Przerabiałem ten temat zupełnie niedawno. Zwykły szeregowy sterownik ma za zadanie utrzymać napięcie baterii powiedzmy na poziomie 27V. Problem w tym, że punkt mocy wypada w okolicach 22-24V. Tak wyszło z moich pomiarów. Zamówiłem więc falownik, który obciąża ogniwa do takiego właśnie napięcia. Ma w sobie przetwornicę dodawczą. Napięcie ogniw nagrzanych...
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
pewnie będziesz musiał wymienić regulator napięcia identyczny problem miałem ze swoim.
Sprawdź na początek jakie ładowanie daje alternator na samej pracy silnika i pod obciążeniem np. na zapalonych światłach i włączonym nawiewem. Jeżeli będzie za niskie to ja bym stawiał na regulator napięcia!!
Alternator z osobnym regulatorem?.
Problem się rozwiązał po usunięciu alarmu i założeniu kolejnego regulatora. Teraz jest tak że początkowo, po odpaleniu napięcie spada do np. 13v i stopniowo rośnie, doładowuje do 14,4 V. Wydaje mi się że tak powinno być. Gdzieś się doczytałem że nie powinno się uruchamiać silnika bez akumulatora. Także już nie robiłem pomiarów bez niego. Jak jest ktoś...
To to Kangoo II, takie ładowanie to standard.
Regulator napięcia do bani. Pewnie chinolek nie lubi ciepła.
W szereg z diodą włącz żarówkę 45W/12V (z reflektora świateł przednich). Żarówka będzie pełnić rolę zabezpieczenia prądowego , regulatora prądu ładowania i wskaźnika ładowania.
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
będzie ładowany niższym, a natężenie zależy od grubości drutu
Może to być uszkodzenie regulatora. Jednak podejrzewam, że jest to spowodowane tolerancją wewnętrznych elementów regulatora (dzielnika napięcia lub diody zenera). Na wszelki wypadek sprawdź połączenie regulatora z alternatorem (masę). Może występuje gdzieś spadek napięcia i regulator "widzi" niższe napięcie niż jest w rzeczywistości.
W niższych temperaturach regulator pozwala na ładowanie napięciem nawet 15.0V, latem będzie ładował napięciem 14.2V. Może tu leży wyjaśnienie zagadki ?
sprawdz czy masz dobrze napięty pasek bo jeżeli nie świeci się kontr. to przy większym obciążeniu alternatora pasek zacznie ślizgać i nie musi przy tym piszczeć sam miałem taką usterke Dodano po 31 sprawdz czy masz dobrze napięty pasek bo jeżeli nie świeci się kontr. to przy większym obciążeniu alternatora pasek zacznie ślizgać i nie musi przy tym piszczeć...
Akumulator złom. Regulator podłącza się w/g schematu a nie kolorami przewodów!
Mam pytanie jeśli alternator nie ładuje na niskich obrotach (zaraz po odpaleniu) a po dodaniu na chwile gazu do dechy wszystko wraca do normy i ładuje nawet na niskich obrotach to czego to może być wina? dodam jeszcze że po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu od razu problem znów się pojawia. Pasek klinowy jest na pewno dobrze napięty wszystkie...
ladowanie to nie pomiar napiecia lecz pradu ladowania regulator jest po to aby napiecie ladowania nie przekroczyło 14.4V bez regulatora alternator ładował by na maxa!
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
Witaj! Coś jest nie tak z Twoim woltomierzem bo przy dobrej prądnicy napięcie jest mierzone w woltach. Skoro piszesz o ładowaniu to podaj jaki masz akumulator, ile ma Volt /6v czy 12v/. Od tego zacznij. Prawidłowa praca prądnicy to /akumulator-regulator napięcia/ Pracujący silnik napędza prądnicę, która ŁADUJE AKUMULATOR.
