L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
OK to niech stwierdzi co jest przyczyną spalenia regulatora lub kup cały alternator z używki.
Niewłasciwy regulator lub urwany przewód komunikacji.
To nie wina regulatora przebija główną diodę lub jest wylutowana z mostka.P
cisnienie na listwie nie może przekroczyć w żadnym przypadku 120bar bo następuje awaryjne wyłącznie silnika (spręzyna na desce i po 5 sek wyłączenie wstepnej pompy paliwa). Powodem całej sytuacji są wadliwe regulatory napięcia. Renault z tego co kiedys czytałem przyznało się do tego, ale ponieważ silniki zostały wycofane z produkcji w 2003 roku nikt...
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
wracając do tematu teraz taki regler kosztuje około 80zł
Regulator napięcia.
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora.
też tak własnie myślę. Najbardziej zastanawiałem się nad problemem z regulatorem napięcia
Od 20 zł do 50 w zależności jakiej firmy. Bardzo prosta wymiana. U mnie też był podobny problem i był to regulator napięcia
nie znam sie bardzo na duzych mobilach, ale regulator moze sie zepsuc to raz, a dwa najczesciej zamontowany jest w alternatorze pozdrawiam
hmmm.... alternator sprawny a ładowania nie ma i objawy taki jakby był nie sprawny coś tu nie tak. czy wymienili regulator napięcia?
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Jeśli pasuje i maja alternatory taką samą moc tyle samo Amperów to można
Miałem dokładnie ten sam problem! Regulator napięcia to już szmelc.Jeżeli chcesz mieć spokój z odpalaniem auta to musisz zainwestować w nowy regulator!
Problem rozwiązany. Słaba masa na regulatorze napięcia. Temat zamykam.
Alternator w Renault Scenic II, 2005 r, silnik benzyna 1.6 16V (bodajże symbol K4M). Alternator Valeo 110 amper. Być może coś jeszcze ktoś rozpozna z tego lichego zdjęcia tabliczki znamionowej. https://obrazki.elektroda.pl/9779274200_... Zachodzi konieczność wymiany w tym alternatorze szczotek/regulatora napięcia. Czas na pytanie: Czy...
Witam. Problem z Megane 2 1 .6 benzyna, przestał lądować. Po odkręceniu regulatora napięcia okazało się, że szczotki są zjechane i stopiony szczotkotrzymacz. Meganka posiada alternator 110A i pytanie czy mogę zastąpić regulator napięcia z tego alternatora na identyczny regulator z Renault Trafic tylko, że ten alternator ma 123A ?
regulator napięcia na 100%
A co z układem dolotu powietrza - przepływomierz Przepływomierz nie był podłączony. Dziś sprawdzałem kable, wtyczki itp itd. Okazało się, że regulator napięcia jest do wymiany. Czy może być on przyczyną, że nie mogłem zapalić? Tak jak pisałem w 1 poście bez całkowitego uzbrojenia palił na strzał, a gdy między innymi został założony pasek PK na alternator...
Sprawdź regulator napięcia
Chodzi bardziej o stabilizację napięcia. Oczywiście duże kondensatory masz? Są 250A typu zwykłego tzn nie wodne. Musiałbyś poszukać po zdjęciach i tabeli wymiarów , skorzystaj z ... https://as-pl.com/pl/c/alternatory#/65:s... coś tam wiadomo trzeba przerobić ;) tzn mocowanie plus analogowy regulator napięcia i ew....
Witam. Mam pytanie i prosze o szybką odpowiedź: czy w Renault 19 RN 1.4 z 1994r. mozna wymienić regulator napięcia BEZ demontażu alternatora? Moze ma ktos fotki co i jak odkręcić?? Pozdrawiam.
Jeżeli masz skoki napięcia to nawala regulator w alternatorze
(at)roznicowka Alternatory się wzbudzają przy około 1000 rpm, i wtedy stawiają opór. 1. Ręką nie zakręcisz wału do takich obrotów Sporo też alternatorów nie trzeba wzbudzać, mogą nawet mieć "0"rpm. Tu gra rolę regulator napięcia, wiem że renault/ czy peugeot kiedyś tak miało, a wejścia były określane jako "15"i"L" i to te podłączenie plus po zapłonie...
