1. Zgrzyt i chrobotanie może być objawem niepokojącym, może być normalnym. Nie wiem jak ma ten dysk, więc się nie wypowiem. 2. Zielone i czerwone pola w MHDD dawniej kwalifikowałyby dysk jako co najmniej podejrzany, dzisiaj - czasach bylejakości wszystkiego - są normą. 3.Parametr 01, jak na Seagate, dla mnie jest objawem usterki. Wartość przeliczona...
Wejdź na strone Federacji Konsumentów i tam możesz zadać pytanie prawnikowi.
Witam. Dysk do wymiany. Zgrać dane z niego i reklamacja.
Zobaczy.Klon dysku to klon dysku. Jeżeli sklonujesz mniejszy dysk na większy to na większym (na końcu) dysku pojawi się obszar nie przydzielony na którym możesz założyć nową partycję lub zmienić rozmiar partycji istniejącej po wykonaniu wcześniej na wszelki wypadek kopi partycji roszerzanej. Pozdrawiam
Teraz dysk ma realokowane sektory, a to jest podstawa do reklamacji dysku. Parametr C7 nadal wzrasta, co świadczy o błędach w komunikacji z dyskiem.
Dodam, że sposób zapakowania nie spełnia wymogów Seagate co do zabezpieczania dysków do wysyłki. Czas reklamacji dysku Seagate u producenta nie przekracza 2 tyg. (w moim przypadku było to ok 1 tyg.). Nie pamiętam natomiast licznika czasu pracy, ale wydaje mi się, że po testach jest zerowany... to w końcu żadem problem, na pewno testy nie trwają dłużej...
Dysk jest ok. Niestabilny sektor został odczytany i oprogramowanie dysku przeniosło go do sprawnych sektorów. Nie ma podstaw do reklamacji tego dysku. Pozdrawiam
mam zakupiony dysk IBM 2,5' 20Gb 2 lata temu i mi siadł i mam problem z reklamacja dysk był zakupiony w firmie która juz dzis nie istnieje czy jest mozliwosc wyslania bezposrednio dysku do producenta... tak jak seagate pozdrawiam
Nie robilem zadnego Erase. Co to mogloby dac? I w takim razie czy ten dysk sie kwalifikuje do reklamacji?
Dokładnie - reklamacja.
Przy reklamacji posłuż się wynikami z SeaTools dla systemu Windows. :idea: https://www.seagate.com/pl/pl/support/do...
Może układ chłodzenia jest niedaleko dysku, i dysk nagrzewa się od niego. Parametry które wskazałeś są takie, bo dyski seagate (a mniemam że taki masz ) mają te parametry przekłamane. Dysk jest w dobrym stanie.
Dobra, a ta pełna diagnostyka jest potrzebna, czy nie? I czy po jej zakończeniu się jakiś raport generuje? Robię kopie partycji na dysku, zgram sobie te kopie potem na dysk zewnętrzny, a potem zabieram się za reklamację.
czy mógłbym wiedzieć z ciekawości po których parametrach poznaje się że jest on uszkodzony? marka dysku to Seagate a zasilacz w kompie to ATX OCZ ZS 550W
Kolego te dyski to jedna wielka porażka. Zobacz na forum ile jest z nimi problemów (sam przez nie przechodziłem). Sprawdź sobie SMART tego dysku np w programie Victoria API. Pewnie już masz jakieś bad sektory. Jeżeli są to masz podstawę do reklamacji.
Kładąc dysk na dnie obudowy mogłeś zrobić zwarcie na płytce z elektroniką (aczkolwiek wtedy raczej padłby na amen). Zgoda, takie manewry są niebezpieczne dla dysków. Chyba, że mają gumową "koszulkę" czy coś. Poza tym warto zadbać o uziemienie komputera, aby napięcie "nie biegało" po obudowie. nie ma tych dwóch widocznych na skanie w MHDD uszkodzonych...
