Tak trzeba robi jako sense.
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
A ile przewodów dochodzi do alternatora .Zdjęcie jest niewyrażne ,ale moim zdaniem przewód między 1a2 jest zasilaniem regulatora .Z1 idzie też na lampkę .
Załóż elektroniczny regulator. Zadbaj o odpowiednie połączenie elektryczne.
Najlepiej stanąć miernikiem na akumulatorze i mierzyć napięcie przy zwiększaniu obrotów. Będzie ono rosło do pewnego momentu a potem sie ustabilizuje. Jeżeli będzie rosło cały czas to masz uszkodzony regulator, ale byś zauważył bo akumulator by się grzał.
Ale co chcesz przerabiać przy regulatorze?
Źle. Tak to będą cuda.
Ten schemat nie jest od TEGO alternatora.newada 890 nie pisz głupstw,tam nie ma regulatora.
Zastosowanie w tym alternatorze regulatora od "malucha" powinno być możliwe, tylko daj jakąś fotkę przy zdjętym regulatorze.
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Wysłałem na e-maila kilka fotek może się przydadzą
Tu masz podobny temat i schemat instalacji C4011: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... powodzenia...........
Regulator prądnicy RG15C Numer katalogowy: 50/02-425/0 50024250 URSUS C330 Regulator prądnicy RG-15C do C-330/C-328 50024253-T AGRI Parts
Pompa olejowa smarowana jest własnym olejem (nie z silnka). Olej (silnikowy) wlewa się do regulatora obrotów .
Masa jest bo dołożyłem nowy przewód więc pozostaje regulator
na zdjęciu są zaciski uzwojenia wzbudzenia, na zacisku wzbudzenia powinno być tak jak piszesz 3V-9V na wyższych obrotach a nie żadna masa. Styk z trzema zwojami powinien wibrować, a ten drugi powinien być zwarty. Napisz dokładnie jaki typ prądnicy i regulatora P20d i RG15d, czy jakieś inne wynalazki??? Z tym 16/18 to chyba za ślepy jestem. wrzucę schemat...
Jeśli nie miałeś bączka i olej jest właściwy to regulator jest jakiś felerny.
Witam, proponuję wygoglować sobie układ ładowania sześcio diodowy bo taki jest u ciebie najprawdopodobniej zamontowany. Prześledź schemat a dasz radę, ale przed dalszymi pomiarami wymień regulator napięcia szkoda jak piszesz akumulatorów. W sklepie powiedzą ci jaki masz układ zamontowany, sześcio czy dziewięcio diodowy, jak pokarzesz stary regulator.
Schemat przykładowy alternatora do fiata
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Niestety trochę ciemny w srodku już. Czyli do sprawdzenia szczotki, lub regulator?
Nie opłaca się tego montować, brak części i tylko 25A
regulator umiera pompa do regeneracji
Nada się alternator np od malucha lub fiata 125p, od poloneza, wystarczy poszukać szukajką.
ten który idzie od prądnicy do regulatora z nr 18
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
Alternator z osobnym regulatorem?.
Witam, w moim ursusie C330 jest regulator napięcia rc2/12e i prądnica p 20 c. Jak można to wszystko razem połączyć tak aby działało tak jak powinno i czy w ogóle da się to zrobić czy trzeba zmienić regulator na RG15C?
Daj zdjęcia tego alternatora, bo nie chce mi się wierzyć, że on nie ma regulatora.
Jak masz plus na karoserii to będziesz musiał zamienić i tyle. Pomijasz regulator napięcia bo alternator ma swój.
Czerwony korek na regulatorze obrotów, ewentualnie przez miarkę. :)
Witam.Najpierw sprawdz gdzie masz minus podłączony.Są dwie wersje :plus na mase i minus na mase.Musi być minus na mase.Do śruby plus z aku a do wsuwki kontrolkę ładowania.
Witam mam taki problem chciałbym dokupić regulator napięcia do alternatora :A12M124/12/42M . Moje pytanie brzmi czy jest to alternator 6 czy 9 diodowy? Alternator jest chyba od FIATA ale ma pracować przy ursusie
Prawdopodobnie nie działało i dlatego był odłączony. To regulator prądnicy.
Regulator do wymiany. Co jeszcze to zobaczysz po wymianie regulatora.
Może cos z regulatorem!
Prądnica to z ciągnika URSUS C360 i regulator tez ale modelu nie wiem bo jedynie co na nich pisze to 67 , 51 ,30 czyli oznakowanie tych pinów
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Nie wiem dokładnie, po co był montowany ten regulator ciśnienia z ursusa, z tego co zauważyłem po wyłączeniu sprężarki wypuszcza on powietrze z butli (jest to nieporządane, pewnie uległ awarii).
Na masie mam minusa.
Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora wg instalacji z C330. Na schemacie jest prądnica i osobno regulator natomiast ja mam alternator z regulatorem. Mój mail : tomus5(at)onet.eu
Za sprężarka powinien być odolejacz i to na nim jest miejsce do podpięcia przewodu do pompowania, a za nim dopiero regulator ciśnienia. http://topagra.eu/ursus/c330m/uklad-pneu... Udaj się do jakiegoś sąsiada i przyjrzyj się.
Pompa wtryskowa mogła by hałasować ale przy uszkodzeniu regulatora odśrodkowego.
Mój chciał odpalić no ale nie udało się poza tym natychmiast było słychać cykanie do kolektora ssącego .Po zdjęciu głowic i sprawdzeniu szczelności(zastosowałem naftę) okazało się ,że gniazda zaworowe są tak z....ane ,że tylko do poprawki.Wracając do tematu, ja w dalszym ciągu obstawiam pompe wtryskową a tak bardziej konkretnie to regulator skoro faluje.
Mistrzu, spiąłeś dwa regulatory w szereg - po co? Do zacisku D+ powinna być podłączona tylko lampka, zapięta drugim końcem pod zacisk "15" stacyjki. Ten regulator RNA wyrzuć, jest niepotrzebny.
bo o ile pamiętam, ten traktor ma + na masie. a narysowałeś - na mase jaki to ursus jaki biegun na masę ?
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Kontrolka nie chce zgasnąć
Witam. Posiadam alternator A124N - 6 diodowy bez regulatora napięcia. Czy mogę go założyć do oryginalnego regulatora napięcia w Ursusie c330? Jeśli nie to jakie modele elektroniczne będą pasowały do tego alternatora?
Daj pompę do pompiarza , sam tego regulatora tak nie wyregulujesz.
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
Żeby zmniejszyć trzeba wykręcić. Ale p co chcesz zmniejszać skoro masz za małe? Ustaw na 6 bar na regulatorze, a zawór na odolejaczu ustaw tak, żeby nie otwierał się pierwszy. Tylko użyj dokładnego manometru, bo ten zainstalowany w tablicy wskaźników różnie pokazuje. I pamiętaj, że robisz to wszystko na własną odpowiedzialność, ponieważ nie należy samemu...
Musi przewodzić OD alternatora DO regulatora.
Golf 1 i 2 (były różnie montowane) Czarna kosteczka - kondensator, niekonieczny tutaj. Duża śruba M8 - kabel prądowy do akumulatora. Mała śrubka M6 - kontrolka ładowania. Regulator jest wewnątrz wbudowany, nie trzeba nic.
wlasnie wydaje sie ze ten zamazany napis to cos w rodzaju 15/54, załączam taki maksymalnie uproszczony schemat, jesli moje rozumowanie jest ok, to tak to ma byc podlaczone http://obrazki.elektroda.net/13_12214188...
Alternator stanowi całość z regulatorem.
(at)rubensdb Nie zapomnij o diodzie ! Inaczej regulator będzie ,,głupiał". Dioda dowolna. Oryginalnie jest ona wbudowana w tablice wskazników.
a czy mogę jakoś sprawdzić czy kontrolka przygasa podpinając kabel od alternatora z 15 bezpośrednio do kontrolki omijając regulator ?
Czy ten alternator ma wbudowany już regulator, jeżeli tak to tutaj gdzie masz czerwony przewód do + akumulatora najlepiej przy rozruszniku, aten fioletowy do lampki kontrolnej , aleobaiam się, że alternator nie ma regulatora. :?: :|
Witam. Tak więc niedawno w moim Ursusie c 330 uległ uszkodzeniu regulator napięcia (ładowanie mam tylko na ok.1200 obrotów silnika) kupiłem dzisiaj nowy i na dołączonym do niego schemacie + na akumulatorze jest na masie(schemat na zdjęciu). U mnie na masie jest - więc mam przestawić to czy może być tak jak jest. Dodam że wcześniejszy regulator miałem...
Nie wygląda na typowy, taki jakie my znamy z naszych silników, czyli z wyjściami D i DF (15 i 67). Ten ma 3 wyjścia w formie blaszanych ścieżek i dwa niebieskie kabelki. Gdzieś już takie coś widziałem, ale teraz nigdzie nie mogę znaleźć. Jedna blaszka idzie pod B+ i jest dobrze dokręcona. Trzeba pamiętać, że alternator ten jest samowzbudny i bezszczotkowy,...
A jaki masz alternator? Z wbudowanym czy zewnętrznym regulatorem napięcia?
dzięki za rade jutro tak podłączę nara
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Problem moj polega na tym ze nie wiem jak sprawdzic czy uszkodzona jest pradnica czy regulator napiecia w ciagniku Ursus. Pradnica po wymianie na nowa gdzyz stara sie zatarla i stanela na amen. Wlozylem nowa i nie ma ladowania. Czy wie ktos jak sprawdzic czy to wina pradnicy czy regulatora? Z gory dziekuje Andrzej
Tak ma wbudowany regulator napięcia.
