Przerabiałem ten temat zupełnie niedawno. Zwykły szeregowy sterownik ma za zadanie utrzymać napięcie baterii powiedzmy na poziomie 27V. Problem w tym, że punkt mocy wypada w okolicach 22-24V. Tak wyszło z moich pomiarów. Zamówiłem więc falownik, który obciąża ogniwa do takiego właśnie napięcia. Ma w sobie przetwornicę dodawczą. Napięcie ogniw nagrzanych...
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
To to Kangoo II, takie ładowanie to standard.
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Regulator napięcia do bani. Pewnie chinolek nie lubi ciepła.
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
będzie ładowany niższym, a natężenie zależy od grubości drutu
W szereg z diodą włącz żarówkę 45W/12V (z reflektora świateł przednich). Żarówka będzie pełnić rolę zabezpieczenia prądowego , regulatora prądu ładowania i wskaźnika ładowania.
Nie wygląda to na 10Hz (600obr)... testowałem kiedyś ładowanie GY z trójfazowym regulatorem i przy obrotach ok. 3000 uzyskiwałem 12-13A przy 14.3V. Z prostych wyliczeń ok.150W
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
Akumulatory powinny być jak kolega pisał wyżej takie same a ilość każda większa od maksymalnego ładowania regulatora czyli 400Ah bez problemu. Różne akumulatory a szczególnie ich napięcie ładowania może spowodować ze któreś mogą być niedoładowane a w gorszej sytuacji te co mają niższe ładowanie mogą ucierpieć.
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
pewnie będziesz musiał wymienić regulator napięcia identyczny problem miałem ze swoim.
Problem się rozwiązał po usunięciu alarmu i założeniu kolejnego regulatora. Teraz jest tak że początkowo, po odpaleniu napięcie spada do np. 13v i stopniowo rośnie, doładowuje do 14,4 V. Wydaje mi się że tak powinno być. Gdzieś się doczytałem że nie powinno się uruchamiać silnika bez akumulatora. Także już nie robiłem pomiarów bez niego. Jak jest ktoś...
Daje mi 10/16. Jak dodaję gazu, ELBA to regulator napięcia i przerywacz kierunków.
Witam, mam dziwny problem z ładowaniem. Na średnich obrotach wynosi ono idealnie 28.9 - 29.02V, czyli jest wszystko okej. Problem się zaczyna gdy się zwiększy obroty, ładowanie się wyłącza, problem znika jeśli przed wkręceniem na obroty włączy się obciążenie, np. światła, czy koguty. Regulator napięcia jest nowy (mechaniczny).
Czym ładujesz? Czy zasilacz ma ogranicznie prądowe? Mam pakiet 13s z ogniw 18650 Li-ion, są idealnie zbalansowane, Na jakiej podstawie tak uważasz? Czy mierzyłeś napięcia na każdym ogniwie z dokładnością do setnych wolta? cel mojego pytania to też zrozumienie jak działa balancer gdy ogniwa są zbalansowane, czy dostarcza do każdego ogniwa napięcie <=4.2v...
Alternator z osobnym regulatorem?.
Zlecę zaprojektowanie i wykonanie regulatora ładowania akumulatora współpracującego z niewielką prądnicą prądu stałego napędzaną przez rower (siłą ludzkich mięśni). Prądnica generuje napięcie w zakresie (bez obciążenia) – 0-50V DC, prąd do 20 A. Ogólne założenia dotyczące regulatora ładowania – możliwe wysoka sprawność, małe straty. Chodzi...
czy naładowanie akumulatora można stweirdzić po napięciu na jego zaciskach? chodzi mi o to że chce zrobic ładowarke która będzie ładować aż napięcie na akumulatorze osiągnie jakąś tam wartość. czy to jest dobry pomysł? chodzi mi oczywiście o ładowanie takich akumulatorów AA 2200mAh.
Mam takie pytanie. Czy da radę zrobić układ, który ograniczałby pobór prądu z akumulatora (dajmy na to do 10-20A), nie odłączając go oczywiście, ale jednocześnie też ograniczałby prąd ładowania tego akumulatora w czasie jego ładowania, powiedzmy też do 10A. Akumulator pracując w urządzeniu buforowo, jest czasami obciążany (zmiennym obciążeniem - 0-max,20A),...
Rozumiem że w tym zestawieniu straty na regulatorze będą bardzo duże? Korzystając z panelu o wyższym napięciu zauważyłem ze proces ładowania trwa dłużej (więcej godzin w ciągu dnia ładuje akumulator). Tragedii nie będzie. SinusPro ma wbudowany regulator MPPT ale schodzi dosyć nisko z napięciem panela. Ma za to niezaprzeczalną zaletę jaką jest trafo...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Sprawdź na początek jakie ładowanie daje alternator na samej pracy silnika i pod obciążeniem np. na zapalonych światłach i włączonym nawiewem. Jeżeli będzie za niskie to ja bym stawiał na regulator napięcia!!
