Po wyjęciu układu triak nie powinien przewodzić - albo masz wadliwy element albo go źle wkładasz. Schemat i płytka wyglądają poprawnie. Sprawdź może miernikiem (jeżeli masz taki zakres to napięcie złącza) między A1 i A2 - tu masz PDF (http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-... - w żadną stronę nie powinno być...
Triak + scalak miękko startuje i ma sprzężenie zwrotne prądowe stabilizacja bez tacho częściowa, natomiast drugi tylko regulacja ręczna, ile ustawisz tyle masz przy pracy bardziej zwalnia bo z niczym nie porównuje.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Możesz zastosować prosty regulator obrotów dla silników komutatorowych. Pełno tego jest w internecie, sprawdź tylko czy moc będzie odpowiednia tego regulatora.
Nie orientuje się dobrze w tych sprawach ale do szkoły też potrzebuję regulator obrotów i kupiłem na allegro. Wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/21_12260841... Jak chcesz to mogę wrzucić schemat i spis elementów.
Tak zasilanie L-N IN 230V, OUT wyjście na silnik , będzie działało z silnikiem komutatorowym.
Odkurzacz marki clatronic. Jeśli chodzi o podłączenie silnika bezpośrednio do sieci bez tego układu sterowania to silnik również działa normalnie tak jak z ukł. sterowania ustawionym na min. lub max.
Tu na tym zdjęciu masz regulator obrotów tak producent go zamontował .
Obejrzyj dokładnie silnik, ja nie bardzo je odróżniam (komutatorowy od indukcyjnego). Jak regulator obrotów nie działa to raczej na pewno jest to silnik indukcyjny. Jednak warto sie upewnić zanim wyda się kilkaset złotych na falownik 1kW. Sęk w tym że falownik nie działa tak jak regulator. To jest bardziej skomplikowane i nie wiem czy moc silnika nie...
Nie, to jest regulator obrotów do silników komutatorowych. Twój wentylator ma silnik pewnie indukcyjny. Poczytaj jaki rodzaj silnika i taki dobierz regulator.
Zobacz na aukcjach np to: AVT1007 B Regulator obrotów silnika elektrycznego ważne aby był do silników komutatorowych.
czy regulator obrotów ACS THR2KW bedzię pasował do silnika komutatorowego Do komutatorowego tak, ale ten z załączonych fotek to silnik indukcyjny.
Co to za kondensator przy silniku komutatorowym?
Tanim i prostym sposobem jest regulator obrotów silnika komutatorowego , skorzystaj z wyszukiwarki a znajdziesz tego pełno do samodzielnego montażu lub gotowca.
Witam. Pod te silniki nie podpina się kondensatorów.To jest silnik komutatorowy ,najlepiej podpiąć go poprzez regulator napięcia,bez regulatora wejdzie na najwyższe obroty.
Witam . Ten regulator jest do silników komutatorowych nie indukcyjnych .Układ który bym zastosował to AVT1613. Pozdrawam .
Ten regulator nie nadaje się do silnika jaki jest w tym okapie. Służy do regulacji obrotów w silnikach komutatorowych jak w wiertarce, odkurzaczu itp.
Znalazłem materiał na yt o tym
Lepszy jest regulator odkurzaczy Zelmer /2kW/ i bezpieczniejszy.Można kupić w serwisie.Jak nie dasz rady to mogę kupić.
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
Ale chcesz tym sterować w pralce, czy masz ten silnik wymontowany i przeznaczony do innych celów? Jeśli to drugie, to wywal ten sterownik i zastosuj jakiś gotowy moduł lub zrób coś sam od podstaw. Schematów masz całą masę. Wpisz sobie w google "U2008", "TDA1085C" lub "regulator obrotów silnika komutatorowego". Gotowce np takie: http://www.jmtcontrol.pl/regulatory-siln...
gdzie podłączyć zasilanie układu (230V), oraz gdzie i jaki podłączyć potencjometr. Zasilanie 230V do N - L Silnik komutatorowy do F - L (uzwojenie wzbudzenia połączone w szereg z wirnikiem) Prądnica do 1 - 2 Zamiast R36 przyłącz potencjometr 1Mom Pozostałe styki wolne Regulując potencjometrem powinieneś mieć regulację obrotów. praktycznie trzeba to...