Możesz jeszcze sprawdzić zasilanie regulatora napięcia w magnum-kach dxi przewód od rozrusznika (cięki czerwony) lubi się przerywać zaraz przy rozruszniku
Alternator ten posiada regulator zasilany napięciem po zapłonie więc jest uszkodzony i podaje napięcie na instalacje pomimo wyłączenia stacyjki.P
Pawel wawa ,przewód plusowy sprawdzałem,jest ok. Tym bardziej,że przy wymianie tego poprzedniego altka musiałem zarobić nowe oczko pod śrubę ponieważ śruba nie dała się od niego odkręcić. Sprawdzę masę pomiędzy samym alternatorem i silnikiem i silnikiem a akumulatorem,może tu coś ucieka.
Napisz jaki to typ alternatora,jakiej marki regulator zmieniłeś?
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
coś nie tak z regulatorem napięcia
zaczeła mi się swiecić kontrolka od ładowania, nie pali się na wolnych obrotach dodając gazu zaraz sie zapala czy jest to awaria regulatora napięcia czy bezpiecznik
Cześć Do wymiany masz regulator napięcia. Jak wpiszesz w gogle model auta i silnik to od x ci wyskoczy. Nie wiem jaki masz dostęp ale czasami da się to zrobić bez demontażu alternatora. Oczywiście odłączamy klemy + i - żeby zwarcia nie zrobić No i baterię na 12h pod prostownik Dodano po 3 Regulator napięcia jest z tyłu alternatora.do niego są przykręcone...
Podeć do elektryka lub sam sprawdz regulator napięcia lub alternator podaje zaduży prą ale właśnie od tego jest regulator napięcia żeby nie puścić zbyt dużego napięcia do obwodu
Zbyt niskie napięcie lub przerwa w obwodzie regulatora wastegate. Napięcie na pinie B 38 na EMS 2 odbiega od normalnej wartości. Albo wadliwy regulator przepustnicy (wastegate).
Po odpięciu wtyczki z alternatora na konektorze + powinieneś mieć napięcie raczej tylko po zapłonie.
Witam. Moim skromnym zdaniem regulator zgubił masę. Pozdrawiam.A.
Szajsowaty alternator, słabe połączenia, regulator napięcia.
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Witam. Poszukuje schematu podłączenia alternatora. Dokładnie gdzie jest podłączony drugi koniec przewodu od regulatora napięcia. Pozdrawiam.
Trzeba zacząć od pomiaru ładowania, może faktycznie nie ładuje. Jeśli ładowanie jest cały czas a pojawia się komunikat to można zajrzeć do wtyczki od regulatora napięcia, może tam się coś dzieje.
Może taki układ jak w 125p, żuku czy starszych polonezach-jedna szczotka na masie a druga na regulator zewnętrzny...
Jeśli uszkodził sie regulator napięcia to poco wymieniać cały alternator :!: Sam nowy regulator będzie kosztował 30-40zł.
Jeżeli alternator ładuje bez regulatora to znaczy że jest dobry i jeżeli wszystko jest dobrze podłączone to do sklepu i wymienić ale nie na tą markę bo to szajs.P
Teraz w tych autach już logiki nie zastosujesz. Komputer steruje regulatorem napiecia.
Oznaczenia to T4 43 E Google nic sensownego nie pokazuje. Po podłączeniu 12v z jednej strony układu jest napięcie, z drugiej nie. Multimetr pokazuje 0,5v spadku w teście diody, więc wszystko wskazuje na diodę. Pytanie, czy to rzeczywiście jest dioda. Na brytyjskim forum spotkałem się ze stwierdzeniem, że to regulator napięcia, ale to mi zupelnie nie...
Jesli masz parcie na 0,3V to załóż zewnętrzny regulator napięcia. A w jakim celu to robisz?
Decybel, no co ty. Wpierw trzeba zobaczyć czy na styk + regulatora (ten cieńszy) idzie napięcie, w tym renalut alternator jest 6-cio diodowy. Później trzeba sprawdzić sam regulator.