Tak to samo dzieje sie na portach USB Komputery stacjonarne oby 2 Próbowałem Na inne kable przewody i nic To jest wina dysku nic innego leci do reklamacji
Czy dysk ma gwarancje? Jeśli tak to reklamacja. Jak nie to chyba nic nie zrobisz.
Nie to co kiedyś 5 lat gwarancji i nowe dawali. Nie daj się zbyć w sklepie. Mają obowiązek przyjąć reklamację. Pozdrawiam
Mógł wystąpić. Jeżeli CRC nie będzie rosło to wszystko jest ok. Liczba błędów CRC nie zmaleje bo jest podawana narastająco od początku pracy dysku. Ważne żeby nie rosła. Nie ma podstaw do reklamacji. Pozdrawiam
Uszkodzenie dysku jest spowodowane przez wadliwy zasilacz a nie przez producenta dysku ciekawe czy taką reklamację przyjmą, bo sprzedawcy w naszym kraju chyba nie przyjmą takich reklamacji gwarancyjnych bo ten problem znają.
Zgraj dane jak najszybciej bo za minutę/godzinę/dobę może już ich nie być. Dysk do reklamacji/wymiany RMA czy w sklepie.
Dysk wysłałem na reklamację, po odbiorze dysku dam znać jakie kroki podjął serwis, pozdrawiam.
Dobrze, w takim razie wyślę do producenta. Doradźcie tylko, czy wysłać na gwarancję czy reklamacje? Widzę że Seagate wymaga przesłania dysku w folii albo opakowaniu SeaShell. Znalazłem coś takiego - http://i59.tinypic.com/2v2bqbn.jpg nada sie?
Co znaczy DMKA? Koniec dysku? Dziwne, jedni polecają, inni odradzają, już nie wiadomo kogo słuchać. Może reklamacja, jest ku temu podstawa?
Nie. Podaj SMART dysku. Pozdrawiam.
Vicotria nie wykrywa dysku + przegrzewanie + niestabilna praca + niepokojące dźwięki + problemy z detekcją - przedstawiając się jako użytkownik-laik maż aż nadto powodów do złożenia reklamacji, bo nie po to kupujesz nowy dysk z gwarancją, by go naprawiać samodzielnie albo ryzykować, że Ci padnie w trakcie użytkowania zostawiając Cię z danymi w nocniku.
Czasem są problemy z kabelkiem usb. Podłącz go innym kabelkiem np. od telefonu, jeśli to nie pomoże to obawiam się,że reklamacja tylko pomoże.
Serial number: 9QM62CWC Result -> Drive is affected. Lepiej się zajmij firmware a nie głośnością, w swoim takim samym modelu zmieniłem f/w SD15 na SD1A (mimo że po s/n NIE był 'affected') i tak samo 'chrumka' Dodatkowo 1 bad sektor - teraz to już chyba wystarczająco dużo podstaw do reklamacji.
Dzięki, na razie robię recovery Windowsa 8 (największe gó....o Microsoftu), ponieważ nie dało się w żaden sposób naprawić sterownika. Jak już postawię system, wrzucę zrzut z Crystal Disk Info. Komputer jest jeszcze na gwarancji, ciekawe czy uznają reklamację dysku? P.S. Co oznacza parametr 196?
W sumie to dziwne napęd był podpinany sporadycznie tylko ay coś zapisać lub skopiować nigdy nie spadł. Dużo zależy od transportu. Wtedy 191 będzie zero a dysk może mieć uszkodzenia. Jeżeli jest na gwarancji to reklamuj. Ja zawsze sprawdzam wszystkie dyski po kupieniu przed pierwszym użyciem. I nie raz od razu trafiały na reklamację.
Dział dysków samsunga został przejęty przez seagate i nie wiadomo jak będzie z reklamacjami. Oby nie było problemów ale ja jednak bym sobie nie kupił dysku producenta który wycofał się z produkcji dysków.
(at)pidar taką jak po prawej i właśnie FW: CC26, czyli tak się nazywa firmware? W programie Dyski w Ubuntu w nazwie modelu w nawiasie było właśnie zapisane CC26, czy ten program poprawnie identyfikuje wersję firmware dysku? Wyglądałoby na to, że firmware mam taki jak oryginalnie i taki jak miałem wcześniej z przed reklamacji, o ile ten program dobrze...
