Najlepiej stanąć miernikiem na akumulatorze i mierzyć napięcie przy zwiększaniu obrotów. Będzie ono rosło do pewnego momentu a potem sie ustabilizuje. Jeżeli będzie rosło cały czas to masz uszkodzony regulator, ale byś zauważył bo akumulator by się grzał.
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Cela akumulatora naładowana w100% posiada napięcie równe 2,2V. Czyli 6*2,2V=13,2V, żeby to napięcie uzyskać prądnica musi mieć napięcie o około 10% większe.
ten który idzie od prądnicy do regulatora z nr 18
na zdjęciu są zaciski uzwojenia wzbudzenia, na zacisku wzbudzenia powinno być tak jak piszesz 3V-9V na wyższych obrotach a nie żadna masa. Styk z trzema zwojami powinien wibrować, a ten drugi powinien być zwarty. Napisz dokładnie jaki typ prądnicy i regulatora P20d i RG15d, czy jakieś inne wynalazki??? Z tym 16/18 to chyba za ślepy jestem. wrzucę schemat...
Czyli mam tak samo wszystko podpiąć tylko pominąć regulator prądnicy tak?
Regulator ten nie współpracuje z prądnicą C-33o (+ masa). Prądnica nie wzbudza się. Wygląda, że ten regulator jest do C-360 typ RG-15D.
I dlaczego prądnica a nie alternator razem z regulatorem na obudowie.
regulator napięcia rc2/12e To regulator alternator i nie ma zastosowania z prądnicą.
Wytłumacz dokładnie swój pierwszy post jak to dokładnie i czym robiłeś. Regulator napięcia prądnicy sprawdzałeś?
Widzisz nawet nie wiesz że prądnica sama sobie zmieni polaryzację.P
Witam. Mam traktor URSUS C-325 z 1962 roku. Chcę podłączyć prądnicę ale nie mam do niej regulatora. Na prądnicy jest symbol p4a. Jedna szczotka podłączona tylko do zacisku 16. Druga szczotka do masy 0 Ohm do zacisku 18 około 8 Ohm. Plus podłączony na masę. Wydaje mi się że pasuje ten schemat: https://obrazki.elektroda.pl/6084147600_...
Zadaniem samoczynnego wyłącznika prądu zwrotnego jest odłączenie prądnicy od akumulatora w sytuacji, gdy prądnica jest nieczynna (silnik wyłączony) lub napięcie na prądnicy jest niewystarczające do ładowania akumulatora. W obu tych sytuacjach akumulator zasilałby prądnicę, co kończy się jej spaleniem. Wyłącznik samoczynny znajduje się w regulatorze...
Prądnica to z ciągnika URSUS C360 i regulator tez ale modelu nie wiem bo jedynie co na nich pisze to 67 , 51 ,30 czyli oznakowanie tych pinów
stary regulator z traktora wyrzucić Tak, ale przewód kontrolki idzie z niego jak była prądnica ,także sprawdz który to i go wykorzystaj. Reszte zaizoluj.
Witam, kombajn massey ferguson silnik Perkins 4c prądnica i regulator jak w ursusie c330-c360. "Przez co" ta prądnica ma wzbudzenie? W traktorach jest 2w kontrolka tutaj nie ma, we trójwskaźniku przy kierownicy jest tylko wskaźnik od akumulatora.
Tak. Ma być podłączone tak jak napisałeś. Jeśli dalej byś nie miał ładowania to nie zastanawiaj się tylko wywal prądnice i wstaw alternator.
Witam. Sprawdź jeszcze czy prądnica dostaje napięcie wzbudzenia z P-18 regulatora napięcia.
Prądnice, a może to być wina np zepsutego regulatora prądnicy lub akumulatorów?
Prawdopodobnie nie działało i dlatego był odłączony. To regulator prądnicy.
To nie ten, na tamtym było napisane, ze do C330M. http://www.sklep-agrohurt.eu/regulator-n... Nie wiem tylko jakiej mocy jest prądnica w Ursusie.
