Mam wrażenie że tam powinien być jakiś regulator. Nie mam wzbudzenia na prądnicy prądu stałego I słusznie. Układ regulatora takiej pradnicy zawiera trójfazowy przekładnik napięciowo prądowy oraz regulator DC na motorolowskich darlingtonach MJ 11032. Gdzieś się to walało w warsztacie, jutro sprawdzę i sprobuję odrysować schemat. Natomiast nie oczekuj...
Witam ! Agregat ten to typowy Chińczyk .Pod osłoną zamontowany ma regulator AVR 5. Urządzenia elektroniczne można podłączać pod ten agregat , napięcie w miarę stabilne , częstotliwość zależna od równej pracy silnika. Regulator skłonny na uszkodzenia pod wpływem przeciążenia pradnicy. Pozdrawiam.
Przykład z MZ https://obrazki.elektroda.pl/4441151200_... A tu gotowiec https://allegro.pl/oferta/elektroniczny-...
Spróbuj to : https://allegro.pl/oferta/elektroniczny-... Bo bardzo zależy mi na niezawodności.
Nie czytacie tresci.. Wyraznie napisalem ze szukam SCHEMATU regulatora ELEKTRONICZNEGO, to ze firma Jezpol produkuje takie to wiem ale niestety oni schematy nie publikuja.. Powtarzam, wyraznie pytalem o schemat regulatora pradnicy elektronicznego..
Wyślij mi swoj adres to wysle Ci cala isntrukcje obslugi po polsku moge podac ci tez link do strony na ktorej znajduje sie katalog czesci ale po czesku Tak apropo poszukuje regulatora napiecia do pradnicy krzywki pradnicy i iglicy gaznika Jezeli remontujesz silnik mam dostep do sklepu z nowymi czesciami np przerywacz zaplonu, sworzen tloka, lancuszek...
Witam, jesli regulator pradnicy jest mechaniczny / z kotwicami, to nawet jesli jest to 'nowy - lezak magazynowy' sprzed 40-50 lat, to moze miec i tak 'zasniedziale' styki wzbudzenia [ od wilgoci z powietrza nawet ] i wtedy nic nie pomoze - jedynie lekkie nacisniecie na kotwice, zeby styki sie rozwarly [ te stale zwarte ], wsuwa sie waski na 4-5 mm pasek...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Neo-k No wreszcie trafiłem na jeden rozsadny koment. -porade . Typowy regulator napiecia pradnicy pradu stałego -samowzbudnej . (Takiej jak w Syrence . W-wie,Trabancie )A regulator napiecia reguluje napiecie na cewki stojana pradnicy . Cewka wyłacznika pradu zwrotnego regulatora z Trabanta byłaby wystarczajaca do tej jego pradnicy .
Witam.Z tym nie bedziesz mial raczej wiekszych problemow.Musisz oczywiscie kupic sobie alternator i regulator napiecia.Przewod bialy z zacisku 67 pradnicy wpinasz na zacisk B+ alternatora.Z tego zacisku podlaczasz rowniez kondensator.Na tym przewodzie(bialy) powinienes miec ciagle napiece rowne napieciu akumulatora.Przewod brazowy z zacisku 51 pradnicy...
Witam, Pytałem już tutaj kiedyś o regulator napięcia prądnicy do mojego skutera. Ktoś mi wtedy polecił taki [url=regulator]https://sklep-rolnicze.eu... . Więc go zamówiłem i zamontowałem. Działa on prawie jak należy. Jednak problem polega na tym że prądnica w moim skuterze na obrotach jałowych generuje...
2. Schemat elektryczny Ursus C-360 czemu na tym schemacie od C-360 polaczenie od rozrusznika do regulatora i do pradnicy jest narysowane przerywana linia?
no oczywiscie najprawdopodobniej moze byc to regulator napiecia, sprawdz przewody wychodzace od pradnicy to dojdziesz do regulatora
Kupiłem nowy w sklepie, facet mówił: jak ładnie swieci na żółto. Dopiero po pewnym czasie zobaczyłem (gdy nie mogłem rano odpalić auta a ładowanie akumulatora pomagało tylko na chwilę), że kolor żółty oznacza servis. oddałem akumulator do skepu ale twierdzą że to moje auto go uszkodziło, niby niesprawny regulator pradnicy przeładował go i jest prawie...