Uszkodzony wirnik lub regulator.P
Alternator na razie zostaw, wystarczy dokonać pomiarów na zaciskach akumulatora przy wyłączonym, oraz włączonym silniku. Przy włączonym sprawdzamy napięcie na minimalnych obrotach, na średnich, oraz dokonujemy pomiarów porównawczych dla różnych obciążeń. Z pierwszych wyników można wyciągnąć wstępny wniosek o zbyt niskim napięciu w instalacji. Przyczyną...
Witam Motocykl Kawasaki GPZ 500 S. Napięcie ładowania 13V niezależnie czy światła mijania załączone czy nie. Silnik rozgrzany. Zauważyłem, że kable od regulatora są ciepłe ale nie gorące. Co może być najprawdopodobniejsza przyczyną? Regulator napięcia, instalacja czy sam alternator ? Akumulator nowy.
Akumulatory powinny być jak kolega pisał wyżej takie same a ilość każda większa od maksymalnego ładowania regulatora czyli 400Ah bez problemu. Różne akumulatory a szczególnie ich napięcie ładowania może spowodować ze któreś mogą być niedoładowane a w gorszej sytuacji te co mają niższe ładowanie mogą ucierpieć.
Niekoniecznie. W VFRach bolączką były właśnie uzwojenia alternatora, które uszkadzały się z wiekiem i powodowały, że regulatory napięcia paliły się jak suche siano.
Rozumiem czyli powoli trzeba myśleć nad regeneracją alternatora. Wg mnie sprawdź najpierw napięcie ładowania na zimnym silniku i altrenatorze - prawdopodobnie będzie ok. 14.4V, a spadek napięcia na gorącym altku, to będzie wpływ temperatury (alternatora) na regulator napięcia.
ECO Solar Boost MPPT-3000 3kW ma tą przewagę, że daje na wyjściu prąd przemienny, można zastosować standardowy termostat mechaniczny. I nie trzeba dodatkowego zasilacza. Panele szeregowo, grzałkę, jak radzą koledzy, też na 230V, tylko dużo mocniejsza, bo przy niższym napięciu będzie miała niższą moc. Jak chcesz ładować akumulatory, to osobny regulator,...
brak ładowania nie ma co.ciekawe co pod lewą pokrywą,myśle że pękł przewód do regulatora, jeden oczywiście
Niech kolega sprawdzi wszystkie połączenia elektryczne przewodów znajdujące się przy regulatorze napięcia a także w okolicy akumulatora. Przyczyną niepoprawnie działającego regulatora napięcia może być połączenie, posiadające niską konduktancje, spowodowaną chociażby korozją lub zaśniedzeniem. Jeżeli wszystkie połączenia są w porządku, wina leży najprawdopodobniej...
Rozumiem że w tym zestawieniu straty na regulatorze będą bardzo duże? Korzystając z panelu o wyższym napięciu zauważyłem ze proces ładowania trwa dłużej (więcej godzin w ciągu dnia ładuje akumulator). Tragedii nie będzie. SinusPro ma wbudowany regulator MPPT ale schodzi dosyć nisko z napięciem panela. Ma za to niezaprzeczalną zaletę jaką jest trafo...
Jak masz skończone szczotki to nie ładuje i tyle. Tam idzie max ~3 A wzbudzenia. Siada elektronika w regulatorze, te magneti miały fabrycznie nisko napięcie na 14 V, zamienniki mają do 14,4 V.
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
Witam, mam problem z niskim ładowaniem w buggy z silnikiem Kymco 250, Ładowanie wynosi zaledwie 9,5 V (bez aku) . Po sprawdzeniu miernikiem regulatora wydaje się być dobry, (sprawdzałem ciągłość połączeń). Co może być nie tak? Jakie powinno być napięcie prosto z cewek (prąc AC) przed regulatorem (3 kable idą z cewek)? Po odłączeniu akumulatora silnik...
Jakie jest najbardziej zalecane napięcie ładowania dla tego konkretnie akumulatora. Swego czasu wymieniłem w aucie alternator z kompatybilnym regulatorem napięcia dla niego, ale uwaga: ma on 14.0V. (nie podaję auta (ponad 20 letnie) - chodzi wyłącznie o stwierdzenie czy napięcie ładowania 14.0V nie jest za niskie dla centry plus). Czy nie jest to za...
