Wystarczy tych jałowych dyskusji bo to nie rozwiąże problemu W załącznikach schemat klimy, moduł 1023 to regulator obrotów dmuchawy sterowany z modułu klimy 419 do którego masz opis złącza W 9 na 10 przypadków usterek wina leży w regulatorze obrotów dmuchawy
Zdaje się że główne bezpieczniki masz w schowku, a te o których mówimy za schowkiem.
Witam Was pacjent Berlingo 2003. Nawiew nie działa wcale. Nie znalazłem przekaźnika dmuchawy w mk2 już jest . Zasilania wentylatora na mierniku brak, żarówka podpięta również nie działa. Wyjąłem opornik rezystor dmuchawy przejście prądu jest na tym termicznym cudzie u nasady . Co do bezpieczników sprawdziłem jakieś 80% niestety opisy Berlingo M49 MK1...
Dzień dobry, Panie i Panowie. Zmagam się z problemem – otóż chcę zrobić do swojego samochodu elektryczne doładowanie w oparciu o dmuchawę do liści. Do sterowania dmuchawą postanowiłem użyć jej własnego potencjometru, który też zostanie zamontowany pod pedałem gazu, tak aby doładowanie włączało się od około 80% wciśnięcia gazu. Dmuchawa jest na 12 V,...
Regulator obrotów dmuchawy ci padł,ten za schowkiem.
Zwarte tranzystory regulatora obrotów dmuchawy, typowe w tym modelu.
ee.. no to skoro nie masz pojecia o zasadzie działania to pewnie niewiele samemu zrobisz.. przy dmuchawie w kanale powietrznym umieszony jest regulator obrotów dmuchawy.
Mam tipo z 94'.Miałem ten sam problem.Do porady Tadzia 47 należy dodać iż przyczyną przepalenia oporników w regulatorze obrotów dmuchawy jest najprawdopodobniej zanieczyszczenie komutatora,aby go wyczyścić należy jednak rozmontować silnik dmuchawy co wymaga czasu oraz cierpliwości,ale jest możliwe.Należy pamiętać też o skontrolowaniu stanu szczotek.
Hej, wie ktoś czy aby dobrać się do układu sterowania muszę demontować schowek?
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Witam, wygląda jakby dmuchawa za mocno wychładzała palenisko???!!! Masz regulator obrotów dmuchawy??? Daj jakies zdjęcia??? Pozdro Kroll15
Witam, chciałbym sobie zrobić regulator obrotów dmuchawy w samochodzie. Obecne - firmowe rozwiązanie to polega na tym, że z przełącznika idą 3 kable które są połączone z nawinietym na ceramiczny korpus drutem oporowym z 3 odszczepami. Na pierwszym biegu to około 10ohm na drugim 7ohm a trzeci połączony bezpośrednio z silnikiem dmuchawy. Problem w tym,...
Przeciąłem stary przewód i dałem nowy od bezpiecznika do regulatora obrotów dmuchawy. Na razie po kilku dniach wszystko działa. Dziękuję za pomoc.
Ta sprężynka to blokada ,której celem jest to aby dźwignia przełącznika zatrzymywała się w określonych pozycjach.Może jej nie być.Sprawdź tego V-Mosa,wstaw BUZ 10,11,12
Przykładowe rozwiązanie: http://serwis.avt.pl/manuals/AVT3116.pdf Co prawda ręczna regulacja, lecz trochę teorii oraz praktyczne wykonanie.
Zacznij od namierzenia regulatora obrotów dmuchawy, (element wkręcony w tunel nawiewu pod kokpitem). Stamtąd należy rozpocząć pomiary.
Kiedyś , gdzieś na forum widziałem schemat wewnętrzny regulatora dmuchawy do renaulta. Wpisz renault-dmuchawa , może znajdziesz.
dalej walcze z tym ukladem, wymienilem triaka mocy MOCA 3022, pozamienialem kondziolki i dalej kicha. acha magik byl i tez al sobie spokuj. poogladalem sobie przebiegi na oscyloskopie i wyglada to tak ze z procka atmela ida na optotriaka trzy szpilki co 3 ms , jezeli reguluje sie predkosc dmuchawy (potencjometr w tylko w obwodzie atmela ) to rozszera...
Witam. Wyciągnij wtyczkę od dmuchawy i sprawdź czy wybija. Jeżeli nie to problem tkwi w regulatorze obrotów lub w samym silniku dmuchawy. Silnik możesz sprawdzić "na krótko".