Dziękuję za klarowną odpowiedź. Jutro wyślę e-mail do sprzedawcy w celu reklamacji. Proszę o zamknięcie tematu.
Zapewne seagate seria 12 jesteś jednym z wielu te dyski są słabe
= REKLAMACJA
u mnie też nie wykryło dlatego podałem gotowy kod przy zgłąszaniu reklamacji na stronie seagate wybierz adres wysyłki do warszawy , na email mogą przychodzić jakieś wiadomości do folderu SPAM tak jak to bylo w moim przypadku ale to w sumie nic istotnego , dostaniesz email od DHL o wysyłce dysku , wysłali 25 czerwca , 27 już doszło
Witam ponownie, niestety REMAP nie pomógł. Swoją drogą nieźle się wkopałem - czytam recenzje tego laptopa i żaden z nich nie miał dysku marki Seagate... tylko o wiele lepsze WDC Blue.
sentymentalnie wróciłem do lat 80-tych na giełdy samochodowe. - lata poleciały, ale mentalność klienta się nie zmieniła. Jedyne, co się zmieniło, to handel z giełd przeniósł się na Allegro. "dłubać" gdzieś głębiej w dysku z pomocą MHDD czy innego niebezpiecznego narzędzia - często wystarczy wyświetlić podstawowe informacje o dysku w jakimś programie...
gdzieś czytałem że format nikiego poziomu "wyczyści" uszkodzone sektory tak iż nie będzie ich widać lecz fizycznie na dysku są one dalej, a skoro widać je teraz to znaczy że "zapas" dysku przewidziany przez producenta sie wyczerpał, jeżeli coś pokręciłem to prosze mnie poprawić.
Po awarii zasilania padł mi MFT. W konsekwencji dysk był niedostępny. Udało mi się sciągnąć z niego dane. Potem zrobiłem na nowo inicjalizacje, założyć partycję oraz long format. Skopiowałem na niego dane. I wygląda na to że wszystko gra ale.. zniknoł bufor dysku. Ten dysk powinien mieć 8 megowy cache a jest 0. Sprawdzałem różnymi programami i status...
1. Tzn. moja wina , że podpiąłem do zasilania które spowodowało awarię dysku i reklamacja nie będzie uwzględniona? 2. http://www.frazpc.pl/b/305924 Ps. polecony dysk sprawdza się rewelacyjnie, dzięki za polecenie.
Nie zmienia to faktu, że dysk nadaje sie tylko do reklamacji. Jeśli po wymianie dysku drugi też się popsuje, to wtedy należało by się zastanowić nad ewentualną przyczyną.
Tak właśnie zrobię. Dzięki. Jestem w trochę podobnej sytuacji z tym modelem dysku, tyle że ja mam 2,5 calowy. Jak się dalej potoczyła sprawa reklamacji?
Nic z tym dyskiem nie rób. Zrób tylko kopię posektorową. Najlepiej ddrescue do pliku http://www.elektroda.pl/rtvforum/v... wykonaniu kopii posektorowej dopiero dalsze czynności. Każde włączenie tego dysku zmniejsza szansę odzysku danych. Szczególnie nie używaj żadnych cudownych programów do odzysku danych. Odzysk danych...
Jeśli dysk jest faktycznie nowy to na pewno masz gwarancję producenta. Zrób kopię zapasową danych i złóż reklamację. Niech wymienią dysk.
Każdy swoje chwali... Seagate odradzam, bo sam mam z nimi problemy i wiem od sprzedawców, że najwięcej reklamacji dotyczy tej marki.
Czy pozycje SMART 1, 5, 7, 0A i B8 nie mówią o błędach dysku? Wszystko jest OK w tym przypadku. Chodziło mi w moim poście również o pokazanie zachowania Seagate w przypadku reklamacji... Pokazałeś i...? Możesz do skutku pisać do nich i wymieniać dyski. Możesz także go sprzedać i kupić coś innego jeżeli zachowanie dysku sprawia Ci problem. Firmware...
