Regulator na stół i sprawdzić
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
To jest zespół z silnikiem Diesla? Jeśli tak, to uzwojenie ładowania ("dwufazowe") znajduje się pod kołem magnesowym. Ładowanie akumulatora zewnętrznego będzie realizowane osobnym mostkiem Graetza, natomiast ładowanie i ograniczanie obu napięć regulatorem napięcia (modułem ożebrowanym). Po pierwsze należy mieć podłączony akumulator i mierzyć prąd ładowania...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Witam jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania w tym motocyklu i jak je regulować (regulator napięcia oryginalny mechaniczny)
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Witam, Kupiłem ostatnio regulator napięcia ładowania (prądnica 80W) do mojego motocykla Heinkel 103 A2. Miał być specjalnie do tego modelu, ale okazuje się, że ładuje 15,3V . Sprzedawca twierdzi, że to norma, ale dla mnie to za dużo. Postanowiłem więc go otworzyć i sprawdzić, czy nie ma regulacji. Niestety nie ma, ale że jest on bardzo prosty to zrobiłem...
po odpaleniu i odpięciu akumulatora motor gasinie Chcesz spalić całą elektronikę w pojeździe? Licznik, immobilizer, ECU, koszt nowych w serwisie przekracza wartość pojazdu. To nie Fiat 125p, tak się nie sprawdza ładowania w motocyklu ani w nowoczesnym samochodzie.
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
Dzień dobry, Pozwolę sobie w tym wątku zadać pytanie poboczne. Czy założenie regulatora od motocykla o większej mocy generatora np. 500W do motocykla o mniejszej mocy generatora np 350W - będzie skutkowało prawidłową pracą układu ładowania? Jak taka zmiana może wpłynąć na trwałość samego regulatora? Pozdrawiam JS
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
ALe nie czaję co złego jest w tyrystorach, przecież to normalny stan rzeczy że jak napięcie na uzwojeniu przekracza 14,4 v to uzwojenie jest zwierane. Bo prąd prądnicy jest w miarę stały i bardziej opłaciło by się przejść na 24V bo by było więcej mocy ale za to na wolnych obrotach nie było by pełnego ładowania.
Akumulator zasiarcza sie i degraduje bardzo szybko poniżej 11V i tyle. Cała filozofia. Widać to doskonale w autach które nie odpaliły np. na weekend na mrozie i pozostawione na pare dni ulegaja uszkodzeniu , w skrajnych przypadkach zamarzają. I w motocyklach pozostawionych na miesiace zimowe w garażach bez podtrzymania.
Jest to regulator napięcia 7,2V-5A,a nie ładowarka akumulatora.
Witam. Mam pytania odnośnie regulatora napięcia w moim motocyklu. Niestety ten element odmówił posłuszeństwa i nastąpiła konieczność jego wymiany. Nowy oryginalny regulator kosztuje 250zl. I tutaj moje pytanie. Czy mogę go zastąpić innym regulatorem, tańszym I z innego motocykla w którym ilość pinów będzie taka sama? Koszt takiego regulatora to ok 20zl.
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam
Witam, padnięty był regulator napięcia. Dobrałem regulator do alternatora dwufazowego od motocykla. Działa jak należy tylko nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Pozdrawiam Leszek
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Nie chcę się zagłębiać w temat, ale schemat prawdopodobnie został źle przerysowany. Wszystkie ogranczniki napięcia tego typu opierają się na takim schemacie: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... . Pewną różnicą w stosunku do typowych regulatorów napięcia od skuterów jest zastosowanie diody zamiast regulatora napięcia ładowania,...
Masz padnięty akumulator i w takim stanie nie da się zmierzyć prawidłowo napięcia ładowania w motocyklach, za duża rezystancja wewnętrzna akumulatora. Dopiero przy sprawnym i w pełni naładowanym akumulatorze można zmierzyć maksymalne napięcie ładowania.
