Pompa olejowa smarowana jest własnym olejem (nie z silnka). Olej (silnikowy) wlewa się do regulatora obrotów .
Ale co chcesz przerabiać przy regulatorze?
O jakiej tulei mówisz? Głowicę regulatora obrotów trzeba dokręcić odpowiednio nie za mocno nie za słabo czy to nie ma znaczenia?
Czerwony korek na regulatorze obrotów, ewentualnie przez miarkę. :)
najlepiej voltomierzem sprawdzić napięcie powinno rosnąć podczas obrotów nawet do 14V
Witam Spróbuj opóźnić zapłon przekręcając obudową pompy wtryskowej, a nierówna praca może być spowodowana zacinaniem się odśrodkowego regulatora obrotów.
Może spowodować złą pracę regulatora obrotów.
A jak wyglada sprawa z regulatorem obrotów,mam namyśli oczywiście odśrodkowy przy pompie wtryskowej sprawne wszystko?.
Witam Jeżeli prądnica jest sprawna jak określiłeś,to powinna wytworzyć napięcie(na których zaciskach to sprawdzałeś).Powinno być na zacisku 16 względem masy.W regulatorze są dwa rodzaje styków; -zwierne ,to jest wyłącznik prądu zwrotnego (rozłącza prądnicę od akumulatora, gdy napięcie prądnicy jest mniejsze niż na akumulatorze) -rozwierno-zwierne,to...
Dokładnie. Wadliwie działający regulator odśrodkowy. Zły olej, niewłaściwy poziom lub uszkodzony regulator.
W jaki sposób silnik zwiększa obroty skoro jest jedna i ta sama dawka paliwa. Myśle o starym prostym silniku z mechanicznym regulatorem obrotów np.w ursus c 360
Pompa do wglądu. Możesz odkręciś na niej pokrywę sekcji i przytrzymać listwe. Jeśli obroty się ustabilizują to bałagan robi regulator.
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
Pompa wtryskowa to nie gaźnik od malucha. Jak nie ma się narzędzi i wiedzy, to rączek się nie wkłada. Trza ją podłączyć pod maszynę i sprawdzić dawki paliwa na bieg jałowy jak i wysokie obroty. Regulator też trzeba przejrzeć.
Na pompie wtryskowej może pojawić się olej silnikowy z pompy i regulatora obrotów. Pompa wtryskowa i regulator obrotów są zalewane olejem silnikowym osobno i być może dlatego jest on żółty, czysty bo nie ma kontaktu z pozostałym olejem w silniku, dużo go tam nie ma, ale jednak jest...
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Warto by sprawdzić olej . Po takim czasie to raczej z niego nic nie będzie . Dodatkowo trzeba sprawdzić olej w pompie wtryskowej i regulatorze obrotów . Bez oleju możesz uszkodzić pompę .
Da się ją rozebrać i kupić tzw. "reperaturke" ale sie nie opłaca bo dużo roboty przy rozbieraniu a przy skądaniu jeszcze więcej, więc lepiej kupić nową. ----------------------------------------... Ja mam z kolei inny problem z moją 30- stką a mianowicie sprawa tego typu: problem polega na tym że na zimnym silniku przerywa na wysokich...
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
Witam Ciągnik to URSU C-330M Po uruchomieniu silnika po zimie silnik sam wchodzi na maksymalne obroty i nie ma możliwości ustawienia wolnych obrotów, nie reaguje na gaz. Szarpanie, pukanie cięgnem gazu przy pompie nic nie daje. Efekt jest taki jak by "coś" co zwiększa lub zmniejsza obroty w silniku (pompie paliwa) się zablokowało w pozycji pełnych...
wydaje mi się ze powinno być powyżej 14 V Owszem, o ile alternator z tym regulatorem na to pozwala. Ale traktor na to musi sobie zapracować, czyli musi trochę pochodzić na podwyższonych obrotach.
Można zastosować regulator napięcia, w którym prąd wzbudzenia załącza się automatycznie po wykryciu obrotów silnika na fazie alternatora. Wymaga to adaptacji regulatora ze samochodu, zintegrowanego ze szczotkotrzymaczem. Nie wiem czy są dostępne gotowe regulatory „zewnętrzne” przystosowane do tego typu alternatorów, działające w oparciu...
