Witam . Wygląda to na klasyczną prądnicę 3 fazową . Uzwojenie wzbudzenia na stojanie odbiór napięcia z wirnika za pomocą szczotek z pierścieni ślizgowych . Takie same rozwiązanie jest w PAD8 , PAD16 i wiele innych starszych agregatach . Co do regulatora trzeba by pomierzyć . Odpal agregat , ustaw obroty na 1500obr/min , podaj napięcie na uzwojenie wzbudzenia...
Prawdopodobnie jest zamontowany nieodpowiedni regulator napięcia, wzbudzenie przez żaróweczkę. Wstaw odpowiedni regulator.
Moim zdaniem regulator pada. Spróbuj wzbudzić go bezpośrednio i dokonać pomiarów.
Witam. To schemat połączeń do tego generatora, o ktorym pisałem. pozdrawiam janhen
Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Tak B+ idzie do akumulatora oraz z regulatora D+ wzbudzenie idzie do akumulatora tylko nie wiem co to jest za wyłącznik teraz tak 3 to jest stacyjka tzn jak załączysz zapłon zwiera się załącznik w razie. W razie problemów służę pomocą. Jeśli pomogłem naciśnij przycisk Pomógł
wymienili mi go w serwisie alternatorów i rozruszników marki bosch wygląda tak samo jak tamten PS lampa ładowania w ogóle nie świeci
Do samego sprawdzenia, czy pozostałe elementy agregatu są sprawne i agregat się wzbudza zastępczo wykorzystałbym opornik wodny. Jak byłem jeszcze bajtlem, to takie opornice wykorzystywano w karuzelach do uruchamiania silników pierścieniowych.
Wystarczy u wujka google wpisać mz ts 150 ładowanie, zaznaczyć grafika i samo rozwiązanie się pojawi.
Jak masz Boscha alternator to jakiś chiński gówniany regulator pewnie ktoś założył. I nie wzbudzi się z ecu.
mam regulator do bizona, czy wzbudzenie powinno iść przez żarówkę, czy może być bezpośrednio z regulatora do d+ w alternatorze?
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Za wzbudzenie alternatora odpowiada kontrolka ładowania w samochodzie. Widocznie taki regulator że potrzebuje większych obrotów aby się wzbudzić Dodano po 24 Przelutuj szczotki z nowego regulatora do starego
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
Przy zmianie regulatora z polskiego na oryginalny ,pamiętaj że jest inaczej sterowany.Polski daje (+)na DF czyli wzbudzenie,druga szczotka zmasowana,natomiast oryginalny podaje (-),więc druga szczotkę musisz zasilić(+). Dodano po 1 Jedynie czeskie regulatory 14V podawały (+)na wzbudzenie w Skodach .
AVR powinien mieć wkręt na śrubokręt, spróbuj nieco nim poregulować. Gdy mimo tego agregat nie wytworzy napięcia, to zdemontuj go i podaj z innego źródła napięcie stałe np. 18 V na piny w miejsce AVR-u. Podczas podłączania uważaj na polaryzację, oznaczenia + i - powinny być widoczne. Gdy agregat będzie indukował napięcie, to będzie oznaczać, iż AVR...
fakt kontrolka do masy, dziękuje bardzo. Ten alternator ma już zainstalowany regulator. ... Wzbudzenie to nie jest + który idzie przez żarówkę? Dokładnie tak. Wzbudzenie przez kontrolkę ładowania.
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
Uzwojenie jednego jest wpięte szeregowo ze wzbudzeniem. Przynajmniej tak mi się coś przypomina regulator mechaniczny Denso. Ten powyżej jest inny. Jeden stycznik podaje plus na wzbudzenie i zbocznikowany jest rezystorem, drugi całkiem obniża napięcie wzbudzenia do masy. Proponuję regulator podpiąć do zasilacza laboratoryjnego i sprawdzić.
Zlecę wykonanie regulatora wzbudzenia generatora (alternatora). Regulator ma regulować prąd wzbudzenia generatora (uzwojenia 24V, max. prąd wzbudzenia 1,5A). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam
Samo uzwojenie wzbudzenia pobiera sporo prądu, jeśli regulator odłącza wzbudzenie gdy alternator nie pracuje lub ma za małą wydajność, to miałbyś przyczynę - takie moje przemyślenia.
no tak do regulatora, ale który to kabel ?? z regulatora wzbudzenie gdzie jest podłączone ??? do kąd idzie ??
