a co do masy z nią też jest wszystko OK! W takim razie zostaje alternator - regulator napięcia, szczotki lub coś mechanicznego (raczej wątpię). Jakie masz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku? Pozdrawiam Janek.
Ten alternator jest z wbudowanym regulatorem napięcia (na schemacie). Podaj model regulatora napięcia, masz mechaniczny czy nowszy elektroniczny?
zapewne jest to regulator napięcia Być może. Bo zapewne starsi użytkownicy forum, powinni pamiętać, ze takowy, podobny mechaniczny regulator napięcia posiadał duży fiat. Fiat 125p. Ale, faktycznie. Po bliższym przyjrzeniu się jest to chyba faktycznie "opornica" Opornik.
Witam , zastąpiłem regulator napięcia mechaniczny elektronicznym ale na biegu jałowym napięcie jes zbyt niskie około 12,8Vczy pomoże wstawienie rezystora nastawnego na zacisku miedzy uzwojeniem wzbudzenia a regulatorem ? temat proszę poprawić pkt11 regulaminu.momik12
Sprawa się nieco rozjaśniła.Jaki masz regulator napięcia mechaniczny ,czy elektroniczny.Napięcie jest małe jak sam zauważyłeś, sprawdź naciąg paska czy nie ślizga koło pasowe jak zgaszony silnik.Jeżeli pasek jest dobry, to na moment połącz że sobą końcówki regulatora 15 i 67 i wówczas sprawdź ładowanie na średnich obrotach.Gdy wzrośnie powyżej 24V to...
Na przykład Osa, MZ Trophy, problem w tym, że brak modułów, to wcale nie brak awarii. Zapłon elektroniczny, np CDI to brak części ruchomych i podlegających zużyciu, nie wypalają się styki, nie wyciera krzywka, łatwiejszy jest rozruch, stabilniejsza iskra itp. Problem aby kupić moduł jakościowo dobry. Co do regulatorów napięcia mechanicznych, to już...
Można bez problemów kupić regulator napięcia od Trabanta 6V, 30A mechaniczny i elektroniczny.
Witam jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania w tym motocyklu i jak je regulować (regulator napięcia oryginalny mechaniczny)
To do tego wystarczy tylko przekażnik z odpowiednio dobraną sprężynką. Tak kiedyś pracowały mechaniczne regulatory napięcia.
Myślę, że nie będziemy tego ciągnąć dalej. To podstawowa książkowa wiedza. Informacje o rodzajach alternatorów (obcowzbudne, samowzbudne), budowie alternatora (nieszczęsny komutator, którego tam nie ma), zasadzie działania regulatora napięcia (mechanicznego i elektronicznego) są bardzo łatwe do zdobycia. Polecam podręcznik elektrotechniki samochodowej.
mam 6,2V w instalacji. Właściwie to z prądnicy wychodzi 12,4V ale po mostku, 7812 i 16V 100uF mam 6.4V bez obciążeniai nie wiem dlaczego. Czyżby aż taki spadek na półprzewodnikach czy to 12V to jakiś "szum" rzędu 5mA? W instalacji mam regulator napięcia (mechaniczny) na 6V.
Jaki masz regulator napięcia, elektroniczny czy mechaniczny?
Jaki powód wymiany regulatora napięcia? Jak wygląda obecny regulator, czy jest mechaniczny, czy elektroniczny. Zrób zdjęcie regulatora.
"mam problem z alternatorem i regulatorem napięcia" czytając można mieć problem z czym jest problem ,tą puszeczkę to można otworzyć ? bo jak to jest regulator mechaniczny to można go ustawić ale nie wiadomo w czym problem ale chyba z "bardziej chodzi mi o zepsuty regulator którego juz nie dostane" jeśli mechaniczny to nie koniecznie zepsuty
Witam. Potrzebuję pomocy przy podłączeniu regulatora w MZ ETZ 250. Obecnie posiadam stary mechaniczny i chciałbym go zmienić na elektroniczny. Chciałem go zamienić na taki https://obrazki.elektroda.pl/3861809800_... Proszę o podpowiedź, jak go podłączyć. Mój stary ma podłączone oryginalne kolorystyczne przewody. https://obrazki.elektroda.pl/6792927700_...
