Ma ktoś może pomysł, lub zna dobre środki na czyszczenie bloku silnika?Czeka mnie remont poloneza i jak widze ten olej na silniku to aż mi sie nie dobrze robi.Trzeba to jakoś w końcu usunąć. Za porady z góry dzięki
a jeśli można wiedzieć jaki jest tytuł tej książki?. Na chwile obecna posiadam książke napraw dostęoną w księgarniach ale to nie jest to co potrzebuje. Nie ma w niej dokładnej budowy silnika, momentów dokręcania śrub itp. Jest w niej natomiast kupa śmieci typu jak zminic klocki czy też płyn w układzie chłodzenia i to wszystko jest na dodatek niedokładnie...
Przestań pieprzyć, bo silnik Wankla jest i co? I nic, dla producenta kapitalny remont silnika takiego co 60 tys. km to normalna rzecz. Cofamy się do czasów Poloneza i dużego Fiata z trwałością. 3.1.5-3.1.7 Rozpowszechnianie treści sprzecznych z zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami. 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych...
Kupiłem poldka okazało się że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą. Mam na oku inny silnik z przebiegiem 70000km.Czy ktoś doradzi co robić remont starego i cena kupna silnika są podobne.
Ja przy remoncie kapitalnym silnika do Poloneza 1500 zakładałem pierścienie z Prima Łódz ponieważ mam tego producenta w swoim miejscu zamieszkania a wiem że swego czasu Prima robiła pierścienia nawet dla Steyer Austria
Silnik na złom/ do remontu. Prawdopodobnie pierścienie popękały.
zapomnialem dodac mam silnik 1800 z fiata 132 zrobiony na abimexie ale to niema znaczenia . remont silnika i glowicy zrobilem szlifierz na warsztacie ustawil zawory. ten silnik w polonezie juz jezdzi od 3l a problem jest od pol roku z tym ze nasila sie coraz bardziej.
Wiatm Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem poloneza :D autko ma przebieg 200tys. mam pytanie jaki remont na starcie byście zrobili (mam na myśli silnik) oraz ewentualny koszt tych napraw. dzięki Pozdrawiam
przy kazdej rozbiorce silnika i takim remoncie to przydalo by mu sie wymienic uszczelniacze zaworow jestem pewny na 100% tak samo mialem w polonezie
Panie Zbigniewie świece były wymieniane przed remontem silnika na nowe specjalne do gazu założono.
nie koniecznie musza sie grzac, moze ci samochod przyhamowywac przy ruszaniu/rozpedzaniu (jak przysiada samochod) a podczas jazy ze stala predkoscia lub zwalnianiu (hamujac silnikiem) juz nie... wiec: ruszasz -to sie grzeja, jedziesz -wtedy juz nie i nawet lekko przestygna, jak zahamujesz -wyjdziesz i stwierdzisz ze wszystkie kola sa tej samej temp....
do hydruliki nie zalewa się silnika mineralnym olejem minimum półsyntetyk wiem z praktyki ,kilka remontów silnika już robiłem po takich olejach
Witaj ponownie nie kupuj naj tańszego bo co sie okaże remont silnika wyniesie cie co 2 maluchy w dobrym stanie !!! A z polonezem to musiałbyś skrócic wał napędowy
Witaj! Skoro masz problem z linką gazu to bym się zastanowił o remoncie silnika. Przy tym pomiarze mogą być pierścienie - gładź w cylindrach - zawory. Przy wykręconych świecach kamerką można zobaczyć w środku cylindrów. Najprościej wyjąć głowicę i będziesz widział jak wyglądają cylindry no i zawory. Pozdrawiam Miro.Nasz
Nigdy tego nie robilem mam identyczny silnik w trucku ale poszukaj na www.fso.inds.pl tam znajdziesz chyba wszystko na temat poloneza.
Jeśli masz wypolerowane kanały dolotowe w kolektorze to tak właśnie może się zachowywać silnik (ale nie musi) w niskiej temperaturze. Na ściankach kolektora skrapla się woda.
Praktycznie można wyznaczyć cztery zasadnicze drogi ubytku oleju z silnika samochodowego. 1. Ubytki poziomu oleju spowodowane nieszczelnościami pomiędzy gładzią cylindra, a tłokiem z pierścieniami. OBJAWY: a) Obserwuje się obniżone w stosunku do nominalnego wartości mierzonego ciśnienia spężania, które zdecydowanie rośną po "próbie olejowej". b) Wyraźny...
