Nie było popukiwania przed remontem od strony rozrządu na wale. Jeżeli stara pompa została mogła mieć problem z zassaniem oleju. Nigdy nie pozwalaj silnikowi sie uruchomić do puki nie zobaczysz oleju w najdalszym punkcie smarowania!!!! Często trzeba wymusic pobranie oleju aby smarowanie było od początku
Rozebrałem silnik. Tak jak przypuszczałem z pospiechu pomyliłem połówki panewek na środkowym czopie.Zła połówka panewki zatkała kanał olejowy i uniemożliwiła przepływ oleju na dalsze czopy.Na pierwszym czopie głównym ikorbowym smarowanie było ,dlatego manometr wskazywał 4 atm. ,o mały wlos nie zatarłem świeżo co po remoncie silnika
Może ktoś ma instrukcję napraw t25. Chodzi mi głównie o układ smarowania.Po remoncie silnika brak smarowania na klawiaturze . Zegar od ciśnienia pokazuje 4atm. a na głowicach jest sucho. Czy ktoś wie co może być przyczyną. Pozatym silnik dymi i słabo wchodzi w obroty-zapłon ustawiałem jest dobrze pompa i wtryski po naprawie.
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Nie wolno tego silnika odpalać przed pomiarem ciśnienia oleju.
https://www.e-skladnica.pl/pl/c/UKLAD-SM...
Wymontuj klawiaturę,wymontuj czujnik ciśnienia oleju.W miejsce czujnika podłącz węża z powietrzem i przedmuchaj układ smarowania,może jest gdzieś zatkany.
Jeśli ci zgasł po stukach, to ale sprawdzaj panewki. Tam może się dziać coś niedobrego. Skoro już zdjąłeś misę to tam szukaj dalej. Ten niedawny remont daje do myślenia. Ciśnienie smarowania jest w porządku?
Za ciasno spasowane albo nie dotarty silnik pracujący z obciążeniem, albo smarowanie.
Na filmach ze składaniem oryginalnych silników MZ widać jak kartery są czymś smarowane pędzelkiem.
Zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach, po wykręceniu świecy Ciśnienie książkowe wyjdzie, bo olej uszczelnia pierścienie. Moim zdaniem silnik do wymiany albo kapitalnego remontu, i raczej "pałowany" był, solidne przegrzanie daje taki efekt i wymiana pierścieni nic nie da, kiedy masz owal na cylindrach. W misce szlam, silnik może być już przytarty,...
Nie wiem, jakiej pomocy oczekujesz. Wątpię, by ktoś telepatycznie coś poradził. Nagraj filmik albo sam dźwięk. Zasilanie turbo i smarowanie prawidłowe, oczywiście?
Kolego, czy masz na pewno zapewnione chłodzenie silnika. Czy założyłeś dokładnie osłony cylindra i głowicy, może nie założyłeś "wentylatora" na kole magnesowym. Objawy uszkodzenie takie, jakby silnik nie miał smarowania lub chłodzenia (chyba, że nabyłeś części o marnej jakości). Myślę, że po remoncie nie "katujesz" silnika.
Jak dymi ale trochę to brak paliwa ale jak mocno dymi to może być problem ze smarowaniem silnika i zwyczajnie się gdzieś zaciera (obracająca panewka poniekąd o tym świadczy).
A co ten towot zmieni? Zdrap syfy na powierzchni delikatnie, sprawdź ile wystaje tuleja, jak jest ok poskładać, rozgrzać silnik porządnie i dokręcić jeszcze raz. Uszczelki pod głowice niczym się przed założeniem nie smaruje.
:D Co się mogło stać?? Zarrznąłeś silnik jadąc bez obiegu wody i smarowania. A auto to Cinqecento 700 albo Star 200...
Zawsze jest taka szansa- nadmierne powerowanie, albo zamulanie, słabe chłodzenie i smarowanie.
To nie jedyny przypadek odnośnie 60-ki gdzie po remoncie ciśnienie jest trochę wyższe niż podaje instrukcja. W tym silniku klawiatura jest smarowana olejem płynącym swobodnie a nie pod ciśnieniem, pod ciśnieniem jest smarowany wałek rozrządu i wszystkie panewki wału. Pomijam fakt że kolega podał ciśnienie przy 2500 obr/min gdzie ten silnik powinien...
