Trzeba sprawdzić jakie napięcie zmienne wychodzi z silnika ,min. i max. Niektóre ze skuterów mają granicę górnego napięci. Można spalić regulator.
Prądnica, czy alternator. Zobacz ładowanie bez świateł. Sprawdź naciągnięcie paska. Może się ślizga. Musi być naprawdę dobrze napięty. Regulator elektroniczny generalnie nie wymaga regulacji. A za mechaniczny raczej się nie zabieraj sam.
Przełącznik IGN ON/OFF musi w pozycji ON zwierać B+ akumulatora z zaciskiem IGN regulatora napięcia, wtedy będziesz miał ładowanie akumulatora
Tak dobry, podłącz zgodnie z numerami na prądnicy i regulatorze.
Masz osobno bezpiecznik na ładowanie
Zmierz napięcie na obudowie alternatora i na śrubie gdzie przykręcony gruby przewód .
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
W jaki sposób ma ładować, skoro niepodłączone są przewody od regulatora napięcia. Jak podłączysz i dalej nie będzie ładować akumulatora, to jest uszkodzony regulator napięcia lub cewka. Ten schemat może być pomocny. https://obrazki.elektroda.pl/4703017800_...
Zmierz napięcie na złączu regulatora napięcia.
tylko ze munie po 10 minutach topi przewody raczej tu radiator niepomoże
Może być zwarcie między zwojowe i niczym tego nie sprawdzisz.
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Przerabiałem ten temat zupełnie niedawno. Zwykły szeregowy sterownik ma za zadanie utrzymać napięcie baterii powiedzmy na poziomie 27V. Problem w tym, że punkt mocy wypada w okolicach 22-24V. Tak wyszło z moich pomiarów. Zamówiłem więc falownik, który obciąża ogniwa do takiego właśnie napięcia. Ma w sobie przetwornicę dodawczą. Napięcie ogniw nagrzanych...
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Przepraszam że jestem natrętny ale myślę że to jest osobliwy przypadek. Wszystko sprawdzałem jest ok ładowanie czyli 14,3 V po kilku minutach po uruchomieniu silnika, regulator, akumulator, napięty pasek, przewody tylko mam problem po włączeniu świateł i wentylatora ładowanie spada do 12,8 V czy to poprawne?
Zawsze możesz domontować regulator napięcia.
(at)oldking Ogólnie chodzi o to,ze posiadam regulator napięcia mppt który ładuje akumulator Regulator nie ładuje jeśli napięcie przekroczy 100v i dlatego chce obniżyć napięcie na panelu
Może alternator/ regulator napięcia. Zbyt duże ładowanie...
Setki razy było o tym. Typowy objaw braku ładowania. Miernik do ręki i pomiary. Zazwyczaj pada regulator napięci (regler) ale warto zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora.
To wiadomo, gorzej jak przez to popala mi się inne rzeczy moduł Aku czy coś wtedy to już...
Regulator napięcia znajduje się pod podstawą akumulatora.
Padło koło pasowe,po wymianie dalej nie było ładowania,wymieniłem regulator napięcia i ładowanie jest !!!! Czyli przy uszkodzeniu koła pasowego może paść regulator napięcia
Wymień regulator napięcia.
Oryginalny 700W
Nowy regulator napięcia rozwiązał problem.
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Pytanie jeszcze aktualne? W chińskich quadach (ATV 125 itp.) sa regulatory współpracujące z cewkami bezmasowymi. Regulator ma 4 styki wyprowadzone na przewodach. W silniku DT9.9 środkowe wyjście cewki ładowania daje 30W mocy, skrajne wyjścia 80W.
No tak napisałem ~230v ale wiem że napięcie będzie przykładowo od 0 do 300v zależnie od siły wiatru czyli też jest potrzebny jakiś regulator ładowania żeby akumulator ładować
Nie da się tama wlepić alternatora z wersji 12V - całkowicie inne silniki. Dorabiać, przerabiać itp - koszty zjedzą. Ustawić prawidłowo regulator napięcia, żeby ładował do tych 7.2V, polikwidować spadki napięcia w instalacji, nowe szczotki prądnicy. Jedynie sensowne wydaje się być przerobienie zapłonu z konwencjonalnego, na bezstykowy - sterowany np....
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Jak podłączyć elektroniczny regulator napięcia z przerywaczem kierunkowskazów 6V w Simsonie SR50? Jak sprawdzić czy jest sprawny regulator napięcia i czy jest ładowanie akumulatora?
