Pewnie silnik agregatu ma zbyt wysokie obroty, źle wyregulowany odśrodkowy regulator obrotów.
Jeżeli regulator jest dobrze złożony i podłączony do gaźnika to silnik musi reagować na regulację śrubą, którą pokazałem na zdjęciu w poście wyżej. Wkręcanie jej powinno podnosić obroty a wykręcanie zmniejszać. Masz albo rozregulowany, albo źle złożony regulator obrotów.
Do wymiany masz regulator napięcia.
A jak pracuje silnik spalinowy? Równo czy skaczą bardzo obroty? Może problem tkwi w regulatorze obrotów silnika?
Witam posiadam również taki sprzęcik jak kolega mniałem ten sam problem ,a przyczyną była awaria regulatora obrotów
Witam Potrzebuje regulator obrotów silnika w agregacie prądotwórczym. Interesują mnie schematy ale i gotowe układy do montażu.
Witam . Wygląda to na klasyczną prądnicę 3 fazową . Uzwojenie wzbudzenia na stojanie odbiór napięcia z wirnika za pomocą szczotek z pierścieni ślizgowych . Takie same rozwiązanie jest w PAD8 , PAD16 i wiele innych starszych agregatach . Co do regulatora trzeba by pomierzyć . Odpal agregat , ustaw obroty na 1500obr/min , podaj napięcie na uzwojenie wzbudzenia...
Tam nie ma odśrodkowego regulatora obrotów. To jest agregat inwerterowy, gdzie regulator obrotów jest elektroniczny, w którym przepustnicą steruje silnik krokowy. Po pierwsze, ten gaźnik wygląda jak od dwusuwa. Po drugie, falowanie obrotów jest zazwyczaj spowodowane przypchaniem dyszy paliwa biegu jałowego, albo złą regulacją dyszy powietrza/mieszanki...
A to nie będzie wina regulatora obrotów? Karol
Żeby to działało zupełnie dobrze, trzeba byłoby mieć jakieś sprzężenie zwrotne pomiędzy prądnicą, a silnikiem - czyli właśnie regulator obrotów. :) Agregat bez regulatora (jak ten na filmie z silnikiem od podkaszarki) nie ma sensu, gdyż podłączenie obciążenia o znacznej wartości spowoduje po prostu zatrzymanie silnika spalinowego. To nie jest tak, że...
Ale w jaki sposób ustawić odśrodkowy regulator obrotów. Proszę o info.
Może być uszkodzony regulator obrotów silnika.
Czy jest możliwość obliczenia jakiej mocy jest owy regulator na podstawie grubości drutu (0,32mm) Myślę, że chodzi o moc traconą na tym oporze. To gdybyś korzystał z opornika wodnego o którym pisałem, to wystarczy zmierzyć prąd jaki przepuszcza oraz spadek napięcia na nim i jest moc. Dobranie lub spreparowanie regulatora napięcia nie powinno być żadnym...
witam wszystkich potrzebuje zastąpić stary regulator odśrodkowy(stabilizacja obrotów) w robionym agregacie prądotwórczym na bazie silnika fiat126p. w grę wchodzi regulator elektroniczny typu P,jednakrze potrzebuje jakieś parametry dynamiczne tego silnika :model matematyczny(transmitancja),ewentualnie wykres odpowiedzi obrotów na wymuszenie skokowe...
Ja używam ESD5550 jako regulator obrotów do silnika F8QT 1.9 z Renault. Daje radę, po ustawieniu kilku potencjometrów jest bardzo stabilny.
230 V na szczotki regulatora, to chyba koniec z regulatorem. Sprawny regulator "daje" ok. "+" 18-20 V na szczotki wirnika (biegunowość jest oznaczona). W przypadku podejrzenia, iż regulator jest niesprawny, to po jego zdemontowaniu i uruchomieniu agregatu (zachowując właściwe obroty silnika i należytą ostrożność) można na próbę podłączyć napięcie stałe...
to nie jest regulator prędkości, regulator jest w silniku i wystaje z niego ten bolec na którym jest widoczna dźwignia ze sprężynkami, a to co zaznaczyłeś, to jest jedynie ogranicznik. tak czy inaczej w agregatach (jeśli to prądotwórczy) nie należy zmieniać ustawionych obrotów silnika, bo to bezpośrednio wpływa na częstotliwość napięcia/prądu, ustawia...