No to Kolega ma pewnie alternator A108-14V-33A Magneti/Iskra lub Bosch G1-14V-33A 27, wymagający regulatora AD1/14 Boscha lub polskich RC2/12E lub podobnych, elektromechanicznych: http://obrazki.elektroda.pl/1874246200_1... Tak ma to być podpięte, na szczotkotrzymaczu są oznaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/4586227900_1...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Widzę ze kiepsko ze znajomością tematu. To że pompa była robiona pół roku temu nie znaczy że teraz działa prawidłowo. Pistolety to wtryski. A poci się spod króćca w którym jest zaworek a pod nim uszczelka, możesz spróbować dokręcić, poluzowując wpierw zabezpieczenie. Myślisz że ktoś za 250 zł wymienia wszystko? Przy uszkodzonym regulatorze najczęściej...
A regulator obrotów w dieslu w pompie rzędowej [ursus c-360] jak działa? Ps. W dieslu czym więcej paliwa tym wyższe obroty?
Od wolnych obrotów nic mu się nie powinno stać. Zmierz stosunek pomiędzy kołami pasowymi i policz jaka wartość obrotów alternatora ci wyjdzie w momencie gdy silnik będzie pracował na pełnych obrotach
Pompa wtryskowa, a dokładnie to regulator odśrodkowy w pompie wtryskowej. Od niego zależą obroty silnika.
Pompa do zakładu zajmującego się ich naprawami. Listwa "poleciała" na max, regulator nie może jej cofnąć - pewnie korozja...
Jak przerywa to dymi na biało. A mało tego na wolnych obrotach nierówno pracuje w piątek oddaje pompę do regeneracji (sprawdzenia) bo to chyba wina regulatora więc wszystko sie okaże...
A może pompa wtryskowa pochodzi z Tarpana i ma inne ustawienia, jeżeli tak jest w tym przypadku samo zwiększenie dawki paliwa nie przyniesie rezultatów gdyż trzeba również wymienić ciężarki w regulatorze obrotów .
Trzeba bedzie prawdopodobnie z pompą wtryskową udać się do pompiarza. O bjawy wskazują na zacięcie się listwy zebatej lub uszkodzenie regulatora.
Miarki znaczy się, jedna jest od oleju i druga jedna w pompie druga w regulatorze obrotów. Odpowietrzaj po kolei najpierw filtry potem pompę. :D
Wewnątrz regulatora jest ta śruba, trzeba tylny dekiel z regulatora zciągnąć. Na początek Daj zapłon do przodu, zobaczymy reakcję.
Co do opłacalności to bym podyskutował, prądnica daje 12.5A max i chodziła zapewne kilkanaście lat więc 2x większa wydajność a przede wszystkim charakterystyka wydajności wg obrotów, zamontować regulator od poloneza i niech ładuje
Witam. 10 to masa, 16 wzbudzenie (cienki), 18 prądowy(gruby). Patrząc od przodu na regulator napięcia lewy zacisk to wzbudzenie 16, środkowy 19 + do akumulatora, prawy 18 prądowy. Sprawdź napięcie na wzbudzeniu, na wyższych obrotach...
Nie wiem czy wszystkie ale niektóre alternatory (te do diesli z wbudowanym regulatorem chyba) mają złącze z wyprowadzonym sygnałem obrotów. Wystarczy podpiąć odpowiedni obrotomierz.
Olej go. To stary alternator z osobnym, mechanicznym regulatorem napięcia, jeśli się nie mylę bezszczotkowy który na wolnych obrotach w ogóle nie ładuje.
Witam kolegów ! Proszę o radę pompa wtryskowa w ursusie 1014 nierówno dawkuje paliwo na poszczególnych sekcjach to znaczy na małych obrotach od 0 do 1000 dawkuje równo na wszystkich sekcjach , od 1000 do 1800 są duże różnice na poszczególnych sekcjach , od 1800 do końca są znowu równe dawki . Wymienione zostały same sekcje wynik ten sam ,póżniej wymienione...
