Wrzuć zdjęcie regulatora
W aktywnych paczkach też są "pre-out'y" więc bez obawy. Tak poziom wysterowania będzie się zmieniał, nawet jeżeli będziesz kręcił tylko jednym "regulatorem".
Poszukaj sprawnej używki oryginalnej, może być od innego motocykla z takim alternatorem, ważne żeby był 4 lub 5-przewodowy
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
https://obrazki.elektroda.pl/6122866200_... https://obrazki.elektroda.pl/6122866200_...
Stator Rotaxa nie zadziała z oryginalnym regulatorem napięcia z Yamahy TZR50.
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Witam. Mam czteropinowy regulator przy Yamaha YFZ i brak wtyczki (trzy białe i czerwony). Dysponuje ktoś może pinoutem, proszę o pomoc? Już mam, podziękował
http://obrazki.elektroda.net/17_12467803... http://obrazki.elektroda.net/17_12467803...
Obudowa tych mostków nie jest z niczym połączona, więc nie ma potrzeby jej izolowania od radiatora. Natomiast tyrystory 2N650x mają anodę na radiatorze, więc one muszą być montowane z podkładką mikową i tulejką izolacyjną. http://www.vishay.com/docs/93565/vs-36mt... Za ok 80zł możesz kupić uniwersalny chiński regulator 3-fazowy (5 pin: 3x żółty,...
Yamaha Cygnus R 1999 rok regulator napięcia czy mogę zastąpić innym bo nie umiem dostać tego modelu
Jeżeli chodzi o światła mijania/drogowe, przyczyną może być cewka bądź regulator ładownia
Sprawdzić połaczenia masy (silnik ,rama ,akumulator,regulator)
Witam i potrzebuje pomocy. Odrestaurowuję skuter Yamaha majesty yp250 2003 rok. Poprzedni właściciel rozebrał wiązkę elektryki i obciął kostkę do regulatora napięcia, jest 5 przewodów ( czerwony ,czarny, i 3 białe). Wg schematu i kostki przy regulatorze wiem gdzie podłączyć czerwony i czarny ale problem mam z 3 białymi,są one od magneto i w kostce regulatora...
Z tego regulatora wychodzą tylko 4 kable, 2-zielone,czerwony i czarny.A tych co patrzę na Allegro mają po 5-6 kabliwychodzących z regulatora ?
I tu znowu powraca problem pomiaru bardzo małych rezystancji. Jak tam mostek pomiarowy, goldwingerze? ;) Zwykłym miernikiem będzie trudno, to wartość pomiaru oscyluje w zakresie błędu miernika.
Nie da się dołożyć regulatora do regulatora.
To dostałem błędne informacje z tego co piszesz to powinienem mieć prąd 4v na każdym z trzech białych kabli? To już ci napisze bo mam dobry dzień, winna jest kostka , zlikwiduj ją a pozbędziesz sie problemów. Jakie 4 V? Skąd takie pomysła bierzecie?
Koniecznie, Twoja jazda bez akumulatora mogła spowodować uszkodzenia modułu i regulatora
Na podstawie tego nic nie zbudujesz bo to tylko schemat przedstawiający ideę działania i sposób podłączenia regulatora.
Nie wiem jak fizycznie to wygląda w motocyklu, ale sprawdź masę regulatora i masę instalacji/akumulatora, czy masa regulatora jest spięta przewodem z akumulatorem?
Jest w ukladzie prostownik Ile jest przed , za prostownikiem i ile za regulatorem.?
Natknęło mnie na odczepienie kabli podlaczonych do niego i nagle swiatla zapalily sie mocniej (tego wlasnie potrzebuję). Gdy podłączyłem te kable znowu na miejsce i znalazlem sie w punkcie wyjscia, czyli z przygaszonym oswietleniem. Czy wedlug Was jest to zepsuty rwgulator napiecia ? W takiej sytuacji sprawa jest jasna. Regulator do wymiany, gdyż zbyt...
Kolego to nie przebicie a normalna rezystancja cewek jak dobrze widze tam sa normalne cewki masowe zukac w instalacji moze wadliwy lub nie taki regulator
Wymiana regulatora załatwiła problem.