Czy zna ktoś odpowiedź na powyższe? I poniższe? Czy regulator obrotów mógł się sam przestawić? Czy wymiana zaworów mogła mieć jakiś wpływ? Na jakiej działa i reguluje regulator obrotów? Będę wdzięczny za właściwą informacje.
Mam dylemat czy to po stronie użytkownika uszkodzone czy sprzetu z samo siebie. Agregat odpoalony i zostawiony na saniu (silnik bezyniak) obroty skaczą z 600obr/min na 2tys.obr/min. Agregat na regulatorze avr. Podczas falowania obrotów podłaczony odbiornik dużej mocy. Uległo uszkodzeniu uzwojenie wzbudzania ( zasialania regulatora avr). Czy agregat...
Bez regulatora ten agregat nie będzie działał, każde zmniejszenie obciążenia alternatora spowoduje nagły wzrost obrotów a zwiększenie, zgaśnięcie silnika. Taka sprężynka kosztuje kilka złotych. Podważ simering wkrętakiem, tak aby nie uszkodzić wału, tam nie ma żadnej nakładki, po prostu jest on aluminiowy.
Częstotliwość wynika z obrotów. Napięcie musi trzymać regulator.
Witam, Mam pytanie dotyczące regulatora obrotów w jaki sposób on działa bo zastanawiałem się i nie mogę tego skumać. Wygląda to tak jakby podczas zwiększania obrotów silnika regulator zamykał przepustnicę w gaźniku to jest jakieś nielogiczne. Mój agregat jest lekko przez kogoś rozebrany i w stanie jakim było połączone cięgno od regulatora do gaźnika...
Silnik tu pracuje cudnie, wchodzi na obroty i schodzi, ale w agregacie przy prądnicy synchronicznej potrzeba stałych obrotów i to w całym zakresie obciążenia, ciekaw jestem regulatora aby to zapewnił. Pokaż filmik już z działającą prądnicą.
Jeżeli silnik osiągnie około 80 procent obrotów już agregat powinien się wzbudzić , jeżeli ręką przytrzymasz regulator obrotów to powinien na pewno się wzbudzić. Co innego jeżeli nie masz nawet połowy obrotów.Miałem sporo agregatów do naprawy i zawsze kończyło się naprawą uzwojenia (przezwojeniem), mimo że uzwojenia wyglądały na nowe czyste żadnych...
W takim agregacie częstotliwość zalezy WYŁĄCZNIE od obrotów. Na biegu bez obciążenia powinien mieć ok 52 Hz. Taki agregat powinien mieć regulator obrotów i za pomocą tego regulatora ustala się właściwe obroty. Jeśli obroty są za niskie i "przysiadają " to należy sprawdzić regulator. Ze zdjęć trudno wywnioskować jak ten regulator jest zbudowany i połaczony...
to nie jest problem po prostu na regulatorze obrotów silnika diessla agregatu który jest dociążonmy są ustawione większe obroty co skutkuje większą mocą czynną wyjściową .Należy doregulować obroty tak by oba generatory obciążały się równomiernie.
Częstotliwość jest zależna jedynie od obrotów silnika napędowego, innymi słowy zmniejszysz obroty , zmniejszy się i częstotliwość . Tak wysoka jak u Ciebie , sugeruje uszkodzenie regulatora-stabilizatora obrotów.
Coś mi się wydaję że ciągniki są wyposażone w samo regulator obrotów i utrzymują zadane obroty.
