Na początek sprawdź panele, regulator może być ok ...... Podłącz dwie żarówki samochodowe 21W/24V połączone w szereg bezpośrednio do nich ..... Możliwe również zwarcie na wejściu regulatora i praca paneli na zwarciu, mogły osiągnąć sporą temperaturę i z tond te niskie napięcie .....
Jeśli aku ma jeszcze przyzwoitą pojemność to takim prądem 6A jak podajesz i to jak jest słonecznie nie podniesiesz szybko napięcia na aku, 100Ah to prąd ładowania 10A i ok 10h. Zmień, dołóż panel to może będzie trochę lepiej i szybciej się doładuje, chociaż w tym okresie to ogólnie jest słabo, zaczekaj z miesiąc, będzie lepiej
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
To nic dziwnego. Zakładasz błędnie, że ta bateria ma pełną pojemność, więc czas jej rozładowania i ładowania będzie długi. Faktycznie bateria może mieć np. 50% pojemności, albo mniej. Na jedno lub dwa kręcenia rozrusznikiem wystarczy w temperaturze 20 stopni. W niższej nie wystarczy. Gdy bateria osiąga 14,4V to jest naładowana w ok. 70%. Trzeba ją potrzymać...
Sprawdz szczotki,a jesli są dobre to regulator napięcia. O pasku już nie wspomnę.
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
Akumulator był faktycznie naładowany i na multimetrze prostownik pokazywał stałe napięcie ładowania , wiec taki urok tego woltomierza że pokazuje co mu się podoba. Te pomiary były dokonywane równocześnie? Na filmie są niewielkie zmiany napięcia pokazywane na module, ale to może wynikać albo z za małej histerezy ustawionej w układzie regulacji napięcia...
Widać, że regulator w miarę nagrzewania się, zmniejsza napięcie ładowania, czyli ewentualnie kwalifikuje się do wymiany.
Gdy podłącze 2 naraz prąd ładowania zwiększy się 2 x. Nie do końca tak jest. Akumulator to takie dziwne/fajne ustrojstwo, które w pewnym sensie samo dostosowuje pobór prądu w zależności od swojego naładowania. Dokładniej mówiąc im bardziej naładowany (wyższe napięcie na klemach) tym mniej prądu bierze. Ja u siebie mam podłączone przetwornice dające...
Masz dwa akumulatory połączone szeregowo? Jeśli tak, to zobacz jak układ zachowuje się z jednym akumulatorem 12V. Wydaje mi się, że max napięcie wejściowe dla 12V to 24V a u Ciebie jest między 18 a 21 V, choć na nazwę 10APWM są różne wersje regulatorów. Czytałeś instrukcję do tego regulatora? . Skoro napięcie jest niższe niż na akumulatorze to zapewne...
Czy C5 nie zacznie ładować się dopiero po wyzwoleniu U2 ze względu na polaryzację? C5 ma niepoprawna polaryzację. Po wyzwoleniu U2 napięcie za mostkiem spadnie ze 100 razy i kondensatory będą miały niskie napięcie. Układ softstartu zasila się prądem ładowania C2, na naładowanie C5 i C6 potrzeba kilkudziesieciu - stu-kilkudziesięciu cykli.
Podłącz się woltomierzem równolegle do +,- akumulatora zobacz jakie jest napięcie po włączeniu zapłanu, odpal maszynę i analizuj napięcie ładowania w całym zakresie obrotów i obciążenia, przy prądzie ładowania musisz wpiąć się szeregowo odpinasz przewód z aku i wpinasz się pomiędzy przewód a zacisk aku. mam nadzieję że dysponujesz amperomierzem o odpowiednim...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Światła mi nie przygasają ale podczas jazdy ostatnio zapaliła mi się kontrolka od ładowania tak na 1-2s potem zgasła. Miałem dokładnie taki sam przypadek w samochodzie marki Fiat Uno. Dokładnie tak samo i był winny regulator napięcia alternatora. Była to taka mała kosteczka ze szczotkami która była wsadzona w alternator i przykręcona kilkoma śrubami....
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
Troszkę mało według mnie ale nie wiem gdzie szukać przyczyny Według mnie nigdzie nie ma problemu i nie masz się czym martwić. Chyba że przed wymianą były jakieś problemy i po wymianie nić się nie zmieniło?
