Nie ryzykowałbym tego. To jest prosty regulator fazowy na triaku. Brak izolacji galwanicznej, wkrętarka pewnie ma regulator obrotów na mosfecie i szpilki wysokiego napięcia ubiją wszystko we wkrętarce. Ja teściowi do mało wymagających prac złożyłem zasilacz na trafie z UPS mostek 50A, kilka kondensatorów i trzy metry przewodu 2,5mm. Działa mu to już...
Regulacja obrotów obniżeniem napięcia za pomocą autotrafo nie zrobi szkody dla szlifierki jedynie spadnie moc na przekładni. W warsztatach naprawczych gdzie przezwaja się wirniki próby napięciowe wykonuje się na obniżonym napięciu za pomocą autotransformatora gdzie stopniowo podnosi się napięcie i obserwuje jego zachowanie. Na obniżonym napięciu wykonuje...
Napęd robisz chyba poza kabiną a przejście wału napędowego przez osłonę będzie zapewne uszczelnione więc sam napęd nie będzie narażony na działanie piasku. Zastosuj silnik prądu stałego DC z przekładnią. Regulatorem napięcia wyregulujesz obroty silnika.
Witam. Pod te silniki nie podpina się kondensatorów.To jest silnik komutatorowy ,najlepiej podpiąć go poprzez regulator napięcia,bez regulatora wejdzie na najwyższe obroty.
Czy ktoś sprawdził silnik?
Nie wziąłeś jednego pod uwagę. Zmniejszając obroty tym regulatorem zmniejszasz moc silnika. Regulator zmniejsza po prostu napięcie zasilające silnik.
Wystarczy podłączyć serwo do odbiornika by miało pełny zakres ruchów (żeby nie miało 3 położeń czyli lewo,prawo i prosto) Tak wystarczy ale aparatura i odbiornik typu proporcjonalna. Czy do odbiornika można podłączyć np oswietlenie,serwo 6 V i silnik 16,8 V naraz ? Do odbiornika modelarskiego możemy podłączyć oświetlenie, serwo i regulator napięcia....
Odłącz kolektory tranzystorów od silnika (zapisz, który był gdzie podłączony), zmierz oporności uzwojeń, do kolektorów podłącz żarówki jako obciążenie, i przy włączonym zasilaniu pokręć ręcznie wirnikiem - jeśli sterowanie jest sprawne, to wszystkie żarówki powinny zapalać się na zmianę, jeśli tak nie będzie, to sprawdzaj napięcia na bazach tranzystorów...
W tym wypadku napięcie 12-40V oznacza, że regulator może pracować i nie zepsuje się. Regulator nie podnosi napięcia. Poczytaj o regulacji PWM (Pulse Width Modulation).l
Witam. Kupiłem regulator obrotów napięcia silnika 4000W chciałem zamontować do regulacji mocy grzałki. Problem w tym, że działa 0-1, nie regulując napięcia, co może być problemem? Od 0% do 97% jest 8V. Od 97% do 100% jest 230V. Nie działa z niczym, z żarówką, grzałką, silniczkiem. Dodam że kupiłem drugi, gdyż sądziłem że poprzedni jest zepsuty
Wygląda jak rezystor dużej mocy, będący elementem regulatora napięcia. Bez niego regulator nie działa i napięcie rośnie w niekontrolowany sposób wraz z obrotami silnika.
Jako regulator tak, ale nie będzie stabilizacji obrotów, jak silnik obciążysz to zwolni. No i to słabiutkie jest, tylko 8W.
Chodzi mi o to, czy taki regulator/ takie regulatory mają możliwość regulacji napięcia , w tym przypadku obniżenia z podawanego przez źródło 13,5V do 12V lub poniżej. Przy 13,5V non stop ten silnik długo nie pochodzi. Te regulatory to tzw PWM, co oznacza że przez pewien czas podaje pełne napięcie, potem przerwa, a reguluje się stosunek czasu włączenia...