Więc - nie tracąc czasu na identyfikację :) - za diodę prostowniczą wstawiłem jakąś prostowniczą o podobnym spadku napięcia (1N5062), taką miałem pod ręką. Zamiast tego warystora wjechał S14K14-AUTO 14 - 18V, wymontowany z jakiegoś uszkodzonego samochodowego sensora airbag. Myślę, że będzie pasował. Generalnie chodzi pewnie o zabezpieczenie modułu zapłonowego...
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
Nie lepiej dołożyć trzy diody wzbudzenia i zastosować regulator od innego pojazdu? Odpadnie wtedy też przekaźnik lampki ładowania. Zresztą w sieci znajdziesz wiele o usprawnieniach tego popularnego onegdaj motocykla - zapłony elektroniczne, poprawa instalacji, udoskonalenia silnika...
W reglerze mam kable wychodzące koloru zielonego, czerwonego, żółtego i różowego. Zielony to zapewne masa, czerwony plus(ale to do ład aku, czy np świateł??), podejrzewam, że żółty wchodzi do regulatora z cewek... Który kabel jest do ładowania akumulatora, a który 12V do podłączenia odbiornika prądu(świateł).??
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
kostkę łączącą alternator z regulatorem sprawdź a najlepiej zlikwiduj (polutuj na stałę) Jaka wartość napięcia ładowania?
IZOL zrobiony! Stacyjka polska, minus na masie, lampka ładowania gaśnie - ładowanie jest. Klient zaaadowolony i w przyszłym tygodniu wybiera się na zlot motocykli do Polanowa w zach-pom. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Witam. Motor jak w temacie. Brak ładowania. Wymieniony stator i regulator napięcia. Regulatory sprawdzone w innym motorze działają prawidłowo (ładowanie 14V). Napięcie AC na podłączonych przewodach statora ( żółtych ) 17,8V. Napięcie na akumulatorze (motocykl odpalony) 11,8V . Sprawdzone wszystkie przewody i masy. Co jeszcze może być przyczyną braku...
Pamiętaj że baterie żelowe ładuje się prostownikiem elektronicznym gdzie jest specjalna do żelówek charakterystyka ładowania. A jak założę je do swojego motocykla lub auta to co ? Alternator z regulatorem napięcia zacznie ładować aku. specjalną charakterystyką czy tak jak dotychczas .
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Z tego co piszesz wnoszę, że użyłeś balansera z tranzystorem szeregowym, który poza balansowaniem ogniw, ma na celu odcinać ogniwa w przypadku wzrostu napięcia na nich (podczas ładowania) albo zapadu napięcia (podczas rozładowywania). A ja wyszedłem z założenia, że przed wzrostem napięcia chroni regulator w motocyklu natomiast przed rozładowaniem......
Masz wszystkie śruby zdrutowane w tym LC4? Wałek wyrównoważający występował w silnikach co miały wyjście na łańcuch po lewej stronie, czyli mniejsze pojemności i następca LC4 — 690. Napięcia nie mierzysz tanim miernikiem z rozładowaną baterią 9 V? W normalnych motocyklach nie powinno występować tak wysokie napięcie ładowania, natomiast w chińczykach...
Załóż na przewodzie z prądnicy do akumulatora diodę szotkiego lub zmień ładowanie na regulatorze. Czy napięcie jest takie samo z oświetleniem i bez?
Nie ma co tu szukać problemów z wysokim napięciem w alternatorze. Gdybyś miał spalony to w ogóle nie byłoby ładowania. Raczej wina uszkodzonego regulatora napięcia. Jeśli sprawdzałeś na innych sprawnych, to pytanie czy były to regulatory z wejściem „sense” i czy w Twoim motocyklu jest instalacja elektryczna z tym rozwiązaniem? Chodzi o dodatkowy trzeci...
To nie wina regulatora tylko obwodu świateł. Zrobiłem próbę podłączając dwie żarówki (mam podwójną lampę) bezpośrednio do aku. Ładowanie było idealne bez świateł w okolicach 14,5V , ze światłami spadało do 13,8V. Muszę poszukać albo gdzieś w obwodzie świateł jest izolacja słaba, albo masa jest słaba, albo wyłącznik. Będę szukał. Czy nie uszkodzę regulatora...