Ja też mam w ciapku alternator od poloneza i laduje od samego początku czyli od 400 i jest dobrze. Może wymień ten regulator napięcia który znajduje się przy alternatorze taka mała kostka ja od malucha mam takich ze trzy i pasują ;-)
Nie może być jakaś predkość obrotowa, musi być dokłdanie taka jak na tabliczce. Częstotliwość napięcia zależy tyko od obrotów. Silnik agregatu ma regulator utrzymujący prawidłowe obroty w pompie. Na wale prawnicy musisz mieć 1300 obrotów, 540 rok razy 4 da 2160 czyli za dużo, 1do 3 wygląda lepiej. Właściwie obroty musisz uzyskać dla p punktu m mocy...
Jeszcze kwestia: jakie jest napięcie w instalacji traktora? Jak zależy od obrotów silnika, jak nie ma regulatora? Chodzi o to, czy bez akumulatora nie spalisz żarówek.
Ja bynajmniej takim chodem bym się nie przejmował , w mojej c 360 praca brzmi podobnie a i obsługując [dawniej ]ZNMR ,gdzie wymiana silników [szczególnie przez PGR] była na porządku dziennym , silniki często pracowały z takim odgłosem [ odczucia szarpania]. Jak wspomniałem wcześniej w moim Ursusie szarpanie na wolnych obrotach zaczęło się po wymianie...
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Witam. Tak więc niedawno w moim Ursusie c 330 uległ uszkodzeniu regulator napięcia (ładowanie mam tylko na ok.1200 obrotów silnika) kupiłem dzisiaj nowy i na dołączonym do niego schemacie + na akumulatorze jest na masie(schemat na zdjęciu). U mnie na masie jest - więc mam przestawić to czy może być tak jak jest. Dodam że wcześniejszy regulator miałem...
Rozumiem. Kontrolka dość szybko miga. Tak "często i szybko" regulator może sterować pracą wzbudzenia?
Pompa od jakiegoś Nisana, ale nie to najważniejsze tylko dawka paliwa. W C360 jest jak dobrze pamiętam 50cm sześciennych, więc pompa taka lub większa.( Ja osobiście zastosowałem z mechanicznym regulatorem obrotów, co nastręczyło problemy z dostosowaniem obrotów do dawki - inne sprężyny w regulatorze). Myśle że łatwiej byłoby wyregulować z elektronicznym...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Brak regulatora, który utrzyma stałą prędkość obrotową, chyba że maksymalną.
Jakie jest napięcie na wyjściu prądowym alternatora przy średnich obrotach po parunastu minutach pracy? Wszystko wskazuje na źle ustwiony regulator. Regulator oczywiście zespolony?
Zrobione.Dostałem używany regulator z Fiata 125p i przestało pulsować.To był 4 regulator od nowości,wszystkie 3 poprzednie były nowe,jaja niezłe.
Mam założony alternator od poloneza z regulatorem, przy którym kontrolka gaśnie przy 1600 obrotów i zapala się przy 600 obrotach, i czy to prawidłowe??
Mam problem z Ursusem 2812. Po uruchomieniu silnika kontrolka od ładowania nie gaśnie, świeci nawet na wysokich obrotach. Myślę, że winny jest regulator napięcia ale nie jestem pewien. Alternator ten znajduje się za sprężarką. Proszę was o pomoc.
typ prądnicy to P2Oc (12V -150W) i patrzyłem tak aby zmostkować i przy obrotach od 900 w z wyż ładowanie jest więc chyba jednak regulator nie ten
Dżizasss, wystarczy zdjąć pasek, odkręcić dekiel regulatora, nacisnąć palcem styki wyłącznika samoczynnego i zobaczyć, czy prądnica obraca się zgodnie ze swoim kierunkiem obrotów, choć i dekla ściągacz nie trzeba, wystarczy coś połączyć drutem.
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Cześć. Usterka usunięta:). Opowiem po kolei, może komuś się przyda. Po rozkręceniu prądnicy zauważyłem , że jedna ze szczotek "zawiesiła się" na swoim własnym przewodzie. Przez to nie przylegała dobrze do komutatora. Poprawiłem to i przy okazji oczyściłem komutator drobnym papierem ściernym. Po złożeniu, napędzana wiertarką prądnica bez problemu "zaświeciła...
Witam.Chodzi o ciągnik Ursus C-330.Usterka polegała na tym,że nie gasła kontrolka ładowania.Po wymianie szczotek i regulatora napięcia,kontrolka gaśnie prawidłowo po zwiększeniu obrotów,ale mocno grzeje się prądnica.Napięcie na prądnicy ok.12,8V na wolnych obrotach.Ładowanie też chyba w porządku,bo 12-13,7V.Co może być przyczyną-zatarte łożyska(bez...
