Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
To jest alternator 3 fazowy z uzwjeniem połączonym w trójkąt. Jesteś pewien że trójkąt a nie gwiazda? Poza tym jaki to ma wpływ na przewijanie? Na zamieszczonym zdjęciu twornika ile widzisz końców uzwojeń? Ja widzę 6 połączonych parami i wyprowadzonych przewodami jako układ 3~Δ. wystarczy pomyśleć. Na przezwojenie tego twornika ma wpływ brak wiedzy...
Kontrolka ładowania po odpaleniu gaśnie?, czy odpala normalnie, jak długo akumulator trzyma, klemy sprawdzone?
To to Kangoo II, takie ładowanie to standard.
Masz szaloną diodę, wymień alternator.
Sprawdz szczotki,a jesli są dobre to regulator napięcia. O pasku już nie wspomnę.
Na początek sprawdź panele, regulator może być ok ...... Podłącz dwie żarówki samochodowe 21W/24V połączone w szereg bezpośrednio do nich ..... Możliwe również zwarcie na wejściu regulatora i praca paneli na zwarciu, mogły osiągnąć sporą temperaturę i z tond te niskie napięcie .....
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Jeśli aku ma jeszcze przyzwoitą pojemność to takim prądem 6A jak podajesz i to jak jest słonecznie nie podniesiesz szybko napięcia na aku, 100Ah to prąd ładowania 10A i ok 10h. Zmień, dołóż panel to może będzie trochę lepiej i szybciej się doładuje, chociaż w tym okresie to ogólnie jest słabo, zaczekaj z miesiąc, będzie lepiej
Troszkę mało według mnie ale nie wiem gdzie szukać przyczyny Według mnie nigdzie nie ma problemu i nie masz się czym martwić. Chyba że przed wymianą były jakieś problemy i po wymianie nić się nie zmieniło?
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Szajsowaty alternator, słabe połączenia, regulator napięcia.
Nie wygląda to na 10Hz (600obr)... testowałem kiedyś ładowanie GY z trójfazowym regulatorem i przy obrotach ok. 3000 uzyskiwałem 12-13A przy 14.3V. Z prostych wyliczeń ok.150W
Regulator napięcia-szczotki.
A jakie masz napięcie na wyjściu cewki ładowania?
Jaki regulator ?
Znajdź i porównaj jaką masz prądnicę i jaki regulator powinien być tam założony. A być może masz tam inny problem ! Przeczytaj jeszcze ten wątek poniżej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4...
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
I jeszcze regulator napięcia...
Sprawdz diody i regulator ładowania.
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Prawdopodobnie to regulator napięcia.
Pobór prądu ostatecznie kilkukrotnie sprawdzony.Po uśpieniu pobiera bez zał. alarmu 0.03A a z alarmem 0.06A.W serwisie VW powiedzieli że to normalny,dopuszczalny pobór prądu.Tak więc teraz skupiam się chyba tylko na znalezieniu przyczyny spadku napięcia o ok, 0.2V między pomiarem na alternatorze a pomiarem na aku.
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
szczerze mówiąc nie mam doświadczenia jeśli chodzi o Polo okulara ale myślenie podpowiada mi że usterki trzeba szukać w alternatorze i jego regulatorze napięcia
Witam. Z tego co opisujesz to wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia.
No to faktycznie "fachowcy" ..... ten cienki to "BS" wejścia regulatora.
Widać, że regulator w miarę nagrzewania się, zmniejsza napięcie ładowania, czyli ewentualnie kwalifikuje się do wymiany.
Jeżeli napięcie na akumulatorze jest dobrze pomierzone winny jest alternator lub jego regulator napięcia.
Miałem podobny problem - okazało się, że winę ponosi regulator.