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
Jeżeli 2gi raz obróciło panewki wygląda na zły montaż podzespołów ewentualnie źle dobrane części, ewentualnie obróbka podzespołów została źle wykonana Głównym powodem obrócenia panewek jest małe lub zupełny brak ciśnienia oleju w silniku ale w tedy to zazwyczaj leci góra silnika najpierw Pompa oleju do sprawdzenia i kanały olejowe przy tak kosztownej...
Witam wszystkich serdecznie, mam mały problem - traktor JUMZ po kapitalnym remoncie, po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie idzie aż do 6 atmosfer, a jak się trochę nagrzeje spada do 4, jak zmniejszyć ciśnienie smarowania? Pozdrawiam
Czynników zatarcia popychaczy może być wiele. Słaby olej, za rzadko wynieniany, opiłki, w rozrzedzeniu bym się nie doszukiwał. Miałem jeden przypadek w T5 gdzie przebieg 115tys i się posypały popychacze. Reszta przy okazji jakiś remontów czy poważnych uszkodzeń mechanicznych układu korbowego głowicy czy smarowania. Samo z siebie nie psuje się zbyt często....
Źle złożona dławica (brak pierścienia, odwrotnie założona) Czyli bingo Jedynie co zauważyłem to odwrotnie założona podkładka dystansowa z tym pierścieniem. Ja ją miałem założoną odwrotnie niż na poniższej ilustracji. Czy to jest ten błąd, że nie ma takiego smarowania ?
A przed remontem miał ciśnienie? Z jakiego powodu był remontowany? Jak i czym mierzone było ciśnienie?
OK silnik chodzi ale pojawił się nowy problem. Coś w niem zaczęło pukać jakby zawory. Sprawdziłem luz jest Ok. Podłączyłem kontrolkę do czujnika oleju i ciągle świeci przy dodaniu gazu też. Olej oczywiście jest. Co to może być. Raczej jakby nie miał smarowania to już by się zatarł
Co mam zrobić? Remont albo wymianę silnika, zapewne wał i panewki nie przetrwały jazdy 1,5km "na sucho"
Mam pytanie do fachowców. Smarowanie silnika w silniku Mazdy fr7j 143 km. Po remoncie chodził na dotarciu jakiś czas, ale hamulec nagle zniknął. Jest bardzo twardy. Doszedłem, że jest problem ze smarowaniem na pompę vacum. Którędy idzie smarowanie na pompę? Sprawdziłem ciśnienie oleju i jest ponad 5,5 bara na jałowym i rośnie z obrotami. To jest za...
Remont ma na celu powrót do specyfikacji z fabryki. Gęstszy olej może pomoże na tłoki ale na inne elementy szczególnie te smarowane przez cienkie kanały zaszkodzi. Jak chcesz dbać to zmieniaj olej co 10 000 km. Ten silnik nie lubi bardzo ostrej jazdy na zimnym.
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
Takie wspomagacze rozruchu stosuje się ale do sprawnych akumulatorów przy silnikach po remoncie. Pierwsze słyszę o takich metodach. Zawsze smarowałem panewki olejem, pompę olejową też napełniałem na stole i później montaż. Po odpaleniu silnika ciśnienie uzyskiwał po 2 sekundach, a do tego czasu starczyło smarowanie z oleju dodanego przy montażu. Co...
Miałem specjalny krążek do wciskania i wyciskania tuleji a jak mogło pierścienie zakleszczyc jest to nie możliwe od kupienia tego silnika takie było ciśnienie słabo odpalał i był 2 razy zatarty ktoś go naprawiał i od tamtej pory są takie problemy Sprawdź koniecznie ciśnienie smarowania oraz stan natrysku na denka tłoków.
Ale skąd , przy remoncie panewki się smaruje tak samo jak pompe oleju i panewki wałków. Na sucho długo nie pochodzi.
Witam, widzę że od paru lat nurtujący temat na różnych forach się przewija. Ja osobiście od 2009 r. stosuje Mixol po remoncie pompy w Opel Vectra B z silnikiem 101 kM, a od dwóch lat w VW Passat 6B na pompo wtryskiwaczach - LIQUI MOLY 1052. Efekt jak zwykle ten sam i to nie osobista sugestia tylko wręcz spostrzeżenia moich znajomych z niedowierzaniem...
