Witam . Wygląda to na klasyczną prądnicę 3 fazową . Uzwojenie wzbudzenia na stojanie odbiór napięcia z wirnika za pomocą szczotek z pierścieni ślizgowych . Takie same rozwiązanie jest w PAD8 , PAD16 i wiele innych starszych agregatach . Co do regulatora trzeba by pomierzyć . Odpal agregat , ustaw obroty na 1500obr/min , podaj napięcie na uzwojenie wzbudzenia...
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
Maluszek naprawiony okazało się że szczotki które kupiłem na alledrogo to jakiś chińskie zamienniki i powysuwaly się z nich kabelki. Wjechały oryginały i maluszek zasuwa. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi. A nie mówiłem, gówniane zamienniki
Ja widzę tylko możliwość wzbudzenia się stabilizatora. Na schemacie kondensator 200n jest daleko od stabilizatora - wiem, to schemat, ale... jak jest w rzeczywistości? Kondensatory 100-470nF bezindukcyjne powinny być zamontowane na nóżkach stabilizatora lub tuż przy nich . Np. podłączenie stabilizatora do reszty układu długimi przewodami sprzyja wzbudzeniom.
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
Spróbuj zainstalować podobne opornice stosowane w prostownikach spawalniczych służących do regulacji prądu spawania.Stosowane opornice wyglądem odpowiadają takiej jaką zamieściłeś na foto.
Wystarczy u wujka google wpisać mz ts 150 ładowanie, zaznaczyć grafika i samo rozwiązanie się pojawi.
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Witam! AVR , który zamontowany jest w Twoim agregacie kontroluje napięcie na głównych zaciskach prądnicy, wg Twego opisu- dwie fazy. Musisz zastosować regulator właśnie z taką kontrolą ,może być również kontrola trzech faz . http://a...............o.pl/regulator-na... Im większa pojemność kondensatora tym...
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Żadnego błędu mogącego powodować zgłaszana przez ciebie usterkę tu nie widzę. 0. Sprawdź jeszcze raz czy wszystko jest prawidłowo podłączone (końcówki, masy itd.). 1. Sprawdź ten mostek testerem diod czy jest dobry (sprawdź poszczególne diody i czy nie ma z pinów zwarcia na obudowę). 2. Zmierz prąd jaki wypływa z mostka, zmierz napięcie. 3 Zmierz prąd...
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Uzwojenie jednego jest wpięte szeregowo ze wzbudzeniem. Przynajmniej tak mi się coś przypomina regulator mechaniczny Denso. Ten powyżej jest inny. Jeden stycznik podaje plus na wzbudzenie i zbocznikowany jest rezystorem, drugi całkiem obniża napięcie wzbudzenia do masy. Proponuję regulator podpiąć do zasilacza laboratoryjnego i sprawdzić.
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Jescze raz. Ten alternator nie moze miec wyłącznika wzbudzenia bo porostu nie ma cewki wzbudzenia. Jak sie kreci nie wolno go odlaczac ani od regulatora ani regulatora od akumulatora.
Witam. To schemat połączeń do tego generatora, o ktorym pisałem. pozdrawiam janhen
Ja przerabiam montuję diody wzbudzenia i regulator Cargo 14,8V .
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Trochę zagmatwałeś dość prosty temat- postaraj się to trochę wyjaśnić. Masa. Plus(wyjście na śrubie M6/M8). Wyjście wzbudzenia(kros). Podobnie rozpisać regulator. Kolegom przydatne też jaki alternator.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Wirnik na "przejscie" czy może przerwe/zwarcie? Jak już miałeś rozebrane trzeba było posprawdzać jeszcze diody prostownika głównego i wzbudzenia. Regulator ma zacisk D+ (lampka) ?
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Na F1 i A2/D2 potrzebne jest napięcie DC a w/g schematu z tego regulatora wychodzi przemienne bo idzie na transfor następnie mostek prostowniczy i dopiero cewki wzbudzenia. Niema innej dokumentacji tego zakupionego regulatora?
Czyli sprawa jest prosta. Montujesz żarówkę 12V/2W w miejsce lLEDa na schemacie. Bierzesz regulator od Poloneza. Poprawiasz błąd opisany przez gromleona: Połączenie katod diod wzbudzenia ma iść do DF regulatora. A w zasadzie na inaczej oznaczone wyprowadzenie regulatora. Reszta OK. Powodzenia.