Filtr stożkowy sobie daruj, wydech - pewnie że możesz wymienić, zwłaszcza jak jest przerdzewiały ;) Chip tuning wolnossącego silnika sobie daruj, turbina - czemu nie, ale koszt tej modyfikacji przewyższy wartość samochodu, no i pewnie do 100kkm byś po takiej modyfikacji nie dojeździł. Poza tym zwiększenie mocy pociąga za sobą konieczność zmian w zawieszeniu...
mój poldek "umarł" w wieku 16 lat ( zajechałem głowicę) ale śmigał bez remontów jeżdżony był praktycznie codziennie problem z pol.gaxnikami to obrabianie się śrubki do regulacji obrotów przez co lubia sie rozregulowywać :)
Nie chce mi się z Tobą gadać No i to by było na tyle.... Na przyszłość sugeruję poczytać więcej, zanim się zacznie dyskusję. Ja kilkanaście - kilkadziesiąt kompletnych remontów tych silników zrobiłem. Nawet z modyfikacjami, typu tłoki z Poloneza, pompa oleju z Poloneza czy wałki rozrządu z cechą "W". Nawet pewnie nie wiesz co to było.
Jestes jego pierwszym wlascicielem bo jesli nie to nie wierz w to ze silnik w oplu wytrzymal tylko ponad 100 tys km i trzeba bylo remont robic - polonez to czy co. Jesli nie jestes jedynym wlascicielem to mysle ze autko ma duzo wiecej przejechane - mysle ze taki silnik powinien przejechac ponad 400 tys km no chyba ze ktos go zatarl a to inna sprawa...
Mam 240 000 km bez remontu. Cały czas właśnie ma lotosie mineralnym. Hydraulika klepie, ale nie ma tragedii Szczerze mówie: jestem pod wrażeniem przebiegu twojego silnika. Mało jest takich rodzynków które tyle wytrzymują, chyba że non stop na długich odcinkach śmigały.
Jej usuniecie to też nie jest rozwiazanie. Jest to rozwiązanie i to najlepsze.Zadnych niewiadomych tam nie ma,wsztstko jest jasne i klarowne,zechciej tylko posłuchać rad,ew. rozważyć argumenty.W normalnych samochodach miski są przeważnie gołe od wewnatrz,nit tam się nie łuszczy ani nie koroduje.Blok ,wał i cylindry też pomalujesz żeby nie korodowały?...
Zacznij myśleć, tymczasem jesteś kolejnym wylewającym żale. Widzę, że kolega ma patent na nieomylność, a jego opinie są jak wyrocznia. Otóż po pierwsze nigdzie nie wylewam żalu, w żadnym miejscu. Po drugie: to nie jest tylko moja opinia, że małe, zdecydowanie wyżyłowane silniczki ze skomplikowanym osprzętem żyją krócej, niż chociażby te z lat dziewięćdziesiątych....
Kupujesz XUD9, w jak najstarszej odmianie z jakiegoś Citroena, skrzynię od Poloneza diesla można jeszcze bez problemu znaleźć i w ogłoszeniach, i na złomowiskach. Znacznie prościej będzie jednak wyszarpać kpl. powerpack z jakiegoś starego Mercedesa/VW LT - ze starego, tylnonapędowego "elteka" można wziąć skrzynię, silnik 1.6/1.9 z jakiegoś starego...
Dla poldolota wszystkie obroty są zawysokie . Wytrzymałość silnika to Max 100 000 km. Potem remont wszystko do wymiany. Walenie to tłoki latają na panewkach bo otwory są centrowanie na oko plus minus 4mm na boki masakra motodoktor i ognia radio na max i latac bokami dopuki chmura oleju z rury nie bedzie jak z trabanta ps. Tylny dyfer nie potrzebuje...
Po remoncie zaworów zdarza się że wypada popychacz hydrauliczny i wtedy ostro tłucze w silniku. Co może być powodem? (taki opis przedstawił mi teść przez telefon) :)
Każde auto za 2 tys to worek bez dna dlatego jest tani, co byś nie chciał zrobić np rdze czy remont silnika to przekracza to wartość auta Może nie każde, bo takie polonezy, fiaty 125/126 itp po prostu już są tyle warte i można je za tą cenę trafić w spoko stanie. A rdza, jak ktoś zakłada, że auto ma pojeździć tylko ze 2-3 lata to też nie jest wielki...
A tym bardziej, że w opisie aukcji pisali, że pompa jest nowa lub sprawdzana używana. Panewki też nowe i co nie nasmarowane podczas montażu? Trza rozebrać silnik i samemu nasmarować? Pisze też w aukcji - założyć filtr i zalać olejem. Równie dobrze przy remoncie mogli zalać magistralę olejem, jak to takie oczywiste, aby zabezpieczyć się przed tego typu...
Witam.Uklad zasilania jest taki:z pompy paliwa do gaznika,z gaznika nadmiar do baku.Musisz jeszcze pamietac o filtrze paliwa dostosowanego do elektrycznrj pompki,ktory wytrzymuje cisnienie panujace w ukladzie.A tak na marginesie,to szczerze powiem,ze nie spotkalem sie jeszcze z silnikiem gaznikowym z elektryczna pompka paliwa.Wszystkie Poldki ktore...
