Możesz zastosować zwykły, trójfazowy regulator z 5 przewodami. Ten z paskiem jest do kompensacji spadku napięcia w instalacji. Większość motocykli tego nie ma i działa.
Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
Czy zna ktoś jakieś rozwiązanie aby napięcie na prądnicy było kompensowane? Zna, o ile prądnica ma regulowane wzbudzenie. Stawiamy regulator który tak ustawia prad wzbudzenia by napięcie się nie zmieniało. Vide alternator lub pradnica w samochodzie. odnośnie programu SIMULINK Kontekst nieco niezrozumiały - może potrzebujesz do jakiejś symulacji idealnej...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Zadzwoń do swojego ZE i zapytaj to się dowiesz o konsekwencjach.
Witam, Chciałbym zadać 2 pytania dotyczące trójfazowych tyrystorowych regulatorów napięcia przemiennego. 1. Czy w tych regulatorach tyrystory można zastąpić tranzystorami? 2. Czy impulsy prądowe podawane na bramkę tyrystorów, można podawać w dowolnych momentach? Z tego co znalazłem, zrozumiałem, że schemat zastępczy tyrystora to dwa tranzystory więc...
Dzień dobry, szukam osoby, która wykona w programie PSIM regulator napięcia trójfazowego dla określonych pomiarów.
Witam. Mam pytanie ponieważ spalił się regulator napięcia w motorze. Alternator jest trójfazowy. Czy można podłączyć jakiś inny regulator żeby wszystko grało.Jeżeli tak to od jakiego samochodu czy motoru?Posiadam elektroniczny reg.napięcia od Fiata dużego ale tam są tylko dwa wejścia a w moim spalonym było 5 wejść( 3 przewody przychodziły z alternatora...
Każdy trójfazowy regulator napięcia rozszyfrujesz miernikiem ustawionym na test diody. Z zewnątrz to jest jak trójfazowy mostek Graetza.
http://moto.allegro.pl/item251655082_251... Trójfazowy regulator napiecia jak sprawdzić przewody ? które sa do alternatora (3 przewody) a ktore plus i minus (2 przewody) .
Sprawdź impulsator miernikiem, jeśli ma kilkaset Ω do 1 kΩ to jest to na pewno czujnik indukcyjny, jeden przewód do masy, drugi do modułu (który gdzie sprawdzisz doświadczalnie). Jak zamontujesz prostownik/regulator napięcia trójfazowy oraz akumulator, to możesz zastosować moduł DC-cdi, możesz również użyć modułu AC-cdi i zasilić go z dedykowanej...
Witam wszystkich znających temat. Poszukuję pilnie schemat regulatora napięcia trójfazowego do motocykla zeby wykonać samemu. Co kupić, jak polutować itd. Terminami eletronicznymi proszę nie operowac bo się na tym temacie wogóle nie znam, tylko na prosty chłopski rozum. WSZYSTKIM LUDZIOM DOBREJ WOLI SERDECZNIE DZIĘKUJĘ>Grzegorz
To nowy regulator napięcia? Zielone złącze może oznaczać jakieś specjalne zastosowanie — jedno ze zdjęć w internecie opisuje regulator jako trójfazowy. Regulatory napięcia w japońcach wymagają dostarczenia osobnego zasilania — oznaczanego jako IGN. Obniżenie poziomu napięcia w tym miejscu skutkuje podniesieniem napięcia ładowania na akumulatorze....
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
Trójfazowy regulator mocy ze sterowaniem grupowym do zastosowań grzewczych. Sterowanie napięciem 0-10V lub prądem 0-20 mA Długość cyklu grupowego 45 sekund. Triaki włączane w zerze dla zmniejszenia zakłoceń. Minimalne obciążenie 500W Moc maksymalna (zaleznie od modelu i napięcia zasilania) 23kW do 44 kW Sygnał sterujący separowany (odporność na przebicie)...
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Jak to trzy żółte? Model po 2008 roku, czy swap? Ten regulator nie nadaje się do alternatora trójfazowego.
Tam jest zastosowany typowy motocyklowy trójfazowy regulator napięcia, nie ma osobnego wyjścia na zasilanie ECU i ładowanie akumulatora. Regulator powinien być bezpośrednio połączony z akumulatorem (przez bezpiecznik oczywiście). Na pewno zasilanie przepływa przez ECU, a nie przez electric box? Nie widzę aby ECU miał takie złącza, pasujące do regulatora...