Podłaczenie jaknajbardziej prawidłowe z jednym zastrzeżeniem o ile mamy regulator pradnicy do motocykla jawa. Firam APElectronic produkuje pod tym samym oznaczeniem (rp-15t) również regulatory do motocykla MZ (taki jak na zdjęciu powyżej) i są to zupełnie inne regulatory i nie można ich stosować zamiennie bez przełaczenia uzwojeń w prądnicy. A powodem...
PICIA przedstawil ci to tak , ze chyba juz lepiej ni emozna :) Obrazek pierwsza klasa. Troche z praktyki: Od stacyjki na zarowke i z zarowki idzie kabelek do regulatora pradnicy, Ten kabelek bedzie ci potrzebny!!! Nie ucinaj go!! Odkrec go od regulatora pradnicy( to takie metalowe pudelko onok zbiornika paliwa po prawej stronie traktora) Jeden z zaciskow...
Witam, najlepszym wyjsciem z sytuacji - byloby kupno innego regulatora w dobrym stanie lub nawet nowego / z epoki, w ktorym nikt nie 'grzebal' - zeby mial fabryczne 'plomby' z farby na srubkach regulacyjnych / od fabrycznego napiecia sprezyn kotwic ze stykami. Mnie np. - udalo tak sie zakupic na 'moto-bazarze' fabrycznie nowy regulator do pradnicy 'Bosch'...
Prawdopodobnie padniety regulator napiecia AVR, znajduje sie on albo w skrzyni sterowniczej albo w obudowie pradnicy tam gdzies w okolicy gdzie wychodza przewody z pradnicy. Znajdz i pokaz zdjecia
Ale kręcisz informacjami. Teraz to już nie wiadomo co było, co jest i co chcesz uzyskać... To, ze nie jesteś elektronikiem widać gołym okiem i nie tu tkwi problem. Problemem jest rzetelność przekazywanych informacji. Wszystkie rady opierają się głównie na informacjach od ciebie. Jak przekazane informacje są błędne, to rady też stają się błędne! Ale...
Zacznijmy może jaki jest w tym agregacie typ pradnicy? Pytanie : Wirnik ma uzwojenie? Jest regulator napięcia?
Nie pasuje bo nie ten regulator do tej prądnicy.P
Wygląda na to, że DYN to + , a X to wzbudzenie. Jako regulatora można spróbować użyć regulator od "Malucha" ale ze starszej wersji z prądnicą. Przy wyborze innego regulatora trzeba zwrócić uwagę na to, żeby w regulatorze był tzw. wyłącznik prądu zwrotnego. Zazwyczaj powinien on być w każdym ale może się trafić jakaś dziwna wersja. Ja poszukałem i może...
jakie masz oznaczenia zaciskow na pradnicy i regulatorze
Posiadam schemat takiego regulatora na tyrystorach do kawasaki i suzuki Jest to regulator do pradnicy 3-fazowej (nie alternatora) Ja posiadam kawasaki gpz500 i tam jest własnie taka pradnica Jesli nadal potrezbujesz to skontaktuj sie ze mną na maila suzukirf900(at)interia.pl
przerywacz i kondensator mają być razem nie bardzo rozumiem to : co mam zrobic z kablami ktore pozostana od stacyjki po obejsciu pradnicy ?? I z kablem od cewki zaplonowej ?? kabel od cewki do tego samego punktu co kondensator i przerywacz
Możesz spróbować zastosować schemat ktory posiadam Jest to regulator do pradnicy 3fazowej 450 Watt, ale na 12 volt, ale mysle ze mozesz go przerobić zmieniając tylko diody zenera na wyzsze napiecie Jesli nadal potrzbujesz to kontakt na maila suzukirf900(at)interia.pl
To o czym mowi kolega dioda to o ile pamietam z elektrotechniki nazywalo sie wibracyjny regulator napiecia pradnicy i wylacznik pradu zwrotnego. W tej chwili nie ma co sie bawic - kupic elektroniczny np od alternatora i jakas diode o sensownym pradzie.
Kolego zamiesc jeszcze zdjecie regulatora i to takie dobrej jakosci aby mozna bylo odczytac napisy na nim .Najczesciej do jawy sprzedaja regulator rp-15T w wersji jawa(były tez wersji mz - one bez przerobki instalacji nie pasuja) ale moze ktos sprzedal ci cos innego np regulator od pradnicy samochodowej a one sa na 12V (chyba tylko trabant mial 6v instalacje)...
