Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
A ile przewodów dochodzi do alternatora .Zdjęcie jest niewyrażne ,ale moim zdaniem przewód między 1a2 jest zasilaniem regulatora .Z1 idzie też na lampkę .
Ten schemat nie jest od TEGO alternatora.newada 890 nie pisz głupstw,tam nie ma regulatora.
Najlepiej stanąć miernikiem na akumulatorze i mierzyć napięcie przy zwiększaniu obrotów. Będzie ono rosło do pewnego momentu a potem sie ustabilizuje. Jeżeli będzie rosło cały czas to masz uszkodzony regulator, ale byś zauważył bo akumulator by się grzał.
Zastosowanie w tym alternatorze regulatora od "malucha" powinno być możliwe, tylko daj jakąś fotkę przy zdjętym regulatorze.
Witam, proponuję wygoglować sobie układ ładowania sześcio diodowy bo taki jest u ciebie najprawdopodobniej zamontowany. Prześledź schemat a dasz radę, ale przed dalszymi pomiarami wymień regulator napięcia szkoda jak piszesz akumulatorów. W sklepie powiedzą ci jaki masz układ zamontowany, sześcio czy dziewięcio diodowy, jak pokarzesz stary regulator.
Zapomniałeś dodać że ma odłączyć regulator.
Masa jest bo dołożyłem nowy przewód więc pozostaje regulator
Niestety trochę ciemny w srodku już. Czyli do sprawdzenia szczotki, lub regulator?
Czyli albo pomyłka w podłączeniu regulatora, albo fabryczny bubel. :cry:
Załóż elektroniczny regulator. Zadbaj o odpowiednie połączenie elektryczne.
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Pompa olejowa smarowana jest własnym olejem (nie z silnka). Olej (silnikowy) wlewa się do regulatora obrotów .
Alternator z osobnym regulatorem?.
Jeśli nie miałeś bączka i olej jest właściwy to regulator jest jakiś felerny.
Ale co chcesz przerabiać przy regulatorze?
Nada się alternator np od malucha lub fiata 125p, od poloneza, wystarczy poszukać szukajką.
schemat jest ok., ale dotyczy alternayora wyprodukowanego po roczniku 83
Witam.Najpierw sprawdz gdzie masz minus podłączony.Są dwie wersje :plus na mase i minus na mase.Musi być minus na mase.Do śruby plus z aku a do wsuwki kontrolkę ładowania.
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Regulator do wymiany. Co jeszcze to zobaczysz po wymianie regulatora.
Posiadam taki regulator napięcia prądnicy prawdopodobnie do Ursusa C-360 lub C-330. Może ktoś określić typ tego regulatora. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
regulator umiera pompa do regeneracji
Wysłałem na e-maila kilka fotek może się przydadzą
Tu masz podobny temat i schemat instalacji C4011: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... powodzenia...........
a czy mogę jakoś sprawdzić czy kontrolka przygasa podpinając kabel od alternatora z 15 bezpośrednio do kontrolki omijając regulator ?
Daj zdjęcia tego alternatora, bo nie chce mi się wierzyć, że on nie ma regulatora.
Czy ten alternator ma wbudowany już regulator, jeżeli tak to tutaj gdzie masz czerwony przewód do + akumulatora najlepiej przy rozruszniku, aten fioletowy do lampki kontrolnej , aleobaiam się, że alternator nie ma regulatora. :?: :|
Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora wg instalacji z C330. Na schemacie jest prądnica i osobno regulator natomiast ja mam alternator z regulatorem. Mój mail : tomus5(at)onet.eu
Na masie mam minusa.
Może cos z regulatorem!
Pompa wtryskowa mogła by hałasować ale przy uszkodzeniu regulatora odśrodkowego.
To regulator prądnicy. Też bym tak obstawiał bo w C330 przy prądnicy wyglądał tak samo przynajmniej z zewnątrz. W fiacie przy 9cio diodowym był inny (mniejszy czarny), ale nie pamiętam jaki był w 6cio diodowym. Ten alternator był montowany (tak piszą) w starach a nie wiem jaki tam był regulator.
