Witam! Jeśli jest to silnik "uniwersalny" - z komutatorem, to możesz wykorzystać gotowy moduł regulacji obrotów (zawartość: triak, diak, kondensator, potencjometr), stosowany w wiertarkach lub odkurzaczach. Takie moduły można kupić w sklepach elektrycznych, sklepach z częściami zamiennymi do AGD, a nawet na bazarze - ceny od 10.- zł wzwyż (również zakup...
Oj, a po co przetwornica ? ( masę wyjściową trzeba podłączyć jeśli to przetwornica izolowana, jeśli nieizolowana to masa we i wy są już połączone). Zasil NE555 z +24V przez szeregową diodę Zenera 12V (tylko nie pomyl jej kierunku - ma być katodą do +24V, anodą do NE). Wskazane wstawić kondensator 100-220 mikroF/16V na zasilaniu NE555 (po tej diodzie...
IRFP064 60V 70A http://www.vishay.com/docs/91201/91201.p...
Witam korzystałem z tego układu tez miałem problem ze strzelającym kondensatorem wymian 1000/63 w moim wypadku było po sprawie Silnik pobierał 15A U1 to NE555 Pozdrawiam
Mam bmsa
Do sprawdzenia R3, poprawność wyprowadzeń LM317, kierunek D5 Brak kondensatora elektrolitycznego za mostkiem (sch. źle narysowany jest jako C4, kondensator ma być przed przekaźnikiem)
A jaki to silnik, czy to BLDC?
Nie. Nie jest potrzebny. A jak wygląda zasilacz tego mocnego silnika?
Co to za scalak? Schemat odrysowany z fabrycznego układu regulatora obrotów silnika. Przypomina mi NE555, jednak musi to być coś innego, inny układ wyprowadzeń. Jakby ktoś wpadł na jakiś pomysł, to byłoby super.
Te 30A to jest maksymalny prąd jaki można ciągnąć z tego drivera więc spokojnie można dać silnik o mniejszej mocy - tak mi się wydaje. co do sterowania tym to są dwie opcje albo mamy wejście analogowe wtedy potencjometr i regulujemy sobie obroty albo mamy wejście PWM regulowane szerokością impulsu wtedy gorzej - potrzebny jest generator zmiennego wypełnienia...
Silnik podłączasz w dowolnej kolejności. Dopiero jak stwierdzisz, że kręci się w przeciwną stronę niż potrzebujesz to zamieniasz dowolne dwa przewody miejscami. Zamiast odbiornika można podłączyć tester serwa, który da się zbudować np. na NE555. Schematy znajdziesz w sieci.
(at)plumbum22 Masz jakiś patent na najprostszy elektryczny napęd bez bajerów absolutnie minimalistyczny? Mam, silnik DC + regulator PWM na NE555 + najtańszy sterownik mosfetów + mosfety z zabezpieczeniem przed indukowanym prądem + odcięcie prądu w dźwigniach manetek przy hamowaniu.
Bardzo dziękuję za pomoc Będę próbował to stworzyć może mi się uda
witam tu masz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... schemat PWM regulowanego napięciem od0 do10V ale na tl494(można go łatwo zdobyć z zasilaczy komputerowych) zmieniając wejściowy dzielnik napięcia możesz regulować przyjakim napięciu ma być max wypełnienie pozdrawiam Matizz
Temat zakończony! Sprawę załatwił sterownik na dwóch NE555.
Tranzystory są połączone równolegle, to silniki też powinny być połączone równolegle do kolektorów. Popatrz na obrazek aplikacji i porównaj ze swoim schematem jak masz włączone uzwojenia silnika.
Niestety bez regulatora się nie obędzie , to silnik trójfazowy. Najprościej to i najtaniej jest jednak: - kup regulator a na wejście podaj sygnał z generatora NE555 symulującego sygnał z aparatury zdalnego sterowania, przy innym zastosowaniu niż modelarskie. Nie wiem gdzie ty szukasz ,ale : -12 A regulator " ESC ABC-Power SimonK 12A - 2-3S - 400Hz "...
Ponowie pytanie, ponieważ nie było odpowiedzi. Czy zmiana diody jest konieczna? Nie jest to tak że filtruje ona prąd "cofający" się z silnika?
