Pompa olejowa smarowana jest własnym olejem (nie z silnka). Olej (silnikowy) wlewa się do regulatora obrotów .
Na pompie wtryskowej może pojawić się olej silnikowy z pompy i regulatora obrotów. Pompa wtryskowa i regulator obrotów są zalewane olejem silnikowym osobno i być może dlatego jest on żółty, czysty bo nie ma kontaktu z pozostałym olejem w silniku, dużo go tam nie ma, ale jednak jest...
No i sprawa rozwiązana. Wczoraj silniczek odpalił elegancko już nie ma kosmicznych wahań obrotów. Wszystko działa jak należy. Najtrudniejsza sprawa to było odkręcenie tych 5 śrub, ale się udało. I tak jak mówię, wcześniej silnik gasł przy schodzeniu z obrotów i "wachlował" gdzieś o ok 200 obr. Teraz tyka elegancko. Dzięki wszystkim za pomoc. Jak ktoś...
Witam. Temat dotyczy pompy wtryskowej Ursus C-360, a konkretnie regulatora obrotów. Zauważyłem, że w tym regulatorze znajdują się dwa ciężarki, które chciałbym wymienić na nowe. Powodem jest falowanie obrotów ciągnika. Wydaje mi się, że to może być spowodowane tymi ciężarkami. Wygląda na to, że aby je wymienić, trzeba odkręcić śrubę. Moje pytanie brzmi:...
Nie próbuj nawet sam rozkręcać pompy. Ryzyko raz uszkodzenia (niedwracalnego) zespołu wysokiego ciśnienia, a dwa zniszczenia silnika w razie gdybyś zabłądził z naprawą w okolice regulatora obrotów.
Pompa z zewnętrznym układem dawki rozruchowej na regulatorze obrotów. Były w c325, c328 i pierwszych c330.
Może spowodować złą pracę regulatora obrotów.
Sprawdź dźwigienkę z regulatora obrotów na pompę wtryskową jest tam kołek fi 5 mm który się wyrabia.
A jak wyglada sprawa z regulatorem obrotów,mam namyśli oczywiście odśrodkowy przy pompie wtryskowej sprawne wszystko?.
Ale co chcesz przerabiać przy regulatorze?
Czerwony korek na regulatorze obrotów, ewentualnie przez miarkę. :)
Prawidłowy moment wtrysku, ustawiony wg. na kołek w kole zamachowym dodatkowo potwierdzony położeniem tłoka w momencie wtrysku. Brak luzów na sprzęgle pompy wtryskowej, Wymienione gumowe elementy przekazujące napęd na regulator obrotów w pompie wtryskowej. Silnik nie dymi do puki nie zaczynie nierówno pracować wtedy pojawia się dymienie, kolor ciemny,...
Brudne filtry-odstojnik, brak odpowietrzenia baku, pompa zasilająca siada, nieszczelności w układzie, zacinający się regulator obrotów w pompie wtryskowej. Próbowałeś odpompowywać go ręczną pompką? Olej w pompie wtryskowej zmieniasz?
Wygląda że regulator obrotów wyzionął ducha. Czyli pompa na stół.
Sprężarka jest napędzana pasami, przełożenie 3:1. Jak ustawie wymagane obroty na sprężarce bez ciśnienia, to przy ciśnieniu 8bar. obroty mocno spadną, kiedy ustawie obroty przy 8bar. to po załączeniu blokady ssania sprężarki silnik rozkręca się na duże obroty... Regulator obrotów w pompie wtryskowej nie ogarnia takich skoków obciążenia.
Witam. To bardziej takie luźne rozważania. Mechaniczny regulator kąta wtrysku powiązany z obrotami silnika. Czy da się coś takiego zbudować i zamontować przed pompą wtryskową, jakieś pomysły? Bo utknołem na budowie regulatora jak to powiązać z obrotami
A co znajduje się pod regulatorem obrotów czy to pompa wtryskowa i wlewem oleju do silnika sam nie wiem jest to jakiś czujnik bo jest tam pin na wsuwke
Warto by sprawdzić olej . Po takim czasie to raczej z niego nic nie będzie . Dodatkowo trzeba sprawdzić olej w pompie wtryskowej i regulatorze obrotów . Bez oleju możesz uszkodzić pompę .