Witam Dysk ST31000528AS. Dysk jest b.mało używany. Odczyt S.M.A.R.T programem MHDD wykazuje: Att# 5: Val/Worst/Tres./Raw 85/85/36/625 Inne programy (np. Victoria 4.46f) wskazuje takie same dane. Parametr 197 jest ok na 0. Jak zinterpretować ten zapis? Czy wartości w parametrach krytycznych są podstawą do reklamacji? Na dysku wysypuje się system.
Wysyłaj do producenta. Czasami jest tak, że przy RMA uda ci się uzyskać przesyłkę na koszt producenta, ale to trzeba wcześniej uzgodnić z supportem. Najczęściej dostajesz adres na który masz wysłać dysk i przesyłka jest po twojej stronie. Ja wiele razy odsyłałem HDD do Seagate i byłem z obsługi zadowolony. Z SSD jeszcze nie przerabiałem reklamacji.
Bad sectory na dysku albo ci "fachowcy" niezbyt ostrożnie się obchodzili z tym dyskiem... Po prostu mógł "niechcący" wylądować na podłodze :D Mam nadzieję że reklamacja się powiedzie.
Z kolei seatools pokazuje wykrzyknik - raczej reklamacja. A gdzie jakieś dane z seatools? Do autora tematu: Chodziło mi o skan powierzchni dysku w HDDScan a nie o SMART :)
Okzo, Przede wszystkim dziękuję za pomoc. Błędnie zakładasz, że chcę kogoś oszukać. Klient chce po odzyskaniu danych oddać dysk do reklamacji z obawy przed kolejnym problemem. Moim zdaniem nie jest to nieetyczne. Sam Seagate jest sobie winien, że wypuścił na rynek taki bubel. Pozdrawiam, Rafał
Jeszcze raz prośba o opinię. Czy to normalne żeby dysk tak hałasował po kilka godzin dziennie (z przerwami)? Dysk zawiera tylko dane, które są zapisywane sporadycznie w ilości niewielkiej. Nigdy nie słyszałem żeby dysk tak głośno i intensywnie terkotał. Słychać to wyraźnie z odległości kilku metrów. Monitor zasobów nie pokazuje, żeby jakieś programy...
Odzyskałem tylko część danych z dysku. Dysk podłączyłem poprzez czytnik USB, który co jakiś czas zawieszał kontroler USB w komputerze, wiec nie obyło się bez częstych restartów komputera. Ale i tak lepiej, niż bezpośrednio przez sata w kompie, ponieważ tam zawieszka była dużo szybsza. Kopiowanie zabrało to sporo czasu, jednak odzyskałem około 500GB...
Przy dyskach Seagate bady biorą się "znikąd" - niestety. Jeśli dysk ma półtora roku to reklamować, miałem do czynienia z takimi uszkodzeniami i remap nic nie daje, wracają jak bumerang po paru tygodniach. Nawet kiedy dysk jest używany stacjonarnie, zero wstrząsów, zasilanie przez UPS i zawsze prawidłowe zamknięcie systemu to nic nie daje. Dane SMART...
"wymieniony na kolejny w ramach gwarancji. " Ten nowy jaka ma nalepkę ? Powinien mieć BLUE. Jeśli miał czarną znaczy z odzysku. Są to teoretycznie w pełni sprawne dysku do reklamacji. Niemniej jednak nie są to całkiem nowe dyski. Jest to podobny efekt jak przy Seagate z nalepkami certified repaired hdd http://obrazki.elektroda.pl/9636858000_1...
to jest seagate barracuda 7200 40gb. zrobilem skanowanie scandiskiem i nic nie wykryl, sciagnalem ze strony seagate seatools i zrobilem scan i wykryl mi bad sector. wiec dysk idzie do reklamacji 8)
W ramach reklamacji oddałem do serwisu dysk Seagate 60 GB. Dysk ma wiele bad sektorów, ujawnionych przez ScanDiska, które nie zniknęły ani po potraktowaniu HDD Regeneratorem, ani po formatowaniu. Okoliczności, towarzyszące reklamacji pozwalają przypuszczać, że sprzedawca będzie dążył do oddalenia reklamacji z udowodnieniem mi, że oddałem sprawny dysk...