Taki regulator od skutera się nie nadaje. Co prawda da się go podłączyć, ale ulegnie spaleniu od mocy alternatora. Potrzebny jest regulator "dwufazowy" lub ew. trójfazowy.
Po pierwsze do prawidłowej pracy regulator musi być połączony z akumulatorem. Po drugie zdarzają się podróby które nie działają (zwykły mostek lub pusty w środku) lub regulatory które nie posiadają oznaczeń przez co łatwo pomylić (inna zasada działania do alternatorów jedno-, "dwu-" i trójfazowych).
Przepraszam bo to ciężki i nowy temat, szperałem cały dzień i natrafiłem na duży problem z rozwiązaniem napięcia wygląda to tak: PrądnicaAC trójfazowa Okolo 9kw 400v z prostownikiem na 230v(problem)regulator napięcia, silnikDC 5kw trójfazowy na napięcie 48/72v Problemem jest To ja rozwiązać zrównanie napięć 48 lub 72v
I jeszcze , może mi się coś pomyliło ale jeszcze są chyba silniki 3fazowe z komutatorami czyli mają cewki na wirniku , tych cewek nie można wykożystać? Cewki na wirniku i komutator to dwa różne zagadnienia. Cewki mają tzw. silniki asynchroniczne pierścieniowe (pierścienie to jeszcze nie komutator, nie mają wycinków), dość powszechne. Możesz spróbować...
Zamykam
Niestety tutaj maksymalna moc tego agregatu to jest ok 2200 W na 3 fazach w krótkich impulsach . Ciągła moc to ok 550 W na fazę . Uzwojenia wykonane z aluminium wirnik i stojan , malowane na kolor miedzi . Do tego dochodzi kiepski regulator AVR wykonany na styk .
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Nie wygląda to na 10Hz (600obr)... testowałem kiedyś ładowanie GY z trójfazowym regulatorem i przy obrotach ok. 3000 uzyskiwałem 12-13A przy 14.3V. Z prostych wyliczeń ok.150W
Uzwojenia pewnie idealnej symetrii nigdy nie mają a z tą neutralnością punktu gwiazdowego stojana to mi się tak jakoś skojarzyło przez analogię z punktem gwiazdowym transformatora trójfazowego.
w takich bzykach za ładowanie odpowiada prądniczka; zacznij od tego, że na wejście regulatora napięcia, dostarczane jest napięcie zmienne, po odpaleniu silnika zmierz to napięcie; będzie wiadomo czy z prądnicy wychodzi zmienne napięcie; nie ma też twojej odpowiedzi jakie jest napięcie na aku przed odpaleniem skutera i po jego uruchomieniu i odczekaniu...
Witam. Jeżeli chcesz regulować obroty wsilniku trójfazowym klatkowym to tylko falownikiem (zmiana częstotliwości napięcia zasilającego).Każdy falownik ma możliwość zmiany kierunku obrotów. Falowniki budowane są przeważniie na elementach IGBT a Ty piszesz o triakach to znacz że jest to regulator napięcia trójfazowy.Takim sterownikiem dużo nie poregulujesz...
Oryginalny regulator padł, był kupiony jakiś uniwersalny z 5 przewodami żółty, zielony, biały, czarny, czerwony. Został podłączony do instalacji ale nadal brak ładowania. Zielony, czarny, biały podłączony były do 3 faz a czerwony do + żółty do minus. Skąd wiesz że ten zamiennik to regulator trójfazowy? Nie ufam tym regulatorom z nietypową kostką i...
Witam, mam problem z regulacja napięcia transformatora trójfazowego. Transformator ten ma być wykorzystany w spawarce typy MIG. Transformato ma tylko jedno uzwojenie pierwotne( nie posiada odczepów). Szukałem schematu regulatora ale niestety nie znalazłem. Moim zdaniem dobrą regulacją będzie regulacja napięcia pierwotnego na triakach. Myślałem o zastosowaniu...
Od zwykłego skutera nie będzie pasował - tutaj masz uzwojenie bezmasowe służące wyłącznie do ładowania. Jaką moc ma ten alternator? Nie chce mi się szukać serwisówki i danych technicznych. Jeśli ma moc nie większą niż 100W, to można spróbować zastosować regulator od skuterów ze światłem zasilanym z akumulatora, np. od Zipp Vega lub (china Romet) Router...
