Witam.Mogę się mylić ale patrząc na te podłączenia to regulator napięcia jest elementem odrębnym poza alternatorem.
Raczej regulator ale szczotki też sprawdź
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
Czy naprawia ktoś może regulatory napięcia od zetora 7211?
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Pólprzewodnikowa, np. 1A/700V. Masz prawdopodobnie uszkodzony alternator, więc zabijesz każdy następny regulator napięcia.
Po kolei sprawdź wszystkie elementy, nie masz ich dużo, szczególnie tranzystory. Kondensatory mogły dostać przebicia, diody,... wszystko po kolei. Miernik do ręki i do dzieła.
Jest szansa że tam jest alternator jak w Skodzie "100" - regulator napięcia jest za osłoną, pod kierownicą. Tak jest, konieczna weryfikacja (przez autora tematu) będąc przy maszynie. Dodano po 3 Tak dokładnie, tam regulator jest pod kierownicą. No to sprawa jeszcze prostsza nim mogło by się wydawać. 😉👍 Pozdrawiam Tylko skąd pewność, że to będzie regulator...
Mam pytanie - co to za element w regulatorze napięcia (magneton 14V - made in czech republic) - element na foto
witam mam jeszcze takie małe pytanie jaki regulator napięcia polecacie do zetora 7011 z orginalnym alternatorem??? i czy może z nim wspólpracować dowolny regulator 12V??
viper 555 ELEKTRONICZNY REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA ER 01-14V ZETOR JAWA SKODA AWIA NR:59115782 NR:0086.350.902
Jeszcze go nie rozkręcałem. Sprawdzę szczotki zaraz jak tylko go rozbiorę. Alternator jest czeski. Gdzie kupię takie diody i o jakie najlepiej pytać. Jakie są objawy niesprawnego regulatora napięcia ?
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Jak sprawdziłeś alternator? Czy po odpięciu alternatora nadal świeci? Podmień regulator napięcia.
Witam problem polega na braku ładowania, kontrolka od ładowania gaśnie normalnie po odpaleniu, przy prądnicy są styki: R nie wiem od czego (wsuwka) B+ wyjście na akumulator (oczko 6) N kontrolka (wsuwka) uziemienie(odwrócone T ze znakiem - ) podłączony przewód (oczko 5) na styku N jest napięcie 12,8V (prawidłowo), na styku R jest napięcie 5,3V (nie...
Wklej zdjęcie tego alternatora i regulatora napięcia od C360. Coś mi świta...
Witam, mam problem z ładowaniem w Zetorze 7211. Prąd ładowania według mirnika wynosi 12 V. Po włożeniu kluczyka do stacyjki lapmka ładowania się nie pali a po wyłożeniu już tak, dopiero jak wyłączę hebel zgaśnie. Co może być przyczyną takiego stanu? Alternator? Regulator napięcia>? proszę o wskazówki
Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+. Pod zacisk...
Bezpiecznik zasilania regulatora pin 15 sprawny?? Kontrolka ładowania swieci i gasnie po rozruchu? Kolo pasowe alternatora nie robi się gorace?
O jakim regulatorze mówisz - czy chodzi o ciągniki Zetor z serii 25 i k25 c Major czy nowsze?
Witam, mam problem z podłączeniem zewnętrznego regulatora napięcia do alternatora w ciągniku Zetor 5711. Znalazłem schemat instalacji elektrycznej: http://obrazki.elektroda.pl/9537212200_1... Niestety po podłączeniu nie działa. Zamieszczam schemat, w jaki sposób ja to podłączyłem: http://obrazki.elektroda.pl/6032545100_1...
Jeśli to Zetor, to wymień stacyjkę - luźny styk zwierany wciśnięciem kluczyka.
Witam Mam problem z połączeniem wentylatora nagrzewnicy w Zetor 6011 oraz nie wiem jak powinno wyglądać połączenie od stacyjki do rozrusznika i nowego alternatora z wbudowanym regulatorem napięcia. Jest ktoś w stanie napisać lub namalować jak to ma dokładnie być. Dodam że mam dwa wentylatory. I jeszcze pytanko podłączyłem pływak baku paliwa chciałem...
