Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
To jest stary radziecki regulator napięcia z lat 70 tu masz link do tego [url=http://e-goods.biz.ua/ru/viewproduc...
Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka będziesz miał napięcie na D+ regulatora.
inne uzwojenia stojana i wirnika oraz inne regulatory napięcia
Zgadzam się z Panem i sam to ujawniłem,ze ta pozostałość regulator napięcia stary jak Pan okraslił elektromagnetyczny jest tu już nie potrzebny.Trzeba go ominąć lub wyrzucić.Regulator jest w alternatorze.Cały czas wskazuje na wyrzucenie starego. Nic nie mieszam.Właściciel niepotrzebnie zakupuje alternator ponieważ te litewski co ma jest dobry.Też posiada...
Zle zdjecia sie wczytały zdjecie 1 nowy regulator zdjecie 2 wiązka zdęcie 3 stary regulator
Wystarczy przemagnesować prądnicę tak, aby na masie był minus i użyć odpowiedni regulator do Twojego układu połączeń prądnicy. Przydałby się schemat oryginalny, to powiem jakie zmiany musisz wprowadzić.
Chyba regulator napięcia?
Alternator oraz regulator napięcia taki jak na załączonych fotkach. Wszystko podłączałem pod stary regulator napięcia , który był podłączony pod prądnice.
Przepraszam, że się tak uniosłem, ale wkurza mnie powtarzanie wyczytanych gdzieś w necie bzdur. Temat do przemyślenia: jak instalacja samochodowa - czytaj: alternator+regulator napięcia traktuje akumulatorek w naszym autku? Otóż po odpaleniu silnika regulator napięcia "stara się" utrzymać w instalacji napięcie (w moim oplu ≈14,3V). A jak mamy...
Tak samo jak w przypadku zwykłego skutera. Do sprawdzenia ciągłość dwóch przewodów od statora do regulatora, jak również sprawdzić czy na pewno stary regulator jest uszkodzony i czy nowy ma poprawny pinout lub nie jest chińskim trojanem.
Alternator mógł paść w związku z zerwaną masą. Masz zdaje się stary regulator, to go wstaw i sprawdź.
A masz stary regulator? Są na nim oznaczenia typu? Wystarczy poszukać taki sam. Poza tym mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze (miernik ustawiasz na prąd stały 20V)? Na szczęście mam stary regulator. Tak, mierzyłem napięcie na akumulatorze.
Niestety raczej nie jest to regulator napięcia od tego modelu. Choć wyglądem przypomina oryginał, to ilość przewodów się nie zgadza. Oryginał powinien mieć wyprowadzony tylko jeden przewód (żółty). Specjalnie odpaliłem stary komputer aby przejrzeć katalogi części, bo obecnie w internecie nie da się niczego znaleźć. Numer katalogowy 8000 75348, regulator...
Mam problem z podlaczeniem nowego regulatora napięcia w traktorze, stary miał tylko 2 wejscia nr 67 i 15, nowy ma 4: 54; D+ ; DF ; B- Jak podlaczyc te 2 kable do ktorych wejsc ?
Czy do alternatora 6 diodowego można zastosować elektroniczny regulator napięcia ? wpinając go w obwód jak stary elektromechaniczny
To w takim razie wytłumacz mi co takiego kosmicznego jest instalacji w elektrycznej samochodu po za tym że, akumulator w spoczynku ma napięcie 12,6V a kiedy silnik jest uruchomiony to alternator ładuje akumulator a regulator napięcia w teorii stara się utrzymać 14.4V w teorii dlatego że to napięcie może być różne w zależności od stopnia zużycia pierścieni...
O ile pamiętam to podpasuje regulator prądnicy od Stara-200...
Najlepiej wymontuj stary na wzór i pokaż w sklepie. A jesteś pewien że to regulator jakie objawy.P
Lampa robocza 64 wat w napięcie od 10 do 30V na lampę tak producent podaje alternator Jubana 14V 50A Odłączony jest regulator napięcia ponieważ wcześniej przed wymianą stary alternator go nie miał a w nowym alternatorze jest w środku tak bynajmniej mi doradził elektryk że jest niepotrzebny osobny regulator jeżeli jest w alternatorze już
Kolego skoro napięcie masz za wysokie to albo masz stary zepsuty akumulator albo zepsuty regulator który się pali z braku akumulatora.
