Witam. Pytanie dotycz ciągnika renault 145.14 Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jak dokonywany jest pomiar ciśnienia oleju silnika. Są dwie kontrolki. jedna tradycyjną od ciśnienia oleju dróga od niedrożności filtra oleju. Do tej drógiej jest czujnik ciśnienia przy filtrze a na jakiej zasadzie działa ta pierwsza? więcej czujników ciśnienia w silniku już nie...
Witam! Mam pytanie i może jest ktoś w stanie mi pomóc, a mianowicie: jakie powinno być (ile powinno wynosić) ciśnienie oleju w silniku 2.9 DTI w Renault Master z 1998 roku? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Jesli przewód do czujnika podłączysz do masy przez jakiś oprnik ok 10ohm i wskaźnik pokarze maksymalne ciśnienie to znaczy że czujnik w silniku padł.
A czy przypadkiem nie zapala się lampka od smarowania??? Podnosząc obroty zwieksza się ciśnienie oleju więc ja tak dedukuję że może chodzić o uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, lub zbyt niskie ciśnienie oleju w silniku. Proponuje sprawdzić ciśnienie i czujnik. To na początek, jak nie zadziała to bedziemy szukać dalej.
Tylko wciśnięte. Może paliwo jest już na tłoku i dlatego zalewa silnik. W tym przypadku, który robiłem była jeszcze źle zamontowana kopułka - palec był za nisko, przy kręceniu iskra ok ale już w cylindrze była za słaba. Ciśnienie sprężania sprawdzone?
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID8 Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego V126 Elektrozawór układu chłodzenia tłoków W drugim kodzie musi być jakiś błąd bo nie mogę odczytać.
Radze jak poprzednicy zmierzyć ciśnienie oleju .Główną przyczyną spadku ciśnienia w układzie smarowania jest zużycie czopów głównych na wale silnika,spory wydatek lepiej kupić cały silnik raczej jest to nie do naprawienia w tym modelu brak zestawów naprawczych. Proszę jeszcze zastosować inny filtr oleju. Dodano po 11 Jeszcze miałem podobny przypadek...
Jesteś mechanikiem i nie wpadłeś na to żeby zmierzyć jakie to ciśnienie faktycznie jest?
To co pokazałeś to wina oleju, pewnie castrol :D Mogę Tobie pokazać zdjęcie takiego samego smoka z innego silnika i auta i producenta. Skoro ciśnienie jest, olej najpierw przelatuje przez filtr dopiero później do magistrali i do turbo, więc może być piasek w misce a do turbo nie powinien dotrzeć. Syf wszelki z odmy rozwali łopatki a nie uszczelnienie.
Żeby nie narobić sobie poważnych kosztów ja bym zrobił tak. Auta już nie męcz bo może się skończyć grubo. Ciśnienie do sprawdzenia jak najbardziej. W silniku 2,5dci smok pompy ma bardzo mały otwór i lubi się sitko przytkać (zdjęcie dla zobrazowania). Zrzucił bym miskę i sprawdził pompę oleju. Trzeba ją rozebrać i zobaczyć czy nie jest przytarta. Koszt...
Też. Ale w swojej praktyce jeszcze mi się nie zdarzył taki przypadek, nawet po przegrzaniu silnika. Hm, nawet pęknięta tuleja jest możliwa. Ja rozumuję tak, ze obsady się kurczą i na zimnym normalnie woda "szrajbuje" na tłok i dalej do misy (płyn jest penetrujący, więc pierścienie nie stanowią wielkiej przeszkody) ?? Kompresor jednak bym wykluczył i...
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Witam wszystkich. Mam problem z ciśnieniem oleju w Renault Scenic 2 1,6 16v. Ciśnienie zmierzone manometrem na rozgrzanym silniku na biegu jałowym spada do 0,5 bara, po zejściu z obrotów spada do 0,4 bara i się podnosi do 0,5. W silniku zostały sprawdzone panewki główne i korbowodowe oraz zmierzony wał korbowy. Wszystko ok. Nawet wymienione zostały...
