Wszystko będzie OK jak nie użyjesz polskich znaków diakrytycznych.
To nie Amazon tylko nieuczciwi handlujący na Amazonie sprzedają coś co ma przypominać org, a zweryfikować jest bardzo trudno musisz to zrobić sam.Dowód - kto raz kupił podrobiony niepełnowartościowy produkt więcej tego błędu nie popełnia. Dodano po 2 https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskus...
1. Zgrzyt i chrobotanie może być objawem niepokojącym, może być normalnym. Nie wiem jak ma ten dysk, więc się nie wypowiem. 2. Zielone i czerwone pola w MHDD dawniej kwalifikowałyby dysk jako co najmniej podejrzany, dzisiaj - czasach bylejakości wszystkiego - są normą. 3.Parametr 01, jak na Seagate, dla mnie jest objawem usterki. Wartość przeliczona...
Teraz dysk ma realokowane sektory, a to jest podstawa do reklamacji dysku. Parametr C7 nadal wzrasta, co świadczy o błędach w komunikacji z dyskiem.
Mk20 przed oddaniem dysku do reklamacji to sprawdziłem go programem powerMax i nie było żadnych błędów. W tej chwili nie mogę już nic zrobić ponieważ go juz niie mam.
Witam! Proszę o skomentowanie analizy smart. Jakiś czas temu mój dysk zaczął strasznie zwalniać. Kilka razy komputer zresetował się i pojawił się blue screen. Rozpakowywanie i kopiowanie plików obecnie zajmuje kilkukrotnie więcej czasu niż wcześniej. Na początku myślałem że to wina Windowsa 7, a więc zrobiłem format c: i nagrałem od nowa system. Sam...
Niektórzy sprzedawcy na allegro mają wyłożone na gwarancję ,swego czasu reklamowałem Monitor . Reklamacja miała trwać 14 dni , minął miesiąc , zadzwoniłem do gościa a ten wielce zdziwiony czego ja chcę. Dopiero jak go postraszyłem rzecznikiem praw konsumenta to dostałem monitor.
Zamierzam oddać do reklamacji dysk twardy samsung HD103SJ (bad sektory). Ten dysk nie ma badsektorów ale jeżeli są kłopoty z dyskiem to nadaje się na gwarancję.
Wejdź na strone Federacji Konsumentów i tam możesz zadać pytanie prawnikowi.
Nie przejmuj się. Ten typ tak ma :( http://www.elektroda.pl/rtvforum/search....
-> grito Dzięki za sugestię o autoryzowanym dystrybutorze. Zapytam ich o taką możlwiość. A gdybym miał dowód zakupu to już dawnop bym zwrócił dysk w miejscu kupna ;-) Problem w tym, że dysk kupowałem na allegro i sprzedawca sam nie dawał gwarancji (była tylko gwarancja producenta -> badboy84 Uwierz mi kolego, że znam się bardzo dobrze na dyskach więc...
teraz chyba pozostaje mi tylko zabawa z xkomem w reklamacje dysku. życzcie mi powidzenia
Poszła reklamacja dysku Lexar. Póki co, po zainstalowaniu Win 10 od nowa, wszystko działa poprawnie.
zakupiłem nowy dysk ...tak...nowy:D "wymontowany z nowych laptopów, testowany, 0 godzin pracy" - bezczelne kłamstwo ze strony sprzedającego. Pokaż mi nowego laptopa, gdzie montuje się dyski twarde. Poza tym sam test wyklucza 0 godzin pracy.. Elementarna logika wyklucza, by ten opis mógł być prawdziwy. dysk wskazywał wartość 1 w parametrze C5 - Liczba...
mam zakupiony dysk IBM 2,5' 20Gb 2 lata temu i mi siadł i mam problem z reklamacja dysk był zakupiony w firmie która juz dzis nie istnieje czy jest mozliwosc wyslania bezposrednio dysku do producenta... tak jak seagate pozdrawiam
Witam. Dysk do wymiany. Zgrać dane z niego i reklamacja.
Kolejna reklamacja dysku. Jutro kurier zabierze dysk i pojedzie do serwisu Media Expert. Na hasło Media Expert dostaję już wysypki ;) Chciałby zwrotu pieniędzy, ale pewnie nie oddadzą tylko, albo "naprawią" jak ten pierwszy, albo przyślą nowy i od razu popsuty. I tak w koło Macieju, aż skończy się gwarancja.