A jak dziala taki regulator elektromechaniczny do pradnicy w Ursusie C-360. Z tego co widzialem to ma 2 cewki nawiniete grubym drutem - prawdopodobnie elektromagnesy, ale jak to dziala moze ktos wyjasni? Jest tam jakas regulacja zeby podniesc napiecie ladowania?
Pamiętaj że akumulator 6V ładujemy napięciem 7V, akumulator 12V ładujemy 14V. Do tego służy regulator napięcia. Musisz też uniemożliwić "cofanie się" prądu z akumulatora do cewki prądnicy. [url=http://motorowerowo.pl/2012/12/01/r... schemat regulatora
witam, dopisuje sie do tematu poniewaz mam teraz problem z elektryka z tym ze ja mam malaguti z silnikiem minarelli ac. ale elektryka jest podobna we wszystkich skuterach. badam kazdy kabelek ktory mam w swoim sprzecie i swiatla swieca po odlaczeniu regulatora poniewaz prad do nich powinien isc przez regulator aby nie przepalic zarowek jednak gdy go...
Tutaj jest przeróbka opisana przez autora http://motorowerowo.pl/2012/06/29/pradni... a tutaj schemat który używał http://motorowerowo.pl/2012/12/01/regula... ale wystąpiły problemy przy użyciu transformatora do zasilania CDI.
Dowod jest caly tylko balem sie ze moze juz takiego zabytku sie nie da zarejestrowac ale mowicie ze bez problemu ? super :D :D Ide regulowac regulator, chce odgac jedno blaszkie zobacze czy spadnie napiecie a potem nim pojezdze po polach :) Zdjecie mojego regulatora i pradnicy ponizej: (jak ktos chce to moge wstawic zdjecie calego motorka..) http://stalon.republika.pl/reg1.jpg...
Slowem wyjasnienia. Szczotkotrzymacz jest tam gdzie oznaczenie 18 (rysunek) - zdjecie po prostu zapozyczylem, ale moj jest identyczny i ma oczywiscie szczotkotrzymacz w tym miejscu co zaznaczylem na rysunku. http://obrazki.elektroda.net/96_11539039... Do kompletu byl przekaznik podpiety w taki sposob, ze na pewno sterowal kontrolka od ladowania....
aha czyli rozumiem ze prawy styk regulatora pelni role wylacznika ladowania z pradnicy gdy akumulator jest w pelni naladowany tak aby go nie przeciazac...
Wszystkie pradnice samochodowe pracuja z uzwojeniem wzbudzenia rownolege.Jeden przewod podlaczony jest do masy, a drugi do cienszej sruby.Uzwojenie stojana tez podlaczone jest do masy, drogi koniec do grobszej sruby.Pradnica powina miec conajmniej 1500 obrotow, aby sie wzbudzila.Prad jaki dawala to okolo 30A.Normalnie w ukladzie nalezy zastosowac regulator...
Dla pradnicy i regulatora mechanicznego to bez różnicy jak zamontujesz. Działa tak i tak bez znaczenia czy + czy - na masie.. Mylisz prądnicę że stratnymi regulatorami w motocyklach i motorowerach. Gdzie magnesy trwałe i nie ma możliwości sterowania wzbudzaniem. A tu masz przecież styk DF.
Ze stojana pradnicy wychodzą trzy przewody do regulatora napięcia, sprawdź jaki jest opór pomiędzy tymi przewodami a masą .
Witam. Kolego schemacik oki. Ale ja nie slyszalem o regultorze obrotow do alternatora:) Tak ale regulator napiecia jest inny dla pradnicy niz dla alternatora. Pozdrawiam.
cewke w kawach zwykle montowali na deklu wiec silnika nie bedziesz musiał wyciągac :) tyle ze jest on prawdopodobnie w kompieli olejowej. bedziesz musial spuscic olej lub przechylic motorek. Przed tym jednak proponował bym sprawdzic czy nie przetarły, przepaliły sie przewody idace od pradnicy do regulatora.
Wcale nie potrzeba pradnicy do regulatora na tyrystorach. Mam w zakladzie szlifierke do plaszczyzn produkcji :Wielkiego Brata" i tam silnikiem odpowiedzialnym za posów poprzeczny steruje uklad na tyrystorach. Mam potecjometr na pulpicie (nawet dwa ale nikt nie wie od czego ten drugi :) ) i dziala to juz ze 30 lat.