Plaka nie zaliczaj do odpalania. To jest spalanie niekontrolowane, jak stukowe i o paleniu na Plaku nie gadamy. Można to zaliczyć do wspomagania odpalania. Jeśli po aplikacji plaka (autostartu) silnik nie wchodzi w normalną pracę to nie mówimy że odpalił. W sterowniku silnika są usterki? Dziś bez diagnozy nie podchodź. Możesz rozebrać silnik i poskładać...
Witam, u mnie podobny problem, na rozgrzanym silniku ciśnienie Max 1,5 bar (obroty jałowe) dodatkowo po zgaszeniu takiego rozgrzanego silnika i ponownym rozruchu musze czekać ok 10s aż pojawi się ciśnienie na zegarze. Rośnie powoli od 0,5 bar Co może byc przyczyną?
Co się dzieje z pompą, że koniecznie musisz ją wymienić? Bardzo niskie ciśnienie oleju? Panewki też już zużyte? Ile tys. km przebiegu masz?
Jeszcze nie spotkałem się z poprawą ciśnienia po wymianie panewek/ nigdy i nigdzie. Wszyscy zapominają o wałku rozrządu. Czasem trzeba przyjrzeć się zaworowi przelewowemu.
Witam. Otóż jako, że mój silnik na rozgrzanym oleju przy biegu jałowym trzyma ciśnienie oleju na poziomie 0.5bar a kontrolka się nie zapala, co jest rzeczą naturalną w silnikach renault to szykuję się do wymiany pompy oleju razem z panewkami, czyli remont dołu. Otóż auto jest z 2004r po lifcie i teraz pytanie, jaką pompę oleju kupić? Żekomo te przed...
witam, są dwie mozliwości, pierwsza optymistyczna , niedrożna odma lub elementy wytracania oleju z przewietrzania skrzyni korbowej, druga najbardziej prawdopodobna, duże przedmuchy na cylindrach, luz cylinder -tłok przekroczony(zuzyty), ratuje jedynie naprawa wymiana tłoków i szlif tulej cylindrowych na wymiar naprawczy, lub wymiana silnika w dobrym...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
A jak była pompa oleju sprawdzana?
1.Czy silnik w ogóle odpalił? 2.Zawór hamulca silnikowego podczas pracy(załączenia) powoduje zamknięcie zaworów wydechowych a nie otwarcie!(silnik musiałby pracować bo do działania hamulca potrzebne jest ciśnienie oleju) 3.Kto zajmował się naprawą głowicy?Jeżeli planowali to zapewne rozpinali zawory ,pytanie o poprawność montażu i właściwa weryfikację...
Na 100% ten mechanik spindolił tobie tę robotę. Prawie sam sobie udzieliłeś odpowiedzi na pytanie. Kolego cudów nie ma , silnik jak twierdzisz przed operacja wymiany rozrządu pracował poprawnie. Obstawiam że przy nakładaniu nowego paska na koła - a jest on szeroki i sztywny i do tego jeszcze nie miał założonych blokad . Przestawiło się któreś z kół...
Ciśnienie jest w normie Oleju nic nie ubywa O dym jest siwy i czuć taka spalona ropę wtryski są ok .Może być problem w jakimś sterowniku który podaje za dużo paliwa na zimnym silniku?
grabowskirobert-Szarpniecie na rozgrzanej skrzyni to już raczej niedomagania skrzyni na rozgrzanym oleju,podejrzewam już nieszczelnosci i zmniejszone ciśnienie oleju-wymiana czy też montaż dodatkowej chłodnicy nic nie zmieni-Też mi jakby twardziej wbija biegi jak postoje w korku w upalne dni,a jak włącze klime to mam podniesione obroty silnika z 750...
Pytasz gdzie szukać więc okazuję foto. A mobilizacja być powinna ale niechce tu straszyć. Zawsze kiedy sprawdzam ciśnienie paliwa w układzie w silnikach renaulta to robie to z najwyższą ostrożnością bo przewody z benzynką są umocowane tuż (lub nawet nad) kolektorem wydechowym. Stojąc przed samochodem (maska otwarta) po lewej ręce od tyłu silnika masz...
Zmierz ciśnienie oleju manometrem na jałowych po silnym zagrzaniu silnika.
