Nie ryzykowałbym tego. To jest prosty regulator fazowy na triaku. Brak izolacji galwanicznej, wkrętarka pewnie ma regulator obrotów na mosfecie i szpilki wysokiego napięcia ubiją wszystko we wkrętarce. Ja teściowi do mało wymagających prac złożyłem zasilacz na trafie z UPS mostek 50A, kilka kondensatorów i trzy metry przewodu 2,5mm. Działa mu to już...
Regulacja obrotów obniżeniem napięcia za pomocą autotrafo nie zrobi szkody dla szlifierki jedynie spadnie moc na przekładni. W warsztatach naprawczych gdzie przezwaja się wirniki próby napięciowe wykonuje się na obniżonym napięciu za pomocą autotransformatora gdzie stopniowo podnosi się napięcie i obserwuje jego zachowanie. Na obniżonym napięciu wykonuje...
Mapowanie na MCU - i tu zaczyna się problem, nie mam pojęcia, jak to się robi. Chodzi o przyporządkowanie prędkości obrotowej do każdej wartości z ADC. Zrobić to można za pomocą jakiejś funkcji np. f(x) = x + b, albo definiując swój wektor a f(x) = a(adc).
Skoro jest izolowany to przy przebiciu nie powinna uszkodzić się izolacja, producent triaka musiał sprawdzić wszelkie scenariusze by móc sprzedawać taki produkt bo gdyby sprzedał taki niepewny to ktoś mógłby zostać porażony prądem i założyć sprawę producentowi triaka o podawanie nieprawdziwych informacji która zagraża życiu, producent może kłamać w...
Wystarczy opornik ale nie tylko (o czym niżej) - wszelkie tranzystory czy układy scalone są tu najzupełniej zbędne (a nawet szkodliwe). Opornik o odpowiedniej wartości i mocy (ale mam nadzieję że to kolega potrafi policzyć/dobrać) i równolegle do niego kondensator elektrolityczny o pojemności rzędu 470-1000 mikroF/16V (zwykle wystarcza 220-470 mikroF...
A co z tym regulatorem napięcia/obrotów? A tego regulatora to już musisz poszukać sobie sam ... :idea: :cry: ... patrz Regulamin pkt. 16 ... :!: :D Skorzystaj z forumowej
Zdaje się że główne bezpieczniki masz w schowku, a te o których mówimy za schowkiem.
Za duża wartość potencjometru do napięcia wyjściowego; źle wyliczony
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
A gdyby założyć regulator napięcia/obrotów? EDIT Po założeniu chińskiego regulatora między wtyczką a gniazdkiem silnik przerywa. Po lekturze wychodzi na to, że tym silnikiem ciężko sterować.
Witam ! Przenieś przełącznik w lewą stronę, gniazdo podłącz do środkowego zacisku przełącznika. Do jednego ze skrajnych styków podłącz L, do drugiego skrajnego styku podłącz regulator. http://obrazki.elektroda.pl/5216035900_1...
Aktualnie założony regulator to Guilera 14412020. On był chyba montowany seryjnie do send. Regulatorów montowanych w sendzie jest kilka w zależności od wyposażenia i modelu.Wygląda na to że prądnica tak obciąża silnik że nie może przekroczyć średnich (6tys) obrotów. Gdy prądnica jest mocno obciążona może dochodzić do przesunięcia zapłonu a w konsekwencji...
Napęd robisz chyba poza kabiną a przejście wału napędowego przez osłonę będzie zapewne uszczelnione więc sam napęd nie będzie narażony na działanie piasku. Zastosuj silnik prądu stałego DC z przekładnią. Regulatorem napięcia wyregulujesz obroty silnika.
Czy ktoś sprawdził silnik?
Jeśli wentylator nie ma układów elektronicznych do regulacji mocy a po prostu przełącza uzwojenia to włączamy go na pełną moc a regulatorem napięcia regulować obroty. Wtedy nikt nie ucierpi :D .
Witam. Pod te silniki nie podpina się kondensatorów.To jest silnik komutatorowy ,najlepiej podpiąć go poprzez regulator napięcia,bez regulatora wejdzie na najwyższe obroty.