Możliwe usterki: Uszkodzony przewód między alternatorem a "zegarami" , uszkodzenie w obrębie regulatora napięcia, uszkodzenie w obrębie wirnika alternatora.
Witam. Jak w temacie po rozgrzaniu silnika spada napięcie ładowania,jak odpalę zimny silnik to napięcie ładowania utrzymuje się na 14.3-14.4 volt a w miarę rozgrzewania się silnika napięcie stopniowo spada czasami aż do 12.3v na włączonych światłach. Czy do wymiany będzie regulator napięcia czy to będą diody prostownicze??
Albo zastosować rgulator od alternatora np. starego Valeo 6 diodowego od Renault. Pozdrawiam.
wymieniłem regulator napięcia Napisz na jeszcze, jakiego typu miałeś alternator i jaki regulator...
W rumuńskich wehikułach stosowany był regulator Ducellier 8314 lub Paris Rhone 57416 np. w Dacii i ARO, podaję Ci dane z instrukcji obsługi tych samochodów. Regulatory te stosowane były też w starszych samochodach Renault i Peugeot. Poszperaj może coś znajdziesz.
Mój problem polega na tym że alternator kiepsko chodził aż w końcu nawet kontrolka ładowania nie startowała po przekręceniu stacyjki. więc przełożyłem wirnik i regulator napięcia z innego alternatora do renault ale z większą pojemnością silnika, różniły się tylko miejscami biegunów tam gdzie jeden ma plus drugi ma minus i sposobem mocowania. Moje pytanie...
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
Wymień regulator napięcia i będzie działać miałem taką samą sytuacje w astrze z 98 r i też mi nie ładowała a napięcie spadało teraz po wymianie regulatora na włączonym silniku pokazuje mi napięcie ok 13.8 v. :)
Był drugi i to samo. Chodzi o ten na pompie CR Aha na napięcie na tym regulatorze ok 1.00V
Coś mi się wydaje że najprostszym wyjściem będzie podłączenie drugiego regulatora na zewnątrz altka tylko po to żeby układ ładowania nie pluł błedem a alternator będzie ładował po swojemu czyli po staremu 14,3V. Nigdy takiego druta nie robiłem więc nie wiem czy ma to szanse działać tzn nie wiem jakie " widomości" są pobierane z regulatora i co za tym...
Po wymianie FCIOM na razie spokojnie. Błędów brak. Regulator napięcia alternatora nie ruszany, ale sprawdzony. Alternator też. Jeszcze jest opcja modułu akumulatora. Nie zamykam tematu, bo wydaje się nie do końca rozwiązany.
A więc sprawdź ładowanie. Być może alternator do roboty, albo jakiś inny spadek w instalacji. Np. przez słabą jakość połączeń. Ok, sprawdzę. Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mniej więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora?
Ilu litrowy silnik?? Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID124 Regulator ciśnienia w układzie wydechowym FMI-4 Napięcie zbyt niskie lub zwarcie z układem o niższym napięciu lub z masą A mianowicie coś się dzieję z cewką sterującą hamulcem wydechowym.
Na wtyczce do regulatora napięcia powinny być dwa plusy ,tzn na dwóch pinach . Jeden stały drugi po stacyjce .
Witam. Szukam informacji jaki prąd pobierają wspomniane odbiorniki w Espace. Jak włączę szybę napięcie spada z 14,2 V do 14 V. Po wyłączeniu szyby i włączeniu nadmuchu napięcie potrafi spaść do 11,5 V. Przy 800 obrotach silnika. Przy 1000 obrotów jest podobnie. Dostałem informacje od elektryka, że ten typ tak ma, bo wentylator żre prąd jak najęty. Szyba...
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Skoro kolega zidentyfokował bezpiecznik to można zrobić próbe z wyjętą kostką z alternatora. jeśli pobór spadnie będzie to wskazywało na regulator napięcia (jeśli w tym samochodzie jest zintegrowany z alternatorem).
Metodą prób i błędów udało się podłączyć prawidłowo alternator tak aby było ładowanie. Wszystko wychodziło prawdiłowo z pinów, wadliwy okazał się NOWY regulator napięcia. Po wymianie na inny alternator ładuje ok.
