Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Niewłasciwy regulator lub urwany przewód komunikacji.
Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
Miernik do reki i zacznij od sprawdzenia prądu ładowania
Ad2. Ładowanie normalne. Te clio tak już mają że moduł UPC steruje ładowaniem i w związku z tym (tak to sobie ktoś wymyślił) napięcie może być od cirka 14V do 15,6V. Na pewno po odłaczeniu akumulatora napięcie będzie okołob14,3V. Trzeba pamiętać o kodzie do radia. Ad3. Najpierw napisz jaki to silnik. Były 1.2 (tu cienkościenna 14-ka) 1,4 16v, 1.6 16v...
Odłącz na jakiś czas sprzęt- wtedy potwierdzisz lub wykluczysz. Poza tym można zmierzyć prąd ładowania.
Czy udało się zdiagnozować trzaski podczas ładowania?
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Odpali i to bez problemu, przecież na włączonych światłach jest ponad 14 V. Pisałem już a co się dzieje z ładowaniem gdy przy pracującym silniku i ładowaniu, wyłączyć światła.
Niestety inżynierowie się nie popisali w tym modelu jeśli chodzi o instalację elektryczną. W samochodzie, ktoremu kilka miesięcy temu skończyła się gwarancja wystąpił problem z ładowaniem. Po kilku sekundach zapalała się kontrolka, przy czym na akumulatorze napięcie nie spadało poniżej 13,9V. Na alternatorze było 14,6V. Przewód od akumulatora do rozrusznika...
Jest wbudowany, dodatkowo napięciem steruje sterownik silnika. Jeśli masz takie ładowanie to zapewne akumulator na szrot.
Jak ci się palą tylko pozycyjne to masz kaszaniaste żarówki, przechodziłem to w corsie, poprostu gość sprzedawał przechodzone żarówki widać po skrętce, jak ci nie pali radia i deski to wszystko ok. z ładowaniem
Sprawdź koło pasowe u mechanika.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Nie masz ładowania to nie masz wspomagania prawdopodobnie,.
ale po kilkudziesięciu minutach z miernikiem i kawałkiem przewodu doszedłem do wniosku że wszystkie cztery są sterowane masą (po zapłonie powinny mieć stały plus) Dokładnie tak jest. Brakuje ci zasilania 12V na te żarówki. Nie wiem jak sprawdzić kontrolkę temperatury. Działa na tej samej zasadzie, co kontrolka ciśnienia oleju. Tam ciśnienie rozłącza...
Jeśli ma ADR to wyłącz i włącz główny wyłącznik prądu powinno pomóc
Kontrolka to skutek , znajdź przyczyne i napraw ją, - alternator.
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Skoro nie świeci lampka ładowania, jak włączysz kluczyk to napewno jest to wina złego regulatora. Pozdrawiam.
No ale to chyba jest alternator Delphi.P
Witam mam problem z ładowaniem w Renault Master 2.3 od razu po odpaleniu wywala błąd od ładowania i gdy chodzi sobie na wolnych obrotach faktycznie nie jest ładowany lecz po dodaniu gazu zaczyna się ładować ale błąd dalej nie znika. Został sprawdzony alternator, akumulator(wymieniliśmy na nowe) oraz została sprawdzona cała wiązka.
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Czy ktoś wie, jakie złącze używa lampka ładowania baterii RENAULT ZOE 266804179R? https://obrazki.elektroda.pl/8709211600_...
Albo UPC jest utopione, co bardzo często się zdarza
Ładowanie jest?
Czekamy na wyniki pomiarów.
gdzie się znajdują te bezpieczniki na plusowej klemie akumulatora.
Szczotki przykrótkawe.
Może być uszkodzona ładowarka pokładowa lub bezpieczniki w tej ładowarce.
To , że akumulator młody , nie znaczy ,że sam się doładowuje. Sprawdz ładowanie.
Bo tak ma być. Skoro napięcie na klemach w trakcie pracy silnika ma 14,5V to szukaj przyczyny gdzie indziej - duże samorozładowanie baterii - > trzeba rozglądać się za nową, - coś w aucie pobiera prąd na postoju -> trzeba zmierzyć prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonym silniku.
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Tu są schematy: www.diakom.ru , a czy wogóe to aukto ma ładowanie?
Czy posiada jakieś błędy związane z tym ładowaniem?
Szukam rozwiązania problemu podłączenia się pod kontrolkę ładowania akumulatora w Renault Master 2.5 150KM 2009r. Może ktoś wie gdzie łatwo można się wpiąć między kontrolkę ładowania a alternator w miarę bez inwazyjnie (może pod któryś bezpiecznik, albo gdzieś w pobliżu).