Wentylator 40/10 i teraz napięcie na przewody są 2 (wtyczka 2 pin) jeden kolor czarny, drugi szary. Natomiast na nalepce widnieje DC 12V.... Szary jeśli dobrze pamiętam to było 6 V.... Dziwna sprawa. Hahahha, to dobre :D kolory to kolory, w ogromnej ilości przypadków nie mają kompletnie znaczenia, przyjęło się że czarny to masa a inny kolor +, ale...
Czy regulator napięcia obrotów ma jakiś sens?
Do wymiany masz regulator napięcia.
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy wyższych obrotach, rzędu 5–7 kRPM, przy wyłączonych światłach. Jeżeli napięcie wzrasta znacznie ponad 14.5 V, to oznacza że regulator napięcia nie działa prawidłowo (brak działania ogranicznika napięcia). Jeżeli napięcie zatrzymuje się na określonym poziomie, a napięcie zwiększa się po włączeniu świateł, oznacza...
Bez dołożenia cewki oświetleniowej słabo to widzę. Można jeszcze poeksperymentować z wyprostowaniem i wyfiltrowaniem tego napięcia (pojawiającego się miedzy czarno-czerwonym a zielonym przewodem). Dostaniesz jakieś 110V DC, które możesz obniżyć do 12 lub 24V przy pomocy jakiejś przetwornicy step-down, pojawia się pytanie czy te 5W w ogóle z tego zapłonu...
Z tym Regulator napięcia powinno dać radę Serio? Oferent nazwał to "Regulator napięcia obrotów". Co to jest "napięcie obrotów"? Jeśli potrafisz odpowiedzieć na to pytanie, to gratuluję ;-)
najlepiej voltomierzem sprawdzić napięcie powinno rosnąć podczas obrotów nawet do 14V
Zastosować dyskryminator progowy lub okienkowy. Zrobić napięcie odniesienia. Wzrost temperatury będzie powodował, że napięcie będzie rosło. Po przekroczeniu pewnego ustalonego napięcia, dyskryminator poda napięcie.
ZObacz czy zmienia się napięcie na regulatorze obrotów, napięcie sterujące.
Cin jest konieczny, gdyż zasilanie jest doprowadzane przewodem (notki pod schematem !) - powinien być zamontowany tuż przy nodze IN. Cout musi być zamontowany - tantal min. 22 mikroF/16V - na nodze OUT. Potencjometr 4,7k od nogi OUT + szeregowo z nim opornik 2,7k do nogi ADJ, R1=910 Ohm, noga ON/OFF do masy. To da regulację 5V - 11,6V w całym zakresie...
No właśnie tez mi się wydawało że silnik pracuje nominalnie i napedza prądnice z prędkościa adekwatną do ilości biegunów i tyle I za to odpowiada regulator obrotów. ale w sepcyfikacji jest ilość pobieranego paliwa w zależności od obciażenia , a obciążeniem jak mniemam są podłączone odbiorniki elektryczne. I dokładnie tak jest. Podłączone pod generator...
Wentylator ma silnik indukcyjny, a wiertarka silnik komutatorowy. Podstawowym sposobem regulacji predkości obrotowej takich silników jest regulacja przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego, twój regulator z wiertarki to zapewne sterownik fazowy na triaku. Tego rodzaju regulator może być zastosowany do niewielkich wentylatorów czy pomp (tam...
A nie lepiej, zamiast kombinować z kablami, kondensatorami itp itd, użyć jakiegoś programu??? Np SpeedFan Może i lepiej, ale nie do wszystkiego pasuje. Trzeba mieć odpowiednią ilość złączy na płycie i wentylatory z sygnałem obrotów. A u mnie np. jest tylko jedno złącze, a mam w obudowie 3 wentylatory, w tym 2 dwuprzewodowe. I co wtedy ? Wtedy przydaje...
Wystarczy podłączyć serwo do odbiornika by miało pełny zakres ruchów (żeby nie miało 3 położeń czyli lewo,prawo i prosto) Tak wystarczy ale aparatura i odbiornik typu proporcjonalna. Czy do odbiornika można podłączyć np oswietlenie,serwo 6 V i silnik 16,8 V naraz ? Do odbiornika modelarskiego możemy podłączyć oświetlenie, serwo i regulator napięcia....
Dziękuję za odpowiedź. Chcę zastosować regulator "Moduł regulator napięcia obrotów mocy do 2000W i 230V" i zastanawiam się: może to pomoże. Jeśli nie, to jaki kondensator: 50 czy 100 mikrofaradów, a może jakiś inny parametr?