Napięcie trzeba mierzyć na alternatorze. Cały czas ma być 12V na grubym przewodzie. Alternator trzeba wzbudzić i potem może już ładować cały czas. Jeżeli to jest alternator 9 diodowy to na chwilę podajemy 12V na wyjście kontrolki ładowania. Można prad podać przez miernik ustawiony na min. 10 A i sprawdzić jaki prąd popłynie. Prawidłowa wartość to ok....
Witam. Też polecam założenie alternatora. Za 100 zł można mieć alternator A124 z nowymi szczotkami, łożyskami i regulatorem napięcia. Natomiast chińska podróba mechanicznego regulatora prądnicy kosztuje 30 zł (ale jest nic nie warta), oryginał Elmot to koszt około 70 zł. Z kolei regulatorem mechanicznym ze złomu w ogóle nie warto zawracać sobie głowy...
Mam stary rosyjski alternator. Chciałem go założyć do traktora. Co mam podłączyć do szczotek? Bo jest wyjście ze szczotek, nie ma regulatora, szczotki są bez oznaczeń. Jaki zastosować regulator napięcia elektroniczny czy mechaniczny?
Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
Taki alternator wyrwiesz ze szrotu nawet już za około 50 zł poza tym posiada on już zabudowany regulator napięcia który czuwa nad prawidłowym ładowaniem akumulatora i elektronika regulatora zmniejsza prąd ładowania gdy akumulator jest naładowany i czuwa nad prawidłową exploatacją akumulatora.Już pierwsze Fiaty 125 posiadały alternatory a dlatego że...
Przyznam, że przedmówcy idzie pięknie wyjaśnić na czym to polega, ale zamontowanie regulatora mechanicznego to nie koniec, bo jak już pomierzone są wzbudzenie i z białego (nieoznaczonego wyjścia) alternatora wydobywa się napięcie, to regulator trzeba jeszcze skontrolować, ew. wyregulować. Robi się to tak, że daje się gaz w podłogę aż w wyniku przyciągnięcia...
A tam nie był czasem taki mechaniczny regulator napięcia, którego można było sobie samemu odrobinę podregulować?? tak dokładnie kolego jest tam mechaniczny regulator a w jaki sposób można go podregulować?
Witam. Mam następujący problem: Jechałem tydzień temu i kontrolka ładowania zaczęła się żarzyć, po paru minutach zgasła i dwa dni był spokój. Po dwóch dniach kontrolka wyraźnie się zaświeciła i zgasła po kilku minutach. Niestety przedwczoraj zapaliła się na dobre i nie chce zgasnąć. Wyjąłem alternator rozebrałem go i sprawdziłem czy nie ma zwarć, sprawdziłem...
Olej go. To stary alternator z osobnym, mechanicznym regulatorem napięcia, jeśli się nie mylę bezszczotkowy który na wolnych obrotach w ogóle nie ładuje.
Dzisiaj zamontowałem zregenerowany alternator i nowy elektroniczny regulator napięcia, zamiast mechanicznego, obie te rzeczy były uszkodzone, teraz ładowanie na wolnych 26,5V czasami więcej, na podwyższonych 28V więc sprawa załatwiona. Dziękuje BANANvanDYK za wyjaśnienie i naprowadzenie.
Witam, mam dziwny problem z ładowaniem. Na średnich obrotach wynosi ono idealnie 28.9 - 29.02V, czyli jest wszystko okej. Problem się zaczyna gdy się zwiększy obroty, ładowanie się wyłącza, problem znika jeśli przed wkręceniem na obroty włączy się obciążenie, np. światła, czy koguty. Regulator napięcia jest nowy (mechaniczny).