Fakt, racja, sorry, ta podstawa jest z DXI 11 E3/E4, a autora silnik DXi 13. Gdzieś miałem taki schemat z E5 i trafiło :|.
Do sprawdzenia ciśnienie oleju oraz sam czujnik na gorącym silniku.
Proszę lista komunikatów w naszych lalach Może komuś się przyda. Kolejność odpowiada numerom plików zamieszczonym na FTP. 1. Welcome, the vehicle computer is now checking systems for you Witam, komputer pokładowy sprawdza systemy 2. Rear left hand door not closed Tylne lewe drzwi nie są zamknięte 3. Rear right hand door not closed Tylne prawe drzwi...
system ciśnienie oleju sprawdza tylko przy rozruchu. Gdy olej zniknie w trakcie jazdy (wypity przez turbinę, czy zgubiony przez rozbitą miskę) auto jedzie, dopóki zablokowany wał nie stanie. W renault to standard od dobrych kilku lat
Witam Renault Megane 1,4EKO 1998r. Po nagrzaniu, na wolnych obrotach zaczynają mrugać kontrolki ciśnienia oleju i płynu chłodniczego. Objawy się pogłebiają po włączeniu świateł, odczuwalne jest też spadanie obrotów silnika. Usterka wystąpiła po naprawie ( wymiana pompy wodnej, uszczelki pod głowicą, wymiana świec, wymiana płynu chłodniczego, oleju,...
Dokładnie jest tak jak piszesz. Jak zejdzie ciśnienie oleju poniżej minimalnego podczas pracy silnika to lampka się zaświeci. Standard w autach.
A moze zerknij do silnika czy masz olej :D zawsze jakis maly procent istnieje ze masz malutko.
Witam ja również mam podobny problem z moja Renault,tez wymieniłem czujnik ciśnienia oleju objawy są identyczne jak w twojej. Pod koniec przyszłego tygodnia jestem umówiony na serwis. Wstępna diagnoza to zawór przelewowy oleju ten w misce olejowej się zawiesił lub co gorsza pompa oleju, mechanik mi tłumaczył że silnik nie może się kończyć bo przecież...
Ta czerwona lampka nie ma prawa się zaświecić ani na moment. Jesli tak się stanie,to każdy taki incydent świadczy o tym ze właśnie skrocilismy jego zycie o dobrych kilka tysi km,albo ze mordujemy go od dawna. Miałem tak w Nexii - padł czujnik, w ASO wykręcili czujnik, sprawdzili poziom oleju i ciśnienie. Olej był i to było wszystko. Po wymianie czujnik...
Taka tragedia ze zmierzeniem ciśnienia oleju?
Nie ubywa płynu chłodzącego. Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
Witam wszystkich, jak w temacie mam problemy z moim Renault Trafic 2003 1.9 dCi 401000 tysięcy kilometrów przebiegu tj. zaczęło się to nagle od dodaniu gazu na postoju wszystko ok ale przy 2500 tysiącach obrotów auto dusi się i intensywnie kopci na niebiesko tak przez około 5 sekund po tym elegancko bez żadnego dymka wkręci się do maksymalnych obrotów....
Po uruchomieniu i przekroczeniu 2000 obrotów zapala się kontrolka cisnienia oleju,czujnik wymieniony na nowy bez zmian. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu jest OK przekraczam 2000 obrotów zapala się lampka cisnienia oleju.Pomiar manometrem cisnienia jest Ok.
Problemy z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów w Renault Master 2.3 turbo mogą być związane z kilkoma czynnikami. Błędy DTC 226322 (zbyt niskie ciśnienie doładowania) i DTC 11301C (obwód czujnika składu mieszanki) wskazują na kilka potencjalnych problemów. 1. Mimo że nie masz zmiennej geometrii, turbosprężarka może być uszkodzona lub zanieczyszczona....
Sprawdź ciśnienie na cylindrach i czy poziom oleju w silniku się nie podniósł.
Jak bym słyszał swojego klekota. - po podniesieniu obrotów klekocze? - sprawdzić korekty na wtryskach - odpinać po kolei wtyczki od wtrysków - sprawdzić ciśnienie oleju -powinno być ok.1,2 bar przy 1000 obr. na rozgrzanym silniku, nie mniej jak 0,7 bar na biegu jałowym. - jaki przebieg?