Akumulatora nie musisz mieć ale regulator tak.P
Raczej nie zrozumiałeś o co chodzi. Do zasilania telewizorów to się tego regulatora używało kiedyś, a nie dziś. Telewizory były projektowane na 220 V (a nie na 300 V, a autorowi bardzo zależy na tych 300 V, więc się zastanawiam do czego). Natomiast obecnie, w dobie fotowoltaiki, napięcie sieci trzeba obniżać, a nie podwyższać, więc gdyby chcieć zasilać...
dobra, doszedłem do momentu w ktorym: wymieniłem regulator napięcia na stary oryginalny i światła zaczęły działać problem w tym że po tygodniu użytkowania skutera problem znowu się pojawił. momentalnie wszystkie światła zaczęły niewyobrażalnie mocno świecić po czym się spaliły. podejrzewam, że akumulator został w pełni naładowany i skuter nie wie co...
Jak masz zamiar kupić regulator elektroniczny to wstrzymaj się z dorabianiem koła pasowego, spróbuj wyregulować napięcie w regulatorze mechanicznym
(D-) - masa, (D+) - 15, (DF) - 67.
Witam Dioda służy do zabezpieczenia układu na skutek odwrotnego podłączenia zasilania. Jeżeli jesteś pewien poprawności połączeń nie musisz jej stosować. Pozdrawiam
Witam, proponuję wygoglować sobie układ ładowania sześcio diodowy bo taki jest u ciebie najprawdopodobniej zamontowany. Prześledź schemat a dasz radę, ale przed dalszymi pomiarami wymień regulator napięcia szkoda jak piszesz akumulatorów. W sklepie powiedzą ci jaki masz układ zamontowany, sześcio czy dziewięcio diodowy, jak pokarzesz stary regulator.
pobór prądu ok. 0.4A. Odbiera tor audio. Przy jakim napięciu ? Moc sumaryczna by się przydała. Co do kosztów ... panel PV + regulator mppt (tracer stara seria RN) + akumulator ... jak dobrze poszukasz to 1000pln
Na pewno ETZ? a nie MZ? bo stary to masz regulator na prądnice a nie alternator.
witam! posiadam bezynowego stara 660 z + na masie i mam problem po zamontowaniu nowego regulatora troche popracuje i spalają sie styki /przestaje ładować/ to już 4 regulator! prosze o poradę! PS od czego dopasować regulator napięcia? z plusem na mase, prądnica ma 18 A
możesz skorzystać ze schematu umieszczonego na elektrodzie do modelu XCI-667 (ktoś go mylnie nazwał XC 1667 ) obszar ukł zasilania / ładowania jest dla tych modeli taki sam. Co do części .. poszperam w rupieciach, moze jeszcze znajdę tą cholerę. Na wszelki wypadek podeślij na PW adres do wysyłki . ps. wracając do poprzednio wspomnianego regulatora napięcia...
Szlifierka potocznie zwaną kątówką ma zakres obrotów regulowany w zakresie od 3000-11000 obr/min. Chciałbym uzyskać mniej aniżeli 3 tys. po to, aby wykorzystać urządzenie do przeszlifowania lakieru (drobnych poprawek) w samochodzie. Poprawki wykonane lakierem akrylowym w sprayu (bez utwardzacza) i zakres 3 tys. jest za duży ( pali lakier ). Czy mogę...
Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ...
Temat do zamknięcia. Mz chodzi bardzo ładnie z prawidłowym ładowaniem. Rozebrałem i przejrzałem jeszcze raz wirnik i stojan, poprawiłem luty, wymieniłem szczotki sprężyny które je dociskają, wymieniłem regulator napięcia na stary tzn oryginalny. Czerwona kontrolka zgasła a wskazania miernika na stykach akumulatora przy zapalonym silniku wskazują ok...