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Czy są w ogóle takie urządzenia? Przeglądałem dane wielu regulatorów offgrid i nie spotkałem z tak wysokim napięciem wejściowym. Wiele też zależy od napięcia akumulatora/ów. Tu podobny temat; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... który został rozwiązany zwykłym zasilaczem impulsowym (koniecznie). Edit. Znalazłem taki regulator; https://www.ecosolar.pl/smartsolar-mppt-...
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
Ustaw regulator na flooded, i czekaj na słoneczko. W pochmurne też ładuje ale dłużej.
Może być też koniec szczotek lub regulatora w alternatorze, bądź za słabo napięty pasek klinowy.
Szczotki są nowe, pasek jest napięty poprawnie, pytanie się nasuwa-gdzie jest regulator napięcia? z alternatora wychodzi aż 5 przewodów więc chyba jest na zewnątrz ...
Jeśli sprawdzasz ładowanie poprzez pomiar napięcia na wyjściu regulatora bez podłączonego akumulatora, to nie mamy o czym dalej dyskutować.
Są regulatory prądu i napięcia. Dasz i będzie dobrze.
Błąd wystąpienie cały czas po zapaleniu ciagnika
witam problem przerabiałem w zeszłym roku, słabe ładowanie ale ładowanie kotrolka gasłał. okazało się padnięty alternator gdzieś na uzwojeniu ( regulator napięci był sprawny) kupiłem drugi alternator ps w Gdyni w hurtowni zapłaciłem 270 zł za nowy zamiennik naprawa starego w warsztacie ponad 300zł
Regulator napięcia , sprawdzić ładowanie pod obciążeniem
Pasek jest napięty dobrze. Jak można sprawdzić uszkodzenie szczotek,diody lub regulatora. Z góry dzieki
wynalazca2 Dobrze myślisz tylko ten regulator i grzałka jest niepoprawnie podłączony, reszta schematu jest poprawna. No i i ta dodatkowa dioda, niepotrzebne straty i akumulator będzie niedoładowany, chyba że na regulatorze podwyższysz napięcie ładowanie o spadek napięcia tej diody.
Jak już chcesz zmierzyć napięcie, to spróbuj podłączyć pod to jakąś żarówkę. Bo często napięcie bez obciążenia jest wyższe. Regulator sprawdzałem w motocyklu z włączonymi wszystkimi światłami.
Jeśli masz dwa piny w regulatorze, to jest to zwykły regulator napięcia. Drugi pin jest od stojana, więc podając na niego napięcie (prąd) to alternator będzie ładować na stałe. Tyle że tego typu regulator napięcia powinien sam rozpocząć ładowanie po wykryciu obrotów na fazie statora. Jeśli w samochodzie jest inteligentne ładowanie to bez komunikacji...
za małe ładowanie, do wymiany regulator napięcia ale po sprawdzeniu tego co napisałem wcześniej! Dodano po 33 a pasek klinowy sie nie ślizga, dobrze napięty?
Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód jest na obrotach i nikt z tego powodu nie robi np. specjalnych przerw w jeździe (na rozładowanie) , albo nie...
"To zastosuj zamiast tych ultranowoczesnych akumulatorów co napięcie potrafi na nich spaść poniżej 6V akumulatory normalne (nie nowoczesne) o odpowiedniej pojemności i wtedy regulator ładowania będzie je widział jako 12V. " i jak do tego się ma "PV > najprostszy regulator ładowania > małe aku > mała przetwornica (sinus) lub PV > najprostszy regulator...
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Tak "na oko" w 3 pin wtyczce czarny masa, żółty światła, biały ładowanie (oba do stratnego regulatora napięcia) dwa pojedyncze do CDI, zasilanie i pick up coil
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Witam wszystkich. Mam problem ze skuterem 4t. Gdy po odpaleniu silnika na wolnych obrotach chodzi równo, po dodaniu gazu skuter zachowuje się jak 2t i nie ma mocy kopci na czarno ( ładowanie podłączone do regulatora napięcia) Gdy odłącze ładowanie od regulatora napięcia czerwony kabel to chodzi normalnie i wkręca na obroty Instalacja cała fabryczna...
a masz dobrze napięty pasek klinowy? Może się poluzował alternator i stąd ten problem?