CZy ten altelnator A 124 to altelnator z poloneza, fiata ?- wiele osob poleca wlasnie te fiatowskie i poloneza..... jak w nim wyglada kolo pasowe - trzeba przerabiac - ja mam zwykly pasek klinowy..... Czy ten altelnator ma wbudowany uklad regulujacy na diodach, czy potrzeba jeszzce dodatkowy regulator...?
Witam, mam problem z ładowaniem Zetor 12145 a mianowicie dałem do sprawdzenia alternator i wyszło, że jest dobry jest to wersja alternatora bez regulatora wbudowanego ma wejścia +, R, M. Regulator jest osobno więc kupiłem nowy. Wyjścia na regulatorze to 54, D+, DF i B- na końcu. Po wymianie nadal nie działa. Teraz tak pokaże jak to jest podłączone zaczynając...
Ja miałem taki przypadek w zetorze 8045 że napięcie ładowania miałem 18-24v w instalacji 12 v, uszkodzony był regulator napięcia. Elektryka działała o dziwo normalnie tylko akumulatory nie wytrzymaly..
Kable sprawdzałem i teoretycznie są dobre, nie sa nigdzie przetarte, czy zniszczone. A czy prądnica może mieć przy wolnych obrotach 6-8 V , bo w/g mnie to trochę mało. Czy regulator może nie podawać napięcia dalej gdy jest uszkodzony ? Na forum znalazłem wiele rozwiązań dla C 330, czy C360, tylko, że zetorek się troszkę różni.
Witam, mam problem z ładowaniem od alternatora Magneton typ 443 113 516 030 do Zetora. Poczyściłem go, poodnawiałem luty i stwierdziłem że diody się spaliły, ponieważ po podłączeniu wzbudzenia dalej nie ładował. Niestety nie posiadam miernika ale posłużyłem się domowym sposobem, mianowicie żarówką halogenową nie zaświeciła ani razu, dlatego potrzebuje...
Kolego pathfinder102 wydaje mi się że przewód średnicy 1,5mm jest zbyt mizerny aby podłączyć do akumulatora stacyjkę czy alternator (6, 10 mm^2), a spokojnie wystarczy do kontrolki ładowania. Możesz też podłączyć też alternator do bloku, bo może nie ma masy i napięcie odpływa...
Ano nad tym sam się zastanawiałem ale to już elektronik by szczegółowo wyjaśnił : diody te wraz z trzema diodami ( ujemnymi) tworzą prostownik pełno okresowy.taki sposób zasilania uzwojenia wzbudzenia powoduje że wstępny prąd wzbudzenia płynący z akumulatora przez lampkę kontrolną ładowania oraz rosnąca prędkość obrotowa wirnika doprowadza do zaindukowania...
Napięcie trzeba mierzyć na alternatorze. Cały czas ma być 12V na grubym przewodzie. Alternator trzeba wzbudzić i potem może już ładować cały czas. Jeżeli to jest alternator 9 diodowy to na chwilę podajemy 12V na wyjście kontrolki ładowania. Można prad podać przez miernik ustawiony na min. 10 A i sprawdzić jaki prąd popłynie. Prawidłowa wartość to ok....
No właśnie, nowe regulatory do Zetora nie wytrzymują długo, ostatni wytrzymał 2 tygodnie, a ten który próbowałem naprawić jest oryginalny i zanim się zepsuł służył długo. A nowe kosztują około 50zł i tak co 2 tygodnie to raczej nie interes :?
Stare Magnetrony są ok, w Te same co w Zetorach, siedziały w Skodach - jedyna różnica to średnica otworów śrub - w traktorze fi 10, w samochodzie fi8. Z usterek elektrycznych - nie wiedzieć czemu zdarzały się uszkodzenia regulatorów napięcia, elektrycznie elementy niby sprawne, a ładować nie chciały. Mechanicznie zużywała się tylna obudowa przy zacierającym...
