Jednym ze straszych Re, był projekt regulatora obrotów z dodatkową regulacją częstotliwości 1-50Hz; był cały na tranzystorach.
witam. czy zamiast termistora lub potencjometru mogę dać sensor DS18B20 ? P.
Odwróć obroty w regulatorze. Obroty najłatwiej zmienić kartą przeznaczoną do tego regulatora ale nie wszystkie karty pozwalają na odwrócenie kierunku obrotów silnika. Wstaw oznaczenia symbol ESC i silnika.
Do map sensora podłączony jest regulator wolnych obrotów - Co proszę?
Autko jak w temacie, benzyna bez gazu. Przyjechało do mnie zalane w trupa (pewnie po sylwestrze :D) Wymieniłem swiece, przedmuchałem i zapalil bez wiekszych problemów. Po czasie silnik zaczął mieć wolne obroty tak pod 2 tys, znalazłem zasyfiona przepustnice i przestawiony czujnik połozenia. Wszystko wymyłem i poustawiałem. Wszystko było ok jazda, zero...
........... aby regulator za pomocą serva oraz zliczonych obrotów z czujnika halla utrzymywał mi obroty mimo obciążenia, czyli kolokwialnie dodawał gazu. Nie mam zielonego pojęcia od czego mam zacząć gdzie zamocować najlepiej ten czujnik. Bardzo proszę o pomoc, Zacznij od podzielenia projektu na dwa segmenty: Jeden: to utworzenie formalnego tachometru...
Witam. Rozwiązałem problem połowicznie, wybrałem się do firmy odbierającej zużyty sprzęt RTV/AGD i pożyczyłem 2szt markowych odkurzaczy z regulacją obrotów o mocy zbliżonej do GBH 7. Pracę regulatorów testowałem na żarówce i wybór padł na regulator z odkurzacza "Zanussi" z opóźnionym startem i lepszym wypełnieniem impulsów w dolnym przedziale obrotów....
Powietrze ma doplywac do silnika poprzez przepustnice i ew. regulator wolnych obrotów. (bypas pwm, krokowy, termostatyczny). Musi być ono mierzone w silnikach które nie używają tylko MAP sensora do obliczenia obciążenia.
Otóż chcę zbudować bezszczotkowy regulator obrotów ustalający położenie wału na podstawie czujników halla.(hallotronów). Regulator ma obsługiwać sensorowy silnik novaka (novak hv 5.5). Zrobiłem rysunek obrazujący napięcie, biegun wytwarzany na fazach silnika oraz zaznaczyłem umiejscowienie czujników halla w silniku czarnymi kropkami. http://obrazki.elektroda.pl/5282308800_1...
Pewnie regulator biegu jałowego tzw. silniczek krokowy, możesz także sprawdzić czujnik położenia przepustnicy TP sensor. Może mieć przerwaną ścieżkę.
U mnie są takie kolory: 1x czarny 1x zółty 1x czerwony 1. Czerwony +`12V 2. Czarny GND (masa) 3. żółty - sensor (kontroler obrotów wentylatora) Pozwoliłem sobie edytować twój rysunek. :D http://obrazki.elektroda.pl/7193268000_1...
UL1901 nie uzywa niczego takiego jak Back EMF - to po prostu zrodlo napiecia odniesienia i wzmacniacz z stopniem mocy (tranzystor) do bezposredniego sterowania silnikiem. Utrzymywanie stalej predkosci szczotkowego silnika pradu stalego to skomplikowana sprawa zwlaszcza bez uzycia dodatkowego sensora - przejrzyj sobie ponizsze linki to zorientujesz sie...
http://obrazki.elektroda.pl/3643677800_1... Witam wszystkich. Przedstawiam moją pierwszą w życiu autonomiczną maszynę-robota typu "linefollower", którego nazwałem "ERROR 1". Mimo kilku ewidentnych słabości jestem z niego naprawdę zadowolony. Elektronika składa się z dwóch płytek: - Płytka z sensorami, zasilaniem diod i rezystorami podciągającymi....
Witam. Stilo 1.9 JTD 115KM, mam problem z reakcją na pedał gazu i szarpaniem które jest przez to spowodowane. W pierwszej chwili po odpaleniu silnika jest w miarę normalnie. Po jakiejś minucie/dwóch wciskając gaz bardzo powoli najpierw z oporami dochodzi do niecałych 1200 obr/min. W tym momencie wystarczy wcisnąć gaz jeszcze o milimetr dalej i obroty...
Dzięki koledzy Regulator boscha miał 4 wyprowadzenia masa; szczotka nr1 i diody plus lampka ładowania; plus od akumulatora (sensor akumulatora) i druga szczotka). Nie podłączyłem nigdzie sensora akumulatora. W tej chwili ładowanie jest na poziomie 13,4 wolne obroty pod obciążeniem 13,9 2500obr. pod obciążeniem. Trochę małao w porównaniu z poprzednim...