Jeśli sprężyny w reglerze odśrodkowym są sprawne , to -trzeba zalać jego komorę odpowiednią ilością odpowiedniego oleju, lub jakiegoś jego odpowiednika/ oryginały są raczej niedostępne/. Po odpaleniu sprawdzić sprawność ruchową cięgien reglera-via przepustnica / wszystko musi płynnie chodzić , bez zacięć/. Po drodze , na jednej z prowadnic cięgna do...
O jakim ty styczniku piszesz? Z jakiego rocznika ten silnik? Nie prosciej silnik krokowy do sterowania obrotami. Co to ma napędzać. A może łatwiej zrobić podobne sterowanie jak w agregatach pradotwórczych.
A regulatory odśrodkowe są w obu takie same?
Twój silnik prawdopodobnie pracował w agregacie prądotwórczym serii E800 lub 900, stąd te przewody. Jest to, po prostu, wzbudzanie prądnicy i do niej się je podłącza.
Nie zapominajcie ze w chińskich agregatach obroty silnika sa proporcjonalne do obciążenia wirnika i regulatora... Kolejny bzdet.
Tam nie ma regulatora napięcia, jest ono zależne od obrotów silnika. Pewnie coś z regulatorem obrotów.
Bierzesz pod uwagę, że to będzie strasznie hałasować? Silniki czterosuwowe z kosiarki już lepiej się nadają niż wysokoobrotowe dwusuwy z kos spalinowych (a już na pewno nie chińskie z marketowych kos, które nie mogą pracować bez przerwy dłużej niż 30 minut), posiadają też prosty mechaniczny regulator obrotów. Fabryczny agregat z wyjściem 12V o wydajności...
Nie może być jakaś predkość obrotowa, musi być dokłdanie taka jak na tabliczce. Częstotliwość napięcia zależy tyko od obrotów. Silnik agregatu ma regulator utrzymujący prawidłowe obroty w pompie. Na wale prawnicy musisz mieć 1300 obrotów, 540 rok razy 4 da 2160 czyli za dużo, 1do 3 wygląda lepiej. Właściwie obroty musisz uzyskać dla p punktu m mocy...
Napisz co to za silnik. Jak regulujesz obroty? Manualnie, czy ma regulator jak w agregacie prądotwórczym? Silnik HONDA 5.5 KM Obroty regulowane ręcznie. Sprawdzane w różnych zakresach obrotów
Falowanie 1Hz to jest normalne bo tam prawdopodobnie jest odśrodkowy regulator obrotów silnika. Zasila silnik 600W to nie jest tak źle.
Przyczyną tego stanu żeczy jest utrata magnetyzmu "magnesów" stałych wklejonych w wirnik agregatu . Są one odpowiedzialne za wyindukowanie napięcia potrzebnego do zadziałania modułu AVR . Napięcie to powinno być większe od 3V aby to sprawdzić proszę uruchomić agregat i ręką zwiększyć obroty silnika spalinowego (dzwignią regulatora odśrodkowego ) jeżeli...
Odepnij regulator od szczotek i od uzwojenia stojana, z którego jest zasilany. Podaj napięcie 12-14V bezpośrednio na szczotki z akumulatora (zachowaj biegunowość). Na wyjściu powinieneś uzyskać ok 60-70V napięcia zmiennego międzyfazowego.Jeżeli tak będzie to uszkodzeniu uległ sam regulator i pozostaje zakup nowego.A jeszcze jedno po podaniu napięcia...
Jak 800 W to na pewno klon Yamahy z silnikiem 2T. Ten generator nie ma stabilizacji napięcia. Wzbudzenie kondensatorem, wirnik z diodami. Wymaga jedynie ustawienia odpowiedniej częstotliwości, tj. obrotów silnika na regulatorze odśrodkowym. Trzeba zwrócić uwagę aby silnik pracował prawidłowo przy zamkniętej przepustnicy (regulacja obrotów biegu jałowego)....
