Sygnał to chyba kontrolką diodową można było sprawdzić, ale w tych regulatorach siadały tranzystory mocy i wypalały się wtyczki i kostki, co zresztą u Ciebie widać na polie minus na zasilaniu. Czasem padało więcej elektroniki, nie tylko tranzystor. Jest dużo filmów na jutubie z naprawą i diagnostyką tych sterowników, również w języku polskim. Tylko...
To nie jest zespół oporowy a regulator intensywności nawiewu.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
Uszkodzony regulator dmuchawy i już.
Jak masz w pobliżu stację złomowania pojazdów, to możesz poszukać tam w jakimś Polonezie regulator obrotów dmuchawy nawiewu. Od zwykłego klawiszowego przełącznika biegów dmuchawy różni się ciągłym a nie skokowym ruchem klawisza. Wewnątrz jest ... dokładnie to co na schemacie powyżej.
niesądzę ze to wina regulatora, w tej cytrynie są liche silniki nawiewu.
Regulator dmuchawy może być tym czymś...
Powinien. Możliwe, że opornica jest uszkodzona, bądź ścieżki w regulatorze nawiewu są wytarte. Należy to sprawdzić.
Zaczynając od najtańszych, zobacz, czy nie skorodował bezpiecznik Maxi pod BSM, sprawdź, czy na regulator obrotów silnika dmuchawy dochodzi napięcie po uruchomieniu silnika, lubi się wypalać złącze i płytka regulatora.
Zacznij od namierzenia regulatora obrotów dmuchawy, (element wkręcony w tunel nawiewu pod kokpitem). Stamtąd należy rozpocząć pomiary.
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
Prawdopodobnie jest zepsuty regulator obrotów pozdrawiam
Witam Pacjent: Renault Clio 1.9D 2000r. Regulator Magnetii Marelli. Nie działa całkowicie regulator dmuchawy nawiewu. Opornik jest dobry. Przewody połączeniowe jak i sama dmuchawa jest sprawna. Usterce prawdopodobni e uległ element przedstawiony na fotce poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/4223792900_1... Co to za srebrny element oraz...
Witam; problem polega na tym, że nie działa nawiew świeżego powietrza z przodu. Błąd w klimatroniku wskazuje na uszkodzenie regulatora dmuchawy. Niestety po wymianie na inny dalej to samo. Zasilanie 3V, masa dochodzące do regulatora sprawdzone. Moje pytanie brzmi, czy na przewodzie czerwono żółtym, ma być stały plus, a regulacja odbywa się masą przez...
Regulator dmuchawy do naprawy lub wymiany.
Przeważnie regulator się psuje i źle reguluje.
No dobrze ale Ty piszesz o 4 stopniowym mechanicznym pokrętle a Ty masz pewnie regulator elektroniczny. Ile masz stopni regulacji nawiewu ?
Napięcie akumulatora jest zawsze na silniku dmuchawy (+ akcesoria). Silnik jest sterowany masą z regulatora nawiewów. Radziłbym odłączyć przewody od silnika dmuchawy i sprawdzić Przejście (rezystancję) silnika. Może szczotki?? Pozdro
Za schowkiem w kokpicie przed fotelem pasażera, na tunelu dmuchawy zamontowany jest regulator pracy dmuchawy tam bym zaczął szukać twojej usterki.
przekaźnik słychać nawet jeśli się na 1 bieg włącza. Szukam czegoś co jest na 99% walnięte, nie usmiecha mi się sprawdzać całej elektrykji z dmuchawa związanej. :(
Jeśli jest to klimatyzacja automatyczna i dmucha na maxa, to jest uszkodzony regulator nawiewu, popularnie, lecz błędnie nazywany rezystorem dmuchawy. https://obrazki.elektroda.pl/5050767600_...
Dokładnie nie pamietam ,tam jest cztery przewody <grube> i jeden cienki ,on właśnie jest sterujący. Sterowanie jest zmianą napiecia , ale nie pamietam w jakim zakresie. Poszukaj na forum , sterownik dmuchawy.
Witam! Czy ktoś posiada notę katalogową albo parametry tego chyba tranzystora? W regulatorze dmuchawy nawiewu od opla są takie 3 i się same odlutowały i są niesprawne. Szukam czegoś co mogę wstawić w zamian. http://obrazki.elektroda.net/60_12471163...
To ten <regulator nawiewu>.Tam szukaj uszkodzenia.