Akumulator złom. Regulator podłącza się w/g schematu a nie kolorami przewodów!
Mam prośbę o pomoc z zaprojektowaniem obwodu z baterią 3 ogniw NiMH 80 mAh (80BVH3A2H). Obwód zawiera mikrokontroler ATmega8A i LCD z podświetleniem (VCC i GND podłączone bezpośrednio do baterii). Jest zasilany z dynama, które daje napięcie międzyszczytowe ok. 12 V. Próbowałem użyć diody, kondensatora 220 uF i regulatora napięcia LM317LZ nastawionego...
Ok ... Teraz tak, specyfikacja akumulatorów kwasowych jest taka ze ładują się nawet do 16,5V. W Twoim przypadku prąd podczas ładowanie płynie po przez akumulator 2,4 do 1,3 i to one ze mają taką specyfikację a nie inną przyjmują główny prąd ładowania. Dlatego kazałem Ci dać wyższe napięcia sprawdzić czy mam rację... Jak widzisz 1,3 miały po 15,5V a...
W niższych temperaturach regulator pozwala na ładowanie napięciem nawet 15.0V, latem będzie ładował napięciem 14.2V. Może tu leży wyjaśnienie zagadki ?
Jak długo napięcie na PV jest wieksze od napięcia ładowania + spadek napięcia na regulatorze wszystko będzie działało. Dlatego nie martw się napięciem Umpp niższym o ułamek wolta, a 2V mniejsze napiecie obwodu otwartego nie ma żadnego znaczenia dla ładowania. Jak wiadomo P=U*I czyli dla tej samej mocy PV przy niższym napięciu Umpp mamy większy prąd...
Witam miałem kiedyś problem z astrą II okazał się walnięty alternator. Objaw miałem taki, że światła mijania świeciły dopiero jak powinny po dodaniu gazu czyli lepszym ładowaniu. Nie pamiętam czy mi się świeciła kontrolka ale szybko zareagowałem i odwiedziłem elektromechanika i stwierdził alternator do wymiany. Pomogło, nie miałem jednak żadnych problemów...
Wymontuj zespół bezpiecznika i odkręć od niego przewody.Zakup w każdym sklepie motoryzacyjnym gniazdo bezpiecznika z wyprowadzonymi z niego dwoma przewodami.Po włożeniu w to gniazdo bezpiecznika samochodowego np 16A zamykasz górną część gniazda odpowiednią przystosowaną pokrywką Cena takiej obudowy bezpiecznika to około 5 zł.Na wolnych obrotach gdy...
Weź multimetr i zmierz napięcie na akumulatorze nie powinno być mniejsze niż 11.8V (silnik nie pracuje) Po odpaleniu ładowanie powinno być 14-14.4V nie mniejsze i nie większe jeżeli ładowanie jest za niskie lub za wysokie alternator do naprawy Dodano po 1 Prawdopodobnie regulator napięcia wraz ze szczotkami Przy minimalnej wiedzy jesteś go wstanie sam...
Dobrze, mam żarówki, ale największy problem to, że nie ładuje praktycznie w ogóle akumulatora. Wymieniłem akumulator, regulator, stator i dalej to samo.
wykorzystać silnik jako prądnicę, o regulator się nie martw, bateria da sobie radę O ile napięcie prądnicy nie będzie za niskie... od tego są diody, ale jeśli dla jakiegoś przełożenia silnik był zasilany pewnym napięciem, by napędzał, to działając jako prądnica przy takim samym przełożeniu wytworzy niższe napięcie, bo SEM będzie takie samo (dopóki...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Ale żeby to poznać trzeba go wziąć na stół. Bez przyrządów da się sprawdzić, trzeba zasymulowac sygnał z PCM-wystarczy zewrzeć z masą jeden z bolców regulatora, na chwilę się wzbudzi. Ja sobie zrobiłem tester który symuluje sygnały z PCM, napięcie wyjściowe mogę zmieniać w szerokim zakresie.
Może to być uszkodzenie regulatora. Jednak podejrzewam, że jest to spowodowane tolerancją wewnętrznych elementów regulatora (dzielnika napięcia lub diody zenera). Na wszelki wypadek sprawdź połączenie regulatora z alternatorem (masę). Może występuje gdzieś spadek napięcia i regulator "widzi" niższe napięcie niż jest w rzeczywistości.
heniek- nie współpracujesz na tych samych falach. :) Tu nie chodzi o 30W lecz o 62% strat przy KAŻDYM prądzie. Bateria ma mieć maksymalne możliwe napięcie/ accu powinny być szeregowo, najlepiej 3x12 lub choć 2x12/. Ładując zbyt małym prądem zasiarczysz, ale ładując nim wszystkie 3 szeregowo -byłoby nieżle. Spróbuj trzy szeregowe rozładowane do 9,5V,...