Dawno temu na Youtubie był filmik w którym ktoś pokazał pilarkę tarczową napędzaną silnikiem spalinowym (turbodieslem). No ale pilarka łańcuchowa? Podobno są ze silnikiem czterosuwowym, ale z silnikiem Diesla? Problem polega na tym, że silnik o zapłonie samoczynnym wymaga wytrzymalszego wału korbowego, tłoka i kadłuba, co przekłada się na większy ciężar...
W tamtych czasach były różnice w pompach wtryskowych i kołach zamachowych. Pompy miały różne regulatory obrotów oraz różne sposoby włączania dawki rozruchowej (od strony rozrządu lub pod skosem na regulatorze obrotów). Natomiast koła zamachowe różniły się w zależności od typu pompy wtryskowej. Kołek na ustawianie początku wtrysku może być na 30° (normalna...
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
W tym silniku bylo stosowanych kilka pomp wtryskowych, dlatego mogę się mylić ale jeżeli ten drugi przewód dochodzi do elementu znajdującego się u dolu pompy po prawej stronie to dotyczy to regulatora podwyższobych obrotów na zimnym silniku.Przyczyną losowości rozruchu może być uszkodzenie zasilania świec żarowych,przekaźnik lub niepewny styk za nim...
Podpinam się do tematu. Chciał bym zmniejszyć dawkę max, bo dymi zanim wejdzie na obroty.
Pompa wtryskowa, a dokładnie to regulator odśrodkowy w pompie wtryskowej. Od niego zależą obroty silnika.
Jeżeli obroty silnika wychodzą poza skalę obrotomierza, to na 99% trzeba zawieść pompę wtryskową do naprawy. Wszystko wskazuje na uszkodzony regulator odśrodkowy.
Mam do sprzedania pompę wtryskową z regulatorem obrotów do silnika S-60 (papaja 14 KM , charakterystyczne dla tego silnika to że wszystkie oryginalnie śrubki ma ma klucz 14 mm i dwa koła zamachowe ( chyba że ktoś jedno zdjął)) oraz wtryskiwacz . Wszystko sprawne.
a wiecie jaki ja widziałem motyw:D głupie pytanie - nie wiecie :D Jakieś 13 lat temu kolega mial golfa I w dieslu . Zalał nowy olej do niego ale zalał za dużo (pod korek) :D . Jedziemy nagle golf dostał mega cisnienia :) dynamika się zmieniła minimum 40 % na plus . Koleś stanął na swiatłach silnik dostał mega obroty , chciał zgasić kluczykiem i nie...
Myślałem raczej o jakimś silniku krokowym zprzekładnia ślimakową ale nie mam pojecia jak tym sterować To się wiąże z mikrokontrolerami, algorytmem PID itp. Ten silnik z czego pochodzi, ma jakieś tabliczki ? Jeżeli to oryginalny silnik od agregatu to regulator stałej prędkości ma wewnątrz pompy wtryskowej.
Jaka pompa? Bosch czy Lucas.Może są za wysokie wolne obroty i regulator nie odpuszcza
Tam prawdopodobnie nie siedzi żaden paproch tylko piasek przez nią wciągany spowodował powycieranie elementów. Pamiętaj że pompa wtryskowa musi być bardzo precyzyjnie dopasowana żeby mogła dać odpowiednie ciśnienie. Nie wiadomo też czy regulator obrotów się nie zatarł.
Uszkodzony regulator obrotów i/ lub nastawnik w pompie wtryskowej. Tak czy inaczej, prawdziwe wydatki dopiero przed Tobą.
Witam. Mam problem. Gdy rozbierałem pompę wtryskową w Kubocie KX41-V3, spadła sprężynka, która nie wiem gdzie ona była zaczepiona? Wiem tyle, że jest od regulatora obrotów. Potrzebuje schematu pompy ze sprężynkami, albo jakiejś podpowiedzi, gdzie ona jest zaczepiona? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Panowie, może ktoś pomoże. Crafter 2.0 140 KM, 13r, przebieg 380 tys. Problem z ciśnieniem paliwa na rampie. Sprawdziłem wtryski i wszystkie ok. Na 1. i 2. biegu szarpie, jak nie dam więcej gazu. Przy 2 tys. obrotów jedzie normalnie. Rano, po odpaleniu, nierówna praca silnika, falowanie obrotów, wskazówka obrotów na 1 tysiąc. Regulator na pompie wtryskowej...