Raczej nie do wykonania samodzielnie. Potrzebujesz na pewno mocniejsze silniki minimum klasy 240 przekładnie zmniejszającą obroty, regulator napięcia do silnika oraz serwo do skrętu układu kierowniczego. Do tego aparatura modelarska z odbiornikiem. Moja propozycja to zakup gotowego samochodziku, na pewno taniej będzie kosztował https://www.smyk.com/catalog/product/vie...
Jest to regulator obrotów silnika z łagodnym rozruchem i stabilizatorem obrotów bazujący na układzie U2008B. W tej malutkiej kostce znajduje się także stabilizator napięcia zasilającego, precyzyjny komparator oraz źródło napięcia odniesienia.
Regulacja obrotów polega na regulacji napięcia na wirniku lub stojanie. I zewnętrzne regulatory tak nie działają. One obniżają całość napięcia zasilającego co powoduje znaczący spadek mocy.
Jutro spróbuje odpowietrzyć tak jak mówicie. Zobaczymy czy coś pomoże. Mam nadzieję ze tak. Dzięki za podpowiedzi. Pozdro Grzechu
Założyłem do silnika WSK 125 regulator napięcia od jakiegoś chińskiego skutera. Niestety na pełnych obrotach podaje napięcie od 26 do prawie 30V. Na razie podłączone są tylko światła ale dla przerywacza kierunkowskazów czy w przyszłości zamontowanego akumulatora to trochę za dużo :D. Dodam że regulator jest podłączony pod dwie cewki w prądnicy, tej...
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
czy uszkodzenie silnika który miałem wcześniej było z mojej winy ? Największy błąd to przełożenie i napięcie 11,1V. Silnik spalinowy miał mniejsze obroty.
Pompa LFP czarna 4m 3 biegowa zwykła... Czy przy takich silnikach można stosować regulatory napięcia ?? inaczej tez nazywane "REGULATOR OBROTÓW MOCY NAPIĘCIA SILNIKA" Pompa mi trochę "brzęczy" ma minimalne drgania i myślę ze te drgania są spowodowane uzwojeniem. I chciał bym spróbować obniżyć ich moc może była by cichsza...
Szukam schematu regulatora obrotów silnika prądu stałego 230V zasilanego napięciem zmiennym 230V.
W zamian AVT1813 można wykorzystać regulator na triaku. Triak można sterować tak, by uzyskać grupową regulację mocy, jaka jest w AVT1813. Jednak regulator fazowy, który zmienia kąt załączenia triaka nadaje się do oświetlenia (nie każdego), grzałek i silników komutatorowych . Ten akurat do nich nie należy. Zmiana kąta zmieni skuteczną wartość napięcia....
Jaki jest najtańszy sposób na zmniejszenie obrotów? Regulator na triaku. Jednak zmniejszenie napięcia= zmniejszenie mocy.
W tym agregacie nigdy nie było żadnego regulatora napięcia. Napięcie jest regulowane obrotami silnika. Pokaż o co ci chodzi.
Witam, Proszę: http://www.eres.alpha.pl/elektronika/fus... [url=http://www.eres.alpha.pl/elektronik... TR1 można zamienić na BT136. Przypomnę tylko, że w regulatorze występują napięcia niebezpieczne dla życia człowieka i należy zachować szczególną ostrożność. Pozdrawiam, Hiob.
Można zastosować regulator napięcia, w którym prąd wzbudzenia załącza się automatycznie po wykryciu obrotów silnika na fazie alternatora. Wymaga to adaptacji regulatora ze samochodu, zintegrowanego ze szczotkotrzymaczem. Nie wiem czy są dostępne gotowe regulatory „zewnętrzne” przystosowane do tego typu alternatorów, działające w oparciu...
A ty mógłbyś trochę sam popracować? Masz już podane wszystko na tacy: regulator PWM, 555, regulator obrotów silnika dc. Wystarczy wrzucić te hasła w wyszukiwarkę i czytać!
LM nie są impulsowe. To są regulatory napięcia i też mogą być stosowane jako regulatory obrotów.