Potrzebuję ok 50 szt. regulatora obrotów jednofazowego silnika komutatorowego. Musi być bezpieczny (izolowany z zewnątrz) z łatwym montażem, łatwym podpięciem. Wzór - 77.1000 (Zelmer) 03.12.2011 Znalazłem wykonawcę. Dziękuję
Stosuję ten układ (lecz z innymi wartościami elementów. R1=2,7kΩ/2W; R2=5,1kΩ/2W; C1=C2=220nF/250V) już kilka lat jako regulator napięcia (mocy) prostowników samochodowych, regulator obrotów silników komutatorowych, regulator lutownicy itp. Jedynym minusem jest wprowadzanie do sieci zakłóceń, jednak tą wadę rekompensuje prostota układu a wymagający...
To wolnego masz tego flexa, bo mój kręci 11000 obrotów :) Możesz zastosować dowolny regulator obrotów silnika komutatorowego. Musisz tylko dobrać jego moc do mocy urządzenia.Odpada stosowanie ściemniaczy do żyrandoli (inny rodzaj obciążenia). Tu przykładowe schematy: http://www.elektroda.net/warsztatowe/tyr... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Witam mam takie pytanko mam regulator obrotów na triaku do silnika komutatorowego i chciałbym go przerobic tak aby silnik startował jak najwolniej ! Może dodac diak Proszę o pomoc jak mogę to zrobic !
Ten symbol oznacza silnik elektryczny komutatorowy.
Tu masz opis tego co kupiłeś. Regulacja obrotów w silnikach komutatorowych, regulacja mocy grzałek, jasności świecenia żarówek żarowych.
Wszystko zależy od tego jaki silnik jest w wentylatorze. Bo jeśli tradycyjny komutatorowy to będzie działać z dowolnym regulatorem PWM-najwyżej najniższe obroty nie będą działały. Ale jeśli wentylator ma silnik BLDC taki, jak w komputerowych wentylatorach to regulacja może nie działać wcale, dawać niezadowalający zakres lub wręcz uszkodzić wentylator.
Oki a czy takim regulatorem da sie regulowac obroty silnika indukcyjnego? Kolega nie napisal czy jest to silnik komutatorowy "uniwersalny" czy indukcyjny.
Mam pytanie, silnik jest komutatorowy czy asynchroniczny?
Silnik komutatorowy czy indukcyjny?
(at)vitz Pewnie jakiś debil próbował naprawić. Przecież masz potencjometr w regulatorze. Poza tym, to tak nie działa. Tam jest hallotron liczący impulsy, a nie zadający rezystancje. Silnik jest komutatorowy, wiec w razie czego regulator fazowy 2000W z Allegro
...komutatorowy
Z tym modułem możesz mieć problem, wykorzystaj do tego regulator obrotów z odkurzacza.Ja używam takiego regulatora do sprawdzania silników komutatorowych.
Taniej będzie kupić jakiś kit z cyklu "regulator obrotów wiertarki, czy innego silnika KOMUTATOROWEGO. Są też różnego rodzaju pedały sterujące do maszyn, które można zaadoptować do nożnego sterowania (jeśli nie ma się pomysłu na mechaniczne rozwiązanie.
Witam ! Regulator który kupiłeś nadaje się do silników komutatorowych. Silnik który posiadasz nie jest silnikiem komutatorowym dlatego regulator źle reguluje obroty.
Witam! Kolega Jozefg raczej ma racje, oporność triaka jest nie wielka, nawet bardzo mała, a oporność potencjometru, to 500K, teoretycznie to nie może mieć wpływu na regulację obrotów, ta regulacja musi być w bramce, więc tak jak kolega Jozefg to poprawił. Pozdrawiam
Niestety Krzyśma rację. Nie ma racji. Podłącz wiertarke komutatorową (bez regulatora obrotów!) pod wyprostowane AC i się sam przekonasz :D.
Po pierwsze popraw temat bo bije w oczy. Po drugie co to za szlifierka? Jaki silnik, indukcyjny jednofazowy, a może trójfazowy czy komutatorowy?
Jesteś pewien że ten regulator jest do silnika synchronicznego a nie komutatorowego ? Raczej nie nadaje się gdyż na schemacie podłączenia masz 2 przewody do komutatora.
Ten regulator jest w pełni elektroniczny i pracując z silnikiem komutatorowym jest najlepszym z układów regulacji obrotów, więcej co wymyślono to tylko sprzężenie zwrotne z prądniczką.