Może to nie regulator się blokuje a bardziej dźwigienka idąca do pompy lub sama pompa wtryskowa? Takie silniki często latami stoją pod chmurką więc warto zacząć od wymiany oleju.
Witam! Potrzebuję pomocy przy składaniu pokrywy rozrządu w s320, a dokładniej chodzi mi o dźwignię regulatora obrotów oraz dźwignię która steruje pompą wtryskową. Nie wiem czy na wolnych obrotach (800) dźwignia która steruje listwą z pompy powinna na nią w jakimś stopniu naciskać czy nie. Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc jako że pokrywa była calkowicie...
Ja wiem, że mogę to śrubą, dźwignią czy czymś innym regulować, ale to nie o to w tym temacie chodzi. Chcę zdalnie, bądź jakimś regulatorem sterować bezpośrednio obrotami silnika.
To siedzi pompa wtryskowa lub brak paliwa do niej. Bez regulatora po 3-4 obrotach silnika ciśnienie dobije do 500bar.
A czemu benzynowy silnik? Jest tyla fajnych starszych wysokoprężnych wolnossących i doładowanych które z elektryki mają zasilany tylko wyłącznik w pompie "stop". Jeśli napęd będzie przekazywane przez dwie skrzynie to masz biegów masę, wykorzystujesz najbardziej ekonomiczne obroty silnika a prędkość w czasie pracy zmieniasz tylko biegami. Pompy wtryskowe...
witam opisany przez Ciebie objaw kojarzy mi sie z awaria pompy wtryskowej a dokladniej z regulatorem predkosci obrotowej silnika ktory znajduje sie w pompie wtryskowej
Ten model z tego roku jeszcze nie posiada komputera ale rozniesiona już znalazłem poszła pompa wtryskowa a dokładnie regulator obrotów.
Pomijając to nieszczęsne koło zamachowe i mocowanie wału pędnego to największym błędem jest przekładnia pasowa. Jak znam zasadę pracy generatora spalinowego to chodzi o stałe obroty nie zależnie od obciążenia prądnicy. Znaczy to tyle że jeśli prądnica obciążona 40W to silnik pracuje na obrotach około 1500 przy lekko uchylonej przepustnicy (prawie bez...
Demontujesz zaślepkę i możesz założyć normalną pompkę paliwa. Może zostawić też tom elektryczną teraz pompka membranowa nie będzie pracowała jeżeli jest pełna paliwa. Powrót paliwa w tym silniku był tylko z wtryskiwacz tyle co igła puściła, pompa paliwa nigdy go nie miała. Kolejny element na zdjęciu to regulator obrotów silnika. I teraz powiedz mi gdzie...
Manometrem, ma być 3,5 bar. Ale możesz zrobić próbę: ściągnij wąż powrotu paliwa z listwy wtryskowej, z regulatora powinno lecieć paliwo, jak nie to pompa daje zbyt niskie ciśnienie i się nie otwiera
Ja z swojej strony spróbowałbym jeszcze podmienić głowice na inne, a nawet spróbować wstawić nowe. Z tego co pamiętam oryginalna głowica do c360 kosztuję 250zł więc 1000zł za wszystkie. Zdobądź jeszcze przyrząd do mierzenia kompresji w silnikach diesla i zmierz mu kompresję na wszystkich cylindrach - to też wiele powinno wyjaśnić. Czy filtr powietrza...
Panowie, w silniku wysokoprężnym spala sie tylko PRAWIDŁOWO ROZPYLONE paliwo,nie rozpylone zostaje albo przetłoczone poprzez pierścienie do skrzyni korbowej, albo wyrzucone wraz ze spalinami ( biały dym) tak że darujcie sobie wypisywanie cudów o zasysaniu oleju. Opisane objawy świadczą najprawdopodobniej o uszkodzonym siłowniku, w zależności od tego...