Na aku według miernika 14,7V podłącze żarówkę dodam gazu i spalona czyli co, cuda ? jednak wychodzą 4 przewody Trzy żółte i czarny ? Środek gwiazdy cewek alternatora. Na masę z tym. A, propos, jest kontrolka ładowania w tej machinie ?
Wytrzyma jeśli masz w tym motocyklu działający regulator napięcia i ogranicza on napięcie ładowania do 7V (max.7.5). Natomiast nie wiem jak z poborem prądu przez pozostałe odbiorniki. Bo ten akumulator nie wygląda na duży, pewnie góra z 5Ah. Mnie się wydaje za mały, ale nie wiem co to za motocykl (moc oświetlenia itp.)
Stator do DC-CDI jest zupełnie inny, ma kilka(naście) cewek zasilających instalację 12V i inny regulator napięcia. Przy układzie zapłonowym AC i zasilaniu żarówek również prądem zmiennym, prąd ładowania akumulatora jest niewielki, gdyż jego obciążenie również jest małe i chwilowe
Nie mam też pewności, czy dobrze jest podłączone ładowanie akumulatora i zasilanie świateł, ponieważ mam 2 żółte kable, a w instalacji motocykla jest żółty i biały, które idą na regulator napięcia. Zrobiłem pomiary bezpośrednio na magneto po odłączeniu instalacji motocykla. Wyniki: 1. po odłączeniu instalacji masa dwa żółte kable - brak przejścia dwa...
Suuper Dzieki, jakbyś mógł mi podpowiedziec, bo w tym sprzęcie nie bedzie stacyjki tylko odłączenie masy. To "+" bespośrednio na szczotki z akumulatora. A jakbym chcial zastosowac kontrolkę ładowania to możesz mi to dokładniej opisac? Z góry dzięki
Zmierzyłem również opór pomiędzy każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora i pomiędzy nimi miałem opór około 1,1 Ohm ...a co pokazuje miernik jak zewrzesz przewody pomiarowe razem? Multimetr nie nadaje się do pomiaru tak małych rezystancji. Zrobiłem "test diody" na regulatorze napięcia, Wszystkie przewodzą tylko w jednym kierunku, odczyty...
Kolego tak tylko w tym problem ze ładowanie jest w porządku i regulator napięcia też.
Myśle że precyzyjniej nie można wyjaśnić tego problemu. Możesz jeszcze zmierzysz napięcie na prostowniku , kiedy jest on nie obciążony. Taki prostownik nie jest idealnym źródłem prądowym i nie uzyskasz z niego zawsze 2,5A. Prąd ten jest zależny od obciążenia. A obciążenie w tym wypadku zmienia sie w zależności od stanu naładowania akumulatora. I tak...
Tylko po co komplikować. To rozwiązanie, które wcześniej zaproponowałem - drugie rozwiązanie - zasilacz do lapka (zwykle mają napięcie 19-20 V i 2-3 A) plus do tego LM317 lub LM338 (na radiatorze) w układzie regulatora napięcia, z ustawionym napięciem 14.4 V i nic więcej nie trzeba, to jest samograj. nie potrzebuje nic więcej. Ja takim tandemem plus...
Witam. Po wymianie regulatora napięcia w motocyklu Dniepr MT 16 z regulatora mechanicznego PP 330 na elektroniczny ruski nie mogę przywrócić działania kontrolki ładowania. Według shematu zacisk z symbolem NK powinien być do kontrolki. Po rozebraniu obudowy regulatora okazało się ze zacisk nk nie jest do niczego podłączony w regulatorze tylko to po prostu...
Swoją drogą za tą cenę ciężko znaleźć gotowy nowy zapłon Jakby nie patrzeć 55 zł za magneto + "iskrownik" Do tego cewka, moduł (50 zł). Dobry tokarz (20-30 zł). Zobaczymy jak to się spisze. Najbardziej martwi mnie problem tego regulatora napięcia. z-tomek doszedłeś już do ładu dlaczego nie ma ładowania???
