Możesz zastosować zwykły, trójfazowy regulator z 5 przewodami. Ten z paskiem jest do kompensacji spadku napięcia w instalacji. Większość motocykli tego nie ma i działa.
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Witam wszystkich znających temat. Poszukuję pilnie schemat regulatora napięcia trójfazowego do motocykla zeby wykonać samemu. Co kupić, jak polutować itd. Terminami eletronicznymi proszę nie operowac bo się na tym temacie wogóle nie znam, tylko na prosty chłopski rozum. WSZYSTKIM LUDZIOM DOBREJ WOLI SERDECZNIE DZIĘKUJĘ>Grzegorz
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
Obcowzbudny, ale jakie jest koło magnesowe? Jak w zwykłym układzie ładowania z magnesami, czy z cienkiej blachy z dużą ilością otworów? I ile wychodzi kabli z alternatora? Jeśli 3 to zastosuj dowolny regulator motocyklowy, jeśli 5 można zastosować regulator samochodowy. Gratuluję pięknego motocykla, to chyba największy cwajtakt jaki był produkowany...
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Wcześniej dawało rade na samym regulatorze. Dodam że zasilacz sieciowy 2a tez dawał rade No to zrób tak jak radził kolega (at)jaszczur1111 : Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Jaki stabilizator? Podejrzewam, że wystarczyłby...
No niekoniecznie bym się tutaj sugerował, że alternator i regulator fabrycznie jest trójfazowy. Oryginalny regulator dość mały jest. Trzy różne kolory przewodów też mogą coś sugerować. Patrząc na schematy starych modeli to nie były to zbyt typowe rozwiązania. Należałoby zajrzeć do schematu lub serwisówki tego modelu. Cena 200-300 zł to jest mniej więcej...
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego Nie wolno w motocyklach odłączać akumulatora podczas pracy silnika! W zasadzie to regulator napięcia nie może pracować bez akumulatora. Bez niego masz takie krzaki w pomiarach. Jak podłączysz sprawny akumulator to okaże się że ładowanie jest w porządku. Alternatory trójfazowe w motocyklach...
Więc regulator napięcia to przeróbka, zamontowany trójfazowy od zwykłego motocykla. Niestety nie ma pewności poprawnego działania na kondensatorze, dlatego akumulator byłby wskazany. Na schemacie jest jako opcja podłączenie akumulatora, jednak jest on odłączany od instalacji ręcznie (zworką - z pominięciem stacyjki). Z resztą konstrukcja instalacji...
Jesli temat jest jeszcze aktualny: chodzi o taki regulator do alternatora-co ma utrzymywac napiecie i prad w odpowiednim stanie. dokłądnie tak, ale napięcie z prądnicy jest zmienne, więc na jego wejsciu jest prostownik. Tak w motocyklach sa pradnice 1fazowe jak i 3fazowe. Te pierwsze maja 2 przewody wyjsciowe idace do reglera, a te drugie mają trzy....
Przy chińskich quadach, np. 150 cm3 są stosowane układy ładowania z cewką bezmasową. Koszt takiego regulatora waha się w granicach 30-50 zł. Można poznać je po większej obudowie i wyprowadzonych przewodach. Nie wiem jak jest z wytrzymałością prądową. Teoretycznie pasowałby nawet trójfazowy regulator z motocykla, z tym że jest dużo droższy. Taki regulator...
Witam, sprawa dotyczy Junaka 905, tzn. nie mam ładowania. Jest to model z silnikiem 139FMB na wtrysku. W motocyklu został podmieniony regulator na nowy, co nie rozwiązało sprawy ładowania. Stator jest trójfazowy, na trzech żółtych przewodach wychodzących z cewek na wolnych obrotach jest napięcie 7V, rośnie. Przy około połowie manetki jest około 13V+....
Wiec moje pytanie jest następujące czy ktoś wykonał regulator działający jak stabilizator napięcia. Jak to rozumiesz? Przecież regulator jest właśnie stabilizatorem napięcia prądnicy. Czyżby ci chodziło o regulator szeregowy? Coś w stylu L78XX ? Jeżeli o tym myślałeś, to wybij to sobie z głowy. Tak se ne da Nie jest prawdą ze regulatory przeciążają...
Czyli zrobiłeś trójfazowy prostownik sterowany. Też można, a nawet trzeba, gdy alternator był pod taki regulator projektowany. Jednak uważam, że regulatory z tyrystorami są ułomkami w stosunku do regulatorów na MOSFETach. To zaszłość historyczno-ekonomiczna. Z resztą MSOFETy powoli przebijają się do fabrycznych regulatorów. Należy zwrócić uwagę na to...
Chyba dalej nie rozumiesz zasady działania tego regulatora. Napisałem, że tyrystory kolejno zwierają nadmiar mocy do masy, a przez diody (prawa pionowa grupa na rysunku) fazy między sobą. Układ jest trójfazowy, więc rozpływ prądów między fazami ciągle się zmienia. Ważne jest to, że w momencie otwarcia tyrystora alternator pracuje na zwarciu do momentu...