Witam, Renault Kangoo 1.2 16V 2002r przebieg ok 320 tyś. Przy jeździe przy prędkości ok 130 km/h zapala się ciśnienie oleju. Na biegu jałowym na zimnym silniku ciśnienie 3,5 bara na rozgrzanym 1.0 bara jakieś sugestie ??
Witam. Posiadam Renault Grand Scenic 2.0 benzyna z automatyczną skrzynią biegów. Skrzynia została zmieniona na używkę (DP0), ze względu na kres życia poprzedniej. Od zmiany ciśnienie oleju w skrzyni na zimnym silniku wynosi 2.5 bara. Po krótkiej jeździe czuć lekkie szarpnięcie a następnie wyświetla się check z błędem ciśnienia oleju. Po rozgrzaniu silnika...
Twój post można odczytać jako komunikat do publiczności a nie pytanie lub apel. Można się domyśleć, że chodzi o przewód odpowietrzania silnika. A jeśli tak to albo katastrofalny stan silnika i duże ciśnienie w komorze silnikowej, Albo niedrożny przewód do obudowy filtra powietrza. Zatem pytanie jak wygląda filtr powietrza silnika.
Wielka porażka .... założyłem drugi blok silnika wraz z głowicą i problem jest nadal nie usunięty.... Spaliny w odmie + podwyższone ciśnienie w odmie + płyn chłodzący w oleju. Co myślicie o nieszczelności kolektora ssącego. Do niego jest doprowadzony płyn chłodzący tym krućcem, który zaznaczyłem na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/8429981500_...
Witam, posiadam od roku Lagune 3.0 V6 i od pewnego czasu po około 30km włącza mi się STOP niskie ciśnienie oleju. Przy pierwszym razie zdarzyło mi się to przed domem sprawdziłem poziom i bagnet był suchy ale za 15 minut już był poziom ponad minimum. Dolałem oleju i teraz jest prawie maksimum a znowu po 30km dziś mi się włączył te niskie ciśnienie oleju....
Auto miało robioną płukankę typu wlewane miał środek do oleju i paliwa niby na oczyszczenie nagaru ,po czym po miesiącu okazało że silnik nie pracuje równo, mechanik stwierdził że cewka do wymiany i termostat bo auto nie dogrzewa i nagła diagnoza że nie równej pracy silnika przyczyną jest nie szczelność na cylindrach spowodowane podobno nie wiem jak...
W busach francuskich silnik DJ5 pompa oleju miała zębatki zakładane na gorąco na ośki, zębatki pękały pomiędzy zębami, silnik tracił ciśnienie oleju i się zacierał. Jak pęknięcia są w najcieńszym miejscu to wada fabryczna.
Pytanie jaka jest przyczyna znikania oleju. Z opisu wynika że jest spalany. Albo silnik jest wyeksploatowany, albo możliwe że pierścienie są zalepione nagarem. W drugim wypadku na pewno lanie pierwszego lepszego 15W40 nie pomaga i dolanie doktora tym bardziej nie pomoże. Warto zmierzyć ciśnienie sprężania. Jeździj, dolewaj oleju. Ile pojeździ tyle pojeździ....
stary silnik poprostu się zajechał. jak się zagrzał nie chciał odpalić, turbina miała taki luz że łopatki się porządnie opracowały, no i stracił już ciśnienie oleju. wstawiony inny słupek w komplecie z turbiną. wszystkie czujniki i przewody wydają się ok.
Spróbuję jutro jechać do 1,5 tys obrotów i zobaczymy czy coś wypadanie. Po tych wykresach i po tym, że surowce. Świece były czarne. To jak by za dużo było tego paliwa na zimnym. Dodano po 11 Nawet sprawdziłem ciśnienie pompy paliwa, co prawda na biegu jałowym i na ciepłym silniku było 3,5 bara https://obrazki.elektroda.pl/2533151500_...