Witam. Mam C15 z silnikiem DW8. Silnik przeszedł remont: głowica, pierścionki i została wymieniona pompa wtryskowa z Lucasa na Boscha (z Poloneza). Silniczek chodzi tak jak powinien, tylko gdy zrobiło się ciepło, zaczął łapać temperaturę i zapala się kontrolka od temperatury, a wiatraki się nie włączają. Wiatrakami steruje komputer, który wcześniej...
Witam! Mam problem z silnikiem w poldku z gaźnikiem z 92 roku. Silnik nie dawno przeszedł kapitalny remont. Problem polega na tym, że po odpaleniu z zimnego pracuje bardzo nie równo, tak jak by jeden cylinder nie pracował, po rozgrzaniu pracuje już normalnie. Co może być tego przyczyną ? Dodam jeszcze, że kiedy było ciepło wszystko było dobrze, problemy...
Jest kilka przyczyn. Prawdopodobnie silnik ma już spory przebieg. Luz na panewkach jest już pewnie duży i pompa nie daje przez to odpowiedzniego ciśnienia. CO do pompy to też może być ale to raczej nie jest główną przyczyną, chyba że ktoś nie zmieniał oleju na czas. Spawdź też zawór ciśnieniowy. Jest on zamocowany w pompie olejowej. To jest taka sporra...
Wiem że działa na tej samej zasadzie tylko są następujące problemy: aparaty z regulatorami odśrodkowymi zazwyczaj kręcą się w przeciwną stronę.Do budowy oczywiście zastosuje części z różnych aparatów np odchudzone ciężarki z 126p zamontowane na odwrót , sprężyny chyba z poloneza. Silnik nawet po remoncie pod obciążeniem miał spalanie stukowe (nawet...
Jedyną sensowną poradą jaką Ci moge dać to taka żeby Twój znajomy rozebrał motor i przygotował sie na szlif cylindrów (poprostu remont silnika) Jezeli był pchany i nie chciał obrócić wałem to lepiej by było dać korbowody do sprawdzenia (równoległośćw osi łożysk i prostopadłość do osi korby) !!! Lepiej poprostu oddac motor do kapitalki !!! Szczerze nie...
Witam Witam, rzadko się udzielam ale w tym wypadku nie mogę się zgodzić!, pokaż mi chociaż Elringa w którym są podane momenty, takie rzeczy to raczej z serwisówek ewentualnie Autodaty, a 1000 km to nie mit chociażby polonezy 1.6 tak się dokręca, a golfa też jakiegoś robiłem ale raczej mk2 diesla, gdzie zalecane było dokręcanie po przebiegu... pozdr...
Polonez Caro 92-gaźnik po full remoncie silnika +głowica, nowy gaźnik ,przewody wys. nap. ,aparat zapłonowy ,świece PROBLEM1:zimny silnik -zapalam na ssaniu chodzi ok 3 sek i gaśnie i tak ze 4 razy ,póżniej jest ok z ciepłym nie ma problemu PROBLEM2: Pływa na wolnych obrotach w zakresie 1000-1500. Regulowałem wykręcając elektro- dyszę niebardzo pomaga....
silnik był po remoncie bo właściciel pierwszy był maniakiem na jego punkcie przez cały rok mnie molestował jak mnie spotkał gdzieś to mi sprawdzał poziom oleju i różne rzeczy w samochodzie
witam, koledzy nie wiem czy wiecie ale w latach 70 japończycy opracowali i wdrożyli do testów silnik ceramiczny, były to proszki metali z dodatkiem kwarcu i spiekli to pod ciśnieniem w matrycach , silnik pracował bez potrzeby chłodzenia i smarowania czynnikami zewnetrznymi wystarczł zwykły przepływ powietrza, podobna zasada choć w innym wymiarze jest...
Napewno odma leci do klapy zaworów fabrycznie w zależnosci od modelu i warunek nie z plastikową odmą ,a metalową z pojedyńczym wyjściem do góry /sprawdzałem/. Napewno te wyrzucanie oleju jest też zwiazane z temperatura silnika /wyrzuca przy dużej temperaturze / moim zdaniem tak powinno sie zrobic wąż odpowietrzający idzie do klapy zaworów przy korku...