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
Musi przewodzić OD alternatora DO regulatora.
Nie wiem dokładnie, po co był montowany ten regulator ciśnienia z ursusa, z tego co zauważyłem po wyłączeniu sprężarki wypuszcza on powietrze z butli (jest to nieporządane, pewnie uległ awarii).
A przypadkiem nie luzujemy śruby nr 50 i ściągamy z frezów dźwignię 62 (po uprzednim oznaczeniu). Następnie wyjmujemy podkładki nr 20-24 i wyciągamy o-ring 2 ? Który jest uszczelnieniem wałka regulatora.
Mój chciał odpalić no ale nie udało się poza tym natychmiast było słychać cykanie do kolektora ssącego .Po zdjęciu głowic i sprawdzeniu szczelności(zastosowałem naftę) okazało się ,że gniazda zaworowe są tak z....ane ,że tylko do poprawki.Wracając do tematu, ja w dalszym ciągu obstawiam pompe wtryskową a tak bardziej konkretnie to regulator skoro faluje.
Tak wiem. 70 amperowy wystarczy ?. Oryginalny zamiennik na allegro widzę że jest za 200 zł. On ma już wbudowany regulator ?
Mistrzu, spiąłeś dwa regulatory w szereg - po co? Do zacisku D+ powinna być podłączona tylko lampka, zapięta drugim końcem pod zacisk "15" stacyjki. Ten regulator RNA wyrzuć, jest niepotrzebny.
Jak masz plus na karoserii to będziesz musiał zamienić i tyle. Pomijasz regulator napięcia bo alternator ma swój.
ten który idzie od prądnicy do regulatora z nr 18
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Pompa do wglądu. Możesz odkręciś na niej pokrywę sekcji i przytrzymać listwe. Jeśli obroty się ustabilizują to bałagan robi regulator.
Żeby zmniejszyć trzeba wykręcić. Ale p co chcesz zmniejszać skoro masz za małe? Ustaw na 6 bar na regulatorze, a zawór na odolejaczu ustaw tak, żeby nie otwierał się pierwszy. Tylko użyj dokładnego manometru, bo ten zainstalowany w tablicy wskaźników różnie pokazuje. I pamiętaj, że robisz to wszystko na własną odpowiedzialność, ponieważ nie należy samemu...
na zdjęciu są zaciski uzwojenia wzbudzenia, na zacisku wzbudzenia powinno być tak jak piszesz 3V-9V na wyższych obrotach a nie żadna masa. Styk z trzema zwojami powinien wibrować, a ten drugi powinien być zwarty. Napisz dokładnie jaki typ prądnicy i regulatora P20d i RG15d, czy jakieś inne wynalazki??? Z tym 16/18 to chyba za ślepy jestem. wrzucę schemat...
A jaki masz alternator? Z wbudowanym czy zewnętrznym regulatorem napięcia?
To wygląda na alternator od T25 a nie od C360 a problem może być w zewnętrznym regulatorze.
Daj pompę do pompiarza , sam tego regulatora tak nie wyregulujesz.
Za sprężarka powinien być odolejacz i to na nim jest miejsce do podpięcia przewodu do pompowania, a za nim dopiero regulator ciśnienia. http://topagra.eu/ursus/c330m/uklad-pneu... Udaj się do jakiegoś sąsiada i przyjrzyj się.
wlasnie wydaje sie ze ten zamazany napis to cos w rodzaju 15/54, załączam taki maksymalnie uproszczony schemat, jesli moje rozumowanie jest ok, to tak to ma byc podlaczone http://obrazki.elektroda.net/13_12214188...
Czerwony korek na regulatorze obrotów, ewentualnie przez miarkę. :)
Ależ lenistwo :cry: . Proszę, dziesiątki tego wszędzie https://obrazki.elektroda.pl/3789264200_... Kontrolka ładowania włączona pomiedzy zacisk 16 i (-) po zapłonie, bo o ile pamiętam, ten traktor ma + na masie.
