Przetwornica DC DC step up / step down
No to koniecznie porządny regulator PWM nie zapominając o zabezpieczeniu przed przepięciami. W tematach rowerów napędzanych silnikiem elektrycznym powinieneś coś znaleźć.
Kupa jest rowerów i regulatorów ale najpierw to faktycznie sprawdzenie czy styki prawidłowe i 90% NIESTETY TYLKO nie doładowany lub wykończony akumulator.
Hahaha a to dobre. Jak sobie wyobrażasz jeżdzenie po polu (po podwórzu). Przecież przewód zasilający (230V) się w końcu o cos zachaczy albo ukręci, albo uszkodzi izolację i nie daj Boże jeszcze syna zabijesz. Zapomnij o tym jak najprędzej i poszukaj opsów rowerów elektrycznych zasilanych z akumulatora co najwyżej na 24V. Opisy takich konstrukcji pojawiają...
Maćku jaki masz silnik? Co to za rower? Nie ma w nim prądnicy zwanej dynamo? Typową rowerową prądnice kupisz nawet za 5 zł.
Nie chce mi się tłumaczyć takich prostych rzeczy. Weź już lepiej zmień ten opornik lub kondensator i rowerek będzie śmigał aż miło.
Może istnieje takie urządzenie bez konieczności jego budowania od podstaw? Jeśli tak to poproszę o podanie jego prawidłowej nazwy ewentualnie linku. http://www.mohort.com/sterownik-24v-dc-3... http://rower-elektryczny-24v.blogspot.co...
Witam, Zrobiłem e-rower z silnika 250w 24V podłączonego pod 36V wszystko jeździ ale potrzeba mi kontroler więc znalazłem prosty schemat i wykonałem płytkę jak potrafiłem. Ale niestety moje umiejętności w eaglu są niskie i nie mam pewności czy wykonałem wszystko poprawnie więc proszę was o sprawdzenie zgodności płytki z oryginalnym schematem. Schemat:...
Nie rozumiem was. Przecież to działa a najlepszym dowodem na to jest to, to był standardowy regulator
Witam Mam taki silnik co zalega mi w garażu i chciałbym go uruchomić na regulatorze esc modelarskim. Silnik jest niestety na 48V zastanawiam się czy nie dało by się go jakoś przerobić na 6s lipol i czy to by zagrało jakieś zadanie?
Witam. Jestem tu nowy i kompletnie zielony, ale chciałbym wiedzieć, czy można zamontować do roweru rozrusznik samochodowy ok.1500w i ewentualnie jaki regulator obrotów można by zastosować. Są jakieś schematy?
http://obrazki.elektroda.pl/7515926500_1... Kondensatory przed przetwornicą/regulatorem. Parametry zmierzone: - obciążenie : PowerBank Tracer 10400 5 km/h ok. 300 mA 12 km/h ok. 460 mA 18 km/h ok. 540 mA 25 km/h ok. 610 mA - Zenery po 3 godzinach jazdy lekko ciepłe Po 3 godzinach jazdy bez obciążenia dynama, czy po 3 godzinach jazdy...
Tak jak przypuszczałem jest to silnik bezszczotkowy,jak do tej pory śledząc tematy na różnych stronach nic konkretnego nie znalazłem żadnych rozwiązan regulatorów a dostępne modelarskie są potwornie drogie i niewiadomo czy w tym wypadku spełniły by tą funkcję, podam Ci adres strony gdzie są śilniki z regulatorem do rowerów być może że oni sprzedadzą...
A co myślisz o podłączeniu regulatora modelarskiego 3f 12s lipol pod koło od roweru 400W 36V?
Poparzyć już mogła obudowa o temp. 60 stopni, a to nie jest nic niezwykłego (nawet powyżej 100 st.) w przypadku silników bez chłodzenia. W przypadku tego silnika w grę wchodzi tylko przedmuch uzwojeń wewnątrz, co w przypadku "ulicznego" środowiska nie jest proste (kurz, wilgoć) - wentylator musiałby mieć duży spręż i dmuchać filtrowanym powietrzem....