Pasek od alternatora dobrze napięty i w dobrym stanie?? Regulatory tak mają że jak się rozgrzeją to napięcie ładowania spada, ale nie powinno spadać do takiego stopnia. Altek na stół...
http://obrazki.elektroda.pl/5705277100_1... uote] Robisz zwarcie w miejscu zaznacznym na zielono. Poza tym wszystko jest zupelnie zle zrobione, napisz dokladnie ktory parametr chcesz mierzyc. Dzielnikow nie daje sie w szereg tylko rownolegle i wtedy dajesz rezysotry o duzym oporze.
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
Witam, mam pytanie. Posiadam Hondę CBR 600RR z 2005 roku. Ostatnio wymieniałem świece zapłonowe i po wymianie świec motor przestał ładować. Wymieniłem regulator napięcia, nową cewkę przy akumulatorze, ale motor dalej nie ładuje. Może pomożecie, co może być przyczyną usterki?
Cześć. Możesz mieć uszkodzony iskrownik ( któryś ze zwoi odpowiadający za ładowanie), ewentualnie regulator napięcia.
Dioda da ci napięcie stałe. Masz teraz lądowanie akumulatora jakie napięcie?
Echhhh. Ten samochód już dawno by był zrobiony, gdybyś myślał.
Zakłądając, że masz aku kwasowe to prawdopodobnie jest to problem wyskalowania wskaźnika naładowania akumulatora w regulatorze. Może być on wyskalowany na 100% dla napięcia występującego podczas fazy "Float" (14.4V typ.) ładowania aku. Po zaniku energii ze słońca regulator wyłącza ładowanie, a napięcie na aku spada do roboczego poziomu 12,5...12,8V...
Witam Mam Escorta jak w temacie. Ostatnio zaczął fiksować alternator(kontrolka zapalała się i gasła, ładowanie czasami bywało i aku się rozładowywał). Wyciągnąłem alternator(mechanicznie wyglądał ok). Założyłem nowe szczotki i regulator jak miałem go już na stole. Wszystko poskładałem do kupy, napiąłem pasek osprzętu i odpaliłem. Alternator ładuję bez...
Witam Odgrzebuje swój stary temat Znow o tym alternatorze Otóż w pewnym przedziale obrotów trochę powyżej 900 obr (jest to ciągnik rolniczy więc przełożenie dość wysokie) obserwuje pulsowanie żarówek(małe skoki napięcia) przy wyższych obr stabilizuje się sprawdziłem wszystko diody ok podmieniałem wirnik stojan trzy regulatory w tym jeden od poloneza...
Nie bardzo rozumiem w tym alternatorze są dwa zaciski B+ i B- . Szczotki są zintegrowane z regulatorem napięci i odchodzą z niego dwa cienkie przewody oznaczone L i + dodam załącznik ze zdjęciem.
Podstawą dobrego ładowania jest kilka rzeczy 1.dobrze napięty pasek 2.sprawny regulator napięcia " niestojące" szczotki 3.nieutlenione( czyt. zaśniedziałe ) połączenia przewodów itd. itd.itd. Dużo by pisać ale jeszcze lepiej wcisnąć przycisk "Szukaj" Pozdrawiam
A jak odłączy raptownie regulator napięcia ładowanie to co przebije?
pewnie będziesz musiał wymienić regulator napięcia identyczny problem miałem ze swoim.
wydłubałem jeszcze taki: http://obrazki.elektroda.pl/6293985200_1...
To jakie ciśnienie osiągasz teraz na tym manometrze? Jaki to alternator? Model lub chociaż zdjęcie. Prawdopodobnie regulator napięci robi takie cyrki. Po osiągnięciu stanu naładowania akumulatora i braku innego obciążenia rozłącza wzbudzenie. W momencie mrugania kontrolki ładowania po włączeniu jakichś świateł przestaje mrugać? Zalecałbym jego wymianę...
Problem się rozwiązał po usunięciu alarmu i założeniu kolejnego regulatora. Teraz jest tak że początkowo, po odpaleniu napięcie spada do np. 13v i stopniowo rośnie, doładowuje do 14,4 V. Wydaje mi się że tak powinno być. Gdzieś się doczytałem że nie powinno się uruchamiać silnika bez akumulatora. Także już nie robiłem pomiarów bez niego. Jak jest ktoś...
5-6 lat to dla w miarę dobrego akumulatora praktycznie norma. Chociaż... W starym Mercedesie W201 mam zmodernizowany regulator napięcia, ładuje elegancko 14,4 (mam też na stałe podpięty woltomierz na desce :)), tam akumulator marki Banner wytrzymał ponad 8 lat :) V.
