Żółty to jak pamiętam grzałka ptc kanału powietrza idącego do regulatora wolnych obrotów
Sześciopinowy regulator wolnych obrotów, Bosch 0132008601 / 0132008603
Zaworek / silniczek od wolnych obrotów zwykle wysterowany daje spore podniesienie wolnych obrotów. Tego typu element jest sterowany prądem lub PWM, trzeba wpiąć amperomierz w szereg i sprawdzić czy coś się pojawia. Dodatkowo skoro był bałagan w wiązkach może ktoś podłączył go odwrotnie i zamiast otwierać będzie się zamykał. Regulator wolnych obrotów...
Zakładam, na 90% regulator wolnych obrotów jeśli dolot masz szczelny a przepustnica się domyka. Ten regulator to popularnie przez ludzi nazywany "krokowiec" (silniki krokowe stosowane są w nowszych autach).
Wypada ci zapłon także: cewka ,świeca ,wtryskiwacz , problem mechaniczny A ten dzwięk to ecu wysterowuje regulator wolnych obrotów , próbuje "podgonić" obroty i stąd takie podsysanie.
Ten czarny siłownik to jest podciśnieniowy regulator wolnych obrotów , gdy nie działa podciśnienie to obroty są powyżej 1000,gdy sie silnik nagrzeje to zawór przy termostacie (wspólny z EGR ) otwiera sie i obroty spadają . Na siłowniku powinien być nr.katologowy BOSCHA
To jest regulator wolnych obrotów. Jeśli nie ruszałeś dwóch śrubek nad mniejszym kółkiem, które narysowałeś, to zaraz po odpaleniu na zimno, na wolnych obrotach, ma być luz między tą nakrętką i dźwignią ok. 2-3mm i zmniejszać się do zera po rozgrzaniu.
,,Pożądane jałowe,1 210 obr/min''.Moim skromnym zdaniem mapa ecu odpowiadająca za leerlauf jest niewłaściwa albo ktoś zabawił się fejsem opelscanner,który potrafi modyfikować tenże parametr. Rury szczelne bo przepływomierz mierzy to powietrze.Jest go dużo bo regulator wolnych obrotów podciąga do pożądanych.
Czym różnią się silniczki krokowe do regulacji wolnych obrotów w monotrysku BOSH 0132008600, bo są jeszcze z końcówka numeru 601,602 i chyba 603. Wszystkie wyglądają identycznie. Czy mogę zastosować silniczek z innym numerem niż ten który miałem?
Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
Wystarczy ta blaszkę do której jest przymocowana spręzynka lekko przygiąć aby była bardziej luźna. Sprawdzone rozwiązanie.
Uszkodzony czujnik temp. Zacina sie regulator wolnych obrotów. Zmierz sonde na jej wtyczce. Na wypietej zmierz oporosc grzałki od strony sondy. Od strony wiazki, zasilanie grzałki i napiecie referencyjne ok 0,45 V. po wpieciu wtyczki zmierz jej sygnał. Nagłe zwiekszenie obrotów spowoduje podniesienie napiecia do ok 1V. Hamowanie silnikiem zubaza mieszanke...
Co zostało sprawdzone? Autor chociaż sprawdził. Sprawdzone podciśnienia, "kalosz", czujnik położenia wału Albo łapie fałszywe powietrze albo regulator wolnych obrotów, zwany idiotycznie silniczkiem krokowym, trzeba wyczyścić.
W Japońskim gaźniku występuje regulator wolnych obrotów którego większość wymieniaczy wycina i gaźnik przestaje chodzić jak powinien
Może być problem z regulatorem wolnych obrotów.
Przy podmianie całego kolektora prawdopodobieństwo podwójnej usterki jest znikome. A bez rury gumowej zatkaj palcem otwór powietrza dla regulatora wolnych obrotów. Parametry temp. powietrza i cieczy widziane przez ecu są realne?
regulacja klapy spietrzającej, czujnik temperatury, czujnik polozenia klapy spietrzającej, sonda lambda, regulator wolnych obrotów, lewe powietrze, cisninie paliwa
No to pytanie (ja nie pamiętam): czy ten regulator wolnych obrotów nie ma czasem kanału bocznego z ujściem w przepustnicy? Tzn. chodzi o to ,czy zatykając przepustnicę nie zamykasz też dostępu powietrza do regulatora. Jeśli zatkasz oba dojścia powietrza (przepystka,regulator) to powinien zdechnąć. Jedynym wtedy dostępem do powietrza jest zaworek PCV,jego...