Po pierwsze żaden rower nie pojedzie nigdzie z tym silnikiem, czym Ty się sugerowałeś wybierając ten silnik, chyba że to model roweru o masie 2kg. Po drugie, to wystarczy zasilić regulator, ma wbudowany BEC z którego zasila się odbiornik modelarski, a w tym przypadku tester. Proponuję ten temat umieścić obok: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
- Pomiar prądu miernikiem - opisane w każdym podręczniku elektrotechniki i instrukcji obsługi miernika. - obliczyć moc? Podstawowe wzory, których powinni nauczyć cię już w podstawówce. - Regulacja obrotów. elektryczne hulajnogi, rowery i inne takie... Pogooglaj się z hasłem "REGULATOR OBROTÓW" lub "PWM". Na wszystko odpowiesz sobie sam, ale musisz wykazać...
silnik do roweru, regulator 12V 1kW ] Autor tematu pisze Mam taki silnik ale potrzebuję schematu regulatora bo się nie znam na elektronice. 12V 100A, "idealna" sytuacja na uczenie się lutowania mam wrażenie, że zapowiada się - kolejny wątek na postów 500+
Na wstępie: wiem, że to co chce zrobić może (albo raczej jest) głupie xD. Konkretnie to chcę dorobić to silnika spalinowego dwusuwowego (takiego do kosy) regulator obrotów. Jest to w ogóle możliwe i opłacalne? Chciałbym dodać, że potrzebuje tego aby zrobić rower spalinowy xD.
Najprościej i najtaniej alternator 12V i akumulator do tego. Przekładnia co by uzyskać minimalne obroty (może być nawet pasek na koło roweru i kolo alternatora powinno wystarczyć) i niewielka modyfikacja regulatora w alternatorze aby można regulować siłę jak trzeba włożyć do kręcenia alternatorem. Z 12v masz dostępne rożnej mocy przetwornice na 230...
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Czasem można dostać używane sterowniki na allegro lub na forum cnc, okazja to cena ok 100-150 zł. Sterowanie +-10 V. Regulatory z modeli chyba będą za słabe. Są jeszcze regulatory z silników rowerów elektrycznych, ale nie wiem czy można zmieniać kierunek obrotów. Na allegro też widziałem tani sterownik BLDC z jakieś pralki.
no będę próbował na ramie od roweru który ma tylni koło(felge) ii nie ma kierownicy do eksperymetów ok:) a jak to wygląda to od strony elektronicznej? czy ten regulator z malucha byłby dobry? no i prądnica oczywiście? czy trzeba jakiś inny regulator wybudować?
A skąd kolega weźmie w rowerze prąd przemienny ? z przedłużacza ? odpowiadając na pytanie - żadnego. Potrzebny jest regulator obrotów odpowiedni do rodzaju silnika.
Tylko zrezygnowć ze sprzęgła i wykorzystać silnik jako prądnicę, o regulator się nie martw, bateria da sobie radę, przełącznik i do dzieła.
Witam forumowiczki i forumowiczów🤪. Mam taki pomysł aby zbudować ładowarkę do roweru elektrycznego. Bateria roweru to 14Ah 500Wh o napięciu 36V. Tak sobie pomyślałem, że fajnie by było ładować sobie rower z przyczepy kempingowej gdy będę gdzieś na wyjeździe. W przyczepie mam instalacje solarną z panelem 110W aku 100Ah i sterownik-regulator mppt. Panel...
Witam. W rowerku magnetycznym przy ustawieniu pokrętła na MAX podczas jazdy na nim obciążenie jest za słabe. Chciałbym się dowiedzieć, czy jest jakiś sposób na poprawę obciążenia? Gdzieś wyczytałem że można podciągnąć linkę. Jeśli jest taka możliwość to przy regulatorze czy kole? Pozdrawiam :lol:
nie zetnie jeśli jest dobrze koło przykręcone, używałem tak jakiś czas Briggsa (serii 550) którego zamontowałem w traktorku-kosiarce (tylko do jazdy, bez kosiska), tylko strasznie ciężko było go odpalić i miał strasznie mały moment, ale co ciekawe w staaaarych Briggsach (2.5, 3km) z poziomym wałem, takich jeszcze z przerywaczem jest żeliwne koło zamachowe,...