Gwarancja została uznana bez problemów. Przysłano dysk o takiej samej pojemności, naprawiany. Cała procedura trwała 20 dni. Podobny problem z dyskiem Seagate załatwiłem w tydzień. Dodatkowo Seagate przysyła dyski z większą o stopień pojemnością, choć też naprawiane. Korespondencja do WD trafia w próżnię, brak jakiejkolwiek odpowiedzi. Dlatego jeśli...
Nirvanowiec, tylko dziwi mnie fakt - winzgroza scandiskiem go nie widzi - a MHDD tak - będę obserwował HDD Health pracę dysku - a w razie czego reklamacja ;> No i ta temperatura 47'C dysku twardego, oraz 28 sektorów relokowanych wg raportu online speedfana ... Z resztą Nirvanowiec rzuć okiem na html
Witam! Mogę tylko dopisać, że miałem taki sam dysk i taki sam problem, tylko w moim przypadku po reklamacji dostałen nowy dysk. Widocznie taka seria byla.
Podsumowując NIE POLECAM firmy Dysk wygląda na nowy, jeśli był zapakowany firmowo z naklejką na opakowaniu to nie jest wina firmy. Można by ją ocenić po sposobie załatwienia reklamacji. Ostatnio usuwałem 8 sektorów z C5 Vivardem bez zerowania [nawet bez przeinstalowania systemu] na nowym Seagate ST1000DM003, odesłanie trwało by 2-3 tyg naprawa ~2-3godz....
Tego się nie spodziewałem. Tym bardziej ten dysk się do niczego nie nadaje skoro już kiedyś "był naprawiany". Tak był naprawiany tylko że własnie był ze stanem zerowym więc myślałem jako konsument końcowy że jest to dysk nowy, dopiero później zobaczyłem zieloną obwolutę z napisem że jest naprawiany. Pytanie, czy wcześniejsza reklamacja tego dysku odbywała...
Wszystkie te wyniki są w normie każdy ma w tych granicach sektory w odczycie . Pytanie każdy trzeba wymienić ? Dwa sa nowe 7200.12 dwa starsze. Te nowe dyski nie powinny mieć tak wolnych sektorów. Możliwe że te nowe były już używane. Ja składam komputery i zawsze sprawdzam dysk MHDD i najwięcej <10ms było 100, a reszta <3. A reklamacje robi bez...
Wysłałem dysk w ramach reklamacji do seagate i przysłali inny w wersji "Refurbished" tyle, że starszy i widać ślady używania -nie klika ale grzeje się bardziej niż poprzedni i słychać szum jak pracuje. Gwarancja jest na 5 lat więc będę co jakiś czas wymieniał na inny może trafię na dobry. Już nie kupię seagate bo metoda napraw to jest jakieś "podaj...
No z punktu widzenia mnie jako klienta nie był osobnym zakupem, ale z tego co wiem, to oni zrobili tak jak pisałem. Inaczej nie dałoby się tego laptopa dostać z dyskiem 2TB. Zerknięcie na fakturę powinno rozstrzygnąć - albo jest tam laptop jako całość, albo laptop oraz dysk jako osobne pozycje. Można też zadzwonić na infolinię. Bez większego problemu...
Takie dyski są naprawiane przez Seagate i często wydawane w ramach reklamacji. Normalnie firma daje ponad 3 lata gwarancji licząc od daty produkcji. Dajmy na to, że kupiłeś nowy komputer i po 2 latach zepsuł Ci się dysk Seagate, twój nieuczciwy sprzedawca komputera wciska Ci, że dysk jest po gwarancji i musisz sobie nabyć nowy. Sam wysyła uszkodzony...