Regulator napięcia stratny. Mam pytanie do osób, obeznany w temacie elektroniki samochodowo / motocyklowej. Chodzi mi to, czy dodatkowe obciążenie instalacji elektrycznej w motocyklu, poprzez dodanie dodatkowych świateł np. 2 x 55W obciąży regulator, czy może go odciąży (nieco mu ulży :D ). Przyjmijmy, że jest to zwyczajny motocykl, wyprodukowany na...
żarówka 12V 35W - układ z 2x2200uF był zmontowany na szybko aby sprawdzić działanie ładowania. Częstotliwość kilkaset Hz. Bez kondensatorów - wyjście regulatora napięcia podpięte bezpośrednio pod żarówkę powodował jej przepalenie po zwiększeniu obrotów. Nawet żarówka 24V H4 (chyba 75W) również zabłysnęła jasnym światłem. Także dodanie kondensatorów...
Jako ogólną koncepcję proponowałbym prostownik trójfazowy sześciopulsowy, następnie przetwornica step-down o odpowiedniej mocy i napięciu wyjściowym 12V. Uważam że nie będzie to prosty projekt i raczej nikt nie wrzuci gotowego schematu, jednak całość musiałaby pracować w warunkach motoryzacyjnych szerokim zakresie temperatur i najlepiej gdyby konstrukcja...
A ja tak sobie myślę... skoro masz tę prądnicę, to nawet nie wiem do jakich to obrotów byś jej nie rozbujał to i tak stałego na wyjściu nie wyda... siłą rzeczy mostek prostowniczy na uzwojeniu głównym być musi - i tu jest problem "załączania" obciążenia rozwiązany, bo nie musisz go wcale odłączać - diody mostka działają zaporowo dla prądu z akumulatora...
Jaki model regulatora napięcia? Generalnie regulator VAPE nie będzie tani. Zdaje się że tam alternator jest „dwufazowy”, więc na upartego można by spróbować z użyciem trójfazowego regulatora. Z VAPE istnieje ryzyko, że nieoryginalny regulator się spali — alternator daje większy prąd i wyższą częstotliwość od typowych alternatorów stosowanych w motocyklach....
Jeszcze jeden P.S.: Mam nadzieje, ze zniesiecie jeszcze moje marudzenie. Czy możecie mi Panowie powiedzieć jakiego napięcia powinienem się spodziewać na takiej pojedynczej nieumasowionej cewce stojana bez obciążenia? W układach trójfazowych w motocyklach przy ok. 5000 obrotów na ogół spotykałem przy braku obciążenia napięcie międzyfazowe w okolicach...
Alternator w samochodzie to źródło energii elektrycznej sterowanym regulatorem napięcia, ten jest stabilizatorem napięcia o sterowaniu grupowym (czyli "ON/OFF"). Akumulator jest dla niego wielkim kondensatorem wygładzającym tętnienia. W każdym samochodzie z elektroniką (załóżmy, od połowy lat '90) instalacja elektryczna posiada trochę elektrolitów w...
Większość posiadaczy Simsonów, to młodzież i 120 zł na moduł EWR ograniczający napięcie, to dla nich spory wydatek. Mój jest dużo tańszy a działa na bardzo podobnej zasadzie. Witam! Spotkałem się kiedyś z częstymi awariami tego modułu w modelu S53. W takich prądnicach jest bardzo nietypowa sytuacja, ponieważ nie ma możliwości wpływania na napięcie...
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
Sprawdzenie regulatora trójfazowego nie jest proste w domowych warunkach. Jednak diagnoza układu ładowania w większości motocykli japońskich jest bardzo prosta - należy zmierzyć napięcie zmienne międzyfazowe z alternatora między wszystkimi 3 fazami przy 5000 obrotów, porównać z danymi z serwisówki (przeważnie powinno zawierać się w granicach 70 - 80V...
Dokładnie. Ile faz, tyle bloków. Tu masz schemat do XT 600: http://www.motoinfo.yoyo.pl/Yamaha/Yamah... i z tego, co widzę, to alternator jest tam trójfazowy. Z alternatora (nr 6 na rysunku) idą TRZY przewody do prostownika/regulatora napięcia (18). Poza tym, należało by się dowiedzieć, czemu regulator się spalił. Czy przypadkiem nie jest...
A jak zmierzyć napięcie w kostce ktora wychodzi od statora lucky star 250 (3 żółte przewody)? Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza podanych przez użytkownika danych : Użytkownik pyta, jak zmierzyć napięcie w kostce wychodzącej od statora motocykla Lucky Star 250, która posiada trzy żółte przewody. - Identyfikacja brakujących informacji : Brakuje...
Palnik xenonowy osiąga swoje parametry pracy 1 do 3 sekund od załączenia. Dlatego też nie nadaje się na światłą długie, które są używane także do "błyskania" światłami. Nie wpływa też na niego dobrze częste wyłączanie i załączanie. Dlatego też stosuje się mechaniczne metody przełączania rodzaju światła. Nie wiadomo też jak na sprawność i żywotność xenonu...