Tu jest prądnica, a nie alternator. Alternatora nie uruchamia się bez obciążenia. Sprawdziłeś czy styki w regulatorze napięcia są czyste. Czyli to prądnica z Ursusa. Jeśli minus na masie to powinna być P20d i regulator Rg15d. Sprawdź jaki masz regulator. Jak taki to podłącz zgodnie ze schematem do C-360. A jak nie będzie działać to rozejrzyj się za...
Witam.Chodzi o ciągnik Ursus C-330.Usterka polegała na tym,że nie gasła kontrolka ładowania.Po wymianie szczotek i regulatora napięcia,kontrolka gaśnie prawidłowo po zwiększeniu obrotów,ale mocno grzeje się prądnica.Napięcie na prądnicy ok.12,8V na wolnych obrotach.Ładowanie też chyba w porządku,bo 12-13,7V.Co może być przyczyną-zatarte łożyska(bez...
Witam! Mam taki problem a mianowicie chodzi mi o to jaki regulator napięcia zastosować do silnika s15 1hc102 i jego oryginalnej prądnicy? Czy może to być regulator od ursusa c330? Jak podpiąć taki regulator do prądnicy i do akumulatora? Potrzebowałbym schematu: akumulator-prądnica-regulator Z góry dzięki :D
Wymieniłem łożyska i podłączyłem prądnicę pod akumulator i prądnica chodzi jak silnik więc pozostaje mi wymienić regulator czyli założyć od c-360
To jest alternator z "kredensa", bez regulatora. Proszę przejrzeć ogłoszenia w tym dziale - jest opisane jaki regulator napięcia zastosować i jak podłączyć to do ciągnika.
Dotychczas pewnie miałeś prądnicę.
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Witam Można podłączyć regulator napięcia z prądnicy do polskiego alternatora??Albo trzeba dokupić regulator??Prądnica była wymieniana na alternator, polski zamiennik na regulator fiatowski.
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Powiedz mi jeszcze jedno czy jak odpinam te dwa połączone kabelki z regulatora to oba dalej połaczone wtykam do alternatora?
Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora wg instalacji z C330. Na schemacie jest prądnica i osobno regulator natomiast ja mam alternator z regulatorem. Mój mail : tomus5(at)onet.eu
Prądnica daje radę jeśli jest sprawna i jeśli sprawny jest regulator. Prądnica ładuje do napięcia 15V-16V, więc akumulatory mogą być w pełni naładowane.
Jak masz wersję z prądnicą, to przed zabawą odłącz regulator napięcia, żeby jakieś cuda się nie działy.
Mam Ursusa c330/328. W nim regulator prądnicy + regulator napięcia. Podpinałem dziś obwód świec żarowych, załączyłem go i nie działa mi kompletnie wejście numer 54 w stacyjce. Nie mam na nim napięcia. Na pozostałych również średnio. Nie mam sygnału (trąbki) oraz kierunkowskazów oraz STOPu. Wcześniej wszystko było. Wymontowałem więc obwód świec żarowych,...
Jak sprawdzic ilu jest diodowy bez rozbierania i czy moge podpiac regulator ze zdjęcia. Jest to regulator z prądnicy.
Witam w instalacji u ursusa c 330 jest prądnica typu p20c a regulator pasujący do tej prądnicy to między innymi RG15c. Czyli prawdopodobnie prądnica , regulator i instalacja się nie zgrywają. A napięcie powinno wynosić 12V.
Kolego widzę, że Twoja wiedza jest co najmniej słaba żeby sobie z tym poradzić. Zdemontuj pokrywę regulatora i obejrzyj go dokładnie czy nie ma śladów przegrzania uzwojeń i wypalenia styków. Wskazane by było przeczyścić styki i wyregulować szczeliny między nimi, ale z tym sobie nie poradzisz. Jeżeli wszystko jest ok, to przy zdjętym pasku klinowym zewrzyj...