Może układ chłodzenia jest niedaleko dysku, i dysk nagrzewa się od niego. Parametry które wskazałeś są takie, bo dyski seagate (a mniemam że taki masz ) mają te parametry przekłamane. Dysk jest w dobrym stanie.
Podaję dane z innego programu. To zbędne. Dołącz SMART dysku zgłaszając reklamację.
Skoro dysk nie chce startować bez szturchnięcia, to jest wystarczający powód do reklamacji.
Tak nadaje się BAD sektory w ilości 42
Dokładnie ten parametr budzi mój niepokój, a ponieważ dysk jest jeszcze na gwarancji, chciałbym poradzić się bardziej doświadczonych kolegów, czy taki wynik SMART może stanowić podstawę reklamacji dysku.
Dysk jest sprawny. Reklamacja nie zostanie uznana. Pozdrawiam.
Zamontowałem partycję linkowanym wyżej programem, naprawiłem partycję i wygląda na to iż udało się odzyskać wszystko co chciałem, dziękuje za pomoc. Teraz pozostaje jeszcze reklamacja dysku - miał raptem 10 miesięcy, nie upadł i nic innego złego się z nim nie działo, mam więc nadzieję iż uznają.
Dzięki za info. nie opierać się przy ocenie SSDków o SMART, bo nie ma to większego sensu. Ich awaryjność jest zbyt nieprzewidywalna, by SMART miał większą wartość od wróżenia z fusów. - jest jakaś inna, skuteczniejsza metoda weryfikacji aktualnego stanu dysku SSD? Czy powyższe wskazania z Crystala (SMART) mogą stanowić podstawę reklamacji dysku?
Poniższe parametry (czyli 5, 196 i 197) powinny wynosić zero. 5 Reallocated_Sector_Ct PO--CK 100 100 005 - 1 196 Reallocated_Event_Count -O--CK 100 100 000 - 1 197 Current_Pending_Sector -O---K 100 100 000 - 48 Dysk na reklamację.
Będę wdzięczny za radę jak można usunąć ten błąd Tylko przez wymianę dysku, dysk jest uszkodzony. Pozostaje Ci jedynie reklamacja sprzętu.
czy nadaje się do dalszego użytkowania Nie. a może lepiej odesłać go na gwarancję? Jak najbardziej tak. Sektory realokowane (atrybut 05) są podstawą do reklamacji i wymiany dysku na sprawny technicznie model. [do tego atrybut 01 / C4 / C5].
Tak jak kolega wyżej, najlepszą opcją będzie reklamacja dysku.
Zobaczy.Klon dysku to klon dysku. Jeżeli sklonujesz mniejszy dysk na większy to na większym (na końcu) dysku pojawi się obszar nie przydzielony na którym możesz założyć nową partycję lub zmienić rozmiar partycji istniejącej po wykonaniu wcześniej na wszelki wypadek kopi partycji roszerzanej. Pozdrawiam
Wygląda na problemy mechaniczne z dyskiem. Bad sektory za każdym razem są w innym miejscu. 01 i 0B oraz niewielkie C8 świadczą o problemach głównie z mechaniką i/lub głowicami odczytu. Zawsze przed zakupem warto poprosić o SMART dysku. Jeśli kupiłeś niedawno to składaj reklamacje/odeślij dysk.
Kupiłem nowy dysk ssd crucial 1000gb To proponuje reklamacje tego dysku.
Kopiuj jak najszybciej dane i dysk do reklamacji. Nic mu już nie pomoże. Pozdrawiam.
A jakiś pomysł dotyczący bardzo wolnego kopiowania ? Po prostu mechanizm dysku próbuje odczytac te uszkodzone sektory. Do reklamacji dopisz -> dysk bez upadku: https://obrazki.elektroda.pl/8476446000_...
Nie widzę powodu do niepokoju.
Znaczy ja powiem tak że nic rewelacyjnego nie potrzebuję akurat, już i tak w niedo doinwestowałem, więc chciałbym aby działał. A wymogiem tego będzie zapewne reklamacja dysku tak?