Najważniejsze ustalić ciśnienie oleju, sprężania, i skąd bierze olej. Czy przez dolot czy przez silnik
Witam, piszesz jedynie,że silnik klekocze jak jest zimny, sprawdż może ciśnienie w cylindrach i ciśnienie oleju, bo może wystarczy wyregulować zawory i wlać świeży olej 15W40
Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie jak sam wcześniej napisałeś to silnik nie ma prawa poprawnie pracować , a jeszcze zużycie oleju do tego to samo sie prosi o remont silnika oczywiście jeśli nie ma wycieków zewnętrznych.
Może zamiast wymieniać pompę to lepiej ją rozebrać i sprawdzić. Będziesz miał miskę zdjęta chcesz robić sam to sprawdź wszystkie panewki od wału i korbowodów. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź panewki wałka rozrządu. W podstawie filtrów masz zawór chłodzenia tłoków i termostat olejowy. Dla porównania ciśnienie oleju na zimnym silniku, na wolnych obrotach...
obroty są prawidłowe słychać że szybko kreci nie doszukiwałbym usterki mechanicznej bo to jest czasami jak jest zagrzany i nie zapali a za minute zaczyna znów palić panewke wykluczam bo silnik pracuje wzorowo a pozatym jakby panewka poszła to w tych silnikach odrazu sie gubi ciśnienie oleju znam ten problem z opla vivaro z tym samym motorem F9Q Odrazu...
Nie wiem dokładnie jak ma ten silnik ale w magnum 13 litrowe mają 2 czujniki ciśnienia oleju ,jeden przy filtrach oleju ,natomiast drugi jest po lewej stronie silnika. Mimo że pokazuje prawidłowe ciśnienie na desce ,to gdy drugi czujnik jest uszkodzony potrafi wywalić na czerwono błąd o niskim ciśnieniu.Kulką w manetce wycieraczek wyświetlisz ciśnienie...
Przedmuchy świadczą o złym stanie technicznym silnika. Zmierz ciśnienie sprężania i zrób próbę olejową to się okaże czy ma czym dmuchać.
Na dwóch pierwszych widać ewidentnie ślady oleju. Przyczyna- uszczelniacze zaworów lub pierścienie na tłokach. Proponuję zmierzyć ciśnienie na cylindrach, wszystkich.
Witam Proszę bardzo o pilną pomoc. Posiadam Opla Movano Renault Master 2,8 DTI (12.2000r) Spadek ciśnienia oleju przy zimnym silniku, kontrolka gaśnie nawet po 15-20 sekundach. Po rozgrzanym silniku zaświeca się na stałe i mruga, gaśnie przy ujęciu gazu i wrzuceniu na luz. Ciśnienie przy zimnym 1,2 atm- 1 atm przy ciepłym, przy 3000 obrotów spada do...
Dziękuję kolegom, problem chyba rozwiązany. Silnik złożon,y prawie całe bebechy nowe, dodatkowo wymieniłem zawór wkręcany ampulem w podstawie filtra oleju oraz sprężynę zaworu sąsiadującego, oczywiście mycie dokładne wszystkich zakamarków oraz zaworu na pompie oleju. Jeszcze trzeba trochę pojeżdzić ale mam nadzieję, że nie zapeszę jeśli powiem, że "cyka...
a w takim razie co to jest 2. ? czym się różni static od dynamic? pozdrawiam Jeden bada ciśnienie oleju a drugi jego poziom. Czujnik ciśnienia jest w każdym modelu silnika natomiast czujnik poziomu był najczesciej tylko w 6 cylindrówkach. Nie pamietam z rysunku który za co odpowiada. Napisz jaki masz model silnika moze znajde dla Ciebie lepszą rozpiske.
Teraz sie zastanawiam czy ten proces "oczyszcza" system czy brac sie za rozkrecanie wtryskow. Rozkręć. Albo od razu wywal na złom. Roboty sobie oszczędzisz. Pomyśl... Stanowisko do testowania i naprawy wtryskiwaczy CR kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotówek. Dlaczego? Po wyjeciu wtrysku chcialbym zobaczyc ze wtryski dzialaja. Jak wyżej. Przypuszczam...
0,9 bar na wolnych obrotach po rozgrzaniu, takie jest minimalne ciśnienie oleju dla tego silnika, i od sprawdzenia tego zacznij.