Witam! Problem wygląda tak, że po nawet krótkiej jeździe świece są zasyfione. Jeżeli zgaszę silnik to mam problem z odpaleniem, chyba, że wyczyszczę świece to wtedy pali od razu. Zupełnie nie wiem dlaczego ma takie spalanie. To coś z zapłonem ? Jeżdżę tylko na benzynie. Silnik 6 tyś po remoncie. Poziom oleju prawidłowy, olej wymieniony około 100 km...
moze wirnik masz przypalony zrub remont rozrusznika i popraw masy na silnkiu Dodano po 1 aha sprawdz czy niemasz zwarcia w akumlatorze i gestosc elektrolitu pozdro
Nie wiem dlaczego koledzy piszą nie pal na gazie itd mój polonez prędzej odppalał na gazie na mrozie niż na paliwie.Fakt zużycie menbran w odparowniku jast dużo większe ale jeżeli zawodowiec który zakładał mi instalace mówi że na niej przejade ok250 tys km a mój poldek ma juz 100tys to czy remont sie opłaca.Zman z autopsji że w polonezach instalacje...
Witam, Dzięki za pomoc, z niecierpliwością czekam na szczegółowe rady, a teraz nadmienie tylko (bo coś nawiązujesz do silnika) że poldus miał remont silniczka (planowanie głowicy i takie tam jeszcze dziwne naprawy) w maju 2004 roku (po tym jak poszedł pasek rozrzadu), wymiane wtryskiwaczy, a ostatnio miał wymianę alternatora, więc mam nadzieje że to...
Witam. Dość dawno temu mój c330 przeszedł remont. Został założony alternator od żuka, - na masie, itd. Jakiś tydzień temu owy alternator od żuka uległ awarii. Mianowicie zatarły się łożyska. Jako że miałem 2 alternator, założyłem go. Wszystko podpiąłem tak jak na schemacie poniżej. Regulator jaki zastosowałem to regulator od Poloneza (taki by założony...
Mam Poloneza Caro Plus 1.6 GLI i przejechałem nim 156tys. km na gazie. Jak dotąd nie mam kłopotów z układem paliwowym. Stosuję się jednak do kilku zasad: 1. w zbiorniku musi być zawsze paliwo, 2. silnik musi osiągnąć swoje parametry i sam musi przejść na gaz, 3. filtr powietrza - wymiana co 10tys. km, 4. wymiana oleju co 10 tys. km, 5. wymiana świec...
Obrotomierz został wyregulowany jako pierwszy, do regulacji zastosowałem PR 100Ohm. Ze wskazników nie został jeszcze podłączony wskaznik temperatury poniewaz silnik jest w remoncie, ale instalacja cała prawie gotowa, do jej wyregulowania za pewne trzeba bedzie rowniez uzyc potencjometru poniewaz czujnik temperatury jest z poloneza i za pewne bedzie...
Witam! Mam problem z odpaleniem na zimnym, gdy ciepły pali bez zarzutu. Silnik po kapitalnym remoncie, nowa pompa paliwa, podłączałem do komputera PC poprzez interfejs wykonany samodzielnie na gniazdo ALDL z programem FSO monitor 3.4. Komputer w samochodzie z napisem "DELCO". Podczas testów program nie wykrył zadnych kodów błędów a parametry odczytywane...
wina serwa - nie trzyma jakiś uszczelniacz po stronie pedału (nie pamiętam już jak to jest zbudowane) miałem coś takiego w fiacie kwadracie - po dotknięciu pedału praktycznie sam leciał w dół i hamowanie się ostro zaczynało pamiętam że wykręciłem serwo na bok i podłączone wężem do silnika samo się cyklicznie wciągało na pracującym silniku vper - zrób...
No jest wiele rzeczy, bo niestety Polonez nie należał do auto dobre jakości. Mogę napisać Ci co mi się psuło ale pewnie też ktoś by się przydał że sprzętem, żeby to sprawdzić. Pod koniec żywotności miałem bardzo niskie ciśnienie na cylindrach, prawidłowe koło 12 atmosfer a u mnie nawet na ostatnim nie było 2 atmosfer na reszcie koło 7, lecz może być...
Skoro widze że o polonezie każdy mówi różnie to co powiecie na opla astre kombi 1.6 benzyna+gaz, 1992 rok, przebieg 190 000 tys.(o ile nie był cofany), silnik po remoncie uszczelki pod głowicą cena ok.2800 zł - auto do małych poprawek(nie wiem jeszcze o jakie poprawki chodzi, auto widziałem na zdjęciach i ładnie wygląda,{no może tylko progi w dwóch...
Dziękuje za podpowiedzi. Ale skoro wszystko jest dobrze to dlaczego z trudem rozpędza sie do 120 a 130 to prędkość maksymalna i buczy przy tym jak głodna krowa. Dodam że silnik po remoncie i remont przyniósł ledwo wyczuwalną poprawę. Ten system ma czujnik spalania stukowego i widocznie jego działanie to powoduje Niestety to nie ten model fakt, że pracuje...