Mam zamiar zbudować regulator prądu do silnika,...Mam silnik 12 V na 25 A ,chcę regulować prądem który do niego trafi, zasilanie silnika z akumulatora samochodowego 12 V 100 Ah, Właśnie poprzednio miałem regulator PWM na NE555 chciałem robić na tranzystorze bipolarnym NPN, doradzono mi na PNP. Ale coś chyba źle podłączyłem,albo czegoś nie dodałem,...
Jeśli kłody pod nogi to zainteresuj się regulatorem tyrystorowym do silnika pralkowego, gotową płytkę, wykorzystując tylko ręczną (potencjometrem ) regulację obrotów.
LM317 ma za mały prąd wyjściowy (1,5A z dobrym chłodzeniem) w stosunku do maksymalnego prądu silnika (około 5A). Dla takiej mocy lepiej zbudować regulator PWM oparty o układ NE555.
Może zamiast bawić się w liniowe stabilizatory i stosować duże radiatory to może poskładaj sobie regulator na prostym i popularnym układzie TL494 lub spróbuj coś nawet na NE555, do sterowania silnikiem PWM o wiele lepiej się nadaje. Podając na rezystor R7 napięcie 0-5V zamiast Vref masz regulację prądu, a zmieniając np. R3,R5 lub R6 masz regulację napięcia....
patryk-84a jaki silnik stosujesz?na jakie napięcie ?ja zrobiłem regulator na NE555 i IRF540 silnik od wycieraczek z fiata ,ale na małych obrotach bardzo mi piszcz .Rolki kupuje oryginalne średnicy (fi) 30 mm z rowkami ma drut 0,6 i 0,8 mm
Zrób sobie generatorek z jakimś fetem na końcu, żeby jego oporność w momencie otwarcia była minimalna. Zobacz na schematy 555 typu "regulator obrotów silnika 12V". Tam masz to opracowane jako PWM, więc wystarczy zmienić aplikację 555 i będzie działało.
Dioda w tym układzie nie służy do gaszenia oscylacji, tylko ma ona zapewnić ciągłość przepływu prądu przez cewke i przez wentylator. Kondensator jest bardzo wskazany, gdyż wentylator ma charakter indukcyjny. Dioda gasząca gasi energię zgromadzoną w polu magnetycznym elementów indukcyjnych (w tym przypadku dławik+silnik), zapewniając w ten sposób ciągłość...
Ja proponuje sterowanie PWM, czyli regulacja czasu trwania impulsu. Jest tego dużo, szukaj PWM NE555
Zrób układ regulatora PWM na NE555. Prosty i sprawdzony. Schematy były na elektrodzie. Chyba że szukasz oryginału.
moze i by bylo prosciej tylko to pojscie na latwizne,pozatym kolejny aku w modelu?! bez sensu!a jak myslisz podwajacz na ne555 podola zadaniu?
Pomoże ktoś w kwestii schematu? Czy schemat jest właściwy? Mój silnik ma zasilanie 12VDC. Tam jest również 5V do zasilania NE555. Chyba może być 12VDC.
W jaki sposób i czym sterujesz silnik podajnika ? Zrobiłeś hamowanie silnika albo regulację wolnego końca drutu ? Prąd w uchwycie włączasz stycznikiem na zasilaniu transformatora, czy tyrystorami w mostku ? Szkoda, że nie wrzuciłeś schematu, chociażby blokowego, nie musiał bym pytać. Witam.. Silnik podajnika jest włączany jednocześnie z elektrozaworem...
A silnik od wycieraczek nie podejdzie? Tani, do dostania na szrocie. Ten stabilizator( bo nie jest to regulator) bym sobie darował. Najprostszy regulator PWM na NE555, spokojnie sobie poradzi.
Witam, Szukałem rozwiązania na forum, jednak go nie znalazłem. Zaczynam przygodę z elektroniką. Przeszedłem podstawowe układy i zachciało mi się zrobić PWM na układzie NE555. Dokładnie z tego źródła: http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrob... Jeśli chodzi o elementy to zamiast tranzystora IRF840 użyłem BUZ11...
Jeśli zależy ci na płynnej regulacji obrotów, to do tego silnika potrzebujesz falownika. Albo możesz zmienić silnik na jakiś komutatorowy, i wtedy użyć układu powyżej.