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
Czy odwrotne wlutowanie pierścieni ślizgowych wirnika może powodować brak wzbudzenia?Po przekręceniu kluczyka w DF regulatora pojawia się napięcie ,ale jak połącze przewód między regulator a stojan napięcie wzbudzenie spada do 0,5 volta.
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Jeszcze tego nie robiłem ale czy dobrze rozumiem że powinienem naładować kondensatory a następnie napięcie z kondensatorów przyłożyć do zacisków wirnika prądu stałego DC czyli do zacisków A1 i D1 i tak kilka razy? Proszę Ciebie - skup się i pamiętaj o dwóch maszynach elektrycznych w jednej obudowie - prądnicy AC (tej głównej wytwarzającej prąd trójfazowy...
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Co to za alternator? Jak podłączone wzbudzenie? Jeżeli nie ma wewnętrznego regulatora, a wzbudzenie podłączyłeś do wyjścia, to nic dziwnego że produkuje on takie napięcie. I tylko czekać, jak sie w nim diody przebiją i szlag go trafi. Co do kupienia przetwornicy na np. Allegro czy w Gotronik to chyba nie jest to wielka sztuka? Kurier ci do domu przyniesie...
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
Owszem tu też funkcjonuje i ma się dobrze ,gdyby generator go stracił nie mógłby się wzbudzić.A co do regulatora procedura ta sama co zwykle -odłączasz regulator a na uzwojenie wzbudzenia podajesz napięcie z obcego żródła [regulowany zasilacz prądu stałego ,od biedy akumulator] zgodnie z polaryzacją pojawia się napięcie na zaciskach generatora i już...
Maluszek naprawiony okazało się że szczotki które kupiłem na alledrogo to jakiś chińskie zamienniki i powysuwaly się z nich kabelki. Wjechały oryginały i maluszek zasuwa. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi. A nie mówiłem, gówniane zamienniki
jak masz naladowany akumulator to stawiam na regulator
Jescze raz. Ten alternator nie moze miec wyłącznika wzbudzenia bo porostu nie ma cewki wzbudzenia. Jak sie kreci nie wolno go odlaczac ani od regulatora ani regulatora od akumulatora.
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Witam, z tego co wiem Ogar ma wzbudzenie magnesami stałymi więc ten regulator się nie nada. Może stabilizator napięcia na wyjściu prądnicy?
zamontowałem alternator od poloneza i śmiga do dziś...
To jest alternator 6 diodowy z mechanicznym regulatorem, nie ma tam diod wzbudzenia.
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
O wzbudzenie martwi się regulator zabudowany przy szczotkotrzymaczu. Gdzie mierzyłeś to ,,wzbudzenie ? Na szczotkach ? Alternator bez obciążenia pokazywał 14,4 V. Pod obciążeniem 13,8 V. To jest poprawnie.
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Ale żeby to poznać trzeba go wziąć na stół. Bez przyrządów da się sprawdzić, trzeba zasymulowac sygnał z PCM-wystarczy zewrzeć z masą jeden z bolców regulatora, na chwilę się wzbudzi. Ja sobie zrobiłem tester który symuluje sygnały z PCM, napięcie wyjściowe mogę zmieniać w szerokim zakresie.
Teraz jak rozumiem jest 20 zwojów Dziesięć. Dodano po 7 To wzbudzenie pod magnesami to 1 faze podłączyć do regulatora Nie. Musisz zasilić go prądem stałym. Czyli mostek kondensator i dopiero regulator prądu wzbudzenia. Masz orginalny regulator od tego alternatora?
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli.
Ten regulator nie ma nic do obrotomierza. Od lewej B+, D+, sterowanie wzbudzeniem, masa.
Witam! AVR , który zamontowany jest w Twoim agregacie kontroluje napięcie na głównych zaciskach prądnicy, wg Twego opisu- dwie fazy. Musisz zastosować regulator właśnie z taką kontrolą ,może być również kontrola trzech faz . http://a...............o.pl/regulator-na... Im większa pojemność kondensatora tym...
Proste do wytłumaczenia zjawisko pojawiające się nie pierwszy raz na forum, tania chińska podróbka regulatora nie rozłącza wzbudzenia alternatora. Jedź do fachowca, niech wymieni na oryginalny.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Witam .Pomiary robiłem z całkowicie odłączoną prądnicą od regulatora . Wzbudzenie F1-F2 odłączone , wyjście prądnicy U-V-W odłączone . Pomiar napięcia na na końcówkach prądnicy między fazowo . Nigdzie.nie mogę znaleźć jak połączone są uzwojenia na wirniku wraz z diodami. I czemu to uzwojenie ma służyć.