Tak jak pisałem w pierwszym poście podczas jazdy słychać było działający rozrusznik tylko przy wysokich obrotach po zejściu z obrotów wyłączał się. Przed chwilą obejrzałem dokładnie instalacje: regulator napięcia jest spalony, najbardziej stopiona izolacja jest na kablu od stacyjki (zacisk 30) do regulatora zacisk 19 i kabel od włącznika rozrusznika...
Przekaźnik nie jest odpowiedzialny w tym układzie za ładowanie tylko za sygnalizację ładowania. Podejrzewam że poprzedni spalił się bo też "wariował" i nie wytrzymał. Problem albo z alternatorem lub jak kolega podaje regulatora, dla sprawdzenia alternatora odłącz przewody od regulatora i podłącz je do żarówki 12V/45W i zmierz ładowanie zaczynając od...
mam schemat jak podłączyć alternator do ursusa c-330 morze mi ktoś powiedzieć czy on jest dobry. Obecnie mam prądnice. musze kupować nowy regulator obrotów do alternator? http://obrazki.elektroda.net/97_11943672...
Kolego mateuszek3064 w żadnym wypadku nie rób takiego czegoś. W tym przypadku masz niczym nieograniczone napięcie i akumulatory mogą nawet eksplodować. Jak już chcesz tak zrobić to w szereg włącz żarówkę np. 21W i zaczynaj od najwolniejszych obrotów. Nigdy naprawdę nie miałeś do czynienia ze zwartych elektronicznym regulatorem napięcia? Ja miałem takich...
pisze z tematu poprzedniego o schemacie alternatora obecnie ma zamontowaną pądnicę. Musze kupić sobie nowy regulator obrotów do alternatora.??? kolega mi mówił że jak prąd z alternatora przebiega da przez stacyjke to stacyjka sie grzeje. morze mi ktoś powiedzieć czy to jest prawda. Wszystko to jest przeprowadzane w ursus c 330:D
One mają taki regulator (odśrodkowy) w pompie tyle że działa on w małym zakresie i jest raczej po to żeby obroty biegu jałowego były stabilne. Ale przykładowo ursus 330 tego nie ma i jakoś to nie przeszkadza, wajchą przy kierownicy zwiększa sie gaz i po problemie.
Według mnie to wachania obrotów. Miałem 4011 i też tak chodziła. Jak star 200 harczek. Pompa była po0 regeneracji i regulator obrotó. Ciążko to wszystko chodziło i reagowało z lekkim opuznieniem.
Mam schemat jak podłączyć alternator w ursusie c-330. Lecz nie wiem czy on jest dobry ponieważ mój kolega powiedział mi że gdy tak podłącze to stacyjka się mi przegrzeje. Morze ktoś mi powie czy to jest prawda? Obecnie mam zamontowaną prądnice i nie wiem czy muszę wymieniać regulator obrotów? Proszę O Pomoc. Oto schemat: http://obrazki.elektroda.net/13_11944680...
Witam, mam alternator a124 6-diodowy i elektroniczny regulator, wszystko podłączone według podanego wyżej schematu i niestety problem, mam ciągle napięcie 12,8 które się nie zmienia, tak jakby altek nie ładował, napięcie na obwodzie wzbudzenia rośnie z 1,4 do 3 V na wysokich obrotach, przed założeniem rozebrałem altka i sprawdziłem ciągłość wszystkich...
Regulator obrotów wchodzi w tzw. dawkę rozruchową? Po odkręceniu górnego korka w obudowie regulatora obrotów jest wgląd do dźwigni połączonej z listwą zębatą. Przy delikatnym ruchu, od położenia STOP do ok. 1/3 ruchu dźwigni sterującej, realizowana jest dawka maksymalna ok. połowy pełnego skoku listwy. Przy pełnym ruchu dźwigni sterującej listwa zębata...
problem biegunowości rozwiązany. co może być przyczyną że kontrolka gaśnie tylko na obrotach miedzy 1200-1500, a powyżej tych obrotów się zapala i napięcie na wyjściu prądnicy wynosi 16 V? regulator? i czemu własnie powyżej 1500 obrotów zaczyna rosnąć prąd wzbudzenia, z tego co wiem on powinien maleć wraz z rosnącymi obrotami i regulować obciążenie
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
W kwestii zacisków - podłączone są dobrze, błąd był tylko na rysunku (rysowałem z pamięci). Kabel od kontrolki i kabel idący z alternatora do regulatora na styk 15 są ze sobą złączone jedną końcówką (konektorem). Kupiłem regulator RA2 na 9 diod.Napięcie ładowania we wszystkich (z wyjątkiem najniższych) partiach obrotów jest stałe i wynosi ok. 13,8-13,9V...