Cosik mi sie widzi ,ze w tym roczniku jest elektroniczny regulator obrotow dmuchawy.
To właśnie to. To jest regulator prędkości dmuchawy.
Można wsadzić zwykły przekaźnik uniwersalny, dolutować kablami do płytki. Przekaźnik zapina najwyższy bieg wentyla dmuchawy
Może nie być filtra kabinowego. Ogólnie jazda bez nawiewu na bank nie realna (ktoś kto nie jeździ samochodem to pewnie nie wie). Pomysł super. Ile prądu pobiera taki silnik wentylatora? Czy poleciłbyś ten regulator do elektrycznego samochodu dla dzieci? Grzeje się?
Może jakieś sugestie na temat działania dmuchawy od nawiewu. Nie odzywa się. Brak jakichkolwiek napięć na regulatorze obrotów Sterowanie na wyświetlaczu ok, klima działa poprawnie. rok prod 1998
A pracuje na najwyższym biegu? Sprawdź bezpiecznik termiczny na rezystorze dmuchawy, oraz podstaw regulator nawiewu. (to pokrętło regulujące moc)
Do czego ten regulator-do Peugeta\Citroena czy Vectry B? Jak znam Gerrie'go to będzie robił jeża do MB (Regulacja obrotów nawiewu climatronic) :) Pozdrowienia
u mnie nawiew to dmuchawa z malucha a regulator elektronik z poldolota sa dostepne na zlomie stopniowa regulacja lub plynna.a ta pompa z poloneza kolego pufi to jakie cisnienie ci wytworzy?bo rzeby przebic wtrysk z diesla to trza troche atmosfer z doswiadczenia wiem:) Dodano po 18 sorki nie doczytałem 2.3 to bedzie benzynowy motor chyba,jak tak to przepraszam
Dmuchawa chłodnicy niczym się nie rożni od dmuchawy nawiewu pod względem działania, można zastosować taki regulator: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Koledzy, czy podpowie ktoś gdzie fizycznie znajduje się moduł z rezystorami odpowiedzialny za regulację nawiewu, bo u mnie również nie działa nawiew na 1 i 2 biegu
Regulator dmuchawy pod schowkiem (spalona wtyczka)
To jest typowa usterka nawiewu w peugeocie! Na płytce regulatora nawiewu są dwa duże owalne tranzystory o dziwnych oznaczeniach. W zamian można wstawić inne darlingtony z serii 2Nxxxx. Naprawiałem te moduły, koszt jednego tranzystora nie powinien przekroczyć 30 zł. Po wymianie zero reklamacji. Najlepiej dać do naprawy dobremu elektronikowi. Lub kupić...
https://www.youtube.com/watch?v=dh_hjivO... Tu gość demontuje wentylator i widać doprowadzenie do niego - czarny i czerwony kabelek. Jednak ta dwuprzewowdowa kostka to zasilanie modułu , dwuchawa wychodzi po tych samych kolorach , ale z kostki sześciopinowej W tum poście masz schemat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... A na...
Układ banalnie prosty. Bezpiecznik, rezystor (regulator prędkości dmuchawy) i sama dmuchawa. Panel raczej się nie psuje. Łatwy dostęp.
Napięcia na bezpieczniku od dmuchawy nie ma. Zostal mi do sprawdzenie ten regulator
Daj spokój z takim źródłem, szkoda pieniędzy. Kup w pierwszej lepszej hurtowni/sklepie trafo toroidalne do halogenów 12V, moc trafa 100VA (woltoamperów)- nie kosztuje wiele a mocy spokojnie starczy, tylko że dość kłopotliwe jest zrobienie odczepu dla niższego napięcia na wtórnym, choć możliwe. Przykładowy egzemplarz: http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep...
Jeżeli masz elektroniczne sterowanie prędkością obrotową dmuchawy to na 99,9% uszkodzony tzw jeż, czyli regulator tej prędkości (zwarty główny tranzystor). Znajdziesz go w kanale dolotowym, w pobliżu silnika dmuchawy.
Sprawdź, czy nie jest uszkodzony bezpiecznik, który zabezpiecza dmuchawę. Silnik dmuchawy znajduje się za schowkiem w kabinie. Dojście do łopatek (wiatraka) dmuchawy jest pod maską silnika, a dokładniej pod podszybiem, gdzie powinien być filtr powietrza tzw. kabinowy lub pyłkowy. Po wyjęciu wkładu filtra zobaczysz wirnik dmuchawy, spróbuj go obrócić,...