Schematu z całą pewnością nie zdobędziesz. Zobacz jak jest zrobiony regulator prądu ładowania. W mniejszych UPSach EWERA był bodaj że na LM317 lub 314. Ponadto prąd ładowania zależy od napięcia na akumulatorach. Może jest uszkodzony dzielnik lub potencjometr w takim dzielniku z którego jest brana informacja o tym napiciu. Ciekawe w rozwiązaniach EWERA...
Czyli jest źle ustawiony regulator. A pełni on 3 funkcje: regulatora napięcia, wyłącznika zwrotnego prądu i ogranicznika maksymalnego prądu. 1-szy przekaźnik ma 2 uzwojenia - jeden nawinięty cienkim drutem - załącza kotwicę (akumulator) jak napięcie jest większe niż na akumulatorze (ustawiasz go blaszką która odchyla sprężynę) i wyłącza jak prądnica...
Aby to zrobic musisz miec specjalny miernik, ktory ma niekazdy nawet elektryk, tzw cengowy i to jeszcze do pomiaru pradów stałych. prady plyna natyle duze ze zwykly miernik ulega uszkodzeinu. Jesli juz wymieniles alternator to nie jestes w stanie nim obracac tak jakby to robil silnik samochodu co wyklucza jakikolwiek pomiar pradu ladowania. mozna przemierzyc...
Mam prośbę czy nie miał by ktoś schematu do takiego urządzenia który ładuje akumulator, a jak akumulator się naładuje to rozłącza go od ładowania. Na przykład takie jak na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/3129890100_1...
Zlecę zaprojektowanie i wykonanie regulatora ładowania akumulatora współpracującego z niewielką prądnicą prądu stałego napędzaną przez rower (siłą ludzkich mięśni). Prądnica generuje napięcie w zakresie (bez obciążenia) – 0-50V DC, prąd do 20 A. Ogólne założenia dotyczące regulatora ładowania – możliwe wysoka sprawność, małe straty. Chodzi...
Witam wszystkich. Dodam na początku ze jestem ciemny z elektryki. Kupiłem zestaw do samodzielnego montażu posklejałem wszystko według schematu i problem tkwi w tym że nie mam regulacji prądu, daje dużo ponad 19V. Co mogłem źle zrobić? Zamieszczam fotkę tego regulatora http://obrazki.elektroda.net/55_12544079...
Mam takie pytanie. Czy da radę zrobić układ, który ograniczałby pobór prądu z akumulatora (dajmy na to do 10-20A), nie odłączając go oczywiście, ale jednocześnie też ograniczałby prąd ładowania tego akumulatora w czasie jego ładowania, powiedzmy też do 10A. Akumulator pracując w urządzeniu buforowo, jest czasami obciążany (zmiennym obciążeniem - 0-max,20A),...
Witam Mam proźbę mam prostownik który nie posiada regulacji natężenia. a mam malutki akumlator który powinno ładować sie małym prądem, jak tym ładuję to sie grzeje bardzo i poza tym to jest niedobre dla akumlatora . Z tego powodu proszę o jakiś schemat regulatora. Z góry dziękuję. Pozdrawiam..
Witam mam do was prośbę bo nigdzie nie mogę znaleźć macie jakieś pomysły na proste ustabilizowanie napięcia z ogniwa fotowoltaicznego 20W 12V, ogniwo bez obciążenia daje 23V do napięcia 13,8-14V dla akumulatora samochodowego? Nie chcę kupować tych regulatorów kupnych bo one po naładowaniu czekają aż aku się rozładuje nawet gdy jest słońce. A chcę cały...
Posiadam zasilacz 16V 300W do niego regulator prądu na tranzystorach. przy regulacji prądu spada mi napięcie. czy wyrządzę krzywdę akumulatorowi gdy będę go ładował prądem 0,1C i napięciem np 7-8V, oczywiście chodzi o akumulator 12V. PS a może istnieje regulator prądu w którym napięcie nie ulega zmianie
Witam. Temat był już chyba poruszany, ale bez jasnej odpowiedzi i wniosków. Chciałbym użyć do regulacji prądu ładowania w prostowniku (po stronie pierwotnej transformatora), regulatora napięcia (mocy). Przykład regulatora na foto. Muszę ograniczyć prąd (około 100A na zawarciu) i napięcie, ze względu na to, że jest to stary prostownik i np. Na Lini 12V,...
czy naładowanie akumulatora można stweirdzić po napięciu na jego zaciskach? chodzi mi o to że chce zrobic ładowarke która będzie ładować aż napięcie na akumulatorze osiągnie jakąś tam wartość. czy to jest dobry pomysł? chodzi mi oczywiście o ładowanie takich akumulatorów AA 2200mAh.