Furman1234 , na jakie napięcie są grzałki?.
Czy da się podłączyć regulator bezszczotkowy do helikoptera do silnika szczotkowego czy coś się zepsuje. Nie da się. Silnik bezszczotkowy to w zasadzie silnik trójfazowy, do którego musimy doprowadzić 3 napięcia przemienne przesunięte względem siebie o 120*. Silnik szczotkowy to zwykły silnik prądu stałego, z magnesami stałymi w stojanie, komutatorem...
A nie lepiej byłoby zastosować regulator napięcia od jakiegoś alternatora samochodowego? no i trójfazowy mostek prostowniczy. pozdrawiam!
Podobny stojan - tzn. wymiary https://obrazki.elektroda.pl/5079932200_... Na Aliexpress znalazłem AVR 7-pinowy z oczkami, ale czy on kontroluje napięcia 3x230 V, nic w opisach nie znalazłem. Opis ogólny: 'HJ.5K-3 przewód 220 AVR 7 dla Hanjing automatyczny regulator napięcia części do generatorów benzynowych trójfazowy " https://obrazki.elektroda.pl/9057913200_...
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Chcesz spalić moduł zapłonowy i licznik? Nie odłącza się akumulatora podczas pracy silnika. Tak samo nie sprawdza się napięcia ładowania bez podłączonego akumulatora. Masz tam regulator napięcia z wejściem Sense (czarny przewód). Sprawdź czy na nim pojawia się napięcie 12V po stacyjce. Sprawdź czy układ mostka trójfazowego w regulatorze jest sprawny....
Przeglądając You Tube natrafiłem na taki oto film. Najdziwniejsze jest to, że producent nakleił znaczek CE (widać np. 22:00) więc teoretycznie deklaruje, że urządzenie spełnia normy czyli m.in. nie wpuści do sieci napięcia większego niż 253V. Zatem albo producent nie zdaje sobie sprawy z odpowiedzialności jaką na siebie bierze albo liczy na to, że...
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
A gdzie jest oryginalny regulator napięcia?
Witam, Chcę wymienić stara kostkę na połączeniu wyjścia prądu przemiennego z alternatora trójfazowego do regulatora napięcia na Mosfecie. Alternator ma 280W mocy, trzy fazy, okolo 70V na fazie. Jakie złącze hermetyczne typu samochodowego będzie ok?
Czy jest istotna różnica pomiędzy regulatorem solarnym i wiatrowym MPPT? Z tego co czytałem w kontrolerach hybrydowych część PV jest MPPT ale część "wiatrowa" tylko PWM. Myśląc o zakupie turbiny zastanawiam się nad jej napięciem pracy. Mam wybór pomiędzy 24 i 48V. Na pewno akumulatory będą 24V. Zaświtała mi idea z paneli solarnych, czyli większe napięcie...
Witam mam pytanie posiadam agregat trójfazowy z regulatorem napięcia. Jednak obciążając jedną fazę ok 2000W na fazie nieobciążonej wzrasta napięcie niebezpiecznie do 260V.Moje pytanie brzmi czy to normalne zachowanie oraz ewentualnie jak można to zlikwidować,tak aby bez względu na obciążenia napięcia na poszczególnych fazach były jednakowe.
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie agregatu trójfazowego z prądnica o mocy nominalnej 6.5 kW. Wymieniłem regulator (pisali że uniwersalny od 5 do 7.5 kW) i napięcie międzyfazowe wynosi 450V mimo że potencjometr na AVR jest ustawiony na minimum . Czy można gdzieś wstawić jakąś rezystancję na przewodzie żeby zbić napięcie wzbudzenia ? Oryginalny regulator...
Do transformatora jednofazowego czy trójfazowego? Polecam książkę "Łączniki bezstykowe " Dedry
Nie bardzo rozumiem ten rysunek. Miało być chyba tak, że z generatora trójfazowego, napięcie podawane jest na regulator mocy trójfazowy, dalej na prostownik trójfazowy i stąd na baterię albo obciążenie. Ale mogę się mylić, bo przecież łatwiej było by zrobić prostownik sterowany. Regulator w takiej konfiguracji, działa jak ściemniacz. Kondensator C1...