EBS 0 00810 07 127 Usterka czujnika prędkości występująca przy ostatnim włączeniu zasilania (usterka nie zapisana w pamięci) Konieczność jazdy z prędkością powyżej 20 km/h Usterka znika po usunięciu awarii czujnika prędkości INTA 0 04018 00 001 Błąd wewnętrzny pamięcin po czym ponowić test Jeśli usterka nadal występuje, wymienić blok elektroniczny EECU...
Cześć. Auto jeszcze w domu nigdzie nie ma miejsca,wszędzie 2 - 3 tyg czekania.Mechanicy straszą że tam wszystko może być, bo to bo tam to itd. dziś go odpalałem , zapalił normalnie. Nie gazowałem mu, troszkę ze 200-300 obrotów jakby mulił,opornie mu to szło, ciśnienie oleju jest, kontrolki nie pala się. Faktycznie nie wiem,bo zegara nie podłączono....
Nie wiem czy to auto ma czujnik poziomu oleju reagujący w trakcie jazdy (wtedy sprawdza jego lepkość, bo poziomu pływakiem z wiadomych względów nie sprawdzi). Powinno mieć, może nie działa. Niskie ciśnienie przy ubytku oleju pojawi się dopiero jak solidnie przegrzejesz olej (zwykle zniszczenia w silniku są już wcześniej), chyba że wylało jak z kranu,...
Witam mam problem z 1.5 dci silnik kręci ale nie odpala, zrobiłem diagnostykę Delphi ds150 i mam błąd DF053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie , więc wymieniłem zawór w pompie wysokiego ciśnienia i dalej to samo, jak sprawdzam ciśnienie na listwie CR na żywo to coś mi nie pasuje bo po włączeniu zapłonu mam na listwie 1bar, zaczynam kręcić rozrusznikiem...
Nie ma żadnych filtrów na smarowaniu turbiny, przewody smarowania do wymiany plus kontrola ciśnienia oleju jak wyżej napisano. Ciśnienie około 1 bar na wolnych po rozgrzaniu silnika.
w megane z tego rocznika układ się sam nie odpowietrza, trzeba to zrobić ręcznie odkręcając odpowietrznik na ciepłym ale nie gorącym silniku. a odnośnie "masła" na korku wlewu oleju to wcale nie musi to oznaczać padniętej uszczelki pod głowicą może to być z powodu nie dogrzania silnika
(at)milejow myślisz o kole zmiennych faz rozrządu?. Niezablokowane koło masz na myśli że jest coś źle poskładane czy uszkodzone?. Tylko dlaczego owy stuk / klekot występuje raz po odpaleniu po nocy?. Bo wariator sterowany jest ciśnieniem oleju jak nie ma ciśnienia to klekocze.
Jak ściągniesz miskę to dostęp do panewek będziesz miał. Jaki przebieg ma ten silnik. Nie stuka przypadkiem luźny sworzeń na główce korbowodu. Jakie masz ciśnienie oleju, zmierz manometrem.
A jak wlejesz trochę oleju do cylindra (do pomiaru ciśnienia sprężania to czy uszczelni(chodzi czy wina pierścieni)). " - ciśnienie sprężania 1,35 MPa <=> 13,5 Bara "
Czujnik ciśnienia oleju przy podświetlonej "białej" (tej wyżej) skali pokazuje poziom oleju, natomiast później, podczas pracy silnika jego ciśnienie. Pytając o wskazania prędkościomierza dobrze jest podać typ silnika i rodzaj skrzyni biegów.
Witam Panowie rozebrałem dziś silnik.2 tłoki są lekko przytarte 3 i 4 od strony rozrządu a na drugim są ślady odbitych zaworów.Skręciłem wałki do głowicy i sie okazuje że zawory są uchylone ale co najlepsze ciśnienie sprężania na wszystkich wynosi ok 15 bar.I dochodzę do wniosku że to wina oleju 15W40 ELF-a.Chyba jest za gęsty za to podstawia zawory.