Planuję to połączyć następująco: Prądnica -> mostek prostowniczy -> Akumulator 6V 4.5Ah Zapomniałeś chyba o niezbędnym regulatorze ładowania (między mostkiem, a akumulatorem), ograniczającym zarówno prąd ładowania, jak i końcowe napięcie ładowania. Opisy takich układów znajdziesz z łatwością na forum (np. z użyciem LM317). Pozdrawiam.
Zobacz, skąd regulator napięcia L7805CV dostaje napięcie na pierwsze wyjście od lewej strony. Miernikiem sprawdź ciągłość i będziesz widział, skąd idzie napięcie.
Niech tam będzie i prądnica, ( a czym jest alternator jak nie prądnicą ... ? ) . Jednak sądzę że wybór gorszy ze względu na dopasowanie prądnica a regulatory . Trudniej będzie ci dopasować ( jednostopniowy czy dwustopniowy wibracyjny ). Gabaryt przemawia za alternatorem , jak i wydolność prądowa.
No mi by było wstyd się w czymś takim pokazać Wstyd :?: To bardzo fajny gadżet choć mam obawy co do jego funkcjonalności. Przy -1°C wystarczy maseczka elektrody lub zwykła chirurgiczna noszone z powodu Covid-19. Nie jeżdżę rowerem ale trochę biegam po parku i przy lekkim przymrozku są idealne do biegania truchtem pod wiatr. Autorowi proponuję by dołożył...
Chcac go regulowac w czasie i mocy kupilem z aliexpress sterownik ktory zmarl po 25 minutach pracy, mial znamionowo do 40a a silnik 14a To jest regulator do hulajnóg i rowerów a nie do sterowania silnikiem jak ci się podoba! https://regmag.pl/pl/p/REGULATOR-MOCY-SI...
(at)plumbum22 Masz jakiś patent na najprostszy elektryczny napęd bez bajerów absolutnie minimalistyczny? Mam, silnik DC + regulator PWM na NE555 + najtańszy sterownik mosfetów + mosfety z zabezpieczeniem przed indukowanym prądem + odcięcie prądu w dźwigniach manetek przy hamowaniu.
Wygląda jak przewód do manetki (gazu) - 3 przewody plus dwa do stacyjki. Wszystkie przewody pokaż to policzymy lub sam sprawdź na: http://rower-elektryczny-24v.blogspot.co...
Może uszczelniacz leje , tarcza jak się napije oleju to kiedy jest zimna może jakoś chodzić przy ciepłej będzie się bardziej ślizgać. Bo na bani to można łańcuch w rowerze naprawiać a nie rovera. Teraz masz do sprawdzenia sprzęgło, wysprzęglik, uszczelnienie wału i skrzyni, do wymiany mostek i regulator jeśli nie cały alternator.
Witam,chciłbym się spytac,czy mozna silnik od wirówki do bielizny 250w przerobic na prąd staly ok.24-50v?Czy lepiej uzyc przetwornicy 12v na 220v zmiennego?Silnik chce uzyc do roweru elektrycznego.(ewentualnie jaki regulator obrotow moznaby zastosowac)Jesli bedzie trzeba zamieszcze zdjecia.
http://obrazki.elektroda.pl/5740551000_1... Witam. Ciepło się w końcu zrobiło i miło pojeździć rowerkiem ale jeszcze lepiej gdy rower jedzie bez użycia siły szczególnie pod wzniesienia. http://obrazki.elektroda.pl/5400008000_1... Napęd na przód jest o tyle ciekawy, że nie trzeba kombinować z oryginalnym napędem roweru...
Co do roweru to potrzebna będzie jakaś solidna rama .Zaś jak prądnicę można by wykorzystać większy silnik krokowy który już przy niskich prędkościach obrotowych da dość duże napięcie.Jeszcze jakiś regulator prądu ładowania i działa.Elektrownie wiatrowe są konkretnie opisane na forum.
Dziesiątki różnego autoramentu regulatorów temperatury na Allegro. Więc w czym jest problem ? https://allegro.pl/oferta/regulator-temp...
Witam. Zrobiłem prądnicę do roweru, która daje prąd o napięciu do 30[V]. Chciałbym (o ile dało by się) zbudować jakiś regulator napięcia, aby mieć napięcie do 6[V] i 12[V].