Postanowiłem przed zimą wymienić olej i dokonać małego przeglądu agregatu. Tutaj niemiłe zaskoczenie ponieważ agregat gasł (regulator obrotów otwierał i zamykał przepustnicę) po ustawieniu ssania na pozycję RUN. Ustawienie przepustnicy w pozycji 2/3 powoduje że silnik pracuje równomiernie. Może ktoś spotkał się z takim zjawiskiem. Proszę o pomoc w usunięciu...
W tym agregacie nigdy nie było żadnego regulatora napięcia. Napięcie jest regulowane obrotami silnika. Pokaż o co ci chodzi.
Witam, jeśli silnik ciągnika to Diesel to ma regulator obrotów, nie piszcie bzdur. Problem w tym że to regulator mechaniczny i żeby zadziałał obroty muszą trochę się zmniejszyć i nie ma na to rady.
zbuduj lub zaadoptuj regulator obrotów,miernik częstotl. np. języczkowy
Problemem tanich agregatów, droższych też, ich przystosowanie do rynku europejskiego, chociaż były zaprojektowane do pracy w USA. Mają dwa osobne uzwojenia po 120V. Połączone szeregowo dają 240V. Jeden z końców uzwojenia trzeba uziemić. A i tak nie zawsze do się uruchomić z sondą jonizacyjną. Te są dość delikatne. Wymagają podania fazy i zera w odpowiednim...
Rozumiem że AVR jest sprzęzony elektronicznie z elektronicznym jak rozumiem regulatorem obrotów Raczej elektronicznego sprzężenia miedzy nimi nie ma, szczególnie jak regulator obrotów jest mechaniczny (odśrodkowy). A sprzeżene między tymi regulatorami jest przyczynowo-skutkowe przez obiekt. Z tego co napisałes wynika ze przy zbyt małych obciążeniach...
Zmniejszenie obrotów silnika pomoże na tą dolegliwość.
Hmm - jakbym chciał takową prądnicę połączyć z silnikiem od kosiarki to jakieś sugestie może? (poza stwierdzeniem ze się nie da oczywiście) To dorób sobie przejściówke z wału kosiarki na wał prądnicy i już. I z tego co wiem to 4 suwowe kosiarki mają regulator obrotów, tzn stabilizator obrotów. Trochę dziwne to pytanie...
Pokręciłem potencjometrem( ani pół obrotu ) na regulatorze AVR i całkowicie znikło wzbudzenie , teraz na gnieździe 230V mam 11VAC ,jak to wzbudzić bez regulatora ?jakiś schemat mille widziany
Nie pchał ktoś, przypadkiem, paluszków do regulatora obrotów. Nie ma on nadmiernych luzów na dźwigniach.
Regulator jest napędzany przez wałek rozrządu, za pomocą gumowego sprzęgiełka. Sprawdź je. Dźwignia łącząca regulator z gaźnikiem, jest dokręcona na osi? Zakładam, że jest to silnik S 101M.
Co jeszcze ? Zawory gniazda Brak sprężania ( tłok cylinder pierścienie ) Regulator obrotów silnika układ zapłonowy - cewki i świece
witam wszystkich potrzebuje zastąpić stary regulator odśrodkowy(stabilizacja obrotów) w robionym agregacie prądotwórczym na bazie silnika fiat126p. w grę wchodzi regulator elektroniczny typu P,jednakrze potrzebuje jakieś parametry dynamiczne tego silnika :model matematyczny(transmitancja),ewentualnie wykres odpowiedzi obrotów na wymuszenie skokowe w...
Dodać do tego regulator obrotów z odzyskiem i w zasadzie nic nie trzeba robić...
Ja wiem, że mogę to śrubą, dźwignią czy czymś innym regulować, ale to nie o to w tym temacie chodzi. Chcę zdalnie, bądź jakimś regulatorem sterować bezpośrednio obrotami silnika.
Skoro nie ma szczotek, to jest to prądnica asynchroniczna. Napięcie jest zależne od obrotów. Nie ma AVR, pośrednio za napięcie odpowiada nie regulator napięcia a regulator obrotów silnika. Powinieneś się skupić na samym silniku, a właściwie na jego obrotach i regulatorze obrotów silnika. tam prawdopodobnie będzie usterka.