Witam. Mój wujek kupił niedawno sobie ciągnik samoróbczy wykonany na podzespołach samochodu Star 66, a silnik to jednocylindrowy diesel firmy Andoria. Cała instalacja elektryczna została wykonana na podstawie instalacji z ciągnika Ursus C - 330. Światła wszystkie działają dobrze. Problem polega na tym, że po odpaleniu silnika i zwiększeniu jego obrotów,...
Mam pytanie czy jest to prawidłowe podpięcdie, gdyż na innych schematach kontrolka jest zmostkowana z pinem 15 Tak, ma być dołączona do zacisku 15. Połączenie kontrolki z wyjściem 67 jest błędne. Co do alternatora to jeśli ładuje to dobrze jest podłączony, w przeciwnym razie by się uszkodził. Kontrolka może migać z kilku powodów: - za lużny/zużyty...
(at)kkknc pytam w jakim celu wykonać to iskrzenie. W takim że jak zaiskrzy tzn. że powinno być ok i alternator po połączeniu tych dwóch styków powinien ładować na full oczywiście przy wyższych obrotach. Jak nie zaiskrzy tzn. że coś z alternatorem jest nie tak. Pisałem tu o łączeniu przy alternatorze ale gdy łączysz przy regulatorze to jeszcze możesz...
Mam pytanie poniewaz zalozylem do ursusa 912 alternator i regulator napiecia z fiata i jest problem poniewaz na wysokich obrotach jest zbyt wysokie ladowanie zmienialem regulatory na inne to znaczy ten sam model tylko rozne sztuki ale nadal problem wystepuje wydaje mi sie ze regulatory byly sprawne poniewaz po podlaczaniu stykow wystepowalo iskrzenie...
problem jest taki, że kontrolka ładowania gaśnie dopiero przy nieco większych (1/4) obrotach a przy maksymalnych znów delikatnie się świeci. proponuje sprawdzić regulator napięcia, miałem podobny problem i właśnie on był wadliwy.
Czemu na wyższych obrotach jest aż 17-18V? Regulator napięcia w alternatorze uszkodzony. Dodano po 2 Alternator kompletny 14V 55A z kołem i regulatorem, Zetor 5011-7045, 5211-7745, Ursus c-385, Zetor 8011 i pochodne, Inne (59115740) - - Agro-Punkt https://www.agro-punkt.pl/pl/catalog/vie...
Witam! W moim ciągniku pewnego razu zaświeciła się kontrolka od ładowania,(ze wzrostem obrotów nie przygasała) no więc sprawdziłem czy wszystko w porządku jest ze szczotkami , okazało się że jedna uległa zniszczeniu. Kazałem włożyć nową wujkowi i to wszystko , no ale on coś chyba pokopał. Twierdził że nie było nadal ładowania.I przemienił przewody w...
witam. pozwólcie że dołączę się do dyskusji, szukałem już odpowiedzi na moje pytanie na forum ale niestety nie mogę znaleźć. Otóż problem polega na na tym że nie można odpalić C-330 kręci ewidentnie z powodu braku paliwa, a jak mu dam wzbogacaczem troszkę więcej paliwa to zapali, ale obroty okropnie falują, najpierw wchodzi na pełny gaz a jak puszcze...
wlasnie ta plomba ogranicza zwiekszenie obrotow ,pewnie ktos ustawil to do poprzedniego stanu silnika. Poza tym jest jeszcze ustawienie kata wtrysku ( przechylajac pompe od albo do silnika) Jesli ci ta plomba jest potrzebna do gwarancji po remoncie silnika to jedz na stacje serwisowa aby ustawili ci prawidlowe obroty silnika , a potem zaplombowali spowrotem....