Renault laguna I alternator Bosch, ale co to ma do rzeczy?
Ok. Panowie to rozwinę temat. Wymieniłem sam regulator na oryginalny wg. numeru bo wyskakiwał mi błąd ładowania. Nic to nie zmieniło. Błąd wyskakiwał nadal. Poddałem się i oddałem samochód do ASO. Tam stwierdzili, że regulator założyłem dobry i alternator też dobrze działa więc muszę wymienić całą instalację. Znając system naprawy ASO nie zgodziłem...
No własni juz kilka razy mi sie rozładował podczes jazdy... to co stawiasz na regulator czy na mostek?
Problem rozwiązany wymieniłem regulator napięcia i wszystko jest ok. Prądy na akumulatorze po naładowaniu wróciły do 14.1v
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Potrzebuję informacji na temat charakterystyki ładowania alumulatora w samochodzie. Z powodu pewnych zakłóceń pracy silnika na biegu jałowym jednym z podejrzanych jest alternator z regulatorem. Podejrzewam go o nadmierne ładowanie na biegu jałowym silnika. Dzisiaj sprawdziłem napięcie na akumulatorze. Wynosi 14,75V w całym zakresie pracy silnika(powinno...
Problem tkwi w braku ładowania.Znajomy sprawdził alternator i stwierdził że jest sprawny, czyli pozostaje regulator napięcia.Alternator ten pochodzi z Jeepa 2.1 TD(silnik podobno jest od renault).Posiadam sprawny regulator od poloneza który ma dwa wejścia i trzecie na masę.Czy istniała by możliwość podpięcia go zamiast tego fabrycznego? [url=http://img127.imageshack.us/img127/...
Na Alibabie piszą - Specialize in IC semiconductor - niestety nic więcej. Spróbuj rozrysować elementy podłączone do niego, może to regulator napięcia podobny do LM338.
Przyczyną tych objawów był regulator napięcia, wymieniłem na nowy i autko śmiga jak nowe ;) Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Ja bym zaczął od sprawdzenia całego regulatora czy tam dochodzi napięcie, czy nie jest nic upalone itp. Tak samo sprawdziłbym sinik dmuchawy.
Zmierz napięcie przed i za regulatorem, wtedy się przekonamy czy jest sprawny czy nie
Witam,mam pytanie..jakie napięcia powinny być na złączach L i +po stacyjce bo u mnie na plusie jest 12,8V a na L przy odłączonej wtyczce 1,36 a przy podpiętej 0,6V.czy to wina regulatora napięcia,muszę dodać że nie swieci mi kontrolka ładowania wogóle i nie chodzi obrotomierz.pomóżcie jak możecie.
Sprawdź dokładnie kostkę połączeniową pedału regulatora obrotów, piny mogły zaśniedzieć i stąd przyczyna, nisko przy dywaniku gromadzi się wilgoć i styki mogły zaśniedzieć i zwyczajnie nie łączą, częsta przypadłość przy wiekowych autach.
Alternator Valeo rodziny A13N,A14N ( z wentylatorem zewnętrzym) czy alternator w wentylatorem wewnętrznym? Strasznie tajemniczy jesteś co to za auto,a są różnice czy to citroen,czy renault,czy peugeot,czy coś VW,albo mercedes,a w nich siedzą takie alternatory. Np Renault ma doprowadzone do regulatora zewnętrzne napięcie odniesienia,do którego przyrównuje...
pojadę na diagnostykę komputera nic ci nie da uszkodzony regulator bo ponoć jest on sterowany przez komputer. ??? Ale skoro na próbę podpiął inny regulator i alternator na stanowisku prób zachowywał się normalnie do 14.4V. to wymień regulator
Zapewne siada Ci regulator napięcia. Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze albo na akumulatorze. Jeśli nadal jest poniżej 14 V (przy naładowanym akumulatorze) to regulator do wymiany. Alternator jest na wierzchu (chyba że kompresor klimatyzacji przeszkadza), dojście do regulatora bez problemów. Nie trzeba nawet odkręcać alternatora, tylko wystarczy...