Ty masz sprawdzić napięcia. Duży rozjazd może świadczyć o uszkodzeniu regulatora napięcia. Względnie o uszkodzeniu cewek w silniku. Napięcia powinny się wahać od około 12V na niskich obrotach do 14,4V na maksymalnych (w ostateczności +- 0,5V)
No właśnie tez mi się wydawało że silnik pracuje nominalnie i napedza prądnice z prędkościa adekwatną do ilości biegunów i tyle I za to odpowiada regulator obrotów. ale w sepcyfikacji jest ilość pobieranego paliwa w zależności od obciażenia , a obciążeniem jak mniemam są podłączone odbiorniki elektryczne. I dokładnie tak jest. Podłączone pod generator...
Z doświadczenia wiem, że ten układ jest ciężko uszkodzić, jeżeli wina nie leży po stronie samego silnika (zwarcie) lub za wysokiego napięcia zasilania. Myśle tu o AN6550, bo chińskie klony tego układu potrafią padać same bez powodu.
Jeśli zmniejszysz za bardzo napięcie zasilania to jest możliwość że za którymś razem silnik nie ruszy i 'pójdzie z dymem". Manipulowanie napięciem zasilania przy tych silnikach jest nieefektywne i groźne dla silnika - mała możliwość regulacji, duże prawdopdobieństwo spalenia silnika. Jedyna realna możliwość poprawnej regulacji to falownik. Jeszcze jedno...
Nic z tego nie będzie. Ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy potrzebny do rozruchu. Spadek obrotów, będzie powodował włączanie się uzwojenia rozruchowego ,aż się to uzwojenia spali po kilku następujących po sobie rozruchach. Do tego silnika, jeśli to on musi być, zastosuj przekładnię pasową, tak, by uzyskać odpowiednie obroty.
Proszę: https://youtu.be/3wqQgOWzV_U https://youtu.be/HVlBv8Hkq3A Dwa czerwone przewody pomiń i nie używaj ich w ogóle bo to cewka tachogeneratora i ją spalisz jeżeli podłączysz do sieci. Jeżeli chcesz wykorzystać silnik do napędu jakiegoś urządzenia to musisz dokupić regulator obrotów bo silnik nie nadaje się podłączony bezpośrednio do napięcia 230V...
Zmiana obrotów bez falownika jest praktycznie nie możliwa, ale pozornie można obroty zmniejszyć zmniejszając napięcie zasilania.
Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
A gdyby założyć regulator napięcia/obrotów? EDIT Po założeniu chińskiego regulatora między wtyczką a gniazdkiem silnik przerywa. Po lekturze wychodzi na to, że tym silnikiem ciężko sterować.
Panowie, czy układ regulatora obrotów silnika DC z układem soft-start (12V 5A) zaprezentowany przez autora projektu będzie działał przy zasilaniu napięciem 6V?
Aktualnie założony regulator to Guilera 14412020. On był chyba montowany seryjnie do send. Regulatorów montowanych w sendzie jest kilka w zależności od wyposażenia i modelu.Wygląda na to że prądnica tak obciąża silnik że nie może przekroczyć średnich (6tys) obrotów. Gdy prądnica jest mocno obciążona może dochodzić do przesunięcia zapłonu a w konsekwencji...
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
Zastosowanie potencjometru/rezystora spowoduje, że jakiekolwiek obciążenie silnika spowoduje jego zatrzymanie. Wynika to z charakterystyki pracy silnika elektrycznego. Lepszym rozwiązaniem będzie zbudowanie regulatora napięcia.
http://yamahadt.net/jak-podlaczyc-chinsk... z tej strony brałem schemat podłączenia regulatora napięcie zależy od obrotów silnika im wieksze obroty tym większe napiecie
Żeby było napięciem może jakiś AVR?
Regulatory służą do regulacji obrotów silnika jak nazwa wskazuje. Dobiera się je w zależności od prądu maksymalnego silników i napięcia. Silniki to pewnie zwykłe szczotkowe więc do takich silników szukaj regulatorów.
Zaczynając od najtańszych, zobacz, czy nie skorodował bezpiecznik Maxi pod BSM, sprawdź, czy na regulator obrotów silnika dmuchawy dochodzi napięcie po uruchomieniu silnika, lubi się wypalać złącze i płytka regulatora.