Występowały różne rodzaje prądnic i regulatorów (rg-15c,k,m i bodajże g i nie są one wszystkie jednakowe więc oznaczenie nowego i starego musi się zgadzać prądnicy również. możliwe że straciła prądnica magnetyzm szczątkowy.
spotkałem sie z tym że prądnica byla rozmagnesowana i trzeba ją namagnesować tzn. zapuścić do pracy silnikowej . Dodano po 3 spotkałem sie z tym że prądnica byla rozmagnesowana i trzeba ją namagnesować tzn. zapuścić do pracy silnikowej .Jeżeli po tym zabiegu i po sprawdzeniu podłączeń dalej nie zaskoczy to znaczy że regler do wymiany.
Przy alternatorze to zwykle są inne oznaczenia, a to, to mi wygląda na prądnicę. W Ursusie 330 na ten przykład wyprowadzenia regulatora to 16, 19, 18 a prądnicy 10, 18, 16.
Do zacisku B+ podłącz stałe zasilanie,do zacisku D+podłącz kontrolkę ładowania,Dla przypomnienia (kontrolka zasilana po kluczyku,odejście kontrolki do zacisku D+).Ten stały co jest odłącz całkowicie,lub znajdź go pod deską wykorzystaj do kontrolki ładowania.Oryginalny przewód kontrolki powinien być tam gdzie był stary regulator prądnicy.
Witam Kolega Kindlar ma rację, diesle powinny mieć napięcie powyżej 14 V, benzyniaki 13,8 V wystarczy. Sprawdź bezpośrednio na zaciskach alternatora napięcie. Jeżeli nie ma > 14 V, to alternator do wymiany, może tylko sam regulator. Oczywiście prawidłowe podłączenie. Wcześniej był alternator czy prądnica? Wracając do LED-ów, to takie są widocznie....
Nie musi być oryginalny, ale nie każdy regulator można zastosować do każdego alternatora.
Wygląda na to, że DYN to + , a X to wzbudzenie. Jako regulatora można spróbować użyć regulator od "Malucha" ale ze starszej wersji z prądnicą. Przy wyborze innego regulatora trzeba zwrócić uwagę na to, żeby w regulatorze był tzw. wyłącznik prądu zwrotnego. Zazwyczaj powinien on być w każdym ale może się trafić jakaś dziwna wersja. Ja poszukałem i może...
a mam takie pytanie: czy lepiej zastosować alternator z wbudowanym regulatorem czy bez regulatora napięcia i wykorzystać do tego regulator napięcia który pracował z prądnicą??
Prądnice mają dwa rodzaje sterowań wzbudzania albo jeden koniec cewki wzbudzania jest podłączony do szczotki prądowej a regulator zwiera drugi do masy tak jest z minusem na masie, regulator od fiata 126p, Ursus C-4011. W drugim rodzaju podłączenie jest odwrotne, regulator zwiera koniec cewki wzbudzania ze szczotką prądową tak jest w prądnicach z plusem...
Kolego starsze 330 miały+na masę i odwrócenie akumulatorów zmieni biegunowość,a prądnica sama się przemagnesuje i będzie ładować odwrotnie Nowsze 330 m miały -na masę od początku.
Prosto do prądnicy nie idzie na pewno, musi wpierw iść do regulatora napięcia. O ile autor ma prądnicę, możliwe, że ma alternator, w takim razie jeden z tych cienkich jest do niego. Drugi natomiast do przełącznika świec żarowych, o ile jest. Plus od aku, razem z tym od alternatora tu gdzie masz nie dokręcone śruby. Ostatni do rozruchu (przełącznika...
Zdjęcie regulatora które zamieściłeś jest regulatorem który współpracował z prądnicą którą wymontowałeś z ciągnika i nie może współpracować z alternatorem.
Regulator napięcia masz w środku.Nawet go widać w górnej szparce plastyku.Zamocuj do traktora.Śrubka po lewej na zdjęciu do zacisku prądowego na rozruszniku( najbliżej masz).Śrubka po prawej do lampki kontrolnej.Jeżeli była tam wcześniej prądnica odkręć przewody od regulatora i zaizoluj każdy z trzech osobno.Jeden z nich podwójny wykorzystaj do podłączenia...