Z dynama bedziesz miał silniczek a nie alternator. kup lepiej jakies orginalne oswietlenie na ledach, fabrycznie do roweru i po problemie.
To trochę nieelegancki sposób Ten nieelegancki sposób jest powszechnie stosowany w przeciętnym wzmacniaczy CA czy właśnie podobnych regulatorach silników dla rowerów itp ;) Generalnie samo cynowanie poza pojemnością cieplną praktycznie nic nie zmienia ponieważ sama rezystancja ścieżki jest znacznie niższa niż rezystancja znajdującej się na niej cyny...
(at)gimak Jeśli dynamo ma ograniczoną wydajność prądową to może być dobry pomysł, ale sprawdził bym w szerszym zakresie prędkości LM317 jest prosty w użyciu ale ma duży spadek napięcia, wiec się nie dziwię. Ale jakby jakiś regulator był potrzebny można podejść inaczej.
vodiczka rozumiem . Może zamiast sterownika zastosować regulator obrotów silnika prądu stałego i podłączyć do tego manetkę zamiast pokrętła ?
Witam, upewnij sie ze symbol jest poprawny, dokladnie w ktorym miejscu on pracuje? Analizujac podobne: http://www.samwinsemi.com/Product/MOSFET wynika ze "46" to prad drenu, a to po R bedzie napieciem ale tu sie chyba pomyliles przy przepisywaniu, prawdopodobnie 80V, dalej to typ obudowy. Jezli to regulator pradu/napiecia w przetwornicy to powinien...
Testowałem na symulatorze różne rozwiązania na tranzystorach i żaden nie działa prawidłowo. Poprawiony schemat: http://obrazki.elektroda.pl/3109620200_1... a może to jest jakiś LDO (regulator np na 3v).
Witam prosty impulsator do roweru elektrycznego , może po przeróbce by się nadał. ten ma 7 impulsów.
Jeżeli chcesz użyć stabilizatora liniowego to przy 300mA będziesz mieć: 41-3.3 = 37.7V spadku napięcia na regulatorze (i diodach). Pomnożone przez natężenie prądu (0.3A) daje: 11.3W samych strat. Zatem aby mieć użytecznej mocy 0.9W potrzebujesz do układu dostarczyć 12.2W a to daje sprawność na poziomie 13.5% :) Dlatego od razu zasugerowałem przetwornicę,...
Ale regulator musi mieć wejście na tacho to taka mała prądnica jak dynamo w rowerze założona na silniku która daje sprzężenie zwrotne do obrotów.
Konstrukcja świetna, przede wszystkim dlatego, że regulator niestandardowy. Bardzo bym prosił o schemat z lekkim opisem.
Witam. Mam problem z regulatorem obrotów do roweru elektrycznego. Schematy przedstawiam niżej. Silnik zasilany jest połączonymi szeregowo 3 akumulatorami i ma moc 500 W. Obroty regulowane są za pomocą manetki halotronowej. Tranzystory IGBT to IRG4PC50FD i są połączone ze sobą równolegle. Przez pewien czas, nawet pare godzin wszystko działa jak należy....
Witam, Mam problem związany z podłączeniem manetki zamiast potencjometru w regulatorze PWM. Podłączyłem manetkę zamiast potencjometru i niestety ale uzyskałem efekt taki że bez ruszania manetką wysterowana prędkość jest maksymalna a po ruszeniu manetką prędkość stopniowo maleje. Oczywiście chciałbym odwrotnego efektu i zastanawiam się czy źle dobrałem...
gdy go kliknę silnik się załącza i tyle czy to głupi pomysł? Raczej głupi :) (Twoja druga opcja), bo popłynie bardzo duży prąd i uwali silnik. Potrzeba regulatora i manetki.
Wiem, że będę miał do niego baterię 48V Więc kup silnik na 48V i regulator do niego, czego nie rozumiemy jeszcze.
Witam! Czy ten silnik rowerowy sprowadzałeś stąd: [url=http://www.thatsdax.com/]silnik rowerowy 50/70ccm ?? Ile wyniosły koszty wysyłki do Polski, bo cena silnika w granicach $200 jest całkiem rozsądna. Napisz jak się spisuje i czy warto wydać te 500 zł. Jakie jest faktyczne zużycie paliwa (średnie, jeśli masz już takie dane) i jak głośno pracuje silniczek....