Powinna wystarczyć podmiana tranzystora. Dopuszczalne napięcie zasilania ne555 to 16V.
http://kalkulator.majsterkowicza.pl/obli... Tu masz link do kalkulatora.
tego typu zabawki sa zasilane przeważnie silnikami modelarskimi MABUCHI 540 lub podobnymi tego typu silnik we wkrentarce jest bardzo podobny co do regulatora obrotów najsprawniej bedzie działał regulator zbudowany na NE555 modulujacy szerokość impulsów tak jak dzieje sie to w akumulatorowych wkrętarkach np ...
Jeśli chcesz samemu zrobić, to potrzebujesz potencjometr, NE555 i mocnego Mosfeta + kilka kondensatorów i rezystorów oczywiście.
Napewno można w taki sposób jak napisałes, lecz tego typu regulacja ma zasadniczą wadę - obroty silnika są zależne dość mocno od obciązenia osi silnika. Przy większym obciążeniu silnik będzie zwalniał obroty. Dodano po 2 Korzystniejszy jest układ z regulacją wypełnienia impulsu na NE555.
witam panowie potrzebuje prosty ale dobry schemat do regulatora obrotów ne555 pwm, mam silnik od dużego fiata około 2,5-4A podczas pracy ps. może ma ktoś zbędny rdzeni około 40-50cm² pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
Czy w takim razie taki tranzystorek pociągnie silnik 3,6kw na 36v?
Pokaż ten schemat na ne555, musi działać nawet na zasilaczu atx.
Freddie Chopin, nie tylko Ciebie denerwują niektórzy na tym forum, w pełni popieram to co napisałeś. Taki regulator ma dużą sprawność, ale jedną wadę - powoduje zakłócenia, może się okazać że do podłączenia np. silnika będzie trzeba użyć kabla ekranowanego, tak jak się to robi przy zasilaniu silnika z falownika.
A może PWM na NE555, będzie bezstopniowa regulacja górnej granicy potencjometrem
....a nie o cos tak przerażajacego jak ten układ... No tak..... Pozostaje układ NE555 w konfiguracji generatora PWM , do tego jakiś MOSFET . Zaraz poszukam , znajdę to wstawię . Znalazłem , tak i wstawiam .
Nie wiem czy tester serw na NE555 będzie nadawał się do sterowania. Układ połączeń silnik / regulator bezszczotkowy - https://obrazki.elektroda.pl/7013337900_... Ale powinien być zachowany kierunek obrotów silnika że względu na kierunek zwojów gwintu L/P. CW - zgodnie ze wskazówkami zegara CCW - przeciwnie do obrotu wskazówek zegara.
Myślałem czy nie dało by się zastosowac NE555 do samego sterowania/faze. to ma ktos jakiś plan?
Ja proponuje NE555 jako generator PWM-u, jak w regulatorze grupowym z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic95... Do tego jakiś driver mosfet, lub 2 tranzystory NPN,PNP a na koniec jakiś mocny mosfet lub IGBT, ale raczej MOSFET z racji mniejszego spadku napięcia, jak ma płynąć prąd rzędu 25A to ja bym dal jakiś na przynajmniej 50A i 250V...
Regulatory obrotów, sterowania itp znalazłem jednak układu imitującego silnik niestety nie. Pod jakim hasłem szukać? "Moduł Generatora NE555 - regulowany 1Hz - 200 kHz"- coś takiego?
Podłącze się pod wątek;-).. Eksperymentuję z tym regulatorem z Elektora - i najlepsze efekty "mocowe" uzyskałem z następującymi wartościami: P1= 1k, C1=10nF. Jednak przy niskich obrotach silnik jest bardzo słaby - ma czasem nawet problemy z ruszeniem. Znacznie lepszy efekt jest podczas zwykłej regulacji napięciowej- przy porównywalnych obrotach, "moc"...
Elementem wykonawczym w u2008b jest triak, sterujący silnikiem prądu przemiennego. Ty masz regulację PWM silnika prądu stałego najpewniej przez NE555. Płytka PCB widać, że jest po nieudolnych przeróbkach, naprawach i nadaje się do gruntownej przebudowy. Możesz wykonać regulator od początku na NE555. http://obrazki.elektroda.pl/3908308900_1...
Ja nie widzę specjalnych przeciwwskazań. Zalecenie aby zasilać regulator z akumulatora wynika prawdopodobnie z tego, że startujący silnik (czy zimna żarówka) pobierają duży prąd - wielokrotnie większy od znamionowego, i wówczas napięcie tradycyjnego zasilacza może "przysiąść" poniżej 10V, zaś zasilacz impulsowy może się wyłączyć (zabezpieczenie przed...