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
Posiadam traktorek z silnikiem Briggsa 12.5 KM model 286707 i mam w nim problem z ładowaniem akumulatora, ponieważ nie ma napięcia 14.4 V na pełnych obrotach, tylko jest 12V. RC Zaraz za diodą przed jest około 20V AC. Dlaczego jest takie niskie napięcie. Cewka jest nowa, oryginalna Briggsa typu DC only z diodą bez regulatora.
Gdy podłącze 2 naraz prąd ładowania zwiększy się 2 x. Nie do końca tak jest. Akumulator to takie dziwne/fajne ustrojstwo, które w pewnym sensie samo dostosowuje pobór prądu w zależności od swojego naładowania. Dokładniej mówiąc im bardziej naładowany (wyższe napięcie na klemach) tym mniej prądu bierze. Ja u siebie mam podłączone przetwornice dające...
Tylko podmiana , chyba ,że masz odpowiedni układ elektroniczny na stole do srawdzania regulatorów napięcia.
Układ zapłonowy i ładowania podobny jest zapewne do takiego motocyklowego . Tylko że w motorze jest regulator napięcia zewnętrzy.
Aby to zrobic musisz miec specjalny miernik, ktory ma niekazdy nawet elektryk, tzw cengowy i to jeszcze do pomiaru pradów stałych. prady plyna natyle duze ze zwykly miernik ulega uszkodzeinu. Jesli juz wymieniles alternator to nie jestes w stanie nim obracac tak jakby to robil silnik samochodu co wyklucza jakikolwiek pomiar pradu ladowania. mozna przemierzyc...
Iskrownik do wymiany? W pierwszej kolejności wymieniłbym regulator.
Witam problem polega na zbyt niskim ładowaniu w skuterze 3,5 v na wolnych obrotach a max dochodzi do 9 v przy przegazowaniu . Regulator napięcia 4 pinowy. Światła przednie są zasilane prosto ze statora a cała reszta napięciem po regulatorze.Wydaje mi się ze zbyt małe napięcie dochodzi ze statora do regulatora. Napięcia wejściowe na regulatorze to 18...
sprawdz regulator napięcia
A nie można zastosować jakiegoś zewnętrznego regulatora napięcia żeby był szerszy zakres ładowania ??
Czesc, gdzie jest ładowanie akumulatora w suzuki RG 80?
BANANvanDYK Dzięki za radę, ale nie jest to takie proste. Nie mogę pisać publicznie... Nie jest to sprawa ISP, tylko admina sieci lokalnej. Reszty się domyśl. :D W kwestii aku i ładowania kolega RaQ1911 zrobił dokładnie to o czym napisałeś z wyjątkiem dokładności pomiaru prądu. Jednak wg. mnie ten brak dokładności niczego nie zmienia a nie wymaga amperomierza.
regulator napięcia na 100%
Sprawdź regulator napięcia :)
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Załóż inny regulator
Jeśli tak to co w nim do wymiany że podaje za niskie napięcie? Mamy zgadywać? Musisz zrobić pomiary diod w prostowniku, uzwojeń. Sprawdzić też szczotki i regulator napięcia.
Ok. Ale czy nie jest tak, że jeśli przed regulatorem napięcie jest poniżej 37 V, to nie padł regulator a właśnie alternator?
arturavs bardzo dziekuję za pomoc..
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
mogłbyś sprawdzić napięcie na szczotkach przy włączonym silniku? Jeżeli będzie około 12V - zepsuty alternator lub koniec dla akumulatora, jeśli około zera - walnięty regulator napięcia
Posprawdzaj cewki "prądnicy" wizualnie i przyrządem oraz połączenia kabli do regulatora. W razie konieczności podmień go na inny, sprawny.
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Nie prąd a napięcie. Regulator napięcia do sprawdzenia.
Więc typowo skuterowe rozwiązanie. Dziwne trochę że stator się spalił, zwykle zdarza się to w alternatorach trójfazowych. Pewna myśl mi podpowiada że stator mógł ulec spaleniu z powodu przepływu prądu z akumulatora. Można być pewien że regulator również uległ uszkodzeniu. Proszę, podaj nazwę i ew. oznaczenie kodowe pojazdu aby nie podawać szkodliwych...