Ten regulator nie ma nic do obrotomierza. Od lewej B+, D+, sterowanie wzbudzeniem, masa.
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
To jest alternator 6 diodowy z mechanicznym regulatorem, nie ma tam diod wzbudzenia.
Już było ale powtórzę alternator ma oznaczenia M-szczotka, R- diody wzbudzenia. Regulator ma oznaczenia 54-zasilanie po zapłonie, masa czyli minus oraz dwie wersje oznaczeń M lub DF, R lub D+. Wystarczy połączyć i chyba wiadomo że do D+ kontrolka.P
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Nie masz pojęcia o budowie tego alternatora. Tam nue nie ma diod wzbudzeń
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Proste do wytłumaczenia zjawisko pojawiające się nie pierwszy raz na forum, tania chińska podróbka regulatora nie rozłącza wzbudzenia alternatora. Jedź do fachowca, niech wymieni na oryginalny.
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Od czego w takim razie będzie zależał prąd przepływający przez uzwojenie wirnika po włączeniu stacyjki dla układu 6-diodowego? Tylko od rezystancji wirnika i ewentualnej rezystancji w regulatorze. Tam po włączeniu stacyjki płynie już pełny prąd wzbudzenia wirnika.Ponieważ regulator wykrywa różnicę między nastawioną wartością napięcia w instalacji (...
Teraz jak rozumiem jest 20 zwojów Dziesięć. Dodano po 7 To wzbudzenie pod magnesami to 1 faze podłączyć do regulatora Nie. Musisz zasilić go prądem stałym. Czyli mostek kondensator i dopiero regulator prądu wzbudzenia. Masz orginalny regulator od tego alternatora?
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Zlecę wykonanie regulatora wzbudzenia generatora (alternatora). Regulator ma regulować prąd wzbudzenia generatora (uzwojenia 24V, max. prąd wzbudzenia 1,5A). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam
AVR powinien mieć wkręt na śrubokręt, spróbuj nieco nim poregulować. Gdy mimo tego agregat nie wytworzy napięcia, to zdemontuj go i podaj z innego źródła napięcie stałe np. 18 V na piny w miejsce AVR-u. Podczas podłączania uważaj na polaryzację, oznaczenia + i - powinny być widoczne. Gdy agregat będzie indukował napięcie, to będzie oznaczać, iż AVR...
zamontowałem alternator od poloneza i śmiga do dziś...
Wymień regulator napięcia. Padł na 100 % po podłączeniu takiego "odwróconego" akumulatora. Mogły też w tyłek dostać diody wzbudzenia. Ale na początek wymień regulator. PS. Eazy'emu gratulujemy brata! :D
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
Może nie ma połączenia w regulatorze między D+ a DF dlatego do sprawdzenia podajesz zewnętrzny plus zamiast D+. A może zrobię tak? Do df przy alternatorze podłącze od razu plus z akumulatora? A przewód 51 połączę z d+ przed regulatorem? I wtedy jeżeli pojawi się napięcie na akumulatorze to będzie oznaczać ze nie ma zasilania wzbudzenia, oraz regulator...
(at)anchilos; żarówka ma tę wadę, że może się przepalić. Ja się nie upieram akurat tylko Autor. (at)lukpio3; Prąd to ampery, a nie wolty. Natężenie tego prądu wynikać będzie z sumarycznej rezystancji wszystkich elementów obwodu czyli rezystora, uzwojenia wzbudzenia i regulatora napięcia. Nie wkładaj rezystora w koszulkę bo nie będzie miał jak oddawać...
D1 jest do tłumienia napięcia samoindukcji uzwojenia wzbudzenia.
Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
To ja zapytam, czy istniej gotowe lub schemat źródła prądowego o prądzie 10-50A i niskim spadku napięcia? U autora chyba najlepiej będzie wywalić fabryczny regulator napięcia alternatora i zbudować sterowanie prądem wzbudzenia. Ewentualnie regulator zostawić a dołożyć kilkuamperowego mosfeta w obwód wzbudzenia (tj przed jedną ze szczotek) i zmniejszać...