Sprawdź regulator wolnych obrotów i czy ma zasilanie.Przy okazji wyczyść przepustnicę.
Czy styk w. obrotów jest sprawny to podłącz do niego omomierz i sprawdź, to proste badanie. Można później zdjąć wtyczkę z regulatora obrotów i jak się obroty nie zmienią to może być zablokowany sam regulator.
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
No to może być problem z regulatorem wolnych obrotów. Trzeba sprawdzić instalację elektryczną, przekaźniki i ewentualnie sam regulator, czy może tam już jest elektryczna przepustnica?
Może być uszkodzony regulator wolnych obrotów gazu zależy jaką masz instalację
Dzień dobry, Dobrych kilka lat temu był poruszany na forum temat związany z dziwnym dźwiękiem wydobywającym się z dolotu/przepustnicy w silniku ZETEC SE 1.6 16V. Tutaj link: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Autorowi wątku udało się rozwiązać problem, jednak dalej nie rozumiem, co powoduje ten odgłos wystrzałów z dolotu....
Zastanawiam się jak sprawdzić sondę i regulator wolnych obrotów...pomoże ktoś?Resztę mam opanowaną i dobrze silnik pracuje tylko te wariacje na blacie obrotomierza
Powietrze ma doplywac do silnika poprzez przepustnice i ew. regulator wolnych obrotów. (bypas pwm, krokowy, termostatyczny). Musi być ono mierzone w silnikach które nie używają tylko MAP sensora do obliczenia obciążenia.
Nie ma czegoś takiego jak "regulator wolnych obrotów wału korbowego", chodzi Ci o czujnik prędkości obrotowej/czujnik wału korbowego... regulator (powietrza) wolnych obrotów (IAV) to element potocznie zwany "silniczkiem krokowym".
to sprawdz przeplywomierz, przepustnice, regulator wolnych obrotów, lewe powietrze
Wymień regulator wolnych obrotów.
Ale podłączyłeś go pod VAGa i robiłeś test np. regulatora wolnych obrotów albo sprawdziłeś coś?
przyczyną braku wolnych obrotów okazał sie nie zaślepiony przewód wychodzący z trójnika od regulatora wolnych obrotów. Dzięki za zainteresowanie. Temat zamykam
Regulator wolnych obrotów, na stałe związany z korpusem przepustnicy, wychodzą z niego 4przewody
Sprawdz dolot od przepływki do przepustnicy. Umyj regulator wolnych obrotów.
sprawdz regulator wolnych obrotów
wyczyść przepustnicę i regulator wolnych obrotów
Intake manifold air control actuator-circut malfunction po polskiemu czujnik położenia regulatora wolnych obrotów.
100% regulator wolnych obrotów...zmieniłbym jeszcze filtr paliwa...
Ja miałem podobne problemy i u mnie to był regulator wolnych obrotów.
Zdiagnozuj go najprawdopodobniej będziesz miał kłopot z regulatorem wolnych obrotów (silniczkiem krokowym)
miałem ten problem.wyczyściłem regulator wolnych obrotów i problem znikł.
Ja miałem podobne problemy i u mnie to był regulator wolnych obrotów.
Ja miałem podobne problemy i u mnie to był regulator wolnych obrotów.
to to jest chyba KE - jet. bo ma sondę. Ma też pewnie regulator wolnych. Jest sonda i katalizator, jest regulator wolnych obrotów. 000 141 12 25
ale strasznie silnik faluje na obrotach Coś z regulatorem wolnych obrotów, a dokładniej ze sprężynkami
Myślę że masz zapaskudzoną przepustnicę. Czyszczenie przepustnicy i regulatora wolnych obrotów powinno pomóc
Silniczek krokowy piszą ci, którzy nie mają pojęcia o czym piszą i nigdy nie widzieli tego wtrysku na oczy. Prawidłowa nazwa to nastawnik/regulator wolnych obrotów Przepływomierz w tym układzie jest mechaniczny - ramie z klapą spiętrzającą.
może jest uboga mieszanka a może uszkodzony regulator wolnych obrotów
Witam Z tego co znalazłem to błąd P1112 to: błąd czujnika położenia regulatora wolnych obrotów P1526 - Sterowanie przepustnicy - dolne położenie nie wyuczone. Jeśli wiązka cała i sprawna, to winny może być sterownik, bo ponoć były wadliwe.
przyczyną może być tylko sonda ale ponieważ to wtrysk więc wiele rzeczy może się składać na jeden problem może to być również czujnik temperatury który się z czasem "przeskalował" , przepływomierz powietrza jak również brudny bądź spalony regulator wolnych obrotów (taki przypadek miałem - objawy były podobne) Pozdrawiam Dodano po 1 przyczyną może być...