A ten prostownik to jest goły, czy ma jakąś automatykę kontrolującą napięcie ładowania akumulatora? Regulator fazowy po stronie pierwotnej.
Bez dokonania fizycznego pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika nikt Ci nie odpowie nic konkretnego .... . Niekoniecznie niskie napięcie ładowania alternatora może być spowodowane właśnie usterką regulatora napięcia. Bo piszesz o niskim napięciu prądu ładowania ...a w te mrozy silnik się dobrze uruchamia?? , rozrusznik kręci...
Zacznijmy od tego, że uszkodzony i rozładowany akumulator stwarza poważne problemy z prawidłowymi pomiarami, więc do pomiarów powinien być podłączony naładowany i sprawny akumulator. Przewód czarny regulatora to jego wejście "sense" służące do zasilania elektroniki i pomiaru napięcia akumulatora. Ciągłość tego przewodu (od akumulatora poprzez bezpiecznik...
Przed rozebraniem wgl nie ładował, teraz na zacisku nr 19 bez podpinania go do instalacji jest jedynie 10 V Teraz też nie ładuje, tak na prawdę to jaki sens ma sprawdzanie przy odłączonym zacisku "19"? Jakie jest napięcie na zacisku "15" regulatora przy podłączonym wirniku?
Po 1. Dzisiejsze regulatory raczej rzadko oznajmiają to że się kończą niskim napięciem ładowania, jak i w którym miejscu mierzyłeś ? (Powinieneś na samym alternatorze zmierzyć żeby to potwierdzić, z włączonymi wszystkimi możliwymi odbiornikami prądu i obrotach na poziomie 2000). Po 2. Podzespoły z Cargo są bardzo dobrej jakości, obecnie tych używam,...
Bezpiecznik zasilania regulatora pin 15 sprawny?? Kontrolka ładowania swieci i gasnie po rozruchu? Kolo pasowe alternatora nie robi się gorace?
ladowanie to nie pomiar napiecia lecz pradu ladowania regulator jest po to aby napiecie ladowania nie przekroczyło 14.4V bez regulatora alternator ładował by na maxa!
Tak powinno być. Napięcie wytwarzane przez sprawny alternator zależy od jego prędkości obrotowej i prądu wzbudzenia. Żeby napięcie utrzymać w pożądanych granicach należy przy wzroście obrotów silnika zmniejszać prąd wzbudzenia- bo w przeciwnym wypadku napięcie w instalacji nadmiernie wzrosłoby. Od tego jest regulator. Gdy silnik stoi prąd płynie przez...
Witam. Napięcie jest za niskie. Uszkodzony masz regulator napięcia.
nie pamiętam teraz kolorów ale ten co ma złącze pod kątem 90 stopni (chyba żółty)idzie do tych trzech razem a ten prosty(zielony ?)do pojedynczego złązca szczotki (w głębi) Zrób taki test: podczas pracy podaj masę na zielony powinno napięcie ładowania wzrosnąć jeśli tak będzie to na 100 % że regulator leży.
Klasyczny objaw "oberwania celi". W poście #8 zobacz na 1 z prawej areometr inna słaba gęstość i ciemniejszy elektrolit - "zaczyna się" A kolega autor wspomniał że "mieszał" akumulatorem - może udało się spłukać szlam na moment. Co do ładowania mniejszymi napięciami na alternatorach to ostatnio częsty przypadek okazuje się. Czyżby koncerny chciały...
A jakie to ma znaczenie w układzie off-grid? Czy są jakieś opłaty od "zmarnowanej" energii? Nie ma opłat, nie ma kar i nikt nikomu nie broni. Ale za znacznie przewymiarowany ponad rzeczywiste potrzeby układ off-grid trzeba zapłacić sporo więcej już na etapie inwestycji. A po co wyrzucać pieniądze w błoto? Poza tym takie marnowanie wytworzonej energii...