Takie zachowanie występuje we większości samochodów z silnikiem Diesla, także tymi na mechanicznych pompach wtryskowych. Po prostu regulatory obrotów nie działają tak jak w ciągnikach, że obroty silnika można ustawiać ręczną dźwignią gazu. Możesz ewentualnie sprawdzić czy sterownik silnika widzi prawidłowo położenie pedału sprzęgła i prędkość pojazdu,...
Delikatnie trzeba korygowac tor jazdy jak w każdym innym pojeździe nic wielkiego. Pompa oleju ts-a ma inne przełożenie pomiędzy wałem a samą pompą. A wtryskowa ma inny regulator obrotów z korektorem ciśnieniowym i trochę większe sekcje.
Elektrownia wiatrowa na nieprzerobionym alternatorze samochodowym - może jednak warto. Oczywiście od razu zakładam przypadek kiedy stosujemy odpowiednio mocny rotor i przekładnię. Wpadł mi do głowy pewien pomysł, który zamierzam przetestować w mojej, powstającej dopiero konstrukcji, ale do sedna. Wiadomo, że przeciętny alternator z osobówki potrzebuje...
Witam, mam problem z Berlingo 1 2006 1.6HDI 90km. Jakiś czas temu podczas jazdy zgasł i wyskoczył check wraz z napisem "Antipollution fault". Po podpięciu pod komputer pokazało niskie ciśnienie paliwa. Wymieniony został filtr paliwa, regulator na pompie wtryskowej oraz czujnik na listwie wtryskowej. Auto jeździ normalnie, ale powyżej 3000 obrotów odcina...
Dobrze rozumiem? Nie odpala i nie chodzi na benzynie? po wymianę 2 list wtryskowych 2 pomp i 3 regulatorów auto odpala ale nie trzyma wolnych obrotów i bardzo nie równo pracuje na benzynie za duże ciśnienie na listwie wtryskowej paliwo nie wraca do pompy po poluzowaniu regulatora że kąpię paliwo auto chodzi bardo dobrze ale nie mogę jeździć z kapiaca...
Brakuje paliwa. Coś zdycha, regulator, pompa albo wtryski. Na dzień dobry sprawdź korekty wtryskiwaczy na kompie i przelewy. Napisz jeszcze jaki układ wtryskowy, tzn jakiej firmy.
Witam Problem z Peugeot Boxer 2.2 HDi puma Samochód na wolnych obrotach robi ciśnienie około 900 bar na listwie wtryskowej a powinien około 250 . Wymieniony został regulator ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia i nie da się zrobić przyuczenia pompy wysokiego ciśnienia lub regulatora. Przyuczenie robione diagboxem i nie przechodzi. W między...
Ten czarny siłownik to jest podciśnieniowy regulator wolnych obrotów , gdy nie działa podciśnienie to obroty są powyżej 1000,gdy sie silnik nagrzeje to zawór przy termostacie (wspólny z EGR ) otwiera sie i obroty spadają . Na siłowniku powinien być nr.katologowy BOSCHA
Śruby 3 i 4 dotyczą korekty regulatora obrotów. 2 nie jestem pewien na 100 procent , nie chcę strzelać. Co do palenia przy nizszej temp-Niektórzy twierdzą że maksymalne położenie dźwigni gazu powoduje zwiększenie dawki rozruchowej. Ja posiadam osobiście 7745 i z paleniem nigdy nie mam problemu, dźwignia ustawiona na okolo 1000 obr/min.Pali na tzw. strzał....
Witam kolegów, aktualnie przekładam pompę z silnika 3.5TD do silnika 3.0TD OM606. Problem mam z wtykiem na pompie 3PIN zaznaczony kolorem czerwonym. Czy tam coś musi być podłączone ? Immobilizer ? Czy może jest to tylko czujnik obrotów pompy wtryskowej? W zielonym zaznaczeniu wiem iż jest to elektryczny regulator wolnych obrotów - nie jest mi on potrzebny,...
Witam, Poszukaj na internecie pdf-a instrukcji obsługi starej wersji T-25. Jak dobrze pamiętam był w niej dość dokładny opis pompy paliwowej łącznie z regulacjami. Najprawdopodobniej masz przytarty regulator obrotów i regulacje tu nie pomogą. Czeka cię regeneracja pompy. Ale powodzenia. vper
Kuleje pompa wtryskowa, do regeneracji. Nie ma się co rozdrabniać pompa czy regulator obrotów, na stole sprawdzą i wymienią wszystko co trzeba. Jak robić to raz a dobrze, przy okazji zabierz ze sobą wtryski do sprawdzenia. Gdyby była wina filtrów,zatkanych przewodów to nie wchodził by na wysokie obroty z braku odpowiedniej ilości paliwa.