Znam podobny przypadek, ale było to w fiacie 125p, w którym podczas remontu silnika mechanik pomylił wtyczki łączące światła drogowego z wtyczką dochodzącą do czujnika chłodnicy ( w fiacie są one blisko siebie i można je po mylić). Wtyczkę z czujnika temperatury chłodnicy podłączył do lampy św. "długiego" i odwrotnie. Tym samym już po przekręceniu kluczyka...
no wiem ze sa IDFy ale wiesz chcialem kupic poziome bo to to jest klasa sama dla siebie , a polonez nie jest wart zebym w niego ladowal tyle kasy , aktualnie skladam silnik po remoncie zrobilem glowice kupie kolektor od gsi zrobie liczony wydech (w miare mozliwosci ) no i cos by warto zrobic z dolotem tzn gaznikami no pierwsze co sie nasowa to 2xpoziomek...
Master 2.3 16rok bi turbo 280 tk przebiegu,auto odpala i gaśnie po chwili,mechanicznie wydaje mi się że sprawdziłem już wszystko,odpięty dpf,zaślepiony zawór egr,wymieniony filtr powietrza i nowy rozrząd ustawiłem na przyrząd,wtryski po remoncie, pomierzyłem ciśnienie po 25 bar na każdym cylindrze,głowica i turbiny też zrobione,po odpięciu przepływomierza...
Witam Kupiłem za "flaszkę" całkiem młodego poloneza (1980 rok) :lol:, z blachami w bardzo dobrym stanie (po remoncie) i silnikiem w dobrym stanie. Jedynymi wadami są skrzynia biegów, duże zmatowienie lakieru i konieczność drobnego remontu zawieszenia. Ponieważ lubię grzebać w starych samochodach, więc postanowiłem doprowadzić go do stanu używalności...
Witam. Pozwolę się dołączyć do tematu. Od kilku miesięcy buduje sprężarkę na silniku spalinowym fiata punto 1.7 TD. Przed budową przeczytałem ten temat jak i kilka innych, prawdopodobnie będzie to najbardziej zaawansowana konstrukcja w tym temacie wykonana w warunkach warsztatowych - wkrótce zrobię publikacje w tym temacie. Oczywiście robiąc coś pierwszy...
Jeśli robiłeś remont kapitalny 40 kkm temu to i pasek powinni Ci wymienić. Trudności z odpalaniem i utratą mocy taki jak piszą koledzy mogą być spowodowane zużyciem uszczelnienia tłok/cylinder ale jest też możliwe przeskoczenie paska rozrządu. Ustaw tłok na 1 cylindrze w ZZ (punkty na kole pasowy silnika i znak na obudowie rozrządu), zdejmij kopułkę...
rozwiazanie jest proste tak mi sie wydaje bo mialem podobny przypadek jakis mechanik zaproponowal mi remont glowicy czy silnika nie pamietam w kazdym badz razie moj polduś po przejechaniu 120 tys zaczął palic gaz ze hej dochodzilo do 17 litrow. pojechalem do salonu daewoo wjechalem na kanal mechanik popatrzyl zapytal czy bylo cos robione ja tak krecilem...
Komunistyczny 125p/126p/Polonez/Syrenka przy takim przebiegu miała by już zarżnięty silnik oraz ze 100 napraw w historii. I rdzawe dziury wielkości pięści. Komunistycznym Wartburgiem z 1970 moja rodzina przejechała 120 000 km. Jeden remont silnika, zero korozji (chyba jedno z najlepszych zabezpieczeń antykorozyjnych w tamtych latach) nawet blachy po...
Sąsiad zawsze sam naprawiał swojego poloneza a miał ich kilka. Ostatniego na wielopunktowym wtrysku, który miał inny pasek rozrządu co się potem okazało chwilę po wymianie. Końcówki do układu kierowniczego zrobili dłuższe ale z początku nikt o tym nie wiedział i sąsiad w miejsce dłuższej wstawił krótszą. Wkręcił trzy zwoje i tak jeździł rok aż koło...
cichy_misiek napisał: Witam, mam sprężarkę (taka jak na foto). Chciałbym na niej zbudować kompresor. W związku z tym mam kilka pytań do znawców i fachowców tego tematu. 1. Jaki to model: HS-21 czy HS-31? 2. Jak jest rozwiązane ułożyskowanie a w związku z tym i smarowanie? 3. Jeśli smarowanie jest ciśnieniowe to gdzie jest wlot a gdzie wylot oleju. 4....
Dzięki za porady.Chyba będę musiał odłożoną kasę na remont silnika przeznaczyć na cel audio.Szykuje się sporo roboty.Dobrze,że zawita niedługo wiosna-przyjemniej będzie rozbierać wnętrze fiacika. Aha chciałem też przedstawić koncepcję nagłośnienia byłego pojazdu(hebla zresztą)Poloneza caro plus.Pioneer DEH_424r radio zakupione 5 lat temu i naprawdę...