Odłącz kolektory tranzystorów od silnika (zapisz, który był gdzie podłączony), zmierz oporności uzwojeń, do kolektorów podłącz żarówki jako obciążenie, i przy włączonym zasilaniu pokręć ręcznie wirnikiem - jeśli sterowanie jest sprawne, to wszystkie żarówki powinny zapalać się na zmianę, jeśli tak nie będzie, to sprawdzaj napięcia na bazach tranzystorów...
Wydajność alternatora nie zależy od obrotów. Od tego jest regulator napięcia w alternatorze. Powiedz, czy przy dodaniu gazu napięcie ładowania się zmienia
Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
W tym wypadku napięcie 12-40V oznacza, że regulator może pracować i nie zepsuje się. Regulator nie podnosi napięcia. Poczytaj o regulacji PWM (Pulse Width Modulation).l
Witam. Kupiłem regulator obrotów napięcia silnika 4000W chciałem zamontować do regulacji mocy grzałki. Problem w tym, że działa 0-1, nie regulując napięcia, co może być problemem? Od 0% do 97% jest 8V. Od 97% do 100% jest 230V. Nie działa z niczym, z żarówką, grzałką, silniczkiem. Dodam że kupiłem drugi, gdyż sądziłem że poprzedni jest zepsuty
W zamian AVT1813 można wykorzystać regulator na triaku. Triak można sterować tak, by uzyskać grupową regulację mocy, jaka jest w AVT1813. Jednak regulator fazowy, który zmienia kąt załączenia triaka nadaje się do oświetlenia (nie każdego), grzałek i silników komutatorowych . Ten akurat do nich nie należy. Zmiana kąta zmieni skuteczną wartość napięcia....
Wygląda jak rezystor dużej mocy, będący elementem regulatora napięcia. Bez niego regulator nie działa i napięcie rośnie w niekontrolowany sposób wraz z obrotami silnika.
Witam Jeżeli prądnica jest sprawna jak określiłeś,to powinna wytworzyć napięcie(na których zaciskach to sprawdzałeś).Powinno być na zacisku 16 względem masy.W regulatorze są dwa rodzaje styków; -zwierne ,to jest wyłącznik prądu zwrotnego (rozłącza prądnicę od akumulatora, gdy napięcie prądnicy jest mniejsze niż na akumulatorze) -rozwierno-zwierne,to...
Witam, to regulator prądu i napięcia, bez woltomierza i amperomierza nic nie ustawisz, w takim regulatorze ważna jest nie tylko przerwa między stykami ale także (a może przede wszystkim) napięcie sprężyn odciągających kotwiczki
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Jako regulator tak, ale nie będzie stabilizacji obrotów, jak silnik obciążysz to zwolni. No i to słabiutkie jest, tylko 8W.
Citroën C3, silnik 1.1 benzyna + gaz, 2003, żarówki H7.
Przydławienie zaworem też przeciąża silnik pompy. Zrób bypass z zaworem pomiedzy wejściem a wyjściem pompy i tym zaworem wyregulujesz dowolnie przepływ przez basen. Przy zaworze w pełni zamkniętym masz pełny przepływ i max. wydajność pompy, a przy otwartym zaworze pompa pracuje tylko na bypass i podawanie na basen będzie bliskie zeru.
Chodzi mi o to, czy taki regulator/ takie regulatory mają możliwość regulacji napięcia , w tym przypadku obniżenia z podawanego przez źródło 13,5V do 12V lub poniżej. Przy 13,5V non stop ten silnik długo nie pochodzi. Te regulatory to tzw PWM, co oznacza że przez pewien czas podaje pełne napięcie, potem przerwa, a reguluje się stosunek czasu włączenia...
Regulacja obrotów polega na regulacji napięcia na wirniku lub stojanie. I zewnętrzne regulatory tak nie działają. One obniżają całość napięcia zasilającego co powoduje znaczący spadek mocy.
Mniej więcej...Możesz zmienić wartość R1 (tego rezytora między pinami out i adj) na np. 200 ohm. Wtedy łatwiej będzie Ci dobrać rezystory z typoszeregu.
Wentylator samochodowy zasilaj przez mostek prostowniczy. Żeby obniżyć obroty zastosuj lepiej regulator napięcia, bo ten rezystor nic nie pomoże.