Mechanicznie - o ile wał nie ociera bokiem o kartery - to nic złego nie powinno się dziać. Odrzutnik oleju blokuje smarowanie łożyska. Z perspektywy czasu, łożysko od strony sprzęgła zużyje się szybciej niż łożysko po stronie zapłonu. Moim zdaniem jeśli nie masz ochoty ponownie rozpoławiać silnika, to zostaw tak jak jest. Przy następnym remoncie (wymianie...
Miałem kiedyś Fiata Brava 1.4. W tym silniku jest wada konstrukcyjna układu smarowania i strasznie leci wałek rozrządu.Objawiało się to właśnie stukaniem . Wałek wytrzymywał 20-30 tys. Ja wymieniałem go trzy razy.
Sam napisałeś wyżej ze stary wał się zatarł czyli już wtedy nie miał smarowania co objawia się świecącą kontrolką. Po odpaleniu nie chodził idealnie bo nie miał smarowania. Ja przy takim remoncie kręcę silnikiem ręcznie aż poda mi olej do samej klawiatury wtedy wiem że mogę odpalić silnik bez problemów. Jeśli jest inaczej szukam przyczyny. Nie możesz...
Jak jakie szklanki? Normalne , te co po krzywkach ganiają. Już widziałem jak niechluje do nich syfu nawalili jak czyścili blok pod uszczelkę i na tym syfie oparły się popychacze. Silnik pochodził chwilkę, brud wygniotło i luz zrobił się na 3 mm i zdziwienie. Jeszcze w 60-ce, smarowanie klawiatury poszło papa. W każdym razie rozrządu nie przestawisz...
Turbiny bez smarowania ktoś nie wkręcił w obroty, jak odpalali silnik po remoncie? Ostatnio taki właśnie przypadek miałem. Na wolnych niebieski dymek i smród spalin rozchodzący się w promieniu 100m.
Docieranie na ostro to dobra metoda, ale tradycyjnie można wlać olej fabrycznie zalecany i uruchomić silnik na 15 minut spuścić olej i wlać ponownie na luzie niech pochodzi jakiś czas kontrolując temperaturę. Wtedy ponownie spuścić olej i wlać olej i wymienić filtr olejowy. Spokojnie pojeździć na dłuższej trasie bez przeciążeń zmieniając zakres pracy...
sprawdz panewki na wale może jedna nie mieć smarowania. ciągnik zgaśnie 2 obroty idzie ciężko a puziniej jak ręko odioł do następnego razu.
Ani jedna z zębatek rozrządy nie ma wpływu na smarowanie silnika. Miska w dół, sprężone powietrze w układ i szukaj największego przedmuchu musi gdzieś być. Możliwe że wałek rozrządu lub wał główny. Coś jest skopane.
Koło pośrednie rozrządu jest smarowane pod ciśnieniem . Wytarte koło i czop powoduje że spada tu ciśnienie oleju.
Przyczyny mogą być dwie: 1. Złe odprowadzanie ciepła - jak pisał mihhaou997 odpowietrz układ chłodzenia. Ile masz oleju? Jakie jest ciśnienie oleju? W normie? Może pompa oleju coś nie podłączona albo źle podłączona. Olej nie tylko smaruje ale też odprowadza ciepło. 2. Za dużo ciepła się generuje - mechanik źle spasował pierścienie (są ciut za duże)...
Ja dodam od siebie ciekawostkę bo właśnie dziś robiłem rozruch sprężarki hs21 po kapitalnym remoncie na silniku 1f 2.2KW 1400obr/min i powiem wam, że silnik nie mógł się rozpędzić, ledwie co obracał wałem co nie umożliwiało nawet stworzenia przez pompę ciśnienia smarowania. Postanowiłem więc zdjąć głowicę i wtedy spróbować, sprężarka ruszyła ale na...
Nie wiem dlaczego tak to sobie wymyślili, pewnie wynika to z większych dokładności wykonania niż np. naszych Ursusów i dlatego założyli takie uproszczone docieranie. Inna technologia ulepszania żelastwa - u nas do końca królowało chyba utwardzanie przez hartowanie, pomimo istniejących znacznie lepszych metod, ale za to "dewizowych" i co najważniejsze...
ale czemu miały by tłoki wystawać? na poprzednim wale co pękł był robiony pierwszy szlif i po pęknięciu nie było odbić na tłokach. wał używany z innego własnego ciągnika ale dopasowywał gościu i wyszedł drugi szlif mówił co już z tym długi czas robi wiec ja przyrządów w domu nie mam i niejednemu robił już i wszystko było ok wiec sprawdzać teraz to rozbiórka...