Oczywiście napiecie ładowania jest za małe i powinno wynosić 13,5V-14,4V dla akumulatorów kwasowych.Za wysokość napięcia ładowania odpowiada alternator i regulator oraz obroty ale te myśle masz w porządku.
Witam miałem kiedyś problem z astrą II okazał się walnięty alternator. Objaw miałem taki, że światła mijania świeciły dopiero jak powinny po dodaniu gazu czyli lepszym ładowaniu. Nie pamiętam czy mi się świeciła kontrolka ale szybko zareagowałem i odwiedziłem elektromechanika i stwierdził alternator do wymiany. Pomogło, nie miałem jednak żadnych problemów...
A tam nie ma kompensacji temperaturowej? W lecie, szczególnie w upały, 13;8 V jest zdrowsze dla aku. P. S. 14,4V jest uniwersalne, ale w zimie zdrowsze jest wyższe, w lecie niższe.
Objawy jakby padł regulator, podmień go na próbę. Ponadto nawet przez chwilę (na próbę) nie "ładuj" akumulatora prądem zmiennym, bo go skończysz.
Czym ładujesz? Czy zasilacz ma ogranicznie prądowe? Mam pakiet 13s z ogniw 18650 Li-ion, są idealnie zbalansowane, Na jakiej podstawie tak uważasz? Czy mierzyłeś napięcia na każdym ogniwie z dokładnością do setnych wolta? cel mojego pytania to też zrozumienie jak działa balancer gdy ogniwa są zbalansowane, czy dostarcza do każdego ogniwa napięcie <=4.2v...
Kolego elektryku 20V pojezdzij z 10km i wtedy mierz łądowanie, albo naładuj do pełna akumulator i wtedy mierz ładowanie.
Nie wygląda to na 10Hz (600obr)... testowałem kiedyś ładowanie GY z trójfazowym regulatorem i przy obrotach ok. 3000 uzyskiwałem 12-13A przy 14.3V. Z prostych wyliczeń ok.150W
Dobrze, mam żarówki, ale największy problem to, że nie ładuje praktycznie w ogóle akumulatora. Wymieniłem akumulator, regulator, stator i dalej to samo.
Zmieniłem wszystkie żarówki na ledy i ładowanie wystarczy
Sprawdziłem, nie ładuje ani na wysokich obrotach, ani na niskich. Czy regulator napięcia, może mieć na to jakiś wpływ?
Jak to mówią ukryta moc akumulatora, można by było kupić prostownik z odsiarczaniem ale taki co ładuje powyżej tych 14,4v jakiś niższy starszy model ctek-a co ładuje powyżej 15v ale to znowu historia.
Problem rozwiązany okazało się, że pasek ślizgał się na kole alternatora i dlatego napięcie tak skakało. Po naciągnięciu paska w odpowiedni sposób, ładowanie wynosi 14,5V Dziękuję wszystkim za pomoc.
Czesc, gdzie jest ładowanie akumulatora w suzuki RG 80?
Witam, może zmieniałeś ostatnio pasek albo rolki prowadzące? Zdarzyło mi się spotkać z przypadkiem złego doboru paska, a w 1 przypadku za małej rolki prowadzącej. Występował uślizg i skoki ładowania albo za niskie ładowanie.
Sprawdź ładowanie na alternatorze i akumulatorach.
niechce kompinowac ale napiszcie czy to na pewno wina regulatora napięcia czy czegoś innego .pozdrawiam
Ja w tej sytuacji sprawdziłbym połączenia masowe: alternator-silnik, silnik-karoseria, karoseria-akumulator (-) oraz alternator(+)-akumulator(+). Podejrzewam, że nie będzie większych zastrzeżeń odnośnie ich oporności. Nie wiem jak to wygląda w tej Astrze. W kilku współczesnych samochodach, w których to z ciekawości sprawdzałem mając podobny problem,...
