Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Właśnie dlatego masz ten ruch zapłonem jako pierwszy. Poszukaj czy nie ma tam znaku który należy uznać za punkt regulacji wstępnej.
Trochę jakby zapłon przestawiony. Nie smierdzą spaliny niedopaloną ropką?
Dokładnie. Obie zaczepiasz za oczko w drucie łączącym chorągiewkę z przepustnicą gaźnika. Dłuższą sprężynkę podłączasz do ruchomej blaszki nastawiacza obrotów, a krótką za nieruchomy uchwyt. Co do regulacji zapłonu możesz regulować na kartkę. Ja tak robię i jest dobrze.
Od tego trzeba było zacząć! Świetlówka będzie migała ale nie do końca skutecznie bo ma dużą bezwładność świetlną (celowo) i nie wygasza zupełnie świecenia podczas gdy napięcie na niej jest równe zero. Ta poświata nie pozwala na uzyskanie zadawalającego efektu stroboskopowego. Do jej sterowania możesz wykorzystać stosunkowo prosty układ bez konieczności...
Jest tam wzmianka o zworze magnetycznej / boczniku (#5 i #6), ale bez jasnego opisu, jaka jest jego rola. A to jest dość ważne: transformator spawalniczy konstruuje się tak, że jest odporny na zwarcie - właśnie po to jest ten bocznik; taki transformator ma takie charakterystyki, jakby szeregowo z nim (po którejkolwiek stronie) był połączony dławik;...
https://obrazki.elektroda.pl/9862707000_... Witam. Zbudowałem prosty statecznik do lampy sodowej (lub rtęciowej LRF) o mocy 70W zasilany napięciem 12V. Głównym celem było zrobienie układu mobilnego, który będzie można zasilać z samochodu, pakietu akumulatorów lub po prostu zasilacza 12V. Układ miał być też możliwie lekki i przenośny....
http://obrazki.elektroda.net/12_12843265... Witam! Chciał bym przedstawić motocykl marki sam oparty na podzespołach fiata 126p, w moim wydaniu. Założenia projektu były następujące: Zbudować buggy - motocykl możliwie minimalnym nakładem finansowym i sprzętowym. Bazować na tym, co da się odzyskać z wycofanego z eksploatacji 22 letniego 126p...
A czy nie lepiej jednak kupić stary motorek, albo skuter? Na rowerze przy prędkości 50km/h prędzej się zabije, a czynnik bezpieczeństwa jazdy, nie uzależnia się jedynie od sztywności ramy. Takie jest moje zdanie. Jak zastosuje chociaż jeden hamulec tarczowy + drugi jakikolwiek zwykły cierny to bez problemów zahamuje - mowa oczywiście o prędkościach...
Sygnał możesz zapisać do wav, a później użyć w symulacji LTSPICE albo odtwarzać z PC zmieniając amplitudę i częstotliwość (powinny być proporcjonalne). Ja kiedyś taki przebieg "odtwarzałem" na generatorze funkcyjnym (cyfrowym). Przypomniało mi się że czytałem o rozwiązaniu gdzie autor zmieniał kształt impulsów piłując zęby impulsatora, ale on miał krzywkę...
Zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej - wyregulować zgodnie z instrukcja.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
, ale również do wykrywania wypadających zapłonów. Ta... To w jaki sposób. Bo od wykrywania braku zapłonu to jest ECU. Dobrze sobie radzi samym CPS. W ten sposób, to można dojść do wniosku, że do wykrywania wszystkiego jest wyłącznie ECU. Nie zacietrzewiaj się jakbyś pozjadał wszystkie rozumy. Czujnik spalania stukowego generuje impulsy (jak one wygladają,...
Witam. Kangoo 1.9D 2000r pompa lucas wie ktoś może jak zapłon ustawić ? doszedłem już,że trzeba mechanizmem przy kolo regulować ale nie wiem kiedy mam zostawić... słabo odpala z rozrusznika.
http://obrazki.elektroda.pl/8679857100_1... Przedstawiam Państwu mój kolejny projekt układu sterowania zapłonem i przepływem gazu do modelu silnika pulsacyjnego. Co prawda sam silnik nie został jeszcze uruchomiony ze względu na brak czasu, ale sterowanie i sam silnik jako taki jest już całkowicie gotowy. http://obrazki.elektroda.pl/5352663800_1...