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Zastanów się. Skoro moc to iloczyn natężenia prądu i napięcia, to jeżeli masz na panelu 22.8V, to jego maksymalny prąw wyniesie 160/22.8= 7A. Skoro moc 160W, a akumulator 12V, to prąd będzie większy niż 7A. Na tym polega praca regulatora, że obniża napięcie z paneli do poziomu bezpiecznego dla akumulatora. Sprawność takiego regulatora będzie rzędu...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Czy C5 nie zacznie ładować się dopiero po wyzwoleniu U2 ze względu na polaryzację? C5 ma niepoprawna polaryzację. Po wyzwoleniu U2 napięcie za mostkiem spadnie ze 100 razy i kondensatory będą miały niskie napięcie. Układ softstartu zasila się prądem ładowania C2, na naładowanie C5 i C6 potrzeba kilkudziesieciu - stu-kilkudziesięciu cykli.
Nawet w sporo droższych regulatorach informacja o stanie naładowania baterii często słabo odzwierciedla rzeczywisty stan rzeczy. Więc jeśli po odłączeniu akumulatora od ładowania i obciążenia pomiar napięcia wskazuje na pełen akumulator to chyba nie ma się czym martwić. Ale jakbyś napisał więcej o parametrach panelu, przez jaki czas na dobę jest oświetlony...
Podłącz się woltomierzem równolegle do +,- akumulatora zobacz jakie jest napięcie po włączeniu zapłanu, odpal maszynę i analizuj napięcie ładowania w całym zakresie obrotów i obciążenia, przy prądzie ładowania musisz wpiąć się szeregowo odpinasz przewód z aku i wpinasz się pomiędzy przewód a zacisk aku. mam nadzieję że dysponujesz amperomierzem o odpowiednim...
Pomysły z nowym regulatorem elektronicznym są bardzo dobrym wyjściem z sytuacji. Jeśli jednak lubisz grzebanine i masz dużo cierpliwości to próbuj doginać specjalną blaszkę o któą opierają się sprężyste blaszki zwór regulatora. Na jednej kolumnie regulatora masz wyłącznik prądu zwrotnego (jeden styk stały i jeden ruchomy), musisz go tak wyregulować...
Dobra, a jakiej mocy jest żarówka w przedniej lampie i czy żarówka tylnych świateł nie jest podłączona odwrotnie? Przy wyłączonych światłach powinieneś zauważyć ładowanie akumulatora, sprawdź jaki jest wówczas prąd ładowania. Diodę w "skrzynce bezpieczników" sprawdź miernikiem (test diody). Napięcie 11.8-12.1 V na akumulatorze świadczy o jego bardzo...
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Niech kolega sprawdzi wszystkie połączenia elektryczne przewodów znajdujące się przy regulatorze napięcia a także w okolicy akumulatora. Przyczyną niepoprawnie działającego regulatora napięcia może być połączenie, posiadające niską konduktancje, spowodowaną chociażby korozją lub zaśniedzeniem. Jeżeli wszystkie połączenia są w porządku, wina leży najprawdopodobniej...
Jutro lub w tygodniu jak będzie ładne słońce to zrobię kilka prób i pomiarów . Do echosondy używam akumulatora zbudowanego z ogniw 18650 3s7p z tanim ale działającymi BMSem i mam dylemat czym ,jak to ładować z akumulatora 12v 10oAh chodzi o jakiś w miarę prosty i nie drogi sposób . Od tygodnia testuje zestaw panel- aku 100Ah-lodówka 60W i działą to...
Alternator na razie zostaw, wystarczy dokonać pomiarów na zaciskach akumulatora przy wyłączonym, oraz włączonym silniku. Przy włączonym sprawdzamy napięcie na minimalnych obrotach, na średnich, oraz dokonujemy pomiarów porównawczych dla różnych obciążeń. Z pierwszych wyników można wyciągnąć wstępny wniosek o zbyt niskim napięciu w instalacji. Przyczyną...
ECO Solar Boost MPPT-3000 3kW ma tą przewagę, że daje na wyjściu prąd przemienny, można zastosować standardowy termostat mechaniczny. I nie trzeba dodatkowego zasilacza. Panele szeregowo, grzałkę, jak radzą koledzy, też na 230V, tylko dużo mocniejsza, bo przy niższym napięciu będzie miała niższą moc. Jak chcesz ładować akumulatory, to osobny regulator,...
Witam Motocykl Kawasaki GPZ 500 S. Napięcie ładowania 13V niezależnie czy światła mijania załączone czy nie. Silnik rozgrzany. Zauważyłem, że kable od regulatora są ciepłe ale nie gorące. Co może być najprawdopodobniejsza przyczyną? Regulator napięcia, instalacja czy sam alternator ? Akumulator nowy.
Uszkodzony wirnik lub regulator.P
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
napiąć ładować niski niski napiąć ładować regulator niski napiąć
sortowanie według łączenie szeregowe wyjść wzmacniacza tomtom ekran startowy
rozpoznawanie znaków zmiana starego termostatu
Dysk non-RAID: Charakterystyka i Zastosowanie Parametr P-18 w piecu Termet Silver Pro: Maksymalna prędkość pompy