Wszystkie wynalazki z prl-u jak pisałem miały prądnice odziedziczoną po Warszawie czyli P20 w różnych zastosowaniach ze względu na mocowania i trzeba plusem czy minusem zbudzona to tylko różniły się literkami na końcu. W przypadku tego Ursusa było to było jak mnie pamięć nie myli P20S i to współpracowało z regulatorem RG15c. I tak jak pisała wszystkie...
nie mieszaj z prądnicą bo to jest alternator. Alternator jest prądnicą... prądu przemiennego. Podzbiór większego zbioru. Wiem Kolego. Ale przyjęło się nazywać alternator alternatorem a nie "prądnicą prądu przemiennego" i jak powiesz 'mam w 126p prądnicę" a ja się pochwalę że "mam alternator" to wszyscy wiedzą o co chodzi. I jak ktoś napisze "potrzebuję...
Witam, W Ursusie C 360 zauważyłem problem z ładowaniem - kontrolka czasami się zapala, następnie gaśnie, nawet przy wyższych obrotach. Jest tam założona prądnica wraz z regulatorem napięcia. Mam pytanie, jak multimetrem zweryfikować, co jest powodem - prądnica czy regulator? Schemat poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/1181124600_... Jeśli...
jak podłączyć prądnice i regulator napięcia w c-330z plusem na mase ściągnołem stąd schematy ale każdy ma minus na masie i nie wiem
Kolega to czyta trochę posty , czy tylko niektóre ? Napisałem w post 37 że - alternator od cienkiego ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . :| Dodano po 8 (Traktor ma 50 lat.Wtedy był zbudowany na regulatorze napięcia i prądnicy stałoprądowej ) To była prądnica prądu stałego i regulator elektromagnetyczny napięcia , prądu i prądu...
Witam, Panowie, odgrzewam temat, z pytaniem które nurtuje mnie odkąd pojawił się pomysł alternatora zamiast prądnicy do Ursusa C330 (rok produkcji: 1981). Instalacja z prądnicą i "plusem na masie". Wiem, że należy zmienić biegunowość akumulatorów i podłączyć wyjście prądowe alternatora do zacisku + akumulatora (można z wykorzystaniem rozrusznika) oraz...
Witam, koledzy mam problem z prądnicą p20d i regulatorem rg15d w ursusie 4011. Po podłączeniu prawidłowym ( setki razy sprawdzanym ze schematem i oznaczeniami na korpusie) w instalacji ciągnika pojawia się zwarcie. Znalazłem też przyczynę owego zwarcia: po odłączenia kabla od zacisku nr 16 na prądnicy i odizolowaniu go zwarcie ustaje, kable się nie...
Na początek przydało by się wiedzieć co to za silnik? Lata temu w pralkach były silniki indukcyjne potem zagościły uniwersalne (szeregowe) teraz panuje moda na BLDC ale żadnym z tych silników nie ma oddzielnego wzbudzenia. Może to prądnica z URSUSA? Następna sprawa to poza silnikiem uniwersalnym potrzebny jest mostek prostowniczy aby uzyskać napięcie...
Dzień dobry. Mam prośbę o pomoc w diagnostyce problemu z prądnicą w Ursusie c330. Po stwierdzenie braku ładowania, odłączyłem regulator i po zdjęciu paska podłączyłem prądnice przez zwarcie zacisku 16, 18 do "-". Prądnica obracała się płynnie, bez rozbiegania. Po założeniu paska i uruchomieniu silnika, przy obrotach pow. 1200, napięcie mierzone na zacisku...
Planuję zmienić na alternator. Zgadzam się z tobą wywal prądnicę z regulatorem i wstaw alternator. Na Elektrodzie znajdziesz już sobie schematy jak to podłączyć, zależy jaki alternator masz na myśli. :D
Co do opłacalności to bym podyskutował, prądnica daje 12.5A max i chodziła zapewne kilkanaście lat więc 2x większa wydajność a przede wszystkim charakterystyka wydajności wg obrotów, zamontować regulator od poloneza i niech ładuje
Teraz działa, kręcąc kolbą zmienia się jasność żarówki. Mam jeszcze takie pytanie czy do prądnicy będe musiał kupić regulator napięcia żeby włączyć np. komputer? Jeżeli będe musiał kupić to musze 50KW taki jak prądnica ? Czy np. może być 10KW który w zupełności mi wystarczy ?
