mam problem z ładowaniem w ursusie c 330 potrzebna mi wiedza na temat jak sprawdzić prądnicę jak sprawdzić czy awarii nie uległ regulator napięcia ( widziałem jak pewien elektryk robił to za pomocą żarówki ) to są moje podstawowe pytania następnie chciałbym się dowiedzieć jak podłączyć alternator ( mile widziany schemat ) za wszystkie odpowiedzi serdeczne...
Witam. Tak więc niedawno w moim Ursusie c 330 uległ uszkodzeniu regulator napięcia (ładowanie mam tylko na ok.1200 obrotów silnika) kupiłem dzisiaj nowy i na dołączonym do niego schemacie + na akumulatorze jest na masie(schemat na zdjęciu). U mnie na masie jest - więc mam przestawić to czy może być tak jak jest. Dodam że wcześniejszy regulator miałem...
Witam, w moim ursusie C330 jest regulator napięcia rc2/12e i prądnica p 20 c. Jak można to wszystko razem połączyć tak aby działało tak jak powinno i czy w ogóle da się to zrobić czy trzeba zmienić regulator na RG15C?
Chcę podłączyć altka rumuńskiego z oznaczeniami DF połączony ze szczotką, B+, D- i C pod zewnętrzny regulator polski z oznaczeniem na trzy piny 51, 67, 30. Doradźcie jak to zrobić?
Po przeszukaniu forum nie uzyskałem odpowiedniej odpowiedzi. Wczoraj wybuch mi akumulator, na szczęście nic się mi nie stało. Zakupiłem nowy akumulator, po założeniu okazało się, że alternator ma 18 wolt napięcia. Nie zrobiłem pomiaru prądu, gdyż silnik był uruchomiony na chwilę tylko w celu sprawdzenia napięcia. Po przykrym wyniku, zgaszeniu silnika...
Troche belkot. Pradnica i regulator do sprawdzenia. Polaczenia takze. To już dawno sprawdziłem Czy regulator jest winowajcą tego problemu? Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Witam mam taki problem chciałbym dokupić regulator napięcia do alternatora :A12M124/12/42M . Moje pytanie brzmi czy jest to alternator 6 czy 9 diodowy? Alternator jest chyba od FIATA ale ma pracować przy ursusie
Prądnica to z ciągnika URSUS C360 i regulator tez ale modelu nie wiem bo jedynie co na nich pisze to 67 , 51 ,30 czyli oznakowanie tych pinów
W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Dostępne są nowe alternatory produkcji Magneton, z wbudowanym regulatorem. Kiedyś oglądałem w sklepie, konstrukcyjnie kopia Boscha (złącze na 3-pinową kostkę). Tylko minusem jest jego cena. Ewentualnie alternator z nowszej serii 3320-7320, które były już wykonane...
Tak ma być. Alternator ładuje metodą stałonapięciową, czyli stara się utrzymać napięcie 14,4V za wszelką cenę. U Ciebie jest 14,6V. Na zimę dobrze, na lato za wysokie, a może to tylko błąd pomiaru i trzeba zmienić woltomierz? Bateria akumulatorów w miarę ładowania będzie zwiększała swoją SEM i przez to będzie spadał prąd ładowania. Przyjmuje się, że...
Dokładnie. Wadliwie działający regulator odśrodkowy. Zły olej, niewłaściwy poziom lub uszkodzony regulator.
Przecież na stojanie prądnicy są wybite oznaczenia. To samo jest na regulatorze. Wystarczy troszkę pomyśleć i sprawdzić. Jeśli masz oryginalną instalacje gdzie przewody nie są sztukowane. To wystarczy na schemat instalacji spojrzeć i po kolorach powinno się dojść.
nie mieszaj z prądnicą bo to jest alternator. Alternator jest prądnicą... prądu przemiennego. Podzbiór większego zbioru. Wiem Kolego. Ale przyjęło się nazywać alternator alternatorem a nie "prądnicą prądu przemiennego" i jak powiesz 'mam w 126p prądnicę" a ja się pochwalę że "mam alternator" to wszyscy wiedzą o co chodzi. I jak ktoś napisze "potrzebuję...