NIe to napewno nie to ladowalem akumulator odlaczylem go od klem po kilku godz podlaczylem i nadal to samo hebla nie mam Jednak proponuje zobaczyć poziom elektrolitu w akumulatorze (jeśli akumulator posiada taką opcję). Może zajrzyj też do rozrusznika (stan wirnika, tulejek, szczotek). Nie zaszkodzi zmierzyć manometrem ciśnienie oleju w układzie smarowania...
Witam! Myślę ze tu nie chodzi o smarowanie łożysk, wcześniej zastanawiałem się nad pasowaniem, może niewłaściwie dobrane, może problem jest z prądami łożyskowymi? lub stojanem (klatką).
Plastikowe atrapy płytek ceramicznych też klejono butaprenem. A kto pamięta hit z lat '60 czyli posmarowane butaprenem gałązki oblepione kulkami ze styropianu? Zwykle stały na telewizorze. 😄 Wracając do Hermetyka. Sąsiad miał czeskiego Velorexa, którego ciągle remontował. Jak składał silnik to jedną część smarował hermetykiem i kładł cienki karton,...
ja bym postawił na zawór w układzie smarowania ten co jak jest za duże ciśnienie to się otwiera a jak za małe to zamyka. silnik ma za mały przebieg żeby radzić koledze remont ewentualnie filtr oleju może być zły(ma to związek z przepływem oleju czy coś:?:)
Ostatnio kupiłem Seata Vario Cordobe 1.4 16v był zrobiony kapitalny remont silnika, ponieważ silnik się zatarł (brak smarowania). Teraz po odpaleniu silnika zapala się CHECK i silnik nie równo chodzi. Podłączany był komputer i kasowany błąd a i tak się po kolejnym odpalaniu zapala. Czy klin koła rozrządu ma może jakiś wpływ na tą nie równą prace silnika?...
Helmud7543 Orientujesz się jakie powinno być ciśnienie oleju na zimnym motorze i na ciepłym? Niestety, wartości nie znam. Ale możesz przyjąć świeci po odpaleniu dłużej niż sekundę (poza opisanym wcześniej nie odpalaniem przez miesiąc czy mrozem rzędu - 30°C) na zimnym silniku to problem z układem smarowania. Jeśli zaś zapala się na rozgrzanym silniku...
W Golfach jest to tak powiązane, że musi być określone ciśnienie przy określonych obrotach. Po tym co Kolega napisał pozostają usterki układu smarowania - od zagniecionej do smoka miski - po wymagany remont silnika.
Witam. Silniki 1,8 miały troszke lepsze smarowanie, inaczej rozegrane kanały olejowe i tak dalej. Osobiscie skłaniałbym sie ku remontu, jesli wyremontujesz to przynajmniej wiesz co masz, a kupic to nigdy nie wiesz co kupisz, no chyba, ze kupisz w dobrej cenie to można ryzykować.
Witam panowie. Mam pewien problem,mianowicie zrobiłem remont silnika c-328.Wstawiłem wał od c-330,korbowody od c-330 wraz z panewkami i panewki martwe od c-328,wymieniłem również pompe olejową(myslałem ze przyczyne remontu,poniewaz przed remontem ścieły sie zamki na panewkach na wale z braku smarowania). Złozyłem wszystko,podłączyłem manometr a tu wyskoczyło...
Spotkałem zamontowane fabrycznie w całej masie skrzyń biegów w różnych samochodach łożyska 2rs i nic im się nie działo Ja widziałem i były to łożyska które się rozsypały. W ETZ 250 wymyślono taki patent z zakrywaniem łożysk przed smarowaniem mieszankowym i to dziwne że jeździło to od remontu do remontu. W Simsonie zrobiono podobny patent, ale tylko...
To nie silnik jest winny tylko zużyty pas bieżni, który to powodując coraz większe opory mechaniczne doprowadza do przegrzania silnika. Remont silnika lub nawet wymiana na nowy nic nie zmieni - dalej będzie się tak samo grzał, aż w końcu się spali. Oczywiście zakładam, że pas był regularnie smarowany.