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
potrzebuje pomocy przy wykonaniu regulatora napięcia do mojej Yamaszki mam stary regulator niestety jest uszkodzony, nie prostuje napięcia wytwarzanego przez cewki, przez co pali zarówki, Jest to instalacja 12V załączam schemat tego regulatora, najchętniej poprosił bym o listę tych części i ich parametry mogę rozdłubać stary regulator mam ich kilka...
Tak ta wolna kostka 6-pinowa(z jednym pinem wolnym) to najprawdopodobniej od wyświetlacza biegów. Masy może stary regulator?? był w podobnej obudowie ?? Masz miernik? "przedzwoń" regulator przykładając jedną sondę do obudowy, a drugą przeleć po pinach i może (bo nie we wszystkich była masa na obudowie) zobaczysz na którym jest masa.. Myślę, że to może...
Zainteresuj się TCA785 - stary układ ale ciekawy
Witam, czy jest może jakaś możliwość naprawy wojskowego agregatu typu PAD- 100 głównie chodzi o regulator napięcia- jest tam taki bardzo stary układ elektroniczny na którym nie ma oznaczeń, czy ktoś może próbował stosować jakiś zamiennik itp? Pozdrawiam
Jak widzisz masz nowszą wersję "puszki prądów" - zwróć uwagę na różnicę w sposobie włączenia uzwojenia wzbudzającego na schemacie z Twojej "puszki" i schemacie, który dostałeś z instalacją. Prądnica od tej "puszki", a właściwie regulatora powinna mieć wbudowany dodatkowy rezystor włączony szeregowo z uzwojeniem wzbudzającym do masy. W starszej (chyba)...
W starym aucie kabelek cienki z alternatora był połączony z kontrolką ładowania. W W-906 cienki kabel jest kabelkiem komunikacyjnym. Jest to tzw. sieć LIN (coś jak CAN tylko inaczej) Problem jest taki, że regulatory napięcia pasujące do tego auta (stary i nowy) mają bardzo podobne gniazda. Podejrzewam, że został zamontowany stary typ regulatora zamiast...
Wykonana nowa wiązka 3 kabli bezpośrednio podciągniętych do regulatora przy kierownicy z statora. Poprzednie okablowanie ze statora pozostawione. Użyte zostały przewody "G" zielony dla podpięcia do masy impulsatora. Oraz "W" biały kabel do którego podpiąłem od str kierownicy plus po stacyjce a od str silnika wpiąłem się kablem Czarno Czerwonym o ile...
Przejedz 100km to aku sie naładuje i przestanie piszczeć stary pasek.
Można odrobinę podwyższyć napięcie na B+ stosując odpowiednio diodę między regulatorem a mostkiem. Można diodę lub diody Schottkiego między regulator a masę- trzeba przeciąć metalowy mostek w regulatorze do masy, ten pod łbem śruby- stary sposób. V.
Mam stary regulator napięcia 14,1V 40-70A (opis na alternatorze). Czy Mogę dać teoretyczny zamiennik (wg sprzedawcy) ale o parametrach: 14,1V i 120A ? Już się zamotałem czy amperaż oznacza wydolność prądową urządzenia ?
Przed podkręcaniem należy koniecznie sprawdzić w dokumentacji płyty głównej maksymalną obciążalność prądową impulsowego regulatora napięcia. Moja stara płyta główna HOT 569 ciągnie jedynie do 10A, czyli teoretycznie nic szybszego, niż K6-2 333MHZ nie powinno działać. Na szczczęście znalazłem niskomocowy K6-2 333 AMZ 1.9V i puściłem na 375MHZ i jak narazie...
Zauważ , że autor postu nie ma żadnego doświadczenia elektronicznego . Nie podoła takiemu wyzwaniu . Proponuję pozostawić wszystko tak jak jest , wypiąć odczep na 6 V ( do aku samochodowych jest zbędne ) , pozostawić jedynie 12 V i sprawdzić czy jest OK .Prostownik selenowy , jeżeli transformator jest sprawny, dobrze byłoby zamienić na diodowy . Tak...