Witam Ciągnik to URSU C-330M Po uruchomieniu silnika po zimie silnik sam wchodzi na maksymalne obroty i nie ma możliwości ustawienia wolnych obrotów, nie reaguje na gaz. Szarpanie, pukanie cięgnem gazu przy pompie nic nie daje. Efekt jest taki jak by "coś" co zwiększa lub zmniejsza obroty w silniku (pompie paliwa) się zablokowało w pozycji pełnych...
Kolego a jaki to jest silnik ?? To nie jest oryginalny MF 70 , nie jest to diesel jaki był w MF i nie jest to silnik MF72 benzynowy czterosuwowy . Jaki by to nie był to jest to dźwignia regulatora obrotów. W silniku gaźnikowym jest to podłączone zestawem dźwigni i sprężynek z gaźnikiem, a w dieslu z pompą wtryskową. Popatrz czy tam nie ma gdzie podłączyć...
No widzisz. Gdy w 4011 wyremontowałem pompę wtryskową też jakiś czas falowały obroty, potem przeszło. W ruskim regulacja dawki jest na zewnątrz pompy. Gdy ustawisz niską w momencie dodawania gazu obroty silnika falują, idzie jak star 200-ka. I to do tego stopnia że na biegu nie da się jechać. Podniesioesz dawkę i przechodzi. Faktycznie u ciebie może...
Rocznik 98 , wielopunk i ma regulator ciśnienia paliwa w zespole pompy paliwa? Może. Jest możliwość , że przewód odprowadzający paliwo w zespole pompy do listwy wtryskowej jest pękniety. Zespół do góry lub wcześniej ciśnieniomierz na rurkę doprowadzającej paliwo do listwy.
Witam Spróbuj opóźnić zapłon przekręcając obudową pompy wtryskowej, a nierówna praca może być spowodowana zacinaniem się odśrodkowego regulatora obrotów.
Dopiero teraz posiedziałem przy motorku i tak: Założyłem nowe dźwigienki zaworowe, i jest poprawa pracy. Chodzi równiej, ale zaczął stukać, pukać . Okazało się, że pod jedną głowicą w GMP była inna odległość między tłokiem a głowicą(przed montażem byłem pewien że wszystkie cylindry nowe są idealnie co do wysokości). Ustawiłem wszystkie na 0.95mm. Jest...
Powiadasz, że przeczyściłeś sitko w pompie wtryskowej. Więc masz już przyczynę. Pompa do wyciągnięcia i ustawienia. Tam ustawia się ciśnienie przetłaczania pompy, więc na oko tego raczej nie zrobisz. ------Człowieku czy ty wogule rozumiesz co napisałeś?? Ciśnienie przetłaczania. Jeżeli ktoś podaje ,że czyścił filtry i sitko w odstojniku. To dobrze....
Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
Witam Zdobyłem instrukcję eksploatacji mojego agregatu WOLA 84ZPP-78H12. Jednak ciągle nie wiem jak zmodernizować agregat, tak aby mógł automatycznie startować, później bezpiecznie pracować a następnie po powrocie zasilania z sieci samoczynnie się wyłączył. Liczę na sugestie Szanownych Kolegów. Największy problem to regulacja obrotów/częstotliwości....
Trudno diagnozować na odległość nie słysząc silnika. Jeśli to silnik z rzędową pompą ( czyli nie 3P) to początek zużycia regulatora obrotów, całego mechanizmu z listwą. Dlatego może "falować" obrotami.
Ciekawe jak może się uszkodzić coś czego w tym silniku nie ma? Owszem nie ma jednolitego zespołu pompy wtryskowej funkcjonalnie jest regulator odśrodkowy, wał z krzywkami, sekcje wysokiego ciśnienia i oszczędność producenta w postaci eliminacji korpusu pompy i wbudowanie wszystkiego w blok silnika. Normalnie oddał by pompę na serwis a tak jest lipa....