Witam. Odnawiam moją wsk 175 w której zamontowałem już zapłon bezstykowy zasilany z akumulatora 12V z którego działania jestem zadowolony i pozostało mi tylko ładowanie do ogarnięcia. Jak narazie wymieniłem dodatkową cewkę ładowania (na główną z innej prądnicy wsk) którą spiąłem szeregowo z cewką główną ładowania a je obie równolegle do cewek które...
Ten regulator reguluje napięcie alternatora albo prądnicy w odpowiednich granicach! Czyli nie pozwala aby napięcie wzrosło powyżej 14,2V. Nie ma nic wspólnego z prostowaniem! Jeśli masz alternator, to w nim jest wbudowany mostek trójfazowy... Jeśli to prądnica, to masz prąd stały, tylko bez regulatora zmienia się w zależności od obrotów. A słyszałeś...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Witam. W japonskich motocyklach stosuje się prądnice pradu zmiennego trójfazowe. Uzwojenie może byc polaczone w gwiazde lub trójkat. Na wyjsciu jest okolo 40 V między fazami. Wszystkie fazy wchodza do prostownika z ograniczony napięciem wyjsciowym. Na wyjsciu jest okolo 14,4V prądu stałego który ładuje akumulator. Może ktoś z doświadczonych kolegów...
Nie napisałeś do jakiego motoru chcesz zamontować tą prądnicę? Do kultowego motocykla jakim jest WSK 125: 1. Przywrócić oryginalne uzwojenia z dokładnym odtworzeniem grubości drutu, ilości zwojów i sposobu połączeń. Zakupić regulator "bezmasowy" i przerobić instalację na podobieństwo skutera z którego pochodzi prądnica. A przede wszystkim nie upierać...
Jak zamierzasz mierzyć napięcie ładowania bez akumulatora? Jak chcesz prawidłowo zmierzyć mocno odkształcone napięcie, wyprostowane jednopołówkowo przez regulator działający nieprawidłowo w wyniku niekompletnego układu pracy? Teraz jak zdejmę klemy z aku to tylne światło słabo świeci wcześniej tak się nie działo . Jak zdejmowałem klemy to ładowanie...
To jest stator "tuningowy" oraz "uniwersalny" do dwóch motocykli. Posiada trzy uzwojenia: ładowania (bezmasowe), oświetlenia (masowe) oraz dodatkowe oświetlenia (masowe). No i czwarte uzwojenie - zasilanie CDI. Kolory pewnie nie będą się zgadzały, aczkolwiek na zdjęciu http://www.electrosport.com/media/catalo...
Jaki rocznik motocykla? Pięćsetka i znamionowe napięcie cewek 6V ??? Skąd ta informacja? Znajdź i zmieść schemat elektryczny. Będzie łatwiej dyskutować. Wg. mnie powinien być tam alternator trójfazowy z wzbudzeniem od magnesów trwałych i instalacja 12 V znamionowe. Zrobienie regulatora to nie jest jakiś wielki problem. Jednak trzeba obciążyć alternator!...
A po co kombinować jak koń pod góre. Sa przecież gotowe regulatory napięcia zawierające od razu w jednej obudowie też mostek prostowniczy 3~. Regulatory tego typu sa stosowane w większości współczesnych motocykli japońskich i nie tylko , z alternatorem samowzbudnym z magnesami trwałymi. Regulacja napięcia polega na obcinaniu części z polówki sinusoidy...
Mam problem z ładowaniem w takim właśnie urządzeniu, jest tam silnik Hatz diesel dwucylindrowy chlodzony powietrzem, prądnica jest umieszczona za wirnikiem wentylatora. Nie jestem pewien jaki to rodzaj prądnicy i jak połączyć przewody ktore są w stanie agonalnym. Otoż z samej prądnicy wychodzą prawdopodobnie tylko dwa żółte przewody. Regulator napięcia...
Kolego trzeba znaleźć przyczyne palenia regulatorów. Coś w tym jest. W linkowanym temacie było troche na ten temat. Na 100% te tropy trzeba sprawdzić. Dodatkowo stojan i połączenia faz do sprawdzenia. Stojan pasowało by oejrzeć na okoliczność przegrzań. Był ostatnio temat z BMW. Ciekawy! Czekam na pomoc Jack63. A ja czekam na pytania nasuwające sie...
Tam jest zastosowany typowy motocyklowy trójfazowy regulator napięcia, nie ma osobnego wyjścia na zasilanie ECU i ładowanie akumulatora. Regulator powinien być bezpośrednio połączony z akumulatorem (przez bezpiecznik oczywiście). Na pewno zasilanie przepływa przez ECU, a nie przez electric box? Nie widzę aby ECU miał takie złącza, pasujące do regulatora...
regulator napięcia motocykl motocykl regulator napięcia regulator napięcia trójfazowy
naprawa privileg rozbity ekran samsung rozdzielacz zmywarka
gramofon technicsa radio mariola
OTUS 1 – znaczenie kodów 8.8.1 i 8.8.2, czas pracy w strefach taryfowych T1 i T2 Żarówka LED do świateł mijania z homologacją