Gotowej instalacji do C-325 pewno nie kupisz. Prawie identyczna jest do C-330 i taką sobie kup. Dodajesz tylko wiązkę od prądnicy do regulatora napięcia (chyba że są jeszcze w sprzedaży wersje pod prądnice - ale wątpię), lub od razu wymiana prądnicy na alternator tak jak wspomniał kol. Błażej.
Witam wszystkich kupiłem c330 w którym niema ładowania kontrolka świeci się cały czas,miernikiem sprawdzałem ładowania niema do regulatora dochodzi prąd gdy wcisnę kluczyk lecz nic więcej się nie dzieje a chyba powinno zewrzeć styki w regulatorze by dać wzbudzenie, jeśli nie mam racji niech ktoś mnie poprawi i powie co sprawdzić i jak bo nie chce wyrzucać...
Jak masz plus na karoserii to będziesz musiał zamienić i tyle. Pomijasz regulator napięcia bo alternator ma swój.
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste)....
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
Ogólnie instalacja z alternatorem jest prostsza niż z prądnicą i regulatorem napięcia. Masz racje obie instalacje są proste tyle że polska bardziej i łatwiejsza do ogarnięcia. Kolega może prędzej poradził by sobie z ursusa skoro ryskiej nie może ogarnąć.
Przy alternatorach na ogół jest minus na masę, a plus na rozruszniku. Tylko w ruskich jest odwrotnie. Też kwestia, że jak była wcześniej prądnica to trzeba odłączyć od niej regulator. Do jednego styku regulatora, podajże z oznaczeniem 16 są podłączone dwa kable, które należy połączyć i np. zaizolować, reszta jest niepotrzebna. Standardowo na alternatorze...
Chodzi o to, że p20d jest obcowzbudna czy o to że styk może wibrować? No tak łapiesz mnie za słówka i masz rację. Sprawdziłbym jeszcze różnicę potencjałów obudowa regulatora-prądnica. Z tego, co pamiętam to kontrolka jest podłączona do wzbudzenia, a uzwojenie wzbudzenia ze szczotką prądową, chyba że coś przekręciłem
Chodzi mi o prądnice wolno obrotową z silnika od pralki. Planuje zakup takiej u znajomego. Prądnica jest z pralki polar (jednak nie wiem ile posiada żłobków). Dlatego potrzebuje regulatora który poradzi sobie z tym zadaniem (jak wiadomo w takiej prądnicy występują duże skoki napięcia). Jeśli regulator od poloneza może się nadawać to chętnie go użyje....
Przecież na stojanie prądnicy są wybite oznaczenia. To samo jest na regulatorze. Wystarczy troszkę pomyśleć i sprawdzić. Jeśli masz oryginalną instalacje gdzie przewody nie są sztukowane. To wystarczy na schemat instalacji spojrzeć i po kolorach powinno się dojść.
Dla tych którzy mają problem z brakiem ładowania w Ursusie c 330M. Te modele wychodziły z dwoma różnymi rodzajami prądnic. U mnie jest 12/12,5/2400 i na regulatorze RG-15M, który teoretycznie jest do 330M nie działało chociaż wszystko (prądnica i podłączenie przewodó) było ok. W takim wypadku trzeba zastosować regulator RG-15C i podłączyć go jak RG-15M....
problem biegunowości rozwiązany. co może być przyczyną że kontrolka gaśnie tylko na obrotach miedzy 1200-1500, a powyżej tych obrotów się zapala i napięcie na wyjściu prądnicy wynosi 16 V? regulator? i czemu własnie powyżej 1500 obrotów zaczyna rosnąć prąd wzbudzenia, z tego co wiem on powinien maleć wraz z rosnącymi obrotami i regulować obciążenie
mam schemat jak podłączyć alternator do ursusa c-330 morze mi ktoś powiedzieć czy on jest dobry. Obecnie mam prądnice. musze kupować nowy regulator obrotów do alternator? http://obrazki.elektroda.net/97_11943672...