Zwarcie/ przebicie tranzystorów w module regulatora obrotów, który znajduje się w silniku dmuchawy
Aleksander01- bezpiecznik o którym mówisz to w BMS nr 18. Na niego poprzez przekaźnik bezpośrednio z akumulatora idzie zasilanie na dmuchawę, przechodząc kolejno przez stacyjkę i omawiane złącze pod kierownicą i regulator PWM (jeż). W moim przypadku, nie załącza ten pierwszy przekaźnik przy bezpieczniku nr 18 (40A) .Podanie napięcia na "krótko" w tym...
Witam . Sprawdziłem . Wentylator dobry i nie ma żadnych tranzystorów . Wentylator oryginalny peugeot . Taki jak ten http://allegro.pl/peugeot-307-lift-wenty... Nie wiem ale może gdzieś pod kokpitem jest ten regulator nawiewu czy opornik , rezystor . Szukam dalej . Poki co żaden mechanik w moim mieście się tego...
inna nagrzewnica (sterowanie nawiewami) wraz z innym regulatorem silnika dmuchawy, instalacja do body control module, złącza diagnostycznego, wyświetlacza informacji, czujniki: słońca, temp na zewnątrz, sterowanie automatycznym odmrażaniem lusterek kierowcy, pas, + oczywiście osprzęt w komorze slinika, a o przeprogramowaniu ECU/Body nie wspominajac..
To nie jest rezystor, tylko regulator dmuchawy. Nie ma tam żadnego wypełnienia tylko zwykłe sterowanie napięciowe. Cytując z pamięci od 0,5 wolta do chyba ok. 7 V dla max obrotów.
nie miałem schematu instalacji i spodziewalem sie raczej układu , myślałem że do tego elementu podpięty jest bezpośrednio potencjometr regulacji nawiewu ... dzięki za podpowiedź , przy najbliższej okazji to sprawdzę :)
Nie wiesz gdzie jest silnik dmuchawy a piszesz, że na krótko sprawdzałeś. Ja widzę jedno, właściwe wyjście- czas dać zarobić elektrykowi
Poniewaz praktykowana po warsztatach metoda naprawy polega na wlutowaniu w jego miejsce odcinka grubej cyny lutowniczej (temp. topnienia 180 - 220 st.C) wiec cokolwiek kolo 200 st.C powinno dzialac. Bezpiecznik ten ma za zadanie rozlaczyc elektrycznie rezystor w przypadku zablokowania wentylatora dmuchawy i nie dopuscic do pozaru. Pozdrawiam
Nie wiem jak z tą nazwą, być może jest zastrzeżona. Ale nie ważne, wiadomo o co chodzi. Przy klimatyzacji automatycznej regulacja obrotów wentylatora musi być elektroniczna (PWM) i do tego służy tranzystor kluczujący w nazwijmy to , 'module regulacji wentylatora'. Błędnie nazwany jest przez kogoś jako rezystor. Natomiast przy ręcznej klimatyzacji najczęściej...
Dmuchawa sterowana plusem czy minusem? Ten sterownik podaje plus czy minus?
Silniki (dmuchawy) są robione na łożyskach ślizgowych i najnormalniej zacierają się, do posmarowania nawet WD40. Dlaczego na krótko chodzi- dostaje pełne napięcie tak jak na 4 biegu, Na niższych biegach napięcie idzie zmniejszone napięcie przez regulator i opory wirnika są zbyt duże żeby kręcić. U jakich mechaników byłeś?.
Jaką pomoc, schyl sie trochę, dostań do do wtyku dmuchawy, sprawdź zasilania, regulator, może "nadpalone" styki i wiele innych możliwości....VAG to nie wszystko....
Witam co do elementu o którego pytałem nie znalazłem odpowiedzi możliwe ze było to jakieś zabezpieczenie temp. tak ja kolega wyżej podpowiadał po wymianie tranzystorów regulatora silnik dmuchawy działa regulacja predkości prawidłowa mimo iż uszkodzonego elementu juz nie ma dziekuje za zainteresowanie temat do zamknięcia
Witam. Przestała działać dmuchawa nawiewu. Sprawdziłem ją na krótko jest sprawna, do regulatora dochodzi 12,4v lecz nie ma sygnału 2-10V jest ciągle 0v Przy wysterowaniu z pozycji VAG na 8v nadal nie ma nic. Panel klimatronika reaguje na zmiane lecz klapki od regulacji przepływu nie zmieniają pozycji. W sterowniku klimy brak błędów. Bezpieczniki wszystkie...