Na lm 350 jeszcze od biedy ten mniejszy może być , ale by ten regulator nie był grzejnikiem to sterowanie impulsowe tranzystora mocy : http://www.elb.vectranet.pl/~krzysztofg/...
Aha czyli już zaczynam mniej więcej rozumieć o co chodzi, czyli te regulatory są sterowane impulsami, znalazłem schemat na układzie ne555 może by zdał egzamin. A i mam jeszcze pytanie czy bez budowania układu sterującego jest możliwość w prosty sposób uruchomić silnik. Układ 555 chyba jeszcze mam nawet gdzieś w domu http://obrazki.elektroda.pl/3810931000_1...
Wielu ludzi ma dziwny problem z ogarnięciem PWM na NE555, już dawno w necie znaleźć można taki schemat i działa na pewno, tranzystor można dać IRFZ44N. http://obrazki.elektroda.net/88_12911522... Warunki wstępne: zasilanie 13.8V z zasilacza, żarówka H7 12V, 55W Regulator radził sobie i z halogenem, i z silnikami, niewiele się grzeje, regulacja jest...
Nie dysponuję oscyloskopem...Nie mam pojęcia jaka częstotliwość. Wykonałem układ którego schemat jest podany wyżej z myślą o napędzie łodzi silnikiem elektrycznym. Układ oparty na NE555. Czyli mam zastosować 2 mosfety, np.IRFP064N? Czy przyniesie to oczekiwany rezultat, tj. nie będą już się palić te tranzystory?
No to żebyśmy rozmawiali o konkretach: http://allegro.pl/regulator-obrotow-siln... Proszę podać, za ile sprzedawalibyście to urządzenie dając na niego roczną gwarancję. Oczywiście sami je produkujecie.
To jest wejście sygnału z aparatury zdalnego sterowania. Tam obowiązują standardy zmiany szerokości impulsu od 1 do 2milisekund. Sądzę, że potrzebujesz do czegoś innego niż modelarstwo, więc wtedy są dwa wyjścia. Można przerobić trochę program w powyższym sterowniku, aby reagował np. na potencjometr. Można dorobić prosty generator na NE555 z regulacją...
a czy ten BUZ11 podoła mojemu silnikowi ?? czy sugerujesz akiś inny ? bo naczytałem sie o jakis IRF'ach że niby lepsze do tego niż BUZ.
Witam, dokladnie po co one sa u ciebie, wyglada ze sa permanentnie otwarte, to mial byc chyba zalacznik zasilania czy moze nawet jego regulator ale nie w takim polaczeniu. Wspominales (#20) ze opierales sie innym ukladzie - jakim? podaj jego dokladny schemat i opis. Pozdrawiam
.. Przeszukałem już chyba cały internet, ale nigdzie nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.. ..Problem w tym, że nie wiem czego potrzebuję.. Jak mogłeś szukać, skoro nie wiesz czego potrzebujesz? Wpisz hasło regulator PWM ewentualnie dodaj NE555
Witam NE555 w konfiguracji PWM. Na necie tematów mnóstwo. http://www.krzysztofg.elb.vectranet.pl/p... -- pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.pl/1445218400_1... Dodano po 5 Witam Tranzystor uległ uszkodzeniu, bo nie miał żadnego zabezpieczenia, a bezpieczniki zwykle nie nadążają za układami elektronicznymi. Problem nie prawidłowego działania układu może wynikać z niskiego napięcie zasilania (silnik jest przewidziany do pracy przy napięciu zasilania...
Regulator PWM oparty na popularnym ukladzie Ne555, czyli generatorze przebiegów prostokątnych załatwi sprawę. Poszukaj, na internecie jest masa prostych schematów. W razie pytan wal jak w dym.
Witam. Możesz np cały układ zasilić z +24V natomiast NE555 zasilić poprzez stabilizator również z +24V (możesz zastosować diodę zenera + rezystor albo mały stabilizator 7812).