Problem moj polega na tym ze nie wiem jak sprawdzic czy uszkodzona jest pradnica czy regulator napiecia w ciagniku Ursus. Pradnica po wymianie na nowa gdzyz stara sie zatarla i stanela na amen. Wlozylem nowa i nie ma ladowania. Czy wie ktos jak sprawdzic czy to wina pradnicy czy regulatora? Z gory dziekuje Andrzej
Prądnice mają dwa rodzaje sterowań wzbudzania albo jeden koniec cewki wzbudzania jest podłączony do szczotki prądowej a regulator zwiera drugi do masy tak jest z minusem na masie, regulator od fiata 126p, Ursus C-4011. W drugim rodzaju podłączenie jest odwrotne, regulator zwiera koniec cewki wzbudzania ze szczotką prądową tak jest w prądnicach z plusem...
Zgodnie z katalogiem części to "Przewód regulator ciśnienia - zbiornik powietrza kompletny" Czyli coś takiego: Element zaznaczony przez ciebie to po prostu rodzaj redukcji/trójnika do podpięcia czujnika ciśnienia powietrza sterującego kontrolką na desce rozdzielczej.
To nie jest konieczne, np. w c-330M nie ma takiego wzbogaczacza dawki paliwa, takie coś jest tylko w pierwszych wersjach c-330. Można to nazwać tak ładnie dawka rozruchowa. :D Przydaję się to do uruchomienia silnika w silne mrozy, ale ja tego nie posiadam i też nie mam problemów, grunt to sprawne świece żarowe i aku w dobrym stanie. Sąsiad ma taki...
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Do sprawdzenia diody w alternatorze oraz regulator. Alternatora (uzwojeń) raczej nie spaliłeś stawiam na diody...
Ja wiem, że musi trochę zakopcić bo to nie nowy diesel, ale na wolnych obrotach nawet lekkie dodanie gazu powoduje kłęb dymu. Jeszcze zapomniałem dodać, że na rozgrzanym silniku przy oborach ok 500-600 obroty zaczynają falować, ale to pewnie kwestia regulacji regulatora. A też nie chcę dawać tak od razu na sprawdzenie bo dziś to prawie nikt nie potrafi...
A przypadkiem nie luzujemy śruby nr 50 i ściągamy z frezów dźwignię 62 (po uprzednim oznaczeniu). Następnie wyjmujemy podkładki nr 20-24 i wyciągamy o-ring 2 ? Który jest uszczelnieniem wałka regulatora.
ja stawiam na pompe wtryskową i regulator.
Prądnica daje radę jeśli jest sprawna i jeśli sprawny jest regulator. Prądnica ładuje do napięcia 15V-16V, więc akumulatory mogą być w pełni naładowane.
witam sprawa wyglada tak, ze chce podłączyć taki zestaw w ciągniku ursus. Nie pytajcie dlaczego własnie taki, bo odpowiedz jest bardzo prosta - tylko to mam pod ręką. Zacisk B+ podpinam do plusa na akumulatorze, i nie wiem jak podłączyc reszte, tz wyprowadzone sa końcówki jedna od diod, i dwie na szczotkotrzymaczu, teraz pytanie jak podlaczyc to z regulatorem...
Witam serdecznie. W mojej wiesi mam zamontowany wirnik magnesowy z Royal Enfielda - dość popularna przeróbka WSKi 175. Jako regulator napięcia zintegrowany z prostownikiem zastosowałem jakiegoś chińczyka, który pochodził niecały rok. Nie mam zaufania do chińskich wyrobów, dlatego chciałbym zastąpić spalonego kitajca jakimś lepszym wyrobem. Niestety,...