Też o tym pomyślałem i w wolnej chwili dokupię trójnik i będzie smarowanie ;) Ogólnie doszliśmy do wniosku, że mogła obrócić się tulejka na wałku rozrządu i przez to nie smaruje klawiatury. Narazie wózek pracuje bez smarowania, od czasu do czasu zdejmowana jest pokrywa i ręcznie się polewa olejem. Jak się coś zatrze to silnik do rozbiórki i kapitalny...
No niestety, układ pracuje 1,5m pod poziomem piwnicy. Rok produkcji 1989, lata robią swoje, ale pompa ma smarowane łożyska i miała wymieniane dławiki i sznur uszczelniający. Była też remontowana, ale czas i wilgotność w tym miejscu robią swoje. Technicznie jest sprawna. Małymi kroczkami, najpierw część elektryczna. To mogę szybko naprawić. Demontaż...
Jakby głowica była krzywa to przy długiej pęka wałek rozrzadu. Olej widać marnej jakości. Zawory nie są jednakowo wypalone. Mogło ciągnąć i olej i wodę z odmy ale to by nie zablokowało silnika. Jeszcze zdjęcia panewek są potrzebne, po wytarciu będzie wiadomo jakie były obciążenia i smarowanie na poszczególnych cylindrach. W jakim stanie jest środkowa...
Witam wreszcie wolna chwila , sprawa dymienia chyba się wyjaśni , otóż okazało się że turbina która poprzedniemu właścicielowi nie sprawiała problemu , po remoncie silnika zaczęła puszczać olej = wzrost ciśnienia w układzie smarowania i wyrzuca do układu wydechowego . Wybierając model auta z 2005r wtryski dały się zakodować bez problemu , korekcje wtrysków...
Bardzo to ciekawe co piszesz opiłki mogą być z uwagi że wcześniej był popękany pieścień olejowy, jenak nie jestem pewien czy stąd. Silnik po remoncie i zostały w nim opiłki lub tez mogły zostać... Dobrze ze chirurgiem nie jesteś.
Miałem podobny problem z silnikiem taki jak Twój. W moim przypadku zawinił przerywacz, a dokładniej jego zbyt obfite smarowanie. Po przemyciu acetonem i delikatnym podszlifowaniu styków problem zniknął. Może taki zabieg i Twojej WSK pomoże.
Ja u swojego ojca robiłem remont silnika jakiś czas temu, zalałem mobilem 15W40 i nie ma żadnych problemów ani ze smarowaniem ani z nagarami. silniczek czyściutki w środku jak nowy. A co do przepłukiwania ropą to macie szczęścia wiele i systematycznie niszczą się panewki jak kolega mczapski pisze. Osobiście nie polecam.
| Pomógł mi? Czasami tam vacum nie jest doszczelniana olejem? Np. w Maździe jest tak że gdy przypcha się magistrala oleju to jest brak dosyczelniania vacum a tym samy jej sprawność jest 50% lub mniej i też wtedy jest brak hamulców Moze to i cos tym olejem rzeczywiscie jest jakis problem, po ostanim remoncie silnika... Po odpaleniu przez dwie sekundy...
Według mnie odrzutnik jest po to aby zapobiegać "chlapaniu" olejem na simmering od strony łożyska więc nie rozumiem dlaczego go usuwać? Łożysko jest smarowane olejem ze skrzyni korbowej. Lepszej jakości uszczelniacz jak najbardziej ale odrzutnik zostawiłbym i tyle.
Nie chcę być złym prorokiem, ale przerabiałem to u siebie w Audi, przez pomyłkę właśnie wlałem olej syntetyczny zamias mineralnego. Duzo nie jeździłem, ale gdy się zorientowałem ze jest coś nie tak, a zaczęło się od zapalania kontroli smarowania zrobiłem jakieś 50 km. Wymieniłem z powrotem na mineralny ale to już mi nic nie pomogło, skończyło się na...
mam silnik po remoncie panewki nowa pompa olejow filtry no wszystko wymienilem. mam inna głowice bo stara się zatarła za małe smarowanie było i pompe wymieniłem...... czujnik cisnienia oleju tez nowy a teraz jade i pali i gasni cisnienie oleju.... zero błedów na komputerze Dodano po 14 mam silnik po remoncie panewki nowa pompa olejow filtry no wszystko...
Kolego w tych warunkach które opisałeś to tą kontrolką należy się mocno przejąć. Podejrzewam, że po tych 50km jakbyś sprawdził poziom oleju to będzie na końcu bagnetu. Albo masz potężne przedmuchy na pierścieniach tłokowych do miski olejowej (sprawdzić kompresję), albo zatkana odma i przez to olej wyciska przez korek, albo nieszczelna uszczelka pod...