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
jak wzbudzic? podac napiecie na uzw. wzbudzenia. Za wzbudzenie odpowiedzialny jest regulator.
Jeżeli to pin 15 na regulatorze, to jest wzbudzenie po zapłonie , ma być 24 V.
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Nie tylko mostek prostowniczy, regulator napięcia również musi mieć pewny styk z masą Ale jakby nie miał połączenia z masą, to by nie dawał wzbudzenia. Sprawdzałem to, dałem kabelek z masą bezpośrednio pod gniazdo masy regulatora i wzbudzenie normalnie występuje.
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
Kolego T_E_D_I jak możesz to napisz czy do wymiany wiązki używałeś przewodów typowo samochodowych czy innych (jakich) i gdzie kupiłeś. Co do samej wiązki to sprawdził bym jednak jeszcze raz same przewody i ich połączenia, w końcu nawet najlepszy elektryk zawsze może się pomylić. Potem jak kolega Miand napisał bezpieczniki. Przecież odłączenie komputera...
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Uruchom agregat bez regulatora i podaj napięcie wzbudzenia z zasilacza regulowanego, wtedy będziesz mógł sprawdzić napięcia wychodzące z agregatu i sprawdzisz czy nie za wysokie oraz czy w ogóle ci się wzbudzi. chief
B- to masa 54 to zasilanie po stacyjce D+ wyjście na przekaźnik do kontrolki WZB DF to wzbudzenie na wirnik
Rozumiem, że chcesz zbudować układ pracujący z SEE. Niestety żadnego sprzężenia zwrotnego u ciebie nie widzę. Na końcu sieci zamontuj też odbiornik trójfazowy typu RL. Wprowadź też parametry R i L przewodów w gałęziach sieci. Odnośnie regulatorów wzbudzenie, to są mniej lub bardziej skomplikowane gotowce. Wystarczy poszukać w necie i zaadoptować do...
Żadnego błędu mogącego powodować zgłaszana przez ciebie usterkę tu nie widzę. 0. Sprawdź jeszcze raz czy wszystko jest prawidłowo podłączone (końcówki, masy itd.). 1. Sprawdź ten mostek testerem diod czy jest dobry (sprawdź poszczególne diody i czy nie ma z pinów zwarcia na obudowę). 2. Zmierz prąd jaki wypływa z mostka, zmierz napięcie. 3 Zmierz prąd...
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
Pokręciłem potencjometrem( ani pół obrotu ) na regulatorze AVR i całkowicie znikło wzbudzenie , teraz na gnieździe 230V mam 11VAC ,jak to wzbudzić bez regulatora ?jakiś schemat mille widziany
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Tak, mam do tego oryginalny regulator Boscha, z tym że był on rozbierany i składany na nowo. Po odpaleniu motocykla lampka od ładowania niestety nie gaśnie. Dziś zdemontowałem prądnicę i sprawdziłem, czy wszystko jest podłączone prawidłowo według schematu, jaki znalazłem. Sprawdziłem miernikiem tzw. "brzęczkiem" ciągłość przez cewki od zacisku szczotki...
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Regulator podaje (+)na wzbudzenie,więc problemu nie widzę.Miałem zastosowany taki regulator i pracował dobrze.
Ja widzę tylko możliwość wzbudzenia się stabilizatora. Na schemacie kondensator 200n jest daleko od stabilizatora - wiem, to schemat, ale... jak jest w rzeczywistości? Kondensatory 100-470nF bezindukcyjne powinny być zamontowane na nóżkach stabilizatora lub tuż przy nich . Np. podłączenie stabilizatora do reszty układu długimi przewodami sprzyja wzbudzeniom.
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Pierwszy jest od odcięcia prądnicy gdy jej napięcie jest niskie, żeby jej akumulator nie zasilał. Drugi ogranicza napięcie maksymalne prądnicy do ok. 15.6 V. Jeśli dobrze pamiętam instrukcję regulacji tego elementu. Jest tam jeszcze uzwojenie z grubego drutu i ono jest podłączone szeregowo pomiędzy prądnicę a wyjście regulatora i ono ma za zadanie odłączyć...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
nie ma tu żadnego pomiaru obrotów tylko pomiar częstotliwości ,wzbudzenie agregatu zależy od prędkości przy obr 1500 powinien mieć 50hz ,nie ma tu żadnego regulatora do wzbudzenie tego generatora wszystko pewnie jest w samej prądnicy .