Polecam zakup zestawu bezszczotkowego silnik i regulator z programatorem znalezienie silnika około 500Kv nie stanowi problemu. Przy napięciu 14.8V ilość obrotów silnika to dla 500Kv - 7400 obr/min bez obciążenia powinien wystarczyć dla szybkości około 60 km/h. Zastosowanie niższego napięcia 11,1V - 5500obr/min. https://pl.aliexpress.com/item/DUALSKY-X...
mam honde accord'a 99r 2.0 V-tec po wymianie silnika. Problem w tym ze mimo usuniecia błędów ze skrzynii automatyczne (bo takie były) nie ma wolnych obrotów. Jak jest zimny nie ma problemu, wolne obroty są. Gdy sie rozgrzeje spada powoli na coraz mniejsze az gasnie. Komputer pokazuje 2 błedy (wydruki): 1. 23-1 KNOCK SENSOR(1), NO SIGNAL - prawdopodobnie...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Dzięki za trafną decyzję. Uszkodzony potencjometr. to badasz przy dodawaniu gazu i odczytujesz wartość otwarcia przepustnicy, Powodem tego był zapieczony trzpień w silniczku krokowym to sprawdzisz patrząc na ciśnienie w kolektorze dolotowym abo patrząc na pracę regulatora obrotów przy dodawaniu gazu ( pod warunkiem że potencjometr jest sprawny), Sprawdź...
zainstaluj inna wersje vaga ta wszystkiego ci nie pokazuje. Może czujnik podciśnienia źle działa sprawdź w vagu czy parametry jego mieszczą się w zakresie np na obrotach jałowych. Co do temp silnika, gdy silnik zimny i do nagrzania do 90C parę km potrzeba, czy zrobisz 3km czy 5km zależy od czynników. Tu masz info na temat 533 00533 - Idle Speed Regulation:...
Nie mam chyba żadnego odpowietrznika nic nie widziałem.Opowiem co dziś posprawdzałem tak nie profesjonalnie. Odczepiłem kostkę od czujnika położenia przepustnicy efekt był taki że obroty wzrosły do około 1300rpm zrobiłem jazdę próbną z odłączonym czujnikiem i zero efektów wciąż to samo(przy odłączonym czujniku położenia przepustnicy tylko wzrosły obroty...
Duży plus za edukacyjną wartość projektu, jednak kilku rzeczy muszę się doczepić: - Dlaczego tranzystor w roli czujnika temperatury? Nie lepiej wziąć LM35 albo coś ze współczesnych sensorów? - 78L05 w układzie służy tylko do zasilania tranzystora/czujnika i jednego dzielnika napięcia, a pozostałe układy są zasilane z niestabilizowanego 12V. Dlaczego...
mam honde accord'a 99r 2.0 V-tec po wymianie silnika. Problem w tym ze mimo usuniecia błędów ze skrzynii automatyczne (bo takie były) nie ma wolnych obrotów. Jak jest zimny nie ma problemu, wolne obroty są. Gdy sie rozgrzeje spada powoli na coraz mniejsze az gasnie. Komputer pokazuje 2 błedy (wydruki): 1. 23-1 KNOCK SENSOR(1), NO SIGNAL - prawdopodobnie...
W silniku skody autora programu czujnik czyta z koła zamachowego wału, na zdjęciu zaznaczyłem wypust, lub wypusty bo nie wiem ile ich jest. Nie ma znaczenia ile ich jest; ważne aby wszystkie były jednakowej dlugości bo z tego jest ‘zbierany ‘ czas pobytu ‘wypustu‘ w strefie czułości sensora (stan NISKI na jego wyjściu). Każdy...
Osobiście dwa razy trafiłem na walnięty silnik krokowy "asynchroniczny" nie dotyczy mono wtrysk bosch i innych regulatorów biegu jałowego. Za każdym razem winien był jakiś fachman co kombinerkami regulował grzybek silniczka bo pewnie myślał że tak to właśnie działa. Widziałem już celowo albo i niecelowo odpięte wtyczki od rozmaitych czujników, zaślepione...
Te wahania są na benzynie i gazie. Gdy Honda pracuję na biegu jałowym, to wtedy to się dzieje. Skaczą nieraz po 500 obrotów, jak się uspokoi to po ok. 100, a czasami chodzi prawie równo. Nie jest to aż tak bardzo uciążliwe, ale nie chcę, żeby coś mu odbiło gdzieś w trasie. Za co odpowiada MAP sensor? Co powiesz na wspomniany przeze mnie uszkodzony silniczek...
najchętniej chciałbym zbudować ładowarkę To moja propozycja : Moduł Regulatora PWM IRF520 - mosfet - do 5A i 24V - sterownik silników DC - Arduino Dzięki modułowi sterownika IRF520 możemy sterować sygnałem PWM pochodzącym np. z modułu arduino i płynnie regulować napięciem stałym, co pozwoli nam na sterowanie: obrotami silnika prądu stałego, jasnością...