Witam.Zakupiłem używany regulator za 200zł ale GM-owski i śmiga jak trzeba, nowy dużo droższy .Tamte podróby za 90zł do kitu i o tych samych numerach.
Witam, jestem tutaj nowy więc z góry proszę o wyrozumiałość i pomoc. Mianowicie mam Vectrę C 1,8 z 2003 rok i przestał mi działać nawiew, więc rozkręciłem schowek wykręciłem dmuchawę że środka i po rozebraniu zauważyłem że wentylator się kręci ale ledwo co tak jak by był zawsze na 1 nie ważne jaki bieg załączę, do tego sprawdziłem regulator wentylatora...
madiz08. Bardzo mi się spodobał twój pomysł. Idealnie się wpisuje w cenę z tematu i prostotę niezrażającą amatorów. Mam propozycję układu sterowania dla ciebie i i innych, którzy nie chcą się bawić w programowanie mikroprocesorów. Potrzebne: 1"zegar sterujący" wspominany wyżej. 2. Zasilacz stabilizowany lub jakiś inny stabilizator napięcia. Ja proponuję...
Witam Mam taki sam problem aktualnie z C4 1.6HDI 2005r., Usterka jak powyżej. Problemem jest pojawianie się napięcia (u mnie) ok 6.5V po zapaleniu auta i wtedy dmuchawa gwałtownie rusza i przestaje działać. Jak wszystko jest ok, to napięcie 0V i dopiero stopniowo wzrasta do ok. 4V. Odpięcie wtyczki od panela klimatronika resetuje go (można kleme, ale...
Witam, moim problemem jest niedziałający właściwie przełącznik siły nawiewu dmuchawy w fordzie mondeo 1.8 benzyna 1994. dmuchawa działa tylko i wyłącznie na ostatnim czwartym poziomie. słyszałem, że może to być przepalony regulator napięcia dmuchawy czy jak on się tam nazywa. Jeśli jest to jego wina, to gdzie mogę taki kupić lub zamówić?? z góry dziękuję...
Wyrwij schowek - dmuchawa jest pod spodem. Sprawdź na wtyczce (bardzo dobry dostęp), czy jak wysterujesz dmuchawę to pojawia się na silniczku napięcie. Jeżeli tak - to wskutek nieużywania mógł lekko zaśniedzieć komutator - czasami pomaga samo obrócenie wirnika o kilka obrotów. Jak napięcia nie ma, to dojdź do regulatora dmuchawy - jest trochę wyżej,...
Witam, Czy ktos moze podpowiedziec skad idzie + do regulatora nawiewu, nie działa mi nawiew, silnik dmuchawy sprawny, po podłaczeniu napiecia kreci się ok. Rezystor regulacyjny wyrzuciłem, był skorodowany, choć nie wiem czy działa, wyciagnelem przełacznik obrotów, widze ze tez jest w kiepskim stanie, ktos go "naprawiał". Chciałem chociaż zmostkować...
kolor metalu bez zmian ale jeden z pinów w regulatorze jest luźny ceramika jest ukruszona chyba pękła od temperatury czy to znak, że cały regulator do wymiany ?
Co napisałem źle, chętnie się czegoś dowiem,zwłaszcza że to pojęcie wykracza poza moje zainteresowania i pracę zawodową,ale lepiej wiedziec więcej niż mniej. Od siebie dodam że kiedyś byłem zmuszony dorobic regulator prędkości obrotowej dmuchawy nawiewu powietrza,myśałem o układzie z tyrystorem w roli elementu wykonawczego i pomysł spalił na panewce...
w pierszym lepszym sklepie elektronicznym podejdziesz do pana mrugniesz oczkami i pan ci da i narysuje jak "przedzkolakowi" w jaki sposob i gdzie podłączyc aby zmniejszyc napiecie -to nie takie trudne... Dodano po 5 a tu najprostszy sposob: http://allegro.pl/wlacznik-regulator-obr...