Z tą żarówka to chyba żart to nie alternator tylko prądnica i to pewnie ze starym regulatorem mechanicznym. A w takim rozwiązaniu to żarówka jest wpięta miedzy styki prądowe regulatora które załączają ładowanie. Co do prądnicy to przy takim obciążeniu to nie doładuje akumulatora a w dodatku tak się nagrzeje (brak wentylatora) że upali uzwojenie wzbudzenia...
Bo te lucasy są liche. O ile to Lucas, a nie C hina E xport. Oryginalnie prądnica w C360 tez trzymała się na śrubkach Φ8, tak że w sumie mechanicznie może być - pasek w ursusie zbyt wiele nie ciągnie, żeby był super naprężony. A co do gnicia - zgnije każdy w końcu, w ciągniku pracuje w kurzu, ale nie chlapie na niego spod kół. Osobiście preferuję...
RYKI... odpowiedź nie na temat! Masz prądnicę czy alternator?Proponuję ładować oba akumulatory połączone w szeregu co wymaga przeróbki regulatora a na oświetlenie podać tylko z 12-tki.Sporo przeróbek.
szkoda czasu i kasy na naprawę tego ja sam sie w to bawiłem i nic nie dało,w końcu kupiłem do 4011 nowy 70A z wbudowanym regulatorem za 200 zł :) łatwo podłączyć gruba śrubka kabel plus do rozrusznika wzbudzenie na wsuwkę, kółko jest bardzo małe na wolnych obrotach ładowanie 14,4 i pięknie ładuje,prądnica w porównaniu to jest g...... nie ładowanie
Prądnica NIE JEST turbiną! Turbina - to KOŃ, a prądnica - to WÓZ! Widziałeś już kiedyś konia i wóz z bliska? Można myśleć o wykorzystaniu turbiny do napędu prądnicy, ale to są 2 całkiem niezamienne urządzenia! Pomysł wydaje się prosty, ale to tylko wydaje się. Prądnica w pojazdach z napędem spalinowym jest zbudowana w taki sposób, aby dawała prąd przy...
A jaki masz alternator? Z wbudowanym czy zewnętrznym regulatorem napięcia?
Mój znajomy pan Jerzy Domeradzki z Ursusa budował elektrownie wiatrowe,ma zbudowaną o wysokości 20metrów na której jest prądnica 20kw którą przezwoił na 375 obr/minutę. Bezpośrednio na wale tejże prądnicy umiejscowił 2 skrzydła o średnicy 16 metrów wraz z regulatorami Czemu prądnica jest przezwojona?
Wydajność prądnicy w tym ciągniku jest niewielka (150W max). akumulatory pewnie w okolicach 160 AH. Jeżeli prądnica potrafi je przeładować to akumulatory są już zużyte - mają mały prąd rozruchu, dlatego słabo kręci i pewnie z lekka przygasa na świecach żarowych. Ogólnie ten typ ciągnika (dwa duże cylindry) szybko niszczył akumulatory. Jeżeli chodzi...
Mam schemat jak podłączyć alternator w ursusie c-330. Lecz nie wiem czy on jest dobry ponieważ mój kolega powiedział mi że gdy tak podłącze to stacyjka się mi przegrzeje. Morze ktoś mi powie czy to jest prawda? Obecnie mam zamontowaną prądnice i nie wiem czy muszę wymieniać regulator obrotów? Proszę O Pomoc. Oto schemat: http://obrazki.elektroda.net/13_11944680...
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator A to "se" Kolega musi narysować, gdyż w oryginale była prądnica. A na poważnie, cała zmiana polega na wyrzuceniu regulatora, brązowy z byłego regulatora doprowadzamy do "D+" alternatora (musi tam coś takiego być), a ten żółty prądowy na "B+". Tak to ma być: http://obrazki.elektroda.pl/9973364300_1...
Witam, mam problem z ładowaniem w moim URSUS C-330M. Mianowicie kupiłem traktor i była w nim prądnica, która w ogóle nie działała. Postanowiłem kupić alternator. Oczywiście wywaliłem prądnicę, alternator, zamieniłem przewody na akumulatorach tak żeby minus był na obudowie i podłączyłem alternator. Problem jest z kontrolką od ładowania. Jak mierzę napięcie...
zgodnie ze schematem który mam właśnie przed sobą to jeden pin 30 to kabel z rozrusznika na stacyjke a drugi do regulatora prądnicy, ja halogeny w c-360 podłączyłem prosto z bezpieczników i działa bez zarzutów.