Z silnikami modelarskimi jest pewien problem: mianowicie chłodzenie. Jeśli chodzi o chłodzenie, to zawsze można dotoczyć radiator na rotor i zrobić wentylator na wale-to zdecydowanie poprawiło by chłodzenie. Inna sprawa, to cena Wink Akurat cena bezszczotkowego silnika modelarskiego o mocy "x" jest porównywalna, albo zdecydowanie niższa od ceny silnika...
Witam. Moje auto jak w tytule+ istalacja LPG sekwencja stag 300. Otóż mój problem wygląda następująco: na zimnym jak odpalam auto to obroty podskoczą maks do 1500 i nagle spadają do około 200 po czym nagle wzrastają do poprzedniego stanu, zdarza się że auto nawet zgaśnie. Gdy silnik złapie temperaturę tzn 30 stopni to jest już w miarę dobrze ale nadal...
Witajcie. Na forum jest pełno wątków odnośnie czujników wstrząsowych (np alarmy) ale nie znalazłem takiego jakiego u mnie brakuje. Jest to G-Sensor który w trakcie jazdy po wertepach przesyła sygnał do komputera aby ten przerwał zapłon lub wyłączył ABS W moim pojeździe czujnik gdzieś.... odpadł. Uchwyt był przerdzewiały. Czujnika nie idzie dokupić....
Pomyśl,dlaczego sonda pokazuje na bogato i skup się na tym a rozwiążesz problem. Przeglad partametrow to raz,dwa sprawdzić regulator i wtryskiwacze oraz ciśnienie w kolektorze jakie pokazuje ponieważ przechodząc na lpg ecu od gazu korzysta ze swojego map sensora to chyba logiczne i dlatego auto jest rakieta jak to nazwałeś.
GPIgrzegorz nie pamietam czy w tym samochodzie był przepływomierz powietrza, jeżeli tak to to może być przyczyną złej mieszanki. Zrób diagnostykę, bo może czujnik temp. silnika źle wskazuje. Z tego co piszesz, wydaje mi się że zalewa Ci silnik paliwem. Sonda lambda nie wchodzi w grę, bo reguluje mieszankę nie w tak dużym zakresie żeby Ci wzrastał poziom...
problem dotyczy silnika f8q632, 1.9d, montowany w clio kangoo megane, pompa lucas epic sterowana elektronicznie nie linką, nr pompy r8640a111b (121b montowana była w w fiatach)... występują błędy wirnika w pozycji min/max, błąd ogólny lub utrata kontroli pętli przepływu (DF066 - położenie regulatora przepływu paliwa, 4 podtypy błędu), mogą być problemy...
Według mnie za usterke będzie odpowiedzialny silnik regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, zwany potocznie silnikiem krokowym, który utrzymuje stałą prędkość obrotową na biegu jałowym oraz podczas wysprzęglania. Jego rolą jest takie sterowanie dopływem powietrza na przepustnicy, aby obroty silnika nie spadały w żadnym momencie jego pracy poniżej...
Witam ! Opiszę Swój problem z obrotami a mianowicie ... Na zimnym silniku po odpaleniu silnik trzyma delikatnie wyższe obroty a później zaczyna się pojawiać kłopot ponieważ po ruszeniu przez 1-2 kilometry przy wyrzucaniu na luz obroty idą na 2 tyś.obr. utrzymują się chwilkę i bardzo powoli spadają ... i tak jest tylko przez te pierwszy kilometry zaś...
Przecież to bez sensu, zabrudzi się kurzem fotokomórka i trzeba zdejmować do czyszczenia. Niekoniecznie, wszystko zależy od sposobu montażu sensora. Dopiero po 8 miesiącach musiałem użyć dmuchawy w celu jego przeczyszczenia, bez demontażu wentylatora. ale użytkowego nadal nie ma. Jak najbardziej ma, jeżeli sterownik porównuje bieżącą prędkość obrotową...
Zadam pytanie, które zadałem już na innym forum, ale na razie bez odpowiedzi. Daniela mam od wielu lat, do tej pory działał prawidłowo. Oczywiście miał wymienione paski, żarówki no i wkładkę na AT95E. Tydzień temu zaczęła się plaga, najpierw padł fototranzystor regulatora obrotów. Wymieniłem fototranzystor i obroty są ok, ale ramię zaczęło fiksować....
ja bym się na początek przyjrzał wężykom podciśnieniowym a w szczególności wężykowi od MAP sensora i samemu mapsensorowi bo to wygląda jak by on był zdechły. sądząc po podkręconym regulatorze obstawiał bym że przepustnicę też ktoś podkręcił, żeby nie gasł mu, a to wszystko dlatego, że pewnie parownik ustawiony byle jak i na zimnym bardzo nierówno pracował...
Typowe objawy zużycia/zanieczyszczenia/rozkalibrowania wtryskiwaczy , a ponieważ swoje już przebiegły więc najprościej wymienić na nowe hmm, z tego co szukałem w google na temat moich wtryskiwaczy to praktycznie nic nie znalazłem. Kolego może zaproponujesz jakąś listwę wtryskową w rozsądnych pieniądzach co by bez większych przeróbek i kombinacji współgrała...