Muszę kupić szybko HDD Zainteresowałem się ST1000DM003 1 TB, mam kilka na oku - nowych od ludzi ,którzy mają je z reklamacji. W internecie dużo złego o tym dysku jak i dobrego. Chcę zasięgnąć opinii na Elce, warto dalej myśleć o tym dysku?
A czy ten dysk nadaje się na reklamację? Oczywiście, że tak.
Nigdzie nie mogę znaleźć takiej banalnej informacji na temat tego czy dysk który był już raz wymieniany (certified repaired) w ramach gwarancji seagate, wymienią ponownie??? Jak dysk jest na gwarancji to oczywiście że podlega wymianie. A ten punk 15 to chyba raczej im chodzi że jest grawer na dysku a na etykiecie nie ma napisu certified repaired wiec...
Jeden z kolegów co kupił taki 5 lipca tak mi odpisał dzisiaj cyt. : Witam! Ano kupiłem :) Na początku zrobiłem test (victoria) który nie stwierdził żadnych uszkodzeń - nawet sektorów z opóźnionym zapisem/odczytem. Czyli dysk z górnej półki - pewne firmy (Samsung) nie przyjmują do reklamacji dysku jeżeli jest niewielki procent sektorów z opóźnieniami....
SMART dysku podaj jeszcze. Nie daj się zbyć w sklepie. Kupiłeś u nich to ich kłopot z wysyłką na reklamację. Najlepiej to kasę niech oddadzą. Moje 5 letnie dyski są lepsze niż ten nowy.
Dysku mającego 70k+ godzin bym w żadnym stanie nie brał. Nie jestem pewien, dlaczego zamazałeś modele dysków. Są dyski mniej i bardziej warte uwagi u każdej z firm. Nie mając wiedzy na temat modelu gdybym musiał coś z tego wybrać, to pewnie bym wybrał WD, ze względu na to, że Seagate statystycznie częściej złomuje/wysyłam na reklamacje. Ale tak jak...
Pamięci DDR4-2400-CL15 pewnie będą ze sporym prawdopodobieństwem mogły pracować z oczkiem mniej w opóźnieniach, jak się zjedzie do DDR4-2133. Ale z innych tanich pamięci można zobaczyć Kingston HyperX DDR4-2133-CL14 na przykład. WD Blue wydaje się być rozsądnym wyborem (WD10EZEX), chociaż ogólna jakość dysków talerzowych to aktualnie loteria niezależnie...
Kurcze nawet nie zwróciłem na to uwagi! Patrzyłem czy nie ma błędów i nie zauważyłem czasu pracy tego dysku. Dysk kupiłem jako nowy (dlatego też nawet mi do głowy nie przyszło, żeby sprawdzać jego czas pracy) na allegro. Dzwoniłem już do gościa, oczywiście mówi, że przez pomyłkę mógł zły wysłać. Zwracam go na reklamacji i nie interesuje mnie już dlaczego...
(at)kaleron po wielkich bitwach (szkoda gadać) ostatecznie odzyskałem mój dysk. Jest tylko jeden problem. Nie wiem co oni z nim zrobili, ale spadła mi szybkość zapisu. Szybkość odczytu pozostała na takim samym poziomie jak przed wysyłką na reklamację, czyli ok 156 Mb/s natomiast aktualnie średnia prędkość zapisu to 68,9 MB/s, a wcześniej szło 134,4...
Dokładnie na hurtowni tak też zrobili, jak zadzwoniłem to zaproponowali nowy dysk ale seagate za 492zł mimo, że dyski WD ten sam model mają na stanie ale oczywiście jeszcze droższe. A jak zaproponowałem zwrot dysku i sam odeślę go do producenta to powiedzieli, że niestety procedura reklamacji jest zakończona i nie mogą już wydać tego dysku :) Sprzedawca...
Masz wyżej napisane jak sprawdzić. Czego oczekujesz ? Cudownego programu zainstalowanego w windowsie który po klikinięciu napisze do reklamacji ? Nie ma takiego programu. Bez znajomości SMART nikt nie oceni stanu dysku. Pozdrawiam. Na linuksie się znasz bo używasz telefonu komórkowego a tam linuks jest.