Witam! Zauważ, że jeśli podłączyłeś żarówkę pomiędzy stykiem 15 stacyjki i stykiem 15 regulatora a następnie połączyłeś (zwarłeś) styk 15 stacyjki i styk 15 regulatora to żarówka nie ma prawa świecić - jest zwarta. Pozostaw żarówkę i usuń połączenie styku 15 stacyjki ze stykiem 15 regulatora.
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Jak podłączyć alternator i regulator napięcia z fiata do "60" prosze o pomoc lub jakieś schematy z góry dzięki pozdrawiam Lub zapytam inaczej jak podłaczyc sam altelnator i regulator do byle czego (obojetnie jaki pojazd)
Witam , czy może mi ktoś doradzic jak podłączyc alternator z regulatorem od fiata 125p do ursusa c-355 .Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Kolega zależy jaki chcesz podpiąć alternator oryginał czy od poloneza lub innego samochodu. Jeżeli będzie miał regulator to sprawa jest prosta. Załączam schemat z regulatorem RC2 i przekaźnikiem. Dodano po 3 Załączam również schemat alternatora bez przekaźnika. W razie pytań piszcie, postaram się pomóc.
Witam !!! Mam problem z alternatorem!! Dostałem alternator od kolegi - firmy Ducellier /podobno z auta Renault /. Mam problem z wyprowadzeniami i podłączeniem do Ursusa C-360. Alternator ma 2 wyprowadzenia śrubowe : B+ i D- oraz regulator napięcia wmontowany do alternatora, który ma wyprowadzenia: L , R+ . Jak podłączyć go do C-360 - bardzo proszę o...
Wrzucam, do oceny szanownych kolegów, moją dziś ukończoną konstrukcję kompresora.. Konstrukcja składa się w ok 99% z części z odzysku. Sprężarka hs 11 model stosowany w Ursus C-330, prawie nowa, duży zbiornik ciśnieniowy od stara, mały od C-330. Wyłącznik ciśnieniowy pochodzi od dość popularnej w epoce PRL-u pompy hydroforu Grudziądz. Do tego odolejacz...
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
Bardzo ładnie, więc to nie garażowanie pod chmurką i zaśniedzenie styków było przyczyną. Teraz konieczna rozbiórka, sprawdzenie uzwojeń, zwarć, wirnika, diod szczotek i podmiana regulatora. Pełna procedura.
Skoro regenerowałeś rozrusznik to uczyń to z alternatorem. Po pierwsze alternatory z dawnych czasów dysponowały prądem rzędu 40-50 A więc dla takiego rozładowanego akumulatora nieco za mało na krótki czas. Po drugi czas i wilgoć robią swoje. A może szczotki zużyły się i są na granicy pracy co niedługo skończy się awarią regulatora.
Na logikę co ma kontrolka od ciśnienia oleju do układu ładowania? Nie rozpoznajesz kontrolek w ciągniku to jak go użytkujesz. Przy normalnej eksploatacji czy to z prądnicą czy alternatorem po włożeniu kluczyka do stacyjki obydwie kontrolki czerwone mają się zaświecić. Po uruchomieniu silnika zgasnąć. Po zgaszeniu silnika obydwie zapalić, z tym że ta...
Wytłumacz dokładnie swój pierwszy post jak to dokładnie i czym robiłeś. Regulator napięcia prądnicy sprawdzałeś?
Witam Co miałeś dotychczas w C330. Dodano po 3 To masz z Poloneza ,czy tak . Dodano po 9 Alternator łatwo sprawdzić bez rozbierania ,czy jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy.W tych dwóch wersjach są montowane inne regulatory.Przy 9-cio diodowym był metalowy Rc2/12D niebieski plastik ,6-cio diodowy Rc2/12B zielony plastik, jak dobrze pamiętam .To były regulatory...