Kolega t64 pisał, że jego prostownik jest duży i wykonany przez dziadka a więc stosunkowo dano. Nie sądzę, aby uzwojenie nawinięte było podwójnie drutem nie izolowanym (oba druty razem owijane izolacją). To jest duży transformator a więc nie mógł nikt liczyć na spadek napięcia a więc robiono większą ilość odczepów, gdyż półprzewodniki dawniej były drogie,...
Właśnie odpowiedzi brak To jak mamy pomóc w naprawie? Kupiłem drugi nowy i robi zawarcie gdy dotknę aluminiową obudową regulatora do masy. Regulator napięcia jest 12v firmy Vape Pokaż oba regulatory - stary i nowy. Nie znam się kompletnie na elektryce I na dodatek wszystkie prośby o zdjęcia, pomiary puszczasz mimo uszu. Oj, chyba sprzęt trzeba będzie...
Akumulator jest potrzebny, żeby stabilizował napięcie, może być stary, byle trzymał napięcie. Kup najtańszy regulator PWM do paneli, będzie ograniczał napięcie, będziesz miał pewność, że nie uszkodzisz UPSa.
Witam, mój skuter ma ładowanie 4,4v bez obciążenia na wolnych przez to padają mi akumulatory. Kupuje nowy regulator napięcia, identyczny jak stary. Wszystko jest ok ładowanie 11,99V na wolnych bez obciążenia, wszystko działa. Następnie skuter traci ładowanie. Palą się żarówki te które są zasilane z prądnicy. I o co w tym chodzi. Na starym regulatorze...
Raczej zmieniony regulator podwyższył tylko napięcie usterka pozostała chodzi o to że stary regulator był 14V a nowy pewnie 14.5V więc różnica pozostała taka sama. Słabe diody prostownika.P
Mam problem, ponieważ mam zamiar zmienić stary regulator napięcia na nowy - elektroniczny, tyle że oznaczenia w obydwóch typach są inne : w starym: D+, DF, D- w nowym : szcz. , 6V, wzb. i nie wiem jak podłaczyć kable do nowego regulatora, bo nie dostałem żadnej instrukcij . Pomóżcie
Olej go. To stary alternator z osobnym, mechanicznym regulatorem napięcia, jeśli się nie mylę bezszczotkowy który na wolnych obrotach w ogóle nie ładuje.
Witam dzisiaj w ciągniku (ursus 912) założyłem regulator napięcia Rnc-12 ponieważ stary nie ładował wcale. Podłączyłem wszystko poprawnie i tutaj mały problem napięcie ładowania na mierniku nie chce przekroczyć 13,5V nawet na wysokich obrotach.Nie wiem dlaczego prawidłowo powinno być około 14.2V.
Problem dotyczy zasilania - jest to model przywieziony z USA - zasilanie 110 VAC 60 Hz. Pralka jest zasilana za pośrednictwem Regulatora napięcia SEVEN STAR AR-5000. Wg. danych jakie udało mi się uzyskać to podstawowe parametry to 120 V i 15 A. Pralka się uruchamia, ale wyświetla błąd zasilania dotyczący częstotliwości. Czy jest szansa w jakiś prosty...
Gratuluje zapalu i wytrwalosci :) Czyli co ni ewkladales ten nowej instalacji tylko reanimowales stara??
No właśnie z takim , że zapalała się kontrolka braku ładowania na desce i resetował sie zegarek . Pomyślałem , że regulator zapewne , a akurat miałem ,to go podstawiłem na szybkiego . Po pół godziny jazdy , kontrolka znowu zaświeciła . Zamontowałem poprzedni stary regulator i nowy wirnik - kilka m-cy już pomyka . Co do zegarka , to widocznie duże skoki...
Zwyczajnie dwie cewki- dwie diody, bo tam zdaje się żadnego ,,regulatora selenowego" :D nie było, tylko prostownik jak widać selenowy pełnookresowy + regulator mechaniczny (przekaźnikowy) napięcia. Poszukać regulatora 6 woltowego do alternatora dwucewkowego (jakis skuter, etc) i usunąć zarówno stary regulator oznaczony jako ,,koło na górze schematu",...