Zrobiłem tak jak kolega 1megan napisał tzn. zmasowalem kabel od szczotek i kontrolka zaświeciła. Czy można założyć ,ze to regulator napięcia i ewentualnie jak to sprawdzić jeżeli nie mam drugiego regulatora?
Te rzemieślnicze mechaniczne regulatory to jest takie badziewie, że głowa mała. Niektóre w ogóle nie działają. Oryginalną używkę ursusa w dobrym stanie można za darmo dostać od kogoś, kto zamontował aletrnator. Tylko trzeba się spytać co jest ze starą prądnicą, bo mogła być też wina regulatora.
Witam. Posiadam alternator A124N - 6 diodowy bez regulatora napięcia. Czy mogę go założyć do oryginalnego regulatora napięcia w Ursusie c330? Jeśli nie to jakie modele elektroniczne będą pasowały do tego alternatora?
Trzeba bedzie prawdopodobnie z pompą wtryskową udać się do pompiarza. O bjawy wskazują na zacięcie się listwy zebatej lub uszkodzenie regulatora.
Kolego masz na 100% żle podpięty regulator napięcia.
A wirnik który założyłeś jest ok? Sprawdził bym uzwojenie wzbudzenia (szczególnie przewdy które wewnątrz są przylutowane do zacisków 18 i masy) lub podłączenie.Daj na moment na zacisk wzbudzenia 18 mase z akumulatora i zobacz czy napięcie wzrośnie jeżeli tak to wymień regulator.
Sprawdź też regulator z Ursus C-330M (wersja M miała minus na masie).
Dużo jest układów z amperomierzem i kontrolką jednocześnie przy czeskim alternatorze . Nie tylko w osiemdziesiątkack ale i w studwudziestkach.Skorpion1272:przy regulatorze ile masz przewodów na 15 (o ile polski regulator)?
Czyli mam tak samo wszystko podpiąć tylko pominąć regulator prądnicy tak?
Jest to regulator napięcia.
W 330 nie było czujnika spadku ciśnienia powietrza. Montowany był w 330M, zaraz za regulatorem ciśnienia.
O jakiej tulei mówisz? Głowicę regulatora obrotów trzeba dokręcić odpowiednio nie za mocno nie za słabo czy to nie ma znaczenia?
witam mam problem z ładowaniem w c-330M a mianowicie po krótkiej chwili prądnica staje się ciepła i przewód od prądnicy 16 ten co idzie do regulatora napięcia pod zacisk 16, przewód przy prądnicy robi się bardzo gorący i zaczyna się topić. Czego może to być przyczyna, może regulatora a jeśli tak to jak można sprawdzić regulator?
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
Około 14 V to normalne napięcie ładowania każdego alternatora samochodowego. Ja bym radził poszukać używanego alternatora na najbliższym autozłomie lub warsztacie samochodowym. Zapłacisz ułamek tej ceny. Wsporniki musisz dopasować indywidualnie, jest to dość proste, - a mało prawdopodobne aby jakikolwiek kupiony z alternatorem pasował bez przeróbek....
Do prądnicy P 20c powinien być regulator RG15c.
Alternator stanowi całość z regulatorem.
to regulator elektroniczny
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator
No raczej Chińczyki to nie są z firmy Tttechnology, a diody, jak zauważyłem, są Osram, więc myślę, że to jedna z lepszych firm. I wcześniej był alternator, tylko że nieoryginalny. Sprawdzę jeszcze raz ten alternator i regulator.
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Bardzo ładnie, więc to nie garażowanie pod chmurką i zaśniedzenie styków było przyczyną. Teraz konieczna rozbiórka, sprawdzenie uzwojeń, zwarć, wirnika, diod szczotek i podmiana regulatora. Pełna procedura.
Golf 1 i 2 (były różnie montowane) Czarna kosteczka - kondensator, niekonieczny tutaj. Duża śruba M8 - kabel prądowy do akumulatora. Mała śrubka M6 - kontrolka ładowania. Regulator jest wewnątrz wbudowany, nie trzeba nic.