Witam Panowie głobie się właśnie z podłączeniem regulatora prądnicy od silnika właśnie takiej maszyny jak opisuje kolega ssaku1 i potrzebuje takich informacji jak symbol regulatora napięcia jaki jest oryginalnie zamontowany przy tym zespole i czy na obudowę silnika jest podłączony plus z akumulatora czy minus? pozdrawiam
Problem moj polega na tym ze nie wiem jak sprawdzic czy uszkodzona jest pradnica czy regulator napiecia w ciagniku Ursus. Pradnica po wymianie na nowa gdzyz stara sie zatarla i stanela na amen. Wlozylem nowa i nie ma ladowania. Czy wie ktos jak sprawdzic czy to wina pradnicy czy regulatora? Z gory dziekuje Andrzej
Witam Panowie otrzymałem agregat do sprawdzenia. Nie daje napięć. Podłączony do niego na chwilę odkurzacz. Zgodnie z opisem: http://regulatory-avr.pl/sprawdzanie-pra... podłączyłem napięcie 24V widać zmianę w obciążeniu silnika spalinowego. Pobór prądu 500-600mA. Napięcia 0-faza w granicach 30-40V między fazami 90V. Stojan do wymiany? Dziękuję za...
ja bym sie tym nie przejmowal wogole- o ile w srodku sa jakies przetwornice - to im jest wszystko jedno jaki to prad-zakres napiec dla urzadzen samochodowych nie jest taki waski. Poza tym regulator do pradnicy malucha jest tak prosty- wybrac mozna ze szrotu kilka i wybrac ten najlepszy..wszystjkie ze sladami krzywienia itp usterek -odpadaja.. O AKUmulatorze...
Jak na moje oko kolego do zmiany albo regulator pod twoja prodnice albo zmiana pradnicy na alternator
Widze ze nic z tego nie będzie, nic sie tutaj konkretnegoe nie dowiem, zadałem chyba za bardzo zaawansowane pytanie :(. Gdyby ktos posiadał schemat regulatora elektronicznego jakiejkolwiek pradnicy na 220V lub 400V, to obdaruje pkt. za umieszczenie tutaj. Dodano po 12 Jest to agregat honda sh5000 z uwaloną elektroniką prądnicy. Elektronika jest zalana,...
Zgadza się ,znalazłem więcej zdjęć i dane techniczne:Dane pradnicy: nap.znam 28V prąd znam.35A Dane regulatora: przekaźnik nap. 27V prąd powrotny mniej niz 1.6A prąd max 53A
Mam pytanie czy robił juz ktos swój własny regulator napięcia do junaka w orginale do pradnicy 6V ?? jesli tak to bardzo bym prosił o schemat, opis i najlepiej jeszcze zdjecia. Byłbym bardzo wdzieczny za pomoc i dzieki z góry i pozdrawiam
Witam państwa mam kłopot z ładowanem akumulatora , potrzebuje opini na podstawie filmu który dołączam do postu, chce zapytać czy może tak właśnie objawia się smierć akumulatora? czy może wina leży po stronie regulatora badz pradnicy? Akumulator ma juz trzy lata i niestety aby dojechac do pracy codziennie musze podladowywac go prostownikiem.Na filmie...
Kolego przy pradnicy jesteś w stanie założyć zastępczy regulator. Przy mechanicznym z innego pojazdu nap. Żuka będzie potrzebna korekta parametrów ładowania. Pozdrawiam daro
Nowy regulator. Nowy kondensator. Pin(Szcz) leci do pradnicy, pin (wzb) do masy i i +do+
poszukuję schematu prądnicy i regulatora firmy Bosch numer prądnicy 0101 302 035 14v AR1 numer regulatora 190 350046 va 14 v 16A 250
Pytanie do schematu od C- 360 który wrzucił lukas. Po co jest ten czarny przewód od pradnicy do regulatora? I jak to jest że lampka od ładowania gasnie np. jak sa za małe obroty to sieci a jak się zwiększa to powolo gasnie proporcjonalnie do zwiększania obrotów. I pytanie o stacyjke na którym numerku jest napięcie po włożeniu kluczyka??