Tak. 100V to jest na wejściu regulatora. Ale na wyjściu jest chyba niecałe 30V i to na maksymalnym obciążeniu. Gdyby całe 100V szło na wirnik to byś miał ponad 8 A na wzbudzeniu (800W) , pewnie 1/3 mocy agregatu:-) Generatory o mocy 1,2MW mają ok 500W na wzbudzeniu:-) Regulator działa jak regulator prądu, daje prąd wzbudzenia proporcjonalny do obciążenia...
Nie. Altenator PAL magneton ma tak: M to szczotka R to diody wzbudzenia.
Jak masz Boscha alternator to jakiś chiński gówniany regulator pewnie ktoś założył. I nie wzbudzi się z ecu.
Jak masz regulator to podłącz jak napisałem i zrób próbę. O ewentualne usprawnienie z diodami i innym regulatorem zatroszczysz się później. Z innej strony, musi być coś oryginalnego w tym kompresorze. Może po prostu regulator padł i obejdzie się bez przeróbek... regulator z bizona działa, niestety tak jak pisałeś na zapłonie idzie spory prąd na wzbudzenie....
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli.
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Prawdopodobnie jest zamontowany nieodpowiedni regulator napięcia, wzbudzenie przez żaróweczkę. Wstaw odpowiedni regulator.
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
W oryginale zmian dużych w świeceniu nie było. Pytanie czy regulator poradzi sobie z dynamem, które nie ma regulacji napięcia jak prądnica z uzwojeniem wzbudzenia.
To zobacz jak tam ze wzbudzeniem, regulator można sprawdzić.
RLO łączymy z pinem GC wybierając RLO przyciskiem DFM czyli FR to nie jest obciążenie tylko informacja przez sprzężenie zwrotne o wypełnieniu prądu wzbudzenia.
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Nie musisz podłączać DF. Może bedzie działać bez wzbudzenia i regulatora :D
Dioda ma byc wpieta pomiedzy diody wzbudzenia a wejscie regulatora !
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Mają w Cargo, ale jak pisałem cena ponad 230. No i dopiero na środę. Zastanawiam się, czy nie zrobić opcji wlutowanie diod wzbudzenia+regulator od malucha\poloneza. Jak klient się zgodzi to tak zrobię.
W układ wzbudzenia regulatora wpiąłem obciążenie. Przypomnę, że instalacja 6V. Żaróweczka kontrolna 6,3 lub 6,8V. 0,3A. Podłączone testowe do zasilacza z potencjometrem napięcia na wyjściu. Woltaż i amperaż. 4V 5 mA;, 5V 5 mA; 6V 180 mA;, 6,5V 200 mA; 7V 200 mA; 7,5V 150 mA;, 8V 60 mA; 8,5V 50 mA; 9V 10 mA Nie mam pojęcia jakie prądy płyną przez wzbudzenie...
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
jak wzbudzic? podac napiecie na uzw. wzbudzenia. Za wzbudzenie odpowiedzialny jest regulator.
to nie samochód, to motocykl (prądnica z magnesami stałymi-brak możliości regulacji prądem wzbudzenia), regulator jest sprawny, brakuje mu tylko tego ogranicznika
Poszła dioda plusowa ( zwarcie), akumulator się rozładował poprzez wirnik zasilany zwartą diodę->diody wzbudzenia->regulator
Zapomnieliście o uzwojeniu wzbudzenia i regulatorze napięcia. Alternator 12V pewnie będzie współpracował z regulatorem 24V. Problemem będzie uzwojenie magneśnicy, które może się przegrzać, gdyż będzie dłużej pracować z pełnym wzbudzeniem. I pracować taki alternator będzie od wyższych obrotów. Diody i uzwojenie stojana wytrzymają wyższe napięcie. Wirnik...
witam.Nie wiem,czy pomogę?Ale więc, ostatnio po wiatrach mialem do naprawy agregat 10 kW.Wzbudzał sie po wcisnięciu przycisku wzbudzenia a po puszczeniu przycisku wzbudzenia nie było i napięcie spadało. Dawał tez sie wzbudzic pod obciazeniem i pracował. Usterką byl upalony przewód jednej fazy na transformatorze zasilający mostek prostowniczy układu...
A może wogóle przerwa w obwodzie pomiaru napięcia, czyli diod wzbudzenia(regulator widzi za niskie napięcie i ciągnie wzbudzenie do góry na max'a).