Witam mam problem ostatnio w trasie kierowca przegrzał auto bo przerdzewiał mu korek w głowicy co przy zamarznięciu płynu go wypchnie a nie rozsadzi głowice gdy go wymieniłem okazało się że poszedł płyn do oleju rozebrałem głowice uszczelka nie wygląda na przegrzaną nie ma śladu żeby mógł płyn przejść do kanałów olejowych gdzie jeszcze może przepchnąć...
Master z silnikiem 1.9?? W jaki sposób się uszkadzają? Ciśnienie oleju sprawdź, bez oleju nawet nową zarżniesz w moment. Nie da się jej odłączyć, chyba że ją wyjmiesz :D
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
Zostały wymienione 4 cewki i 4 świece. Na komputerze już nie pokazuje żadnych błędów, natomiast auto mi lekko szarpie i bardzo rzadko popuka w tłumik. Okazało się, że na świecach nie było dobrej odległości, zwiększyłem do 0.9. Pokazało mi duże ciśnienie atmosferyczne na komputerze - 102tys. Mechanik powiedział, że duże jest ciśnienie w kolektorze ssącym....
Witam wszystkich mam problem z moim Mowano 2.3 przyjeżdżam pod dom parkuje lawetę zamykam i idę do domu następnego dnia rano wsiadam do auta przekręcam stacyjkę i nic sie nie dziej poza błędem na desce problem z ciśnieniem oleju (silnik nie zakręcił ani na chwile ) (rozrusznik kreci na krotko niestety auto nie odpala )przekaźniki wymienione lecz dalej...
https://obrazki.elektroda.pl/1696664700_... https://obrazki.elektroda.pl/2975095700_... https://obrazki.elektroda.pl/3983644600_... https://obrazki.elektroda.pl/2395968200_... https://filmy.elektroda.pl/12_1519160759... Dzisaj wykonałem test kompresji. Wtryski były odpięte....
Odpalasz ten silnik czy tylko mierzysz kompresje. Jeśli po wpuszczeniu sprężonego powietrza nie ma spadku ciśnienia w kompresorze to prawdopodobnie wszystko jest dobrze, tylko ciśnienie zawsze będzie słabe na zimnym i pamiętać trzeba ze popychacze i koło zmiennej fazy sterowane są przez olej pod ciśnieniem. Zawsze po zmianie koła jest taka chwila ze...
Ewidentnie masz coś nie tak z ciśnieniem oleju na popychaczach bo ci podpiera zawory. Zmierz ciśnienie oleju. Jaki masz olej. Może to co w silniku bardziej przypomina papkę niż olej. Jeśli tak to ja w takich przypadkach wyjmuję samoregulatory, rozbieram je i opróżniam. Dodano po 2 I sprawdź jeszcze drożność ukł. wydechowego
Z mojego doświadczenia Renault ma bardzo dobry ocynk, nawet egzemplarze z lat 90tych. Zgadza się że progi, dół może być zgnity bo wiek i wilgoć robi swoje. Ale góra nawet odpryski do gołej blachy wiele lat wytrzymują bez korozji. Niestety elektryka i elementy gumowe dosyć słabe, uwaga na przewody hamulcowe które mogą być spękane. Podstawa przy oględzinach,...
Witam, To mój pierwszy post na elektrodzie :) Zauważyłem znajomy temat, więc postanowiłem dodać jeszcze jeden punkt. Problem klekotania może również być spowodowany zużytymi hydraulicznymi popychaczami (bardziej wrażliwe na niższe ciśnienie oleju). Stąd objawy najczęściej występują tylko podczas rozruchu silnika. Pozdrawiam
mam renaut trafic 1,9 2000r silnik odpala lecz po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka stop i kontrolka silnika z napisem stop, ta druga to mruga nie wie od czego to zależy , olej jest ciśnienie oleju jest czujnika w filtrze paliwa niema nie wiem może jest jakiś w zbiorniku za odpowiedzi z góry dzięki .:?:
Jeżeli gwizda to znaczy że już dogorywa. Z korka oleju zawsze coś tam dymi. Zależy jak bardzo i czy nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej. Można to w łatwy sposób sprawdzić. Przy zamkniętym korku oleju odłączamy przewód od odmy olejowej i zaślepiamy go na chwilę ręką. Jak się wytworzy duże ciśnienie to znaczy że silnik już ma przedmuchy. Pierścienie...