Regulator napięcia sprawdzałeś?? kapturek od świecy i przewód.
Witam W tym katalogu już sprawdzałem i oznaczenia YW nie ma w obudowie sot 323, a na diodę to mi nie wygląda, ewentualnie RT9198 ale nie jestem pewien czy to jest regulator.
Witam Tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Sądząc po kształcie kostek i kolorach naprawdopodobniej ie masz regulatora napięcia, sprawdź czy te żółte przewody są trzy i idą do alternatora, jeśli tak to właśnie był tam regulator
Przecież to jest 0.33 kΩ, a więc 330 omów, czyli w porządku. Czemu tylko przewody obcięte? Przewody cewki zasilającej są wyprowadzone ze statora i zakończone dwupinową wtyczką. Kolory czarno-czerwony oraz zielono-biały. Na drugim zdjęciu widnieje regulator napięcia.
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
Dwa z nich to zwykłe przekaźniki. Obok nich leży przerywacz kierunkowskazów i regulator napięcia.
Wszystko jest ok tylko ze jeszcze musze wiedziec gdzie dokladnie w kostce ma byc umieszczony ten czerwony przewod, prosiłbym o zdjęcie kostki jak ktoś posiada taka maszynke z góry dziękuje za pomoc.
Nooo, tak to teraz jest niestety, miejmy nadzieję, że tylko na tych układach się kończy naprawa, ot taka konstrukcja. Gdyby regulatory nie posłały na jego wyjściach takiego napięcia, tylko byłoby jakieś zabezpieczenie, to by się nic nie stało. Naprawa na regulatorach by się skończyło...
A nie ma zwarcia przy blaszkach kontaktowych obsadki żarówki? Wyjmij żarówkę i popatrz dokładnie, może blaszka od pozycji gdzieś dotyka do masy?
ogólnie to zrób pomiar napięcia nie na przewodach razem jako + - jak napisałeś ale każdy przewód z obudową silnika ponieważ mogą to być dwie cewki jedna z napięciem do świateł a druga do ładowania aku, jeżeli potrzebujesz napięcia tylko do oświetlenia to nawet nie będziesz potrzebował żadnego układu prostowniczego
yamaha xtz 750ccm 91r. alternator 360w i akumlator 14A/h w sumie chciałbym dostać instrukcje lub schemat i samemu coś skombinować
Nowy regulator rozwiązał problem.
ja bym zaczoł od regulatora napięcia.
Będzie OK. Regulator większej mocy to bezpieczne rozwiązanie.
rozebrałem alternator i uzwojenie wzbudzenia ma wyprowadzone dwa kable, czyli możne je dowolnie podłączać. Czy ma znaczenie fazowość(biegunowość) podłączenia tego uzwojenia. Więc jak podłączyć i z jakim regulatorem, żeby było dobrze? jak podłaczyć ten alternator żeby mieć kontrolke ładowania.
Witam otóż w mojej tzr-ce spalił się regulator napięcia (na żadnym pinie nie ma przejścia) i jest 1 taki na allegro za jakieś kosmiczne pieniądze czy dało by się jakiś inny regulator wstawić zamiast niego.zdj regulatora w załączniku.
https://allegro.pl/oferta/regulator-napi... Coś takiego?
Witam, Mam problem, ostatnio uszkodził mi się regulator napięcia i poszukuję jego schemat. Dodam że jest to regulator napięcia do Yamahy TZR 50 z 2008 rocznika. Więc moje pytanie brzmi, czy ktoś byłby w stanie podesłać mi schemat takiego oto regulatora napięcia?
Tak to jest regulator napiecia z tzr.
Dzisiaj doszedłem do wniosku: CE- 1,1V Standby CE-3,2V po uruchomieniu w trybie serwisowym Wyjście niezmiennie 1,1V Więc chyba wymieniamy regulator IC481.