Witam 1 sprawa to jakim olejem jest zalany teraz?? Jeżeli mineralnym to raczej bym odradzał ponieważ oleje syntetyczne i półsynetyczne mają właściwości czyszczące wiec po wlaniu oleju półsyntetyku do silnika który był zalany mineralnym mogło by spowodowac że np. stracił byś cisnienie w układzie smarowania chyba że bedziesz wymieniać wszystko na nowe....
Witam Od pewnego czasu mam problem z ciśnieniem smarowania (skacze), na wolnych obrotach spada poniżej 1 atm (nawet przy zimnym silniku), a po dodaniu gazu rośnie do 4. Silnik przeszedł remont: wał polerowany (nie było potrzeby szlifować), nowe panewki, regeneracja wałka rozrządu i wyważającego, nowe koła pośrednie i sworznie, nowy filtr oleju i zawór...
Silnik już ma większą moc poprzez modyfikacje mechaniczne zrobione przy remoncie między innymi (zmiana tej skrzyni biegów na 8 biegową) wraz z skróceniem pierwszych biegów (do 3) 1. Kapitalny remont 2. Zmiana wałka rozrządu 3. Modyfikacje układu dolotowego 4. Zmiana kolektorów wydechowych 5. Modyfikacje układu wydechowego (między innymi pełen przelot)...
też stosuję Reinzosil i bardzo go chwalę bo nigdy nie cieknie. smaruję zawsze paluchem na całej przylegającej powierzchni to na obu stronach, oczywiście dość cienką warstwę, chyba że to miska oleju to grubą warstwę :) uszczelki wszelkie też nim smaruję (oprócz UPG oczywiście) bo wielokrotnie nowe uszczelki gumowe i korkowe ciekły a jak się posmaruje...
"Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ." To jest coś w rodzaju honowania. Po szlifowaniu cylinder jest gładki jak pupa niemowlęcia ale wtedy ....najłatwiej się zatrze bo film olejowy praktycznie nie powstaje . Honowanie to zrobienie mikrorys specjalnymi "pilniczkami" żeby film olejowy utrzymywał się na ściankach cylindra i było smarowanie....
Witam, ostatnio mój traktor zamroziłem po czym razwalilo blok. Kupiłem drugi lok używany i ciagnik przeszedł kapitalny remont. Pochodził może że dwa miesiące i w chlodnicy zaczął zbierać się szlam . Myślałem że się silnik czyści po remoncie jednak to nie ustepowało. Zaprowadzilem ciagnik do mechanika i okazuje się że po zdjęciu głowicy i dmuchajac w...
Osiowanie bloku raczej nie potrzebne, jeśli jest próg na tulei a nie chcesz rozbierać to wymień zestawy, ja daję Mahle, korby daj do regeneracji razem z zestawami żeby dopasowali tulejki do sworzni przy czym niech nie zamieniają sworzni w tłokach, uszczelnienie na simering i tu kup jakiś corteco czy reinz żeby za 3 miesiące nie ciekło. Wał szlif i oczywiście...
Wytarte krzywki - brak smarowania silnika / brudne kanały olejowe/. Właściwie smarowany silnik /600/ może przejechać bez remontu 300 tys km i jeszcze jeździ. Co prawda jeden pierwszych - włoskich /rocznik 1976/.
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s i przyłapie wał, są już ryski, degraduje się układ...
A tam w ogóle jest jakiś zawór regulujący ciśnienie? A możesz mi wskazać jaki kolwiek silnik spalinowy z wymuszonym, ciśnieniowym układem smarowania który nie ma zaworu? A bieg jałowy dla tego silnika to nie jest pyrkanie. Tylko 950-1000obr/min. A jak jest w ładowarce i ciągnie pompę to już 1100obr/min. A minimalne ciśnienie dla tego silnika to właśnie...
Kolego, łożyska/remont silnika powinno się wykonywać wg zaleceń producenta (czas pracy w tys. godz.) + okresowe smarowanie (jeśli jest możliwość i też wg zaleceń)Żadne dodatkowe pomiary nie będą ci wtedy potrzebne (zdarzają się nieprzewidziane usterki) Pracujące silniki 24h/dobę 365dni/rok, to przecież żaden wyczyn.Starzy fachowcy szukali wody za pomocą...