Cześć.Wlasnie skanuje dysk tym programikiem.Wywala mi zielone i pomaranczowe obszary.Powiedzcie mi czy jest podstawa do reklamacji dysku na podstawie victorii. Dzieki za odpowiedzi.
Jeżeli wpiszesz swój nr seryjny danego dysku na stronie producenta, to możesz się dużo dowiedzieć. Czyli albo reklamacja - albo utylizacja.
Powiedzcie mi czy takie coś może być podstawą reklamacji dysku??, pytam bo mam jeszcze gwarancje na niego. System na dysku to NTFS i dwie partycje.
Pytanie, czy wcześniejsza reklamacja tego dysku odbywała się przez serwis Dell-a :?:
Skoro dysk jest do utylizacji, to czy muszę czekać aż dysk kompletnie siądzie i laptop nie będzie się chciał załączyć, czy już teraz jest moment w którym mogę go spokojnie oddać do gwarancji? Jeśli masz gwarancję, zgrywaj ważne dane i reklamuj. Wydrukuj sobie screeny ze SMART'em dysku jako powód/dowód reklamacji.
dysk jest na gwarancji, wiec idzie reklamacja. Co napisać w takim przypadkdu? jaka przyczyna reklamacji?
W tym przypadku stan dysku jest podstawą do reklamacji całego zakupionego sprzętu. Po 19h pracy nadaje się praktycznie do wymiany. Możliwe, że jako, iż jest to zamówiony sprzęt dysk ucierpiał podczas transportu.
Dysk nadaje się tylko do wymiany (ewentualnie reklamacji gwarancyjnej). Ma 14072 realokowanych sektorów i kolejne 40 niestabilnych.
Screeny z zakładek HDTune są podstawą do reklamacji dysku. Ps. Widzę (edytowałeś post) że dysk systemowy już ma swoje prawidłowe wskazania :).
Do wszystkich, którzy pytają o reklamację dysku. Wystarczy wydrukować screen z programu HD Tune, który pokazuje usterkę i oddać laptop na gwarancję. Dysk zostanie wymieniony i będzie po problemie.
Generalnie uszkodzone sektory na dysku , są podstawą do reklamacji dysku i jego wymiany . W tym wypadku , SMART już zgłasza problemy . Tak więc najkrótsza droga , to sprzedawca lub serwis producenta dysku . Pozdrawiam .
Kolega Kolobos ma rację. Bez podłączenia dysku do kontrolera wstrzymaj się z reklamacją. Możesz ewentualnie poprosić kolegę, który ma dysk sata, żeby podłączył go przez Twój kontroler w ramach testu.
W poniższym temacie kolega "sprzedał info" jak walczył z reklamacją dysku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... tam na dole wątku. Nie wiem czy ma rację - poczytac warto.
Realokowane sektory są podstawą do reklamacji dysku. Niestabilne sektory można spróbować usunąć wykonując zerowanie i remap. Jeśli po wykonaniu tego realokowane sektory pojawiłyby się, dysk bym reklamował, szczególnie, że BF wynosi 0.
Przesunięcie suwaka APM pomogło i dysk kręci się cały czas przez co nie ma już zwiech. Powiedz mi jeszcze jak po takiej modyfikacji wygląda sprawa z ewentualną reklamacją dysku? Wydaje mi się, że dysk powinien pracować poprawnie bez żadnych ingerencji ze strony użytkownika.
Witam, czy przerabiał ktoś temat reklamacji dysku SSD z powodu wolnego transferu? Niedawno kupiłem dysk SSD Patriot P210 1TB. Ostatnio kopiowałem na niego kilka plików wideo i zauważyłem, że po chwili kopiowania z wysoką prędkością, typowa jak na SSD ~400 MB/s, dysk po minucie czy dwóch prędkość zapisu spadła do 50 MB/s aż do końca transferu z czasowymi...
Patriota widać a samsunga nie Zostaw tylko tego Samsunga, pozostałe dyski odłącz całkowicie. Jeżeli nadal nie będzie detekcji, sprawdź jeszcze na innej płycie głównej ze sprawnym portem M.2 jeśli masz taką możliwość. Jeśli tam też będzie niewidoczny, to pozostaje reklamacja/zwrot jako uszkodzony.