A jakie są cewki oświetlenia? Taki dobierz do nich regulator napięcia.
jeżeli ta instalacja od swiatła jest odseparowana od tej zasilającej to mozesz zrobić dodatkowy regulator na mostku 1 fazowym i jednym tyrystorze
Przed wzmacniaczem końcowym jest jeszcze regulator głośności i przedwzm. Jeśli masz końcówke dobrą sprawdz tak samo regulator głośności i podłącz walkmana zamiast syg. przedwzm.
sprawdz jakie ma napiecie na tej zarowce, moze padł Ci regulator napiecia
Moze powiem jak to wygląda: po wlaczeniu motocykla na tak jakby ssaniu jest 14v po czym po okolo 3 minutach obroty spadaja i ladowanie 12,8-13V. Po dodaniu gazu jak najbardziej wzrasta ladowanie tak jak trzeba. Niestety nie wiem jak powinno byc w tym motocyklu na wolnych obrotach, dodam tylko ze swiatla tu pala sie caly czas od uruchomienia wiec moze...
http://obrazki.elektroda.pl/3694238100_1... Sam wlasnie robilem i dziala doskonale tani w budowie. Jedynie diode zenera zamienilem na 12V by ladowanie bylo 14V, A tyrystory zamienilem na BT152.
wymieniłem ale mugłbyc zepsuty bo nic nie dał Dodano po 2 a jak można sprawdzic że jest zły Dodano po 20 a co można podstawić zeby sprawdzic że to wina regulatora
Mam pytanie i proźbe spalil mi sie alternator w suzuki gsxr 600 ( uzwojenie ma przbicie na obudowe zwoju) chciał bym sprawdzic regulator napięcia czy tez nie jest uszkodzony ??? jak to sprawdzic ???
Sprawdź regulator czy jest ok. Bo często to pada
no to masz teraz już tylko albo walnięty regulator z przyczyn "naturalnych"( poprostu przyszedł na niego czas :P ) a jak nie to to znaczy że stojan jest uszkodzony i jedyne rozwiązanie to naprawa (czyt.przewinięcie ) albo wymiana na sprawny no i oczywiście wymiana regulatora na działający bo ten jeżeli podaje 17 V to napewno jest juz do niczego bo 17...
Możesz posługując się 7805 uzyskać wyższe napięcie stosując prostą sztuczkę. https://obrazki.elektroda.pl/7843465100_... Pytałeś jak można sprawdzić, można poza układem. Wystarczy dowolne źródło napięcia pomiędzy 8 a 30V jako napięcie wejściowe. Pomiędzy nóżki Out i GND włączasz rezystor obciążający kontrolując przy tym napięcie wyjściowe....
I czy takim sposobem można sprawdzić regulatory ze skuterów i motorowerów np. yamaha tzr50, gdzie są dwa obwody, czyli ładowania i świateł ? Lub jeśli nie to w jaki sposób to sprawdzić ?
https://arlisklep.pl/regulatory-dc/28-ar... Przyczyni się ten uklad także do radykalnego zwiększenia trwałości żarówek.
Oryginalnie to ten na zdjęciu po lewej. Zwróć uwagę że w tych regulatorach masa jest na obudowie i radiator (aluminiowa blacha) musi być połączona z masą, czy tam przewodem masowym (już nie pamiętam). Nie chcę mi się analizować tych bazgrołów... Mając miernik i regulator w ręku w minutę można sprawdzić wstępnie czy regulator nie jest uszkodzony i jaki...
Schemat coś pomoże https://obrazki.elektroda.pl/32_11771590... oraz www.elektroda.pl/rtvforum/topic813961.ht... dalej miernik w dłoń i działać Na przerywaczu B to + po statyjce ,L to wyjście na lampy( kierunki). Regulator ma jakiś napis?
Witam, próbuję przerobić instalację elektryczną w motocyklu po swojemu ponieważ poprzedni właściciel strasznie namieszał... Problem jest taki że światła główne na tradycyjnych żarówkach żarowych świecą tym jaśniej im szybciej silnik się kręci. Natomiast światła tylko na diodach led, które zamontowałem pulsują (napięcie nie jest wyprostowane widocznie...)....
Witam jakiś czas temu zrb swap silnika typu loncin i ramy dt80 mam problem ponieważ kupiłem regulator napięcia z 5oma kablami o kolorach różowy czerwony czarny zielony żółty i niemam pojęcia jakie kolory mają iść do cewki z cewki wychodzą dwa żółte na internecie znalazłem jakieś schematy ale po podpięciu według nich napięcie nadal nie jest stałem więc...