Witam wszystkich Zwracam się z prośbą o schemat elektryczny klimatyzacji/nawiewu do Audi A1 8X 2012r 1.6 TDI 3-drzwiowy, klimatyzacja automatyczna. Nie działa mi dmuchawa powietrza. Po mojej diagnozie brakuje mi zasilania na czarnym przewodzie (4 mm2) wchodzącym do regulatora/rezystora obrotów przed dmuchawą. Po podaniu zasilania na ten przewód wszystko...
Witam. Typowa usterka w Xsarach ale chyba nie w tym przypadku. Nawiew po odpaleniu silnika włącza się na maxa i brak reakcji na regulatorze nawiewu na centralnym panelu. Dodam że klima półautomat z opcją auto i ręcznym wyborem siły nawiewu. Podmienione 2 sterowniki dmuchawy, (te w obudowie wentylatora tzw. "JEŻE") jeden z allegro jakiś "krzak", drugi...
Jak dobrze pamiętam to na silniku powinno być zasilanie. Miałem przypadek że łącznie z regulatorem padł BCM. Trzeba zerknąć na schemat ile powinno być tam ,,+''.
ale on jest dobry i co jest przyczyną tego ze nawiew wcale nie działa na żadnym biegu Po pierwsze sprawdź miernikiem czy dochodzi do niego sterowanie. Na cienkim przewodzie , zmienia się napięcie wraz z nastawami na panelu. Dodano po 40 Regulator niema biegów on działa płynnie tylko panel tak go steruje.
witam na wstępie chciałbym się przywitać bo na forum jestem nowy :) kilka dni temu pojawił się problem - dmuchawa nawiewu powietrza cały czas dmucha na maxa.na wyświetlaczu klimatronic wszystko ok a ona sobie dmucha w najlepsze :) na forum megane wyczytałem ,że przyczyna takiego stanu rzeczy może być uszkodzony regulator dmuchawy i najczęstszą usterką...
Doszedłem po innych opisach do tego że oznaczenie 8051 dmuchawa prawa 8052 dmuchawa lewa 8041 regulator lewej dmuchawy 8043 regulator prawej dmuchawy BF00 Zapewne jest to skrzynka bezpieczników (BoxFuse) ta w komorze silnika? Gdzie znajduje się ów opornica, chodzi mi o uruchomienie nawiewu na powiedzmy 1 lub 2 biegu żeby podczas podgrzewania wody mogły...
Podepnę się pod stary temat. Powiedzcie mi koledzy w którym miejscu w Mercedesie 124 kombi znajduje się opornica dmuchawy. Jest pod maską czy w środku?. Gdzie tego szukać, żeby nie rozbierać połowy auta? :) Dziękuję.
Nie. Możesz go regulować przez zmianę napięcia zasilania (zasilacz regulowany), weź pod uwagę, że ten silniczek potrzebuje kilku amperów. Możesz też za pomocą regulatora PWM (kupa schematów na forum). Ja wykorzystuję tą dmuchawę do nawiewu w piecu CO, pracuje na 7V, obroty oczywiście niższe. V.
Witam. Z doświadczenia wiem, że po usunięciu skutków nie szuka się przyczyny. W jakim stanie jest filtr przeciwpyłkowy w twojej Xsarze? Zatkany filtr jest podstawową przyczyną uszkodzeń termicznych regulatorów (jakiekolwiek by one nie były). Co do schematu - nie ma jednego schematu do wszystkich Xsar I. Co do bezpiecznika termicznego w układzie z płynną...
pROSTOKĄTNE, ZIELONE ZŁĄCZE. Dodano po 3 na elektronicznym regulatorze nawiewów. Wysiada tam tranzystor mocy sterujący masą na silnik dmuchawy. Często to się dzieje, gdy jest zabrudzony filtr p/pyłkowy i chłodzenie radiatora regulatora jest niewystarczające!!!! Dodano po 3 Zresztą temat obszernie i często omawiany na forum !!!!!
u mnie do tej regulacji dobrze sprawował się regulator do wentylatora od poloneza Atu albo Caro z płynną regulacią.Ale ja miałem wentylator od dmuchawy nawiewu samochodu starej skody czyli był na 12V do tego miałem podłączony prostownik i pomiędzy prostownikiem a dmuchawą ten regulator.Do rozpalania dawałem większą moc a póżniej zmniejszałem.Oprócz...
Jeśli klimatronic to chyba nie opornica. Pewnie chodzi o regulator PWM. Wieszczę jednak, że silnik dmuchawy ma zbyt wielkie opory lub wręcz zwarcia. Powoduje to zwiększone obciążenie i być może uszkodzenie regulatora. Czyli działanie systematyczne konieczne.