Napisz coś więcej, jaki o agregat? Jakie uzwojenie (aluminiowe czy miedziane)? Jaka moc znamionowa? Czy ma stabilne obroty? Warto dołączyć zdjęcia wyprowadzeń uzwojeń wraz z pomiarem ich oporu
Osobiście zastanawiałem się czy w takim generatorze trzeba kontrolować prędkość obrotową, czy napięcie? W typowym agregacie muszą być kontrolowane obroty (z reguły 3000 obr/min), i napięcie oddzielnym regulatorem.
Fajna konstrukcja, ale wg mnie trochę prosi się o regulator prądu wyjściowego połączony z silnikiem krokowym sterującym przepustnicą. Z tego co pamiętam to alternator osiąga swoją maksymalną moc przy relatywnie niskich obrotach silnika więc regulator utrzymujący stałe obroty regulując je obciążeniem oraz otwarciem przepustnicy. Dzięki za pomysł na weekendowy...
Pilnie potrzebuję schematu regulatora obrotów (ciągu) do odkurzacza Zelmer " COBRA 2000 PLUS" 1500W. Agregat pracuje z przerwami. Po wymianie triaka BTB16 600BW popracował trochę i całkowicie znieruchomiał , a tu święta za pasem. Dobre rady też mile widziane!
Zagrzałeś Rycho T , bo to dla niego oczywista sprawa, ale on "zjadł zęby" na takich pierdołach, więc się chłopu nie dziw. To, że silnik faluje jest przyczyną tego, że gaźnik "nie trzyma" zadanej dawki paliwa, przez co dodaje i odejmuje "gazu" aby utrzymać obroty zadawane przez regulator. Tak, czy siak winny jest temu gaźnik. Być może łapie np "lewe...
Ale odróżniasz agregat przemysłowy od marketowego? Bardzo często używają tych przyczep jak mają pracę powyżej kilku godzin. Tam są takie agregaty jak w większości Dat Center zapewne jakie Caterpillery i cały układ stabilizacji napiecia do tego jest jeszcze UPS. Magia tkwi w falowniku. Teoretycznie można je wpiąć nawet bezprzerwowo Silnik Diesla z obrotami...
Pierwsze słyszę żeby smarować szczotki ale nie będę sie kłócił z bardziej doświadczonym kolegą ;-) ogólnie te agregaty tak sie zachowują i nić z tym nie zrobisz choć po podłączeniu żarówki napięcie powinno sie ustabilizować na jednym poziomie chyba ze regulator mechaniczny obrotów silnika coś nawala i wyraźnie słychać jak skaczą obroty
Obroty silnika hydraulicznego można by jeszcze regulować automatycznym regulatorem przepływu, było by to rozwiązanie najbardziej optymalne na które obroty silnika diezla nie miały by większego wpływu.
Regulator obrotów w silniku. ( odśrodkowy ) Zgadywanie dotyczy chińczyka, a to jest loteria.
Wentylator jednostki zewnętrznej (skraplacza) pracuje razem z agregatem chyba że zastosowany jest regulator obrotów sterowany temperaturą skraplania ale i wtedy sygnał jest tylko przy pracy sprężarki.
Co do mrugania mojej zarówki nie zgodziłbym się z kolegom co do koła zamachowego ponieważ silnik napędowy jest orginalny od agregatu posiada także regulator obrotu (blokowanie obrotów). Co sądzisz o grzaniu mojej prądnicy próbowałem zmniejszyć pojemność kondensatorów, ale prądnica traciła na mocy a nadal się przegrzewała (chłodzenie zrobione bardzo...
Tak na szybko skleiłem obrazek, o co mi chodzi: https://obrazki.elektroda.pl/2347561500_... Istniejący ATS fajnie, jakby został - zrobiony na stycznikach, które mają szansę wytrzymać dłużej niż miniaturowe przekaźniki w falowniku. Dla bezpieczeństwa każde z wejść idzie szeregowo przez styki NO jednego i NC drugiego. Przełącza on zasilanie...