Panowi problem z głowy wymieniłem regulator napięcia i chodzi sprawdzałem ten stary on wogóle nie miał przejscia teraz mi ładuje na 14,2 V
Przy podłączonym akumulatorze podczas ładowania przy użyciu mostka napięcie nie wzrośnie, ponieważ spadek napięcia na 1 diodzie wynosi około 1 V, a na 2 diodach mostka jest 2 razy większy. Problem z tym prostownikiem będzie polegał na zbyt dużym napięciu uzwojenia wtórnego, ponieważ transformator został, prawdopodobnie, zaprojektowany dla sieci 220...
Czy to normalne , że regulator napięcia jest bardzo gorący ? Właśnie założyłem nowy regulator , bo stary się popsuł . Pomiar ładowanie wykazuje prawidłową wartość ok. 14.3 V Jeśli nie powinno tak być , to w jaki sposób dotrzeć do usterki ? Zauważyłem , że w starym regulatorze ( na 5 styków) , dwa styki w dolnym rzędzie od lewej strony , musiały się...
Pewnie bedzie tylko brak koncepcji , dlatego potrzebuje chociaz stary uszkodzony na wzor
Witam. Alternator jest bardzo podobny do tego co miała Dacia. DF to wzbudzenie. Podłączasz do niego regulator napięcia od Fiata 125p. Najlepiej ten stary elektromechaniczny bo wtedy możesz sobie ustawić ładowanie na 14,20- 14,50 V. W samym regulatorze 15 to prąd po zapłonie 67 do DF alternatora.
To załóż z powrotem stary regulator, weź jakiś woltomierz i sprawdź napięcie w instalacji - przed odpaleniem silnika - oraz po odpaleniu, przy dodawaniu gazu. :D
kolego mskojon jeśli ładowanie masz ok to nie masz się co przejmować owe żarzenie się kontrolki może być spowodowane różnicą napięcie na kotodach diód wzbudzenia i diód głównych wzbudzenie pobiera powiedzmy max 3A i regulator napięcia dąży do utrzymania na katodach tych diód 14,2V i to robi bo właśnie napięcie na tych diodach jest napięciem które regulator...
Regulator napięcia jest zintegrowany z alternatorem. Tutaj masz stary temat: https://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=13... i drugi link: https://forum.nissanklub.pl/topic/105833...
Ten nowy alternator, to nowy nowy, czy nowy używany? Był sprawdzony PRZED montażem w aucie? Bo sama wymiana szczotek, to jeszcze nie wszystko. Sprawdzałeś, czy na zacisku wzbudzenia pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu? Sprawdziłeś, czy kontrolka gaśnie, jak odłączysz wzbudzenie od alternatora? Regulator napięcia wymieniony, czy został stary?
Nie wiem jak koledzy, ale mam wątpliwość aby producent uzyskał patent na ten regulator napięcia. Weź pomyśl, kto sprzedaje urządzenia i jednocześnie się stara o patent?? Jeszcze nie spotkałem się w życiu by urządzenie nawet inne od dawna było do kupienia a patent się później załatwia.
Cześć! Po pierwsze nie wiem czy w dobrym dziale umieściłem swoje zapytanie, jak nie to proszę o przeniesienie w stosowne miejsce. Mam problem mianowicie, mam motocykl wiekowy, z instalacją 6V, jest to CeZet 350 i padł akumulator (jedna cela ma zwarcie). Kupiłem nowy regulator napięcia bo stary, mechaniczny, już był wypalony (styki) i teraz zastanawiam...
Problem nie został jeszcze rozwiązany! Nie znam prawidłowej rezystancji impulsatora. Poszukaj w necie. Ma generować min 2-3V napięcia SZCZYTOWEGO. Pisałem o prostej sondzie. Nie wiadomo co z modułem zapłonowym, który jest zintegrowany z regulatorem napięcia. Po przezwojeniu/zakupie/itp cewki się okaże... Są duże szanse. :D Miło pomagać komuś, kto się...
po co wywalasz zpowrotem na forum taki stary temat?