Pokaż jego SMART, jak masz dane to procedura naprawcza z użyciem MHDD do wykonania, 32 niestabilne sektory będą mieć duży wpływ na pracę całego systemu. Niestabilne sektory nie są podstawą do reklamacji dysku, chyba, że jest zupełnie nowy.
Niestabilne sektory w nowym dysku = reklamacja.
U znajomego nie czyta tak samo dysku , czyli pozostała reklamacja
Na początek pod smart dysku z CDI. Kolega to czyta tematy w których odpowiada ? Nie wiem co robić, troubleshooting? Reklamacja? O co tu chodzi? W xkomie masz 15 dni na zwrot/wymianę od ręki, później już reklamacja, wiec musisz czekać Dysk widziany w biosie ?
Dzięki, na razie robię recovery Windowsa 8 (największe gó....o Microsoftu), ponieważ nie dało się w żaden sposób naprawić sterownika. Jak już postawię system, wrzucę zrzut z Crystal Disk Info. Komputer jest jeszcze na gwarancji, ciekawe czy uznają reklamację dysku? P.S. Co oznacza parametr 196?
Otrzymałeś paragon to tak tylko najpierw skontaktuj się ze sprzedawcą w sprawie reklamacji tego dysku.
Dysk przeskanowałem wszystkimi możliwymi sposobami i rownież wszystkimi możliwymi programami próbowałem go naprawić jednak się nie da. Pozostaje tylko reklamacja dysku, niestety nie mam na niego żadnej gwarancji, jedynie ta producenta, która jest przyjmowana zagranicą. Możecie mi powiedzieć czy jest jeszcze jakiś inny sposób na rozwiązanie tego mało...
Sprawa jasna zepsuty przez nieodpowiednią śrubę. Próbuj reklamować ale na miejscu sprzedawcy reklamacja była by odrzucona z miejsca za uszkodzenie mechaniczne. Może przejdzie.
Poza problemem z tasiemka trudno ten dysk wyczuć. Trzeba by wykonać procedurę i ponownie sprawdzić smart. : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Uruchamianie chkdsk nie jest powodem do reklamacji. Sprawdź połączenie taśmy.
Niektórzy producenci laptopów stosują "dedykowane" dyski (jest na nich naklejka lub na właściwej etykiecie dysku jest wskazane, że to dedykowany komponent do laptopa danej marki), tak robi np. HP/Compaq inni stosują zwykłe dyski, nie wiem jak robi Dell - wymontuj dysk i zobacz czy ma jakieś oznaczenia Della. Moim zdaniem ten raport SMART jest wystarczający...
Ktoś wie może czy jest sposób na reklamacje dysku HDD MAXTOR D740X-6L Nie ma na nim żadnej naklejki hurtowni a sklep który dał pisemną gwarancję na 2 lata nie istnieje. Wszelkie wskazówki będą bardzo cenne. Ewentualnie może jest jakiś serwis centralny który będzie honorował gwarancję pisemną.
Ostatni screen dysku jest już podstawą do składania reklamacji. Czytałeś dokładnie treść informacji z mojego linku? Tam wszytko jest wyjaśnione.
To juz jest powod dla reklamacji tego dysku , na powierzchni dysku sa uszkodzone sektory , co tu jeszcze pytac ..
No pięknie. U mnie jest coś nie tak z dyskiem, bo zapis na dysk mam z kosmosu i już widać, że komórki pamięci obumierają (99% life meter). http://obrazki.elektroda.pl/2991588700_1... Mam uszkodzony dysk, lub używany, ale skasowano godziny i uruchomienia (raczej to pierwsze). Poważnie się zastanowię nad reklamacją dysku. Dzięki za wsparcie...
Z dyskiem jest wszystko w porządku. Nie ma podstaw do reklamacji.
Dobry wieczór, zakupiłem kilka dni temu dysk WD Purple 4TB do rejestratora HIKVISION. Przy włączonym rejestratorze z dysku co ok. 2 s słychać stuk. Czy takie stukanie może wskazywać na uszkodzenie dysku? Czy wysyłać dysk do reklamacji? Pozdrawiam Wojciech
Kopia dysku i reklamacja na dysk jeśli jest. A jak nie szukać nowego.