Wszystko jest możliwe. W końcu to chińskie urządzenie. Nie będę tego wymieniał, bo tak jak jest wspomniane powyżej, nowy silnik kosztuje niewiele. Teraz problem tkwi w czym innym. Po ustawieniu zobaczymy kiedy ponownie wypali ten zawór. Kwestia jest taka, czy mam ingerować w ośrodkowy regulator obrotów, skoro tam nie zaglądałem?
Te sprężynki służą do kasowania luzów na cięgnach i są zapinane do tych samych otworów co cięgna. Cięgno jednym końcem do przepustnicy a drugim do dźwigni regulatora obrotów. Jaki to silnik, możesz dać zdjęcie?
Demontujesz zaślepkę i możesz założyć normalną pompkę paliwa. Może zostawić też tom elektryczną teraz pompka membranowa nie będzie pracowała jeżeli jest pełna paliwa. Powrót paliwa w tym silniku był tylko z wtryskiwacz tyle co igła puściła, pompa paliwa nigdy go nie miała. Kolejny element na zdjęciu to regulator obrotów silnika. I teraz powiedz mi gdzie...
Witam. Kwestia obrotów rozwiązana. Częstotliwość i napięcie w agregatach tego typu jest zależna od obrotów. Silniki tych typów jak Ripper mają regulator odśrodkowy, tylko że regulator działa poprawnie powyżej 2000 obr/min. A nas interesują obroty około 1500. Jak ustawić obroty : 1 - rozłączamy łącznik przepustnicy z dźwignią regulatora 2 - ustawiamy...
Tak lecz kręcąc tą śrubą dokonuje korekty obrotów pod obciążeniem a nie na wolnych obrotach bez obciążenia. Ten typ agregatu ma mieć stałą prędkość obrotową wału (wirnika prądnicy) wynoszącą ok. 3000obr./min. , bez znaczenia czy obciążony czy nie. Agregat ma dwie sprężyny jedną większą która pod obciążeniem reguluje obroty oraz tą mniejszą i śrubkę...
Niektóre regulatory prądu wzbudzenia są czułe na pracę przy obrotach różnych od znamionowych. Masz uszkodzony układ wzbudzenia.
Jakość zdjęć trochę kiepska więc nie powiem ci dokładnie do czego są poszczególne śrubki. Co do tego regulatora to on ma odbijać tylko najprawdopodobniej jest ta sprężynka zbyt słaba lub mocna. Robiłem z podobnymi silnikami wielokrotnie i taka usterka była dość częsta. Jeśli chcesz się upewnić czy jest to wina tego regulatora to odczep ten drucik od...
Zastanawiam się już czy nie zamontowacjakiegpo regulatora napięcia avr i zaadaptować go do tego agregatu, nie mam pomysłu gdzie szukać kolejnych możliwych uszkodzonych podzespołów. Wiadomo nie byłoby sinusa jak przy oryginalnym i brak automatycznego sterowania obrotami☹️
Właściwie nic nie musisz robić poza odpowiednim przyłączeniem odbiorów. Str 6 wyraźnie określa rodzaj odbiorów W tym 240 V. Więc albo z gniazda okrągłego albo z dwóch gniazd płaskich. Na 60 Hz niewiele można zaradzić chyba, że zrezygnujesz z części mocy,obniżysz obroty na regulatorze. Uruchamiaj i próbuj.
Wydaje mi się jako laikowi iż teoria Foxtrotta jest bardziej słuszna poniewaz silnik podczas obciążenia posiada regulator obrotów który zwiększa jego moc z czym wiążą się zarazem obroty dzięki czekam na dalsze uwagi
To nie będzie regulator obrotów a regulator napięcia. A raczej jego podzespół. Zasada działania podobnie jak w stopce maszyny do szycia. Zerknik tutaj - https://vykr.ru/avtomobilnaya-generatorn...