Nie. Czy to maluch z prądnicą? Jeżeli tak, to źle ustawiony mechaniczny regulator napięcia.
Tak też zrobiłem. Wymieniłem mechaniczny regulator napięcia na elektroniczny. Kierunkowskazy błyskają aż miło. :D
Faktycznie, ten alternator może mieć plus na korpusie. A wtedy nie nadaje się do ciągnika. Zapomnij też o mechanicznym regulatorze napięcia i od razu kup elektroniczny. Ale najpierw sprawdź, biegunowość tego alternatora.
Jak masz zamiar kupić regulator elektroniczny to wstrzymaj się z dorabianiem koła pasowego, spróbuj wyregulować napięcie w regulatorze mechanicznym
Ma być elektroniczny czy mechaniczny?
Z tego co piszesz i jeśli dobrze zrozumiałem to masz alternator a nie prądnice i masz dwa zestawy diod ,minusowe i plusowe i każdy z tych przewodów musi być polutowany lub przykręcony do diod które znajdują się na szynie zbiorczej bieguna plus, magneśnice u ciebie tworzy wirnik ,bo tylko alternatory trzy uzwojenia, prądnica ma uzwojenie tylko jedno...
Podaj napięcie + 24 V przez żarówkę 24V/45W na zacisk wzbudzenia.Jeśli pojawi się ładowanie to będzie znaczyło, że alternator jest ok.Wtedy musisz skupić się na regulatorze napięcia .Regulatory mechaniczne są niezawodne do momentu gdy ktoś nie zacznie przy nich majstrować.Pozdrawiam.
BYP 401 to tylko 1A prądu! Ale kolega słusznie wywnioskował, że im mniejszy prąd w kierunku przewodzenia, tym mniejsze napięcie. Regulator mechaniczny można regulować. Czy to coś pomoże, to nie wiem.
Regulator napięcia elektroniczny czy mechaniczny? Ze schematu z tego tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... wynika że jest tam regulator mechaniczny. Jeśli tak to trzeba przeczyścić styki i dokonać korekty ustawień. Robi się to zwiększając lub zmniejszjąc naciąg sprężyny
Uzwojenie jednego jest wpięte szeregowo ze wzbudzeniem. Przynajmniej tak mi się coś przypomina regulator mechaniczny Denso. Ten powyżej jest inny. Jeden stycznik podaje plus na wzbudzenie i zbocznikowany jest rezystorem, drugi całkiem obniża napięcie wzbudzenia do masy. Proponuję regulator podpiąć do zasilacza laboratoryjnego i sprawdzić.
Auto miało prądnicę z mechanicznym regulatorem napięcia, który padł Regulator mechaniczny to miał dźwignię elektromagnesu na sprężynie, którą można było napinać na dowolne napięcia. Pękła Ci sprężyna. Dodano po 4 W przerwie jak się przekomarzamy oblepiłem kolejny wirnik - magnesy klejone na wprost - wynik będę znał za dwa dni jak wyschnie żywica. https://obrazki.elektroda.pl/6085958600_...
Przekładnia mechaniczna. Zmianę prędkości obrotowej silnika indukcyjnego można uzyskać przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego ale to drogie rozwiązanie.
Witaj. Niedawno też właśnie w Bizonie znajomego wymieniałem regulator napięcia z mechanicznego na elektroniczny. Bez przerabiania alternatora na 9 diodowy. W sklepie z częściami do ciężarówek był taki http://www.jezpol.pl/index.php?page=re-2... . Masz wnnim 3 zaciski. D+ do plusa po stacyjce, DF do szczotki na alternatorze, D- do masy. Obecnie regulator...
dziś sprawdziłem multimetrem, pomiędzy (-)akumulatora a obudową prądnicy a właściwie zaciskiem -D napięcie 0V wiec raczej - na obudowę, przy zastosowaniu regulatora RG15C pomiędzy zaciskami D+ i D- napięcie wynosi 0, czy bez obciążenia czyli tylko układ prądnica regulator i akumulator jest to stan normalny? napięcie pomiędzy zaciskami akumulatora 12,7...