Boot manager jest zawsze na pierwszym dysku - tym, który został wyjęty do reklamacji. trzeba zrobić instalacje naprawczą, tylko może być problem, bo Win7 potrzebuje partycji startowej około 100MB, której pewnie nikt nie zarezerwował na tym dysku, bo po co, skoro pracował jako drugi. Naprawa rozruchu nic nie da w tej konfiguracji.
Inne parametry nie są potrzebne. Wiemy o dysku że jest uszkodzony, i należy go wymienić - to nam wystarczy. Co do reklamacji - napisałem ci o tym na PW. :)
Dysk jest ok. Niestabilny sektor został odczytany i oprogramowanie dysku przeniosło go do sprawnych sektorów. Nie ma podstaw do reklamacji tego dysku. Pozdrawiam
Rewizję płyty odczytasz z laminatu, po zdjęciu obudowy, przy krawędzi poniżej złączy zewnętrznych. Z ekranu, jaki zamieściłeś wynika że karta graficzna pracuje w trybie x8 - dziwne. Zarówno płyta jak i karta obsługują PCI-E 3.0 x16. Kartę masz w górnym czy dolnym złączu na płycie? Po ustaleniu rewizji płyty można uaktualnić bios na płycie głównej tylko...
Dysk jest nowy ze sklepu mediaexpert. Zakupilem kieszen na dysk ssd. https://obrazki.elektroda.pl/8049582900_... Tak wygląda praca dysku w kieszeni. Narazie pracuje prawidlowo. Pytanie gdzie leży problem? Czy dysk nadaje się do reklamacji??
Ps. w złym dziale umieściłem temat. proszę modów o przeniesienie do działu HDD zbrobiłem test dysku twardego HD Sentinelem http://up.programosy.pl/foto/ram2_1.jpg napisałem do sklepu internetowego, w którym kupiłem dysk. Odpisali, żebym wysłał im dysk a oni wyślą dysk do autoryzowanego serwisu w celu ekspertyzy. Jeżeli reklamacja zostanie uznana, zostanie...
Czy stan dysku jaki przedstawiono poniżej jest podstawą do zgłoszenia reklamacji? Nie. Coś się dzieje niepokojącego w czasie pracy na komputerze?
Zapytałbym ich na jakiej podstawie wymienili dysk. Najlepiej telefonicznie i znienacka.
Racja, kol. okzo, chyba za dużo myślę o tym przypadku. Gwoli wyjaśnienia, jutro czeka mnie decydujące spotkanie w sprawie reklamacji tego dysku, sprawa ciągnie się od lipca i sprzedawca nie za bardzo chce uznać tę reklamacje, dlatego zbieram argumenty. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za wypowiedzi.
Dodam, że sposób zapakowania nie spełnia wymogów Seagate co do zabezpieczania dysków do wysyłki. Czas reklamacji dysku Seagate u producenta nie przekracza 2 tyg. (w moim przypadku było to ok 1 tyg.). Nie pamiętam natomiast licznika czasu pracy, ale wydaje mi się, że po testach jest zerowany... to w końcu żadem problem, na pewno testy nie trwają dłużej...
Dysk uszkodzony. Reklamacja uwzględniona. Wymieniony na nowy.
Tutaj chyb anie ma wątpliwosci. Skoro 3 miesięczny dysk masz gwarancje od razu idz do sklepu i zgłoś reklamacje. Wina dysku.
Komunikat informuje o tym że próbujesz odzyskać pliki z dysku sieciowego. Zobacz dokładnie gdzie zrobiłeś kopię i wskaż odpowiednie źródło. Zrobiłem na tym dysku co oddałem na reklamacje. Przed odłączeniem dysku przerzuciłem tylko ten folder FileHistory w którym była zawarta ta kopia zapasowa. Resztę usunąłem, bo nie chciałem na reklamacje oddawać...
Skanowanie całej powierzchni dysku w MHDD - wciśnij 2xF4 , powinien wiele wyjaśnić . Po skanowaniu podaj screena z wyniku na forum . Po nim ewentualnie zerowanie całej powierzchni dysku w MHDD i na koniec dla pewności REMAP całej powierzchni dysku . Jesli po tym wszystkim dysk nie będzie się formatował , to reklamacja . Chyba , że skan wykaże dużą ilośc...
Dysk wysłałem na reklamację, po odbiorze dysku dam znać jakie kroki podjął serwis, pozdrawiam.