Czarno to widzę. Oczywiście, silnik będzie pracował na gazie ale jak to będzie z regulacją obrotów za pomocą tej sondy i całej reszty (w agregacie to istotna sprawa) i trwałością tego silnika to się przekonasz. Regulacja obrotów będzie bez zmian, czyli standardowy regulator odśrodkowy a dawka gazu regulowana z odczytem s sondy i tyle
Witam. Spróbuj zejść z obrotów regulacją przy cięgle obok gaźnika. To że przy podaniu obciążenia obroty spadają to nie jest normalny objaw, ponieważ wtedy powinien zadziałać regulator odśrodkowy i ustabilizować obroty. Tylko u Ciebie piszesz że do podania zbyt dużego obciążenia wszystko było ok. Mój agregat był sztucznie podciągnięty na wyższe obroty...
Jakie masz przełożenie między wałem silnika i alternatorem? Sprzęgło odśrodkowe zostawiłeś? Przy odpowiednio dobranym przełożeniu, bez jakiegokolwiek regulatora obrotów, należałoby najpierw dać pełny gaz, a dopiero potem obciążenie elektryczne. "Agregat" ma służyć wyłącznie do ładowania akumulatora?
Wolnych obrotów miał nie będzie, regulator odśrodkowy od razu ustala 3000 obr/min. Próbowałeś dołączyć obciążenie przy tych 237 V?
Ostatnio przerabiałem agregat gdzie pompa była właśnie wyregulowana na 52Hz ale silnik sie gasilo poprzez solenoid który odcina paliwo W prostych agregatach, tak jest, oczywiście. Za utrzymanie obrotów (częstotliwości) z i bez obciążenia odpowiada tylko regulator pompy wtryskowej.
Problem dotyczy - sprawdzenia regulatora odśrodkowego regulującego obrotami silnika w agregacie prądotwórczym, 2-suwie, 230v Bass Polska BS950 lub innej firmy. Nie potrafię ustawić regulacji tak, aby agregat w zakresie obciążenia znamionowym obciążeniem utrzymywał obroty silnika a w konsekwencji napięcia które spada przy obciążeniu znamionowym do około...
Może ktoś wie co w nim należałoby poprzestawiać, aby mniej restrykcyjnie reagował na parametry zasilania, a już napewno nie wyłączał napięcia na wyjściu. Tak. Wie :D . Zaczćc od zmierzenia napiecia wyjściowego agregatu w funkcji obciążenia. Zależnie od wyników zwiekszyć w agregacie napięcie wyjściowe o kilka procent, regulując naciąg spreżyny regulatora...
Pomijając to nieszczęsne koło zamachowe i mocowanie wału pędnego to największym błędem jest przekładnia pasowa. Jak znam zasadę pracy generatora spalinowego to chodzi o stałe obroty nie zależnie od obciążenia prądnicy. Znaczy to tyle że jeśli prądnica obciążona 40W to silnik pracuje na obrotach około 1500 przy lekko uchylonej przepustnicy (prawie bez...
W agregacie prądotwórczym nie będzie linki gazu, obroty będą regulowane tylko przez regulator silnika. W takich urządzeniach bardzo ważna jest stabilizacja obrotów, na określonym poziomie..
... Moge tez mieć silnik ze złomu po cenie za kg. np z mondea czy astry. A jak zrealizujesz regulator obrotów do takiego silnika? Przecież nie będziesz stał przy agregacie i ręcznie dodawał lub odejmował "gazu" w zależności od obciążenia. Agregaty benzynowe tej mocy są stosunkowo tanie i ogólnie dostępne, między innymi na Alledrogo. Oczywiście chodzi...
Musisz dorobić dźwignię regulatora, wyregulować zapłon i zawory, sprawdzić filtr oleju, wlać olej o specyfikacji SAE-30. Nawet taki, jak do kosiarek czterosuwowych. Przerwa na przerywaczu 0.3mm, kąt wyprzedzenia zapłonu 23 stopnie, luz zaworowy 0.05mm dla obu zaworów, mierzony na zimnym silniku. Ten regulator obrotów jest ważny gdy silnik napędza agregat...