Tak tego nie zrobisz, iacv to zwykły elektromagnes sterowany pwm, natomiast 6 pinowy regulator wolnych obrotów to silnik krokowy, który potrzebuje do pracy 3 przesuniętych w fazie przebiegów prostokątnych
Regulator kanału obejściowego przepustnicy może być.
Szukaj usterki mechanicznej fałszywe powietrze lub zacięty regulator wolnych obrotów.
Może linka blokuje albo zamarza, regulator wolnych obrotów się zacina, i maksymalne obroty tzn jakie?
Robiłem już kiedyś coś z tym silnikiem i objawami i z tego co pamiętam problemem była chyba wiązka tego regulatora wolnych obrotów, widocznego na filmie. Tam jest silnik prądu stałego oraz zestyk biegu jałowego.
I po problemie, zaślepiony egr wymieniony regulator wolnych obrotów a lekiem na trzęsienie okazalo się wymiana wszystkich wężyków od podciśnien. Silnik chodzi równiutko że można na nim wódeczke w zimie do kieliszków polewać.
w regulatorze wolnych obrotów ps. tylko proszę nie pisać że to silnik krokowy :-))
U mnie ten błąd wyskoczył gdy odpiołem regulator wolnych obrotów tylko ja mam KE-JETRONIC
35 - regulator wolnych obrotów (silniczek krokowy) Sprawdź to, a przede wszystkim czy komputer nim steruje
regulator wolnych obrotów raczej to nie jest, a przepustnica jest wyczyszczona na błysk, bo była wymieniana. Może trzeba wyregulować przepustnicę.
Miałem podobny problem - był to regulator wolnych obrotów. Rozebrałem go i wyczyściłem i chodzi.
Może coś z regulatorem wolnych obrotów ale najpierw wymień aku bo ten co masz nie ma już swojej pojemności i stąd pulsowanie i spadek napięcia przy wspomaganiu kierownicy. Wspomaganie (wniosek z pomiarów) pobiera 60-80A a alternator tyle na wolnych może nie podać więc wspomaganie musi sobie pociągnąć z aku brakujący prąd. Kolego już taki próby były...
...czy ja tam widzę "gazownię"? Nie znam tego silnika, ale jak znam rozwiązania grupy VAG to regulator wolnych obrotów jest zintegrowany z korpusem przepustnicy i niewymienny (tylko w całości). P.S. Zmień sposób wstawiania zdjęć - użyj przycisku [Dodaj obrazek].
przeczyścić przepustnicę W monowtrysku?? Od czego? Co ma regulator wolnych obrotów do odpalania?
Miałem kiedyś 190tkę 2.0 benzynę w automacie i podobny problem i zamontowali mi jakiś regulator wolnych obrotów. Koszt ok 60zł. mi pomogło.
Do map sensora podłączony jest regulator wolnych obrotów - Co proszę?
Domyslam się , że mówimy tu o wtrysku wielopunktowym. Regulator wolnych obrotów znajduje się przy przepustnicy powietrza ( tam gdzie dochodzi linka cięgna gazu)
sprawdziłeś co dzieje się z zasilaniem regulatora wolnych obrotów przy pracy na benzynie i po przejściu na gaz o co prosiłem wcześniej ???
Zaraz, zaraz- a takie małe czarne, to co to jest?. To właśnie to "uszkodzenia szukaj w zaworze bocznikowym powietrza,( czyt regulator wolnych obrotów)."
od kiedy to "silnik krokowy" ,który oczywiście nie jest krokowym jest odpowiedzialny za skład mieszanki?? za skład mieszanki jest odpowiedzialny sterownik i wtryskiwacz a za wolne obroty regulator wolnych obrotów który nieprawdziwie zwany jest "silnikiem krokowym" zastanawiam sie kto to wymyslił ? dotyczy to oczywiście tego tematu
W takim razie wyczysciłbym przepustnicę i regulator wolnych obrotów. Sprawdź też przed rozruchem, jaką temperaturę odczytuje komp silnika.
kolor czarny to kabel sygnałowy. Moim zdaniem masz uszkodzony regulator wolnych obrotów (zawór powietrza dodatkowego) to typowa usterka w fordach.