Witam forumowiczow mam problem z moja 2008 e60 z silnikiem n47 otoz zaczelo sie od skaczacych wolnych obrotow, gdy mierzylem cisnienie na listwie podczas tych objawow to cisnienie skakalo 254- 350 barow, wymienilem czujnik cisnienia na listwie oraz regulator cisnienia na listwie i na pompie. Problem nie zniknął , skaczace wolne obroty, samochod jezdzil...
To co dmuchasz to pewnie MAP, ten co przepuszcza uszkodzony. Tam przepływomierz klapowy jest. Czyli nie wiadomo w co dmucha. Zły odczyt z czujnika temperatury to raz, dwa standardowo pompka paliwa i regulator ciśnienia do wymiany. Knock sensor nawet gdyby był, nie ma nic wspólnego z rozruchem silnika, tak samo jak sonda. Klapa spiętrzająca się nie...
Jeśli kopci na czarno i pali 12 to na analizatorze lambda wyjdzie 0,85 albo mniej, jeśli będzie w stanie wyliczyć. Ja zacząłbym od ciśnienia paliwa. Niech mechanik sprawdzi. Nie powinno być więcej jak 1,2. Może stanął regulator. Sonda i tak już dawno nie chodzi, więc bym sobie nią głowy nie zawracał. Na drugim miejscu za tak bogatą mieszankę będzie...
dzięki za informacje mam tylko nadzieję że to rzeczywiście silnik krokowy (faktury nie ma i będę musiał kupić nowy - a był zmieniany w marcu 09) czytam różne fora i ludzie piszą o lewym powietrzu w przepustnicy, mps sensorze czy podciśnieniowym regulatorze na aparacie zapłonowym. Czy jest jakiś sposób, żeby przynajmniej z dużą dozą prawdopodobieństwa...
Mam problem z peugeotem 405 1991r 1,6 benzyna, mono wtrysk stara wersja - od wolnych obrotów regulatorem jest cewka nie silnik krokowy. Po odpaleniu na benzynie kilkadziesiąt sekund jest ok tzn można dodać gazu i silnik się "wkręca" na obroty. Po krótkim czasie komputer wychodzi z trybu rozruchowego i lekkie dodanie gazu powoduje zgaśnięcie silnika....
Mam duży problem z zapłonem w w/w mazdzie może najpierw opiszę co się działo od początku, a mianowicie: auto miało jakby zaniki mocy w różnych zakresach obrotów , następnie przy jeździe chodził tak jakby bez jednego cylindra, przy sprawdzaniu na którym nie chodzi (zdejmowanie przewodów zgasł i już nie odpalił) ISKRA BYŁA, paliwo dostawał, jedyny błąd...
Nie wiem skąd można taką specyfikację zdobyć, ale jakbyś miał to byłbym wdzięczny za takie informacje jak właśnie czasy wtrysku dla różnych warunków pracy (zimny, ciepły, obroty) oraz wartość z przepływki, ilość powietrza, napięcie dla różnych prędkości obrotowej silnika. Czy regulator ciśnienia paliwa może mieć wpływ na czas wtrysku? I co myślisz o...
Silnik 5.5 będzie miał wysokie KV ( 6000 ) i większą moc ale potrzebuje wyższego przełożenia i maksymalna moc jest osiągana przy wysokich obrotach. Czyli na długą prostą ale nie na ciasny kręty tor. Regulator hobbywing xerun 120A jest sporo różnych wersji. Na przykład Regulator XERUN-120A (V2.1) Brushless ESC Regulatory serii XERUN przeznaczone są do...
Przełącznik do wentylatorów 5V-0V-12V Bardzo łatwym sposobem na wyciszenie wentylatorów jest w/w przełącznik. Dodatkowo można go wyposażyć w diodę LED dwukolorową, która będzie sygnalizowała o danym napięciu. Co nam będzie potrzebne? - lutownica - cyna z kalafonią - przełącznik 3-pozycyjny, 2-obwodowy (z 6 nóżkami) - dioda LED 2 kolorowa ze wspólnym...
hmmm no ok masz całkowitą racje odnosnie MAP sensora dobrze kombinujesz tylko mi chodzi lo o to ze: do wyliczenia ponktu zaplonu nie potrzeba az tak dokladnych danych o obciążeniu silnika w obecnych konstrukcjach najczęsciej uklad zaplonowy jest zintegrowany z ukladem wtryskowym jako jedno urządzenie wiec jesli już jest w systemie zastosowany czujnik...
Mam problem z silnikiem 1.3 cdti 55kW w Corsie C. Problem zaczoł się zimą. Auto nie chciało odpalać a jak odpaliło to strasznie dymiło na biało (czuć niespaloną ropę). Okazało się ,że wtryskiwacze leją wiec je zregenerowałem. Auto dalej dymiło więc okazało się,że jest kompletny brak kompresji na 1 i 4 cylindrze. Zrobiłem remont silnika i trochę sie...