No to masz regulator. Upewnij się, omomierzem, czy NIC w pradnicy nie jest podłączone do masy (oba żółte do regulatora. Masa regulatora i jego wyjscie do ~ prostownika (mostek Greatza 10A), (-) mostka na mase (+) na instalacje, do tego równolegle akumulator z bezpiecznikiem, nowy przerywacz kierunkowskazów 12 V małej mocy (typ motocyklowy) i klakson...
hmm widze ze nie ma odzewu wiec moze bardziej opisze problem. a mianowicie regulator ten ma 4 wyprowadzenia.mase,do akumulatora,z pradnicy (D+) i jeszcze jeden kabel z pradnicy DF i nie wiem czy on jest potrzebny i co on wogule podaje czy moze regulator podaje cos na pradnice.moze mi ktos pomodz ?
mczapski w suzuki 6konnym jest układ zasilania zewnętrznego o mocy dla 12V - 80W co daje około 6,5A prądu. Więc nie liczyłbym że tu będzie mniej. Jak obciążysz to bez regulatora to przeciążysz cewkę pradnicy i pójdzie lekko mówiąc smród. A propo tego suzuki to dla uzwojenia 12V ma na wyjściu przy maksymalnych obrotach około 45VAC.
Zmierzyłem jak prąd wychodzi za regulatorem..... 0 ba na początku pokazuje przy wolnych obrotach 2v a przy wysokich spada. Do ujemnych wartości rzędu -3v. Może miernik świruje. Pytanie: Czy jest taka możliwość by regulator czekał na około 30v z pradnicy i dopiero działał czy jest zepsuty? Jeżeli zepsuty to mam dwa zepsute bo oba działają tak samo......
Jest to maluch 1984. Lampka kontorlna ladowania sie lekko swieci podczas jazdy. Widac jej swiatlo tylko noca. Dodatkowy efekt to slabe kierunkowskazy, najbardziej to te tylne slabo sie swieca, jakby mialy zaraz zdechnac. Po wcisnieciu stop prawie wcale przestaja migac kierunki a ich rytm bardzo sie spowalnia. Ciekawe, ze wlaczanie swiatel dlugich czy...
moze bys mapisał jaki to motor . Czy jest na pradnicy czy na alternatorze
n0name: zamiast opornicy suwakowej lepiej zastosować regulator tyrystorowy hmm.. problem jest w cenie. Nie ma co ukrywac jestem studentem wiec kasy nigdy nie mam :). Dlatego chce wrzucic sprzet na pradnicy i opornicy suwakowej (chyba ze ten regulator jest w przystepnej cenie), ale ostatnio bylem na 2 szrotach i nigdzie nie moge dostac pradnicy o_O....
Do części forumowiczów mam uwagę, aby nie mylili prądnicy z alternatorem-to są zupełnie różne maszyny. No dokładnie, w pradnicy nie ma żadnych szczotek , nie ma żadnego uzwojenia wzbudzenia o ktorych piszecie. Budowa prądnicy w japońcach jest prosta jak budowa cepa, to są uzwojenia (3 fazy) połączone w gwiazde, koło magnesowe i nic więcej. A w regulatorze...
No niestety musisz miec dosc gruby przewod ze wzgledu na duzy spadek napiecia przy takim pradzie i dlugosci np. 4 lub 6mm^2. Oznaczenie to np.YDY2x6,YDY2x4.Jesli to bylaby przetwornica na 230V to moglbys ja dac zaraz przy pradnicy razem z regulatorem co przyczynilo by sie do znacznego zmniejszenia przekroju nawet do 1,5mm^2 i zarazem i kosztow.
WITAM .Jak zwykle nie ma zeczy ktorych nie mozna uruchomic .na wstepie moglbys opisac dokladniej co masz ,czy to jest zestaw pradotworczy , czy tylko sama pradnica ? Co jest napisane na tabliczce znamionowej, podaj producenta. Na podstawie danych mozna bedzie ustalic jaki zbudowac regulator napikecia wazny jest rowniez rodzaj pradnicy : asynchroniczna...
Napisz jaki masz zalozony alternator (od jakiego samochodu)Jesli typowy fiatowski polonezowski zukowski to poszukaj regulatora mechanicznego od tych samochodow i zaloz wlasnie taki To co bylo do pradnicy to poprostu wyrzuc bo do niczego nie bedzie ci potrzebne P
pewnie musi być oryginał pradnica?! proponuje przyjżeć się reglerowi pradnicy do malucha! problem w tym że jawa ma chyba plus na obudowie?
Witam serdecznie. W mojej wiesi mam zamontowany wirnik magnesowy z Royal Enfielda - dość popularna przeróbka WSKi 175. Jako regulator napięcia zintegrowany z prostownikiem zastosowałem jakiegoś chińczyka, który pochodził niecały rok. Nie mam zaufania do chińskich wyrobów, dlatego chciałbym zastąpić spalonego kitajca jakimś lepszym wyrobem. Niestety,...