Witam, potrzebuje zrobić sterownik (regulator obrotów) silnika trójfazowego prądu stałego o napięciu około 40V i mocy 2kW. Nie pomyliłeś pojęć, silnik trójfazowy i na dodatek prądu stałego :?: :?: :?:
Jeszcze tego nie robiłem ale czy dobrze rozumiem że powinienem naładować kondensatory a następnie napięcie z kondensatorów przyłożyć do zacisków wirnika prądu stałego DC czyli do zacisków A1 i D1 i tak kilka razy? Proszę Ciebie - skup się i pamiętaj o dwóch maszynach elektrycznych w jednej obudowie - prądnicy AC (tej głównej wytwarzającej prąd trójfazowy...
nie wiem z którego roku masz trabanta, chyba stary jeżeli masz prądnicę a nie alternator, którą też jest prądnicą ale trójfazową prądu przemiennego plus prostownik trójfazowy, ja bym proponował tą maszynę a nie prądnicę prądu stałego do tego potrzeba wymienić regulator napięcia na 12v, i pasowałoby wymienić silnik od wycieraczek ponieważ spowoduje to...
Posiadam agregat Einhell trójfazowy. Nie dawał napięcia na wyjściu. Po wymianie regulatora napięcia napięcie się pojawiło tylko, ze jest inny problem. Na dwóch gniazdach od 220V mam napięcie 150V i 50V, a na wyjściu "uzwojeniach" trójfazowym mam odpowiednio 150V 50V 50V. Co może być przyczyną takiego stanu?
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
żarówka 12V 35W - układ z 2x2200uF był zmontowany na szybko aby sprawdzić działanie ładowania. Częstotliwość kilkaset Hz. Bez kondensatorów - wyjście regulatora napięcia podpięte bezpośrednio pod żarówkę powodował jej przepalenie po zwiększeniu obrotów. Nawet żarówka 24V H4 (chyba 75W) również zabłysnęła jasnym światłem. Także dodanie kondensatorów...
Więc regulator napięcia to przeróbka, zamontowany trójfazowy od zwykłego motocykla. Niestety nie ma pewności poprawnego działania na kondensatorze, dlatego akumulator byłby wskazany. Na schemacie jest jako opcja podłączenie akumulatora, jednak jest on odłączany od instalacji ręcznie (zworką - z pominięciem stacyjki). Z resztą konstrukcja instalacji...
Dowolny regulator trójfazowy. Nie polecam robienia go samemu, po czasie się rozleci.
Witam Poszukuję schematu prostego regulatora do mostka prostowniczego trójfazowego na napięcie sieciowe (3 tyrystory, 3 diody). Regulator ma tylko "otwierać" tyrystory od 0-100%. Ma to służyć do zasilania silnika DC bocznikowego (2-3kW) w pewnym wózku. Na znanym serwisie aukcyjnym jest w sprzedaży podobny sterownik (wystarczy wpisać hasło "tyrystorowy"...
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
W większości, jak nie we wszystkich małych skuterach jest uzwojenie jednofazowe i regulator stratny włączony równolegle z oświetleniem, światła są zasilane napięciem zmiennym, a regulator zapobiega tylko przekroczeniu wartości ok 14V, oczywiście im większe obciążenie uzwojenia, tym mniej regulator ma "do roboty", co za tym idzie mniej się grzeje. Podobnie,...
Regulator Napięcia ESR441 http://shop.hardcorowewyprawy.pl/105-reg... jest trójfazowy . 3 białe lub żółte przewody to to fazy ( zasilanie z cewek pod magnetem ) czerwony (+) i czarny masa(-) do akumulatora. To cała instalacja ładowania.
Jaki rodzaj alternatora występuje w Twoim modelu? Jednofazowy z odczepem na światła (światła zasilane ze silnika), czy trójfazowy?
Zastosowana w tym agregacie prądnica synchroniczna ma uzwojenie na wirniku. Prądnica jest samowzbudna dzięki kondensatorowi, który gromadzi energię z namagnesowania szczątkowego, lub z dodatkowego układu wzbudzenia w postaci regulatora magnetycznego lub elektronicznego.