Istotnie w samym alternatorze nie możemy nic zmieniać. To niedobrze bo w regulatorach które sterują wzbudzenie połączone fabrycznie z masą(minusem)są stosowane tranzystory PNP które mają z reguły dużo gorsze parametry niż stosowane w regulatorach sterujących wzbudzenie podłączone fabrycznie do plusa.Podejrzewam że jest przyczyną częstego uszkadzania...
Pewnie, że ma. Alternator musi być wzbudzony.
Jest też prawdopodobieństwo że kolejny regler padł. Czasem tak jest przy uszkodzeniu mostka prostowniczego ,bo regulator "pompuje" na maksa wzbudzenie żeby nadrobić resztą niedziałającą fazę ,lub dwie.
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Jak widzisz masz nowszą wersję "puszki prądów" - zwróć uwagę na różnicę w sposobie włączenia uzwojenia wzbudzającego na schemacie z Twojej "puszki" i schemacie, który dostałeś z instalacją. Prądnica od tej "puszki", a właściwie regulatora powinna mieć wbudowany dodatkowy rezystor włączony szeregowo z uzwojeniem wzbudzającym do masy. W starszej (chyba)...
Witam. D- to po prostu masa, DF to wzbudzenie a na D+ masz kontrolkę ładowania, natomiast regulator jest pewnie zespolony ze szczotkami.
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus wytarte pierścienie). Stąd niby te wartości 180A...
a ile masz volt na wyjściu z tych 3 diód które zasilają regulator i wzbudzenie, też 17 czy mniej? regulator posługuje się właśnie tym napięciem. Napisz czy kontrolka ładowania świeci i funkcjonuje normalnie. Napisz co to za model i jaki ma regulator, jakim biegunem steruje.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Ten dymek wczoraj moze wzial sie stad ze psiknalem wd40 w bezpieczniki bo byly przysniedziale i moze sie to wypalalo To na pewno, bo tak się składa, że WD40 akurat do tego się zupełnie nie nadaje. Przeczytaj co jest napisane na opakowaniu. Zwróć szczególną uwagę na informacje o własnościach izolujących. Straszny spadek na tym przewodzie. Przecież to...
Wymień regulator napięcia. Padł na 100 % po podłączeniu takiego "odwróconego" akumulatora. Mogły też w tyłek dostać diody wzbudzenia. Ale na początek wymień regulator. PS. Eazy'emu gratulujemy brata! :D
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Przyczyną może być brak ciągłości obwodu wzbudzenia. Podłączając akumulator wykluczyłeś brak magnetyzmu szczątkowego. Teraz trzeba po kablach sprawdzić cały obwód samowzbudzenia (diody, płytki selenowe, kostki połączeniowe, uzwojenia). Inna sprawa, gdy będzie zwarcie między zwojowe, to po podłączeniu zewnętrznego minimalnego napięcia wzbudzenia i dłuższej...
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
więc nie jest to regulator ze wzbudzeniem Przestańcie Panowie bajdurzyc ! :cry: Silnik ma jedną lub dwie cewki na zasadzie magneta, więc skąd i jakie wzbudzenie ? Regulator ma za zadanie wyprostować to zmienne napięcie z magneta, obniżyc je do kilkunastu woltów (14,5 DC) i wytrzymac parę amperow. Gdzie tu filozofia ?
Witam . Widzę panowie dla was się nie da tego zrobić . Ja natomiast twierdzę że się da . Może nie będzie to prostownik z regulacją prądu ale po naładowaniu akumulatora do wartości przy której regulator wyłącza wzbudzenie wyłączy też ładowanie akumulatora. Poniżej prosty schemat od przyjaciół za wschodniej granicy . Patent przetestowany i działa znakomicie....
Przyznam, że przedmówcy idzie pięknie wyjaśnić na czym to polega, ale zamontowanie regulatora mechanicznego to nie koniec, bo jak już pomierzone są wzbudzenie i z białego (nieoznaczonego wyjścia) alternatora wydobywa się napięcie, to regulator trzeba jeszcze skontrolować, ew. wyregulować. Robi się to tak, że daje się gaz w podłogę aż w wyniku przyciągnięcia...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
wzbudzić regulator alternator regulator wzbudzić regulator wzbudzić agregat
paski ekranie cienkie bascom input bajty citroen xsara centralny zamek
telewizor elektron telewizor elektron
Schemat kabla i oprogramowanie do Yaesu FT-897 Ford Mondeo MK3 2001: Błędy P1664 i P1564, nie odpala