Podpięty Inny. Kupiłem nowy kompletny z przewodem za 160zl. Sprawdzałem w Zetorze jeden i drugi i wskazuje dobrze. Odłączyłem też na chwilę przewód zasilający smarowanie do głowicy i wałka rozrządu. Jest to samo . Jak odłączyłem przewód od zegara i zatkalem palcem otwór w bloku od ciśnienia oleju i kręciłem rozrusznikiem to wyczułem ciśnienie które...
OK dzięki panowie więcej nie będę tego ciągnął bo to jest bez sęsu byka kartoflem nie napase a co do pracy z HDS jak jezdziłem kiedyś cztero cylindrowym 912 to miałem wałek na 540 obr włączony wtedy silnik pracował na ok 1500 obr i było ok jeszcze poruszę taki temat z innej beczki mam poczciwe 4011 zabytek ale utrzymany i zrobiłem mu kapitalny remont...
Powiem Ci, że te uszczelki które teraz można kupić nie nadają się kompletnie do niczego. W tych oryginalnych dawali azbest, a w tych które teraz można kupić nie ma go co sprawia że taka uszczelka to praktycznie kawałek cieniutkiej tekturki.. Gdzie się da warto posmarować ją silikonem.. Po co silikony i hermetyki tylko potem wszystko w środku tym zaje**ne....
To prawdopodobnie masz uszkodzona pompkę dozownika i silnik chodził bez smarowania, od sprawdzenia tego należy zacząć jakiekolwiek remonty tego silnika.
Nie bądź taki hop siup bo np, na mobilu się zraziłem, a na castrolu mało jeździłem by coś powiedzieć, nigdy nie miałem wsk. Ja mam yz250, a co :D i też śmigam na oleju stihl i razem z przekładniowym ze skrzyni silnik się smaruje :D aż nadto, ale mało jeżdżę, a na castrola oczywiście przejdę jak zrobię remont, ale jakoś się na razie nie zanosi bo brak...
To jest normalny silnik czterosuwowy, tylko smarowany mieszanką, posiada dwa zawory, ssący i wydechowy. Ja miałem na musli dwu-suwa tylko z zaworem (zaworami) wydechowym. Tak na marginesie, odchodzimy od głównego problemu.
Wczraj zacząłem remont silnika s 18 który zresztą niedawno nabyłem i po zdemontowaniu obudowy zaworów zdziwił mnie brak przewodu który doprowadza olej do smarowania klawiatury. Nie wiem jak długo pracował bez tego przewodu jednak dżwigenki zaworów nie są zatarte. Po zdemontowaniu głowicy i tłoka próbowałem ustalić z którego miejsca jest doprowadzany...
Bardziej półksiężyce po bokach luzy boczne mi chodziło. Koło zamachowe ma luzy od bloku silnika i do bloku silnika pchając... Wyczuwa się zużycie i tak się nie da jeździć w esioku papaju... Bo wybije bardziej... Panewki oporowe ciekawe. Na mosiądzu jest plus smarowanie? Będę musiał rozebrać na części co do śruby i konserwacja remont piaskowanie czyścić...
Wiele osób zatarło silnik nie z powodu braku smarowania ale niskiego poziomu oleju. Jak jest go mało szybciej się nagrzewa, a przegrzany traci właściwości smarne. Czerwona kontrolka nie zaświeci się wcale lub jak się zaświeci to i tak już będą spore uszkodzenia (na krótkich odcinkach zwykle ratuje bo olej się skończy zanim się przegrzeje, na trasie...
Uszczelka pod głowicą uszkodzona. Sprawdź jej grubość zamów i wymień. Widać na zewnątrz. Można też zmierzyć po demontażu. Nie poprawnie zrobiony remont. Nawet nie pytam skąd wiedzą, bo widzę braki i to totalne, dla tego silnika. To typowa przypadłość tych silników. Miałem przypadek, że zrobiony generalny remont silnika a nie ma ciśnienia oleju. Moja...