Witam wszystkich. Chce zamienić mechaniczny regulator napięcia w mojej mz ts 250 na elektroniczny i mam problem kupiłem elektroniczny i nie działa. Podłączyłem go jak mechaniczny i nic nadal sie świeci ładowanie.Mz jest na prądnicy 6v. Ma ktoś jakiś pomysł?
Możesz podłączyć mechaniczny od fiata... Pozdrawiam.
Witam Jaki masz regulator napięcia,jeżeli mechaniczny 12B do alternatorów 6-cio diodowych ,lub 12D do 9-cio diodowych,czy elektroniczny(przy mechanicznych bywało że kontrolka czasem migała).Zależne to było od ustawienia regulatora ,jak również od drgań .Należy mimo wszystko zrobić pomiar ładowania sprawnym multimetrem.Co do przerywacza ,czy to masz...
Mam alternator firmy "ELMOT" typ A12JF2 - 14V. Z kolei nie wiem jaki mam zastosować regulator napięcia do tego alternatora. Alternator chcę zastosować w ciągniku rolniczym C-360.3P. Mam regulator mechaniczny RC2/12B prod. polskiej.
To podłacz żarówke i zobacz czy rozświetla się wraz z obrotami, regulator elektroniczny do jakiś dziwny wynalazek najlepsze były te mechaniczne.
Panowie akumulatory nie mają tu większego znaczenia tak samo jak obroty.Podejrzewam ze jest tam regulator mechaniczny i pewnie ładowanie jest za duże, dlatego wykończyło poprzednie akumulatory. Jeżeli będzie założony elektroniczny regulator z ogranicznikiem napięcia /a prawie wszystkie 24V mają/ to nie będzie żadnego problemu.P
Witam. Sprawa dotyczy regulatora napięcia. Jelcz od początku był na regulatorze mechanicznym RC1/28, ale jego żywot dobiegł końca. Czy zamiast niego, mogę podłączyć elektroniczny REO-28 ? Czy to nie spowoduje uszkodzenia REO-28 lub alternatora ? Czy będzie tak samo działał jak na RC1/28 ? Dziękuję i pozdrawiam.
Zwyczajnie dwie cewki- dwie diody, bo tam zdaje się żadnego ,,regulatora selenowego" :D nie było, tylko prostownik jak widać selenowy pełnookresowy + regulator mechaniczny (przekaźnikowy) napięcia. Poszukać regulatora 6 woltowego do alternatora dwucewkowego (jakis skuter, etc) i usunąć zarówno stary regulator oznaczony jako ,,koło na górze schematu",...
regulator od jawy 350 będzie dobry!uwaga różne oznaczenia wyprowadzeń,mechaniczny od prądnicy 6v.
Nie 12V, tylko tym napięciem regulujesz napięcie generowane. Poczytaj o regulator wzbudzania. Szczotek nie oddzielasz mechanicznie, tylko odłączasz od nich przewody idące od stojana. Możliwe, że w twojej pralce były odłączone i są wyprowadzone na złącze. ( Jeśli pralka miała lewe i prawe obroty).
Nie można ani tak, ani inaczej. To, że oznaczenie na gnieździe jednofazowym mówi o 1500W to i tak tyle nie uzyskasz. Dochodzi jeszcze niesymetria obciążalności poszczególnych faz. Dla agregatu z elektronicznym regulatorem jest to max 30%, z mechanicznym 10%. powyżej tej wartości napięcie na fazach nieobciążonych rośnie, a na obciążonej maleje tak w...