Na moim starym regulatorze F 00M 145 228 jedyne problemy jakie miałem to chwilowy spadek napięcia po włączeniu jakiegokolwiek odbiornika oraz gwizd w radiu no i to opóźnione ładowanie po uruchomieniu silnika. Chciałem to zlikwidować ponieważ podłączenie przyczepki lub platformy na rower nasilało objawy spadku napięcia. Po wyminie regulatorów problem...
Można sprawdzić jakie parametry miał ten spalony tranzystor mosfet i spróbować dać mocniejszy lub też zastosować układ na dużym tyrystorze czy też mocnym triaku, ale nie wiadomo też nic o tym jaki prąd ma to przepuszczać, ile ten silnik prądu przy obciążeniu "synem" rowerka pobiera z akumulatora i ustalić jaką moc max z rezerwą potrzebowałby taki regulator....
Witam - może złącze MT60 http://www.rc4max.com/zlacze_mt60_-_komp... http://www.sklepy24.pl/sklep/abc-rc_pl/p...
Ładowarka pracuje na napięciu 100-230V. Próbowałem tak podłączyć i nawet diałało ale przy maksymalnych obrotach. Dodano po 1 Mam też regulator do paneli fotowoltaicznych ale on potrzebuje zasilania z akumulatora aby działał a nie o to mi chodzi
Więc ten silnik jest od hulajnogi... niewiem jakie ma uzwojenia gdyż jeszcze nawet go nie mam.. a ma służyć do roweru więc wydaje mi się że lepiej regulować prędkość obrotową.
Poprosiłem o odblokowanie tematu aby zamieścić recenzję. Ostatniego lata przywóz z Polski sobie darowaliśmy i temat się jakoś rozmył na okres jesienno/zimowy. Ostatni chodząc po sklepach szanowna pani małożnka zauważyła do sprzedaży rower elektryczny typu składak i stwierdziła, że chyba jej się podoba. Ponieważ rowerek w sklepie był używany to zrezygnowałem...
silnik ma mieć zastosowanie do roweru , dlatego muszę kontrolować jego obroty inaczej będzie zbyt niebezpiecznie ,jaki schemat ?
Na aliexpress jest tego dużo, trzeba trochę poszukać, ale z pompki jestem bardzo zadowolony. Kiedyś do testów pompowałem nią rower, o dziwo dało się na nim jechać po takim pompowaniu
Macie Panowie rację. Nie przyjrzałem się fotce i strzeliłem gafę. Choć teraz po dokładnej analizie foto, wnioski mam następujące: Wszyscy tu mają trochę racji. To jest silnik BLDC- stosowany w napędzie rowerów (wplatany w koło jako piasta), bynajmniej tak wygląda. W pewnym sensie BLDC to silnik krokowy, tylko trochę inna polityka towarzyszy zasadzie...
Ze sklepu z regulatorami. Albo zrobić samemu.
Raczej potrzebujesz regulatora prądu a nie napięcia, więc lepiej się sprawdzi coś w rodzaju NCP3065 lub coś o trochę większym prądzie wyjściowym. NCP3065 ma niskonapięciowy feedback więc łatwo zrobić pomiar prądu bez dużych strat mocy. Z czego chcesz tą twoją latarkę zasilać ?
Plus silnika może ma 20cm do plusowego zacisku akumulatora natomiast minus prawie 50cm który idzie do regulatora i potem z regulatora jakieś 10cm do minusowego zacisku. Dioda natomiast jest w odległości równo 20cm na plusie i minusie silnika. Regulator faktycznie trochę daleko jest od silnika. Jednak jak dam go koło silnika to automatycznie wydłuży...
Oczywiście. Większa moc znamionowa wcale nie zaszkodzi (jedynie w tym sensie, że maszyny większych mocy więcej ważą i więcej kosztują). :wink: Na temat pojazdów elektrycznych, np. rowerów, było sporo na forum. Wystarczy poczytać (będzie tam mowa o sterownikach/regulatorach prędkości): http://szukaj.elektroda.pl/search.php?mo...