Witam ! Czy jest to silnik komutatorowy ? Pozdrawiam. Stefan
Dzień dobry wszystkim , mam do Was znawców pytanie: Posiadam silnik dość stary z pralki ( firma NOVA )bez szczotkowy . Chciałem zamontować go do takiej małej tokarki do drewna,ale potrzeba mi w zasadzie jakiś TANI regulator obrotów .Na aukcjach allegro są tylko do silników komutatorowych .... da się to jakoś tanio obejść ?
Mam pytanko czy można zastosować regulator obrotów silnika do innych silników niz komutatorowy??Bede wdzieczny za odpowiedź to jest kit J-220
A mnie interesuje , do jakiego silnika chcesz podpiąć ten regulator , bo ten układ będzie działał prawidłowo tylko z silnikami komutatorowymi , zamiast silnika podłącz żarówkę tak jak na obrazku z postu 8 i sprawdż , czy żarówka reaguje na obroty potencjometru. . Myślę , że nie masz 10 lat i wiesz , że w tym układzie występuje napięcie niebezpieczne...
Nie wiem, czy odpowiednio załapałem twój problem. Ale jeśli myślisz o urządzeniu napędzanym silnikiem indukcyjnym, jednofazowym ( nawet i komutatorowym) o mocy rzędu kilkuset Watt to możesz z powodzeniem zastosować regulator handlowo zwany fazowym lub obrotów. Kolego! Na znanym portalu pod hasłem regulator prądu lub obrotów silnika widać nie mało. Pytanie...
(at)gumisie Porównaj schematy :D Jeszcze jedno - do silnikow komutatorowych zakładam do tych sciemniaczy mostek Gretza pomiędzy silnikiem a regulatorem. Masa chińskich maszyn do przetwórstwa tworzyw sztucznych tak ma rozwiazaną regulację obrotów. Tyle, że to silniki 220VDC z magnesem trwałym. Może jutro sprawdzę taki regulator, bo kupiłem ostatnio ich...
Oba regulatory się nie nadają. Pisze w opisach, że do komutatorowych (szczotkowych) silników.
To na pewno jest zwykły silniczek komutatorowy i nie zaszkodzi mu zmiana biegunowości. Moc takiego silniczka też zapewne nie jest duża, więc zbuduj jakiś prosty regulatorek obrotów, np. http://www.elektroda.net/dla_domu/reg_ob... Manetka, to zapewne potencjometr, więc da się podłączyć do układu.
Witam, tym regulatorem to można regulować obroty silnika komutatorowego lub jakiejś dmuchawy jedno fazowej. Tak jak pisałem na PW, takim przełącznikiem nie zmienisz kierunku wirowanie tego silnika, chyba że zastosujesz również styczniki.
Jedną z dość leciwych technik w silnikach komutatorowych jest wykorzystanie szpilek napięcia przy przełączaniu uzwojeń wirnika. Wtedy można mieć elegancki regulator obrotów na dodatek z ich stabilizacją.
Silnik komutatorowy może być szeregowy albo bocznikowy częściej spotyka sie ten pierwszy, zaletą takiego silnika jest łatwość regulacji obrotów, regulatorem fazowym (jak ściemniacz oświetlenia) wadą takiego silnika jest bardzo miękka charakterystyka - wysokie obroty bez obciążenia, mocno spadają pod obciążeniem. Jeśli silnik ma 25000 Obr/min to będzie...
Z opisu kolega ma silnik komutatorowy z kondensatorem przeciwzakłóceniowym. Regulator jest ok ale zależy ile ma zbić obroty. Przy minimalnych jest dość niestabilny. Nie można użyć silniczka od wkrętarki z oryginalnym regulatorem?.
Odradzam ten silnik w takiej aplikacji. Po pierwsze są to zazwyczaj silniki o konstrukcji otwartej co kłóci się z wiórami z obróbki. Po drugie te silniki bardzo niechętnie dają regulować swoją prędkość obrotową a w posuwie nawet amatorskiej tokarki to ważna funkcja. Gwintów przy takim napędzie i tak nie wytoczysz ale i tak minimum co ci potrzeba to...
To się raczej nie uda. Silnik jest trójfazowym silnikiem indukcyjnym prawdopodobnie z 1 parą biegunów na 310 Hz (stąd takie wysokie obroty). A regulator jest przeznaczony (tak wynika ze schematu) do silnik jednofazowego, komutatorowego. Aż cud że to ruszyło chociaż trochę. Marek
. Możesz spróbować użyć regulatora obrotów od odkurzacza. A co jak w odkurzaczu jest silnik komutatorowy? Autor ma silnik klatkowy, którego obroty zależne są od częstotliwości sieci. Zmniejszenie napięcia (na pewno nie regulatorem fazowym, bo to grozi uszkodzeniem silnika) również spowoduje zmniejszenie obrotów, ale ze względu na zmniejszenie mocy.
