Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Witam.Mogę się mylić ale patrząc na te podłączenia to regulator napięcia jest elementem odrębnym poza alternatorem.
Wklej zdjęcie tego alternatora i regulatora napięcia od C360. Coś mi świta...
viper 555 ELEKTRONICZNY REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA ER 01-14V ZETOR JAWA SKODA AWIA NR:59115782 NR:0086.350.902
witam mam jeszcze takie małe pytanie jaki regulator napięcia polecacie do zetora 7011 z orginalnym alternatorem??? i czy może z nim wspólpracować dowolny regulator 12V??
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
O jakim regulatorze mówisz - czy chodzi o ciągniki Zetor z serii 25 i k25 c Major czy nowsze?
Podłączyłem alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Tylko mam taki problem ze nie gaśnie mi kontrolka ładowania wiecie może jak to dokładnie podłączyć trzeba pociągnąć jeszcze przewód minusowy z alternatora do kontrolki ?
Witam, mam problem z podłączeniem zewnętrznego regulatora napięcia do alternatora w ciągniku Zetor 5711. Znalazłem schemat instalacji elektrycznej: http://obrazki.elektroda.pl/9537212200_1... Niestety po podłączeniu nie działa. Zamieszczam schemat, w jaki sposób ja to podłączyłem: http://obrazki.elektroda.pl/6032545100_1...
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Kolego pathfinder102 wydaje mi się że przewód średnicy 1,5mm jest zbyt mizerny aby podłączyć do akumulatora stacyjkę czy alternator (6, 10 mm^2), a spokojnie wystarczy do kontrolki ładowania. Możesz też podłączyć też alternator do bloku, bo może nie ma masy i napięcie odpływa...
co masz na myśli mówiąc 100% sprawny wtedy by zgasła myślę ze jeśli alternator jest sprawny to wina tkwi w regulatorze napięcia bądź w błędnym podłączeniu kontrolki ładowania
Witam, mam problem z ładowaniem Zetor 12145 a mianowicie dałem do sprawdzenia alternator i wyszło, że jest dobry jest to wersja alternatora bez regulatora wbudowanego ma wejścia +, R, M. Regulator jest osobno więc kupiłem nowy. Wyjścia na regulatorze to 54, D+, DF i B- na końcu. Po wymianie nadal nie działa. Teraz tak pokaże jak to jest podłączone zaczynając...
Ostatnio zakładałem do zetora regulator od starego fiata 125p. Jest to regulator z takiego alternatora gdzie jedna szczotka podłączona jest do masy a prąd wzbudzenia regulowany jest dodatnim napięciem z regulatora. Koszt nowego około 20zł więc nie wiem czy jest sens naprawiać orginał... Pozdrawiam...
Stare Magnetrony są ok, w Te same co w Zetorach, siedziały w Skodach - jedyna różnica to średnica otworów śrub - w traktorze fi 10, w samochodzie fi8. Z usterek elektrycznych - nie wiedzieć czemu zdarzały się uszkodzenia regulatorów napięcia, elektrycznie elementy niby sprawne, a ładować nie chciały. Mechanicznie zużywała się tylna obudowa przy zacierającym...
Witam Mam problem z układem elektrycznym. Miałem problem z rozrusznikiem w którym uszkodził się starter. A nie mając zbytnio czasu i już późno było pochopnie bez zbytniego zastanowienia wyjąłem rozrusznik z C-330 i próbowałem Zetora w taki sposób odpalić. Pech chciał, że wszystko pasowało ale bieguny w obu ciągnikach są odwrócone. Coś się spaliło i...
Witam, ostatnio miałem problem z ładowaniem. Kontrolka migała aż w końcu zaczęła cały czas świecić... Na początku założyłem nowy regulator napięcia. Nic nie pomogło, rozebrałem alternator szczotki i pierścienie ślizgowe ok, okazało się że jedna dioda nie przewodziła wogóle prądu ani w jedną ani w drugą stronę. Kupiłem cały mostek prostowniczy o skody...
Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+. Pod zacisk...
Witam, mam problem z ładowaniem od alternatora Magneton typ 443 113 516 030 do Zetora. Poczyściłem go, poodnawiałem luty i stwierdziłem że diody się spaliły, ponieważ po podłączeniu wzbudzenia dalej nie ładował. Niestety nie posiadam miernika ale posłużyłem się domowym sposobem, mianowicie żarówką halogenową nie zaświeciła ani razu, dlatego potrzebuje...
Witam, W ciągniku zetor 5718 zamontowana jest prądnica , oraz regulator Bosh-a. Efekt jest taki, ze praktycznego ładowania nie ma. Miernikiem zmierzyłem napięcie na prądnicy i wynosi na wolnych obrotach U= 6-8 V, przy wysokich obrotach U= 13,5 - 14,8 V. Sprawdziłem miernikiem napięcie ładowania na akumulatorze i okazuje sie , że na wysokich obrotach...
Witam W twoim traktorze jest alternator .Zacisk B+ to zasilanie stałe z rozrusznika lub akumulatora.Zacisk R podłączona kontrolka ładowania i wejście regulatora napięcia ,zacisk M nie N jest to wzbudzenie na wirnik .Gdy alternator pracuje na zacisku R powinno być takie samo napięcie co na zacisku B+,czyli 12-14-14.5 V .Sprawdź sobie jeszcze zacisk R...
zauważyłem , że w p20d uzwojenie ze stojanoa połączone jest jedną ze szczotek , a w p20c (tą co mam obecnie ) jest połączone z masą obudowy. Szczotkotrzymacz nie ma żadnych podłączeń. W takim razie czy tylko wystarczy odpiąć ten kabelek od masy i podłączyć do szczotki (tylko której?)?. Czy wymiana regulatora na wersje rg-15c nie spowoduje jeszcze wiekszych...
Pozwolę podłączyć sie do tematu, aby nie zakładać nowego... wymieniłem ostatnio szczotki w moim alternatorze, bo były na wykończeniu i nie ładował. Teraz ładuje, ale lampka od ładowania nie chce całkowicie zgasnąć, a jarzy się delikatnie ( paski napięte), napięcie trochę chyba wysokie bo w granicach 14,7 v ale stabilne. Lampka gaśnie dopiero po mocnym...
Panowie, Było tak: Alternator oryginalny [wyprowadzenia B+,D+, DF, B-] z zewnętrznym, polskim regulatorem nieoryginalnym [wykorzystane tylko D+, DF]. Napięcie na B+ dochodzi do 15.5V - w zależności od obrotów silnika i obciążenia. Poza tym kontrolka ładowania gaśnie przy wysokich obrotach silnika [ok. 1500], dodatkowo - pomiguje sobie nieregularnie,...
podpytam w tym temacie. Zetor 10145, alternator zwykły na dwa paski 35A na obudowie (wcześniej był 55A-oba z wyglądu takie same i oba sobie radziły). Zaczęło się od tego że chyba padła linka obrotomierza, rozkręciłem i skończyło się na wymianie obrotomierza a i linki też żeby nowa była. Nie chciało mi się przekładać kabelków to przełożyłem sam obrotomierz...
A co nie tak jest z tym alternatorem? Wygląda jak po regeneracji, ale przypadkiem wyczułem luz w łożyskach (albo w gniazdach łożysk). To jest wersja 55A, wcześniejsze generacje miały słabsze. Regulator napięcia jest oryginał, wygląda wszystko że działa jak należy. Tylko dziwne ma to wejście 54 które też nie jest zabezpieczone bezpiecznikiem. Natomiast...
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
zetor regulator napięcia regulator napięcia zetor zetor regulator napięcia alternatora
pavilion podświetlenia ubytek czynnika magnetofon mechanizm
piekarnik wybija różnicówkę klejenie klapki baterii
Moment dokręcania świecy żarowej Hyundai Tucson 1.7 CRDi Gasik RC dla obciążenia indukcyjnego 230V 150W