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Napięcie ładowania nie powinno przekraczać 14,4 V i to jest najważniejsze ! Jak napięcie będzie dobrze regulowane , względnie dobrze dobrane na transformatorze , to nie trzeba się martwić o zbyt wysoki prąd ładowania , nie będzie za wysoki , ponieważ przez sprawny akumulator nie popłynie większy prąd , niż w danej chwili jest potrzebny . Jeżeli mamy...
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Zapomniałem o temacie... sory... Układ elektryczny w takich skuterach jest bardzo porsty. Nie ma wczuwać sie we wnętrze regulatora napięcia bo... jest on nierozbieralny. I rzeczywiście za słabe światło odpowiedzialny był regulator napięcia. Zamiast wymiany przełożyłem jeden przewód zasilający z magneta w taki sposób ze na niskich obrotach napięcie na...
To zdjęcie nic nie wnosi do sprawy. Nie wiadomo co to za regulator ani jak się ma do reszty instalacji - schemat! Ładowanie sprawdzamy na sprawnym i naładowanym aku ! Napięcie na aku przy średnich RPM to 14 do max 15V po chwili od zapalenia silnika. Można tez mierzyć spadek napięcia na kablu od od aku do masy lub do plusa instalacji na zakresie 200mV....
Jutro lub w tygodniu jak będzie ładne słońce to zrobię kilka prób i pomiarów . Do echosondy używam akumulatora zbudowanego z ogniw 18650 3s7p z tanim ale działającymi BMSem i mam dylemat czym ,jak to ładować z akumulatora 12v 10oAh chodzi o jakiś w miarę prosty i nie drogi sposób . Od tygodnia testuje zestaw panel- aku 100Ah-lodówka 60W i działą to...
Skoro daje 30V to albo zepsuty albo nie ma masy. Albo na zacisku 15 ma za niskie napięcie bo źle wpięty w instalacje.
Jak jest słabe ładowanie na niskich to co masz zamiar zrobić? Jakieś pomiary na AC robiłeś przed regulatorem napięcia? Mierzyłeś rezystancję uzwojeń stojana? Podasz jakieś dane? Zmieniłeś komplet, koło magnesowe i stojan, czy pozamieniałeś każde z innej bajki?
Witajcie. Kupiłem ostatnio nowy akumulator kwasowy 45Ah. Ładuję go solarem 50W przez regulator sol-10. Po dwóch dniach ładowania w pełnym słońcu (Wyspy Kanaryjskie), wskaźnik naładowania w regulatorze wciąż pokazuje że bateria jest poniżej 75%. Na woltomierzu napięcia regulatora są wlaściwe (ok 14V). Czy jest się czym martwić?
Wygląda na to, że twój regulator nieco przeciąga co nie jest dziwne przy regulatorach elektromechanicznych. Ja odrobinę podregulowałbym aby napięcie obniżyć do 14,7 V. Możliwe, że regulator dzięki marnemu połączeniu uzyskuje niewłaściwe/zaniżone informacje o napięciu na instalacji. Stąd było moje pytanie o podłączenie. Regulator może warto oczyścić...
Witam, Mam silnik zaburtowy Mariner Sailmate 4KM. Napięcie bezpośrednio na cewce na wolnych obrotach wynosi ok 8V na maksymalnych obrotach ok 22V. Z silnika są wyprowadzone przewody bezpośrednio z cewki i ma ładować akumulator 12V. Czy cewka jest uszkodzona że daję takie niskie napięcie? Cewka wizualnie jest ok, opór 1,1 ohm. Po podłączeniu do akumulatora...
https://abc-rc.pl/product-pol-7871-Przet... Tylko napięcie wej nie może być niższe niż 12V jeśli chcesz realizować ładowanie od powiedzmy 3v do 20v to...
Przy tym, jakie było zachmurzenie przez ostatni tydzień, nawet mocniejszy raczej panel by nie pomógł. Potrzebny byłby większy akumulator. Z tego masz zapewnione zapotrzebowanie na ok. 6 dób. Zazwyczaj to wystarcza, ale są takie momenty zimą i jesienią, że nie. Natomiast jeśli jesteś na miejscu, to proponuję jednak pogodzić się z tym, że czasem trzeba...