Jest tylko wybór albo bezkompromisowy regulator i silnik jeśli jest na to kasa lub wybór to co podałem w Post#4, w tym przypadku osiągniesz około 6000obr/min przy 500Kv. Też drogo ale jeśli masz mieć zachowana funkcjonalność i przydatność napędu to taki układ polecam. Jeśli do zabawy to układ szczotkowy ale bez rewelacji przy ruszaniu oraz płynności...
Czy ci chodzi żeby użyć regulator AC a na wyjściu podłączyć mostek Greca i kondensator do wygładzenie napięcia dobrze zrozumiałem cię
Modelarski silnik bezszczotkowy nie zadziała bez regulatora obrotów, bowiem regulator ten jest jednocześnie falownikiem - przekształca napięcie stałe na 3-fazowe. Odpowiedniego regulatora szukaj w sklepach modelarskich pod hasłem: ESC.
Do regulacji prędkości obrotowej silnika DC lepszy będzie układ z PWM czyli regulacją szer. impulsu, który ma szerszy zakres regulacji obrotów i zachowa większy moment obrotowy silnika przy niskich obrotach niz układ reg. napięciem.
Skoro nie ma szczotek, to jest to prądnica asynchroniczna. Napięcie jest zależne od obrotów. Nie ma AVR, pośrednio za napięcie odpowiada nie regulator napięcia a regulator obrotów silnika. Powinieneś się skupić na samym silniku, a właściwie na jego obrotach i regulatorze obrotów silnika. tam prawdopodobnie będzie usterka.
A jest możliwośc przerobienia ukladu, żeby stabilizował zadane napięcie?
Regulatory obrotów silnika AC dotyczą silników szczotkowych takich jak np w wiertarce, natomiast w silnikach bezszczotkowych w uproszczeniu onroty zależą od częstotliwości napięcia zasilającego. Prosty układ z triakiem nie zmienia częstotliwości tylko "skraca" okres prądu zasilającego. Do regulacji silników bezszczotkowych służą skomplikowane przetwornice...
Tam nie ma regulatora napięcia, jest ono zależne od obrotów silnika. Pewnie coś z regulatorem obrotów.
Możesz dać przekaźnik. Cewkę przekaźnika zasilasz z tego samego obwodu co regulator obrotów. Styki wykonawcze przekaźnika odcinają zasilanie z akumulatora w momencie podania napięcia na regulator obrotów.
Kol.Farbaolso czy zakończyłes sprawe połaczenia katod tyystorów?Jeżeli tak to opisz następny problem. Biegunowość pradniczki to bardzo ważna w regulacji i stabilizacji obrotów.Przy własciwej biegunowości (zgodnośc obr.),przy wzroście obrotów(wzrost napięcia prądniczki) silnika regulator zmniejszy napięcie na silniku,jeżeli obroty spadną(spadek napięcia...
Brak zainteresowania tematem..... Zamykam. Dziękuję!!!
A nie myślałeś o wmontowaniu Woltomierza w płytę czołową? Pisałeś wcześniej że zasilacz ma służyć do zasilania różnych silników więc woltomierz przydałby się do podglądu "jak się kręci silnik przy danym napięciu".
czy wystarczy wypiac 1 przewód W żadnym wypadku nie możesz tego zrobić. Możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. czy też konieczne jest zastosowanie jakiegoś regulatora napięcia? W przypadku tego typu silnika niezbędne będzie zastosowanie falownika.
Witam Gdzie mogę kupić modelarski regulator obrotów 24v, bo rozumiem że jeśli silnik ma takie napięcie, to musi być do niego dopasowany regulator, który będzie działał w takim napięciu. Dziękuje za odpowiedz.
Gdybym do tego zestawu z falownikiem EaSun podpiął po stronie AC regulator obrotów silnika (sporo tego na popularnym portalu aukcyjnym) - i ustawił na nim napięcie na przykład 110V - wtedy grzałka będzie pracować na połowie swojej mocy? No przecież o tym pisałem: Grzałkę możesz też "zdławić" regulatorem obrotów silnika (tak by chodziła np.z połową...