(at)Artur k. a jednak;) Ok, przyjąłem juz wstępnie jedne z regulatorów ładowanie, więc problem "Panele fotowoltaiczne>>> akumualtory", mam załatwiony. Teraz został mi problem ładowania z akumulatorów 48V baterii w rowerach 36V. Więc tak: *do ładowania takich baterii potrzeba napiecia 42V. *baterie w rowerach są litowo jonowe i mają w sobie BMS który...
Najprościej chyba byłoby wziąć alternator od samochodu i regulować prądem wzbudzenia... Nie za bardzo, skoro akumulator ma być ładowany to potrzebne jest napięcie na stałym poziomie. Proponuję taki układ: Alternator 12 czy najlepiej 24V (do dużych alternatorów z ciężarówek, autobusów potrzebne raczej mniejsze obroty) napędzasz przez przekładnię najlepiej...
Witam, Mam problem z regulacją obciążenia w rowerze magnetycznym Kettler Golf, mianowicie chyba coś jest nie tak z linką do regulacji (taki kupiłem) prawdopodobnie spadła przy regulatorze ze swojego miejsca. Czy jest jakiś sposób założenia, nie wiem jak to wygląda od strony koła ponieważ nie mogłem zdjąć pedałów tak sztywno się trzymają. http://obrazki.elektroda.pl/5380941600_1...
No cóż, jest ryzyko że jak posadzisz na nim tyłem, to silnik się spali :) Jak chcesz podejść do sprawy ambitnie, to musiałbyś ustalić ile silnik maksymalnie może i dorobić jakiś regulator PWM który mu ograniczy prąd, najlepiej z pomiarem temperatury na silniku. W każdym razie weź aku na bagażnik, choćby od samochodu, usiądź na tym i wtedy zmierz prąd.
Kiedyś modyfikując zasilanie obwodów roweru kupiłem przetwornicę step up 600W 10A. Rozwiązanie z regulatorem prądu obciążenia (oczywiście napięcia także). https://obrazki.elektroda.pl/4454274100_... Zdjęcie tuż po naprawie, gdyż jak się okazało w/w parametry to pobożne życzenia chińczyka (dodałem drugi tranzystor).
Witam! Widzę u Pana pulhny1616 tarczę hamulcową od roweru ;) Również chciałem wykorzystać przy budowie trenażeru 2 osie rowerowe, jednak w późniejszym wydaniu miał powstać trenażer rolkowy z doczepianym regulatorem magnetycznego oporu. Tak się jednak nie stało i wszystko leży gdzieś w piwnicy;) Miałem jednak pewien problem, bo nie mogłem ustalić "pozycji...
Witam, Jest to mój pierwszy temat tutaj i pierwszy poważny projekt na studiach więc proszę o wyrozumiałość .Tak jak w temacie mam za zadanie wykonać regulowane dynamo ,myślałem o zastosowaniu serwomechanizmu obrotowego do którego przyczepię dynamo, zamysł jest taki że gdy jedziemy pod górkę czujnik wykrywać będzie odchylenie od poziomu co w rezultacie...
Witam. Nie komplikował bym układu stosując odśrodkowe regulatory lub prądnice samowzbudne, jest proste rozwiązanie. Montujemy na obwodzie rotora, mały magnesik (lub symetrycznie, dwa). Na statorze montujemy kontaktron, (coś, jak prędkościomierz w rowerze). Podajemy napięcie poprzez kontaktron na układ, rezystor - kondensator, po osiągnięciu odpowiedniego...
Z silnikami BLDC bez czujnikow hala są problemy przy małych obrotach bo regulator nie jest wstanie dokładnie określić w krórym miejscu jest aktualnie wirnik wraz ze wzrostem obrotów wzrasta dokładność i wartość sygnałów jakie odbiera regulator do lokalizacji pola od biegunów wirnika
Nie zniechęcajcie lLeszka147... Gość który używa roweru z mojego projektu ładuje sobie tym telefon a czasem podłącza coś poważniejszego bo na wyjściu ma 500W 230V. Nie robi tego z oszczędności ale dla zdrowia. Gdyby przeliczyć te pieniądze jakie wydał na rower to starczyło by mu pewnie na ładowanie do końca życia ale zdrowie - bezcenne. To po prostu...
Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego. To, co chcesz zrobić zadziała z prądnicą prądu stałego, lecz wydajność jej jako silnika będzie daleko mniejsza niż jako prądnicy. Alternator trzeba zasilić prądem przemiennym trójfazowym żeby zmienić go w silnik. Gdybyś poczytał podstawy elektrotechniki, to być może uniknąłbyś rozbiórki alternatora....
Krzychu ciekawe dopiero jak działa wykrywacz zakłóceń w tym Unidenie. Bierzesz wiertarkę i kręcisz wrzecionem. Się rozumie ta nie podłączona ma być do gniazdka, czyli coś jak dynamo w rowerze. Ja mam do tego taką starą bułgarkę, co nie ma jeszcze regulatora obrotów. Jedyne CB co łapie takim sposobem full na s-metrze.
Jak pisałem, nie wiem dokładnie jak taką przeróbkę wykonać. Zresztą koszt takiej przeróbki, koszt napędu, czas... Jeżeli wymagania co do pracy zaliczeniowej nie są zbyt wysokie, to może kolega obniżyłby loty i zrobiłby coś podobnego z silniczkiem od dmuchawy na 12V DC napędzającym małą prądniczkę (tachoprądnicę, lub nawet dynamo od roweru). Silniczkowi...
Dlaczego regulator napięcia a nie prądu? Schemat ma odwrotnie włączony Q1 widzisz diodę wewnątrz tranzystora? która przepuszcza napięcie na wyjście bez regulacji. Jak pisałem, jeszcze nie ustawiałem tego zgodnie z wypuszczaniem pinów, a że elektronik ze mnie żaden to nie zwróciłem nawet uwagi na to, sugerowałem się schematem z filmiku zamieszczonego...
I mnie z mocą generatora coś żółtki oszwabili. Mam dla porównania silnik 250W od koła od roweru elektrycznego jest większy i waży 4,5 kg. Działa jako prądnica jedofazowa DC. Regulator DC jest dobry do generatora DC, a tak naprawdę wystarczy regulator wydłubany ze starego samochodu.
Dzięki, o dynamie już wszystko wiem. Wpadłem na pomnysł "prądnica od ciągnika C-330". Posiada ona 3 wyjścia z czego 1 to masa. Czy potrzebny jest do uruchomienia ankumulator ? Niemam pojęcia jak tą prodnicę podpiąć aby skutecznie dawała prąd bez użycia ankumulatora. Prawdopodobnie potrzebny jest regulator odłanczający napięcie po przekroczeniu danych...
Zasilając pojedynczego LEDa z 36V ponad 90% napięcia odłoży sie na rezystorze i ponad 90% mocy będzie tracone. Tu potrzeba układu impulsowego, może to być impulsowy driver do LED, a może być zwykła przetwornica DCDC, a za nią liniowy regulator prądu albo nawet rezystor z LEDem. Może warto by przemyśleć impulsowe zasilanie 5V dla sterownika.
ten za rozdzielaczem to regulator ciśnienia dobra zapytam w sklepie albo na złomie jak nie pomoże to go sprzedaje Dodano po 57 właśnie mnie natchnęło jak to sprawdzić pompką od roweru utworzyć podciśnienie aby otworzyć membrankę w regulatorze wtedy zobaczę czy auto dostaje kopa czy go zalewa paliwem
Jeżeli prądnica jest 3-fazowa (ma 3 lub 4 wyprowadzenia) to prostownik powinien być diodowy taki jak w alternatorze. Jeżeli jest jednofazowa (ma 2 wyprowadzenia) to można zamontować scalony mostek prostowniczy. Nie znam się na motocyklach, słyszałem że w WFM-ce była taka prądnica bez prostownika i akumulatora, a w póżniej w WSK był dołożony prostownik...
Regulator PWM j est dyskutowany w dziale Elektronika Przemyslowa i Energo.. w temacie Sterownik pwm dla silnika. Pozdrawiam.
Ten układ nadaje się do sterowania halogenami 500W ;) z silnikiem nie da sobie rady. Szkoda czasu -mówię to z praktyki (mam taki układzik) Lepiej kup sobie coś takiego. [url=http://rower-elektryczny-24v.blogsp... Żeby wywalić taki kondensator to albo trzeba mu dać odwrotnie napięcie albo ładować...