Francuzi nie potrafią robić porządnych aut. A skad to zty nie potrafisz mierzyć lub nadal masz uszkodxony alternnator !
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Wyłącz wszystko i podłącz amperomierz pomiędzy akumulator a samochód. Podaj wynik pomiaru.
Decybel, no co ty. Wpierw trzeba zobaczyć czy na styk + regulatora (ten cieńszy) idzie napięcie, w tym renalut alternator jest 6-cio diodowy. Później trzeba sprawdzić sam regulator.
Po zgaszeniu odpala bez problemu. Dodano po 1 Gdzie najlepiej zmierzyc napiecie ładowania?
Niemniej ładowania nie ma.
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
pioter488 cenna uwaga może faktycznie masy eurotips też cenna uwaga może faktycznie coś z ładowaniem
A może brak ładowania...
Miałem dokładnie taki sam przypadek kilka lat temu również w Premium DXi i również z ADR. Nie mogę sobie przypomnieć co trzeba było zrobić aby alternator znów ładował.
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
Tylko szyby do programowania, radio nawet nie poprosi o kod, uruchomi się bez problemu
Nie wiem czy dobrze trafił
A jaki prąd pobiera ci auto z akumulatora?? Ile prądu bierze sam komputer w samochodzie?? Bo jęsli tego prądu nie ma to może nie masz auta z komputerem?? U mnie prąd wynosi 80mA dla samego komputera i koło 150-200mA z włączonym alarmem. Pytanie ile wychodzi u ciebie?? Bo nie wierze że auto nie bierze prądu z akumulatora!
Mam taki sam problem. Jakie znalazłeś rozwiązanie tego problemu z wycieraczkami i kontrolkami ładowania i stop?
szara kostka - pin 5 (w tej kostce na pinie 1 mam 87,2 om) To nie masz masy tutaj. Czarny przewód bezpośrednio do minusa.
a regulator jest tylko w alternatorze czy może być jakiś regulator ładowania osobny (iliada jest na dwóch alternatorach)
Możesz jeszcze sprawdzić zasilanie regulatora napięcia w magnum-kach dxi przewód od rozrusznika (cięki czerwony) lubi się przerywać zaraz przy rozruszniku
Na kompie nie wykaze.Robi sie obciazenie na jakims moze wspolnym zasilaniu,sterowaniu itp. Popatrz na bezpiecznik od klimy czy nie przysmazona skrzynka. Sprawdzic druty od sprezarki. Sprawdzić ładowanie.
Popraw masy
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Wsadzam kartę...naciskam start...i nic..jedynie wyskakuje kontrolka klucz , stop , akumulator i komuniket o ładowaniu aku...
Alternator na początku daje 14,4 a po jakimś czasie spada poniżej 14 Tak działa inteligentny system ładowania.
+ kabel po zapłonie, l kontrolka ładowania.
Wygląda podobnie i jest na alternatorze (jego tył) http://obrazki.elektroda.pl/7519406500_1...
Dzięki wielkie 👍
Brak ładowania.
Miałem kiedyś podobnie przypadek, że wymieniliśmy alternator i ladowania wciąż nie było (właśnie w ADR). Pamiętam, że wyłączenie wyłącznika elektrycznego i jego ponowne włączenie pomogło. Dlaczego tak? Nie mam pojęcia
Hmm bo ma starym była, teraz kontrolka się straciła, nie ma nikt schematu elektrycznego układu ładowania?
Rozumiem, to trochę głupio, bo trzeba specjalnie rano wstać, żeby odłączyć ładowanie.
A co było powodem jego wymiany?
nie ma przekaźnika, w renault tez nie było, regulator kontrolkę wygaszał.
wsiądź do auta trzymaj przycisk na plipie , zacznie szybko dioda migać trzymaj aż nie przestanie , jak przestanie naciśnij trzy razy ten przycisk powinno zadziałać :) a jak nie to clip
Nie ma żadnego czujnika ładowania.
witam wszystkich otoz mam problem z ladowaniem akumulatora w Renault 21 zawiozlem alternator do naprawy mysalem ze to wina komutatora komutator wymienili mi na nowy sprawdzili i alternator jest 100 % sprawny kiedy odpalam auto to swieci mi kontrolka od ladowania przygazuje to zniknie przy 3000obr/min zapala sie miedzy 1000 obr a 2500 obr/min na wolnych...
Skoro ładnie kręci to masz ładowanie. Wiec sruu do polski i naprawa za 50 zł .
Ślizgający się pasek -pisk gumy . = ładowanie.
Są różne moduły. Nie tylko na napięcie. Zresztą zaraz po rozruchu i tak ładuje akumulator.