To raczej jest poprawny schemat : http://obrazki.elektroda.net/71_12319570... mostek H raczej jest poprawny aczkolwiek nie wiem, czy przypadkiem nie brakuje rezystorów na bazach pozostałych dwóch tranzystorów. Ogólnie nord wypuscił na rynek kilka roznych regulatorów na ne555 np NE505
Ta szlifierka jest znana w internecie ze słabej jakości elektroniki. Sam potencjometr podłączony do silnika to zły pomysł. Pomyśl o prostym regulatorze PWM na układzie NE555.
Usunięty napisał........... i nadal to podtrzymuję. Uzwojenia i sama konstrukcja silnika asynchronicznego nie jest przystosowana do pracy z napięciem innym niż sinusoidalnie zmienne. Może jakiś konkretny silnik wytrzyma takie traktowanie regulatorem fazowym, ale po pierwszy na pewno nie jest to bez znaczenia na jego komfort pracy (np. zwiększenie temperatury...
Przy regulacji liniowej powstają ogromne straty mocy w postaci ciepła. Dlatego warto w tym przypadku użyć regulacji impulsowej -PWM .W dodatku silnik będzie zasilany z akumulatora ,czyli nie możemy pozwolić na niepotrzebne straty w sterowaniu bo przecież o jak najdłuższa prace silnika chodzi! .Jest to jedyne i możliwe do przyjęcia rozwiązanie.Sterownia...
Witam Mam w planach zbudowanie 3 kołowego rowerka opartego o silnik 36V DC 500W. Mam w zasadzie proste pytanie dotyczące schematu regulatora... Schemat jest oparty o NE555 oraz 6x IFRZ44N. 1. Pierwszym pytaniem jest czy to będzie działać? :D Pytam ponieważ ten schemat stworzyłem na podstawie 2 różnych regulatorów :) 2. Czy mosfety nie będą wydzielać...
Juz zdążyłem zakupić te 1N4148 :-) A jesteś zadowolony z tego regulatora? Czy aby zasilać układ z 17V wystarczy wstawić opornik przed układem ne555? Jak tak to mniej więcej jaki?
Marek ja polecam regulator PWM wykonany na układzie ne555 (układ jest na elektrodzie). Jeżeli to nie tajemnica to co napędza ten silnik ? bo wygląda on jak od wycieraczek z auta .
Jakby nie wyszło z NE555, to proponuje na Tyrystorze. Ogromna prostota i mniej podzespołów, moment obrotowy silnika maksymalny przy najniższych obrotach. NE555 jest problemowe, albo to ja trafiałem wadliwe sztuki.
Witam Tak jak napisał Tremolo można zrobić regulację przy użyciu pwm.Najprościej taki przebieg wygenerować z Ne555 , regulując współczynnik wypełnienia poprzez zmianę wartości rezystancji obu rezystorów w pracy astabilnej
Dzięki, ale chyba nie o to mi dokładnie chodziło, ale z tym chyba sobie poradzę. Zrobię coś na NE555, czasówka może się jakoś przydać :) natomiast prosiłbym o poradę co do tego regulatora. Pozdrawiam
Witam, Chciałbym zbudować prosty jednofazowy regulator obrotów silnika prądu stałego. Problemem jest moc silnika który dany układ musiałby zasilać. Moc znamionowa to 8KW, dopuszczalny prąd obciążenia do 41A przy napięciu do 300V. Myślałem o prostym regulatorze PWM opartym na timerze NE555 z wbudowanym tranzystorem MOSFET, jednakże wydaje mi się, iż...
Witam mam takie zapytanie .Mam silnik 12v dc i sterowany jest za pomocą PWM na NE555 muszę zrobić do niego hamulec dodam że włączanie tego regulatora obrotów jest na przycisku 0-1 który podaje mi zasilanie 12v na NE555 chodzi o to jak wyłączę przycisk to silnik ma od razu stawać w miejscu dodam jeszcze ze tranzystorem wykonawczym jest irf 540 .Najlepiej...
Witam, Na wstepie przyznam sie, ze jestem zielony w sprawie elektroniki. Mam oto taki model robota/napedu: http://obrazki.elektroda.pl/8845955600_1... W miejscu tych pomarańczowych tulejek znajdują się takie silniki: http://obrazki.elektroda.pl/9284333400_1... Na początku w założeniach było umiejscowienie po jednym silniku...
Zoostaw te OPORNIKI ! Poszukaj na elektrodzie schemaciku "regulator obrotów silnika prądu stałego" opartego o układ NE555. Będziesz miał do wyboru zrobić 2 układy dla 2 biegów lu zaastosować regulację płynną - potencjometr. Dodatkową zaletą tego układu jest to że prawie nie ma strat energii - jest to chopper energoelektroniczny , awięc nic sie nie będzie...