Mam podobnie mysle ze to nieodpowiedni regulator napiecia wymienilem juz dwa
Napięcie mierz wyłącznie po obciążeniu cewki np żarówką, inaczej będziesz miał cyrk na mierniku. Do tego włącz zakres pomiaru na AC, bo cewka daje prąd przemienny. Regulator teoretycznie mógł zostać uszkodzony.
Witam wszystkich. Poszukuję oryginalnego regulatora "RP130Q331D-TR-FE" lub podpowiedzi w sprawie zamiennika. Konfiguracja pinów elementu: SC-82AB. Na wejściu regulatora jest 5,5V na wyjściu musi być 3,3V. Obecny, uszkodzony regulator jest zamontowany w amplitunerze Yamaha HTR-4065 na płycie DIGITAL. W załączniku karta katalogowa oryginalnego elementu....
Yamaha F25AET 2003r. 4-sów.
Zmierz napięcie ładowania na zaciskach regulatora (przewody czerwony do czarnego). Jeśli tutaj napięcie jest prawidłowe to na pewno masz gdzieś słabe połączenie masowe między regulatorem a akumulatorem lub między instalacją a akumulatorem, natomiast akumulator ma dobre połączenie masowe ze silnikiem (i alternatorem).
Zarobiłem kable od ssania na nowo
Te instalacje są proste, naładuj aqu i odłącz regulator i już będziesz wiedzieć w czym problem. jeśli nie kreci to aqu, jesli kreci to regiel
Ja bym obstawiał regulator, ale trzeba to sprawdzić.
Witam chciałbym dowiedzieć się jakie napięcie powinno znajdować się na poszczególnych przewodach do regulatora napięcia (Yamaha Aerox)
a jaki inny mogę dać regulator i jak podłączyć
Chyba wszystko zostało już powiedziane.
Na schemacie masz prostownik nie regulator podłączony do akumulatora. Do świateł zaś podłączony jest regulator
Coś takiego podejdzie? http://allegro.pl/regulator-napiecia-yam... Jeśli nie to był bym wdzięczny za przykładowy który zdałby egzamin. Co do podłączenia takiego trójfazowego regulatora to rozumiem, że jeden pin pozostaje nie podłączony (będzie działał...
Nic dziwnego, że ci pali. Bo to CDI. Radzę poczytać, jak działa i wszystko się wyjaśni. Ty nie wiesz nawet, jaki to pojazd, więc skąd nam wiedzieć, czy to będzie działać? Możesz próbować. Tylko po jaką cholerę tam ładować trójfazowy regulator? Sprzedawca ci zaproponował, czy już kupiłeś?
Uszkodzony regulator napięcia. Należy gotować wymienić.
Chińczyk pewnie się spalił, sprawdź miernikiem czy diody popaliło. sprawdziłem napięcie wychodzące ze starego regulatora i były jakieś wariactwa. Jakie dokładnie "wariactwa"? Lepiej kupić używany, ale oryginalny japoński regulator napięcia. Wówczas będziesz pewien, że trzyma parametry. Od R125 kupisz ten sam model regulatora, ale w śmiesznie niskiej...
Z tego co widzę to standard. Warystor K14 i dioda GN 1M. Warystor dostępny na znanym portalu aukcyjnym CU4032K20G2 On jest na 20V, to jest napięcie wyższe niż oryginalny. Niestety dokładnie takiego samego trudno dostać. Jeśli masz miejsce (a tutaj wątpię) to można spróbować przylutować warystor w obudowie THT. Dioda GN 1M to zamiennik 1N4007. Na początek...
na tych trzech przewodach ,brak napięcia ,a powinno tam być napięcie zmienne od 50 do 60 V Jak mierzysz napięcie? Prawidłowy pomiar to podłączenie miernika między fazami ( tak jak mierzyłeś rezystancje) nie do masy. Jeżeli nie masz napięcia miedzy nimi to trzeba wymienić stator (alternator)
Do regulatora powinno dochodzić więcej napięcia z alternatora. Nawet ponad 18. To wskazuje na uszkodzenie alternatora (regulator też przejrzeć, lubią się psuć razem).