Mam urzadzenie z regulatorem napiecia z 9V na 5V. http://obrazki.elektroda.net/49_11714352... R1=90ohm R2=560ohm R3=220ohm R4=390ohm Wszystko dziala ok. Problem mam taki, ze uklad ten pobiera duzo pradu (25mA). W pozostalej czesci ukladu juz nic nie moge zmienic. Czy i ewentualnie jakie zmiany moge wprowadzic do obnizenia pradu. Jakie wartosci rezystorow?...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Poszukuje schematu prostego i w miarę taniego regulatora napięcia na 6V. Chciał bym, aby ten regulator po naładowaniu akumulatora (akumulator6V 6Ah) wyłączał napięcie , poprostu aby po naładowaniu akusia przestał on się w dalszym ciągu ładować. Jeżeli ktoś może mi pomuc to z góry dziękuje.
Ostatnio zrobiłem zasilacz 12V 300W. Przydaje mi się do zasilania różnych rzeczy ,lecz chciałbym ładować nim akumulatory i to zarówno małe(np.40Ah) jak i te duże(np.175Ah). Potrzebny mi jest jakiś regulator (ogranicznik) prądu. Spotkałem się z wieloma układami ale albo są za słabe albo bardzo skomplikowane. Kusi mnie już układ u2008b lecz jak o nim...
Witam, mam dziwny problem z ładowaniem. Na średnich obrotach wynosi ono idealnie 28.9 - 29.02V, czyli jest wszystko okej. Problem się zaczyna gdy się zwiększy obroty, ładowanie się wyłącza, problem znika jeśli przed wkręceniem na obroty włączy się obciążenie, np. światła, czy koguty. Regulator napięcia jest nowy (mechaniczny).
Układ regulatora pozwala regulować amplitudę napięcia zmiennego od 0V do 230V przy czym nie zmienia się forma sygnału wyjściowego. Nie wystepują w nim zakłócenia radiowe co ma miejcse przy regulatorach fazowo-impulsowych<br/><br/>... przedstawionego regulatora jest regulacja amplitudy zmiennego napięcia przy, którym nie zmienia się forma...
WItam, ponieważ nie jestem zbyt ogarnięty w elektronice, a chcialbym dokłądnie zrozumieć zasadę działania regulatora napięcia w alternatorze mam kilka pytań: 1. po co dokładnie jest dioda D1 w schemacie 2. nie wiem czy dobrze rozumiem, ale w momencie kiedy na R1 napięcie osiąga wartość napięcia regulacji ( napięcia przebicia diody? ) wówczas t1 zaczyna...
Regulowana ładowarka 1.5-16V/0.5-3A
Poszukuję rozwiązania; mianowicie szukam regulatora prądu do ładowania akumulatora żelowego lub Li-Po. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie wymagania jakie powinien on spełnić. Chciałbym aby zapewniał on optymalne parametry ładowania akumulatora 12 (lub 24V) zakłądając nieregularność doprowadzenia energii na wejściu. Znaczy to, że PRĄDNICA prądu...
Witam. Mam problem ponieważ zbudowałem sobie prosty prostownik samochodowy składający się z zasilacza z płynną regulacją napięcia wyjściowego 0-24V i wydajności 5A oraz z drutu oporowego ograniczającego maksymalny prąd ładowania akumulatora, tylko że nie wiem jak zrobić prosty ogranicznik napięcia wyjściowego ponieważ jak w początkowej fazie ładowania...
Pacjent Zipp manic 50, problem z ładowaniem po założeniu nowego akumulatora, z trudem po dłuższej pracy na obrotach osiąga napięcie 14v, po odjęciu gazu napięcie ledwo wzrasta ponad 12v a na włączonych światłach napięcie spada grubo poniżej 12v. Prądnica jest nowa choć dłuższy czas było jeżdżone bez akumulatora, napięcie z cewek (przewód żółty i biały...
Witam wszystkich, szukam gotowy regulator z zabezpieczeniem przed przeładowaniem ładowania akumulatora, wiem że jest dużo schematów budowy tajgi czegoś, jednak mi się w to nie chce bawić i chciałbym taki gotowiec wsadzić w prostownik. Wiem że zv czasem ładowania prąd rośnie i może zepsuć Aku, czego nawet doświadczyłem. Co myślicie o takim regulatorze...