Witam, to co w tym motocyklu w koncu jest : 'pradnica' czy 'alternator' - bo w jednym zdaniu piszesz raz tak, a raz - inaczej..? Jesli jest 'elektromechaniczny' regulator napiecia z 'kotwicami - elektromagnesami', to pierwsze co sie robi - to sprawdza sie styki od uzwojenia wzbudzenia, bo na ogol sa 'bialo - zielone' lub 'brazowe' od utlenienia, bo...
Co do pojemności akumulatora, to trudno mi się wypowiadać, bo nie mam rozeznania jakiej pojemności są stosowane w motocyklach. Zależy też od tego, jaką ma rolę spełniać, bo jeżeli ma tylko zapewnić stabilne oświetlenie w czasie jazdy i krótkich postojach (np światła na skrzyżowaniu), to wydaje mi się, że 10Ah wystarczy. Co do tego regulatora z linku...
zmierz rezystancję (omomierzem) może być masa z aku ale lepiej weź z silnika. nic się nie zmiena bo jak ładowania nie było tak nadal go nie ma, najlepiej podłączyć jakiś sprawny mostek np. z alternatora od samochodu i zobaczyć czy coś się zmieni przydały by się jeszcze pomiary napięcia na każdej z faz
Witam, mam problem z motocyklem CZ 175, chodzi oto że niema ładowania, wirnik na oko wyglądał całkiem dobrze, nowe szczotki... Motor ma założony elektroniczny regulator napięcia... Co moze być przyczyną??
Witam. Mam dokładnie to samo gniazdko i ten sam problem. Czy autor poradził sobie z problemem? Objawy dokładnie takie same. Nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprzedaje gniazdka USB przeznaczone do motocykli i one nie współpracują z instalacją motocyklową. Czego to jeszcze może być wina? Czy regulator napięcia w alternatorze lub stan naładowania akumulatora...
Witam!! Mam problem z napięciem ładowania,które znacznie wykracza poza granice ogólnie przyjęte, tj. sięga 17,5V. Temat dotyczy motocykla Yamaha XJ600. Z tego co wiem, siedzi tam alternator samowzbudny. Czy i co można zaradzić na taka usterkę? Czy da rade zastosować regulator napięcia np. z poloneza,czy czegoś podobnego? Dysponuje schematem instalacji...
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
zapłon CDI w MZ TS 251 Witam, chciałbym zamontować zapłon CDI w motocyklu MZ TS251 zakupiłem "zestaw" od chińskiego wynalazku o oznaczeniu GY6. Podstawą jest stator zbudowany z 11 cewek (1 do zapłonu cdi, pozostałe do zasilania 3-fazowego jak mniemam). Zbudowałem prosty układ testowy pokazany w załączniku. O ile z iskrą na świecy nie było problemu,...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Witam, kupiłem nowy regulator od poloneza (6d) z 3 pinami i teraz jak go podłączyć pod MZ ETZ 150 i jak podłączyć lampkę ładowania? Taki regulator kupiłem. http://obrazki.elektroda.pl/3715634100_1...
Kupiłem gotowy pakiet do RC https://www.conrad.pl/pl/p/pakiet-akumul... . Reely 1.2V Sub-C Powód jest prosty, nie potrzebuję prądu rozruchowego. Dodatkowo nie mam miejsca na taki akumulator. Akumulator jest potrzebny tylko w sytuacji, jak mi zgaśnie na skrzyżowaniu, czy podczas rozkładania...
1. Jakie napięcia wytwarza prądnica/alternator w twoim motocyklu bez obciążenia, z włączonymi światłami przy średnich obrotach ? od około 14 do około 14.5. mam alternator i elektroniczny regulator napięcia. 2. Jaki cel oprócz walorów edukacyjnych ma wykonanie tego prostownika ? Nie miałem żadnego prostownika, to zamiast kupować chińszczyzne zrobiłem...