Witam! Też mam ten sam problem, w mojej C-360 co kolega Morus 3170 - obroty falują. Równo pracuje tylko przy zimnym silniku. W miarę rozgrzewania zaczyna coraz bardziej falować. Cały czas obstawiałem pompę wtryskową, bądz regulator obrotów - w czasie falowania listwa drga w lewo i w prawo. Gdy przytrzymać delikatnie ręką wieniec którejś sekcji obroty...
I tu się mylisz kolego... przy poprawnie wykonanej naprawie i dobrych częściach. Używaniu w miarę pewnego paliwa, zapominasz o pompie na bardzo dłuuuuuugo. Mogę to w 100% potwierdzić jeżeli ciągnik jest prawidłowo użytkowany wcale nie jest awaryjny, co do trwałości to ciekaw jestem czy te dzisiaj budowane traktory wytrzymają 30, 40 lat - wątpię. co...
Od dłuższego czasu walczę z takim problemem. Ciśnienia paliwa na wolnych obrotach w okolicach 190bar (wymagane 40bar). Podmieniane: -pompa wysokiego ciśnienia -pompa w zbiorniku -listwa wtryskowa z czujnikiem -ECU -soft -sprawdzony rozrząd Ręce już mi opadają... Do regulatora dochodzi zasilanie 12V, drugi pin to sterowanie masą. Kiedy podam przez żarówkę...
Starsze dieslemają regulator który zapobiega się właśnie rozbieganiu. Miałem ostatnio przygodę. Kręcę autko nie odpala, kręcę dalej odpaliło, obroty na max i po ok 5 sekundach gaśnie. Dodam że pompa wtryskowa nie reagowała na manualne sterowanie gaszeniem. Rozkręciłem wziernik regulatora a tam "sobie elementy regulatora dziwnie gonią". Druga pompa tego...
Panowie byłem u ''pompiarzy'' i już wszystko wiem. Uszkodzony został nastawnik pompy wtryskowej. Dziękuje za podpowiedzi. Temat uważam za zamnknięty.
Co do tego silnika to istnieją specjalne pompy wtryskowe w których rozbudowany regulator utrzymuje zadane obroty z dokładnością do +-25obr/min, miałem podobny problem i okazało się że ktoś wymienił pompe na zwykłą z ciągnika i całość się rozbiegała,podjechałem do pompiarzy i za 70 zl. zmienili regulator i po problemie.
No, pozostaje jeszcze kwestia urządzenia samoczynnie ograniczającego obroty - w 1Z i pochodnych pilnował tego układ elektroniczny, w AAZ i podobnych pompa zawiera w korpusie regulator odśrodkowy - jak to przeskoczysz? Przełożenie samej góry to zbyt mało dla mechanizmu "gazu". Tak samo jak dynamiczną samoczynną regulację kąta wtrysku, w AAZ-etach realizowaną...
Witam kolegów ! Proszę o radę pompa wtryskowa w ursusie 1014 nierówno dawkuje paliwo na poszczególnych sekcjach to znaczy na małych obrotach od 0 do 1000 dawkuje równo na wszystkich sekcjach , od 1000 do 1800 są duże różnice na poszczególnych sekcjach , od 1800 do końca są znowu równe dawki . Wymienione zostały same sekcje wynik ten sam ,póżniej wymienione...
W pierwszej kolejności sprawdź pompę zasilającą. Często puszczają przy popychaczu. Oddałem pompę wtryskową do regeneracji i dalej po regeneracji pojawił się w niej ON. Problemem była pompka zasilająca. Znając moje szczęście to nie będzie to ale... możesz rozwinąć? Tzn jak sprawdzić pompę zasilającą? Odkręcić i czego się spodziewać/oczekiwać, jak zdiagnozować...
W takim agregacie częstotliwość zalezy WYŁĄCZNIE od obrotów. Na biegu bez obciążenia powinien mieć ok 52 Hz. Taki agregat powinien mieć regulator obrotów i za pomocą tego regulatora ustala się właściwe obroty. Jeśli obroty są za niskie i "przysiadają " to należy sprawdzić regulator. Ze zdjęć trudno wywnioskować jak ten regulator jest zbudowany i połaczony...