Akumulator jest ok. Nówka był doładowany do pełna przed użyciem. Byłem na miejscu kilka razy wczoraj i dziś, obserwując parametry. Problem leży po stronie panela. Nawet w pełnym nasłonecznieniu nie przekracza 6.5A, jest popękany. Niby tylko zewnętrzne szkło, ale efekt widać na parametrach. Dodatkowo wcześniej podłączone były 2 akumulatory: żelowy i...
jestem zdania, że jeśli jest opcja to trzeba śmiało zakładać większy alternator. Pisałem o tym powyżej: sporo "sprawnych" alternatorów z uwagi na słabą charakterystykę regulatora napięcia pracuje z niepełną mocą - pomimo właściwego napięcia "odcięcia" regulatora. Taki wykresik zrobiłem - proporcje nie są zachowane, chodzi o samą obserwację: https://obrazki.elektroda.pl/4252290200_...
Skoro te same wartości rozważał bym wymianę regulatora napięcia.. Swoją drogą nigdy nie regeneruję części z obawy przed takimi właśnie przygodami. Wole dobrą używkę.. ;)
Mam Audi A2 2003r 1.4 16V silnik BBY, auto z fuul wyposazeniem elektreycznym climatronik, podgrzewane siedzenia iitp. alternator Bosch 90A, akumulator nowy wg specyfikacji 80A, 720A (wg EN ). Na zimno jak jst ssanie 1100obr ładowanie bez świateł 14,45V, po właczeniu świateł climatronica 14,23V, w tym sliniku z uwagi na obniżenie spalania obroty biegu...
To że świece biorą dużo prądu to może i ok ale żeby napięcie nie wzrosło to już nie jest ok. Świece przecież nie pobierają tyle prądu co rozrusznik. Wygląda to na brak ładowania. Winny może być regulator, kontrolkę zgasi ale napięcie da za niskie lub w ogóle.
Wystarczy zasilanie na pin 15 po zaplonie 24V. Wiązka ugni)ła zapewne Ładowanie będzie ale ostrzeżenie na liczniku będzie dalej.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Ale żeby to poznać trzeba go wziąć na stół. Bez przyrządów da się sprawdzić, trzeba zasymulowac sygnał z PCM-wystarczy zewrzeć z masą jeden z bolców regulatora, na chwilę się wzbudzi. Ja sobie zrobiłem tester który symuluje sygnały z PCM, napięcie wyjściowe mogę zmieniać w szerokim zakresie.
Witam, sytuacja wygląda następujaco: Punto2 '02 akumulator od nowości 50Ah; napięcie przy wolnych obrotach bez obciążenia ok. 13,91V, przy wyższych obrotach rośnie o kilka setnych V (13,96) i utrzymuje sie stabilnie niezależnie od obrotów. Przy włączeniu samych świateł spada do ok. 13,77V (na obrotach 13,81V). Napięcia mierzone na klemach (połączenie...
Raczej spali, ta jedna cewka "ciągnie" oświetlenie i ładowanie i bez regulatora nie da rady, chyba żeby ja przewinąć aby dawała niższe napięcie na wysokich obrotach. Ale wtedy tak jak piszesz będzie słabo świecić na wolnych.
Witam , częściowo ciągnik złożony odpalony , sprawa wygląda w taki sposlob ze pomylilem kontrolki zmylilo mnie to ze ten cienki kabel idzie w ogóle nie do tej kontrolki co trzeba (to jest kontrolka od świecy żarówej) zastanawiam sie tylko po co ktos tak to zrobił , a kontrolka do tego wzbudzenia działa tylko ze tam żarówka raz lapala raz nie lapala...
Temat został zamieszczony w dziale "POCZĄTKUJĄCY" więc wymaga odpowiedzi w miarę nie fachowych, dostępnych dla osoby zakładającej go a nie wypowiedzi na poziomie gimnazjum DObra odpowiadam na poziomie szkoły podstawowej, kup regulator napięcia i diody do tego alternatora.