Na początku po dziękuje za odpowiedzi. Po naładowaniu akumulatora nadal silnik nie chciał odpalić. Po trzech prubach postanowiłem sprawdzić starą metode z czasów wielkich mrozów. Puszka , szmatka , benzyna i zapalniczka. Gdy puszka została uruchomiona i wsunięta w okolice rozrusznika silnik ruszył po pierwszym przekręceniu kluczyka w stacyjce . Pytanie...
I mam pytanie czy sprzęgło ciężko się wyciska? Ponieważ w maluchu naciska się je nogą, a tu masz przy kierownicy. Dość ciężko pomimo wielkiej klamki. Duże opory stawia linka - pancerze od peugeota a linka od poloneza trucka akurat. Ale ze zmianą biegów nie ma problemów. Przy powolnym turlaniu zapina się I i nawet nie zgrzyta, no czasem. Dodatkowo sprzęgło...
Dopiero co wrócił od elektronika samochodowego, który stwierdził że może to być dosłownie wszystko.Prawda jest taka że polonezów już za bardzo nie chcą remontować.O konkretnego diagnostyka niestety w okolicy ciężko.Czy istnieje może jakiś sposób na zdiagnozowanie bez użycia komputera z oprogramowaniem??
mam maly problem okolo 1roku temu zrobilem (remącik) w maluszku wymienilem glowice,cylindry,tloki,pierscienie,wal,k... z obudową simerigi i inne ale po remącie maluszek ma niepokojące tykanie tak jak w polonezie i to na wolnych obrotach,sprawdzilem prawie wszystko zaplon zawory to co mozna bez rozbierania spowrotem serduszka:)...
Co z tym fantem zrobić? Głowica do remontu? Opłaca się? 125p z 1983r to już jest taki Yongtimer i takie auta już inaczej sie traktuje szczególnie jeśli reszta tego Fiata jest w przyzwoitym stanie. Te samochody raczej już nie są używane jako użytkowe wozidła do pracy ... a ich wartość pomału rośnie a nie spada Dodano po 3 Zamiast go remontować lepiej...
Siemanko posiadam Poloneza ATU, w którym miałem silnik 1.4 Rovera i hamulce wtedy wystarczały miałem zanotowane na fabryczny układ hamulcowy Lucasa nawiercane i nacinane tarcze Mikoda oraz Klocki TRW na przód a tył fabryczne bębny . Hamulce przy 1.4 dawały radę zblokować koła a jadąc bez pasów szło pocałować przednią szybę . Po 6 latach ile posiadałem...
Ta część do korbowód, może on mieć lekkie luzy w lewo i w prawo ale nie dopuszczalne są luzy w górę i w dół, może to uszkodzić nieodwracalnie wał. Nie wiem jak jest w takich motorowerach ale w motocyklach jednosuwowych są specjalne igiełki podobne są w koszach w krzyżakach na wale od poloneza brak niektórych powoduje luz, wystarczy dołożyć. Kilka lub...
w/w kontrolka nie świeci . Vectrę mam od niedawna i niewielkie z nią doświadczenie . Wcześniej miałem Poloneza 1,6 GLI na monowtrysku z gazem ale problemów tego typu z nim nie było więc doświadczenia w tym kierunku też nie nabyłem . Remont sinika , sprawy mechaniczne wykonuję sobie bez problemów ale sterowanie silnika za pomocą komputera to dla mnie...
A3 to Golf albo Octavia w innym opakowaniu więc silnik 1.6 znajdziesz w tych autach i śmiało można go zagazowywać. LPG w kolegi golfie wytrzymało już ponad 200tyś i jak na razie nic! Instalacje założył przy 30tyś km. W Polonezie ojca widziałem 290tyś na liczniku na gazie i bez remontu ale jak dbasz tak masz. Kupując używany samochód nie jesteś w stanie...
O program sie narazie nie martwie bo mam auto w remoncie a to drugie (poldek) w ktorym bylo tartarini chce sprzedac zatem szkoda mi bylo tego sterownika. W polonezie z tego co pamietam to fioletowy przewod podlaczony byl do sondy lambda, szary natomiast podlaczony byl do przewodu z wiazki ktory niegdys podlaczony byl do sondy lambda, wnioskuje ze teraz...
Ja mam w takim Oplu silnik 1.6 8v i spalanie poza miastem wynosi 5,5 do 6 l/100 km, natomiast jazda w miescie to 7,5 - 8 l/100 km. Spalanie w jezdzie miejskiej jest duze ale wiadomo trzeba sie liczyc z duza iloscia korkow, remontow itp. Co do silnika, to ja z tych dwoch wybralbym silnik 1.6 16V, bowiem jest to jednostka o wiekszej mocy, co przy aucie...
http://obrazki.elektroda.pl/5379830000_1... Witam! Chciałem zaprezentować mój zestaw do piaskowania wykonany całkowicie samodzielnie. Składa się on z dwóch urządzeń tj. kompresor i piaskarka. Sprzęt wykonałem na własny użytek - posiadam kilka zabytkowych pojazdów do remontu. 1. Piaskarka. Piaskarka to nic innego jak urządzenie wykonane...