To jest alternator zetora, do modelów od 5211 do 7745. To stary typ bez regulatora napięcia. Nowe typy mają go już wbudowanego. Wiem bo wymieniałem alternator w zetorze 7745. Musisz podłączyć no wiadomo że + do plusa i - do masy, wiem jeszcze że w moim czerwony kabelek był od kontrolki, a czarny kabelek od regulatora. Tylko nie wiem jak to jest zrobione...
Ale ja silnik zmieniałem, bo stary nie miał już siły - nawet przesmarowanie nie pomogło.
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
Obydwa akumulatory powinny być jednakowe tzn 12V 45Ah ten jeden 45Ah będzie w trakcie ładowania to te dwa pozostałe o znacznie niższej pojemności już powinny się gotować.Napięcie ustali się na 28V i regulator napięcia znacznie zmniejsza prąd ładowania.
Nie są podłączone do 1 anteny , a zakłócenia daje zasilacz . Szukałem trafa separacyjnego i okazało sie że takowe mam, znalazłem u siebie bardzo stary regulator napięcia 300w , jeszcze z czasów PRL-u :D podłączyłem przez niego zasilacz i zakłócenia zniknęły :D
Witam ja już swój skuter zrobiłem i brak ładowania (miałem 6V) to była przyczyna regulatora napięcia,a żarówki pali dlatego bo jest zepsuty właśnie regulator napięcia.Nowy kupiłem na allegro koszt ok 70-90 zł.Jak miałem stary regulator też mi paliło żarówki i zmierzyłem napięcie na wyjściu z magneta było tylko 6V a powinno by więcej jak 12V,regulator...
dzieki za podpowiedz, oczywiscie sprawdze to. A jak ma sie sprawa z regulatorami nap-jezeli obudowa i wyprowadzenia sa takie same to mozna powiedziec ze jest to regulator o takich samych parametrach co "stary"?
Witam. Mam problem z moją jawa 250, odkąd pamiętam nie ma w niej ładowania. Stary mechaniczny regulator napięcia niestety się spalił. Miałem też elektroniczny, który również się spalił. Z prądnicy wychodzi kilka kabelków. Napięcie na szczotkach przy niskich obrotach 0.20V, przy dodaniu gazu wzrasta maksymalnie do 0.60V. Proszę o pomoc i gdzie szukać...
Praw fizyki nie oszukasz, każde źródło da tyle ile pozwoli obciążenie. Każdy zasilacz laboratoryjny ma dwa regulatory, ale wpływają one na jeden element wykonawczy, czyli w danej chwili reguluje albo prąd, albo napięcie, nigdy nie było i nie będzie tak żeby te parametry były niezależne. Jak połączysz niezależne LM317 jako regulator prądu i napięcia...
Informacje dostałeś. Tylko nie chcesz z nich skorzystać. Nawet stary zużyty od Bosch da się zamontować.
W takim razie źle zrozumiałem Twój poprzedni post... wydawało mi się że alternator od jelcza lub stara ma wbudowany regulator napięcia...
problem samego ładowania rozwiązany okazało się że prostownik coś nie domaga bo jak wsadziłem tam swoją samoróbkę którą dziś skleiłem to odrazu ładuje natomiast pozostał problem regulatora bo teraz ładuje mi napięciem od 14 do nawet 19. Stary regulator działa jak zworka poprostu płynie przez niego prąd jak zwykłym przewodem natomiast ten co kupiłem...
To stary czeski generator. Ta firma nie istnieje więc problem z kupieniem takiego regulatora. Możesz sobie dorobić coś swojego na stykach F1 i F2 podajesz napięcie 0d 9 do 15V zależnie od obciążenia w niektórych wersjach był przełącznik auto / manual i potencjometr do ustawiania. Możesz też w szereg ( F1 lub F2 dać rezystor drutowy) P.S. gdzieś powinienem...