Wolałem właśnie zrobić to konkretnie i jak należy , sposób który podałeś nie wiele robi dlamnie róznicy czy bedzie podświetlał po zapłonie czy po włączeniu światel , dlatego pytam o ten Illumination przewód , ponieważ pokrętłem mogłbym po prostu regulować dodatkowo tą moc świecenia przycisków również w radiu , podając mu wiadomo im mniejszy prąd , tym...
Koło magnesowe to bardzo często koło zamachowe. Szczególnie w starszych dwusuwowych silnikach małych motocykli czy motorowerów. Ale faktyczne, klin pełni rolę tylko ustalającą; moment obrotowy powinien być przenoszony poprzez tarcie pomiędzy piastą a osią. Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator)....
Na mocy max odpala , można regulować palnik. Po przełączeniu na moc min. ewentualnie tryb auto, brak zapłonu. Słychać tylko próbę zapalania mieszanki. Prąd jonizacji na max. ok 8 mikro , nie wiem czy to nie mało. Przy zapłonie na min. załapie prąd na 3-4 mikro i następnie spada w dół i rozłancza cewkę gazową. Regulując śrubą od mocy minimalnej łapie...
Kilka ms to chyba za dużo. Tak na szybko przekalkulatorowałem: przy 3000 obr/min wał "robi" kąt 18 stopni w jedną ms, a zapłon reguluje się co nawyżej o kilka stopni, więc w rachubę wchodzą raczej dziesiątki i setki µs (poprawcie, jeśli gdzieś coś pochrzaniłem - podstawówkę kończyłem dość dawno temu). A tak poza tym, chcesz ręcznie regulować to...
Roli zagladnij tutaj http://www.fiat-furious.pl i walnij tez tutaj post http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvf&f...
witam , czy może ktoś posiada jakiś schemat elektronicznego zapłonu ale z możliwością np opuźnienia zapłonu , ustawić "wyprzedzony" zapłon i modułem regulować kąt zapłonu
jaki jest program diagnostyczny do matiza którym można regulować zapłon i ruch jałowy silnika itd
http://obrazki.elektroda.pl/5044167900_1... Witam. W ramach pasji często zajmuję się między innymi konstruowaniem różnych układów stabilizacyjno - zapłonowych dla świetlówek. Tym razem zaprezentuję prosty elektroniczny statecznik, stanowiący alternatywę dla magnetycznych układów zapłonowych, wykorzystujących starter bimetaliczny. Układ...
Silnik zakładam 4 takt. Na jeden obrót wału przydają dwa sówy ssanie sprężanie a na drugi praca i wydech. Fiat 126 dawał iskrę na obydwie świece co obrót wału jedną trafiał w pracę. Jakie tam jest zasilanie tego zapłonu jaki czujnik położenia wału. Jesteś w stanie regulować kąt wyprzedzenia zapłonu? Może po prostu go przestaw odrobinę i sprawdź czy...
Witam. Chcę zrobić odcięcie zapłonu do MZ ETZ 150ccm. Chciałbym abym mógł sobie regulować obroty przy których zapłon miałby być odcinany. Proszę o pomysły i schematy. Za pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam.
tak tylko w maluchu możesz regulować zapłon czujnikiem położenia wału a w arosie nic nie zrobisz
Przyjrzyj się uważniej układowi nr 1. Składa się on z czterech cześci: układu formowania sygnału na tranzystorze T1, generatora monostabilnego na IC2, filtra zamieniającego impulsu z IC2 na napięcie proporcjonalne do ich częstotliwości na R4,R5,C8,C9,P1 i woltomierza diodowego na IC3. Ten ostatni Ci nie jest potrzebny ale cała reszta to układ, który...
Witam mam problem z moim silnikiem wsk 125 mianowicie po zmianie cylindra i tłoka silnik miał problem z wchodzeniem na obroty ale ale dało się na nim jeździć. Po jakimś czasie silnik zaczął się dławić i nie wchodził totalnie na obroty jak by nie miał siły po próbowałem regulować gaźnik lecz nic to nie dawało tak samo zapłon nawet gdy był za wolny lub...
Chcesz regulować zapłon czy go wyjmować? Do regulacji, koło magnesowe musi być na swoim miejscu. Najlepiej do zdjęcia koła użyć ściągacza, do łożysk, takiego trójramiennego.