Witaj. Przeskanuj dysk paroma znanymi programami do testu dysków. Jeśli wszystkie programy będą pokazywały uszkodzenie dysku to wystarczy że zrobisz wydruk z np. 2 testów i wyślij razem z reklamacją i żądaniem naprawy albo wymiany uszkodzonego dysku. Jeśli dysk jest uszkodzony i ma gwarancję to masz prawo zażądać nowego dysku. O ile nie jest to uszkodzenie...
Witam Oddaję dysk do reklamacji i przed tym chciałbym trwale usunąć z niego dane. Dysk Seagate 250 GB. W tej chwili nie ma na nim już żadnych danych oprócz systemu operacyjnego. Zostały usunięte poprzez zwykłe wyrzucenie do kosza. Użycie Erasera nie wchodzi więc w grę chyba żebym zapełnił go w całości jakimiś danymi a następnie użył erasera. Zerować...
Czeka Cię reklamacja. Na przyszłość polecam dyski WD.
Kupiłem dysk twardy 1 TB Seagate, po tygodniu użytkowania zaczęły sie z niego wydobywać mechaniczne trzaski i zgrzyty. Testowałem go i okazał się całkowicie zepsuty. Oddałem więc do reklamacji. Teraz czekam na wymianę na nowy-sprawny już 1 miesiąc. Mam pytanie jaki mają termin ustawowy na rozpatrzenie takiej reklamacji?
Jak widać chyba niestety nie podziałało tą Victorią. Czyli skopiuj co tam masz ważnego a Jako że nie ma chyba jeszcze dwóch lat to trzeba odesłać dziadostwo na reklamację.
Witam, Temat jest dość skomplikowany, ale postaram się opisać, jak tylko mogę. W 2019 roku kupiłem sobie komputer, który służył bez zarzutu przez dwa lata - wtedy nastąpił koniec dysków twardych i trzeba było zakupić nowe (no właśnie, dlaczego raptem 2 lata?) . Komputer został oddany do pewnego serwisu i miała być zrobiona profeska. Jednakże... Nowy...
Dzięki na drugi raz się poprawię . Co do reklamacji to czy mam szanse na jej pozytywne rozpatrzenie? Jeśli wymienią mi dysk na nowy , czy dane zawarte na reklamowanym hdd zostana przekopiowane na nowy hdd w serwisie?
A fakt, że Samsunga przejmuje Seagate to już wyklucza możliwość reklamacji? Nie przesadzajmy. Słuchanie kolegi informatyka nie zawsze kończy się dobrze, czasami kolega informatyk potrafi oskubać "najlepszych" znajomych. Akurat to Seagate ostatnio nie miał czym się popisać, wypuszczając tysiące dysków ze schrzanionym firmware.
Jest to WD seria "zielona" Zasadniczym problemem jest to, że prosisz o analizę dysku WD z serii Green , a na screenie podajesz SMART dysku Seagate Barracuda ES ST3750640NS Profilaktycznie zamieść screeny zakładek (Przegląd, Temperatura oraz SMART) z programu HardDiskSentinel http://www.harddisksentinel.com/hdsentin...
o taka nauczka by nie kupowac dysków samsunga Takie rady można o kant kuli potłuc. Równie dobrze moze sie to zdarzyc na seagate czy innym dysku. Ja mam samsungi od kiedy mam komputer (7 lat) i jakos zaden nigdy nie sprawial mi klopotow. Możesz jedynie sprawdzić jak zachowuje sie dysk na innym sprzęcie (inny sprzęt=inny zasilacz/inne mobo), ewentualnie...