Słuchaj-na magistrali paliwowej jest regulator cisnienia paliwa.Ma on 3 odgałęzienia-wlot,wylot,i podciśnienie.Kapilara podciśnienia jest połączona z kolektorem dolotowym szlauchikiem.Chodzi o to ze jak silnik bangla,to żeby ciśnienie paliwa kapke zmalało.Ale nie w tym rzecz.Dzieje się tak że uwala się membrama w tym regulatorze i wali on paliwo do...
Niewiele mi to pomoże, gdyż nie wiem jakie rzeczywiście będzie napięcie przy danej prędkości obrotowej. Może mój błąd, że nie wspomniałem, że alternator będzie pracował BEZ REGULATORA NAPIĘCIA, żeby lepiej symulować wzrost obciążenia przy wzroście prędkości, w związku z tym nie mogę zakładać stałego napięcia na zaciskach alternatora.
Witam, od niedawna interesuje się PV, początkowo zrobiłem instalację z 4szt paneli połączonych w szeregu 30V 230W pod obciążeniem. Grzałka w bojlerze zmieniona na 3x 2kW (230V AC) z czego dwa zwoje spięte równolegle, jeden został na zasilanie z ZE. Całość podpięta przez regulator MPP PWM zakupiony na znanym portalu, czarna obudowa plastikowa pracuje...
Witam wszystkich, proszę o pomoc w naprawie monitorka do roweru treningowego. Prawdopodobnie podłączone było do niego za duże napięcie, na płytce od monitorka wyparował kondensator 10v 1000mF (już go wymieniłem) no i nie mam jednego podzespołu oznaczonego na płycie IC1. Ktoś prawdopodobnie próbował naprawić to wcześniej i widocznie nie chciało mu się...
Ameryki nie odkryłeś :wink: . Widzę że dopiero empiryczne stwierdzenie faktu ze dynama są niewypałem powinno ciebie przekonać. Pomyśl lepiej o zastosowaniu jakiegos alternatora ze szrotu z wbudowanym regulatorem napięcia.alternatory takie mają samochody japońskie i zachodnie. Alternato taki ładuje juz przy obrotach ok 1500 obr/min .Mogłbys zbudować...
(...) Nie ma, a dokładniej pisząc prostymi słowami to dynamo samo się ogranicza (oczywiście przy podłączonym obciążeniu, np. w postaci żarówki). Jeśli masz dynamo 3W, a żarówkę 2.4W, to najpewniej będzie się ona przepalać (prawie) zawsze po uzyskaniu określonej prędkości. Takie dynamo jest przeznaczone do żarówek 3W, czyli 2.4W przód + 0.6W tył. Można...
A bateria jest szeregowa i ma 24 V? Przełączanie jej na równoległą 12 V będzie uciążliwe. Zrób ładowarkę. Przetwornica z regulowanym ograniczeniem prądowym świetnie się do tego nadaje. Tylko jest mały haczyk - włączasz przetwornicę do zasilania i dopiero dołączasz do baterii. Odwrotne postępowanie może uszkodzić przetwornicę. Przy mniejszym prądzie...
Szanuję twoją sugestie i wiem ze masz rację. Jednak te akumulatory są z urządzeń wysokoprądowych i są juz testowane w innych urządzeniach i sprawdzają się rewelacyjnie(deskorolki, kosiarki, rowery). Także bez obaw, mam w tym spore doświadczenie. Skupmy się na ładowaniu i rozładowaniu.
Dobranie BMS aktywnego Buduje rower ( przeróbka ) i chciałbym zapytać czy dana konfiguracja będzie działać i jak to zgrać żeby czegoś nie spalić 😁 Całość myślę że najlepiej spiąć w 48V ( silniki 1000W mają zazwyczaj takie parametry) Podłączone sprzęty : Dach przyczepki - panel solarny Do niego regulator ładowania MPPT Na przyczepce będą 2 baterie- pierwsza...
rower regulator regulator dynamo rower regulator dynama rower
silnik odkurzacz iskrzy szczotka volvo usterka sterowanie rolet zewnętrznych
śrubokręt krzyżowy akumulator samochodowy
Jak korzystać z karty sieciowej w Spacetronik S-22? Jak wprowadzić hasło Wi-Fi w mierniku Spacetronik S-22?