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
Witam, już od dłuższego czasu "użeram" się z tym problemem. Nawet znalazłem w zapasach części drugi taki regulator - pochodził chwilę i wystąpił ten sam problem. Sprawdzałem tranzystory, diody, rezystory w obu układach, poprawiałem zimne luty i dalej nic. Proszę o jakąś ewentualną podpowiedź co jest nie tak z tymi regulatorami. Z góry dzięki za pomoc.
Nie wziąłeś jednego pod uwagę. Zmniejszając obroty tym regulatorem zmniejszasz moc silnika. Regulator zmniejsza po prostu napięcie zasilające silnik.
I szukając badając silnik trafiłem na szeregowy uniwersalny model o mocy silnika to 225W... Szukałem najsłabszy. I pracuje do napięcia 240V lub 300V przez regulator napięcia obrotów z kontrolą napiecia. Obecnie jest do przeróbki modernizacji poprawki. Obecnie pobiera 5A prądu z 140V co jest to bardzo dobry pomysł wynik. Moc silnika może dojść do 1kW....
Prostownik wirujący to zwykły mostek tylko umocowany na wirniku tak ze wiruje razem z nim, stąd ta nazwa. Służy to prostowania prądu wzbudzającego. Regulator obrotów jest potrzebny do utrzymywania stałych obrotów wirnika prądnicy a tym samym częstotliwości prądu. Regulator napięcia jak sama nawa wskazuje utrzymuje stałe napięcie zwykle przez regulacje...
Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać nominalne napięcie przy rosnącym obciążeniu potrzeba zwiększać obroty.
Trzeba dać regulator ładowania. Jak w przypadku turbin pionowych nie trzeba się martwić za dużymi obrotami to już minimalne tak. Można produkować minimalne ilości prądu ale jak obciążymy bez odpowiedniego regulatora stanie zupełnie. Jest też układ który można nazwać podbijaniem napięcia który zapewnia ładowanie przy mniejszych obrotach. Regulator nie...
Wszystko sprawdzone, prąd dochodzi do szczotek. Czy przyczyną będzie regulator obrotów i jak go sprawdzić? Jeżeli napięcie o wartości ok. 230V (bo nie piszesz jaka jest wartość napięcia) dochodzi do szczotek i stojana, to regulator obrotów masz sprawny. Przynajmniej do tego stopnia sprawny, że silnik powinien ruszyć. Pytanie jak mierzysz i czym mierzysz...
Problemem ostatecznie może być regulator obrotów. Miałem ten sam przypadek. Pierw warto sprawdzić czy magnes nie jest uszkodzony. W moim przypadku był to magnes. Warto sprawdzić czy gniazdo wirnika jest w miarę czyste. Regulatory obrotów/napięcia aż tak często się nie psują nawet jak leży ;)
(at)decybel91 (at)andrzej20001 Wymieniłem regulator napięcia na obrotach max jest 13.6V na 2 jak i na 1 biegu wentylatora
Prędkość tego silnika zależy od częstotliwości napięcia zasilania. Regulator obrotów będzie drogi - raczej droższy od wentylatora.
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
Wygląda na to, ze słusznie stwierdziłeś, że potencjometr jest uszkodzony. Ze schematu wynika, że zworę na pinach włącznika też słusznie zrobiłeś. Wartość rezystancji potencjometru też nie spowodowała by że układ przestałby działać. Podaj napięcia z nóg LM317.
Żarówka 21W żarzy się To żarzenie się jest potrzebne do wykrycia obrotów wirnika.
Pompa LFP czarna 4m 3 biegowa zwykła... Czy przy takich silnikach można stosować regulatory napięcia ?? inaczej tez nazywane "REGULATOR OBROTÓW MOCY NAPIĘCIA SILNIKA" Pompa mi trochę "brzęczy" ma minimalne drgania i myślę ze te drgania są spowodowane uzwojeniem. I chciał bym spróbować obniżyć ich moc może była by cichsza...
Potrzebujesz jakiegoś prostego regulatora temperatury Regulator obrotów na NE555 i termistor który będzie sterował wypełnieniem.
