Należałoby sprawdzić jakie napięcia dochodzą do regulatora.
Wpisz symbol regulatora.
Na początek po podłączeniu regulatora należy sprawdzić napięcie ładowania akumulatora (13,8 do 14,4V) oraz jaki prąd pobiera akumulator. Zbyt duży prąd sugeruje uszkodzenie akumulatora (zwarcie wewnętrzne). Nie zaszkodzi sprawdzenie, ewentualnie przylutowanie złącz regulatora i klem akumulatora oraz ciągłości masy ( złącza oczkowe połączenia ,ich czystość...
Tam raczej jest zapłon zasilany z akumulatora. Dwie możliwości: 1. Regulator napięcia z Wilmatu jest trefny, całkowicie zwiera Ci uzwojenie statora. Tyle że w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora. 2. Regulator napięcia robi Ci takie zwarcie w instalacji elektrycznej, że odcina Ci zasilanie na zapłon, przy...
Zawór regulatora ciśnienia paliwa.
Podłącz się do kompa jak masz błąd p1517 to na 99% regulator
Odepnij jeszcze aku i sprawdź rezystancję na klemie plus i plus regulatora oraz klemie minus i minus regulatora.
Spróbuj tak A - Plus aqu (powinien być bezpiecznik) B- Stator C- Stator D- Masa motocykla, przykręcona do ramy i aqu tez do ramy. Jeśli coś będzie słabo działać spróbuj zamienić B z C.
Stary regulator 4 czy 5-cio przewodowy?
Możesz kupić z innych roczników, jednak to trochę ryzyko czy używany regulator jest sprawny, czasami taniej jest kupić raz droższy zamiennik niż dwa razy używany oryginał..
Te cewki bez obciążenia 70 V i więcej potrafią podać. A zadaniem regulatora w tym układzie jest zbicie tego napięcia do właściwego poziomu. Albo używasz niewłaściwych regulatorów, albo go przeciążasz, albo coś źle łączysz.
Tylko używki kupować żadne , zamienniki lub Made in DYI .. Ale co najważniejsze zlikwidować przyczyne spalenia regulatora.
Bezpiecznik MAIN na styczniku rozrusznika zapewne się przepalił, ale po takiej sytuacji do sprawdzenia regulator napięcia gdyż mógł tego nie przeżyć (regulatory w Suzuki palą się nawet podczas normalnej eksploatacji).
Puki jest ładowanie to jest ok
No to rzeczywiście drogo ja montowałem za 130 zł i jeden w moto ktory klijent sprzedał drugi jezdzi rok może miałem farta
Witam. Mam problem z moim motocyklem. Padł aku używany z którym go kupiłem. Po zmierzeniu napięcia na pracującym silniku na wolnych mapięcie jest niskie ok 13.2V na wyłączonych światłach a po włączeniu świateł spada i rozładowywuje aku. Utrzymując wyższe obroty aku podaje aż 16v. Diody w aku mierząc miernikiem sprawne. Uzwojenie ma przejście. Jutro...
Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować". Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Do odpalania i użytkowania skutera należało by podpiąć akumulator ( choćby nie fabryczny byle 12V) ma on wpływ na zapłon ,a brak jego może spowodować uszkodzenie regulatora i modułu zapłonowego
Po pierwsze zamontowałeś niewłaściwy stator (pewnie od Aprilii SR 50) i stąd mogą być problemy. Po drugie jest tam bardzo specyficzna konstrukcja zapłonu i nie powinno się nieczego przerabiać, wkładać innego. Można także przypuszczać że cewkomoduł mógł ulec uszkodzeniu. Posiada on specjalną przetwornicę napięcia która przy pomocy indukcyjności uzwojenia...
Witam regulator napięcia znajduje się z przodu skutera pod "czachą". Siedząc na skuterze jest to lewa strona mniej więcej na wysokości świateł, taka żebrowana szara kostka o wymiarach 6cmx6cmx2cm.
Po prostu żarówka do każdej fazy i do masy. Jak sprawdzałeś i odpiołeś akumulator lub sprawdzałeś bez akumulatora to w ułamku sekundy spaliłeś regulator.
a jaki masz MFA?
W Suzuki najczęściej padają regulatory napięcia.
nie sprawdzałem. Jakie napięcie powinno wychodzić z cewek wytwarzających prąd które idzie do regulatora?
nie pomyliłeś zacisku L z G? jak do lampki choć na chwilę podałeś bezpośrednio plusa z akumulatora to najprawdopodobniej uszkodziłeś regulator
Witaj, Tu Masz bardzo prosty regulator.http://www.elektroda.pl/rtvfor...