Polonez 1.9 D 450 tys (przy 400 padła pompa -cóż polskie paliwo) skutkiem awarii pompy była ( z niewyjaŚnionych przyczyn) awaria uszczelki pod głowicą. Mimo białego obłoku za plecami przejechałem jeszcze 50 tys i ... sprzedałęm bo korozja go zjadała pękł przewód hamulcowy. (facet zrobił uszczelkę i smiga dalej na silniku) Od początku na elf exelium...
Witam kupiłem berlingo 1.9d 1998r. do remontu. Chce je cale wyremontować od podstaw. W samochodzie jest uszkodzony silnik i chce do niego kupić cały silnik w bardzo dobrym stanie.Akurat znalazłem silnik w idealnym stanie zero oznak wycieku oleju,bardzo dobry stan.Jednak jest to silnik od poloneza.Wiec pytanie moje brzmi, czy ktoś robił taka przekładkę...
Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
Samochód (Polonez Atu + GSI z zasilaniem gazowym) nie chce jeździć na benzynie. Na wolnych obrotach chodzi idealnie, nawet na obroty się wkręca i kręci do 5 tyś (więcej nie sprawdzałem, nowe panewki), raz tylko zdarzyło mi się powtórzyć objawy braku mocy na postoju (ale może się lekko toczył). W trakcie jazdy na benzynie trochę przyspieszy (bo jest...
witaj nie chcę cię marwić ale to może byc kompresja zbyt mała powinienes zmierzyć sobie kompresję ile silnik ma nakręcone? Jeśli ok 300 000 to na polonezai tak dużo bez remontu pozdrawiam
powiem tylko ze silnik gaznikowy mozna spokojnie odpalac na gazie gdy jest zimny - nawet w zimie mam podobnego poldasa z przebiegiem 70kkm na gazie +140kkm na Pb naprawde szkoda benzyny TAK A SILNIKA CI NIE SZKODA ??? ??? ??? Nie ma znaczenia czy silnik jest na gaźniku czy na wtrysku, aby pracował poprawnie gaz powiniem włączać się jak temperatura...
Słuchajcie co Wy moi drodzy tu kombinujecie kolega ''robokop'' ma racje. A ja Ci coś powiem tak od siebie kiedyś to były ostre zimy nie to co teraz i jakoś ludzie jeździli kantami(125p) i trapezami(polonez) i nie zagłębiali sie w tematy że im tam paliwo schodzi, sam miałem kiedyś poldka z lat 80 i tam żadnego problemu nie miałem co prawda na samej benzynce...
Mam silnik MZ150 + zapłon elektroniczny + impulsator z cewki. Modu zapłonowy pochodzi z Poloneza (Moduł GL118). Impulsator na początku był wykonany z cewki od pilarki + magneto. Zapłon ustawiałem na oko i silnik pracował bez zarzutu... aż do momentu "ulepszenia" :) Obecnie wykonałem impulsator z cewki przekaźnika 12V a jako magnes na kole (z plastyku)...
jezdzilem kiedys troche maluchem (rok czasu do szkoly) z zewnatzr byl to w 100% oryginalny maluch zadnego z ******* :sm31: sylwetki np zaszpachlowana klapa, czy naklejaka "PIONEER" itp. wyroznial sie tylko kolami 205/50/13 (tyl) a przod nie pamietam juz ale chyba 155/50/13. Z silnika to zostal praktycznie oryginalny blok (choc nie dokonca) glowica byla...
Owszem auto jest słabsze od innych konstrukcji było robione pod koniec po kosztach ale czy to oznacza żeby 100 000 km robić bez zmiany oleju?? albo po co dbać o karoserię jak i tak zgnje??? Tu przyznaję całkowitą rację koledze. Jeździłem polskimi samochodami i w zasadzie nie mogę na nie złego słowa powiedzieć. Nie zrobiły mi nigdy żadnego przykrego...
Zwróć uwagę, że najczęściej remontowane silniki 10 czy nastoletnie mają glowice wielozaworowe w benzynach z grzybkami małej średnicy, a trzonki 6 lub 7 mm czego nie było za czasów tej maszyny, bez takich frezów czy pilotów wyremontujesz tym najwyżej Żuka, ew. Poloneza.
Poniżej dopuszczalnej granicy. Silnik do remontu.
Zrobiłem kiedyś "test łosia" Polonezem przy 70km/h gdy z bocznej mi wyjechał koleś. Zdecydowanie nie polecam. Nigdy się tyle strachu nie najadłem. W końcu to zawieszenie starego Fiata opracowane w latach 60 ubiegłego wieku. A co do unikania wysokich obrotów, w instrukcji do Poloneza albo 125p było śmieszne zdanie o nie kręceniu, gdyż może dojść do...