Czytałem ten poprzedni Twój temat ale nim zdążyłem cokolwiek napisać został przeniesiony do kosza. Nawet bez zdjęcia, każdy, kto się tym interesuje, od razu domyśli się, że chodzi o agregacik GG400, i tak jest w rzeczywistości. Wyprodukowany przez firmę Auto Union, dzisiejsze Audi. Przeznaczenie tak jak napisałeś, ładowanie akumulatorów i zasilanie...
Nic się nie przerabia- przy agregacie (silniku) są ustawione obroty max 1500. Ten sam silnik w ciągniku ma większe obroty pracy i wystarczy regulacja na zewnątrz pompy i miernik obrotów albo przy agregacie miernik częstotliwości. Chyba nie do końca i zależy od modelu silnika, skąd pochodzi itp. Dla tych samych silników czasami mamy w pompie regulator...
Bo o ile wiem to w agregatach przepustnicą steruje regulator odśrodkowy. W tych maleństwach jest już silniczek krokowy (sterujący bezpośrednio ośką przepustnicy, nie jak w samochodzie - że steruje dopływem powietrza). Krokowiec dostaje pełne sterowanie z płyty inwertera, więc ma niezłą kontrolę nad tym, kiedy otworzyć mocniej przepustnicę. Tylko zapłon...
Mam chyba dokładnie taki sam gaźnik w moim agregacie prądotwórczym. Odpowiedź do postu #1 Gaźnik posiada śrubkę ze sprężynką, która nie pozwala przepustnicy zamknąć się do końca, obrót w prawo zwiększa szczelinę i zwiększa obroty silnika. Jest to regulacja wolnych obrotów silnika. Jest też druga krótsza śrubka też ze sprężynką. To jest wkręt do regulacji...
Z tego co ja wiem o agregatach prądotwórczych to częstotliwości pilnuje regulator obrotów silnika - standart 1500obr/min. Natomiast wzbudzenie , czyli napięcie na zaciskach prądnicy jest regulowane regulatorem elektronicznym. Jeżeli jest dobry to napięcie nie ma prawa zmieniać się więcej jak o kilka woltów. Moja sugestia: posprawdzaj na początek wszystkie...
Spróbuj skorygować regulator obrotów silnika. Wydaje mi się, że silnik zbyt szybko reaguje na zmianę obciążenia prądnicy.
a teraz na serio bym prosił. Silnik ten ma być umieszczony na rowerze 4 kołowym.... NA rower agregat i silnik i jedziemy ale zdało by sie mieć regulator obrotów.... tylko nie wiem czy coś takiego istnieje ??
Witam. Brakuje 3 fazowego transformatora sumującego do obwodów samowzbudzenia oraz dławika z ruchomym rdzeniem do regulacji napięcia wzbudzenia a tym samym napięcia wyjściowego. Dzwoniłem już nawet do kolegi który ma jedna z większych firm zajmujących się obrotem agregatami w Zabrzu ale nie ma takiego regulatora.
Witam. Od dłuższego czasu męczę się z silnikiem kubota (4 cyl.) w agregacie naczepowym carrier maxima z 1995r. Sprawdzony układ zasilania paliwem (pompa daje prawidłowe ciśnienie na sekcjach, wtryski ok.), zregenerowana głowica, ciśnienie sprężania do przyjęcia. Objawy: ogólnie mocno dymi na czarno, co ciekawe - chwilami mocniej, chwilami przestaje...
agregat regulator obrót agregat honda regulator obrót agregat prądotwórczy regulator obrót
kabel rozciągnąć robienie pętli assemblerze przyciski przestają działać
proace subwoofer pcf801 odbiornik
Objawy uszkodzenia termostatu w kotle Beretta Quadra Lokalizacja przekaźnika pompki paliwa w John Deere 5720