To musi zasysac gdzies to powietrze, do takich obrotów musi byc go bardzo dużo nie jest to jakis cienki przewód podcisnienia ,spróbuj zatykać po kolei wszystkie dojścia a może silnik regulatora wolnych obrotów.
Witam, ta pralka posiada regulator obrotów [moduł] i kondensator; ja osobiście zacząłbym od kondensatora. Powodzenia
Hmm... ciężki temat, jeśli nie jest to w niczym uciążliwe to dałbym sobie spokój. Aha a sprawdzałeś regulator wolnych obrotów? Ale raczej byłby to troche inny efekt
A jak tam wygląda regulator wolnych obrotów ?? Kolega miał taki sam problem w Uno z wtryskiem i był padnięty silnik krokowy wolnych obrotów
Witam wszystkich, i jednocześnie proszę o pomoc w pewnej kwestii: Mianowicie od zakupu mojego VW cały czas mama kłopot z obrotami na biegu jałowym. Po odpaleniu jest około 2000 i rośnie, dopiero po dodaniu gazu obroty spadają na 1000 - 1100. Zazwyczaj na rozgrzanym trzyma 1000 - 1100 obr. z rzadka 900. I powiem od razu że to nie jest przepływomierz,...
Witam wszystkich obecnych. scorpio 2.0 dohc 16v 95r 1) Proszę napisać gdzie mieści się czujnik zewnętrznej temperatury powietrza? 2) gdzie jest regulator wolnych obrotów? 3) Co to jest za skrót MAF
Jaki model tej kosy? Może jest tam tak jak w pilarce taki mały ukryty [url=https://www.facebook.com/woodtoolsp... wolnych obrotów na imbus? Ale najpierw podstawowe rzeczy: świeża mieszanka, kontrola świecy, czy przytkany wydech itd. a dopiero potem kręcić "wolnymi".
jeśli ten objaw jest regularny to raczej sonda lub cz temp. albo jedno i drugie jeśli są momenty że jest dobrze to może trzeba przemyć regulator wolnych obrotów
Ten zawór wstawiłem zamiast regulatora wolnych obrotów wyregulowałem najpierw na paliwie żeby obroty nie falowały a później regulowałem parownikiem i zaworem od gazu. pozdrawiam Leonnn
Nie powinno być problemów z odpalaniem tego auta. Jeśli są to należy sprawdzić regulator wolnych obrotów oraz czujnik temperatury silnika. Jeśli masz duży przebieg to może jest problem z filtrem paliwa.
Sprawdź ciśnienie paliwa, przepustnice a przede wszystkim szczelność pod ciśnień i układ dolotowy od filtra powietrza do kolektora ssącego lubi też szwankować regulator wolnych obrotów.
Wiec tak, Regulator wolnych obrotów podmieniałm na nówke orginał, obroty dale były takei same, samochód był diagnozowany wielokrotnie z uządzenia KTS500 jedyny błąd który pokazywał był czujnik prędkosci jazdy i zakłucenia drugiego biegu wętylatora chłodnicy, po skasowaniu błędu powracał tylko ten drugi. więcej nic niegdy sie nie pojawiało. dodam ze...
Chłopie w przeciągu 7 lat "wyksztusiłes" z siebie 7 postów i liczysz że wszyscy się rzucą do pomocy... Jaką masz przepustnicę, jest tam regulator wolnych obrotów? Który rok w ogóle tego auta?
To często się zdarza w KE .Sprawdż regulator wolnych obrotów oraz potencjometr na tarczy spiętrzającej. To że dzieje się to przy skręcie to po prostu dodatkowe obciążenie silnika pompą wspomagania i brak reakcji ze strony komputera.
Jeśli to wtrysk to możesz mieć uszkodzony regulator wolnych obrotów. Fiaty miały regulatory w postaci serwa ze zwykłym silniczkiem który uchyla przepustnicę. Na trzpieniu popychającym przpustnicę jest mikrostyk. Włącz zapłon, otwórz przepustnicę wciskając jednocześnie mikrostyk , silniczek powinien wysunąć trzpień.
georgesgr _ to co napisałeś tyczy kalkulatora MM 7AP, ALE I TAK NIEDOKŁADNIE TO OPISAŁEŚ. Ja bym stawiał na silnik krokowy regulatora wolnych obrotów. Czasami pomaga wymontowanie, przemycie, lekkie nasmarowanie. Pozdro.