Czujnik temperatury, poprawnie podaje temperaturę, przynajmniej tak wynika z VAG. Świece i przewody rok temu wymieniane. Na gazie samochód jeździ bez zarzutu, problemy są tylko na benzynie, szczególnie rano po odpaleniu i dopóki się nie przełączy na gaz, to traci obroty, nierówno pracuje. Ewidentnie jak by miał problemy z benzyną, ale filtr paliwa nowy,...
Tak. Ogólnie jest 7 kabelkow, trzy idą do czujnika regulatora obrotów, po jednym do tych dwóch czujnikow i dwa do tego jednego czujnika za gruba obudowa
Witam. Problemem prawdopodobnie jest regulator obrotów w pompie, proszę sprawdzić czy jest olej i jego prawidłowa ilość, może jest uszkodzony (zatarty, pęknięta sprężyna itp). Miałem przypadek, że poluzowała się wkręcana tuleja z listwy wtryskowej, (w innej marce) i wiór z tej tulei blokował listwę. Pozdrawiam.
Witam. Od dłuższego czasu męczę się z silnikiem kubota (4 cyl.) w agregacie naczepowym carrier maxima z 1995r. Sprawdzony układ zasilania paliwem (pompa daje prawidłowe ciśnienie na sekcjach, wtryski ok.), zregenerowana głowica, ciśnienie sprężania do przyjęcia. Objawy: ogólnie mocno dymi na czarno, co ciekawe - chwilami mocniej, chwilami przestaje...
Według mnie gdyby miał bagno na podszybiu pedal gazu nie reagował by - obroty lekko podniesione. Zbiornik do sprawdzenia. Cała droga do filtra - wymiana filtra paliwa. Regulator na pompie - sprawdzić jeszcze raz oring. Zawór ciśnienia na listwie wtryskowej- raczej bym to obstawial/ wypalone styki we wtyczce.
Kolego Polonez15 , ceni się chęć pomocy, jednakże wklejanie zdjęć pompy wtryskowej i namawianie kolegi robotech do jej rozebrania prosi się o stwierdzenie że wprost wsadzamy kogoś na minę. O ile wyjęcie i rozebranie pompy jest proste, o tyle weryfikacja uszkodzonych części i jej ponowne złożenie bez gruntownej wiedzy z tego zakresu oraz specjalistycznego...
Witam kolegów oraz proszę o pomoc. Clio 1,4 rok 1999, nierówna praca silnika na wolnych obrotach, jak dotąd wymieniłem podciśnieniowy regulator paliwa - na listwie wtryskowej, pompę paliwowa. Powodem wymiany było podejrzenie straty ciśnienia paliwa - po zaciśnięciu wężyka powrotu paliwa praca silnika wraca do normy oraz przepustnica zmienia położenie...
Ostatnio przerabiałem agregat gdzie pompa była właśnie wyregulowana na 52Hz ale silnik sie gasilo poprzez solenoid który odcina paliwo W prostych agregatach, tak jest, oczywiście. Za utrzymanie obrotów (częstotliwości) z i bez obciążenia odpowiada tylko regulator pompy wtryskowej.
Niutat, nie myl regulatora obrotów ze stabilizatorem obrotów. W ciągniku ma on całkiem inne zadanie i nie jest to stabilizacja obrotów co wynika raz z zasady działania silnika diesla i pompy wtryskowej, a dwa z przepisów odnośnie budowy i eksploatacji.
Tak jest to zwykły silnik starego typu z pompą na cięgno, pompa do stałych obrotów. Problem polega na tym że przy pracy bez obciążenia a z pełnym obciążeniem (pobór około 150kW) regulator mechaniczny pompy wtryskowej nie daje sobie rady i spadają obroty silnika a przez to częstotliwość. Trzeba chodzić i regulować ręcznie obroty. np. silnik pracuje bez...
No niestety zmartwie Cie , bo jezeli wolne obroty tak jak opisujesz plywaja , a po dodaniu na chwile gazu sie uspokajaja , lecz po chwili zaczynaja znow plywac , to niestety jest na 100 % pompa wtryskowa ! Chyba ze bawiles sie sam w ustawianie mechaniczne dawki poprzez zmiane polozenia glowiczki pompy wzgledem jej korpusu ! Wtedy mogles ja zepsuc ....