Tu są wtryskiwacze Dodano po 8 "pompka zasilająca podaje paliwo pompa odpowietrzona"- czy aby na pewno? Regulator zalany paliwem, i sekcje?
Witam! Mam taki problem a mianowicie chodzi mi o to jaki regulator napięcia zastosować do silnika s15 1hc102 i jego oryginalnej prądnicy? Czy może to być regulator od ursusa c330? Jak podpiąć taki regulator do prądnicy i do akumulatora? Potrzebowałbym schematu: akumulator-prądnica-regulator Z góry dzięki :D
Pompa do zakładu zajmującego się ich naprawami. Listwa "poleciała" na max, regulator nie może jej cofnąć - pewnie korozja...
wyremontowałem właśnie c 330 idealnie, pomalowana cała ale na sam koniec zauważyłem lekki wyciek właśnie między pompką wstępną a pompą wtryskową, kupiłem uszczelkę odkręcam pompkę wstępną a tam wylewa się olej z paliwem a raczej w 80 % paliwo. Jednak założyłem uszczelkę bo nie byłem pewien choć na zdrowy rozum to tam faktycznie ma być olej. Postanowiłem...
... Zarówka nie moze być spalona, bo przy rozruchu na chwile świeci. W 9 przypadkach na 10 żarówki uszkadzają się mechanicznie, pęka w nich włókno, czasami tal wrednie że jak drga to łączy a potem już nie. Może u ciebie tak jest więc się nie wzbraniaj przed wymianą żarówki. No i wszyscy są przekonani że masz alternator, co wcale nie jest takie oczywiste,...
Cześć! W skrócie,czy możesz mi pomóc w jaki sposób można odróżnić od pompy wtryskowe do 355, i pompy wtryskowej ursus 360? Serii zostały usunięte kompletnie. Jestem z Rumunia i nowy na forum; Zeszłym roku kupiłem raz ciągnik Ursus C 355, ale silnik jest S4003 jako C360 (I załóżmy, że stary zmieniono z uwagi na brak częśc zamienne, nowa seria została...
Za sprężarka powinien być odolejacz i to na nim jest miejsce do podpięcia przewodu do pompowania, a za nim dopiero regulator ciśnienia. Udaj się do jakiegoś sąsiada i przyjrzyj się.
Witam kolegów ! Proszę o radę pompa wtryskowa w ursusie 1014 nierówno dawkuje paliwo na poszczególnych sekcjach to znaczy na małych obrotach od 0 do 1000 dawkuje równo na wszystkich sekcjach , od 1000 do 1800 są duże różnice na poszczególnych sekcjach , od 1800 do końca są znowu równe dawki . Wymienione zostały same sekcje wynik ten sam ,póżniej wymienione...
Zrobiłem tak jak kolega 1megan napisał tzn. zmasowalem kabel od szczotek i kontrolka zaświeciła. Czy można założyć ,ze to regulator napięcia i ewentualnie jak to sprawdzić jeżeli nie mam drugiego regulatora?
Możesz korzystać bez regulatora. Odolejacz od strony silnika powinien mieć zawór bezpieczeństwa sprawdź go czy jest sprawny. Powietrze uchodzi przez wylot z odolejacza lub przez wąż gdy jest zakręcony ale gdyby się zagiął czy zatkał zadziałać ma ten zaworek.
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Kupiłem nowy alternator firmy Jubana 72a do ursusa c-360, po założeniu okazała się że nie ładuje. Przeczyszcziłem kabel od wzbudzenia tam na łączeniu gdzie był regulator, załączyłem zwykłą kostką. Odziwo po Przeczyszczeniu i odpaleniu kontrolka zgasła i zaczął ładować ale po dodaniu gazu kontrolka się zaświeciła i ładowanie znikło i po mimo różnych...