Czyli problem tkwi w samym motocyklu. Sprawdź jakie napięcia idą z cewki na regulator (prąd zmienny), a co wychodzi z regulatora. Przed regulatorem może dochodzić nawet do 100V, w zależności czy to prądnica czy alternator. Za regulatorem powinno być ok. 13,5V. Napięcie ładowania nigdy nie może być równe lub niższe od napięcia ładowanego akumulatora....
Witam, mam problem ze światłami w swoim motorowerze, mianowicie od samego kupna motocykla borykam się z problemem braku ładowania, prądu oraz świateł. Po wymianie całej instalacji elektrycznej oraz regulatora napięcia światła, podświetlenie licznika i kierunki działają, lecz prąd idzie z samej prądnicy, przy czym dając motocykl do, dajmy na to, 6 tysięcy...
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
Witam, sprawa dotyczy Junaka 905, tzn. nie mam ładowania. Jest to model z silnikiem 139FMB na wtrysku. W motocyklu został podmieniony regulator na nowy, co nie rozwiązało sprawy ładowania. Stator jest trójfazowy, na trzech żółtych przewodach wychodzących z cewek na wolnych obrotach jest napięcie 7V, rośnie. Przy około połowie manetki jest około 13V+....
Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego Nie wolno w motocyklach odłączać akumulatora podczas pracy silnika! W zasadzie to regulator napięcia nie może pracować bez akumulatora. Bez niego masz takie krzaki w pomiarach. Jak podłączysz sprawny akumulator to okaże się że ładowanie jest w porządku. Alternatory trójfazowe w motocyklach...
Witam, 1. Podpinam się pod temat. Mam cz175 typ 487 i chciałbym podpiąć elektroniczny regulator napięcia. Dowiedziałem się że należy zmienić kolejność podcięcia kabli niż w tradycyjnym regulatorze. Natomiast nurtuje mnie taka rzecz - przy mechanicznym regulatorze mam dwa białe kable przykrecone jeszcze do obudowy starego regulatora. Co z nimi zrobić?...
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
Witam, mam problem z moją Sendą z 2008r. Problem polega na tym, że po pewnym czasie przestają działać układy zasilane z akumulatora (kierunki, obrotomierz itp). Oczywiście jest to skutek rozładowanego akumulatora. Akumulator jest prawdopodobnie fabryczny i nie był nigdy wymieniany. Jednak po podłączeniu go pod prostownik da się go naładować i znowu...
proszę o pomoc. nie ładowała mi prądnica w motocyklu więc zabrałem się za czyszczenie po wyczyszczeniu ładuje ale strasznie dużo chyba poodginalem styki w regulatorze ile powinien puszczać prądu a ile napięcia. muszę coś zrobić żeby jeździć i nie przeładować akumulatora teraz prawie gotuje. pomocy Dzięki
Stawiam na zbyt duży spadek napięcia na instalacji po stacyjce. Koniecznie sprawdź jaki jest spadek napięcia na instalacji oraz jakie jest napięcie ładowania w tym punkcie. Proszę o schemat instalacji elektrycznej motocykla, według katalogu jest kilka typów regulatorów i nie mogę rozszyfrować przewodów oznaczonych "spia" oraz "chiave".
Wydaje mi sie ze magneto jest w porządku, w poprzednim motorku cewki też były zmasowane, ale nie było ładowania oryginalnie, a pamietam zeby zrobić ładowanie to trzeba było cewke odizlować. Już chyba wiem co zle zrobiłem: http://obrazki.elektroda.net/90_11861252... Widzicie te kable co zaznaczyłem? Może je trzeba dać do mostka, bo chyba specjalnie...
witam gdy silnik moto jest zimny , wszystko jest cacy. Gdy się trochę zagrzeje to brak jest ładowania. Wymieniałem regulator napięcia i to nie to. Może ktoś ma jakiś pomysł. Dodam,że to motocykl , prądnica pracuje w silniku na wale korbowym (koło magnesowe) , a wszystko chodzi w oleju.
Myślisz że gdy kupujesz nowy akumulator to masz pewność że jest na 100% sprawny? Dawno temu partia akumulatorów marki Quand miała wadę fabryczną, padały wszystkie po dwóch tygodniach. Chińskie WM Motor z Wilmatu wytrzymywały około roku, po czym padała jedna cela. Odziwo czerwone żelowe były wyjątkowo wytrzymałe, użytkuję jeden ze złomu który był rozładowany...