Witam, czy mógłby mi ktoś pomóc w lokalizacji regulatora nawiewu (rezystor podobno). Działą mi tylko położenie 4, pozostałe słysze jak przekaźniki załączają ale wentylator nie działa. Pod maską zdjąłem już obudowe (wyciszenie) do silnika dmuchawy idą tylko 2 kable (+ oraz -) więc raczej w środku dalej nic nie znajde. :( Idąć po wiązce od silnika dmuchawy...
Hej No w końcu i u mnie się wyjaśnił powód dość losowego działania wentylatora nawiewu. Jak u kolegi wyżej winnym okazał się regulator napięcia wentylatora. droga oryginalna częśćale już działa. pozdrawiam
Witam Was pacjent Berlingo 2003. Nawiew nie działa wcale. Nie znalazłem przekaźnika dmuchawy w mk2 już jest . Zasilania wentylatora na mierniku brak, żarówka podpięta również nie działa. Wyjąłem opornik rezystor dmuchawy przejście prądu jest na tym termicznym cudzie u nasady . Co do bezpieczników sprawdziłem jakieś 80% niestety opisy Berlingo M49 MK1...
Koledzy przepraszam że odgrzewam "kotleta"... problem dotyczy Corolli z 2010r ( E15) - dmuchawa działała bardzo kapryśnie ( stopniowo nawiew zanikał), myślałem że to wina regulatora ale po podmianie na sprawny z anglika nic sie nie poprawiło - tzn . na wtyczce zasilającej ww. regulator ( skrajne piny przewody prądowe) jest cały czas napięcie z akku...
Witam. Miał ktoś jakieś doświadczenia odnośnie tej usterki? Który to będzie bezpiecznik od wentylatora, bo na rozpisce są bezpieczniki z boku deski i tam jest bezpiecznik - Elektroniczny sterownik dmuchawy Booster i w tym miejscu bezpiecznika nie ma. Bezpieczniki koło akumulatora: - Od 2009 r.: Jednostka recyrkulacji powietrza AC; - Do 2008 r.: Regulator...
Mam problem z ogrzewaniem w Escorcie 1.8 TD z 98r silnik ENDURA-DE. Wyposażony jest w klimatyzację która sprawuje się znakomicie. W zamian nie mam w ogóle nawiewu ciepła do kabiny. Po przejechaniu nawet kilkudziesięciu kilometrów i włączeniu dmuchawy (klima oczywiście off) z nawiewów leci troszkę ciepła i dalej zimno. Linka od regulatora ciepło/zimno...
Ja bym zaczął od sprawdzenia całego regulatora czy tam dochodzi napięcie, czy nie jest nic upalone itp. Tak samo sprawdziłbym sinik dmuchawy.
Krzych0263 zadał już pytania w tej sprawie. Czy pisząc "regulator obrotów" masz na myśli rezystor dmuchawy, znajdujący się pod schowkiem w desce rozdzielczej? http://obrazki.elektroda.net/75_12251035...
Okej sprawze przekaźnik, bezpiecznik caky Dodano po 3 Panowie, regulator obrotów dziala, przekaźnik dziala, bezpiecznik tez, nie ma pradu w tej kostce od silnika dmuchawy, kończą sie pomysly juz chyba zostaje jakis dobry elektryk
Jest to zdjęcie opornicy regulatora nawiewu, wymieniłem te dwa tranzystory co widać na bdx66c i regulator tylko raz zadziałał prawidłowo. http://obrazki.elektroda.net/38_12643450...
Prawdopodobnie nie jest to żadna usterka. W klimatyzacjach manualnych regulacja wydajności odbywa się najczęściej za pomocą siły nawiewu dmuchawy a nie poprzez regulację zimno-ciepło. Mimo włączonej klimatyzacji i schłodzenia powietrza na parowniku, przez przesunięcie regulatora choćby częściowo na "ciepło", częśc tego powietrza przechodzi przez nagrzewnicę...