Hej Pozwole sobie odkopac ten temat, bo mam na stole identyczny regulator napiecia do TS 150. Przelezał z rok na polce, az w koncu sie doczekal montazu w motorze. I co? I wlasnie nic, ładowania nie ma, kontrolka nie gasnie, multimetr tylko potwierdza, ze nie laduje. Na mechanicznym dziala wszystko poprawnie, ale wrzucilem sobie do motocykla akumulator...
:arrow: elektrit tam niema tego regulatora!!! ten alternator wpina sie zamiast pradnicy -bez zadnych zmian na instalacji!! sprawdz kable - na przejscie jeszcze jedno tak instalacja jest skonstruowana ze odpalajac ciągnik zasilanie leci przez stacyjke - ja to juz dawno zlikwidowałem!!! z korzyscia dla stacyjki :D z tego co opisałes to padł regulator!!!...
Witam mam taka nietypowa spraweposiadam skutera keeway matrix i przerobilem w nim swiatla tak ze swieca z akumulatora a nie tak jak wtedy po odpaleniu z pranicy problem jest taki ze wyladowuje sie akumulator widocznie niema ladowania odpowiedniego czy da rade podlaczyc jakis regulator pod ten kabelek co wychodzi z pradnicy z silnika i zeby mi to ladowalo...
Witam.Nie znam dokladnie schematu elektrycznego kombajnu zbożowego,ale uklad ladowania przypuszczam,ze jest taki jak w naszym poczciwym maluszku.Na poczatek proponuje zamiast dwoch akumulatorkow 6 voltowych jeden 12 voltowy.Do tego zamiast pradnicy zastosowac alternator z elektronicznym regulatorem napiecia.
Tak- wlasnie połączyłem 16 z 18 (sprtawdzilem oznaczenia, - 10 to dodatkowa srubka - na kluczyk, ale tam nie ma przewodu , gdyz to chyba masa) Wpasowa692 - pisales aby polaczyc 18 z 10 , cos mi to nie pasowalo - gdyz 10 to masa?? - nie wiem czy dobrze zrobilem ale spiolem inne srubki ( spiolem + wychodzacy z pradnicy ze wzbudzeniem) - u mnie minus jest...
Napiecie spada mo taka jest charakterystyka maluchowskiego alternatora (że o pradnicy nie wspomnę). Może byc wina regulatora bo przez jego zacisk jest porównywany potencjał na akumulatorze z tym na wyjściu alternatora (żarówka świeci się jak na akumulatorze jest wyższy potencjał)
Zapytam przy okazji, elektrit ktory z tych alternatorow najlepiej kupic do traktora C-360? bo przymierzam sie do wymiany pradnicy na alternator i slyszalem ze najlepiej zalozyc od poloneza, ale slyszalem rowniez ze od duzego fiata...
Witam do pradnicy zostały podłaczone mostki dalej regulator napięcia i zrobiło się zwarcie Sprawdzałeś mostki prostownicze i regulator? po tym wszystkim pradnica podczas dużego wiatru nawet nie chodzi poprawnie Czyli jak? Nie chce się obracać, czy też masz na myśli, że nie "daje prądu"? Pozdrawiam
Tylko ten regulator elektromechaniczny odlacza ladowanie akumulatora jesli napiecie pradnicy spadnie ponizej okreslonej wartosci lub prad wsteczny bedzi wiekszy niz 6A. W tym przypadku jesli nie bedzie wogole akumulatora w pojezdzie, przy niskich obrotach silnika beda sie wylaczaly swiatla.
a jak sprawdzic czy jest napiecie na regulatorze?w tych sprawach jestem cienki akurat i musze tak sie pytac szczegolowo.troche cierpliwosci prosze:D.chodzi o to ze ja mam cos kombinowane w instalacji, np.nie mam kontrolki ladowania ani zadnej z trzech pozostalych.ktos to poodcinal nie wiem po co.nie mam tez takiego bezpiecznika.sa tylko 2.ja kupilem...