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Pewnie będzie ciężko kupić ten regulator. Rozumiem, że on odpowiada za regulacje obrotów silnika. Podaj na jakie jest napięcie silnik, bo w sieci można taki gotowy regulator obrotów kupić i wstawić w urządzenie.
Najlepiej wybrać regulator z odcięciem napięcia LiPo. A czy próbowałeś od nowa sparować z odbiornikiem - zbindować. Czy po włączeniu aparatury i potem włącznikiem regulator słychać melodyjkę. Czy czuć spalenizną czy się przegrzewał. http://www.banggood.com/HSP-HPI-320A-Bru... Ten regulator w Polsce kosztuje 110-130...
Mam jeszcze jedno pytanie czy jak kosiarka posiada wajchę do ustawiania obrotów silnika to czy silnik ten też automatycznie stabilizuje obroty podczas obciążenia (inteligentna przepustnicy)? Nie wiem jak jest w "teraźniejszych" silnikach (ale zapewne ta samo jak w dawniejszych), przy każdym silniku "kosiarkowym" jest regulator obrotów. Chociaż silnik...
Można ten układ regulatora napięcia DC-DC wykorzystać jako ściemniacz do żarówki, regulator obrotów silnika DC, itp., itd. - ogólnie zakres napięcia wej. od 8V do 40V, płynna regulacja napięcia wyj. w zakresie od 1.25V do 36V. Patrz film demo: [url=https://www.youtube.com/watch?v=TZp...
Napięcie rośnie wraz z obrotami. Ta... Rewelacja. Mimo regulatora w układzie napięcie rośnie z obrotami. I przed odcinką silnika ma pewnie że 17V Co więcej w nowych konstrukcjach napięcie w instalacji rośnie wraz ze spadkiem obrotów, przy hamowaniu silnikiem Prąd to prąd - zależy od napięcia, w przypadku ładowania akumulatora. Z pustego i Salomon nie...
Prędkość tego silnika zależy od częstotliwości napięcia zasilania. Regulator obrotów będzie drogi - raczej droższy od wentylatora.
Napisałeś coś takiego: Podłączenie wtyczki z trzema przewodami pod regulator powoduje wyczuwalny spadek obrotów silnika i napięcie rzędu 35V na zacisku U+ oraz nadmierne nagrzewanie się tego ustrojstwa. A więc skoro grzeje się bez jakiegokolwiek obciążenia zewnętrznego to zapewne przyczyna wewnątrz. Aż się boję, że stojan umyłeś jakimś rozpuszczalnikiem...
Włącz światła, odłącz regulator napięcia, uruchom silnik i zacznij ostrożnie dodawać obrotów aby nie spalić żarówek. Światła powinny świecić pełnym światłem po lekkim dodaniu obrotów. Jeśli świecą mocniej niż z podłączonym regulatorem, to albo regulator jest wadliwy, albo jest zwarcie w instalacji elektrycznej po stronie DC. Jeśli nadal nie mogą świecić...
Jak już wcześniej koledzy wspominali, nikt nie da gwarancji, że przy pomocy regulatora napięcia da redę sterować obrotami silnika, no chyba, że już ktoś sprawdził wcześniej taki sam silnik z takim regulatorem. Jedyna możliwość to podłączenie całości i test. Albo będzie jakaś regulacja, albo silnik będzie "warczał" i się zatrzyma..... Podłączenie proste,...
Jako że nie można wklejać linków z allegro podaje frazę w wyszukiwarke: REGULATOR OBROTÓW SILNIKA MOCY NAPIĘCIA 2000W 230V Cena 10,90...
Witam !! Pierwsza wskazówka - mniej wołów w tekście, nie denerwujmy moderatorów. Pozostałe wskazówki: model na hamownię, podłączyć amperomierz w szereg z silnikiem, po włączeniu mierzyć napięcia w następujących punktach - na akumulatorze, potem na wyjściu regulatora w końcu sprawdzić czy prąd pobierany przez silnik nie wzrasta po tych feralnych 30 sekundach....