Żarówka 4W i z jednej strony do plusa akumulatora, z drugiej strony zamiast cienkiego przewodu na alternatorze i daj znac jak się ma sprawa ładowania.
To napięcie ładowania ?
Gdy alternator "nie ładuje", włącz wszystkie światła, nawiew z klimą na full i zobacz, czy wtedy się nie wzbudzi. Może po prostu ma inteligentne ładowanie i jak wykryje pobór prądu, to wtedy ładuje mocniej?
KOntrolka ładowania świeci i gaśnie?
alternator HITACHI ? jesli tak to wymieniasz cały regulator z szczotkami i diodami i masz świety spokój .Co sie dzieje z kontrolką od ładowania?
Sprawdź pasek klinowy, 99% złe naciągnięcie lub do wymiany.
Zwarty stojan.
No i wyciągnąłem cały alternator, teraz będę trochę złośliwy, Najbardziej śmieszą i jednocześnie denerwują mnie informacje które nie są prawdą a dodają nam tylko dużo pracy , nie mówiąc o straconym czasie. Powiem krótko żeby zdjąć regulator wcale nie trzeba wyjmować całego alternatora!!! Nie uważam że takie informacje są złośliwe, ale proszę- nie piszcie...
Dziwi mnie jeszcze, że przy maksymalnym obciążeniu czyli włączaniu wszystkiego to napięcie dalej nie spada o więcej niż 0,1V Tzn że układ ładowania bardzo dobrze działa.
https://obrazki.elektroda.pl/7585797300_... Przekaźnik C. Gdzieś obok bezpiecznik 80a fioletowy. Przekaźnik uruchamia się gdy gaśnie kontrolka ładowania.
Witam. Jak będziesz kumaty i się skupisz, to dasz radę :D.
CO TO JEST TEN MODUŁ UPC? jak moge sprawdzic kabel od wzbudzenia jaki jego kolor i co na nim powinno byc po odłacfzeniu od alternatora?
Zakłócenia pochodzą z instalacji samochodowej. Poczytaj o problemach jakie mają użytkownicy CB w samochodach z zasilaniem i zastosuj się do zaleceń.
nie zastanawiał bym się nad niczym.jedz do warsztatu ze sprzętem do renault,a tak można sobie gdybać.co do ładowania:miernikiem sprawdz napięcie ładowania.
na pewno podpięcie -rezerwowego akumulatora by coś pod powiedziało, czy akumulator jest ciepły ?? oczywiscie stawiam na szczotko-trzymacz , tak czy inaczej caly czas jedziemy na światłach wiec .. nie ma ładowania
Dzięki za wyjaśnienie sprawy. W dowodzie rejestracyjnym w punkcie P2 jest wpisana wartość 43 kW. Skąd ta liczba? CCS2 nie ma, tylko zwykłe gniazdo 3 fazowe + N + PE i dwa styki regulacyjno sterujące. Czy pod słupkiem publicznym automat pokaże maksymalną wartość prądu ładowania?
Najprawdopodobniej (jak kolega sam zauważył) ,ślizga się pasek na alternatorze ,zwłaszcza pod obciążeniem. Trzeba zlokalizować i usunąć przyczynę piszczenia i ponownie dokonać pomiaru ładowania.
Renault ZOE instalacja 5 przewodowa
sprawdź, czy jest napięcie wzbudzenia, jak nie to prawdopodobnie regulator nie żyje. Mało prawdopodobne by uszkodzxił się sam alternator...ew szczotki lub diody Pozdrawiam...
Witam. Moi drodzi - temat dotyczy ładowania w Espace 4 3.5 V6. Jest masa tematów poruszanych "w internetach" na temat ładowania w tym silniku. Silnik jest produkcji Nissana i jesli się nie mylę to oznaczenie VQ35DE. Po uruchomieniu zimnego silnika ładowanie wynosi około 14.5 V. Po nagrzaniu go ładowanie spada do 13.5V. Po uruchomieniu xenonów jest dodatkowy...
A wcześniej były ściągane klemy z akumulatorów?
Wogole nie podpinasz kontrolki do niego. Tak będzie ładował, tak najlepiej voltomierz.
No właśnie instalacja i skrzynki bezpiecznikowe jak renault... Czyli taki poziom ładowania jest ok i jeśli musi doładowywać to trzeba szukać gdzieś w instalacji problemu?
Pewnie że nie wina akumulatora, tylko brak ładowania, sprawdzone?
yamaha ładowaniem słuchawki ładowaniem isuzu ładowaniem
klawiatura zalać spirytus szumy nikon telefunken internet
Reset pralki Whirlpool AWM6081 - krok po kroku Jak oszukać błąd żarówki CANbus w Peugeot 207 przy LED