Tak się nie da, silnik potrzebuje chwile na rozpędzenie. Tak wiem, niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Nie wiem co nazywasz testem serw, ale przypuszczam że próbowałeś sterować silnikiem BLDC jak krokowym (bez sprzężenia zwrotnego) dlatego musiałeś kręcić potencjometrem. Popularny tester serw z sklepów dla modelarzy. To słaby procek, ale jesli to nie...
Witam i bardzo proszę o pomoc. Jestem posiadaczem Mitsubishi Carisma 1,8 GDI z 2000 roku i mam problem z silnikiem. Auto szarpie na ciepłym silniku, często nie reaguje na wciskanie pedału przyspieszenia, przerywa pracę przy dodawaniu gazu i muli się - czasami nie mogę podjechać pod górę. :( Czasami ma przebłyski normalnej pracy. Podczas dodawania gazu,...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Autko smiga bardzo fajnie i jest ok 8 sekund do setki. Najwiekszy problem byl jak na wysokich obrotach turbina dobijala cisnienie i wyskakiwal blad MAP sensora a po kilku minutach nie chcial jechac. Rozwiazaniem bylo montaz jeszcze jednego MAP'a przed turbem mikrowlacznik przy 3.500 rpm poprostu przelaczal odczyty na MAP przed turbem ale temperatura...
Jeśli masz duże spalanie to może być przepływomierz. Poszukaj najpierw nieszczelności pomiędzy silnikiem krokowym a kolektorem ssącym. Jeżeli możesz to zobacz jaki jest przepływ powietrzna wg przepływomierza. Ja w M54B30 mam około 3,5g/s na ciepłym silniku . Ty powinieneś mieć w okolicy 2g/s. Można to sprawdzić modułem ELM 317 BT i programem TORQUE...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Witam Kilka rzeczy do sprawdzenia: - Wszystkie wężyki podciśnienia w plecionce. Z biegiem czasu, guma parcieje i nawet na wolnych obrotach jak nic nie syczy, to podczas jazdy może zaciągać powietrze. Jest to bolączka w grupie VAG. Koszt zakupu wężyków jest relatywnie tani i warto je wymienić raz na kilka lat. - Odczyt z czujników: Przepływomierza MAF,...
https://obrazki.elektroda.pl/8496356700_... https://obrazki.elektroda.pl/3499978900_... Witam, mam problem z przebiegiem doładowania - pojawia się nagły spadek wartości zmierzonej. Po kilku takich pikach w dół pojawia się błąd P0243 regulacja ciśnienia doładowania. Odchyłka regulacji ujemna. Turbina już wymieniona,...
Witam, Prosiłbym o sprawdzenie schematu. Układ ma służyć do zarządzania pracą wentylatorów/pompy/ czujników temp/ LCD w chłodzeniu wodnym. Układ opraty na Arduino Nano V3. Voltage Regulator - regulacja napięcia w zakresie 0-12V, sygnał sterujący to PWM (wykorzystywany do regulacji tych wentylatorów które nie mają dedykowanego przewodu do PWM, wiem że...
a ten regulator na przepustnicy jest ? Tak, obok wtryskiwacza. Seicento silnik spi 1.1 instalacja I generacji rok 2000 Zgodnie z prawem powinna być min. II generacja... masz chociaż emulator sondy i wtrysku? Jak jest ustawiona emulacja sondy przy pracy na LPG? Nie mam czegoś takiego, taki fachowiec zakładał instalację,więc wiesz ... , ale ten regulator...
No popatrzyłem na te logi , i w dynamicznych pllik :LOG-01-011-xxx-xxx.CSV ,ty pozazuje jakies głupoty albo ja czytac nie umiem , chodzi o MAP sensora wartosc z niego powinna spadać do zera lub blisko zera wraz z wzrostem obrotów silnka , czyli na wolnych obrotach duża wartość - wysokie obroty bliżej zera . a w tym logu wartosci idą w góre wraz z obrotami...
Witam. Czy udało Ci się rozwiązać problem ? bo ja walcze ze swoim m50b20 i już kończą mi się pomysły. Czas wtrysku u mnie cały czas 131ms, czuć że auto zalewa, dół ma tragicznie słaby, a czasami potrawi falować na obrotach. Sonda na pomiarze multimetrem oscyluje praktycznie w pełnym zakresie, a po podłączeniu kompa w parametrach jest cały czas 0V, dodam...
Witam Mam Seicento z silnikiem z Punto 1.2 8v. Auto szarpie i ciężko wkręca się na obroty. Kiedy dodaje powoli gazu wchodzi na obroty w miarę płynnie lecz kiedy dodam gazu gwałtownie to muli, dusi się, przerywa i tak jak pisałem wyżej ciężko wchodzi na obroty. Acha co najdziwniejsze, że auto na zimnym silniku chodzi całkiem dobrze (raczej bez problemów),...