Witam! Podpiłąłem u siebie altek z Poloneza. Niby wszystko jest OK, ale...kontrolka ładowania gaśnie na wolnych obrotach (takich ledwie, ledwie) natomiast po dodaniu gazu świecie. Sprawdzone: - napięcie ładowania: 14,3-14,4V - mostek z diodami wzbudzenia - wymieniony, - wszystkie diody sprawdzone - OK - sprawdzone przebicia wirnika, stojana - OK. Czy...
Witam, W Ursusie C 360 zauważyłem problem z ładowaniem - kontrolka czasami się zapala, następnie gaśnie, nawet przy wyższych obrotach. Jest tam założona prądnica wraz z regulatorem napięcia. Mam pytanie, jak multimetrem zweryfikować, co jest powodem - prądnica czy regulator? Schemat poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/1181124600_... Jeśli...
A więc tak: od zbiornika do pompy drożność jest sprawdzona, nic nie jest zatkane. Jak pompuje ręczną pompką to słyszę jak wraca paliwo do baku przelewem. Jak zgaśnie pompujesz ręczna pompką, to od razu jest opór czy puste pompowanie? Zawsze muszę tak ze 3 razy ruszyć ręczną żebym poczuł opór, czy to jest normalne? Zaworek zwrotny na pompie wtryskowej...
Pytanie do schematu od C- 360 który wrzucił lukas. Po co jest ten czarny przewód od pradnicy do regulatora? I jak to jest że lampka od ładowania gasnie np. jak sa za małe obroty to sieci a jak się zwiększa to powolo gasnie proporcjonalnie do zwiększania obrotów. I pytanie o stacyjke na którym numerku jest napięcie po włożeniu kluczyka??
Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego z alternatora na regulator jak i wychodzacego na akumulatorze Wynik przed regulatorem wynosil nie wiecej niz 0.5 v A na akumulatorze nie było zmiany Masa jest na obudowie alternatora To nie prąd, tylko napięcie. Do 0.5V jest dopuszczalne Zmierzyłem prad z alternatora i laduje max 0.5 V poniewaz jest...
No taki jest problem, że nie ma żadnych oznaczeń. Tak. To bym był pewien na sto procent że nie wysłali wadliwego alternatora. Kontrolka podłączona jest tym brązowym kablem pod śruba m6. Gasnie po odpaleniu, ale ładowanie kiepskie. Praktycznie brak. 12,4V jak odpalę i tak urosnie max do 12,6V po zwiększeniu obrotów na maxa dochodzi góra 13,6V. Dlatego...
Regeneracja której pompy? Wtryskowej, zasilającej, ręcznej? O pierwszej możesz zapomnieć. To co się wylało to właśnie ten olej o wymianę którego pytałem. Jak pompujesz ręczną pompką to paliwo wraca do baku powrotem? Jak kręcisz silnikiem to paliwo także wraca do baku powrotem? Podczas kręcenia rozrusznikiem próbowałeś pompować ręczna pompką? Poruszaj...
Z mojego toku dedukcji wynika że jeśli alternator posiada swój wbudowany regulator (układ mostkowy) to standardowy regulator można pominąć w instalacji? Pominąć i to KONIECZNIE ! Pozostawienie, zdublowanie go - spowoduje niedziałanie układu, a może też zniszczenie alternatora. To powinien być podstawowy, początkowy zasób wiedzy, bez którego ciężko...
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
Uruchomiłem układ smarowania ciśnieniowego oparty na pompie od wspomagania ( z Forda) , filtr oleju z fiata Uno i zawór przelewowy z ursusa C 360, wszystko zalane olejem Lotos 15W40 . Ciśnienie na wyjściu stałe 4,5 atmosfery . Jak ktoś robi układ smarowania ciśnieniowy to kilka uwag - wąż na ssaniu do pompy min 16 mm inaczej będzie zasysać powietrze...
W latach 80-tych był to częsty widok w T25, ale widzę że niektórzy wiedzą lepiej. W tamtych czasach ciężko było o jakiekolwiek części zamienne i dlatego powstała taka modyfikacja. Pompa od C-330 ma wyższe ciśnienie pracy, ....o jakieś 25 bar, oraz "inny" regulator obrotów. Silnik pracował bardziej miękko i nie było nigdy zjawiska "pływania" wolnych...