Wiesz jak działa regulator odśrodkowy w pompie wtryskowej? W wielkim uproszczeniu: dzwignia gazu jest jego hamulcem i nie pozwala się otworzyć, gdy wciskasz gaz popuszczasz regulator, którego ciężarki zaczynaja się otwierać i przez kolejne elementy działają na listwe. Same ciegno gazu nie jest bezpośrednio podłączone do listwy. Wszystko jest dokładnie...
Tu są materiały, o których jest dyskusja. Projekt instalacji elektrycznej C330 [url=]Link a tam czary mary - są dwa połączenia akumulator instalacja - gruby kabel do rozrusznika, stamtąd do alternatora oraz cienki kabel od akumulatora do stacyjki. Gwarantuję koledze, że po odłączeniu cienkiego kabla od stacyjki nic się koledze nie zaświeci w tej instalacji...
Gdzie konkretnie jest przykręcona ta masa, bo ja nie widzę? Zakładam że nie do wyjścia alternatora, więc gdzie i jaka masa? Był pomiar napięcia na akumulatorach w spoczynku i podczas pracy alternatora? Jakie były wyniki pomiaru? Ten alternator to zwykły chińczyk, ale przynajmniej jako nowy powinien działać. Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego...
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
lekko odbiegając od tematu mam kilka alternatorów takich jak na zdjęciu które też nie wiadomo z jakich przyczyn przestały ładować, kontrolka albo się żarzy albo nie gaśnie wcale, wymieniałem całe szczotki , regulator napięcia , pozostał tylko mostek nie wymieniany. koszt nowego mostka, regulatora i szczotek przewyższa cenę nowego alternatora. obstawiam...
Wewnątrz regulatora jest ta śruba, trzeba tylny dekiel z regulatora zciągnąć. Na początek Daj zapłon do przodu, zobaczymy reakcję.
Pchi! To może Cię trochę zaskoczyć. Wujek prosił mnie żebym zajął się jego alternatorem od ciągnika URSUS C-385. Myślalem że będą diody... Był on podłączony tylko pod nakrętke po lewej górnej stronie (+) i mase (wsuwka z ozn. M). A to miejsce z (R) było wolne. Czy pod to powinien być podłączony regulator?
Przecież kolega pisze że ma kompletny alternator z regulatorem. Jeżeli chodzi o zmianę paska nie można zmienić z A17 na A13 jeżeli w ciągniku koło napędowe i pompa wodna są na A17. Pasek będzie pracował nie bokami tylko stroną wewnętrzna. Pomimo naciągnięcia/ a kolega pisze niezbyt mocnego/ nastąpi jego uszkodzenie a efekt w postaci ładowania będzie...
sprawdz napięcie jakie wychodzi z alternatora przy pelnych obrotach powinno wynosić ok od 14V do 15V, jeśli alternator jest sprawny, to sprawdz potem regulator napięcia bo może być spalony lub styki mogly się w nim przypiec. natomiast jeśli z alternatora nie wychodzi napięcie to poszły diody w alternatorze
Czytajac wasze wypowiedzi, pomoce i sugestie doszedlem do wniosku ze winny zlemu ladowaniu moze byc regulator pradnicy i udalo sie-dokladnie o to chodzilo.wymieniony regulator zalatwil sprawe.ciagnik pochodzi chwilke i napiecie na zaciskach aku jest 14V.przy obciazeniu swiatlami,migaczami lekko spada. dzieki waszej pomocy z 350zl(nowy alternator) wydalem...
Witam szanownych elektrodowiczów :) Mój problem jest dość złożony i jak w temacie dotyczy ciagnika C-385A. Wiec najlepiej zaczne od poczatku. Luzy wspomagania układu kierowniczego: Na początkek sprawdziłem wszystkie drążki i wymieniłem te które wg. mnie powodowały luzy. Niestety nie pomogło to, a raczej pomogło ale w niewielkim stopniu. Oczywiście luzy...