Lanca Dedra 2,0t rozmawia bez żadnych problemów z euroscanem z visą 1.83. Jednak jak już koledzy tutaj pisali podgląd parametrów raczej marny. Jedno co cieszy to to że Visa 1.83 posiada opcje diagnozy głównych podzespołów odpowiedzialnych za prace silnika. Jednak miałem przypadek że zawór od wolnych obrotów miał zwarcie na uzwojeniu a diagnoza wyszła...
Prędkość obrotowa silnika może być liniowa która wzrastała w interesie czasowym od min do max. Nie potrzeba stosować zewnętrznych sensorową do pomiaru predkosci
Otóż jestem w posiadaniu Golfa 4 Cabrio z roku 2000 z silnikiem 1.6 AFT, benzyna z LPG. Występujące problemy: - Rodeo przy ruszaniu, często pod górkę - samochodem telepie zanim ruszy. (na gazie i benzynie) - Auto jest zmulone. (na gazie i benzynie). - Auto ma podwyższone obroty - na luzie 1500 lub nawet 3000 (na benzynie i na gazie) - Auto potrafi zgasnąć...
Witam. Mam problem. Moje punto bardzo dużo pali ok 13l na 100km. Komputer w serwisie Fiata wskazuje na zbyt długi wtrysk paliwa. Po zmianie błędnych ustawień na fabryczne kilka sekund chodzi prawidłowo, a potem znowu jest tak samo. Co może być tego przyczyną?? Sprężanie na poziomie 13MPa, wtryski nie leją, nie są też mechanicznie uszkodzone, zbiornik...
No to co trudnego? Jeżeli dokładnie to przetwornik mostkowy ciśnienia - DRAL, MPX czy co tam jeszcze (np. stare VIGOTORy). Do zasilania mostka stabilizator napięcia lub prądu, a z drugiej przekątnej sygnał na wzmacniacz i co kto lubi - jakaś forma komparatora i triak, albo regulator od P do PID i na końcu sterowanie silnikiem (można nawet wstawić falownik)....
Witam, chciałbym poprosić o pomoc w diagnozie usterki w Megane IPHII silnik 1.4 16v 2000r - identyczny problem spotkałem też w 1.6 16v. Problem polega na tym, że silnik "kuleje", na wolnych obrotach słychać "furkanie" z wydechu, obroty nie falują, ale gwałtownie spadają i się podnoszą, średnia trzyma się w okolicach 700-750. Wygląda to jakby gubił gdzieś...
Witam ! Problem z falującymi obrotami na zimnym oraz problem z uruchomieniem zimnego silnika rozwiązany ! Odnośnie błędów: P1635 Obwód świec żarowych Jedna świeca spalona (3 cyl ta na wysokości czujnika ciśnienia na listwie CR) oraz Przewód zasilający świecę żarową na 4 cyl (ten przy rozrządzie) był zwarty do przewodu wysokiego ciśnienia idącego od...
Palec i kopułka do wymiany. Po przegrzaniu świece też, a przewody dla formalności. Dopiero potem następne pytania proponuję. Tak jak jest napisane w pierwszym poście świece i kable są wymienione. Palec i kopułka są dość nowe bo przejechały okł 5000km Dodano po 11 przy 5500 ma iskre czy tylko wtrysk? Chyba ma iskrę bo przechodzi wielokrotnie przez te...
Potrzebuję pomocy z moją Laguną '95, silnik F3P 1,8 mono wtrysk Boscha, ECU Siemens. Auto ma LPG Bingo S, ale dla celów diagnostycznych całkowicie odłączyłem centralkę i zmostkowałem zasilanie wtryskiwacza - więc gaz nie powinien mieć znaczenie dla zdiagnozowania. Problem jest następujący, rano zapala za drugim razem, natomiast jak odpali, to niezależnie...
ale żes palnał teraz. :))) włóz sobie węzyk do ust hahahhaha. Masz cos wspólnego z mechanika?/? wezyk włozony do ust nic nie daje a dodatkowo map sensor zaczyna włączać impulsy w sytuacji kiedy silnik pracuje a nie wytwarza podciśnienia. twoje zassanie nic w tej sytuacji nie daje, to się dzieje bardziej dynamicznie niż ci się wydaje. Tu nic sie nie...
Mam C16SE i coś mi się kojarzy, że w C14SE też raczej nie zalecane są świece dwuelektrodowe. Prędzej w 16V. Jeśli w dodatku są to BOSCH FLR8 LDCU+ to z mojej praktyki i jak spostrzegłem w internecie kilku innych użytkowników to porażka. To chwyt reklamowy 2-elktrodowe do tego silnika. Teraz sam sobie zaprzeczę-3 elektrodowe "ISKRY" dobrze mi się sprawowały....