Zaprzyjaźniony serwis komputerowy potwierdził moje przypuszczenia co do dysku, że jest uszkodzony. Jednocześnie zarekomendowali dyski Samsung jako najmniej awaryjne ze względu na brak zwrotów. Seagate oraz Maxtor określili jako wracające do reklamacji. Wcześniej piosałem że bios wykrywa dysk. Faktycznie było tak że wykrywał jego nazwe i nic poza tym,...
czasami wydaje dziwny pisk/świsk o wysokiej częstotliwosci. Czy moze byc to spowodowane (zblizajacym się) uszkodzeniem mechanicznym? Dysk ostatnio zgubil partycje, ktore odzyskalem, ale nie wiem czy mam podstawę do reklamacji.. Pisałeś, więc zerknąłem i cała sytuacja Twojego dysku, wygląda co najmniej dziwnie, więc parę pytań dodatkowych: - czy dysk...
Nie zagłębiając się w technikalia. Jak sektor ma status rellocated, to go nie wykryjesz więcej jako bad sector w skanie powierzchni bo już nie jest ten sektor przez dysk używany. Reklamuj, chociaż z tego co wiem (przetestowane na sobie) lepiej bezpośrednio przez stronę producenta to po 1. (czas około tygodnia od wysłania masz "nowy" w domu) A po 2 dostaniesz...
Zawsze trzeba się zabezpieczyć przed wgraniem nowego firmware gdyby aktualizacja nie powiodła się masz dane a dysk idzie na reklamacje.
Jak kupowałem seagate to powiedzieli że jest 3 lata , w sklepach internetowych też po 3 lata . Czyli jak sie sypnie po 3 latach to nie ma problemu.....wystarczy wysłać go do chin :D pewnie można do chin, ale do warszawy nieznacznie bliżej i chyba szybciej :D Wysyłając dysk Seagate do nowego centrum serwisowego w Warszawie: - masz możliwość wykorzystania...
Jak uda mi się nagrać to wrzucę ten dźwięk,możliwe że spadł im w sklepie,ale u mnie najpierw normalnie chodził,a gdzieś od trzech dni zaczął głośno chodzić - mi nie spadł bo siedzi cały czas w budzie... Może zaryzykować go oddać na gwarancje do Seagate lub w tym sklepie zapytać o gwarancje(niby oni piszą ze ten dysk ma gwarancje Seagate i raczej bezpośrednio...
Jak w temacie. Nowy dysk, czy wysoka wartość ID 01 kwalifikuje go na reklamację? Screen z CrystalDiskInfo. Niestety Victoria nie może odczytać SMART-a z dysku bo jest on połączony przez USB. http://obrazki.elektroda.pl/9436526800_1...
Moim zdaniem stopień zapchania dysku plus zastosowana technologia SMR wyjaśniają problem. Łatwo to zweryfikować zwalniając 30% miejsca. Można oczywiście oddać dysk do reklamacji, ale coś czuję, że nie stwierdzą żadnego problemu. W teście wyraźnie jest napisane jakie ten model ma wady oraz to, że do RAID się nie nadaje.
Odświeżę trochę temat właśnie miałem przypadek reklamacji dysku kupionego nie całe 3 lata temu 250 GB Maxtor już nie pamiętam dokładnie modelu po wysłaniu do gwaranta Firmy Seagate otrzymałem dysk nowy (Zapakowany próżniowo w oryginalne opakowanie nie otwierane) 300 GB Maxtor 7V300 SABRE II . Jak widać jest to produkt równoważny a dokładniej nie gorszy...
Składaj reklamację.
Witam, Mam problem z kilkoma kompami i telefonem. W każdym z nich są widoczne artefakty graficzne, które pokazują się w konkretnych sytuacjach. Z łatwością mogę je odtworzyć, nie dzieje się to losowo. Jest to więc problem natury softowej, a nie hardware. Może napiszę od czego się zaczęło. Problem pojawił się gdy wysłałem mój dysk HDD firmy Seagate na...
reklamacja seagate reklamacja dysku reklamacja dysku twardego
corsa hamulce bester regulacja prądu wciśnij sprzęgło
suszarka elektrolux suszarka elektrolux
Bezpiecznik termiczny do zmywarki Mastercook - jak znaleźć i wymienić Unitra MDS-432: Diody świecą, brak sygnału, charczenie