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
Nie udało mi się otworzyć wymienionego pliku spawarki. Pytania: 1. Czy strone wtórna trafo można obciążyć żarówkami w układzie trójkąta ? 2. Jak wyglądają przebiegi napięcia na oscyloskopie ? 3. Co z napięciem synchronizującym do wyzwalania tyrystorów ?
To teraz masz do przerobienia instalację elektryczną. Światła muszą zostać przerobione z systemu zasilania ze silnika na zasilanie z akumulatora. Nowy regulator trójfazowy podłączyć ze statorem. Wymienić moduł zapłonowy 2T na moduł zapłonowy 4T. Inna opcja, to wymienić w tym silniku alternator (stator+koło magnesowe) na wersję o uzwojeniu przystosowanym...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Spróbuj zdjąć choć kawałek charakterystyki tej prądnicy: jaki prąd i napięcie wzbudzenia dla jakiegoś tam obciążenia (przy obrotach nominalnych) i na tej podstawie będzie można wykombinować regulator.
Witam Agregat pracuje. Uszkodzony był regulator napięcia. Pozdrawiam. Dziękuje za pomoc.
Na odpalonym silniku na wolnych obrotach około 2 tyś miernik wskazuje na akumulatorze 11.8 V, zwiększe obroty do około 5-6 tyyś to skaczę na 12.1-12.3 V..... Wszystkie części przekładałem do kumpla Mz po kolei, czyli alternator ,krzywkę, stojan, prostownik trójfazowy, regulator napięcia i za każdym razem u niego pojawiało się ładowanie a u mnie jak...
http://www.profelsicom.ru/1f4038313e404b... Na dole jest schemat właśnie takiego prostownika sterowanego z regulacją napięcia. Jest on trójfazowy wiec przy pracy jednofazowej można zlikwidować jedną gałąź mostka
Jaka jest rezystancja końców uzwojenia wzbudzenia względem masy? W jakim układzie trójfazowym pracuje generator. Trójkąt, gwiazda z/bez wyprowadzonego punktu środkowego? Czy mógłbyś narysować schemat zasilania regulatora? Jakim napięciem jest on zasilany, bo kondensator ze zdjęcia jest tylko na 200VDC!
Witam. W układzie skraplacza klimatyzacji jest sześć wentylatorów. Ich prędkość do tej pory regulowana była poprzez trójfazowy regulator napięcia. Sygnałem zadającym prędkość było ciśnienie w układzie po stronie tlocznej. Regulator uległ uszkodzeniu i wymieniłem go na falownik LG IG5. Wykorzystalem wejście I na sygnał 4-20 mA pochodzący od czujnika...
Nie można ani tak, ani inaczej. To, że oznaczenie na gnieździe jednofazowym mówi o 1500W to i tak tyle nie uzyskasz. Dochodzi jeszcze niesymetria obciążalności poszczególnych faz. Dla agregatu z elektronicznym regulatorem jest to max 30%, z mechanicznym 10%. powyżej tej wartości napięcie na fazach nieobciążonych rośnie, a na obciążonej maleje tak w...
Spalony stator też daje napięcie, a przy okazji pali regulatory. Sprawdziłeś stator fizycznie (wzrokowo)? Pewnie nie. Alternator jest jednofazowy (uzwojenie bezmasowe), alternator o obciążalności 22A. Tylko użycie regulatora trójfazowego do przeróbki ma sens.
mam pytanie odnośnie policzenia strat w układzie, przypomnę że układ jest zasilany przez trójfazowy regulator napięcia przemiennego na tyrystorach, następnie jest trafo , a za trafo układ dwunastopulsowy z połączenia dwóch układów sześciopulsowych połączonych równolegle, odbiornik R....moge to liczyć ze wzoru u1*i1+ u2*i2+ u3*i3= ud*id podstwiłem po...
K*, ile razy trzeba tłumaczyć że trójfazowy regulator motocyklowy nie może pracować bez akumulatora?! Po pierwsze napięcie na wyjściu jest wtedy nieprawidłowe - w motocyklu może doprowadzić do uszkodzenia elektroniki (ECU, modułów TCI/DC-CDI, liczników). Ponadto może doprowadzić do uszkodzenia regulatora. Regulator ma być podłączony z akumulatorem....