- szybienica, Raczej gilotyna. Co do usterki-sprawdzić jaki prąd pobiera silnik przy zasilaniu go napięciem 14V. Max to 10A
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
Na jednym ma być sygnał DFM (obciążenie), na 2-gim sygnał L (kontrolka), chyba że założony został regulator z łącznością BSS cyfrową.
sprawdź napięcie ładowania bez obciążenia oraz z obciążenie, (światła, dmuchawa, radio). Prawdopodobnie będzie regulator/szczotki/diody do wymiany..
Listwa z laguny 1 miala dwa przewody, reg. na listwie i przelew do zbiornika.A listwa z laguny 2 powinna mieć regulator w zbiorniku i jeden przewód do listwy.Jak ty żeś to podłączył?
Od 13.5 do 14.4 jest w normie powyżej lub poniżej usterka w tym aucie. Np w renault spada do 10.5 a pozniej ładuje nawet 16 inteligentne ladowanie
Dzięki za podpowiedz rozumiem że na trzeci pin w regulatorze trzeba podać napięcie przez żarówkę i na piąty pin też trzeba podać napięcie żeby alternator zaczął ładować? Pozdrowienia
To że świece biorą dużo prądu to może i ok ale żeby napięcie nie wzrosło to już nie jest ok. Świece przecież nie pobierają tyle prądu co rozrusznik. Wygląda to na brak ładowania. Winny może być regulator, kontrolkę zgasi ale napięcie da za niskie lub w ogóle.
NA początek sprawdź połączenia elektryki od akumulatora zaczynając, włączeni ewentylatora to duży pobór prądu, może powodować spadki napięcia a rezultacie osłabienie iskry, głupienie elektryki. Sprwdź też jak się zachowuje napięcie na pokładzie w chwili włączenia wentylatora, może to problem regulatora w alternatorze. Pozdr.J.
A po co kontrolka ten typ akurat będzie ładował bez kontrolki po prostu regulator po wzbudzeniu alternatora podaje napięcie na styk kontrolki powodując jej zgaśnięcie.P
Kolego nie marudź tylko wklej foto pierścieni, jak doryte do plastiku to nic nie zrobisz. Jakie masz napięcie na akumulatorze?
Problem rozwiązany - pomogło przelutowanie dwóch elementów - stabilizatora napięcia LDO LD1085P i regulatora NJM2386/88 njm2388f33. Na francuskim forum znalazłem informację, że czesto też pada ten regulator i u niektórych przy takich objawach pomaga dopiero jego wymiana.
Kolego ja na twoim miejscu nie robil bym takich pomiarów nie wolno odłaczac akumulatora ppodczas pracy silnika jak nie chcesz pozegnać sie z regulatorem lub prostownikiem. Tak jak koledzy radzili sprawdź upływ prądu a take sprawdź jak bardzo spada napiecie na rozruszniku podczas kręcenia i podaj do ilu spadnie
No właśnie instalacja i skrzynki bezpiecznikowe jak renault... Czyli taki poziom ładowania jest ok i jeśli musi doładowywać to trzeba szukać gdzieś w instalacji problemu?
Witajcie Po wymianie regulatora napięcia (założony oryginalny) po około 2.000 km zapaliła się kontrolka ładowania, która o dziwo gaśnie powyżej 2 tys. obrotów. Gaśnie ale ładowania ciągle nie ma. Miał ktoś taki przypadek? Rozbierać alternator?
Obowiązkowo natychmiast sprawdź napięcie ładowania na akumulatorze. Jeśli regulator napięcia uległ uszkodzeniu i daje napięcie mocno ponad 15 V to dalszy wzrost napięcia może poskutkować uszkodzeniem elektroniki (w szczególności ECU) oraz wybuchem akumulatora, nie wspominając już o przepalaniu się żarówek.
renault regulator napięcia renault regulator napięcia renault regulator napięcia renault alternator
odpowietrzenie pompki chrysler voyager zasilania manta trzaski
częstotliwości tetra protokół serwisowy
Chevrolet Cruze Ecotec 1.6/1.8 – ustawienie pierścienia impulsatora 5636119, synchronizacja rozrządu Chevrolet Cruze 1.6 F16D4 – ustawienie rozrządu, parametry, kod 5636119, czujnik CMP