Robisz może remont dołu silnika? Myślałem nad tym aby pozbyć się drugiego dolnego pierścienia zgarniającego. Nie chodzi o to, że z jednej strony doszczelniam silnik, a z drugiej go rozszczelniam. Już dawno temu zrezygnowano z dwóch pierścieni „olejowych” w silniku Diesla. Chodzi o to, że zgarnianie oleju na dole tłoka skutkuje ograniczonym...
wiec wiatrak raczej nie a tykanie slychac z okolicy glowicy,co do cyfer na tlokach to zostaly wlasnie tak zamątowane jak napisales,niewiem czy to ma jakis wplyw na stuki ale kiedys prubowalem zmiejszyc rospraszanie sie mieszanki w gazniku i skierowac ją tak aby nie napotykala na przeszkody,wypolerowalem srubki od przepustnicy i troche zmienilem w srodku...
Golf 90 ma rację. Dwusuwa smarowanego mieszankowo nie należy docierać przy hamowaniu silnikiem. Siły tarcia duże, smarowanie żadne. Ja dwusuwy chłodzone powietrzem (simson, mz etz) docierałem tak: - montaż zespołu tłok-cylinder dość obficie na olej - mieszanka 1:30 - po pierwszym odpaleniu i lekkim nagrzaniu na postoju krótkie przejazdy (kilkaset m)...
Weź popraw te wpisy bo nie idzie się połapać co ty tu napisałeś :/ . To że ustawiałeś rozrząd to jedno, ale czy go ustawiłeś dobrze? Jak masz rysy "pionowe", to masz od razu do wymiany cylinder, tłok, pierścienie i zapewne głowicę. Czy się opłaca naprawiać? A reszta w jakim stanie? To że kopka się lekko obraca niewiele mówi. Pytanie czy korbowód jest...
Witam, nie wiem czy odpowiedni dzial, posiadam forda cougara, przeszedł generalny remont silnika i co za tym idzie rozszczelniłem mu układ klimatyzacji, i tutaj moje pytanie czy olej do obiegu dodaje się razem z czynnikiem tak jak ma to miejsce w stacjonarnych klimatyzatorach? ile trzeba go tam wlać? oraz czy może być to olej taki jak do agregatów w...
Oleju nalałem 1,8l (to jest tyle, że gdy tłok jest w górnym położeniu górna panewka na korbowodzie jest jeszcze cała zanurzona w oleju), No co ty... Przecież to będzie rzygać olejem nawet po kapitalnym remoncie przy takiej jego ilości... Dlatego, że sprężarka jest smarowana rozbryzgowo a nie ciśnieniowo jak w silniku, poza tym zwiększone obroty nie...
Witam Mam taki problem z silnikiem 2,2 16V. Wydmuchało UPG. Silnik raczej mocno przegrzany. Zrobiona płaszczyzna 0,350mm i osiowanie wałków. Po złożeniu silnik pali, pracuje równo nic się nie dzieje, chodził prawie godzinę na wolnych i wszystko normalnie lecz po dodaniu gazu powyżej 3000obr zapala się kontrolka oleju (czerwona). Ciśnienie zmierzone...
Sprawę chyba wyjaśniłem. Po zapoznaniu sie z podobnymi tematami na tym forum doszedłem do wniosku że będzie to chyba potencjometr przepustnicy. Wyjąłem to coś postukałem popukałem i autko już lepiej działa. Zastanawiam sie tylko czy można to rozebrać bo wygląda na jednorazówkę ewentualnie czy można wykonać mały otworek i potraktować to środkiem do smarowania...
Cześć! Raczej nie powinno być problemu choć niech sie wypowie ktoś kto to robił. Powiem tak że wymiana silnika pewnie wyjdzie te same pieniążki co remont m40 Skoro panewka się obruciła i jeżdziłeś z tym to wał masz do szlifu no i mówisz że smarowanie wałka rozrządu było zatkane to napewno też długo nie pochodzi.W M43 masz zapłon inny, niema kopułki...
Renault Trafic 2.0 dCi 2008 rok, 114 KM, silnik M9R. Kupiłem używany silnik i teraz przeprowadzam jego remont. Chciałbym się dowiedzieć, jak prawidłowo zamontować tłoki. Czy strzałki na tłokach powinny być skierowane w stronę rozrządu czy w drugą stronę? Dodatkowo, jak powinien być zamontowany korbowód do tłoka, ponieważ jest tam otwór do smarowania...
smarowania silnika zatrzymanie silnika remoncie docieranie silnika remoncie
uszkodzony włącznik laptop samsung phison firmware ps2251 arduino przycisk funkcji
Lodówka Samsung włącza się i wyłącza, piszczy - co robić? STX PA-650-8-FR-A - Specyfikacja i Zastosowanie