Czy ktoś zna budowę regulatora obrotów dmuchawy w Oplu Rekordzie z 1983 r. W czasie przesuwania potencjometra, dmuchawa nie pracuje. Dopiero w skrajnym położeniu działa na pełnych obrotach. Proczę o opis lub schemat.
Zaczynając od najtańszych, zobacz, czy nie skorodował bezpiecznik Maxi pod BSM, sprawdź, czy na regulator obrotów silnika dmuchawy dochodzi napięcie po uruchomieniu silnika, lubi się wypalać złącze i płytka regulatora.
Witam, mam wypróbowany zchemat płynnego regulatora.Prąd musi być w zależności od potrzeb w twoim przypadku ok.4A.Wymiana kondensatora na 100nf zniża dolny próg zadziałania.Można stosować ten układ do regulacji prądu w prostownikach. Pozdrowienia!
Regulator obrotów dmuchawy z Poloneza.
Bezpieczniki na swoim miejscu i sprawne?? Co to za przewód "zasilający"; sam silnik dmuchawy czy też układ wykonawczy regulatora obrotów dmuchawy?
Dzięki :) .... a jak się dostać do tego wentylatora ? ...całą deskę trzeba rozbierać ?
Witam potrzebuje porady fachowej,czy ten regulator będzie się nadawał do regulacji obrotów dmuchawy..
Uszkodzony tranzystor regulatora obrotów wiatraka. Umieszczony pod schowkiem obok dmuchawy mocowany na dwa wkręty (kostka biała). Cena nowego modułu to około 130 PLN w serwisie chyba ze zmienisz sam tranzystor.
Jak masz w pobliżu stację złomowania pojazdów, to możesz poszukać tam w jakimś Polonezie regulator obrotów dmuchawy nawiewu. Od zwykłego klawiszowego przełącznika biegów dmuchawy różni się ciągłym a nie skokowym ruchem klawisza. Wewnątrz jest ... dokładnie to co na schemacie powyżej.
Witam, mam z tym podobny problem, napięcie na tych grubych kablach pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika, proponuję sprawdzić na krótko, dwa grube kable czarny i czerwony które wchodzą do dmuchawy oddzielnie (nie z dwoma cienkimi w kostce - te wchodzą na regulator obrotów dmuchawy) radzę podłączyć oddzielnymi kablami do akumulatora. Może być problem...
Witam gdzie znajduje się regulator obrotów dmuchawy w scania 124 2004r ??
Tak, uszkodzony regulator obrotów dmuchawy.
Regulator obrotów dmuchawy tzw. "jeż" poległ.
Wykręć płytkę regulatora obrotów- dostęp od spodu obudowy dmuchawy- pod schowkiem pasażera. Często wystarczy przylutować niekontaktujący styk/blaszkę widoczną po demontażu. Sprawdź wcześniej jeszcze bezpiecznik- PN ma dwa bezpieczniki- jeden do czwartego biegu wentylatora( przez przekaźnik) a drugi do trzech niższych biegów. Ale najczęściej jednak płytka......
Przekaźnik z elektroniką (prawdopodobnie regulator obrotów silnika dmuchawy sygnałami "PWN ") podaje ci info podłączenia niestety w języku niemieckim oraz linka na zakup nowego. http://www.usedecus.com/en/others/ebersp...
Problem "wariującej dmuchawy" błąd 01272- wymiana regulatora obrotów dmuchawy i wszystko chodzi ok. znajduje sie on nad filtrem przeciwpyłkowym, wewnątrz obudowy. Usterka okazał sie peknięty wzdłuż tranzystora silikon, przez który dostała sie wilgoć do regulatora (chyba 1 taki przypadek) gdyz wszystkie elektroniczne części pokryte są od góry silikonem...
No właśnie nie wiem jaki to typ silnika .... Może uda mi sie to sprawdzic .... Wiem jedynie ze silnika napedza wentylator ktory ogrzewa pomieszczenie dzieki umieszczonej "chlodnicy" ogrzewanej przez c.o. Jezeli bede wiedzial cos wiecej zaraz napisze Wielkie dzieki Kuba Dodano po 3 A co w przypadku gdy silnik bedzie z kondensatorem rozruchowym ??
Sugeruje wymienić regulator obrotów dmuchawy(koszt okolo 120zł)Oczywiście najpierw trzeba go sprawdzic!!!
Zastępczo kup moduł regulatora obrotów dmuchawy do Daewoo, wśrodku ma nic innego jak 3 rezystory, ma za to solidny aluminiowy radiator i kosztuje około 20zł.