Bardzo ładnie, więc to nie garażowanie pod chmurką i zaśniedzenie styków było przyczyną. Teraz konieczna rozbiórka, sprawdzenie uzwojeń, zwarć, wirnika, diod szczotek i podmiana regulatora. Pełna procedura.
No raczej Chińczyki to nie są z firmy Tttechnology, a diody, jak zauważyłem, są Osram, więc myślę, że to jedna z lepszych firm. I wcześniej był alternator, tylko że nieoryginalny. Sprawdzę jeszcze raz ten alternator i regulator.
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator
Sprawdź też regulator z Ursus C-330M (wersja M miała minus na masie).
Ustawiasz tłok w GMP i ściągasz sprężyny, nic nie wpadnie. Tuleja, która siedzi w regulatorze, też musi być ustawiona na określoną wysokość. Mierzysz ją od płaszczyzny obudowy regulatora do tulei na zamkniętych ciężarkach.
Może spowodować złą pracę regulatora obrotów.
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
Czyli mam tak samo wszystko podpiąć tylko pominąć regulator prądnicy tak?
Mam pytanie, czy można podłączyć REGULATOR RG15C do alternatora ?
Kolego masz na 100% żle podpięty regulator napięcia.
A przypadkiem nie luzujemy śruby nr 50 i ściągamy z frezów dźwignię 62 (po uprzednim oznaczeniu). Następnie wyjmujemy podkładki nr 20-24 i wyciągamy o-ring 2 ? Który jest uszczelnieniem wałka regulatora.
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
Witam, mam uszkodzony regulator ciśnienia powietrza w moim Ursusie 3512 i nie mogę nigdzie go dostać, czy podejdzie od jakiegoś innego ciągnika np. od c360 ? pozostaje tylko kwestia regulacji ciśnienia ale chyba z tym nie będzie jakiegoś większego problemu ?
Jest to regulator napięcia.
Dzięki za odpowiedź. Podłączyłem według schematu z tego posta i jest ok.
Pompa do wglądu. Możesz odkręciś na niej pokrywę sekcji i przytrzymać listwe. Jeśli obroty się ustabilizują to bałagan robi regulator.
W 330 nie było czujnika spadku ciśnienia powietrza. Montowany był w 330M, zaraz za regulatorem ciśnienia.
To niewielka różnica w prądzie. Ka by zakładał. Chociaż z drugiej strony dał bym alternator.
Witam dzisiaj w ciągniku (ursus 912) założyłem regulator napięcia Rnc-12 ponieważ stary nie ładował wcale. Podłączyłem wszystko poprawnie i tutaj mały problem napięcie ładowania na mierniku nie chce przekroczyć 13,5V nawet na wysokich obrotach.Nie wiem dlaczego prawidłowo powinno być około 14.2V.
Na plus regulatora podaj 15 czyli plus po stacyjce , poza tym kontrolka też plus po stacyjce
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
to regulator elektroniczny
Do prądnicy P 20c powinien być regulator RG15c.
A wirnik który założyłeś jest ok? Sprawdził bym uzwojenie wzbudzenia (szczególnie przewdy które wewnątrz są przylutowane do zacisków 18 i masy) lub podłączenie.Daj na moment na zacisk wzbudzenia 18 mase z akumulatora i zobacz czy napięcie wzrośnie jeżeli tak to wymień regulator.
Witam Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora od żuka i regulatora do ursusa c330. Alternator ma Wyjścia takie jak : 67 , 30 i jedno nie oznaczone na wsuwkę, a regulator 15, 67. Proszę o pomoc pozdrawiam
Odradzam przeróbki regulatorów. Jeśli wiesz od jakiego pojazdu masz alternator to lepiej kupić/zorganizować regulator do tego typu alternatora.
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
To wygląda na alternator od T25 a nie od C360 a problem może być w zewnętrznym regulatorze.
Trzeba bedzie prawdopodobnie z pompą wtryskową udać się do pompiarza. O bjawy wskazują na zacięcie się listwy zebatej lub uszkodzenie regulatora.
Zrobiłem tak jak kolega 1megan napisał tzn. zmasowalem kabel od szczotek i kontrolka zaświeciła. Czy można założyć ,ze to regulator napięcia i ewentualnie jak to sprawdzić jeżeli nie mam drugiego regulatora?
Jeśli nie ma nigdzie plomby - warto zdjąć ten plastyk i spojrzeć czy ma zabudowany regulator. Z regulatorem jest inaczej, bez regulatora znów inaczej.
regulator ursus ursus regulator obrotów regulator ursus schemat
monolityczne układy scalone pomiar rezystywność grunt zamienić tranzystor dioda
suszarka bauknecht mikrokomputer cobra1
Odkodowanie ukrytych funkcji w Skoda Octavia 3 FL Wskazania czujnika MAP w Opel Astra K 1.4 Turbo