Skoro regenerowałeś rozrusznik to uczyń to z alternatorem. Po pierwsze alternatory z dawnych czasów dysponowały prądem rzędu 40-50 A więc dla takiego rozładowanego akumulatora nieco za mało na krótki czas. Po drugi czas i wilgoć robią swoje. A może szczotki zużyły się i są na granicy pracy co niedługo skończy się awarią regulatora.
Witam Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora od żuka i regulatora do ursusa c330. Alternator ma Wyjścia takie jak : 67 , 30 i jedno nie oznaczone na wsuwkę, a regulator 15, 67. Proszę o pomoc pozdrawiam
Może spowodować złą pracę regulatora obrotów.
No właśnie.Jaki miałeś zamontowany poprzedni alternator?.Jeżeli był to Fiatowski ,to był o 6-cio diodowy , i kontrolka ładowania była przez przekaźnik.Przekaźnik kontrolki ładowania powinien być pod deską obok oryginalnego regulatora napięcia.
(at)rubensdb Nie zapomnij o diodzie ! Inaczej regulator będzie ,,głupiał". Dioda dowolna. Oryginalnie jest ona wbudowana w tablice wskazników.
Dzięki za odpowiedź. Podłączyłem według schematu z tego posta i jest ok.
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
tak zrobiłem kabel od szczotek idący od kontrolki (fioletowy) dotknąłem do masy i kontrolka po przekręceniu kluczyka świeci , nawed jak nie przekręce to świeci ? czyli alternator , a może regulator Dodano po 1 tak zrobiłem kabel od szczotek idący od kontrolki (fioletowy) dotknąłem do masy i kontrolka po przekręceniu kluczyka świeci , nawed jak nie przekręce...
To niewielka różnica w prądzie. Ka by zakładał. Chociaż z drugiej strony dał bym alternator.
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
Alternator miałem a dokupiłem regulator .
Regulator napięcia sprawdzałeś?
Jesteś w błędzie.Mamy tu do czynienia z alternatorem 9-cio diodowym,więc regulator ma informację z zacisku D+ nie z B+,feralna śruba wychodząca z mostka diodowego.Dlatego kolega robiąc pomiar ładowania miał zaniżone napięcie na zacisku B+.Gdyby zrobił pomiar dodatkowo na zacisku D+(różnica na tych dwóch zaciskach nie może przekroczyć 0.5V,według starej...
lucky a jaki masz problem:: Podziel sie swoimi bolaczkami :). Jaki to alternator?? I jaki regulator potrzebujesz.
Nie opłaca się tego montować, brak części i tylko 25A
Tu masz napisane jak podpinać [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... te alternatory tylko nie wiadomo jaki masz 6cio czy 9cio diodowy .
Sprawdź napięcie bezpośrednio na wyjściu alternatora, być może występuje spadki napięcia na przewodach. Bez znaczenia raczej bo te regulatory nie nadahą sie do instalacji z amperomierzem. A co ma amperomierz do regulatora napięcia?
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Alternatory bezszczotkowe są . Wymień regulator.
Problem moj polega na tym ze nie wiem jak sprawdzic czy uszkodzona jest pradnica czy regulator napiecia w ciagniku Ursus. Pradnica po wymianie na nowa gdzyz stara sie zatarla i stanela na amen. Wlozylem nowa i nie ma ladowania. Czy wie ktos jak sprawdzic czy to wina pradnicy czy regulatora? Z gory dziekuje Andrzej
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
ja stawiam na pompe wtryskową i regulator.
ursus regulator regulator prądnicy ursus ursus regulator obrotów
pasta bezołowiowa awaria polsatu przedwzmacniacz gramofon phono
chińskie radio android chińskie radio android
Peugeot 407 – lokalizacja przekaźnika klaksonu w module BSM/PSF1, bezpiecznik F2 Dell Precision M6800 – samoczynna zmiana godziny, reset czasu, wymiana baterii CMOS