Witam Mam problem z ładowaniem w traktorku/kosiarce John Deere silnik B&S, z magneta wychodzi prąd stały 30V-40V, kupiłem już drugi regulator napięcia i jak podłączę regulator to jest 6-10V prądu stałego, jeśli nie przykręcę regulatora do masy to wychodzi jakieś 12-16V, czy jest coś nie tak z masą czy jednak te regulatory są nieodpowiednie?
BMS odpada, on mierzy prąd i odcina baterię akumulatorów gdy napięcie jednego z akumulatorów lub baterii (jeżeli są P) jest zbyt niskie lub zbyt wysokie. Prąd mierzy raz, bo w połączeniu szeregowym jest taki sam dla wszystkich ogniw baterii. Pozostaje użyć regulator albo przerabiać ładowarkę, albo robić swoją.
Mam problem ze skuterem 2T, Keeway. Brak ładowania akumulatora, jest, ale bardzo małe. Na wyłączonych światłach przy gazowaniu ładuje max do 13,2 V, po włączeniu świateł spada do 12,6 V i ładuje w tych okolicach niewielkie wartości, natomiast pod obciążeniem - światła, plus długie, kierunkowskaz, chodzi na wolnych i nie wyrabia z ładowaniem, spada napięcie...
Ja bym na twoim miejscu na razie nie patrzył na kable. Najpierw zdejmij tą plastikową osłonę, wykręć regulator i popatrz na szczotki i stan pierścieni ślizgowych. Powinno się to dać zrobić bez wyjmowania alternatora, a to przyczyna chyba 90% wszystkich uszkodzeń ładowania.
https://obrazki.elektroda.pl/9826733000_... Wśród projektów dla początkujących elektroników' wszelkiej maści termometry i termostaty były swego czasu bardzo popularne. Łatwo się je teraz realizuje z użyciem mikrokontrolerów, a proste termostaty do wentylatorów przydają się na przykład do budowy wzmacniaczy audio i zasilaczy warsztatowych...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
Kurcze poszedłem zobaczyć jak tam w piwnicy i mały potop ... grzałka miała gumową uszczelkę ... eeech Ci producenci ... konopie załatwiły sprawę, ale szkoda wody :) Możesz przypomnieć jaki masz rozkład mocy nominalnej paneli dla poszczególnych azymutów (ile Wp na zachód a ile na południe) U mnie to wygląda tak, ze jest po 6 paneli kierunek 5' 270' zachód...
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Witam, piszę tutaj bo już rwę włosy z głowy i nie mam już kompletnie pomysłu gdzie szukać przyczyny. Samochód to Peugeot 307 1.6 16V benzyna z 2002 roku w wersji break (kombi bez szklanego dachu). Jak w tytule - na niskich obrotach auto nie ładuje akumulatora, spada napięcie aż wywala po kolei błędy problemu ładowania akumulatora itd. Podczas jazdy...
Znalazłem w sieci takie info: Przy regulatorach PWM panele słoneczne łączymy równolegle. Z uwagi na fakt, że regulatory PWM sprowadzają napięcie paneli do napięcia ładowania nie ma sensu łączyć ich szeregowo. Typowe regulatory ładowania przewidują napięcie max 30V dla układów z akumulatorem 12V oraz 50V dla układów z dwoma akumulatorami połączonymi...
Może rzeczywiście pójść w pwm? Tylko panele wesprzeć kondensatorami. Niech one sobie pracują w komfortowych warunkach. Tylko jak dobrać pojemność? Coś z tyłu mózgu mówi mi że częstotliwość PWM nie koniecznie ma znaczenie. Bo przecież stosunek czasu ładowania do czasu rozładowania pozostaje ten sam, zależny od sterowania. A nie od częstotliwości? Choć...
Odnośnie zastosowania konwertera , zastosowałem go dlatego ponieważ panel daje około 54,7V a regulator wedle instrukcji może przyjąć Maksymalne napięcie z paneli:50V więc bałem się że go spali dlatego zastosowałem ten konwerter . No chyba że czegoś nie wiem to proszę o sprostowanie Po pierwsze, nie wiadomo jak zastosowanie konwertera wpływa na pracę...
Witam szanowne grono, zarejestrowałem się gdyż mam nadzieję że tu wśród specjalistów otrzymam pomoc. Posiadam VW Phaeton V8 4.2. Samochód posiada dwa akumulatory w bagażniku, po prawej akumulator przeznaczony wyłącznie do rozruchu silnika, po lewej akumulator AGM przeznaczony do zasilania odbiorników i elektryki pojazdu. Z ustaleń jakie poczyniłem na...