Diody i uzwojenia sprawdzałem w pierwszej kolejności i tu wszystko jest ok sam alternator pracuje poprawnie. Co do regulatora nie sprawdzałem go - bo szczerze to nie wiem jak, ale poszukam jak to zrobić i sprawdzę. Myślałem faktycznie aby dobrać inny regulator i dopasować go do tej konstrukcji zapewne zresztą tak się to skończy i zobaczę co z tego wyjdzie....
Zmierz napięcie ładowania, pewnie padł regulator napięcia, skrajnie zasiarczony lub przerywający akumulator (a już na pewno jego odłączenie na pracującym silniku) mógł uszkodzić regulator.
A jak się popsuje od razu. Ogólnie to padnięty regulator to brak ładowania a tu jest inaczej, ładowanie jest jakieś tam niewielkie i to gaśnięcie motoru, jak odłączę prądnicę i regulator to równiej chodzi, jak w czasie pracy podłączę prądnicę to gaśnie jak mu obrotów nie dam, jak włączę światła to samo. Może jest jakiś sposób żeby ja sprawdzić czy np....
No jesli to prawda co mowi PEJO....to w ktore miejsce "podlaczyc" ten przewod zeby otwieraly sie tyrystory ?? P.S - dzieki PEJO za odp
Silnik raczej nie przytarty. Jak to sprawdziłeś? Skoro po wymianie regulator przez chwile chodziło, a potem znów padło, to albo coś uszkadza regulatory, albo problem leży jeszcze gdzie indziej.
Witam,i jak jest z tym akumulatorem ? moge go podłączyc czy nie ??
Wstawiono regulator 3fazowy od Suzuki i wszystko jest jak należy. Temat zamykam.
W motocyklach nie ma powrotu paliwa z listwy, regulator jest w pompie.
Witam, mam taki problem. Mianowicie posiadam skuter Suzuki Katana 50 2T, w którym jest nietypowe rozwiązanie zapłonu, mianowicie posiada stator 12 cewek jednofazowe i nietypowy regulator Ducati energia (który jest spalony). Czy ktoś może mi pomóc, jak i jaki inny regulator mogę wstawić na miejsce tego spalonego? Ponieważ wymiana na ten sam regulator...
Regulator napięcia sprawdzony ?
Zamykam
Prawdopodobnie regulator napięcia uszkodzony. Sprawdź miernikiem czy diody wewnątrz regulatora są dobre.
Ok wszystko działa po wymianie regulatora, dzięki za pomoc.
Mam goły alternator od suzuki swif.Czy moge podłączyć elektroniczny regulator alternatora z maluszka?
Bardzo dobrze. Teraz kupujesz regulator napięcia Suzuki np Virago, i podłączasz => swoje zielone z dwoma żóltymi z regulatora. Trzeci żółty zostawiasz wolny. Czarny z regulatora to masa i minus akumulatora, czerwony to plus 12VDC do stacyjki. Pozdrawiam. Schemat w pdf. wszystko wyjaśnia.
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim moto, akumulator się rozładowuje. Na wolnych obrotach napięcie na akumulatorze wynosi ponad 14 V na wyższych obrotach spada do jakichś 12,5 V. W service manualu jest napisane, że pomiaru dokonuje się przy 5000 obr/min i napięcie powinno być od 13,5 V do 15 V. Czyli coś jest nie tak, może to być wina regulatora...
regulator był stosowany w latach 76-85 W modelach z roku 94 go widziałem (Suzuki Vitara).
Prawdopodobnie jest tak, jak pisze kolega leonov, plus jest stały, a po włączeniu świateł podawana jest masa. Jeśli podświetlenie przycisków można regulować razem z podświetleniem licznika czy radia, to jest prawie pewne, że tak jest. Dodatkowo ta masa może być kluczowana PWM, ewentualnie jakiś regulator liniowy. ( starsze auta, tylko wtedy często regulacja...
z alternatora w kawasaki wychodzą dwa przewody a nie trzy, i tutaj pojawia się pytanie jak to prawidłowo podpiąć ? oba regulatory maja pięć kabli
Szanowni Koledzy proszę o rade związaną z regulatorem i prostownikiem w jednym do ładowania akumulatora w motocyklu Suzuki GN 125 kupiłem z uszkodzonym nie ładował wszystko sprawdziłem 3 fazy na prądnicy są a z regulatora na wyjściu 0 volt kupiłem drugi nowy i okazuje się że też zepsuty mimo że nowy podpiąłem i na wyjściu daje 2,5 volta próbuję go reklamować...
witam mam problem z iskra suzuki gn 250 kupiłem nowa wiazke oraz moduł, regulator.. czy brak iskry moze nie byc przez nie podłączone masy?