Witam Można podłączyć regulator napięcia z prądnicy do polskiego alternatora??Albo trzeba dokupić regulator??Prądnica była wymieniana na alternator, polski zamiennik na regulator fiatowski.
Witam, problem jak w temacie, altek nie ma zadnej naklejki z oznaczeniem, byl naprawiany - moze spoina przykryla jakis symbol. Dwa wyprowadzenia oznaczone jako 15 i 67, tzecie nieopisane. Jeden biegun wirnika na stale przytwierdzony do masy. Prostownik 6-diodowy, do dwoch par (czyli zestawu 2 diod) prowadza dwa przewody ze stojana, trzeci przewod jest...
Witam kolegów. Mam taki oto problem: założyłem do mojego ciągnika alternator z wbudowanym regulatorem napięcia ( alternator bosch,, dla pewności wymieniłem regulator na nowy) poprzednio był altek 6 diodowy bez wbudowanego regulatora. Alternator podłączony jest poprzez żarówkę 12V/4W do gniazda nr 15 stacyjki. I teraz: przy wyłączonym silniku żaróweczka...
sam alternator 6 diodowy nie jest zły.....tylko regulator ...proponuje skombinować sobie zwykły regulator na elektromagnes i ma chodzić a do kontrolki musi być jeszcze przekaźnik który ją odłączy gdy jest ładowanie....
Jak człowiekowi pomóc skoro my swoje a on swoje? Czy do licha zrobiłeś porządek z instalacją elektryczną albo przynajmiej dla celów badawczych zminimalizowałeś tą instalacją? Ja k pomyślę o tej stacyjce to wszystko jest do przyjęcia. Nigdy nie dowiedzieliśmy się jakiego regulatora używasz. Coś pisałeś o regulatorze wbudowanym podczas gdy alternator...
Alternator od poloneza czy fiata 125p bedzie działał jak należy w ciągniku roliczym. Nieważne czy bedzie miał regulator w sobie (z tyłu) czy osobno. Było by dobrze żeby mial regulator elektroniczny taki jak był montowany w Polonezach Caro. Taki mechaniczny, który w przyrodzie już prawie nie występuje ( duży w blaszanej obudowie) też będzie działał....
Niekoniecznie ja miałem poldka z altkiem z 125 na 6-ciu diodach i z zewnętrznym regulatorem
Witam. Zakupiłem ciągnik c360 z przerobiona instalacją elektryczną tzn zamiast prądnicy jest alternator od żuka z regulatorem elektronicznym od poloneza , z tego co zauważyłem ładowanie jest dobre chociaż kontrolka ładowania gaśnie tylko przy około 1100 obrotów a poniżej i powyżej świeci ale ciągnik odpala w zimie bez problemu. Coś dziwnego dzieje się...
wlasnie ta plomba ogranicza zwiekszenie obrotow ,pewnie ktos ustawil to do poprzedniego stanu silnika. Poza tym jest jeszcze ustawienie kata wtrysku ( przechylajac pompe od albo do silnika) Jesli ci ta plomba jest potrzebna do gwarancji po remoncie silnika to jedz na stacje serwisowa aby ustawili ci prawidlowe obroty silnika , a potem zaplombowali spowrotem....
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy odwrócenie akumulatorów i będzie dobrze czy będzie...
Witam wymieniłem regulator i założyłem od 60-tki i jest poprawa lecz nie jest idealnie ponieważ ładowanie jest przy 1200obr/min, a w przedziale 800-1200 i 1600-2000 ładowanie niby jest niby nie ma ponieważ kontrolka ładowania mruga a powyżej 2000obr ładowania nie ma i kontrolka ładowania świeci cały czas. Jakie mogą być przyczyny ? Regulator ten może...