Wymieniłem aparat. Kupiłem używany, wstawiłem i silnik odpalił. Jest jeszcze jeden problem jak chodzi na wolnych obrotach około 900obr/min to ciężko wchodzi na obroty, przy wciskaniu pedału gazu strzela w dolot. Jak ma już powyżej 1000obr/min to wchodzi bardzo ładnie. Próbowałem regulować zapłon ale jak opóźnie to jest jeszcze gorzej a jak przyspieszę...
Dzięki wskazówkom znalazłem punkcik na kole zębatym ,zdjąłem koło zamachowe i nie zwróciłem uwagi na ustawienie cewki zapłonowej ,czy wystarczy ustawić aby nie obcierało koło zamachowe ,po złożeniu trzeba regulować zawory ?W ramach podziękowania wciskam Pomógł.Uszanowanie !
Niektóre komputery Magneti Marelli (chyba G6) miały możliwość regulacji kąta zapłonu o kilka stopni. Według dokumentacji zmiany kąta uzależniało się od jakości benzyny (ilości oktanów) nie wiem niestety jak to jest z gazem no i nie wiem czy akurat w ten sposób można regulować zapłon w IAW 8P
W moim simsonie zastosowałem zapłon który seryjnie montowany jest w skuterach takich jak np. Malaguti F12. Zapłon oryginalnie posiada elektroniczną blokadę obrotów na poziomie 13 tyś obrotów. Chciałbym wykonać ogranicznik dzięki któremu mógłbym płynnie regulować przy jakich obrotach ma występować odcięcie. W internecie można znaleźć jedynie idiotyczny...
Chyba został mi przysłany uszkodzony interfejs - zaryzykowałem i kupiłem uniwersalny elm327 za 50PLN i połączył się z ECU wtrysku bez problemu (ciekawe co na to sprzedający interfejs mi odpowie). Natomiast nie udało mi się nadal auta odpalić i nie bardzo też jest jakiś błąd, który by mnie naprowadził. Car scanner nie pokazuje obrotów silnika (jest zawsze...
Witam, dzisiaj rano poszedłem odpalić swoja Mz-ke z elektronicznym zapłonem z 91r, odpaliła przejechałem 200m i motocykl zgasł, miałem słaby akumulator wiec go podładowałem, ale to nic nie pomogło, zacząłem grzebać sprawdzać kable, wymieniłem fajkę, kabel wysokiego napięcia nic to nie pomogło. Dobra poszedłem na obiadek przychodzę po paru godzinach......
Srzelanie wykasowałem, lużne świeczki - podokręcalem, czy ktoś wie czy w tym autku mozna ręcznie regulować zapłon i czy ta sonda jednoprzewodowa na kolektorze wylotowym to sonda lambda??
Zastanawia mnie to bo jak zaczynam regulować zapłon to jak przekręcam tym ustrojstwem to w jedną stronę obrty mi maleją czyli silnik zwalnia a w drugą nabiera obrotów. Skąd mam wiedzieć w którą stronę jest wcześniejszy a w którą późniejszy zapłon ??
http://obrazki.elektroda.net/49_11814767... Witam wszystkich, chciałbym się podzielić zrealizowanym projektem TIGa DC - przed jego całkowitym zdemontowaniem i wykonaniem w dużo większej docelowej zabudowie. Myślę o obudowie minimum wys-870mm, szer- 350mm, głębokość-600mm. Pomysły do realizacji tego projektu pochodzą z wielu schematów z postów z...
A skoro po regulacji zapłonu, silnik raz chodzi, raz go trzęsie, raz sam się zatrzymuje czy to znaczy, że zapłon jest źle? Tylko, że wcześniej tak samo kiepsko pracował? To dalej będziemy regulować zapłon...Ok. Da się, ściągaj śmiało. Zacznij od pokrywy zaworów, później to już raczej wszystko będzie jasne. Miłej bez sensu roboty życzę.
No to obstawiał bym na winie pompy. Na samym dole masz tłoczek który przestawia zapłon i tam właśnie zbierają się wszelkie nieczystości i woda. Kąt wtrysku zatrzymał się na wczesnym zapłonie i dlatego jak zimny dymi na biało i nie wkręca się na obroty. A gdy rozgrzeje się jest git. Ale nie zmieniał bym od razu pompy Ekolodzy dalej nie czytają ;) Ja...