Zrób zdjęcie jak masz podłączony regulator napięcia (pinout). Te regulatory (z zieloną wtyczką) mają odwrócony o 180° pinout. Możesz zajrzeć do alternatora, bo normalnie nie powinno być słyszalnych żadnych odgłosów. Takowe mogą się pojawić jeżeli stator jest niedokręcony, koło magnesowe jest uszkodzone, albo występują znaczne luzy na łożyskach wału...
Nie jestem pewny tego, czy regulator od Yamahy DT50 wytrzyma deklarowane przez sprzedawcę 20 A. Tam jest stator DE AM6 o mocy 65/85 watów, a regulator jest specyficzny gdyż jest to tylko ogranicznik napięcia AC, sąsiadujące piny są ze sobą połączone. Pierwszy wynik z wyszukiwarki: https://husqvarna-motocykle.pl/index.php...
Witam Na 99% padl regulator.
Podłącz sanie 1szy przewód do masy (-) , 2gi przy regulatorze lub alternatorze pod żółty przewód
witam, moja yamaha nie chce mi odpalić na rozrusznik (aku jest nowe i naładowane) rozrusznik kręci jak należy i iskre podaje, nie słychać cykania ani nic takiego, jak by paliwa nie dostawała lecz gdy ją pchnę to odpali od razu. świece wymieniłem, gaźnik i filtr wyczyściłem. po tych czynnościach zdarzyło się jej odpalić na rozruch ale dlugo musiałem...
Panowie, znalazłem kilka regulatrów, za 35, 80 i ponad 200 zł. Gdybym szukał dalej to i 1500 będzie mało :-) Podpowiecie, który z nich się nada? W opisach jest niewiele, więc szukam takiego na 6 pin"ów https://allegro.pl/oferta/regulator-napi... https://allegro.pl/oferta/regulador-lomb...
Zabiłeś regulator
Dzień dobry. Spalił mi się prostownik. Czy mogę podłączyć z MZ, bo mam akurat? Jest to regulator, prostownik trzy diodowy. Da radę coś z niego zrobić?
Witam, potrzebuje schematu reg. napięcia do tdr 125.
Pytanie tylko czy zbyt małe ładowanie ma wpływ na wyświetlacz? Czy obstawiać wyświetlać że jest uszkodzony. Wstawiłem opornik i te same obawy tylko że na niższym napięciu. Bez opornika gasł przy 13v z opornikiem przy 12v. Czy jest taka możliwość że regulator napięcia wysyła złe napięcie
Nie mam motoru, ale kolega miał podobny problem w starszym motorze Yamaha i znalazł regulator o wyższej sprawności (czyli grzejący się mniej). Poszukaj na forach motorowych.
Więc typowo skuterowe rozwiązanie. Dziwne trochę że stator się spalił, zwykle zdarza się to w alternatorach trójfazowych. Pewna myśl mi podpowiada że stator mógł ulec spaleniu z powodu przepływu prądu z akumulatora. Można być pewien że regulator również uległ uszkodzeniu. Proszę, podaj nazwę i ew. oznaczenie kodowe pojazdu aby nie podawać szkodliwych...
temat zamykam wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy
Jak sprawdzić regulator napięcia, jak motor nie odpala?
Jak można "palić światła"? Najpierw naucz się poprawnej polszczyzny, potem zmierz napięcie po podłączeniu nowej żarówki, potem napisz, ale zapewne masz regulator napięcia do wymiany
Żarówka świeciła ,bez żarówki też sprawdzane. Pytanie czy mogę tak sprawdzić z podłączonym regulatorem lub czy regulator ma wpływ na wzbudzenie prądnicy ?
Te przewody idą do regulatora napięcia, kolejność, o ile się nie mylę, jest bez znaczenia.
yamaha regulator regulator napięcia yamaha elektryka yamaha regulator
różnice attiny atmega nissan qashqai zasila schemat hondy accord
kamera cofania alternator rozładowuje akumulator
Kawasaki EN 500 nie reaguje na gaz - przyczyny i diagnostyka New Holland T5.100: Błąd 2583 - Przyczyny i Diagnostyka