Część, zastanawiam się nad regulatorem napięcia w Maluchu, fabrycznie jest tam RNc-12 lub UNITRA 15TRa-14V(nie ukrywam że ten drugi sprawował się lepiej od pierwszego, jednak łatwo go uszkodzić, ja na przykład go spaliłem przy 6500obr/min) Zastanawiam się czy można zastosować tu inny regulator napięcia, na przykład mechaniczny z Poloneza/Żuka lub elektroniczny,...
Jeżeli masz alternator fabrycznie zabudowany w widlaku i obroty alternatora są właściwe i ich wysokość jest zgodna z założeniami konstruktora a współpracował on z regulatorem mechanicznym to w ww regulatorze są nadpalone styki.Należy zdjąć puszkę z regulatora,oczyścić współpracujące ze sobą styki bardzo drobnym papierem ściernym a następnie przepolerować...
Przekaźnik? Raczej stycznik. No ale bez regulatora nie mam napięcia takiego samego bo zależy od naświetlenia panela. Musi bym mechaniczny lub inny termostat lub grzałka.
O ile wiem to w w/w ciągniku jest regulator napięcia mechaniczny, który to bardzo często pada. Zasada działania takiego regulatora jest podobna do "termika" do silnika elektrycznego lub termostatu ze starej lodówki. Jak już wcześniej ktoś napisał: alternator od poldka i normalny elektroniczny regulator napięcia to jest idealne rozwiązanie. Jeszcze kwestia...
Witam. Na wolnych obrotach ładowanie jest ok 25v, na max ok 27v ale jak silnik sie rozgrzeje to ładuje ponad 30v, sprawdzane wskaźnikiem na desce rozdzielczej jak i multimetrem na klemach akumulatorów. Co może być przyczyną? Były zakładane 3 różne alternatory i regulatory, na każdym jest to samo :/ Teraz jest nowy altek i regulator a napięcie nadal...
Musisz tylko wiedzieć, że w obecnych samochodach kontrolowanie lampki nie pochodzi z mechanicznego regulatora napięcia jak w traktorze z lat '60. Oczywiście że obecnie nie jest to sterowane żadnym mechanicznym regulatorem. Jeśli przeanalizowałbyś schemat dowolnego alternatora z elektronicznym regulatorem napięcia (a szczególnie sam schemat regulatora)...
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Pytanie z czego mogę dopasować regulator? https://sklep.mizar.com.pl/regulator-nap...
Przesyłam Ci skany schematu połączenia alternator z regulatorem mechanicznym i elektronicznym.
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
Witam. Mam problem z moją jawa 250, odkąd pamiętam nie ma w niej ładowania. Stary mechaniczny regulator napięcia niestety się spalił. Miałem też elektroniczny, który również się spalił. Z prądnicy wychodzi kilka kabelków. Napięcie na szczotkach przy niskich obrotach 0.20V, przy dodaniu gazu wzrasta maksymalnie do 0.60V. Proszę o pomoc i gdzie szukać...
Pod drodze od alternatora do akumulatora jest jeszcze regulator napięcia I tutaj też się mylisz. Nie te czasy. Mylisz regulator napięcia alternatora z regulatorem napięcia prądnicy gdzie w jednej obudowie był mechaniczny regulator napięcia połączony z przekaźnikiem prądu który był jednocześnie regulatorem prądu (a właściwie zabezpieczeniem nadprądowym)...
Na jakiej podstawie twierdzisz że alternator potrafi wygotować wodę w akumulatorze? Może tylko w przypadku gdy regulator napięcia alternatora będzie uszkodzony.Ktoś stwierdził iż alternator po uruchomieniu ładuje akumulator prądem 50A to zależy przecież od stopnia naładowanego akumulatora w ciągniku.Jeżeli akumulator jest technicznie sprawny i utrzymuje...
2A dla regulatora to trochę sporo. Mechanicznie czy elektroniczny.asz ten do silnika SW680.