Jutro spróbuje odpowietrzyć tak jak mówicie. Zobaczymy czy coś pomoże. Mam nadzieję ze tak. Dzięki za podpowiedzi. Pozdro Grzechu
Jest to regulator obrotów silnika z łagodnym rozruchem i stabilizatorem obrotów bazujący na układzie U2008B. W tej malutkiej kostce znajduje się także stabilizator napięcia zasilającego, precyzyjny komparator oraz źródło napięcia odniesienia.
Założyłem do silnika WSK 125 regulator napięcia od jakiegoś chińskiego skutera. Niestety na pełnych obrotach podaje napięcie od 26 do prawie 30V. Na razie podłączone są tylko światła ale dla przerywacza kierunkowskazów czy w przyszłości zamontowanego akumulatora to trochę za dużo :D. Dodam że regulator jest podłączony pod dwie cewki w prądnicy, tej...
Odłącz tranzystor i wentylator i sprawdź jak wyglądają napięcia na nóżce 7 LM podczas regulacji, lub zmian temperatury.
LM nie są impulsowe. To są regulatory napięcia i też mogą być stosowane jako regulatory obrotów.
Napięcia sterujące są poprawne. Wg mnie padł regulator. (one tak mają)
Zmiana obrotów bez falownika jest praktycznie nie możliwa, ale pozornie można obroty zmniejszyć zmniejszając napięcie zasilania.
(at)UP: Dlatego mówiłem o Arctic Cooling oraz SilentiumPC - tych drugich mam 5 w obudowie i w ogóle ich nie słychać + oczywiście również regulator na LM317. Autora chyba jednak przerasta zbudowanie takiego regulatora napięcia/obrotów, więc niech zamontuje możliwie największe i najcichsze wentylatory.
Ok. Ale jakiej wartości? I co to da? Czy przypadkiem mi nie obniży jeszcze dodatkowo napięcia wyjściowego?
Panowie już sobie poradziłem jest to regulator stratny jak napisał gromleon . Przy wzroście obrotów napięcie maleje . Sytuacja rozchodziła się oto czy walnięty mam generator (cewki) czy regulator napięcia. Należy wykonać kilka pomiarów z kompletnym układem, z wypiętą masą a później z wypiętym plusem regulatora napięcia . Pierwszy pomiar względem masy...
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki. Wystarczy że obroty wiertarki pod obciążeniem spadną poniżej 1200obr i juz po ładowaniu. Tak się nie sprawdza!!!!!
W tym agregacie nigdy nie było żadnego regulatora napięcia. Napięcie jest regulowane obrotami silnika. Pokaż o co ci chodzi.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Jaki jest najtańszy sposób na zmniejszenie obrotów? Regulator na triaku. Jednak zmniejszenie napięcia= zmniejszenie mocy.
Można zastosować regulator napięcia, w którym prąd wzbudzenia załącza się automatycznie po wykryciu obrotów silnika na fazie alternatora. Wymaga to adaptacji regulatora ze samochodu, zintegrowanego ze szczotkotrzymaczem. Nie wiem czy są dostępne gotowe regulatory „zewnętrzne” przystosowane do tego typu alternatorów, działające w oparciu...
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
Napięcie rośnie wraz z obrotami. Ta... Rewelacja. Mimo regulatora w układzie napięcie rośnie z obrotami. I przed odcinką silnika ma pewnie że 17V Co więcej w nowych konstrukcjach napięcie w instalacji rośnie wraz ze spadkiem obrotów, przy hamowaniu silnikiem Prąd to prąd - zależy od napięcia, w przypadku ładowania akumulatora. Z pustego i Salomon nie...
Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
Czyli mamy coś takiego pi x drzwi :) https://obrazki.elektroda.pl/1507148100_... a trzeba to przerobić na coś takiego https://obrazki.elektroda.pl/8813799200_... stabilizator jest po to aby nie przekroczyć napięcia BS tranzystorów.
Raczej nie do wykonania samodzielnie. Potrzebujesz na pewno mocniejsze silniki minimum klasy 240 przekładnie zmniejszającą obroty, regulator napięcia do silnika oraz serwo do skrętu układu kierowniczego. Do tego aparatura modelarska z odbiornikiem. Moja propozycja to zakup gotowego samochodziku, na pewno taniej będzie kosztował https://www.smyk.com/catalog/product/vie...
Do zewnętrznego zasilania - czy to znaczy, że poza regulatorem obrotów? A jak poznać, czy mierzę DC czy AC? Po tym, co nastawiasz na mierniku. Może jest uszkodzony tranzystor mocy w układzie regulatora obrotów, może urwał się kolektor i silniczek dostaje prąd ze scalaka, który był przeznaczony do sterowania tranzystorem i bez obciążenia daje odpowiednie...