Witam. Silnik ten możesz zasilić bezpośrednio z sieci. Klasa izolacji tego silnika to pewnie "F" to znaczy że max temperatura uzwojeń może wynosić 155C. Natomiast grzanie się silnika na biegu jałowym jest normalnym objawem. Silniki z kondensatorem pracy grzeją się bardziej na biegu jałowym niż przy obciążeniu w przeciwieństwie do silników trójfazowych...
Interesuje mnie regulator na napięcie stałe 110V do regulacji obrotów silnika w zakresie od 2.5V do 90V i prądzie do 2A . Za odpowiedzi dziękuje .
Widać "przygasającą" diodę. Nie wiem gdzie jest dołączona. Na zaciski silnika z jakąś drugą diodą LED? Zmierzyłbym napięcie na silniku. Jak jest spadek napięcia po obciążeniu wału, to można szukać przyczyny. Wówczas można sprawdzić czy nie ma spadku na tym przełączniku.
Witam. Jeżeli dobrze pomierzyłeś napięcie na silniku, to z tego wynika że to silnik robi wysiadkę. To że napięcie się waha w granicach 2V, to jest jak najbardziej normalne (tak działa regulator obrotów - aby utrzymać stałe obroty, zmienia napięcie zasilania silnika w zależności od pobieranego przez niego prądu (zmiana obciążenia silnika, większe obciążenie-większy...
Więc tak, wypróbowałem regulator obrotów silnika z postu kolegi (at)kjoxa i regulator zwalnia obroty wentylatora przez zmniejszenie napięcia ale niestety silnik buczy tak że przez dłuższy czas stałoby się to nie do zniesienia. No i nie wiem czy silnik by zniósł takie obniżenie napięcia z buczeniem i się nie uszkodził. Pozostają kondensatory i w związku...
Regulator obrotów też na nic się nie zda. To jest silnik krokowy, nie szczotkowy prądu stałego. Potrzebujesz sterownik silnika krokowego.
Nie ma co kombinować , przy napięciu przemiennym. częstotliwość ustalasz obrotami wzbudnika/ wirnika/,- napięcie, jego siłą elektromagnetyczną, która nie jest stała>regulator napięcia. Przy napięciu stałym jest podobnie, odpada tylko regulacja obrotów, całą sprawę załatwia regulator napięcia.
prosisz nas o wróżenie z fusów :?: , podejrzewam że nie jest to skomplikowany układ więc może narysuj chociaż odręczny schemat na podstawie płytki.., można się domyślać że dioda ta służy do stabilizacji napięcia regulatora (zasilanie potencjometru) lub ma ograniczać max. napięcie podawane na silnik..????
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
No a co z tym poborem prądu zanim się wzbudzi Jak to co, zasila wzbudzenie jak wykryje obroty i sygnał z kontrolki.
Po pierwsze do ustawienia napięcia korzystaj ze sprawnego i naładowanego akumulatora (6,2 - 6,4V) Po drugie napięcie mierz na zaciskach akumulatora, a nie na prądnicy czy regulatorze. Przytrzymaj silnik na podwyższonych obrotach 1,5-2 tys. RPM i ustaw napięcie 7,0 - 7,2V. Następnie włącz światla drogowe i wciśnij hamulec (żeby stop się zaświecił). Napięcie...
Ale tam zapłon nie pobiera żadnego prądu. Sprawdzałeś sam alternator, 30V na maksymalnych obrotach to nie jest aż ta wiele. W zał. serwisówka silnika. Jest tam pokazany sposób sprawdzenia regulatora.
Potrzebuję prosty schemat do regulatora obrotów dla silnika 12V 100W. Regulacja potencjometrem, możliwie jak najmniejsze straty, gdyż ma to być do zabawki-samochodziku akumulatorowego. Super jeśli dałoby się zrobić jedno wejście na 10-12V które odłączałoby napięcie na silnik.