Regulacja triakiem w pierwotnym uzwojeniu transformatora to zły pomysł. Regulacja po stronie niskonapieciowej za pomocą tranzystora też nie najlepszy. I po co dwie regulacje? Dowiń kilka zwojów na wtórnym aby uzyskać ok.17-18VAC i zastosuj jeden z wielu opisywanych tu na elektrodzie regulatorów na tyrystorze (tyrystorach) na niskim napięciu.
CZy ten altelnator A 124 to altelnator z poloneza, fiata ?- wiele osob poleca wlasnie te fiatowskie i poloneza..... jak w nim wyglada kolo pasowe - trzeba przerabiac - ja mam zwykly pasek klinowy..... Czy ten altelnator ma wbudowany uklad regulujacy na diodach, czy potrzeba jeszzce dodatkowy regulator...?
Teraz w tych autach już logiki nie zastosujesz. Komputer steruje regulatorem napiecia.
Jak odłączysz na zapalonym silniku klemę od akumulatora czy chodzi normalnie. Ale porada. Wtedy już prawie pewne, że alternator będzie niesprawny. I może jeszcze przy okazji jakieś odbiorniki... :arrow: leszeksz2 Teraz trzeba sprawdzić/wykluczyć regulator.
Ma być z regulowanym minusem, czyli jedna szczotka na stałe plus 12. Jedyna przeróbka to zwiększenie prądu wzbudzenia, bo żarówka w zegarach nie wystarczy. Ja dokładałem drugą, ale 10W czy 5W określisz empirycznie. Zaobserwujesz czy przy odpowiednio niskich obrotach gaśnie kontrolka ładowania.
Czy C5 nie zacznie ładować się dopiero po wyzwoleniu U2 ze względu na polaryzację? C5 ma niepoprawna polaryzację. Po wyzwoleniu U2 napięcie za mostkiem spadnie ze 100 razy i kondensatory będą miały niskie napięcie. Układ softstartu zasila się prądem ładowania C2, na naładowanie C5 i C6 potrzeba kilkudziesieciu - stu-kilkudziesięciu cykli.
Witam. Mam problem iż w moim skuterze nie ma ładowania i nie wiem jak sprawdzić regulator napięcia bo to może być właśnie przyczyna niskiego ładowania. Podrzućcie jak mogę go sprawdzić bo nie wiem czy zamawiać inny regulator czy szukać przyczyny dalej.
Skoro po odpaleniu światła działają, to prądnica działa. Skuter ma jak by dwie instalacji jedna z napięciem zmiennym i druga z napięciem stałym. Obie je łączy regulator napięcia. Więc jak masz problemy w instrukcji z napięciem stałym sprawdzaj regulator, przewody, wtyczki wszelkiego rodzaju i punkty łączenia masy.
może być parę przyczyn 1 za duża pojemność akumulatora alternator go nie doładowuje 2 regulator 3 alternator
Ja podłączyłem ostatnio taki regulator. Nie było ładowania i jak sprawdzałem piny ,żeby dać czerwony na prawo to na żółtym, ( żółty jest od świateł ) to miałem napięcie 17 V na niskich obrotach.
Pasek jest naciągnięty dobrze, nie ślizga. Akumulator ma trzy lata... powinien jeszcze pożyć... ale MM... może faktycznie sie kończy (może padł od niedoladowania). A jaki koszt takiego regulatora? Może lepiej (i taniej) wstawić diodę na zasilanie regulatora, wtedy napiecie (przy założeniu, że to nie wina akumulatora) 13,8 + 0,6 = 14,4 V ... Nie mam...