Witam chciałbym prosić o pomoc w podłączeniu alternatora do c-360. Dotychczas miałem prądnice i jakoś nie bardzo się sprawowała. Znalazłem nowy ( nie używany) alternator z T25a nie wiem tylko czy ma on wbudowany regulator napięcia czy nie. Tak więc jakby ktos był w stanie powiedzieć mi jak go podłączyć byłbym wdzięczny. Dziękuje i pozdrawiam...
A jak wyglada sprawa z regulatorem obrotów,mam namyśli oczywiście odśrodkowy przy pompie wtryskowej sprawne wszystko?.
Witam po długiej przerwie Panowie. kupiłem nowy regulator i co nic to nie dało .... nadal nie ma ładowania. Poczytałem troszkę na necie jak można sprawdzić prądnice czy daje napięcie, a więc łączę punkty na prądnicy 18 oraz 16 i do tego w szereg żarówkę do masy , powinna się zaświecić i tak też uczyniła , czyli niby prądnica jest ok. No a ładować nie...
Wydajność prądnicy w tym ciągniku jest niewielka (150W max). akumulatory pewnie w okolicach 160 AH. Jeżeli prądnica potrafi je przeładować to akumulatory są już zużyte - mają mały prąd rozruchu, dlatego słabo kręci i pewnie z lekka przygasa na świecach żarowych. Ogólnie ten typ ciągnika (dwa duże cylindry) szybko niszczył akumulatory. Jeżeli chodzi...
Pompa od jakiegoś Nisana, ale nie to najważniejsze tylko dawka paliwa. W C360 jest jak dobrze pamiętam 50cm sześciennych, więc pompa taka lub większa.( Ja osobiście zastosowałem z mechanicznym regulatorem obrotów, co nastręczyło problemy z dostosowaniem obrotów do dawki - inne sprężyny w regulatorze). Myśle że łatwiej byłoby wyregulować z elektronicznym...
Alternator jest jednak 6 diodowy. Idą do niego 3 przewody: 1- prądowy do amperomierza, 2- do styku 67 regulatora, 3- na którym pojawia się napięcie gdy lternator ładuje do kontrolki(pewnie komuś się popsuł przekaźnik do kontrolki i podłączył go tam żeby nie wisiał luźno) A alternator to Elmot A124n 12V 44A i jest połączony z regulatorem RC2/12E.
U jednych pokazuje kolano a u drugich wystawia kopyto a i tak o to samo chodzi:D Sądzę że tłumaczenia są zbędne bo autor jest zielony jeśli zaś chodzi o regulator to uturbione ursusy miały fabrycznie montowany.
Na wolnych obrotach nigdy nie będzie ładowania. Zacisk 18 jest prądowy, a 16 wzbudzenie na 100%. Otwórz regulator i sprawdź, czy styk regulatora napięcia wibruje przy wyższych obrotach (ten gdzie są tylko 3 zwoje grubego uzwojenia, tam gdzie jest więcej grubych zwojów jest od prądu zwrotnego i powinien być cały czas zwarty na wyższych obrotach). Niskie...
Witam Spróbuj opóźnić zapłon przekręcając obudową pompy wtryskowej, a nierówna praca może być spowodowana zacinaniem się odśrodkowego regulatora obrotów.
Co to znaczy, że po regeneracji daje 150 atmosfer? Jeśli po przykręceniu manometru bezpośrednio do pompy manometr wskazuje taki wynik to pompa jest na złom, ewemtualnie do naprawy. Chyba, że masz coś innego na myśli. Uznaje się, że sekcja w pompie jest sprawna jeśli osiągnie się ciśnienie co najmniej 350-400 atmosfer, a nie 150at. Ponadto ciśnienie...
Napisałem tu bo nie byłem pewien czy ten alternator ma wbudowany regulator. A wiem że jak alternator posiada wbudowany regulator to inaczej sie go podłącza.