Sterownik na 40W nie nadaje się do tego silnika. W pralkach moce silników komutatorowych to około 280-400W.
Silnik komutatorowy DC 700W na 230V, stojan magnesy stałe do napędu podajnika taśmowego.
czy na pewno dobrze dobrałem ściemniacz do W/W zadania? Nie. co może być przyczyną nieprawidłowego działania? Nieprawidłowy dobór osprzętu do zastosowania :) A na poważnie, zapewne masz do czynienia z silnikiem indukcyjnym, a wskazany ściemniacz nadaje się do obciążeń rezystancyjnych (żarówki) (ew. silników komutatorowych). Powinieneś zaopatrzyć się...
Witam, Jest tam silnik komutatorowy prądu zmiennego. Można regulować obroty regulatorem fazowym (ściemniaczem do żarówek) albo regulatorem z wiertarki. Regulator podłączasz pomiędzy filtrem przeciwzakłóceniowym a zasilaniem silnika.
Podłączę się do tematu bo akurat naprawiam taka nagrzewnicę. Triak od sterowania żarnikiem musi być jak w oryginale lub zamiennik zbliżony parametrami. Nie ,,chodzą" popularne triaki BT.. i inne stosowane w ściemniaczach i regulatorach obrotów silników komutatorowych. Podstawową różnicą jest prąd bramki, który jest kilkukrotnie mniejszy w oryginale....
Witam mam takie pytanko bo chciałbym zrobic regulator obrotów do praleczki z silnikiem komutatorowym według tego schematu tylko niewiem jakie wartości powinny byc rezystorów R4,R10,R15 i jakie wartości rezystorów wstawic oby uzyskac np 500 obrotów na wirowaniu i co oznacza ramp na schemacie Proszę o pomoc !
Witam. Mam problem z silnikiem komutatorowym 230V. Regulator obrotów na scalaku U210B i triaku BTA 16/800B. W czasie pracy szczególnie na srednich obrotach silnik nagle zwieksza prędkość, powiedzmy na 0.5sek i wraca na zadane obroty, taka przypadlość zdarza się co kilka sekund. Czy to moze być wina triaka? Na najwyższych obrotach tego efektu jakby nie...
Jeśli jest to silnik klatkowy to regulatorem do silnika komutatorowego nie zrobisz nic
Może taki regulator obrotów wyjęty z odkurzacza działać w tym przypadku? W odkurzaczach bodajże są silniki komutatorowe.
Silniki DC mają większe moce od silników AC przy mniejszych gabarytach. Silnik DC 15kW można spokojnie wziąć na ręce. Przynajmniej ja taki mam (ale nie używam, po prostu leży i czeka..). Jak chcesz go sterować, od Umax do "0" czy może jakichś minimalnych obrotów? Regulatorów napięcia do silników DC (komutatorowych) jest sporo i sądzę, że łatwiej wysterować...
Dlaczego nie skoro jest taka konstrukcja ktora pozwala na podlaczenie na zasilaniu. Denerwuje mnie te buczenei strasznie bo nie wiem czym to jest spowodowane oraz czy jakbym wzial regulator do innych silnikow dajmy na to komutatorowych to czy by nie bylo lepiej
Czy chociaż na czkawkę startową ktoś ma jakiś pomysł? Mój wpis wyżej czytałeś? Trzeba, zmienić albo regulator albo silnik. Porównując motoryzacyjnie lejesz do diesla benzynę i dziwisz się że źle działa. ale tylko w jednym, rosyjskojęzycznym zauważyłem taką czkawkę. A tam też regulator od silnika indukcyjnego podłączyli do silnika komutatorowego?
Z silniczkami komutatorowymi tez całkiem niezle się spisuje.
AEG Matura, Simens stosowały szybkoobrotowe silniki od dawna. Jak masz koło pasowe o średnicy około 3cm, na pasek wieloklinowy, to silnik będzie miał około 1500 obr/min. Do regulacji obrotów można zastosować regulator mocy z odkurzacza. Prądnicę tachometryczną możesz wtedy wyrzucić.
(at)koledzy Nie ma co się sprzeczać,mam taki regulator i wiem że można nim regulować obroty silnika komutatorowego pralki automatycznej.A tak na marginesie, taki silnik nie nadaje się do szlifierki (chyba że to ma być amatorska zabawka).