Kupiłem ostatnio wynalazek Yugo Koral 1.1 efi na wielopunktowym wtrysku z 1998r. Silnik to stara konstrukcja fiata o poj.1116cm3 i mocy ok 60KM. Mam mały problem z tym autem, mianowicie jak go rano odpalam to ma problem wejść na obroty, a jak chce się go przegazować to potrfi strzelić z wydechu. Jak już sie ruszy to auto niema mocy, lecz gdy da mu sie...
http://obrazki.elektroda.pl/6945964700_1... Przedstawiamy robota klasy Line Follower o nazwie Impact. Jest to ulepszona wersja Moduł z czujnikami Jest to element najdalej wysunięty od środka obrotu. Moment bezwładności jest duży (masa pomnożona przez kwadrat odległości od środka obrotu), dlatego też aby móc wysunąć daleko czujniki,...
Witam serdecznie, mam już dość mojej Astry. Otóż sprawa ma się tak że po odpaleniu zimnego/ciepłego silnika i zostawieniu na wolnych obrotach na kilkadziesiąt sekund zapala się Check Engine. Kod błędu jaki się zapisuje to 45 ( Błąd Bogatej Mieszanki ( Sonda Lambda). Co to do ***** może być, skoro zmieniłem już wszystko? Faktycznie auto ma bogatą mieszankę,...
Udało mi się dojść do człowieka który ma CLIP-a do renówek. Ukazał nam się błąd DF022 - w opisie jest to czujnik temp dolotu. Jednak on działa, wskazania z niego są prawidłowe. Próbowaliśmy także podać mu opór i podawał właściwą temperaturę do silnika. Co więcej kiedy odłączyliśmy go całkiem pojawił się inny błąd. Spec powiedział że czasy wtrysków są...
1. Regulator PWM obrotów silnika DC itp. na NE555 – PCB https://obrazki.elektroda.pl/4186133000_... Sprzedaję płytkę PCB mojego autorstwa - regulator PWM oparty na NE555 wraz z tranzystorem MOSFET. Prosty, mały i tani regulator PWM na NE555. Wymiary płytki to niespełna 16×18 mm. Można użyć go do wysterowania silnika na 12V, modułu Peltiera,...
http://obrazki.elektroda.net/29_12106219... tak wygląda JetSpark, ale nie można się z nimi skontaktować. Myslę, że nie żyją hahahaha Moim zdaniem trzeba rozróżnić dynamiczne i statyczne zmiany zapłonu. Dynamiczne to takie jak ECU zmienia kat w zależności od obciążenia - dawniej regulował to odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu. Drugie...
http://obrazki.elektroda.pl/4168368600_1... Przedstawiam kolejny krok ku "cyfryzacji" mojego motocykla, a mianowicie 10-cio funkcyjny licznik-komputer pokładowy. Co do słówka "komputer" to może nieco na wyrost go użyłem, niemniej urządzenie oprócz mierzenia prędkości i przebytej drogi, pokazuje też jednak coś więcej - w sumie oblicza...
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
Mógłbyś to uzasadnić w sposób bardziej konkretny? Ależ oczywiście. Pytałem czy dom czy mieszkanie bo większości użytkowników nie wie jakie ma zapotrzebowanie na mrozy a wielkością m2 (mieszkanie to raczej 40-70m2 dom to zwykle 150m2 można je oszacować)). Co ci da modulujący sterownik do kotła, jeśli z tej modulacji nigdy nie skorzystasz, a nawet może...
Witam. Sprawa dotyczy Lanosa 1.6 z instalacją LPG. Problemy występują i na benzynie i na gazie. Przedstawię sprawę po kolei, być może będzie to istotne dla rozwiązania problemów: --------------------------- --------------------------- Od jakiegoś już czasu: Na benzynie: 1. Wciśnięty pedał gazu, dajmy na to więcej niż 1/3 zakresu, wszystko idealnie,...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
czesc I mam awarie :-/ Laguna 3.0 V6 24V, 99 rok silnik L7X 701 Do dziś bylo wszystko ok, teraz na cieplym silniku juz nie chodzi tak równiutko ja przedtem :-/ Objawy: Podczas jazdy na pb; (na LPG narazie nie jeżdze bo dzis dopiero bede regenerowal reduktor SGI) - po rozruchy cieplego silnika jest ok, po kolejnych 3-4 sekundach obroty sie delikatnie...
Witam. Mam kilka pytań dotyczących tejże instalacji. Całość jeździ w Oplu Omedze z silnikiem X30XE. Biorąc pod uwagę totalną partyzantkę w sposobie montażu (de facto montowała to firma), postanowiłem doprowadzić do ładu to i owo. Pierwsze ustawienia jakie zobaczyłem, były chyba uniwersalne, lub wyssane z palca. Tylko jedna sonda, inny MAP sensor, niska...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
No wlasnie, od jakiegos czasu zapalala sie po dluzszej jezdzie lub uruchmieniu silnika (po krotkim postoju) ta lampka. Ostatnio lampka zapala sie za kazdym razem, wiec siegnalem do informacji z astra.autokacik.pl i odzytalem kod bledu - 0130 (czyli sonda lambda). Auto ma instalacje LPG Landi Renzo III Generacji (z druga, wlasna sonda i komputerem)....