A co Ci pomoże na lodzie? NIC, bez znaczenia jakim autem jedziesz. Nie wiem gdzie kto mieszka, ale jest polowa stycznia i na razie śniegu było tyle co wcale. To jakies demonizowanie, chyba 10 zima z rządu z napędem na tył i zero problemów, ani poślizgów. Ważne są dobre opony, ale to w każdym aucie. Jak dziewczyny sobie radzą z napędem na tył, to i...
Ja nie chce rakiety troche podkręcić jak dam gazu żeby jechał i takmusze remontować. Kolego kup sobie drugi silnik np.Rovera 1,4 albo od Fiata 132 Wtedy będziesz miał szybszy samochód. Pozdrawiam Jacekgro
A kolega wedsew jeździ 15letnim passatem w dieslu z autentycznym przebiegiem 10 tys km ?:] Heh.. Gdyby ktos się choć troche orientował w samochodach to widział by że 50% diesli na rynku ma za sobą milion i sprzedają się jako igiełki z 150 tysięcznym przebiegiem.. Więc bajką tutaj jest wiara w małe przebiegi 15 letnich diesli.. Ale jak widać są jeszcze...
temat stary ale dopiszę że miałem podobne objawy- autko przechodzi w tryb awaryjny rozbieżności z kilometrami są spowodowane tym że auto wchodzi w tryb około 2400 obrotów a nie zależnie od prędkości.Jeśli przyśpieszenie do tych obrotów jest ok czujesz włączające się turbo to problem najczęściej leży w:nieszczelnych przewodach podciśnienia miałem spadnięty...
Z jakiego powodu był remont? silnik przegrzany? wymieniono 4 zawory Dlaczego tylko 4? Jak dla mnie to szklanka/szklanki zwłaszcza że tutaj na filmie masz nagrane z góry i jest to dobrze słychać.
Witam wszystkich. Mam czerwonego cieniaska 704ccm i mam taki sam problem, otoz jak sie rozgrzeje do ok.70 stopni to da sie nim jechac tylko wtedy gdy gaz wcisniemy do oporu, troszeczke mniej i ....... stoimy w miejscu. Wyłącze silnik poczekam 5 minutek i wtedy moge przejechac 1000 km bez problemu. Zaden mechanik nie chce sie za to brac, serwis tez nie...
No dobrze ale pomijając fakt, że samochód był nażycie traktowany, nie dolewano tam oleju słonecznikowego, nie mamy czasów PRL i to nie polonez to chyba mało prawdopodobne żeby po 270 tysiącach kilometrów silnik był do remontu? Mało tego hydraulike zaworową byłoby słychać na postoju pod przykładając stetoskop przy deklu zaworów? Odnośnie stetoskopu to...
witam albo masz wycieki z uszczelek , uszczelnień wału albo silnik do remontu Pozdrawiam
Cześć. Nazbierało się trochę dłubaniny przy samochodach. Pierwsza sprawa to mój własny projekt. Polonez GSI 2001 r z fabryczną instalacją LPG marki BELDINI, potrzebuję zlikwidować LPG (koniec legalizacji), usunąć sterownik i emulator wtrysków zgodnie ze sztuką. Auto kiepsko pali z benzyny. Wymieniłem: Sonda lambda listwa wtryskowa pompa paliwa filtr...
Witam. A czy regulacja gazu nic nie daje????Ja jak tak miałem tylko ze w samarze to glowica była do remontu ale u ciebie silnik jest dobry.Jezeli gaz masz na srubie i nie mozna go ustawic to ja jeszcze raz stawiam na zaplon.Moze czujnik polozenia walu albo jakis podcisnieniowy jest walniety.
mitia umiesz poprawić humor :) "Nie kombinuj z olejami lej to na czym chodził, bo niektóży nawet przy zachonich wlali syntetyczny zamiast mineralnego na kórym chodził wcześniej, a potem remontowali silniki." Socket462: to nie auto do męczenia, chcesz szaleć to kup coś innego.
Witam u mnie koła są 16"/6 rolnicze, a nie od osobówek tylko szkoda że nie mam 16"/7.5 lub szersze bo lepiej by mi się jeździło nie topiłbym się bardziej nie czekając na susze, dodam też że nad tylnym mostem mam prawie 500kg żelastwa jako obciążniki bo bez tego nic bym nie zrobił byłby za lekki i żaden SAM na znanym aukcji nie dorównuje mu do uciągu...
polonez remont koszt remont silnik polonez remont silnika polonez
laserjet dioda amplituner dobra stereo sterownik centralnego zamka corsa
pralka whirlpool reset pralka whirlpool reset
Czy radio 14V działa na 12V? Analiza i porady HDMI nie działa w telewizorze LG - przyczyny i rozwiązania