W motocyklach WSK 175 i pochodnych wersjach Jest właściwie dobrana ilość zwoi oraz przekrój drutu nawojowego co powoduje właściwe ładowanie bez regulatora napięcia,jednakże będzie nieco większy prąd ładowania akumulatorów po zamontowaniu mostka prostowniczego diodowego na rzecz mostka wykonanego na bazie płyt selenowych.
Chyba rozwiązałem problem :-) Rozmawiałem z kolegą, który ma sr250 i też miał problemy z regulatorem. Podesłał on mi regulator ze strony motelek.net czy coś takiego, wytrawilem płytkę, zakupilem elementy, zmontowałem i ku mojemu zdziwieniu ładowanie mi się podoba :-) na wolnych obrotach dalej jest pobór -2A, ale przy tylko lekkim przegazowaniu jest...
Tak, jeszcze cały bo bendix mam wyciągnięty w tym momencie 😁. Regulator napięcia podmienialem dziś oś motocykla kolegi i objawy dokladnie takie same.
Witam Motocykl Kawasaki GPZ 500 S. Napięcie ładowania 13V niezależnie czy światła mijania załączone czy nie. Silnik rozgrzany. Zauważyłem, że kable od regulatora są ciepłe ale nie gorące. Co może być najprawdopodobniejsza przyczyną? Regulator napięcia, instalacja czy sam alternator ? Akumulator nowy.
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
masz paragon-zwróć na gwarancje-bo wygląda na znikomą pojemność w akumulatorze-motocykl stał wpięty na mrozie może??? odpal go kablami z auta z wpiętym akumulatorem z moto i powyłączaj obciążenie -światła itp... wypnij potem kable od auta i wepnij w to miernik i obserwuj czy spada napięcie jeżeli masz jakąś zapasową żarówkę na 12V to wepnij ja w wypięty...
Mam pytanie o zjawiska zachodzące w typowym układzie ładowania motocykla z alternatorem z magnesami stałymi i regulatorem tyrystorowym. Czyli pokrótce mamy: 1) Wirujące koło z magnesami stałymi 2) Stator z cewkami połączonymi szeregowo, chłodzonymi olejem lub wymuszonym strumieniem powietrza 3) Prostownik diodowy 4) Regulator tyrystorowy zwierający...
w czasie jazdy cos szczeliło motoek zgsł kntrolki nie świecą Cześć! Brzmi to jak potencjalny problem z układem elektrycznym motocykla. Jeśli coś "szczeliło" i kontrolki przestały świecić, to prawdopodobnie doszło do zwarcia lub przerwy w obwodzie. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby zdiagnozować i naprawić problem: 1. Bezpieczeństwo...
Panowie w Mińsku 125 400A jest standardowe magneto. Moduł zapłonowy jest zintegrowany z reg. napięcia. Chcąc poprawić oświetlenie i ładowanie należy zmodyfikować instalację oraz dodać zewnętrzny prostownik (mostka Gretza) na wejściu do regulatora. Ze schematu modułu zapłonowego wynika, że pomiędzy wyjściem O2 a O1 mamy prostownik jednopołówkowy (dwie...
Witam, problem z podłączeniem kontrolki ładowania w MZ TROPHY. Zamontowana jest oryginalna prądnica i oryginalny regulator. Po włączeniu zapłonu na pinie 61 na regulatorze jest (-) nie swieci kontrolka ładowania natomiast po odpaleniu motocykla kontrolka zaczyna świecić i na pinie 61 pojawia się napięcie. Pin 61 regulatora połączony jest bezpośrednio...
Witam. Mam problem z ładowaniem w MZ TS 125. Kupiłem ją z tradycyjnym regulatorem, ale już wtedy nie miała ładowania, a styki były wyłamane. Wymieniłem regulator na elektroniczny. Usunąłem rezystor wzbudzenia, jak sugerowało większość postów na ten temat. Regulator spalił się szybko. Potem spalił się też drugi, więc za namową znajomego przelutowałem...