Z tego co pisze Lukas remont miał dwa lata temu. Musiały się już pierścienie dotrzeć, na to znowu nie trzeba aż tylu godzin pracy silnika. Pompa po remoncie też lubi troszkę podenerwować szczególnie gdy był robiony regulator obrotów. Zanim się dotrze to przez jakiś czas silnik balansuje na wolnych obrotach. Ale to nie ma wpływu na zapalanie. W sumie...
Nie wygląda na typowy, taki jakie my znamy z naszych silników, czyli z wyjściami D i DF (15 i 67). Ten ma 3 wyjścia w formie blaszanych ścieżek i dwa niebieskie kabelki. Gdzieś już takie coś widziałem, ale teraz nigdzie nie mogę znaleźć. Jedna blaszka idzie pod B+ i jest dobrze dokręcona. Trzeba pamiętać, że alternator ten jest samowzbudny i bezszczotkowy,...
Witam! Podpiłąłem u siebie altek z Poloneza. Niby wszystko jest OK, ale...kontrolka ładowania gaśnie na wolnych obrotach (takich ledwie, ledwie) natomiast po dodaniu gazu świecie. Sprawdzone: - napięcie ładowania: 14,3-14,4V - mostek z diodami wzbudzenia - wymieniony, - wszystkie diody sprawdzone - OK - sprawdzone przebicia wirnika, stojana - OK. Czy...
Regulator napięcia sprawdzałeś?
Trzeba bedzie prawdopodobnie z pompą wtryskową udać się do pompiarza. O bjawy wskazują na zacięcie się listwy zebatej lub uszkodzenie regulatora.
Z tego co pamiętam to jeden pin30 doprowadza napięcie do stacyjki a drugi służy do podpięcia regulatora napięcia. Nie pamiętam tylko czy przy wyjętym kluczyku na wejściu regulatora jest napięcie czy nie.
Pompa wtryskowa, a dokładnie to regulator odśrodkowy w pompie wtryskowej. Od niego zależą obroty silnika.
Ostatni remontowałem pneumatyke w moim ursusie i gdy zrobiłem wszystko włączyłem ciągnik i gdy ciśnienie na manometrze przekroczy 0,5 otwiera się zawór bezpieczeństwa na odolejaczu a z tego co wiem przedtem powinien się otworzyć regulator ciśnienie i wypuścić powietrze do atmosfery. I jakie powinno być ciśnienie bo nie wiem
Brak regulatora, który utrzyma stałą prędkość obrotową, chyba że maksymalną.
Tak można sobie dyskutować w nieskończoność. Nie bez powodu producent/sprzedawca nie podaje użytkownikowi charakterystyki uniwersalnej i regulatorowej silnika. A właśnie na ukszatałtowaniu tych wykresów i ich wykorzystywaniu sprawa polega. Inaczej mówiąc dla każdego silnika (o czym większość ludzi wie) istnieją optymalne warunki eksploatacyjne, czyli...
Czerwony korek na regulatorze obrotów, ewentualnie przez miarkę. :)
Da się ją rozebrać i kupić tzw. "reperaturke" ale sie nie opłaca bo dużo roboty przy rozbieraniu a przy skądaniu jeszcze więcej, więc lepiej kupić nową. ----------------------------------------... Ja mam z kolei inny problem z moją 30- stką a mianowicie sprawa tego typu: problem polega na tym że na zimnym silniku przerywa na wysokich...
Bez znaczenia raczej bo te regulatory nie nadahą sie do instalacji z amperomierzem. :crazyeyes: He, he! Dobre... Jak już Kolega Skorpion 1272 zauważył - regulatorowi to całkowicie w... tzn. w wyraźny sposób nie przeszkadza, czy jest w układzie amperomierz czy nie. Ma on regulować napięcie na wyjściu alternatora i nic więcej go nie obchodzi. A jeśli...
Jak przerywa to dymi na biało. A mało tego na wolnych obrotach nierówno pracuje w piątek oddaje pompę do regeneracji (sprawdzenia) bo to chyba wina regulatora więc wszystko sie okaże...