Wcześniej dawało rade na samym regulatorze. Dodam że zasilacz sieciowy 2a tez dawał rade No to zrób tak jak radził kolega (at)jaszczur1111 : Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Jaki stabilizator? Podejrzewam, że wystarczyłby...
(...) 160-1000V. Falownik 8.8 ma zakres napięć roboczych taki sam ale przy pełnej mocy 380-850V tu obu stringom dużo brakuje. Jak to wszystko rozumieć? Jest sens zakaldac ten 8.8? W przyszłości napewno dołożę paneli ale chce zacząć od wymiany falownika. https://obrazki.elektroda.pl/1964616700_... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika...
Wspomniałeś o silniku zasilanym trójfazowo a nie jedno. Regulator fazowy tylko poszarpie kształt napięcia zasilającego i na dobrą sprawę będzie tym porcjował energię ale nijak się to ma do zmiany częstotliwości napięcia zasilania. No i druga sprawa, że potrzebowałbyś trójfazowego regulatora a nie jedno.... Możesz też jak radzono wybrać inny rodzaj silnika...
Witam. Kolego PJimi nie obraź się ale chyba niezbyt dokładnie czytałeś opisy na stronie którą ci podałem. Punkt naturalnej komutacji jest zaznaczony na rysunku poniżej. I nie jest to punkt przejścia napięcia przez zero. http://obrazki.elektroda.pl/2443743200_1... . Kolejną rzeczą jest odpowiednie wyzwalanie triaków. Pokaż proszę może...
Przy dużych mocach owszem, ale małe wentylatory zwłaszcza 1f reguluje się zmieniając napięcie zasilania. Są dostępne nawet regulatory kilkustopniowe, i jest to autotransformator z kilkoma odczepami.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Ja nie znam tego układu scalonego, ale jakoś z tego schematu widzę, że te trzy układy mają pewne nóżki połączone razem, a pewne inne powinny mieć napięcia z różnych faz - czy on zawiera jakiś transoptor?
Witam, Z fotki raczej nie wiele wynika, w/g mnie jest to mikroprocesorowy sterownik kontrolujący napięciem wzbudzenia wirnika prądnicy trójfazowej. Musiałbyś podać więcej detali by coś więcej wydedukować. Jeżeli moje spojrzenie jest prawidłowe to mógłbyś zastanowić się nad możliwością zastosowania regulatora do alternatora trójfazowego np. do alternatora...
Grubość drutu i jego długość jest też ważna. Moc liczymy mnożąc napięcie (V) x natężenie (A) = 65 W Znamy napięcie to obliczmy dopuszczalne natężenie 65 W ÷ 6V = ≈11 A Po wyprostowaniu w mostku trójfazowym na prąd stały w każdej fazie popłynie prąd o natężeniu 11 A ÷ 2,3 = ≈ 5 A. Takie natężenie w cewce wytrzyma drut o przekroju 2 mm²...
DzikiEryk. Czy analizowałeś schemat? Chyba nie, bo proponujesz koledze Pablo1791 regulator trójfazowy do prądnicy nie posiadającej układu trójfazowego! Kolega Pablo1791 też nie analizował schematu, bo jest bardzo zdziwiony faktem, że nie ma napięcia (względem masy jak się domyślam) na końcówce regulatora podłączonej do MASY! PS. DzikiEryk. czemu miał...
Ze schematu wynika że starsza wersja ma alternator jednofazowy z uzwojeniem "bezmasowym", w nowszej masz już alternator trójfazowy. W latach 70-tych stosowano różne dziwne rozwiązania w układzie ładowania, dlatego wskazane jest aby upewnić się czy na pewno jest tam alternator z uzwojeniem bezmasowym (czy nie np. kilka uzwojeń) i wirnikiem na magnesach...
na drugiej występuje też często ale mniej niż na trzeciej. Na pierwszej praktycznie w ogóle. Takie luźne moje myślenie bo nie przemyślane obliczeniami ale czy nie da się dwóch grzałek podpiąć szeregowo na dwie fazy bez zera? lub dwie szeregowo tylko pod jedną fazę i zero aby obniżyć oddawaną moc bez użycia więcej regulatorów? .