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania...
ja też bym twierdził że to absolutnie normalna sytuacja- to wynika z bezwładności regulatora i tyle. Nie posądzałbym również PCM o regulowanie napięciem ładowania- do tej pory stosuje się proste analogowe regulatory napięcia, bo są najbardziej pewne, bezawaryjne i najszybsze w działaniu. Jak sprawdzałbyś oscyloskopem to ten skok miałby koło 40 V przy...
Mój regulator "niebieski" już dawno poszedł do elektrośmieci. Mam jeszcze ETZ i tam wstawiłem regulator Jezpol-2. Działa świetnie. Mam w TS podregulowany regulator mechaniczny i po oledowaniu TS-ki jest OK. Nawet się dowiedziałem, że ten (mechaniczny) regulator w TS-kach ma jedną zaletę nad elektronicznymi. Jaką? Chodzi o spadek napięcia. Na mechanicznym...
Witam serdecznie. Ostatnio zrobiłem remont kapitalny silnika i mówię czas założyć i zrobić ładowanie. Pojechałem kawał drogi do dobrego elektryka sprawdził mi komutator i uzwojenia na stojanie - bez uwag. Zakładam, podpinam zgodnie ze schematem znalezionym na tym forum i niestety nie działa. Zakładam inny stojan wraz z komutatorem z jeżdżącej ts-ki...
(at)bonifacy_010 zanim zabierzesz się za rozbieranie całego alternatora, najpierw sprawdź czy wirnik nie ma przerwy w uzwojeniu, oraz czy szczotki mają pewny kontakt z pierścieniami ślizgowymi. Piszesz, że regulator jest na zewnątrz, to sprawdź napięcia na wejściu regulatora oraz na jego wyjściu (wskazane byłoby też zmierzyć prąd wzbudzania podawany...
Witam . Jeżeli mówimy o regulatorze RC1/28 to napięcie na zacisku 15 będzie takie jak napięcie na akumulatorach ,pomijamy tu dodatkowo spadki napięcia na instalacji. Napięcie na akumulatory z alternatora idzie ze stojana(w nim wytworzone),jest to napięcie zmienne ,które przez układ prostowniczy(diody) dochodzi do odbiorników i akumulatora.To że masz...
Poszukuję schematu elektronicznego regulatora napięcia do lokomotywy Sm30 Regulator ten był produkowany przez ZWAR Warszawa Lokomotywa którą uruchamiamy ma stary mechaniczny regulator oarty na stosach węglowych,który nie nadaje się do naprawy.Poszukuję dtr,schematu oraz samego regulatora ARP49/60 w dobrej cenie
Przede wszystkim sprawdź czy jest sprawny altek elektrycznie (stojan, wirnik, diody). Jeżeli będzie wszystko OK to podmień regulator napięcia
Witam, mam problem z brakiem ładowania w minikoparce typu "bobcat". Alternator z zewnętrznym mechanicznym regulatorem napięcia. Alternator oraz regulator był sprawdzany w profesjonalnym zakładzie zajmującym się regeneracją tego typu urządzeń - po testach wychodzi że są sprawne. Po założeniu do maszyny pomiar napięcia na mierniku wykazuje brak ładowania....
Widząc "plug&play" ( podłącz i używaj) można odnieść wrażenie że mamy do czynienia z informatykiem . Alternator po podłączeniu dwóch przewodów można używać tak jak mysz komputerową nie trzeba nic konfigurować tym bardziej wgrywać sterowników ( choć ktoś zaraz napisze że współczesne alternatory sterowane komputerowo (inteligentne ) potrzebują jakiegoś...
Witam Szcz. to szczotki, +6v to akumulator, wz. to wzbudzenie, PS te elektroniczne regulatory są do niczego spaliły mi się już 2, a żadnego zwarcia nie miałem, założyłem mechaniczny i jeździ.