Tak to się przeważnie zdarza w masowych artykułach z Chin. Akumulatory do wymiany. Według mnie prostownik ma swój regulator ładowania. Jak ma za niskie napięcie na akumulatorkach, nie włącza ładowania, lub odcina ładowanie z uwagi na zbyt duży pobór prądu. Gdy je podładujesz bezpośrednio - jakiś czas chodzą. Jedyna rada - nie dopuszczać do pełnego rozładowania,albo...
Weź multimetr i zmierz napięcie na akumulatorze nie powinno być mniejsze niż 11.8V (silnik nie pracuje) Po odpaleniu ładowanie powinno być 14-14.4V nie mniejsze i nie większe jeżeli ładowanie jest za niskie lub za wysokie alternator do naprawy Dodano po 1 Prawdopodobnie regulator napięcia wraz ze szczotkami Przy minimalnej wiedzy jesteś go wstanie sam...
Ale czy nie jest tak, że jeśli przed regulatorem napięcie jest poniżej 37 V, to nie padł regulator a właśnie alternator? Nie, tak nie jest. Regulator ma za zadanie utrzymać na wyjściu napięcie takie jakie akumulator ma( 13,8- 14,4V) bez względu na wachania napięcia na wejściu. Oczywiście, jeśli napięcie na wejściu będzie niższe niż napięcie akumulatora...
(at)Adamcyn Jeżeli szukasz porządnego testera cewek i masz pod ręką oscyloskop, polecam tą metodę: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Tylko jej autor zbyt ją uprościł - kondensator to dobre źródło zasilania o małej impedancji, tylko ja ładuję go do wyższego napięcia po czym zbijam je do niższego liniowym regulatorem na Mosfecie...
Ogólnie to regulator sprawdza napięcie wyjściowe, jak za wysokie, to odcina wzbudzenie, jak za niskie, to odwrotnie. Posprawdzać połączenie żawórką 21W.
Praca szeregowa w autobusie. Jak już jest naprawdę źle, to akumulatory są wyciągane i próbujemy je reanimować, każdy osobno. Dlatego też zastanawiam się nad prostownikiem z nowoczesnymi dodatkami, by wspomóc "reanimację". Nie wiem w jakim reżimie jeżdżą te autobusy - czy jeżdżą na okrągło 24 godziny na dobę, czy mają jakieś przestoje i w jakich warunkach...
Po pierwsze to zmień elektryka. Nie widziałem jeszcze alternatora który by miał 12 000 amper :D. Zacznij od wymiany regulatora napięcia. przykrecony jest dwoma śrubami na tyle alternatora.
Panel na 12V z definicji ma ładować 12V aku. Napięcie ładowania wynosi tu 14-15V + spadek napięcia na regulatorze i w rezultacie mamy napięcie w punkcie mocy maksymalnej (MPP) ok. 17-18V. Gdyby było niższe fotowoltaika ładująca aku permanentnie pracowałaby powyżej MPP czyli dawała mniejszą moc. Napięcie jałowe PV 12V przekracza 20V. Gdy grzałkę 40W/12V...
Kolego, ładowanie masz za niskie to raz i to jest przyczyną, alternator do zrobienia, może sam regulator napięcia siedzi albo masz spadki napięć alternator - > akumulator, a dwa to jakie diody w wyłącznikach Ci si ę świecą cały czas?
Wszystkie te wartości, które znajdujesz w sieci, odnoszą się do napięcia obwodu otwartego, którego na swoim akumulatorze nie oglądasz (właśnie dlatego, że od razu następnego dnia zaczyna się znowu ładowanie). Mieszasz jakby dwa porządki. Stan rzeczy nie jest taki, że Twojemu akumulatorowi nie spada napięcie obwodu otwartego poniżej 12,9 (co by znaczyło,...