Usterką jest też luźny styk - "zimny lut", czasem trudny do zlokalizowania - w tym przypadku w obwodzie wzbudzenia (diody wzbudzenia, regulator napięcia i połączenie z akumulatorem - napięcie odniesienia).
Bo to są 2 różne rzeczy regulator wzbudzenia i regulator napięcia stratny. Jak ma być budżetowo to zastosuj scalak LM350 i masz wszystko.Obudowa w twojej gestii.
Andrzeju, pozwól, że sprostuję twoje informacje, bo są one niestety technicznie błędne. Regulator napięcia w alternatorze ma kluczowe znaczenie nie tylko mechaniczne (dopasowanie szczotek i mocowania), ale przede wszystkim elektryczne — zwłaszcza pod kątem prądu wzbudzenia. Alternator o wyższym prądzie ładowania (np. 120 A lub 140 A) potrzebuje regulatora...
Witam W poście "kpodstawa" jest mały błąd. Silniki asynchroniczne są sterowane przez zmianę częstotliwości (falownik) a synchroniczne przez zmianę prądu wzbudzenia (regulatory tyrystorowe)
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Jeśli nie masz kontrolki to podłącz to do wzbudzenia regulatora napięcia ,nie rozumiem w czym masz problem? A jeśli nie masz regulatora to podłącz to przez 3 diodowy wskaźnik ładowania dostępny w sklepach motoryzacyjnych za 10zł. W tedy będzie działało nawet gdy twoje ładowanie będzie pochodziło z baterii słonecznych. Przynajmniej napisz jaki to motor...
2.9 ohm to oporność uzwojenia wzbudzenia jest ok,
Szkoda, że dopiero teraz są podane te pomiary. Jeżeli napięcie rzeczywiście przekracza 16V to można by posądzać regulator, ale nie tylko. Częstokroć spotkałem się z usterką polegającą na tym, że był uszkodzony szczotkotrzymacz. W czym rzecz? Jest tam miejsce , gdzie schodzą się trzy przewody razem-jest tam łącznik od jednej ze szczotek oraz dokręcona...
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Witam: uszkodzony masz uklad wzbudzenia w sklad ukladu wchodzi : wirnik,diody wzbudzenia,regulator napięcia alternatora.,co jest uszkodzone można powiedzieć po dokonaniu pomiarow w/w elementow po uprzednim ich wymontowaniu.
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
Uruchom agregat bez regulatora i podaj napięcie wzbudzenia z zasilacza regulowanego, wtedy będziesz mógł sprawdzić napięcia wychodzące z agregatu i sprawdzisz czy nie za wysokie oraz czy w ogóle ci się wzbudzi. chief
Plus znajdziesz bez problemu, natomiast pozostałe musisz sprawdzić - który jest od wzbudzenia a który od szczotek. Pamiętaj żeby regulator był podłączony dobrze z masą bo jak nie będzie to od razu się zepsuje. Pozdrawiam.
Moim zdaniem regulator pada. Spróbuj wzbudzić go bezpośrednio i dokonać pomiarów.
I tu jest pytanie czy padł regulator AVR na 99% tak. Sprawdź jeszcze szczotki. Dodano po 1 Była by możliwość wstawienia całkiem innego regulatora, który by odczytywał napięcie z agregatu i nim sterował ? zawsze jest taka możliwość, teoretycznie nawet samemu można taki regulator zbudować. Dodano po 12 Z tego co widać na zdjęciach to Twój agregat posiada...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Przeczytaj wszystko z tabliczki znamionowej - tam są wszystkie dane. W komplecie z prądnicą powinien być odpowiedni sterownik-regulator .
Nic nie uwalił, znów szkodliwa opinia. Te alternatory przestają działać po zaniku zasilania. Problem masz z wzbudzeniem ( świeci kontrolka po włączeniu zapłonu? ) , lub niewłaściwy regulator.
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
regulator wzbudzenia regulator wzbudzenia proporcjonalny regulator wzbudzenia pradnicy
schemat elektryczny forda mondeo indesit instrukcja pralka wymiana anteny teleskopowej
kosiarki spalinowe najlepsze kosiarki spalinowe najlepsze
Transformator 2130KP0325A w telewizorach Philips LCD Naprawa portu USB w drukarce HP LaserJet 1020