A jak masz model (napęd): tarcza bezpośrednio na silniku czy przekładnia? Jeżeli przekładnia to raczej bez problemu zmienisz koła. Bezpośrednio i takie obroty to oznacza silnik komutatorowy - raczej nie myśl o regulatorze - znacznie spadnie moment obrotowy.
Witam! Silniki indukcyjne 1-fazowe, o ile nie zostały specjalnie skonstruowane do pracy na niższych obrotach, będą zawsze pracowały na obrotach synchronicznych pomniejszonych o poślizg (kilkanaście %). Jest wyjście z sytuacji: zastosowanie silnika komutatorowego szeregowego, zasilanego poprzez regulator obrotów na triaku (lub tyrystorze) - rozwiązanie...
W drugiej sprawie- transformator 230V/10V (230?). Po stronie pierwotnej regulator obrotów, po wtórnej prostownik. Rozwiązanie proste i dające separację od sieci. https://abc-rc.pl/product-pol-11812-Regu...
Dzięki za radę spróbuję tak zrobić , zobaczę co z tego wyjdzie. Jakby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł jak rozwiązać temat regulacji obrotów w silniku komutatorowym bez zbytniej straty mocy to będę wdzięczny
Ten regulator jedynie zmniejszy moc silnika. Raczej spali mu uzwojenia, o ile wcześniej sam nie zakończy żywota. :cry: To jest regulator do WYLACZNIE (!!) silników komutatorowych, a nie asynchronicznych .
A jaki koszt zakupu odpowiedniego falownika? Chyba duży i nieopłacalny ? A takim silniku będę w stanie płynnie regulować obrotami ? http://allegro.pl/silnik-komutatorowy-ty...
Może i są ale w większości to komutatorowe .Do regulacji silników klatkowych potrzebny będzie falownik.Ta ukośnica pewnie jest na silniku komutatorowym (posiada szczotki)i do regulacji obrotów będzie dobry wyżej podany regulator.
Witam, na modyfikowanym sinusie może działać: - laptop, komputer (bez aktywnego pfc w zasilaczu) - elektronarzędzia (np. szlifierka kątowa, wiertarka) - czyli wszystkie silniki komutatorowe (regulatory obrotów mogą nie działać prawidłowo ale niu muszą) - żarówki energooszczędne Silniki indukcyjne (np pompy wody, klimatyzatory, lodówki) mają problem...
No to na logikę w wentylatorze kanałowym raczej nie powinno być szczotek - iskrzycieli :-) Pytam ponieważ chcę kupić do niego regulator obrotów - "do regulacji niewielkich jednofazowych silników indukcyjnych" który "nie nadaje się do regulacji komutatorowych silników prądu stałego i indukcyjnych 3-fazowych". /z opisu producenta/ Producent wentylatora...
Witam! Ten silniczek komutatorowy nie nadaje się do tak ciągłej pracy (5h ciągle od załączenia?). Obawiam się że niedługo "pociągnie". Tym niemniej polecał bym dla tego silniczka i innych komutatorowych wypróbować regulator oparty na układzie U2008 - opis był publikowany w EP, a zestaw jest dostępny w ofercie AVT. Ten stosunkowo prosty regulator dobrze...
Trzeba określić jakiego typu silnik jest w tej pompce zastosowany. Ogólnie takie regulatory to nadają się do regulacja mocy świecenia tradycyjnej żarówki lub sterowanie obrotami silnika komutatorowego . Z silnikami klatkowymi tego typu regulatory radzą sobie zdecydowanie gorzej i tu efekty raczej są mizerne(taki obstawiam, że jest u Ciebie). Jeżeli...
Jaki to silnik? Komutatorowy? Jak przebija triak to albo od przepięcia, albo prąd narasta zbyt szybko.
Potrzebuję wykonać dobry regulator obrotów i mocy silnika komutatorowego 220V/800W. Wykonałem jeden na U2008 jednak nie jestem w pełni z niego zadowolony. Regulacja obrotów jest prawidłowa sa natomiast problemy z uzyskaniem mocy na niższych obrotach. Po zastosowaniu rezystora pomiarowego z którego odłożone napięcie dostaje się na pin 1 U2008 daje lekką...
. Czy by wyszło 3 razy taniej, śmiem wątpić. Silnik kosztował stówę, przezwojenie 300. No ile bym zaoszczędził na innym silniku, Czyli razem 400,- Te silniki z pralek na złomowiskach idzie dostać za 20-za 30zł. Nowy silnik Besel 0,18kW - 200- 300zł. Czyli już masz połowę. Używany silnik 0,18kW - z motoreduktora czy wentylatora poniżej 100zł - czyli...