Proszę o pomoc. Padał gazu nie reaguje w ogóle. Po uruchomieniu auta obroty rosną do 1.5 obrotów i tak się zatrzymują, silnik chodzi równo. Miga kontrolka wtrysku. Na serwisie po podpieciu wyskoczyly dwa błędy, blad od potencjometru gazu oraz od regulatora na pompie wtryskowej. Zawór pompy wtryskowej wymieniony na nowy. Potencjometr gazu wymieniony....
strzela jak się gazuje jak by się zapowietrzała. Pompa paliwa na pewno sprawna? Filtr paliwa drożny? Regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej zweryfikowany?
Witam, mam problem z odpaleniem silnika w Mercedesie E220CDI rok. prod 2008. Samochód odpala jedynie przy użyciu środka samostart/plak. Po odpaleniu silnik pracuje bdb. Silnik po generalnym remoncie (100% sprawny). Wtryski sprawdzone, sprawne. Układ wtryskowy odpowietrzony. Ciśnienie na szynie wtryskowej 220-230 (po wył. silnika ciśnienie spada do 50-70)....
Na pewno to Kopernik nie żyje. To prosty silnik z mechanicznym wtryskiem, raczej wątpliwe żeby zassał olej z turbiny zaraz po odpaleniu. Prawdopodobnie regulator obrotów w pompie się zacina i tyle.
Widzę ze kiepsko ze znajomością tematu. To że pompa była robiona pół roku temu nie znaczy że teraz działa prawidłowo. Pistolety to wtryski. A poci się spod króćca w którym jest zaworek a pod nim uszczelka, możesz spróbować dokręcić, poluzowując wpierw zabezpieczenie. Myślisz że ktoś za 250 zł wymienia wszystko? Przy uszkodzonym regulatorze najczęściej...
Coś mi się wydaję że ciągniki są wyposażone w samo regulator obrotów i utrzymują zadane obroty. Regulatory obrotów w pompach sekcyjnych służą do regulacji dawki paliwa przy danych obrotach (tzn. zapobiegają "rozbieganiu" się silnika), nie jest to na tej zasadzie że pompa sobie sama "dodaje gazu" gdy spadną obroty. Gdyby się tak zastanowić to rozwiązanie...
A może pompa wtryskowa pochodzi z Tarpana i ma inne ustawienia, jeżeli tak jest w tym przypadku samo zwiększenie dawki paliwa nie przyniesie rezultatów gdyż trzeba również wymienić ciężarki w regulatorze obrotów .
poradźcie. auto uzyskuje max.2 tys obrotów i dalej nie chce. od jakiegoś czasu auto zaczyna gasnąć podczas jazdy. ponownie odpalić można dopiero po jakiejś minucie.co może być przyczyną regulator ciśnienia czy pompa wtryskowa?
Trzeba bedzie prawdopodobnie z pompą wtryskową udać się do pompiarza. O bjawy wskazują na zacięcie się listwy zebatej lub uszkodzenie regulatora.
Regulator obrotów wchodzi w tzw. dawkę rozruchową? Po odkręceniu górnego korka w obudowie regulatora obrotów jest wgląd do dźwigni połączonej z listwą zębatą. Przy delikatnym ruchu, od położenia STOP do ok. 1/3 ruchu dźwigni sterującej, realizowana jest dawka maksymalna ok. połowy pełnego skoku listwy. Przy pełnym ruchu dźwigni sterującej listwa zębata...
Automatyka sterowania ciśnieniem działa zazwyczaj w taki sposób: Pompa wysokociśnieniowa pracuje do limitu zaworu bezpieczeństwa , żeby zabezpieczyć pompę przed zatarciem i przegrzaniem w przypadku blokady na wyjściu-jest to regulator mechaniczny i nie wiem gdzie w Twoim przypadku jest umieszczony ? Drugim algorytmem jest utrzymywanie zadanego ciśnienia...
czujnik obrotów pompy wtryskowej sygnał obrotów pompy wtryskowej regulator obrotów pompy
zamiennik tranzystora indukcji temperatura wysoka lodówce uszczelka bęben pralka
watson radio rower elektryczny
Luzy zaworowe Honda PCX 125 2022 - wartości i regulacja Jaki laser zapali zapałkę z 200 metrów?