To sprawdź czy nie ślizga pas.
brak ładowania nie ma co.ciekawe co pod lewą pokrywą,myśle że pękł przewód do regulatora, jeden oczywiście
Myslec to my sobie mozemy. Zrob odpowiednie pomiary i wtedy sie dowiesz
Malowałem tylko blachy. Blok silnika oraz mocowanie prądnicy jest jak było. A czy regulator gra tutaj rolę skoro napięcie na wyjściu z prądnicy już jest za niskie?
Witam miałem taki sam problem pierwsze co zrób to sprawdź bezpiecznik od ładowania bo może być spalony to znaczy że regulator napięcia jest do wymiany.Mi się najpierw regulator spalił a potem bezpiecznik i na końcu cały iskrownik (prądnica) i musiałem wszystko wymieniać
Poza tym za napięcie to bardziej odpowiada regulator napięcia. Ale on jest tańszy niż alternator więc może w tym rzecz.
Czy napięcie rośnie razem z obrotami? Jeżeli tak, to padł regulator.
Witam według mnie to wina regulatora napięcia mogły się szczotki wytrzeć lub poleciał w ogóle regulator Powodzonka Dodano po 7 O właśnie a co co ceny to nowy regulator kosztuje.............około 120-150 zł. do tego robota........tak w 150 się zmieścisz
Jeżeli nie używasz rozrusznika to jak stwierdzasz że aku niedoładowany? aż tak rozładowuje że nie ma np. kierunkowskazów? może coś pobiera prąd z aku przy wyłączonym zapłonie (czasami regulator napięcia robi taki numer)
Jeżeli wtyczka jest wyciągnięta i jest 9.4V to właśnie to zasilanie jest za niskie-najczęściej uszkodzony przewód.P
To jest zespół z silnikiem Diesla? Jeśli tak, to uzwojenie ładowania ("dwufazowe") znajduje się pod kołem magnesowym. Ładowanie akumulatora zewnętrznego będzie realizowane osobnym mostkiem Graetza, natomiast ładowanie i ograniczanie obu napięć regulatorem napięcia (modułem ożebrowanym). Po pierwsze należy mieć podłączony akumulator i mierzyć prąd ładowania...
Alternator z osobnym regulatorem?.
Założyć porządny (sprawny, sprawdzony) akumulator i sprawdzić napięcie ładowania, jeżeli nadal za niskie, sprawdzić (wymienić) regulator napięcia.
Cewka jest OK i tak ma być. Nie podłączaj cewki CDI (zapłonowej)jako ładowania To znaczy że na wolnych obrotach i średnich nie będzie ładowało akumulatora? Brakuje mi regulatora napięcia, czy mogę założyć od skutera np. ZBF2222 lub np. fiata 126 ?
który działa jak normalna dioda w alternatorze. Nie calkiem tak. Bzdura. Nie znasz charakterystyk pradowo napieciowych akumulatorow. oraz specyfiki prądowo napięciowej alternatora z regulatorem, Sorry, szanowny Panie. Przeczytaj mnie dokładnie, starałem sie Pytającemu to wszystko możliwie krótko wyjaśnić, w oparciu o schemat.
Pierwszy jest od odcięcia prądnicy gdy jej napięcie jest niskie, żeby jej akumulator nie zasilał. Drugi ogranicza napięcie maksymalne prądnicy do ok. 15.6 V. Jeśli dobrze pamiętam instrukcję regulacji tego elementu. Jest tam jeszcze uzwojenie z grubego drutu i ono jest podłączone szeregowo pomiędzy prądnicę a wyjście regulatora i ono ma za zadanie odłączyć...
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
pewnie będziesz musiał wymienić regulator napięcia identyczny problem miałem ze swoim.
niskie napięcie ładowania niskie napięcie ładowania yamaha niskie napięcie ładowania alternatora
skuter bassa potencjometr liniowy logarytmiczny przesuwanie tekstu
podłączenie korektora graficznego uzwojenie silnika
Piszczenie pralki Samsung WW80AA126AX - przyczyny i rozwiązania LG LAS455H - Jak zresetować soundbar?