Witam NE555 + kilka drobnych elementów (w tym potencjometr) i jest regulacja. Od biedy da się to wykonać na pająka. Koszt wykonania około 10zł. -- pozdrawiam
Można dodać na wyjściu NE555 wtórnik komplementarny na BC227/327- bo jednak to przeładowywanie pojemności bramki prądem 250mA to może być mało. Może się tranzystor grzać.
Dioda musi być,może być BYV29/500.Przerobiłem ten układ z różnymi silnikami i pracuje. U mnie 2x BUZ11+ dioda j/w na jednym radiatorze z izolacją.Kondensator również obowiązkowo!
Mam stary zasilacz impulsowy na układzie M51996P. Ma on wyjścia +5V, -5V, +12V. Interesuje mnie +5V ponieważ ma obciążalność do 3A. Potrzebuję jakiejś regulacji napięcia do silnika prądu stałego na 12V. Bez obciążenia pobiera on ok. 1,5A (silnik od wycieraczek od 126p). Próbowałem zbudować regulator PWM na układzie NE555 i tranzystorze IRF640, ale nie...
Generator o regulowanym wypełnieniu który pokazałeś w pierwszym poście to nie jest regulowane źródło prądu/napięcia A autor nie mówi, że tak jest. On potrzebuje regulować współczynnik wypełnienia PWM za pomocą zmiany napiecia wewnętrznego. Czyli zamiast kręcić potencjometrem on chce regulować PWM przykładająć odpowiednie napięcie. Lepiej opisz jka...
praca silnika jest nie równa i nie osiąga pełnych obrotów - odpowiedniejszym układem na NE555 było by sterowanie prędkością przez wypełnienie impulsów. Wtedy prędkość była by maksymalna. Dla mnie jednak prosty układ na tyrystorze był by najlepszy.
Poprawnie zaprojektowany i wykonany regulator PWM przy takich prądach nie powinien się bardzo grzać. Przy jednej żarówce 60W taki regulator wykonany na NE555 i BUZ11, tranzystor był ciepły ale nie parzył nawet bez radiatora. Dodam, że koszt samodzielnego wykonania takiego regulatora to ok 15zł. W przypadku silników sprawa jest trudniejsza, bo to obciążenie...
Sterowanie fazowe silników indukcyjnych to nie najlepszy sposób. Szybkość obrotowa takiego silnika zależy głównie od częstotliwości sieci zasilającej. Stosując regulator fazowy nie zmieniamy częstotliwości, jedynie zmniejszamy moc dostarczaną do silnika (przy okazji bardzo zniekształcamy przebieg sinusoidalny prądu). Silnik zwalnia, bo nie ma dość siły...
Witajcie, niebawem mam zamiar kupić silnik do łodzi "HASWING Osapian 55" jest to wersja bez maximizera, różnica w cenie do wersji z maximizerem to 450zł. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale maximizer to zwykły regulator PWM. Z tego co wiem to w normalnym silniku regulacja mocy odbywa się przez jakieś opornice, i sporo cennego prądu z aku wywala się w...
NE555 jest po to by regulator PWM znajdował się w obudowie wyświetlacza razem z silnikiem, a µC na półksiężycu razem z diodami. Przy takim rozwiązaniu do części ruchomej muszę dostarczyć jedynie energię elektryczną, nie muszę przesyłać żadnych innych sygnałów np. do silnika.
Witam. Jak w temacie byłbym bardzo wdzięczny za sprawdzenie tego schematu. Wszelkie poprawki postaram się nanosić regularnie. Pozdrawiam. Z góry dziękuje :) Zniosłem punkty. I wyłączyłem warstwę PINS. Opis: Jest to popularny układ, regulator pwm na słynnym (tak myślę) procesorku ne555. Dodałem do niego 6 potencjometrów zamiast jednego aby posiadać niejako...
Witam Polecam układ PWM na Ne555 układ wykonałem na podstawie schematu: http://www.elektroda.net/warsztatowe/reg... załączam płytka wykonana w Eagle oraz projekt wykonany w Eagle
PWM działa na tej zasadzie, że podaje pełne zasilanie na silnik, w formie impulsów o regulowanej długości stanu "wysokiego" (załączenia). Do twojego celu wystarczy nieśmiertelna kostka NE555, i prawdopodobnie jakiś mosfet. Taki silnik od wycieraczek pobiera niemały prąd, myślę, że na upartego nawet z 10A przy dużym obciążeniu. W kwestii przetwornicy...