Udało mi sie to naprawić - iskra powróciła. Przyczyną był brak przerwy pomiędzy kołem magnesowym a rdzeniem cewki. Niestety wpadłem z deszczu pod rynne. Silnik działa, jednak nie wchodzi na obroty i strzela w tłumik. Wygląda to tak jakby zapłon był spóźniony tylko ze ja nie widze nigdzie możliwości regulacji. Cewki przymocowane są do korpusu "na szywno"....
Nie jest regułą, ten zazwyczaj z lewym powietrzem kuleje i poszarpuje przy lekkim dodaniu gazu ale obroty trzyma. No właśnie. Dlatego chce zmierzyć podciśnienie ale nadal nie wiem jakie być powinno dlatego silnika. Wartości które mi wyżej podaliście trochę się od siebie różnią. Czy mam przyjąć poprostu -650mbar'ów i tyle ? No a tolerancja, zakres,...
Nie wiem czy kolega rozwiązał już swój problem postaram się jakoś odpowiedzieć 1) Ma kolega całkowicie rozregulowany silnik bo czarny dym to najprawdopodobniej źle ustawiony zapłon ale i tak to nie pasuje do niczego Bo biały to woda, niebieski to olej ale czarnego nie spotkałem. Ustawianie zapłonu zależy od prędkości obrotowej. W żadnym przypadku NIE...
Spróbuję i mam nadzieję, że zadziała. Tu jest dosyć trudno regulować cokolwiek bo jest tak ciasno że ciężko wcisnąć palec. Żeby przesunąć zapłon o większą wartość muszę odkręcać magneto i obracać nim bo czujnik zapiera się o karter. Twórca tego ustrojstwa był chyba pijany :D Jeszcze spróbuję zaprzeć tłok długą świecą z samochodu żeby wał stał sztywno...
Witam Zazwyczaj na obudowie aparatu jest cecha i oznacza ona 1 cylinder i tak masz ustawić palec na którym też jest cecha , a dopiero potem regulować zapłon , na rozgrzanym silniku , oczywiście warunek świece z prawidłową przerwą , aparat wyregulowana /przerwa / . Poza tym to powiem tak : Jedź do fachowca bo sam tego nie ogarniesz ze swoimi wiadomościami...
chciał bym się dowiedzieć czy po ustawieniu przerwy na przerywaczu w silniku iskrowym trzeba następnie ustawić zaplon czy można tak zostawić i nic się nie zmieni.
Jak nie ma czym regulować to można tylko sprawdzić zapłon. Głównie wpływ mają obroty (im wyższe tym wcześniejszy zapłon - odpowiednik ciężarków w aparacie zaplonowym) oraz czujnik położenia przepustnicy i map (wg nich ecu określa obciążenie silnika - im większe tym zapłon wcześniejszy; odpowiednik komory podcisnieniowej w starych aparatach zapłonowych)....
Problem zaczynam opisywać od podania modelu samochodu. TYP SAMOCHODU Samochód Passat 1992 rok silnik ABS z komputerkiem Bosha i systemem wtrysku Mono-motronik. Krótko opiszę historię problemu: 1. Któregoś dnia raptem w trasie Passat zaczął mi strasznie słabo "ciągnąć". 2. Z racji, że byłem w trasie i chciałem dojechać do domu to podjechałem do pierwszego...
Mam pytanie do wszystkich. Jakie macie zapłony w simsonkach i co możecie powiedzieć o jakości zapłonów mechanicznych w simsonach. Ja jak kupiłem simsona to miałem zapłon mechaniczny LIMA i musiałem co tydzień regulować zapłon. Teraz mam zapłon czeski z firmy VAPE z Kromieryża i jestem pod wrażeniem zrobiłem na nim już 3 tysiące km i nie zaglądałem do...
Witam o autko dbam bardzo, siwece miałem BOSCH - zrobiłem na nich 1o tyś, i zaczął strzelać, postanowiłem je wymienic na nowe (NGK). Efek następujący: Aukto non stop strzela na gaze ale tylko podczas ruszania, nigdy podczas noemalknej jazdy czy podczas przesypieszania, tylko przy ruszaniu. Filtr powietrza wymieniony na nowy ale spalił się w jeden dzień...
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
zapłon punkt zapłon pokrętło regulować zawora regulować
instrukcja beretta mynute odkurzacz dyson problemy zmienia dzwonek
Menu serwisowe Philips 40PFL3107 - jak uzyskać dostęp? Bosch WAN vs WGE Washing Machines: Key Differences, Features, and Efficiency