W międzyczacsie poczytałem i dowiedziałem się że mimo silnika bezszczotkowego mozna go regulować regulatorami tyrystorowymi. Obecnie zastanawiam sie czy kupowac "regulator obrotów dmuchawy" za 50 czy to samo zapewni sciemniacz za 15zł Dodano po 2 Doczytałem też że dobre są sterowniki na scalaku U2008
Problemem może być uszkodzony regulator obrotów dmuchawy. Jest to elektroniczny moduł z aluminiowym radiatorem i 5-cio pinową wtyczką umieszczony w obudowie nagrzewnicy od stronie kierowcy.
Witam ! Zazwyczaj triak jest jednocześnie włącznikiem/ wyłącznikiem i regulatorem obrotów dmuchawy, dlatego zastanawiam się co wyłącza dmuchawę po dojściu do nastawionej temperatury ? Być może masz ustawione 90stopni C ?, a wtedy zadziała zabezpieczenie przed zagotowaniem wody. To są moje domysły, nie znam tego sterownika. Rozkręć sterownik pokaż co...
Witam! Posiadam W202 2.5D Automat z 95r, Problem mam ze sterownikiem dmuchawy, wszystko działa z wyjątkiem właśnie dmuchawy, na pożyczonym sterowniku jest OK, więc dmuchawa dobra, w sterowniku regulacja odbywa się za pomocą potencjometru, ale co dalej ? Idzie tylko jakiś sygnał do regulatora obrotów dmuchawy, który jest przy dmuchawie ? Ma może ktoś...
Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy WARSZAWA miała dmuchawę?
Witam Taki regulator mozna kupic w sklepie z częsciami samochodowymi ,regulator taki przechodzi do Poloneza Caro i reguluje płynnie obrotami silnika dmuchawy.
Sprawdź silnik dmuchawy na akumulatorze z auta a nie na jakimś małym akumulatorze. Jeśli silnik nie zadziała prawidłowo, to albo sprawdź szczotki silnika albo zmień na inny, sprawny. Mam nadzieję, że w aucie wymieniano filtr pyłkowy-kabinowy i regulator obrotów dmuchawy nie został dodatkowo uszkodzony przez "zabity brudem" filtr.
Na cienkim przewodzie dochodzącym do regulatora (jest przy silniczku dmuchawy) napięcie regulacyjne powinno sie zmieniać od ok. 1V (dla minimum) do ok. 5V (dla max).Jeżeli tak jest, a silniczek nie ma zwarcia na wirniku - to regulator do wymiany.
Producent zapewne się zabezpieczył przed spaleniem regulatora/silnika w momencie startu silnika przy ustawionych niskich obrotach. Regulatory z dużą możliwością regulacji najczęściej wyposażone są w specjalny układ rozruchowy który w momencie włączenia silnika "puszcza" go na maksymalnych obrotach a następnie zwalnia do ustawionych wcześniej co zabezpiecza...
Grzechu , nie pomyślałeś ,że aby Ci pomóc muszę stracić punkty aby pobrać zdjęcie? W tych sterownikach obrotów leciały przeważnie tranzystory - jest na forum jaki zamiennik , szukać!
Do patryk-84a , ja ten układ mam już prawie 4 lata, a internet mam od niedawna i tam znalazłem Twój schemat ,a jest to płyta US-45B .Chciałem się tylko dowiedzieć jak Ci to pracuje ja po kilku próbach (parę rozerwanych IRF i kondensatorów )rzuciłem to i jadę na regulatorze obrotów dmuchawy z poloneza .Zrobię zdjęcia to Ci pokarze jak ja to zrobiłem
A może warto zastosować gotowe regulatory obrotów silnika za pomocą PWM. Jest bardzo duży wybór takich regulatorów w zależności od mocy silnika i są stosunkowo tanie. Regulator PWM już z swojej zasady działania jest sterowany stałym napięciem regulacyjnym które można dobierać w odpowiednich granicach. Tu przykład zastosowania gotowego regulatora PWM...
zrobić regulator obrót dmuchawa regulator obrót silnik dmuchawa regulator obrót dmuchawa renault
lexia sterowniki interfejsu proporcje paliwa mostek l293d
grafik pracy excel grafik pracy excel
SATEL MICRA brak sygnału włamania na telefon – konfiguracja SMS, GSM, powiadomienia Podłączenie licznika w Iveco Daily 2.8 - schematy i porady