Off topic. Ostatnio walczyłem z brakiem nadmuchu i samo załączającej się klimy. Za dmuchawe odpowiedzialny był regulator obok niej, padnięty jeden tranzystor a klima sama się włącza jak jest nawiew na szybę ustawiony :)
Po odgrzybianiu klimy przy max obrotach dmuchawy przepalały się 2 bezpieczniki 15A. W trybie ręcznym na wolniejszych biegach wszystko było OK. Teraz nie działa wcale. Uszkodził się regulator obrotów(tranzystor K2500 lub 2SK2500 -nigdzie nie można kupić). Po podłączeniu "na krótko" wentylator bierze ok.13 A. Sprawdzałem w innym egzemplarzu i było 10-11...
Problemem może być uszkodzony regulator obrotów dmuchawy. Jest to elektroniczny moduł z aluminiowym radiatorem i 5-cio pinową wtyczką umieszczony w obudowie nagrzewnicy od stronie kierowcy.
Jako że nie ma żadnych aktualnych wpisów w tym wątku, mam pytanie do kogoś kto tu zabłądzi, a być może zna odpowiedź na mój problem: gdy uruchomię silnik i dam dmuchawę na max to przez pewien czas działa na maxa, lecz gdy minie parę min. to obroty spadają za chwile rosną aż w ogóle przestaje działać, dopiero po jakimś czasie ponownie się odezwie ale...
No i jest pierwszy problem! Podłączyłem nową dmuchawę i opornicę od anglika i okazało się, że jest odwrotna - przestrzegam, nie kupować wersji angielskiej, bo kręci w drugą stronę (co da się obejść) i ma łopatki skierowane przeciwnie (to już jest problem, bo przekładka raczej nie wchodzi w grę ze względu na wyważenie). Wymieniłem ją jednak u sprzedającego...
Okazuje się, że po włączeniu lewej strony pozycji, świeci się również podświetlenie zegarów i konsoli. Po włączeniu prawej strony, nie świeci się. Więc jest gdzieś zwarcie poza włącznikiem, ponieważ go wypiąłem. Po zdemontowaniu regulatorów nawiewu okazuje się, że jest stopiony przewód na znacznej długości, na którym pojawia się napięcie po po włączeniu...
Przyczyną na pewno nie jest rezystor opornik dmuchawy taki jak na poniższym zdjęciu. Ale to nie jest rezystor/opornik lecz sterownik. I skoro masz klimatronik to taki powinieneś mieć, przeważnie znajduje się koło silnika na kanale łączącym wentylator/mieszalnik (weź pod uwagę że wystają tylko wtyczki radiator jest schowany w kanale)... Z tego co się...
Właśnie jutro jak znajde czas, podskocze na usunięcie błędów, jest to zamiennik. Przełącznik, w seansie ze regulator od zmiany prędkości nawiewu? ale jeżeli wrzucam na 4 i działa, to jest możliwe żeby tylko na 123 nie działał? Dodam jeszcze ze w vc mojego kolegi gdy mu sie spalił opornik to przy włączaniu na jeden było słyszalne jednoraZowe pykniecie,...
----------------------------------------... Witam Zwracam się z prośbą. Mam Renault Scenic 1,9DCI Klimatronic z roku 2000. Padł mi wentylator nawiewu powietrza, ale sama dmuchawa jest sprawna, jak podam jej bezpośrednio napięcie to działa, po prostu nie dostaje sterowania z klimy, wymieniłem regulator wzmocnienia...
Panowie bezpiecznik termiczny dobry,regulacja temperatury działą i gdzie ma lecieć powietrze też działa bo słychać że przełancza.Nie działa regulator prędkości.Przewody w kostakch do tego regulatora są jakby poprzypalane,przykopcone.Możliwe że wypaliło ten regulator??? Co jeszcze ewentualnie mogę sprawdzić,zima już nastała a ja dalej bez ogrzewania,samochód...
Witam. Mam następujący problem, mianowicie w mercedesie c 180 nie działa nawiew na żadnym biegu silnik dmuchawy sprawny Sterowanie tym silnikiem idzie przez układ znajdujący się za pokrętłami nawiewu, z tego modułu do sterowania idą dwa przewody (szaro czerwony i biało różowy) te przewody idą do jak się domyślam regulatora obrotów który jest przykręcony...
dmuchawy nawiewu opornica nawiewu dmuchawy opornica dmuchawy nawiewu
wtyczka zasilać laptop silnik pralka predom clamp dioda
schemat rozruchu schemat rozruchu
Radio odłączone w Audi A6 C6 2004 - diagnostyka i naprawa Głośne wirowanie pralki - przyczyny i rozwiązania