Dzięki za odpowiedź. Jak obliczyłeś te straty? Te 15W? W jakim celu na Twoim schemacie zastosowany jest ten górny mosfet? Jeśli się nie mylę wygląda to jak półmostek H, co daje ten górny mosfet na zasilaniu, skoro silnik do pracy potrzebuje podania masy? Czy on służy do niwelowania przepięć powstających w momencie rozłączania dolnego mosfeta? Moja propozycja...
A gdzie jest wpięty oscyloskop? Jeśli na nużce 3 NE555 to faktycznie coś jest nie tak, ale jeśli na silniku, towydaje mi się, że źródłem oscylacji jest sam silnik i wszystko jest ok. Zrób doświadczenie: zatrzymaj na krótko silnik ręką - oscylacje powinny zniknąć.
http://obrazki.elektroda.pl/4090597300_1... Witam. Przedstawiam następny działający projekt: telewizor mechaniczny. Jest to pierwsza wersja, poskładana na szybko, żeby zobaczyć jak działa, co trzeba dobrać, jakie odległości zastosować. Jak czas pozwoli planuję umieścić to w ładnej drewnianej obudowie a podstawa będzie zrobiona z nóg...
Temat przez ciebie wskazany jest jakimś nieporozumieniem sam sobie. Silniki klatkowe inaczej się steruje w celu regulacji obrotów, co zostało w nim wyczerpująco opisane. Zaprezentowany układ ma natomiast szansę pracować z żarówką żarową, grzałką, ewentualnie silnikiem komutatorowym. Jeżeli rozchodzi się o regulację jasności wspomnianej żarówki, zaznaczmy...
To czy może pracować w trybie ciągłym zależy pewnie od wentylatora, w wielu samochodach pracują one cały czas po włączeniu klimatyzacji. Rozważ jakiś regulator, np. PWM na NE555, bo te wentylatory mają naprawdę dużą moc. Znajomy ma takie wiatraki w warsztacie samochodowym - jeden przy piecu do dmuchania gorącym powietrzem po warsztacie, drugi do wentylacji...
Witam, mam problem ze zbudowaniem regulatora obrotów opartego o timer NE555. Zbudowałem to według poniższego schematu, zrobiłem płytkę, zmontowałem. Układ nie zadziałał. Płytkę sprawdziłem, brak zimnych lutów, zwarć. Poniżej załączam schemat, wzór pcb, pliki eagle. Nie jestem elektronikiem, ale że w przeszłości trochę się tym interesowałem przy podziale...
oraz zmodyfikuje podajnik drutu. obecnie mam 30W, ktory pracuje na 24 V. na próbę puściłem mu napięcie 30V i całkiem nieźle zaczął podawać i odrazu ogromna poprawa w spawaniu. ale tak to nie moze pracować, dlatego druga modyfikacja to wymienie silnik podajnika aby podawał drut o wile szybciej i w tedy zobacze jak sytuacja bedzie wyglądała A regulacje...
proponuje regulator PWM na timerku NE555, od mozliwości prądowe tego ukladu określa tranzystor i dioda shottkiego, koszt to okolo 8zł i efekt jest bardzo dobry i konstrukcja banalna
Regulator nie reguluje obrotów- chodzi na max. Zbudowany jest na ULY7855 (NE555) i na 2N3055. Do silnika idą trzy przewody-szczotki i stojan. Silnik jest na 24V. Gdzie moge znaleść taki schemat. Znalazłem dwa uszkodzenia: rezystor i BD ale był już naprawiany i może ktoś coś źle włożył lub zamienił. Już naprawiony jeszcze uszk. był 2N. Na samym początku...
regulator ne555 ne555 regulator regulator obrót silnik ne555
gniazdo zapalniczki mondeo kocio vaillant sterowa peugeot boxer kluczyk
Chrysler Voyager 2.8 CRD – wentylator chłodnicy klimatyzacji nie uruchamia się VW New Beetle 2002 – kontrolka poziomu oleju, czujnik G266, mikrowyłącznik maski, diagnostyka VCDS