W regulatorze mechanicznym najważniejsze są styki ,jeżeli są przypalone to regulator nie będzie regulował a wg mnie ładowanie sprawdzasz na zimnym silniku gdy działa system dogrzewania i dlatego takie niskie napięcie. Zmierzyć jak świece przestaną grzać.P
Witam ;) Jestem początkującym amatorem- elektrykiem, mam pewną maszynę- mały walec. W ostatnim czasie uszkodzeniu uległ regulator napięcia, który jest niedostępny, na zamówienie można załatwić go przez serwis, ale to bardzo wysokie koszty. Sprzęt wyposażony jest w magneto, na najniższych obrotach ładowanie sięga około 12V, przy najwyższych obrotach...
Ok, w takim razie co proponujesz? Akumulator nigdy nie wyciągnę. Zostaje tam i będzie ładowany wyłącznie tym, co regulator da. Prąd ładowania może być mały i mi to nie przeszkadza, ma stabilizować napięcie przy niskich obrotach i jak zdechnie, trzymać światła włączone, ale właśnie co z tym rozładowywaniem, ile to jest "duży prąd rozładowania"? 15-20...
Masz na zółtym i zielonym przewodzie masz 12V ???? - to nie dobrze. Na tym ze skośnym konektorem ok ale na tym z prostym konektorem może być max około 1 V albo tylko kilka volt jak ładowanie osiągnie 14.5V (na wysokoch obrotach). Jeśli tak to regulator do wymiany.
Ja też mam w ciapku alternator od poloneza i laduje od samego początku czyli od 400 i jest dobrze. Może wymień ten regulator napięcia który znajduje się przy alternatorze taka mała kostka ja od malucha mam takich ze trzy i pasują ;-)
Mój regulator MPPT pilnuje napięcia maksymalnego. Reguluje napięcie oraz prąd w miarę naładowania akumulatora. Sprawdza temperaturę akumulatora i jeśli jest niska ładuje większymi prądami. Inaczej wygląda napięcie maksymalne, wykres napięcia i natężenia dla AGM, kwasowych, żelowych, Li Ion i LiFePO.
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
Podłącz się woltomierzem równolegle do +,- akumulatora zobacz jakie jest napięcie po włączeniu zapłanu, odpal maszynę i analizuj napięcie ładowania w całym zakresie obrotów i obciążenia, przy prądzie ładowania musisz wpiąć się szeregowo odpinasz przewód z aku i wpinasz się pomiędzy przewód a zacisk aku. mam nadzieję że dysponujesz amperomierzem o odpowiednim...
Gdzie dokładnie podłączyć końcówki miernika aby dobrze zmierzyć diody, regulator i ogólnie czy alternator w ogóle ładuje oraz jakie powinny być napięcia i po czym poznać która część jest zepsuta?
Nie wiem skąd Ci przyszlo do głowy że to w samochodzie ten moduł jest zamontowany? I po co miałbym montować go w aucie? Widoczne na filmiku wycieraczki (tak mi się zdaje) mi to zasugerowały. O ile pamiętam, to był tu taki temat z zastosowanym w samochodzie, takim modułem do pomiaru prądu i napięcia. A ten prostownik to jest goły, czy ma jakąś automatykę...
Ja zastosowałem w silniku zaburtowym regulator od skutera chńskiego . Podłączenie do regulatora 2 przewody od cewki ładowania 1 przewód mas i przewód + akumulatora .Akumulator jest ładowany prądem 14V .Regulator kosztuje 19 zł i jest z mostkiem prostowniczym. Może się to się dla kogoś przyda.
Ten adres mailowy komaroff już jest nie aktualny. Chciałem dzisiaj zamówić tego kulona i już się tak nie da. Szukam innych możliwości bo cena 1000zł na olx jest kosmiczna. To absurd. Jeszcze niedawno były po 700 zł, co już uważałem za przesadę. Musisz zamówić w Rosji albo na Białorusi. Dodano po 25 w ciągu tego czasu raz dolałem wody destylowanej do...
napiąć ładować niski niski napiąć ładować regulator niski napiąć
budowa podnośnika hydraulicznego radio hitachi bateria huawei
reklamacja wtryskiwacze stable diffusion
Maszynka Philips nie działa z gniazdka – przyczyny i rozwiązania Medion LIFE S64007 (MD 44007) - Funkcje i Specyfikacja