Udało mi się pozbyć żywicy w regulatorze i wyjąłem całą płytkę To trochę cud, że ci się to udało. Wygląda mi to na tzw. "regulator stratny". Kiedyś przyjechał do mnie starszy znajomy z jakimś Suzuki 80cm chyba - kupił dla wnuka. Przywiózł ze trzy regulatory - żaden nie działał. Zrobiłem od podstaw (nie chwalę się - znalazłem jakiś ciekawy schemat w...
Faktycznie nie jest to CDI, tylko tranzystorowy moduł zapłonowy, mój błąd Znalazłem filmik z naprawy [url=https://www.youtube.com/watch?v=AGk... Regulator napięcia bez problemu kupisz na znanym portalu aukcyjnym [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Posiadam schemat takiego regulatora na tyrystorach do kawasaki i suzuki Jest to regulator do pradnicy 3-fazowej (nie alternatora) Ja posiadam kawasaki gpz500 i tam jest własnie taka pradnica Jesli nadal potrezbujesz to skontaktuj sie ze mną na maila suzukirf900(at)interia.pl
Alternator w samochodzie regulator udało się wymienić bez wyciągania do alternatora dochodzą tylko 2 kable: 1akumulator 2wzbudzenie podstawiane regulatory są nowe ale widać że nie orginalne jednak po wymianie jest różnica możliwe dwie usterki albo faktycznie nieprawidłowy regulator
Witam czy moduł z suzuki an250 burgman będezie taki sam?I czy można również pinologię takiego modułu.
W sobotę udało mi się odkręcić cewkę z regulatora obrotów (silniczka krokowego), wirnik obraca się lekko bez żadnych oporów. Postanowiłem zmierzyć rezystancję uzwojeń i tu niespodzianka wszędzie podają że rezystancja uzwojeń waha się w granicach 25-28 omów zależnie od temperatury. Gniazdo 3 pinowe, pin środkowy to "+" czyli wspólny a skrajne to RSC...
https://obrazki.elektroda.pl/4486319400_...
Rozwiązanie takie jest praktycznie niespotykane, poza nietypowym rozwiązaniem modułu CDI i regulatora w skuterach Suzuki Katana 50 LC. Regulator taki ma więcej wad, np. większe straty mocy w tranzystorze, musi przez niego przepływać duży prąd, ponadto uzwojenie bez obciążenia w Simsonie generuje napięcie ok. 60V przy 10000 RPM.
Hi , the counter works well after replacing the regulator.Thanks
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
Witam Problem typu czy da się przerobić regulator napiecia, pacjent to Suzuki Bandit gsf 400 rok 91, czarny regulator spalony, szary dobry od wersji z roku 93, złącza te same tyle że przewodów mniej. https://obrazki.elektroda.pl/1588877700_...
Witam. Czy ktoś z szanownych kolegów miał doczynienia z zamiennikiem regulatora ciśnienia szyny CR o numerze 0281002584, który występuje w Fiatach, Oplach, Suzuki, bo czeka mnie wymiana a cena oryginału to przegięcie zdrowego rozsądku. Pozdrawiam
Wymiana tego układu chyba nie ma sensu, jak widzisz że większość użytkowników ma z tym problem, więc pytanie czy kupisz ten układ sprawny? Jak masz możliwość, to spróbuj rozebrać ten układ, pewnie pójdzie bez problemu jak każdy inny przerywacz kierunkowskazów lub przekaźnik. Też szukałem ale nie znalazłem nic na temat jego konstrukcji wewnętrznej. Zrób...
Wyprowadzasz szczotki na zewnątrz i możesz nawet od "malucha" założyć.
Pytanie jeszcze aktualne? W chińskich quadach (ATV 125 itp.) sa regulatory współpracujące z cewkami bezmasowymi. Regulator ma 4 styki wyprowadzone na przewodach. W silniku DT9.9 środkowe wyjście cewki ładowania daje 30W mocy, skrajne wyjścia 80W.
Witam,miałem taki sam problem z silnikiem 20KM. Kupiłem regulator (zamiennik) od suzuki Savage za 43zł na Allegro i po problemie. Teraz napięcie ładowania mam 14,5-14,6 bez względu na ilość obrotów.W serwisieYamaha w Poznaniu chcieli za regulator 1500zł złodzieje ! ! ! a w Warszawie 800zł.Pozdr.....