Jeżeli fabrycznie jest zamontowana prądnica to owszem biegun dodatni (+) jest podłączony do ramy ale jeżeli jest zamontowany alternator to do ramy jest już podpięty biegun ujemny (-) inaczej natychmiast diody w alternatorze uległy by zniszczeniu. problem wyżej to napewno regulator napięcia jest do wymiany odparowanie wody z celi to typowy objaw przeładowania...
To wygląda na alternator od T25 a nie od C360 a problem może być w zewnętrznym regulatorze.
Na logikę co ma kontrolka od ciśnienia oleju do układu ładowania? Nie rozpoznajesz kontrolek w ciągniku to jak go użytkujesz. Przy normalnej eksploatacji czy to z prądnicą czy alternatorem po włożeniu kluczyka do stacyjki obydwie kontrolki czerwone mają się zaświecić. Po uruchomieniu silnika zgasnąć. Po zgaszeniu silnika obydwie zapalić, z tym że ta...
Regulator prądnicy do wymiany, albo znowu będziesz szukał prądnicy.
Prądnice i regulator od niej wyrzucasz, alternator będzie miał swój http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Zobacz a zrozumiesz Dodano po 55 A z czego będziesz miał ten alternator ?
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy odwrócenie akumulatorów i będzie dobrze czy będzie...
Robiąc porządki w garażu, znalazłem stary alternator od mojej byłej zastawy 1100. W alternatorze chyba wysiadł regulator napięcia i nie mogłem go dokupić, więc na giełdzie kupiłem inny alternator. Zastawa już dawno poszła na żyletki. Teraz sąsiad mnie zapytał czy przypadkiem nie mam jakiegoś alternatora, bo chce wymienić prądnicę z Ursusa c 330 na alternator,...
Z ładowaniem w ciągnikach trzeba uważać, tzn czy się ma prądnicę z plusem na masie czy z minusem ma masie.W obu przypadkach trzeba kupić inny typ regulatora napięcia bo inaczej nie będzie ładowania. Najlepiej mieć/założyć/ takie typy w/w jak zaleca producent. Radek
Pytanie zasadnicze: Czy pisząc o regulatorze w ciągniku, masz na myśli ten fabryczny przystosowany do pracy z prądnicą? bo jeśli tak to on się nie nadaje. Jeśli inny to podaj jego typ model typ. Z oznaczeń które podajesz alternator łączysz bezpośredni z insatalają B+ z plusem akumulatora, D+ z plusem kontrolki ładowania w liczniku ( bez niego alternator...
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
mam jeszcze takie pytanie - nie posiadam regulatora napięcia elektronicznego i nie mogę sobie za bardzo pozwolić jak narazie na zakup takiego regulatora. posiada natomiast pare regulatorów mechanicznych takie duże z czarna pokrywka, z tyłu widac 2 jak by oporniki. możecie podpowiedzieć jak je podłączyć zamiast regulatora elektronicznego? :) One kolego...
Witam chciałbym prosić o pomoc w podłączeniu alternatora do c-360. Dotychczas miałem prądnice i jakoś nie bardzo się sprawowała. Znalazłem nowy ( nie używany) alternator z T25a nie wiem tylko czy ma on wbudowany regulator napięcia czy nie. Tak więc jakby ktos był w stanie powiedzieć mi jak go podłączyć byłbym wdzięczny. Dziękuje i pozdrawiam... http://obrazki.elektroda.net/73_12469011...
ursus prądnica prądnica ursus regulator ursus
rozrząd peugeot wymiana rozrząd pomiar rezystywność grunt instalacja atmel studio
suszarka bauknecht mikrokomputer cobra1
Arduino MEGA 2560: Napięcie zasilania na pin VIN Corsa C 1.4 16V: Trudności z rozruchem i piszczenie