Witam! Posiadam silnik elektryczny od wentylatora chłodnicy z Vectry B. Potrzebuję regulator napięcia (obrotów) do niego. Nie wiem dokładnie jaka jest jego moc, dlatego regulator powinien być troche mocniejszy, myślę, że do 300W wystarczy. Regulacja może odbywać sie płynnie, lub poprzez przełącznik 3-stopniowy, chodzi tylko, żeby jego konstrukcja była...
Ty masz sprawdzić napięcia. Duży rozjazd może świadczyć o uszkodzeniu regulatora napięcia. Względnie o uszkodzeniu cewek w silniku. Napięcia powinny się wahać od około 12V na niskich obrotach do 14,4V na maksymalnych (w ostateczności +- 0,5V)
Napięcie mierzone na acu czy ze wskaźnika ? Podczas pracy włacz co sie da podjedź z obrotami i zmierz spadki napięcia +regulatora + na acu ( chyba ale nie jestem pewien w tym modelu jechali przez bezpiecznik -śniedziały złączą) - na regulatorze i minus na acu -na gałęziach powinno być powyżej 50v przy 5tys.obr Jaki masz w tej chwili model regulatora...
Nic prostszego jak regulator napięcia (TRIAK BTA24) tam nie wymyśli. Na allegro gotowe po 20zł.
No to chyba jest OK? Zachowaj zdjęcia (nazwy i wartości elementów, zmierz napięcie diody Zenera) w razie konieczności naprawy regulatora...
A ty mógłbyś trochę sam popracować? Masz już podane wszystko na tacy: regulator PWM, 555, regulator obrotów silnika dc. Wystarczy wrzucić te hasła w wyszukiwarkę i czytać!
Zmierz napięcie gdy jest triak wyzwalany
Witam Posiadam łódkę zanętową Vegaboat Mini. W tamtym roku spaliła mi się płyta główna i łódka przestała działać. Udało mi się ze szwagrem naprawić na tyle, by łódka działała, ale mam jeszcze problem z regulacją obrotów silnika. Teraz pływa tylko na wolnych obrotach albo na średnich, gdzie przed awarią był pełny zakres prędkości. Nie działa pokrętło...
Witam, Proszę: http://www.eres.alpha.pl/elektronika/fus... [url=http://www.eres.alpha.pl/elektronik... TR1 można zamienić na BT136. Przypomnę tylko, że w regulatorze występują napięcia niebezpieczne dla życia człowieka i należy zachować szczególną ostrożność. Pozdrawiam, Hiob.
Willy Coyote, te schematy są identyczne więc nie wiem o czym mówisz. Potencjometr (rezystor nastawny) ma mieć wartość (w/g schematu) 1kΩ Ohm (liniowy), R1 260Ω, R2 1k OhmΩ. To jest zwykły regulator napięcia, można nim regulować obroty wentylatora, ale nie polecam takiego rozwiązania ( brak reakcji na zwiększającą się temperaturę). Ad...
Po jednej stronie tyrystora będziesz miał przykładowo 200V a po drugiej 12 V. Napięcie stojana przy kilku tysiącach obrotów wirnika potrafi przekroczyć 200V. Stojan jest zwierany do masy by jego napięcie było blisko wymaganego.
Ma działać czy to do szkoły? Ma to być konkretnie regulator napięcia, a nie regulacja obrotów dowolną metodą, czyli PWM odpada? Regulacja w otwartej czy zamkniętej pętli?
Te alternatory strasznie nie lubią być naprawiane, przekonał się o tym niejeden warsztat . W tych samochodach najlepiej i najpewniej wymienić cały alternator, a jak jeszcze wstawiłeś nieoryginalny regulator to masz przyczynę.
regulator napięcia obrotów silnik regulator obrotów obrotów wentylatora deutz regulator obrotów
przekroczeniu transferu danych medion software akumulator skuter elektryczny
pralka electrolux ews11064sdu odkurzacz basenowy
Wyświetlacz w przetwornicy gaśnie podczas pracy - przyczyny i rozwiązania Migające diody Caps Lock i zasilania w laptopie HP - diagnoza i rozwiązania