Ja zastosowałem w silniku zaburtowym regulator od skutera chńskiego . Podłączenie do regulatora 2 przewody od cewki ładowania 1 przewód mas i przewód + akumulatora .Akumulator jest ładowany prądem 14V .Regulator kosztuje 19 zł i jest z mostkiem prostowniczym. Może się to się dla kogoś przyda.
Jaki regulator ?
Tu nic się nie zgadza. Normalnie przy samej kontrolce, bez podłączonego przekaźnika, na D+ powinno niskie napięcie rzędu 2–3 V, a regulator napięcia powinien puszczać prąd na uzwojenie wirnika. Po włożeniu przekaźnika napięcie powinno jeszcze bardziej spaść, bo przekaźnik to dodatkowe obciążenie, żarówka powinna świecić jeszcze mocniej. Tymczasem 6...
Przy obecnym kwasowym akumulatorze Ca-Ca do pełnego ładowania potrzeba podobno 16,2V. Napięcie na alternatorze 038903023L mam teraz 14,47 przy klimie, światłach i nawiewie. To przecież idealne napięcie ładowania. Także dla nowych baterii z dodatkiem wapnia. Dodano po 9 Brakuje ok. 0,2V w stosunku do stanu sprzed kilku lat. Alternator zmiania napięcia...
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne to jaki jest ciąg przyczynowo skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego niektórzy mają ten problem a inni nie? Chyba rozbiorę stary regulator by odtworzyć...
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
I jeszcze regulator napięcia...
Kompletny brak dopasowania elementów. Na 12 V akumulatora panele łączone szeregowo? To jest regulator MPPT a nie PWM. Kolego, taki regulator też ma swoje ograniczenia - ze 120 V musi "zbić'' napięcie na 12 V, a prąd z paneli pozostaje taki sam.
Ja bym przerzucił się na LiFePO4. https://swiatbaterii.pl/akumulatory-life... Nie mam przekonania do pozostawiania bez nadzoru pracy instalacji zawierającej urządzenie z niestabilnym chemicznie litem w łatwopalnym środowisku....
Tak jak to wspomniał jeden z kolegów stara szkoła mówi, że akumulator ładuje się 1/10 pojemności znamionowej ( tzw. prąd 10 godzinny) przez 12-14h a w trybie szybkim prądem dwa razy większym przez 6-7h. Czyli mając akumulator o pojemności 100Ah ładujemy go prądem 10A normalnie a wtrybie szybkim 20A. Tyle że ta stara szkoła to podręczniki pisane w latach...
Szajsowaty alternator, słabe połączenia, regulator napięcia.
Po wylutowaniu układu, który wręcz rozpadał się na części przy tej operacji, okazało się, że pole masy jest pod scalakiem, a dojście masy było pod cewką. Niestety ten obszar PCB nie nadaje się do naprawy. Podłączenie zewnętrznego zasilacza w wejście zasilające głośnik nie powodowało jego uruchamiania, natomiast podłączenie w miejsce akumulatora ożywiło...
Regulator napięcia-szczotki.
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
Załóż inny regulator
Witam Problem z ładowaniem w quadzie Arctic Cat 1000. Maksymalny prąd ładowania w tym modelu 25A. Sprzęt ma problem z utrzymywaniem napięcia pod większym obciążeniem. Jeśli akumulator jest rozładowany np. ma 12.3V odpalam quada kilka godzin jazdy bez używania wyciągarki itp. wracam do domu i następnego dnia napięcie akumulatora jest nadal 12.3 V. Po...
Używam SOL MPPT 30A z instalacją ~800W i sprawuje się bardzo dobrze, do Twojego panelu byłby "na styk" SOL MPPT 40A. W przyczepie chciałbym mieć także napięcie 230V czysty sinus o mocy stałej najlepiej około 1000W. Po co? będę chciał nabyć akumulatory z dużym prądem ładowania. Raczej rozładowania :D, z tego panela regulator wyciśnie ~50A przy bardzo...
niskie napięcie ładowania niskie napięcie ładowania alternatora niskie napięcie ładowania telefon
lodówki bosch opinie sygnalizator przerwy obwodzie listwa licznik
samsung qe55qn85 katalog części ursus
Varta AGM Start-Stop Audi A1 2014 – odczyt roku produkcji z kodu BEM VA0240527R21Q MiFi nie łączy się z radiem NewCar BT - brak internetu