Czesc, gdzie jest ładowanie akumulatora w suzuki RG 80?
To proste jak d.... , skoro wejscie 3 fazowe jest zasilane na wszystkich fazach i nie zwarte do masy, to szwankuje regulator podróbka. Już to przerabiałem podróbki mają maleńkie struktury wewnątrz, lepiej kupić używke niż nową pdróbke. Lepiej i pewniej zalutować po przerwa gdziekolwiek w układzie regulatora pali go.
Tam jest alternator czy magneto?Bo to istotna różnica.Czy to chodzi o suzuki,taka crossówke,regulator pod zbiornikiem paliwa?
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Urwie kolo napędowe. Alternator ma urwać koło napędowe? Jak? A czy jeśli wezmę ten 150A od peguota 307 to czy regulator też musze zmienić?
Wentylatora bym nie montował bo on nie wytrzyma eksploatacji w takich warunkach i jeszcze kanape podpalisz. Dołoż jakis radiator ale to chyba tylko zeby wlasne sumienie uspokoic.
No według schematu są dobrze podłączone... Można sprawdzić metodą prób i błędów nie spali się cewkomoduł? a kwestia regulatora? też mogą być inaczej piny?
pogrzebalem w instalacji przy kostce regulatora napiecia i jest na zapalonym 14,2
Moze to rozwiaze problem co gdzie jest . strona 178 Drugi zalacznik to instalacja elektryczna tego pojazdu z tym tylko ze nie ma uwzglednionego Diesla Napisalem bo wiazki przewodow i ich kolory sa takie same Bezpiecznik nr 13/20A to ten ktory sie u Ciebie przepala i jest zwiazany bezposrednio z regulatorem napiecia w alternatorze . Dokladnie schemat...
Witam zakupiłem quada z silnikiem od suzuki xf 650 i w tej instalacji po podłączeniu akumulatora podaje 33v w kostce do cewki zapłonowej wie ktoś może dlaczego tak się dzieje ? Zmieniłem moduł zapłonowy ,regulator napięcia i cały czas jest to samo
Temat uważam za zamknięty, wymiana regulatora, na szynie wtryskowej rozwiązała problem.
Witam! Po wczorajszym moim pobycie w garażu: 1. w sprawie nie wchodzenia silnika na obroty: pogrzebałem w necie i okazało się że źle zamontowałem iglicę pod czarnym plastikowym dekielkiem. Jak zmontowałem ok. i udało mi się go odpalić to silnik pracował jak marzenie. - jedna sprawa wykluczona. Przebrałem się i na jazdę próbną: przejechałem z 10km niekiedy...
Regulator napięcia-szczotki.
Znaczy się, wiem na pewno, iż w tym rg jest zwykła prądnica, alternatora nie ma ;) .
Dostałeś sporo tropów do wyśledzenia. Nie ma co dalej dyskutować tylko trzeba je sprawdzić. A jak nie to szklana kula. Jeszcze jeden trop. Jak masz możliwość to podmień regulator napięcia.
Gdzie czujnik Halla? Silnik chłodzony powietrzem, czy cieczą? Oba różniły się typem zapłonu.
Masz źle podpięty obwód łądowania akumulatora . Z regulatora ma iść przewód do akumulatora bezpośrednio.
skoro w suzuki padł Ci regulator napiecia to nie mozesz go zastąpic mostkiem. Nie wiem jak masz to w swoim motorku rozwiązane ale u mnie jest najpierw mostek prostowniczy potem regulator. Jesli ty masz tak samo to dałes podwojnie mostek. Pasuje zebys miał schemat instalacij twojego motorka. moze uda sie podpiąc regulator np od malucha, duzego fiata,...
Jakiej produkcji ten alternator?
Noga 8 ULN2003 to masa. Emitery Darlingtonów połączone są z tą właśnie masą więc wszystko jest ok. Zastanawiam się nad kwestią napięcia na nóżce 1 i jego związkiem z prądem na 16, czyli sterującym bramkami triaków. Zener przy 13V zaczyna przewodzić a spadek napięcia na rezystorze między wyprowadzeniami 1 i 8 steruje Darlingtonem. Spróbuję zwiększyć...
Mam pytanie i proźbe spalil mi sie alternator w suzuki gsxr 600 ( uzwojenie ma przbicie na obudowe zwoju) chciał bym sprawdzic regulator napięcia czy tez nie jest uszkodzony ??? jak to sprawdzic ???