Powiadasz, że przeczyściłeś sitko w pompie wtryskowej. Więc masz już przyczynę. Pompa do wyciągnięcia i ustawienia. Tam ustawia się ciśnienie przetłaczania pompy, więc na oko tego raczej nie zrobisz. ------Człowieku czy ty wogule rozumiesz co napisałeś?? Ciśnienie przetłaczania. Jeżeli ktoś podaje ,że czyścił filtry i sitko w odstojniku. To dobrze....
witam. Nie zapomnij o sprawdzeniu biegunowości,stare prądnice miały + na masie i tak mogą być zamontowane akumulatory. Plus na masie miały tylko C330. To na marginesie. Co do tematu jaki porusz autor "ziom44" Akumulator z pewnością jet sprawny. Proponuję sprawdzić prądnicę w następujący sposób : przypnij woltomierz do akumulatora nic nie rozpinając...
No właśnie. Pod obciążeniem regulator obrotów zwiększa dawkę paliwa by utrzymać obroty silnika jakie ustawiłeś pedałem gazu. Z jakiegoś powodu po prostu zaczęło go brakować. Profilaktycznie wymień filtry paliwa, sprawdź jak kolega wcześniej wspomniał bak a szczególnie drożność kranika. W 30-ce lubi się przytkać a konstrukcja ma taką że zaciąga koło...
Witam Proszę o pomoc gdyż wymieniłem w c-330 prądnice na alternator od poldka 14V 55A z zewn regulatorem RNc-12. Generalnie świeżo wyjety z poldka wiec podpięcie polegało jedynie na połączeniu "+" do akui żółtego przewodu z RNc-12 do kontrolki i od kontrolki do 15 styku stacyjki. Akumulatory nowe (zmierzone 12,7V), zamieniona biegunowość (minus na masie).regulator...
Witam, Ma taki przypadek, traktor Ursus C-360 3P. Alternator chyba Elmot A115, regulator RNc-12. Instalacja częściowo spalona ponieważ ktoś zamiast często palących się bezpieczników włożył kawałek drutu. Odłączyłem wszystko poza stacyjką, starterem i alternatorem. Poprawiłem nadpalone przewody, zapalam traktor a kontrolka ładowania wciąż się świeci....
Mając silnik wolnossący sw400 i taki sam sw400 doładowany, rzeczą naturalną jest że silnik doładowany będzie miał około 130KM. A więc skąd wziął się przyrost o 30KM. Doładowanie pozwoliło zwiększyć ciśnienie świeżego powietrza w cylindrze a zatem pompa może podać większą dawkę paliwa tak aby nie przekroczyć granicy dymienia. Więc proszę nie pisać że...
Zdjąłem obudowę regulatora napięcia prądnicy, jest spalony jeden swój. Nazwa regulatora efel 06035 14V-11A. Patrzyłem w internecie to podobne są od ursus c330 ale inne podłączenia. Może ktoś miał podobny problem i zastąpił to inaczej https://obrazki.elektroda.pl/4816029800_...
Z tego co pisze Lukas remont miał dwa lata temu. Musiały się już pierścienie dotrzeć, na to znowu nie trzeba aż tylu godzin pracy silnika. Pompa po remoncie też lubi troszkę podenerwować szczególnie gdy był robiony regulator obrotów. Zanim się dotrze to przez jakiś czas silnik balansuje na wolnych obrotach. Ale to nie ma wpływu na zapalanie. W sumie...
Dodam, że po udanej próbie odpalenia, kontrolka ładowania gaśnie po przekroczeniu odpowiednio dużych obrotów, a akumulatory są zawsze z Centry, więc raczej nie powinny się tak często zużywać (po 2 latach są praktycznie bezużyteczne bez prostownika). Obecnie sytuacja z akumulatorami jest już na tyle krytyczna, że w jednym z nich woda gotuje się w 2...
ursus regulator obrotów ursus regulator obrotów silnika regulator ursus
deska rozdzielczy iveco lm350 ograniczenie prądowe problemy lumia sieć
electrolux ew8tn3372p politechnika łódzka
Zablokowany telefon przez konto Google po resecie - jak odblokować? Jak odczytać stan licznika z drukarki Kyocera FS-9530?