Regulator na triaku możesz zastosować do silnika komutatorowego. To jest silnik indukcyjny, którego obroty zależą od częstotliwości prądu zasilającego. Ten regulator się nie nada. Triakiem nie zmienisz częstotliwości, a jedynie kąt załączania półokresu przebiegu prądu. Po jakiego ,,Freda "chcesz zmieniać kierunek obrotów szlifierki? Chyba tylko po to,...
Regulator fazowy dobrze się sprawdza przy sterowaniu silnikiem komutatorowym, A jeszcze lepiej odpowiefni PWM.
Zacznijmy od tego jaki silnik posiadasz? Komutatorowy czy klatkowy? Wrzuć parę zdjęć to zobaczymy co można zrobić.
są kity do samodzielnego montarzu pod nazwą regulator obrotów silnika jedno fazowego tylko musisz sie doczytać czy indukcyjnego czy komutatorowego one były jakoś niedrogie
Raczej manewr z takim regulatorem nie przejdzie możesz nim regulować tylko silniki komutatorowe, żeby zmienić obroty w szlifierce stołowej musisz zmienić częstotliwość np. za pomocą falownika.
A co z prądnicą na silniku przydało by się aby ja gdzieś podłączyc w celu uzyskania płynności ! a poza tym sam regulator nic nie da bo weście na wirówkę odbywa sie automatycznie ! Ineresował by mnie regulator np na tda 1085
W zamian AVT1813 można wykorzystać regulator na triaku. Triak można sterować tak, by uzyskać grupową regulację mocy, jaka jest w AVT1813. Jednak regulator fazowy, który zmienia kąt załączenia triaka nadaje się do oświetlenia (nie każdego), grzałek i silników komutatorowych . Ten akurat do nich nie należy. Zmiana kąta zmieni skuteczną wartość napięcia....
Najprościej dorobić regulator na triaku. Ten pewnie też by się dało podłączyć tylko trzeba by dostarczyć wszystkie potrzebne sygnały.
Zostaje jedynie napęd silnikiem komutatorowym (z jakiejś wiertarki/ szlifierki), silnikiem indukcyjnym przez przemiennik częstotliwości lub silnik prądu stałego.
Pompa jaki rodzaj silnika posiada ? Komutatorowy na 230V AC ? Jak tak to można zastosować regulator mocy jak w odkurzaczu :)
Skąd w pralce automatycznej silnik o tak wysokiej prędkości obrotowej? W czasach PRL były to typowe obroty dla silnika odkurzacza (i to w późnym PRL). "Odgrzewany kotlet" bywa często mocno niestrawnym ... A stad, ze teraz uzywa sie tam uniwersalnych silnikow komutatorowych i pracujacych w petli sprzezenia zwrotnego z pradniczka tachometryczna - dla...
Jedynie silnik komutatorowy pracuje poprawnie z takim regulatorem. Faktyczną regulację obrotów w takim silniku jak na zdjęciu ( jesli silnik jest do tego przystosowany ) daje falownik. W tym typie silnika prędkośc reguluje się nie wartością napięcia ale szybkością wirowania pola em a ta zależy od częstotliwości zasilania wentylatora. Ograniczeniem może...
Tak na szybko wyszukane [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... (podobny do Twojego). Najlepiej spróbuj na na początek na niższym napięciu na 12-24V. Jeśli chodzi o regulator to szukaj do silników szczotkowych/komutatorowych.
AC to prąd przemienny, czyli prawdopodobnie 2xAC to zwykłe podłączenie do gniazdka. OUT z angielskiego to wyjście, czyli najprawdopodobniej to wyjście sterownika które podłacza się do twornika w silniku. Odnośnie poprzedniego postu: Akurat silniki BLDC są w ogóle świetne, tyle że drogie i nieodporne na czas jak inne. Przy czym silnik indukcyjny jest...
prosty regulator obrót komutatorowy regulator obrót silnik komutatorowy obrót silnik komutatorowy
makro otwiera lokalizacje symbol silnika światłowód czego
schematy instalacji samochodowych sanwa pc5000
Silnik Kohler nie odpala – brak iskry, paliwa lub kompresji, diagnostyka traktorka Chrysler Pacifica 4.0 2008 – bezpiecznik HAZARD F31 20A, światła awaryjne i kierunkowskazy