Witam, ostatnio miałem problem z ładowaniem. Kontrolka migała aż w końcu zaczęła cały czas świecić... Na początku założyłem nowy regulator napięcia. Nic nie pomogło, rozebrałem alternator szczotki i pierścienie ślizgowe ok, okazało się że jedna dioda nie przewodziła wogóle prądu ani w jedną ani w drugą stronę. Kupiłem cały mostek prostowniczy o skody...
do zetor 2004 Triak narysowany jest błędnie, bramka powinna być od strony końcówki 1. Przez regulację napięcia uzyskujemy regulację prądu ładowania. Regulacja polega na wycięciu przedniej części sinusoidy, w obydwu połówkach sinusoidalnego przebiegu. Ten rodzaj regulacji nie nadaje się do transformatorów toroidalnych. Nawet bez obciążenia występuje...
Witam. Mam problem z ładowaniem, cały czas żarzy mi się kontrolka od ładowania. Alternator był w naprawie elektryk powiedział ze jest wszytko sprawne, dał mi tylko inny regulator napięcia (mówił że to oryginalny to tego alternatora). http://obrazki.elektroda.pl/5780861700_1... . Alternator jest chyba od poloneza Co może być przyczyną?
Możliwe problemy to obluzowane diody na radiatorze, luźne lub utlenione połączenia. Nie problemy z paskiem bo by nie starczało prądu na włączonych światłach. Czy odłączony jest kondensator od obwodu szczotek ? Przy elektronicznym regulatorze ma go nie być. Zły styk szczotek z pierścieniami ślizgowymi ewentualnie zużyte szczotki, brudne względnie uszkodzone...
A co nie tak jest z tym alternatorem? Wygląda jak po regeneracji, ale przypadkiem wyczułem luz w łożyskach (albo w gniazdach łożysk). To jest wersja 55A, wcześniejsze generacje miały słabsze. Regulator napięcia jest oryginał, wygląda wszystko że działa jak należy. Tylko dziwne ma to wejście 54 które też nie jest zabezpieczone bezpiecznikiem. Natomiast...
Z alternatorów do zabudowania na ciągnikach fabrycznych oraz SAM ach polecam alternatory od samochodów Polonez.Awia 50, Zetor a nawet CC ze względu na swoją masywną konstrukcję oraz wszystkie alternatory posiadające masywną płaską przednią obudowę od strony koła pasowego.Wypukła przednia obudowa alternatora stosowana w niektórych samochodach niejednokrotnie...
Jest to to samo co w Skodach Felicjach na przykład. Z zasilania (styk 15 stacyjki) prąd idzie na zegary na kontrolkę ładowania. Poprzez tą kontrolkę wchodzi w alternator oraz regulator napięcia. Ten prąd wzbudza alternator z niskich obrotów, później już alternator radzić ma sobie sam. Tych opisów działania układu ładowania jest tak na forum, że pewnie...
Witam. Planuje zrobić dla synka traktor na akumulator 12 V, ma być odwzorcowany na zetorze bądź ursusie ale mniejsza o to.. traktorek będzie miał około 120cm długości i 60cm szerokości, dzieciak +15 kg i traktor na oko jakieś +50 kg, tylne koło wstępnie dojazdówka z auta 15" przód od taczki, problem mam tylko z doborem silnika do niego, chciał bym aby...
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
podpytam w tym temacie. Zetor 10145, alternator zwykły na dwa paski 35A na obudowie (wcześniej był 55A-oba z wyglądu takie same i oba sobie radziły). Zaczęło się od tego że chyba padła linka obrotomierza, rozkręciłem i skończyło się na wymianie obrotomierza a i linki też żeby nowa była. Nie chciało mi się przekładać kabelków to przełożyłem sam obrotomierz...
Zmierz sobie pobór prądu przez rozrusznik elektryczny. Natężenie prądu może sięgnąć prawie 1000A. Z tego powodu były montowane fabrycznie akumulatory o bardzo dużej pojemności. Teraz jest moda na rozruszniki szybkoobrotowe, ale nie jest prawdą że dzięki temu można montować akumulatory o dwa razy mniejszej pojemności. Rozrusznik dysponuje zbliżoną mocą...
zetor regulator napięcia zetor regulator napięcia alternatora regulator napięcia zetor podłączenie
toyota yaris uszczelki pleśń zmywarka podajnik ręczny
generator funkcyjny prostownik tyrystor
Balkonik na drzwi do lodówki Samsung RL33EAMS - gdzie kupić? Migający przycisk Start/Pauza w pralce Bosch - przyczyny i rozwiązania