Automatic Voltage Regulator - AVR Automatyczny regulator napięcia jest to urządzenie elektroniczne, które w agregacie prądotwórczym samoczynnie utrzymuje napięcie wyjściowe na stałym i niezmiennym poziomie niezależnie od obciążenia. Agregaty wyposażone w układ AVR stosuje się do zasilania delikatnego sprzętu elektronicznego. Najważniejszy parametr to...
Witam! Tak stef311 twoje wyliczenie jest słuszne. Producent akumulatora może odmówić Ci uwzględnienia reklamacji jeżeli udowodni że nie zapewniłeś napięcia ładowania 14,2V +/- 0,3V . Dlatego w samochodzie do doładowywania akumulatora jest alternator (bez wdawania się w zasadę działania jest w książkach, to - trójfazowy elektromechaniczny generator z...
Czyli typowy alternator trójfazowy. Na początek sprawdź czy nadal nie ma zwarcia uzwojenia do masy. Jeśli uzwojenia wyglądały wątpliwie (przypalone), to należy przeprowadzić próbę zwarciową (potrzebny miernik cęgowy). W regulatorze sprawdź diody prostownicze znajdujące się wewnątrz w mostku trójfazowym. Prawdopodobnie któreś mają zwarcie, wówczas regulator...
Nie znam dokładnie konstrukcji tego alternatora ale diodę włączało się szeregowo (zgodnie z kierunkiem przewodzenia) w katody 3 diód z których prąd zasila regulator napięcia. Alternator ma przeważnie 9 diód - 6 wysokopradowych w mostku trójfazowym przez które prąd płynie do akumulatora i 3 diody małej mocy zasilające regulator napięcia i będące jednocześnie...
Jaki model regulatora napięcia? Generalnie regulator VAPE nie będzie tani. Zdaje się że tam alternator jest „dwufazowy”, więc na upartego można by spróbować z użyciem trójfazowego regulatora. Z VAPE istnieje ryzyko, że nieoryginalny regulator się spali — alternator daje większy prąd i wyższą częstotliwość od typowych alternatorów stosowanych w motocyklach....
Witam, Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, aby wykorzystać stary rower i stary alternator, który mi zalega w piwnicy i zrobić z tego rower do generowania 220V. Całość działała by na zasadzie pedała->przełożenie->pasek klinowy->alternator->mostek prostowniczy trójfazowy->regulator napięcia->akumulator 12V->przetwornica 12/220V ewentualnie UPS....
Sam się kiedyś zastanawiałem żeby wyrzucić cewkę wysokiego napięcia z magneta na zewnątrz i zastąpić ją cewką niskiego napięcia i połączyć to razem w trójkąt lub gwiazdę oraz wyprostować to na trójfazowym mostku prostowniczym. NApewno trzeba by za tym prostownikiem założyć jakiś regulator napięcia tak żeby nie przeładowało to akumulatora.
Jeśli już to Silnik trójfazowy zasilany falownikiem. O mocy wystarczającej do twojego zastosowania. Jest to najprostsze i najtańsze rozwiązanie.
Witam. mak222 napisał: Cytat: czy jest jakiś prosty sposób płynnego sterowania typową pompą CO żeby dopasować przepływ cieczy do aktualnej wydajności kolektora? Tak, falownik. pozdrawiam. Witold Falowniki są do silników trójfazowych. Silniki pomp obiegowych są najczęściej jednofazowe. Dla silnika jednofazowego wystarczy obniżyć napięcie - autotransformatorem,...
Witam . Triaki stosuje się do mniejszych mocy (nie więcej niż 20A) . Napięcie min1.4*Umax (przy 3*400V nie mniej niż 800-900V).
Tu się kolega myli poneważ zapomina że te połówki sinusa są przesunięte o 120 stopni, i wypadkowa napięcia wszysykich trzech załączonych połówek wynosi 0V ! W nagorszym przypadku przejdą dwie połówki "dodatnie" i jedna "ujemna" lub odwrotnie... Jeżeli kolejność faz jest L1, L2, L3 i włączymy triak fazy L1, a o 120° później L2 i o dalsze 120° później...
trójfazowy regulator napięcia regulator napięcia trójfazowy agregat motocykl regulator napięcia trójfazowy
avensis funkcja radio automat bramy dwuskrzydłowej nagłośnienie fitness
Niebieski ekran i brak reakcji pilota w Samsung QE43Q60C Mrugająca dioda Power w zmywarce - przyczyny i diagnostyka