Mogę prosić o analizę loga... Pacjent to VW Caddy 2011 zapala się tryb emergency , nie jedzie powyżej 2 tyś obrotów. Wednesday,06,December,2017,14:24:55:0000... VCDS Version: Release 17.8.1 Running on Windows XP x86 www.Ross-Tech.com Address 01: Engine Labels: None Control Module Part Number: 03L 906 023 PC HW: 03L 907 425 C Component and/or Version:...
Bardzo nieczytelne zdjęcia. Za 60 zł na aledrogo, Szczotkowy regulator obrotów Rocket A1 ESC 60A 2-3 lub ali tanie zestawy bezszczotkowe https://pl.aliexpress.com/item/RC-samoch...
Witam jestem podpięty pod vaga niestety niemam pełnej wersji i ciężko coś znaleźć pod win7 64 bit otóż 5 błędów mi wykazał ogólnie wszystko z przepustnicą pyt. czy kupiłem dobrą od kolegi czy też nie i czy próbować ją zaadaptować (będe musiał tu pokombinować z vagiem) i drugie czy usunięcie błędów to poprostu jak na vagu pokaże te błędy to tam jest...
Są dwie ścieżki działania w sprawie "fachowców" od montażu LPG. Pierwsza, częściej polecana to "zamęczenie" fachowca do momentu aż doprowadzi instalację do poprawnego działania albo się załamie i zdejmie "sprzęt" zwracając pieniądze. Druga to przyjęcie do świadomości, że za instalowanie LPG biorą się ludzie bez uprzedniego przygotowania teoretycznego...
https://obrazki.elektroda.pl/9826733000_... Wśród projektów dla początkujących elektroników' wszelkiej maści termometry i termostaty były swego czasu bardzo popularne. Łatwo się je teraz realizuje z użyciem mikrokontrolerów, a proste termostaty do wentylatorów przydają się na przykład do budowy wzmacniaczy audio i zasilaczy warsztatowych...
Witam, na pierwszą linię frontu musze WAM dać Audi AQF 4.2 z 2000 roku bo sam nie mogę sobie poradzic. Mam problem z odpaleniem po kilkunastu minutach. Zgasze auto pojde na zakupy wracam i krece krece i krece az odpali. Jak zimny to pali po obrocie rozrusznikiem, momentalnie tak samo po kilku minutach. Dodam ze obstawiałem parownik wymieniłem Gurtnera...
Witam. no niestety, nie udało mi się uporać jeszcze z tym problemem, temat wygasł a czytając różne inne mam wrażenie że moje auto działa super:) ciągle używam auta w takim stanie, rano budzę sąsiadów no ale cóż :) fakt faktem auto zawsze odpala, raz lepiej raz gorzej, używam auta codziennie, minimum 2 razy odpalam, przed i po pracy, zrobiłem już ok...
Po pierwsze - ściągnij GPU-z i przejdź w zakładkę sensors. Tam masz wykres od obrotów wentylatora. Pokaż ile masz obrotów bez swojej regulacji - ilośc rpm i wartość procentowa. Potem, ustaw swoim magicznym programem swoją wartość procentową, i zobacz czy obroty się zmienią. Jeśli procentowa wartość spadnie,a obroty pozostaną te same to: Uszkodzony regulator...
Co do oporów toczenia: niech kolega sprawdzi czy nie ma czasem w ESC silników włączonej funkcji 'drag brake' która zadaje określoną siłe hamowania nawet w położeniu neutralnym spustu gazu. Nie ma, deska toczy się z takim samym oporem przy włączonym zasilaniu jak i wyłączonym. Wynika to z oporów samych silników, jak i przełożeń. Nie ma problemów z temperaturą...
Bardzo proszę kolego może to się przydać i jak się trochę postarasz to sam zrobisz pełną diagnostykę Pasują do wszystkich aut wyprodukowanych przez VAG tj. Volkwagen Golf MK3/MK4/MK5, Passat B4/B5/B6, Skoda Octavia/Fabia/SuperB, Audi A4/A6/A8/TT itp… spisane, wyszukane, testowane by ygd. Volkswagen Passat B5/B6: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature...
Witajcie, jest to ulepszona pod każdym względem wersja mojej pierwszej machiny Sumo Challenge 2011 , w których brałem udział (zająłem wtedy przedostatnie miejsce :D). Ta sytuacja bardzo zmotywowała mnie do stworzenia czegoś szybszego, zwinniejszego. Tak powstał MacLiner 2.0 . Chciałbym serdecznie podziękować użytkownikowi Sabre , dzięki któremu mogłem...
sensor wolnych obrotów regulator obrotów obrotów wentylatora regulator temperatury sensor
radio honda civic radio bateria wkrętarka naprawa volvo silnika
generator searla tylne kierunkowskazy
Pioneer PC-C3 - słabo świeci wyświetlacz Podłączanie ogniw różnych producentów o tych samych parametrach