Pradnicy modyfikowac nie ma możliwości jest zabudowana w silniku motocyklowym. Chce dać nowe diody i regulator najchętniej podłączyć nowy regulator z diodami w środku niestety takie podłączenie nie chce działać.
odpowiedznie zaciski pradnicy łączysz z odpowiednimi zaciskami regulatora. Jezeli to jest prądnica z minusem na masie możesz użyć trójrdzeniowy regulator napięcia z samochodu fiat 126p, lub jego elektroniczna wersję. Prądnica nie może być podpięta wprost do akumulatora-musi być wyłącznik samoczynny, zazwyczaj umieszczony w regulatorze, inaczej połynie...
nie wiem jak jest w w/w pradnicy ale powinno byc tak ze zlacze z nakretka to wyjscie pradowe a na konektor to podlaczenie regulatora napiecia ,masa jest "-".
Panowie mam problem z motórem MZ Trophy ES 250.Otóż nie mam regulatora od prądnicy.Ma ktoś pomysł czym go zastąpić?
niebieski- brązowy wtyczka 4pin - 0.3 Ohm żółty-żółty wtyczka 4pin; - 3.6 Ohm biały-czerwony (końcówki oczkowe) ; 3.1 Ohm rezystancja wirnika (mierzona na szczotkach); 85 Ohm niebieski ( wtyk 4pin) - czerwony końcówka oczkowa. 3.2 Ohm Wszystkie pomiary przy zatrzymanym silniku spalinowym. Wartości mierzone nie odbiegają znacząco od normy. Niepokoi...
No i tu zaczyna się mały problem. O ile dobrze pamiętam to stojan 6 cewkowy był montowany do motorowerów ze swiatłami zasilanymi z akku a stojan z 2 cewkami do świateł z pradnicy. Dlatego jak mniemam regulator orginalny nie pasował Ci pod nowy silnik. No wlasnie bywaja takie szopki jak u Ciebie gdy wymienia sie caly silnik na drugi. Ale znajdziemy rozwiązanie...
Teraz juz wiem, ze fabryki sie nie poprawia. Alo skoro juz wydalem te 34zl to chcociaz sprobuje dociec dlaczego u mnie jest tak a nie inaczej. U innych dziala, wiec u mnie chyba tez powinno. Interesuje mnie dlaczego regulator nie chce wzbudzic pradnicy. Myslalem zeby zrobic maly eksperyment. Mianowicie odlaczyc kabel od wzbudzenia przy silniku DF, uruchomic...
Mam alternator od poloneza caro z wbudowanym regulatorem napiecia i chce go zalozyc do C-360 zamiast pradnicy. W ciagniku niestety jest pasek szerszy jak u poloneza. Skad mozna zalatwic takie kolo pasowe, zeby zalozyc na ten polonezoski alternator i zeby pasowalo do paska w ciagniku?
Zacisk 51 odpowiadał zaciskowi do wirnika prądnicy.Tak więc myślę że to regulator prądnicy.
Tylko że dla Ciebie to nici z tego bo to schemat regulatora alternatora a nie prądnicy.P
Dobrze by bylo dowiedziec sie w ktorym kierunku plynie prad, od pradnicy do akumulatora czy odwrotnie.Regulator musisz sprawdzic w 1 kolejnosci tak jak i samo pradnice czy nie ma jakiegos zwarcia przy szczotkach czy w uzwojeniach. Dodano po 4 W celu sprawdzenia pradnicy radzilbym odlaczyc od niej przewody ten od wirnika i wzbudzenia.Potem zaciski te...
Mimo iż zapewne mają panowie rację ja nadal nie mogę zapomnieć o tym temacie. Wpadłem na pewien nieciekawy pomysł ale chyba który bedę musiał wykonac aby wkońcu się przekonac, a mianowicie czy z alternatora samochodowego da się zrobić mini elektorwnię wiatrowa, lub jakaś inna prądnica, mam zamiar sam wszystko wykonac własnoręcznie, wszystko zamontuję...
Prądnica bez sensu ! Praktycznie ze względu na zasadę działania alternator ma 5 x większą sprawność ,działa przy 3 razy mniejszych obrotach ,praktycznieod b,małych słabo ale płynnie , wytrzyma 5x większe obroty max. zakłucenia ze szczotek pradnicy !.Prąd prądnicy przepływa przez regulator ,przekażnik zwrotny podmuch w swym szczycie przez sekunde bedzie...
Wyłącznik prądu zwrotnego jak nazwa wskazuje zabezpiecza przed przepływem prądu w drugą stronę, czyli od akumulatora do pradnicy (to może być przyczyna uszkodzenia prądnicy, bo jak wiadomo zacznie wtedy ona działać jak silnik elektryczny). Rola wył. prą. zw. nie polega na włączaniu lampki kontrolnej ładowania. To że na wolnych obrotach prądnica prądu...