Prądnica daje radę jeśli jest sprawna i jeśli sprawny jest regulator. Prądnica ładuje do napięcia 15V-16V, więc akumulatory mogą być w pełni naładowane.
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Sprawdzisz kontrolując ładowanie
Witaj, Poradziłeś sobie z tym problemem? Widziałem na testach tego regulatora że to o czym piszesz czyli ładowanie napięciem jakie ustawiłeś działa tylko wtedy gdy panel daje mniejsze napięcie od oczekiwanego. Na testach zasilili go z ok 21V (napięcie ładowania ustawiono na 14,7 V) i mimo to podawał na wyjście 21V , dopiero kiedy zmieniono napięci zasilania...
Sprawdź regulator napięcia. Masz odpowiednie ładowanie .
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Strat na samej instalacji nie ma pomogła wymiana regulatora napięcia. Temat można zamknąć. Pozdrawiam
Przyczyną może być uszkodzony regulator w alternatorze bądź wyjechane już szczotki w nim. A może po prostu słabo naciągnięty pasek klinowy. Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty jeżeli tak to wyciągnąć alternator sprawdzić stan szczotek jeżeli dobre to padnięty regulator. Powodzenia
Jeżeli dobrze rozpoznaję urządzenie, to wymysł który posiadasz to zwykły szmelc w dodatku niebezpieczny. Dla akumulatora i pośrednio (przez akumulator) dla otoczenia. Ale muszę poszukać i sprawdzić model. W każdym raie tego typu chińczyków wyszło masa w podobnych obudowach i z różnymi naklejkami, wszystkie tak samo gówniane.
wymiana regulatora załatwiła sprawe :D
możecie powiedzieć gdzie ten wentylatorek się znajduje? co do vis, bez sensu jest wymieniać regulator napięcia, jeśli ładowanie mam na poziomie 28.5V ?
Tyle że po wymianie regulatora napięcie ładowanie jest w normie, za to komunikat braku ładowania i usterki silnika nie znika.
Sprawdź wtyczkę do regulatora napięcia i samo ładowanie. Generalnie żeby adaptacja przeszła musza być wszystkie błędy silnika wykasowane. Masz blad 00522- czujnik temperatury silnika. Podejrzyj temperaturę odczytywana przez interfejs.
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Napięcie mierz wyłącznie po obciążeniu cewki np żarówką, inaczej będziesz miał cyrk na mierniku. Do tego włącz zakres pomiaru na AC, bo cewka daje prąd przemienny. Regulator teoretycznie mógł zostać uszkodzony. A to nie mierzyłem pod obciążeniem . Miałem zakres AC a po zatym regulator nie pokazuje spadku napiecia na diodzie miedzy fazą a wyjściem aku...
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
Według mnie regulator napięcia
Dźwięk jakiś słychać jak mruga kontrolka? Wskazówka obrotomierza pracuje normalnie, czy czasami spada do 0. Proponuję sprawdzić ładowanie - regulator napięcia.
Zwarcie w uzwojeniach wykancza ci regulatory.
Wawrzyniec, zobacz jaki odkop zrobiłeś.. Marcinolechno, jeżeli regulatory sprawne to po pierwsze sprawdź masy, głównie tą do regulatora napięcia
Możesz wpiąc 3 żarówki 55W w 3 fazy . Ale nie gazuj bo je popali i obserwuj jasność. Oczywiście regulator wpięty. Nie bez powodu są one w przewiewnych miejscach . I jeszcze ciekawostka, te regulatory ładują wyższym napięciem na jałowych obrotach.
Z praktyki serwisowej rzeczywiście od razu odrzucam radę Kolegi by ładować wprost akumulator z PV, absolutnie nie te parametry, może żel, wapniowy -bo tam napięcie może być wyższe, ale to jazda tyłkiem po brzytwie. Napewno odradzam "ładowanie" nowych akku wprost z PV! Możesz objaśnić? To nie jest takie złe wyjście jak wydajność prądowa PV nie jest...
Regulator ładuje . Dzięki
regulator napiąć ładować chiński regulator napiąć ładować skuter regulator niski napiąć ładować
bester wybija bezpiecznik sound blaster podlaczyc czujnik filtr hydraulik
drukarka laserowa poziome paski liebherr zamrażalnik
Radio Android nie wymaga ponownego kodu dostępu do ustawień pojazdu Częstotliwości podziału zwrotnicy STX FX300