Regulator napięcia się spalił? Dość często ulegają sfajczeniu w tych skuterach. W AN 250 regulator znajdował się właśnie z przodu skutera, dokładniej po prawej stronie pod kierownicą.
Autko nabawiło się dziś problemów z ładowaniem akumulatora. Napięcie na klemach przy wyłączonym silniku wynosi 11,8V. Po uruchomieniu silnika, na obrotach jałowych, praktycznie bez żadnych dodatkowych obciążeń napięcie spada do 10,6V i obserwuję na mierniku powolne obniżanie się tej wartości. Cały czas świeci się kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej...
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
Mały update w sprawie statora. Przyszedł mi ten drugi, który chciałem dopasowywać do swojego moto. Wymiary się zgadzają. Niestety czekam na kolejny egzemplarz, ponieważ ten który otrzymałem został źle nawinięty - jeden z fragmentów nawoju zamiast na karkasie to jest pod nim i w zasadzie stator nadaje się na śmietnik. Tu jest schemat mojego zapłonu w...
Spróbuj rozrysować co do czego idzie bo z opisu niewiele można zrozumieć. Patrząc po kolorach przewodów, może być tak, że moduł jest zasilany po przez regulator napięcia. Jeśli regulator jest strzelony, to nie zasila modułu, więc nie ma iskry.
Witam serdecznie. Auto jak wyżej, silnik 109km, po odpaleniu na zimnym falują obroty w zakresie 800-1100, po nagrzaniu silnika jest już OK. Sterownik wywalił błędy P0200 i P0204, czyli wg. jednych coś z elektryką zaworu regulującego ciśnienie, a wg. drugich coś z 4 wtryskiem. Koledzy, czego mam się najpierw czepić? Filtr paliwa nowy, regulator ciśnienia...
Co do regulatora na listwie to oczywiście że jest, aktualnie mam wpięty manometr i sprawa wygląda tak - po nocnym postoju jest 1 bar, jak uruchomi się pompa to dobija do 3 bar. Podczas pracy silnika ciśnienie jest na poziomie 2,5 bar, po odpięciu podciśnienia od regulatora jest 3,1 bar. Próbowałem również uruchamiać z odłączonym podciśnieniem od regulatora...
Ditech nie może pracować na mieszance. Komora korbowa pompuje czyste powietrze i wówczas nie ma smarowania. W komorze regulatora ciśnienia zbiera się olej który powoduje problemy z rozruchem i pracą silnika. Poza tym, niektóre silniki (także na gaźniku) mają dozowanie oleju do łożysk wału korbowego i z tego powodu także nie mogą pracować na mieszance....
Mam problem z Suzuki Burgman 400 2003 rok, brak iskry, wymieniłem zapłon i regulator napięcia nadal nic.
Jest taki sterowany com. https://as-pl.com/p/ARE3120(VALEO) regulator are3052 https://as-pl.com/p/ARE3052 podejdzie np. z peugeota 307 1,6hdi itp.. ma 2 śrubki ale wykorzystujesz tylko jedną od lampki.
Skoro sam się za to zabierasz, to zwróć uwagę na samą kostkę regulatora oraz masę. Brak masy z regulatora = brak ładowania. Problem typu jest ładowanie a potem zaraz znika, wynika zwykle z problemów z wiązką i złączami. Pomierzyć, wyczyścić, w razie czego naprawić. Pociągnij na próbę dodatkowy przewód z - regulatora na - klemę akumulatora. Co do niepracującego...
jaki ma byc typ i model regulatora napiecia do skutera suzuki hi-up (akumulator 12V) do pradnicy bo nie mam starego ewentualnie dajcie schemat:D
Czyli co alternator nadaje sie na smieci, czy jest mozliwa naprawa w jakims zakładzie elektromechanicznym? Bo jak podłacze kontrolke pod L, napiecie po stacyjce pod IG, a gł. przewód z akumulatora na alternator pod rube M6, to jest opór, czyli mozliwe ze regulator do wymiany?
Nie mogłem znaleźć schematu instalacji. Jest to chyba jednofazowy alternator z magnesem stałym. Czy mógłbym zastosować taki regulator [url=http://www.google.com/imgres?um=1&h...
suzuki regulator regulator alternator suzuki suzuki regulator napiąć
rezystor cewka zapłonowa termostat danfoss parametry elektryczna tylna klapa
generator ozonu generator ozonu
T.Amp TA 2400 MK-X: Dane techniczne i realna moc T.Amp TA 1050 MK-X: Dane techniczne i realna moc