Wszystko sprawdzone, prąd dochodzi do szczotek. Czy przyczyną będzie regulator obrotów i jak go sprawdzić? Jeżeli napięcie o wartości ok. 230V (bo nie piszesz jaka jest wartość napięcia) dochodzi do szczotek i stojana, to regulator obrotów masz sprawny. Przynajmniej do tego stopnia sprawny, że silnik powinien ruszyć. Pytanie jak mierzysz i czym mierzysz...
Ty masz kupić stabilizator prędkości obrotowej czyli regulator prądu a nie napięcia.
D3 ma pozostać. Uzwojenia silnika posiadają indukcyjność. Prąd na nich nie zmieni się skokowo, więc po szybkim zamknięciu tranzystora, prąd o charakterze aperiodycznym zamknie się przez diodę. Zamiennik: praktycznie każda dioda da radę, aby tylko miała dopuszczalne napięcie wsteczne powyżej 12 lub 18V i prąd 1A. Popularna 1N4007 a nawet 1N4001 też da...
To jak wyjaśnić tak szybkie zużycie szczotek ? W jakim zakresie pracuje standardowy regulator obrotów silnika ? Jeśli wymieniałeś szczotki, mogłeś kupić szczotki kiepskiej jakości albo o twardości niewłaściwej do typu silnika - ich szybkie zużycie nastąpiłoby zarówno przy pracy z regulatorem i bez niego. Inna możliwość to praca w zanieczyszczonym środowisku...
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
Potencjometrem 10kilo omów Dodano po 3 Test z żarówką zrobię i napiszę jakie były napięcia
Z rozruchem silnika hydroforu nie powinieneś mieć absolutnie żadnych problemów i o ile w piecu nie ma elektroniki to samym pompkom też hydrofor przeszkadzać nie powinien - każdy z agregatów ma coś takiego jak przeciążalność, która dla celów rozruchu (czas rzędu max 1s) jest zawsze właściwa. Prąd rozruchowy silnika klatkowego może być 5÷10 x In. Robiłem...
Tak patrząc na zagadnienie wzbudzenia silnika to nie rozróżnia się obcowzbudnych czy samowzbudnych są tylko szeregowe, bocznikowe, szeregowo-bocznikowe i z magnesami stałymi. Obcowzbudne i samowzbudne są prądnice. Silnika przecież się nie wzbudza (wzbudzenie jest potrzebne do wytworzenia SEM czyli napięcia)
Zostawiłem poprzednie oporniki ale po właczeniu nie było regulacji napięcia tak jakby triak był max.otwarty i nap.230V.
Witam. W firmie mamy oryginalne austriackie regulatory nawijarek (silnik 500W) na triakach. Układ jest następujący: silnik w gwiazdę , jedna faza bezpośrednio a dwie przez regulatory napięcia na triakach sterowane podwójnym potencjometrem. Silnik jest przystosowany do pracy "zatrzymanej" - tzn. cały czas pod napięciem (nawet jak się zatrzyma - uwarunkowane...
. Możesz spróbować użyć regulatora obrotów od odkurzacza. A co jak w odkurzaczu jest silnik komutatorowy? Autor ma silnik klatkowy, którego obroty zależne są od częstotliwości sieci. Zmniejszenie napięcia (na pewno nie regulatorem fazowym, bo to grozi uszkodzeniem silnika) również spowoduje zmniejszenie obrotów, ale ze względu na zmniejszenie mocy.
Ma działać czy to do szkoły? Ma to być konkretnie regulator napięcia, a nie regulacja obrotów dowolną metodą, czyli PWM odpada? Regulacja w otwartej czy zamkniętej pętli?
Silnik od pompy wody MHI 1300 1,3 kw/230 v nie wiem ile ma obrotów na minutę nie pisze nigdzie ile ma
Z jakiego napięcia to ustrojstwo jest zasilane?
regulator napięcia obrotów silnik tecumseh regulator obrotów regulator obrotów silnik wiertarka
regulacja głowicy termostatu zoneminder kamera sprężynki regulatora
DeLonghi PrimaDonna Avant ESAM 6700 – brak spieniania mleka i odkamieniania, czyszczenie i naprawa New Holland – przepalanie bezpiecznika sieczkarni, zwarcie w wiązce, przekaźnik, TC, CR, CH