Podpiołem dziś do kompa i mam błąd 505 regulator wolnych obrotów. Pozatym nadal jest egr,przepływomierz i sonda. Czy jakieś sugestie. Dzięki.
Dziękuję wszystkim za pomoc. zlokalizowałem i usunąłem usterkę: przerwany przewód zasilający regulator wolnych obrotów. kontrolka check już gaśnie po odpaleniu silnika. Pozdrawiam i dziekuję __daniel__
Witam serdecznie . Serdeczne dzięki za pomoc . Znalazłem przyczynę usterki . Okazało się że był mocno zanieczyszczony grzybek zaworu regulatora wolnych obrotów ( silnik krokowy ). Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie !!!!!
Sprawdzę szczelność dolotu, ale przypuszczam że było by słychać jak ssie powietrze. Znalazlem w necie temat o identycznych objawach i gość walczył razem z mechanikiem i dopiero podłożenie nowego regulatora wolnych obrotów boscha zalatwilo sprawe. Skądś musze załatwić nowy, najlepiej oryginalny taki silniczek bo na szrocie to nie wiadomo w jakim stanie...
Silniczek krokowy a przepływomierz to zupełnie inne rzeczy kolego. Za co jest odpowiedzialny srebrny przekaźnik ? Wiesz? Jak przewody doprowadzające powietrze podłączone do regulatora wolnych obrotów (silniczka krokowego)?
Jeszcze jedno pytanie odnośnie regulatora wolnych obrotów. Jakie powinien regulator otrzymywać napięcie? czy Można go sprawdzić podłączając bezpośrednio zasilanie z akumulatora a masę przez kompa?, i czy przekaźnik oznaczony na powyższym schemacie nr 10 (przekaźnik 30 na 5 styków) ma wpływ na pracę regulatora? Obecnie mam podłączony styk 23 z komputera...
Teraz musisz wykonać diagnostykę, zwróć uwagę na masę powietrza w momencie bujania obrotami, ilość kroków regulatora wolnych obrotów oraz sygnału z czujnika TPS, zweryfikuj, ewentualnie zrzut parametrów wrzuć na forum w momencie wystąpienia usterki.
Witram.Panowie czy ktoś by mi mógł przedstawić wartości rzeszywiste na biegu jałowym w tym samochodzie.chodzi mi głównie o liczbę kroków regulatora wolnych obrotów i jaki ma byc procent uchylenia przepustnicy i jakie napięcie jednocześnie.Dziękuję i pozdrawiam.
Witam Koledzy gdzie jest silniczek krokowy zwany regulatorem wolnych obrotów w FORDZIE ESCORCIE MK7 1,6 16 V z 1997roku silnik zetec . Chodzi mi o jakiś precyzyjny opis umiejscowienia tego elementu
Uczepiłeś się tego ssania a głównym elementem ustalającym obroty biegu jałowego jest "Woskowy termiczny regulator wolnych obrotów" który często nie działa tak jak powinien. PS po opisach domyślam się że chodzi o gaźnik Pierburg 2E2
Tu nie ma regulatora obrotów.
na twoim miejscu sprawdził bym najpierw wysokie napiecie - kable, świece, kopułke, palec, słabym punktem tych silników są również aparaty zapłonowe - często siada moduł lub cewka obrotami reguluje regulator wolnych obrotów, a jeśli przepustnica jest za bardzo uchylona silnik ma wtedy za wysokie obroty
O stożkach też słyszałem ze powodują problemy, co do szczelności układu, to jestem pewien ze na 100% szczelne są okolice regulatora wolnych obrotów, bo robiłem nowe uszczelki tam. Jak najprościej sprawdzić szczelność?? Przepustnica się raczej zamyka do końca, bo czyściłem nie dawno, bo trochę nagaru było.
regulator wolnych obrotów bosch regulator wolnych obrotów escort polonez wolnych obrotów
comarch optima klimatyzacja eberspacher wymuszenie sinusoidalne
anteny satelitarne philips poziomy pasek
Serwis gwarancyjny TEAC – Jak zgłosić naprawę? Brak dźwięku w telewizorze - jak odblokować pilotem?