Śruba regulacyjna o której piszesz to regulacja zima-lato. Napięcie 13,6V jest do przyjęcia choć książkowe to 14V do 14,4V. Nadmienię, że napięcie należy mierzyć na całkowicie naładowanym akumulatorze, ponieważ po dłuższym postoju czy rozruchu silnika akumulatory pobierają (uzupełniają) znaczny prąd a są najczęściej od 160Ah do 190Ah i napięcie ma prawo...
Witam wszystkich, jak w temacie, posiadam motor MZ 150, mechaniczny regulator napięcia odmówił posłuszeństwa (jak w niego stuknę to czasami działa), chcąc trochę zaoszczędzić znalazłem w domu elektroniczny regulator napięcia firmy JEZPOL RNS - 3 z trzema stykami 1-15/54 2-R 3-M Stary regulator w mz ma tych wyjść 5 to jest: D-, DF, 61, D+, 51. teraz...
Witam!Kolego w 126p regulator reguluje napięcie ładowania minusem,wszelkie modernizacje napięcia zasilania regulatora od strony diod wzbudzenia nie przyniosą skutku,regulator nadal pracować będzie z ustawieniem fabrycznym napięcia.Można modyfikować regulator,duży rozrzut napięć pozwala dopasować odpowiednią sztukę,można przerobić układ i zaadoptować...
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
[quote="założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). .[/quote] Te alternatory miały regulatory mechaniczne, jak piszesz na zewnątrz, ich parametry ulegały zmianie. Te twoje trochę koło 15V jest niedokładne. Prawidłowe napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13.5V-14.5V. Ładowanie powyżej tej granicy jest szkodliwe...
Albo dolutowac 3 diody i zalozyc polski i tani regulator lub poszukac stary regulator mechaniczny i bedzie chodzic.Tylko jak to bedzie wygladac.
Rozumiem że AVR jest sprzęzony elektronicznie z elektronicznym jak rozumiem regulatorem obrotów Raczej elektronicznego sprzężenia miedzy nimi nie ma, szczególnie jak regulator obrotów jest mechaniczny (odśrodkowy). A sprzeżene między tymi regulatorami jest przyczynowo-skutkowe przez obiekt. Z tego co napisałes wynika ze przy zbyt małych obciążeniach...
Zmierz opór pomiędzy M a masą. Powinno być 16 - 18 omów opór wirnika. Polącz przewody na regulatorze 15 i 67 i sprawdź czy uzyskasz większe napięcie. Jeżeli napięcie będzie większe można otworzyć regulator mechaniczny i odgiąć delikatnie blaszkę na której zaczepiona jest sprężynka. Naciągając minimalnie sprężynkę podnosimy napięcie. Akumulatory muszą...
https://obrazki.elektroda.pl/4615391100_... https://obrazki.elektroda.pl/3565129900_... Tak to wygląda w oryginale, teraz wyjąłem już białe ledy z końców i zakupię dwa czerwone w to miejsce. To ma być tylko dodatkowy stop. Będą podpięte 3 x po 2 szt, przez rezystor 180 ohm każda para. Na koniec, między zasilanie pojazdu...
Prądnica w Ostrowku przestała ładować. Została zregenerowana, podłączona i kontrolka zgasła i po 5 minutach się zaświeciła. Mam pytania: Jaki typ prądnicy jest zamontowany? Obcowzbudna, szeregowa? 1 zacisk jest do korpusu prądnicy, a 2 są izolowane jeden obok zacisku korpusu, masa ?A drugi z tyłu izolowany zacisk. Regulator rozumiem że jest mechaniczny...
mechaniczny regulator napięcia regulator napięcia mechaniczny maluch regulator mechaniczny
kompresor akumulator phoenix programator karta scroll myszka
nierównomierne ogrzewanie tulejek nierównomierne ogrzewanie tulejek
Piec dwufunkcyjny grzeje grzejniki, ale nie wodę - możliwe przyczyny Moment dokręcania śrub kół Toyota Sienna 2013