Dzień dobry. Opiszę stan rzeczy, a na koniec pytanie. Prądnica 126p. Odpięty regulator APE. Prądnica jest napędzana, pod zacisk 51 podłączam żarówkę i na zacisk 67 daję napięcie z akumulatora. 67 to wzbudzenie prądnicy? Żarówka zaczyna świecić. Odłączam zacisk 67 od prądnicy, mimo zwiększonych obrotów żarówka przestaje świecić. Robię takie wygibasy,...
K*, ile razy trzeba tłumaczyć że trójfazowy regulator motocyklowy nie może pracować bez akumulatora?! Po pierwsze napięcie na wyjściu jest wtedy nieprawidłowe - w motocyklu może doprowadzić do uszkodzenia elektroniki (ECU, modułów TCI/DC-CDI, liczników). Ponadto może doprowadzić do uszkodzenia regulatora. Regulator ma być podłączony z akumulatorem....
Wszystko jasne, po prostu motocykl gaśnie po odłączeniu akumulatora a ja myślałem ze to brak ładowania. Sprawdzając regulator podłączyłem tylko wyjście napięcia pod żarówkę, która się spaliła pod napięciem 130V. a było ono spowodowane najprawdopodobniej przez niepodłączony kabe l"sense" jak twierdz kolega bananvandyk, służącym do pomiaru napięcia. Czyli...
Po regulatorze masz prąd stały, wiec ten Gretz to bzdura. Nie do końca jest to prawda, regulator stratny jedynie "ucina" sinusoidę, nie prostuje napięcia, tj są regulatory z wyjściem DC do ładowania akumulatora, ale tam jest dioda 1A, więc nie nadaje się do zasilania świateł. Mostek graetza w tym przypadku jest bez sensu, bo mamy tylko jedno wyjście...
Hej wszystkim, W "Kasce" zrobiło się mi jakieś zwarcie w instalacji i popaliło wszystkie żarówki, więc była okazja, żeby w końcu sprawdzić niebieski regulator. Zwarcie usunąłem, podłączyłem niebieski i podobnie jak w MZ, nie działa, lampka ładowania nie gaśnie, ładowania nie ma. Podłączyłem mechaniczny to znowu dzieją się takie cuda, że lampka przy...
Cześć, Dzisiaj robiłem serwis po zimowy w motocyklu i okazało się że mój akumulator leży i kwiczy. Czy jest możliwość zamontować do motocykla ze zwykłym regulatorem napięcia własnoręcznie zbudowany pakiet liion na BMSie odpowiednim do poborów rozrusznika? Musiałby to być pakiet 3S czy 4S? Ktoś temat zgłębiał czy jest to bezpieczne? Mam około 200 ogniw...
To jest stator "tuningowy" oraz "uniwersalny" do dwóch motocykli. Posiada trzy uzwojenia: ładowania (bezmasowe), oświetlenia (masowe) oraz dodatkowe oświetlenia (masowe). No i czwarte uzwojenie - zasilanie CDI. Kolory pewnie nie będą się zgadzały, aczkolwiek na zdjęciu http://www.electrosport.com/media/catalo...
BMS powinien rozłączyć powyżej 15 V. Bo do takiego napięcia dopuszczają producenci w samochodach. A nawet więcej. A rozłączenie powinno nastąpić przy 15,6-15,8 V. Większość akumulatorów stosowanych w samochodach, a jest parę marek, co je stosuje, jak również w motocyklach, nie ma w ogóle wyłącznika który, je odłączy z układu, gdyby coś się stało z układem...
napięcia ładowania motocykl regulator ładowania motocykl regulator napięcia motocykl
klimatyzacja zasilanie telewizor philips gniazdo antenowe slaby sygnal
silnik siłownika zaworu instrukcja obsługi renault scenic
Schemat elektryczny wózka Jungheinrich HC 110 Renault Clio II 1.5 dCi - problem z odpalaniem