Na reklamację usługi. Skandal, a nie naprawa.;)
Oczywiście. Przy zgłaszaniu reklamacji wydrukuj i dołącz te logi. Jest tam numer seryjny dysku, więc będzie pewność, że reklamujesz ten dysk a nie inny. Przynajmniej ja tak zawsze robię i nie mam problemów z wymianą.
Drugi dysk jest uszkodzony i jeżeli jest gwarancja to oddawaj. Masakra,na szczescie drugi dysk jest na gwarancji,ale zrzucanie ponad 1TB danych tez nie bedzie łatwe :/ Acha, jaki podać powód reklamacji dysku ?? Co do pierwszego to zobaczymy co będzie po wykonaniu procedury - ale nic dobrego nie wróżę. Masz czym wykonać pomiary napięć w zasilaczu? Pomiar...
Sądze, że podobny problem dotyczy mojego dysku. Złożyłem reklamację, choć podejrzewam iż odrzucą zarzucajac uszkodzenie mechaniczne. Pomimo że smart nie sygnalizował uszkodzeń.
Dysk nadaje się do reklamacji.
Jak sprawdzić czy sa do logiczne czy fizyczne badsektory ? czyli po tym screnie mam zerować go czy kupić drugi dysk. firma nie chce przyjąć reklamacji tego dysku bo doszukała się wad mechanicznych w całym komputerze (dlatego najlepiej kupywac podzespoły oddzielnie i samemu montować)
OK, tylko ten dysk działa np. jako dysk na dane po włożeniu do kompa z działającym Windowsem... Jak go reklamować, co napisać? Bo że nie działa, nie napiszę, odrzucą reklamację,
Odesłałem dysk na reklamację i została uznana, więc zamykam.
Ma bardzo dużo bo wentylator jest w okolicy VRAM,. Jak nie pracował to mógł się gotować, a więc i sterownik wywaliło. Poczytaj sobie najpierw o awariach i naprawach kart graficznych i dopiero wtedy filofozuj... Dla mnie ten Seagte to i tak na straty jest. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta - to już nie sa dyski twarde, tylko padaka taka, że szkoda...
Komputer momentami dokuczliwie zwalnia. Wiem, że to kwestia dysku - nie znalazłem innej przyczyny. Remap w MHDD nie pomógł, zerowania wolałbym nie robić (nie mam na co przenieść danych). Dysk na gwarancji. 1 - Czy parametr C6 jest podstawą do reklamacji dysku ? Program diagnostyczny producenta twierdzi, że z dyskiem wszystko jest ok. 2 - Czy zerowanie...
Tak się spodziewałem, jeżeli pochodzi jeszcze z miesiąc będzie ok. Czy na ten okres nie dało by się wyizolować tych badów, czy tez tego obszaru dysku który jest zagrożony? System na tym dysku jest dopiero od 2-ch dni, używam go awaryjnie na czas reklamacji właściwego dysku, który padł i jest na gwarancji :( .
Dysk do reklamacji.
yhm...może troche zmienię temat, jeśli jest to dysk 200Gb ...to podejżewam że jest na gwarancji, na twoim miejscu nawet bym sie nie bawił w takie rzeczy tylko odrazu bez wachania zgłosił reklamacje tego dysku, w końcu takie nam przysługuje prawo. pozdrawiam ;)
Kładąc dysk na dnie obudowy mogłeś zrobić zwarcie na płytce z elektroniką (aczkolwiek wtedy raczej padłby na amen). Zgoda, takie manewry są niebezpieczne dla dysków. Chyba, że mają gumową "koszulkę" czy coś. Poza tym warto zadbać o uziemienie komputera, aby napięcie "nie biegało" po obudowie. nie ma tych dwóch widocznych na skanie w MHDD uszkodzonych...
Jednak parametr 05 wskazuje na błędy. Myślę, że dysk do reklamacji.
reklamacja dysku twardego reklamacja dysku seagate przepięcie reklamacja
gilera silnik pompa magnum czyszczenie głowicy magnetofonowej
tronje zasilacz polaczenie paneli
Sharp Aquos 50BL3EA - brak obrazu po aktualizacji Obraz systemu dla Fujitsu Siemens Pocket LOOX N100