Witam, alternator daje mi ok 16.5 V na akumulator ,czy jest to objaw padaki regulatora napięcia ,i czy wymienia się regulator czy alternator dodam że sprawdzałem na dwóch starym i nowym akumulatorze, przy wyłączonym silniku aku miał stary 12.8V nowy 14.5 .po włączeniu silnika napięcie rośnie do 16.5 V
Tak, to już sprawdziłem między tymi pierścieniami wirnika jest obieg (zwarcie) pomierzyłem raczej dobrze te diody. Chyba skocze do sklepu i kupie regulator napięcia a najlepiej wezmę może stary i sprawdzę miernikiem na nowym czy są takie same parametry.
Albo dolutowac 3 diody i zalozyc polski i tani regulator lub poszukac stary regulator mechaniczny i bedzie chodzic.Tylko jak to bedzie wygladac.
Chyba niedobrze się zanosi dla tego motorka. Instalacja tam prosta i powszechna dla wielu modeli. Czy nie wystarczy zajrzeć do schematu? A oznaczenia końcówek tego co określasz mianem regulatora nic nie mówią? Tam (jeśli nie jest to bardzo stary silnik) potrzebujesz zwykłą diodę prostowniczą .
Czy masz gdzieś stary regulator napięcia,ten pozycja 15 ze chematu.Zobacz czy fizycznie jest w ciągniku .Jeden koniec tej kontrolki powiedzmy ładowania jest zasilany z amperomierza(według schematu),znajdź gdzie jest drugi koniec kontrolki ,dokąd dochodzi.Powiedz skąd idzie przewód ten czerwony z niebieską taśmą,co jest przy alternatorze,jak widać na...
Wymieniłem regulator, bo wszystkie objawy wskazywały, że w nim jest problem (skoki napięcia). Myliłem się. Stary był dobry. Załóż z powrotem , co zmieni tutaj wymiana alternatora.? Masz już dwa oryginalne regulatory i po co ci trzeci w komplecie z alternatorem ? co jakiś czas pojawia się przeraźliwy sygnał i STOP Czy cos jeszcze poza tym komunikatem...
witam, myślę ze jest to stary typ alternatora ,dostosowany do instalacji z PLUSEM na masie , np. STAR 27 oznaczenia na to wskazują pozdrawiam
Witam. Na wolnych obrotach ładowanie jest ok 25v, na max ok 27v ale jak silnik sie rozgrzeje to ładuje ponad 30v, sprawdzane wskaźnikiem na desce rozdzielczej jak i multimetrem na klemach akumulatorów. Co może być przyczyną? Były zakładane 3 różne alternatory i regulatory, na każdym jest to samo :/ Teraz jest nowy altek i regulator a napięcie nadal...
w takich bzykach za ładowanie odpowiada prądniczka; zacznij od tego, że na wejście regulatora napięcia, dostarczane jest napięcie zmienne, po odpaleniu silnika zmierz to napięcie; będzie wiadomo czy z prądnicy wychodzi zmienne napięcie; nie ma też twojej odpowiedzi jakie jest napięcie na aku przed odpaleniem skutera i po jego uruchomieniu i odczekaniu...
niestety nie wiem jak go sprawdzić ale wiem że jak załączysz światła to strasznie się on grzeje !!! można się oparzyć!!! A i jeszcze coś. Znalazłem stary temat dotyczący opornika a ktoś zamieścił tam dwa zdjęcia regulatorów nap.
Nie łatwiej było by zastosować jedną baterię do zasilania wszystkiego? Regulatory silników zasilane bezpośrednio, a atmega przez stabilizator, np. stary dobry 7805, lub jeszcze lepiej jakiś typu ldo. Jakie masz wymagania do tego akumulatora? Napięcie, masa, wymiary, pojemność(ile robot ma pracować na jednym "tankowaniu") ?
poradzilem sobie naprawilem stary uszkodzony byl tyrystor wn i kondensator
Może to ten stary numer z upływnością starego kleju mocującego regulatory napięcia. ?
stary regulator stary stabilizator napięcia stary regulator napiecia
komputer napotkał należy przewodność mosiądzu zasięg telewizji naziemnej
Whirlpool pralka błąd brak wody w połowie cyklu – komunikat otwórz zawór, seria W8 W9, diagnostyka Bezpiecznik 109 w Ford Galaxy 1.9 TDI - funkcje i objawy awarii