Cewki w pradnicy mozesz tak połączyć tylko wtedy kiedy mają one po równo zwojów i takim samym drutem, ale nie wiem czy dadzą one rade wyprodukować 12V , w jawce nie było praktycznie żadnej elektryki i dlatego sie o nic nie bałem nieważne czy było 6V czy 14 V bo nic tym nie było zasilane tylko założyłem regulator na wszelki wypadek zeby miec pewność...
Witam Mam tez drugą propozycję z prądnicą od ciągnika, tylko jak ją przerobić na samo wzbudną ? pozdr. Na pradnicy masz napisane : 2600/12/12 lub 2400/12/25 albo 12 Amperówke albo 25A przy obrotach 2400 -2600 więc musiał byś stosować bardzo duża przekładnie..... Zreszta pradnice sie nie nadaja bo maja mały wspolczynnik mocy do masy i skomplikowany...
Hmm, moja wiedza jest jednak uboga i muszę zapytać co to "wylacznik pradu zwrotnego" i dodatkowo gdzie on się znajduje?? Jeśli w regulatorze to tam jest ok, w pradnicy raczej tez, to nie wiem w elektromagnesie?? Co do prądnicy to jest taka jaka powinna być czyli P20c, ze schematów wynika że z "+" na mase, a jak dodatkowo to sprawdzic?? Ogólnie mam zdanie,...
Witam. mam problem mam spalone regulatory napiecia co zatem wiaze se ze pali zarowki,zostaly naprawine wymiana trezystorow niestety praca ich nie trwala zbyt dlugo zaledwie 10 do 20min . Kupno nowych to wydatek nie maly a powstaje pytanie czy nie jest to ryzyko ? Czy jest jakis sposob na sprawdzenie pradnicy lub alternatora po chlopsku!
żarówki śa dwunastki ale każdy mógł wsadzić dwónastki W sumie to cewke zaplonowa tez mogl wsadzic na 12V na upartego, a chyba nic innego tam nie ma co by moglo sie spalic od za wysokiego napiecia. Jaki sens by mial ten ktos swadzac zarowki na 12V, jesli instalacja bylaby na 6V?? Mozesz tez zmierzyc napiecie jakie idzie z pradnicy, nie jestem tylko...
Jezeli moge sie wtracic to napewno w c 360 nigdy nie bylo podlaczen plus na mase tylko starszych 330 mam wlasnie u siebie załozony taki alternator od poloneza z regulatorem na obudonie i kondensatorem i dziala bardzo dobrze ale trzba zmienic szajbe ja przerobilem ta z pradnicy pozdrawiam.
drogi kotweiler, mam kolo pasowe o srednicy 3cm na pasek wieloklinowy, ale silnik ma zepewne wiecej jak 1500obr/min. Moje rozumowanie: wirowanie w pralce starszego typu okolo 600-800 obr/min, przelozenie silnik-beben:15-20 razy( strzelilem) czyli oborty nominalne silnika okolo 10 do 20 tys obr/min. prosze o korekcje mojego rozumowania jezeli jest bledne...
Tak. Dokładnie. Tak działa amperomierz z bocznikiem o rezystancji w postaci kabla :D o nieznanej bliżej wartości. Mało tego. W tej sytuacji nie jest ona istotna... Chodzi o pomiar jakościowy a nie ilościowy. Czy w ogóle szukałeś schematu? A może jego fragment stworzysz sam. Chodzi o cewkę(ki) pradnicy i kolory kabli z niej wychodzące. Zmierz napiecie...
To agregat kirsch, benzynowy na silniku briggsa. To znaczy się był. Jest To oryginalne połączenie spalinowego z pradnica i regulator jest na zasadzie dźwigni która sama reguluje obroty w zależności od obciążenia. Nie mam całej skrzynki rozdzielczej, tylko tego brakuje. Z pradnicy wychodzą 4 przewody- 3 czerwone i jeden zielono żółty. To pradnica 3 fazowa....
regulator wzbudzenia pradnicy schematy pradnicy pradnicy agregat
formatowanie niestandardowe excel sprężyna siłownika krups nawigacja skoda octavia
wykrywacz metali cewka joystick danfoss
Minimalne napięcie włączenia optotriaka 236V AC Podłączenie masy do akumulatora w pojazdach: zasady i zalecenia