Pytania dotyczą silnika MWM TD228-6 R280 zamontowanego w Renault 145.14 z 1987 roku. Ile powinno wynosić ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy? Ile powinno wynosić ciśnienie oleju silnikowego na wolnych, średnich i maksymalnych obrotach? Jaki olej wlać? Jaka lepkość i klasa jakości? Jak uszczelnić kolektor wydechowy? Dawniej używało się do tego nici azbestowej...
No i mam taki właśnie efekt że na drugi rozdzielacz nie idzie żadne ciśnienie. Zdobędę i założę tą tuleję, dam znać co i jak. Edit. Po założeniu ww. tulei rozdzielacz TUZ-a zaczął działać, miałeś rację kolego - wielkie dzięki. Pozostał jeszcze jeden dziwny efekt, otóż na włączonym silniku ciężko podłączyć przewody do gniazd hydrauliki zewnętrznej, podczas...
Dzięki Wszystkim za zainteresowanie. Ciśnienie na biegu jałowym wynosi około 280 bar. Spadki występują tylko w chwili gdy przygasa lub gaśnie. Gdy silnik chodzi poprawnie nie ma żadnych spadków na biegu jałowym. Zatankowałem ostatnio dwa razy to lepsze paliwo, pojeździłem trochę i jest trochę lepiej. Już tylko przygasa a nie gaśnie i zdarza się to coraz...
Witam, w mojej Megance 1.9 dci silnik stracił ciśnienie oleju, w samym oleju po spuszczeniu znalazłem opiłki metalu, więcej nie miałem czasu rozebrać, ale diagnoza jest prosta i standardowa dla tego silnika, więc nie będę jej tu przytaczał. Szykuję się do remontu tej jednostki. Poszukuję dokumentacji tego silnika coś w rodzaju sam naprawiam, ale wystarczyły...
Temat zakończył się tak że klientka zabrała autko i zawiozła do innego szpeca, który metodą prób i błędów moskował po kolei czujniki i trafił! Autko zaczeło chodzić normalnie i oddał klientce że niby zrobione, skasował odpowiednio i poszło! Problem polegał na tym że ujechała kilka km i korbowody powychodziły bokiem. Z analiz expertów okazało się że...
No dobrze :) To jakie są konkretne granice dopuszczalności ? Takie jakie przewidział producent silnika, dające gwarancję równomierności pracy silnika. Ogólnie różnice ciśnień sprężania między poszczególnymi cylindrami nie powinny być większe jak 10% najwyższego odczytu. Wlałeś oleju "na oko" - zmieniłeś stopień sprężania, stąd różne wyniki. Świeca...
Dzień dobry Master II 2.5 80 kw W samochodzie ubywało płynu chłodniczego i kopcił, nieszczelność wykluczono bo po umyciu silnika robieniu ciśnienie nigdzie nic sie nie pokazywało - 100% Korek Z Oleju czysty Dodatkowo jak wspomniałem samochód kopcił. W układzie nie robiło sie ciśnienie A w samochodzie nie EGR- chyba od nowości- głowica jest zaślepiona...
Witam... Mam problem z samochodem Renault Clio 1.4 16V 2000r z LPG. Otóż po zagrzaniu silnika na wolnych obrotach miga lampka oleju i stopu na benzynie mniej jak na gazie.. Było sprawdzane ciśnienie oleju okazało się że jest lekko za niskie. Wymieniłem pompę oleju. Na benzynie po wymianie tylko czasem mrugała ale na gazie często. A od kilku dni się...
Wtryskiwacze to RE36939 - John Deere, wg serwisu john deere. Tylko taka mała uwaga większość wtryskiwaczy tych ołówkowych to jeden i ten sam, różnią się ustawionym ciśnieniem i osprzętem np tulejkami montarzowymi. Masz ten sam silnik, jak masz chłodnicę oleju przy filtrze olejowym i kolektor wydechowy, który ma możliwość założenia turbiny to sprawa...
renault ciśnienie oleju silnik renault ciśnienie oleju renault ciśnienie oleju silniku renault
mikrofon czyszczenie telefonie philips ustawić godzina projektor telefonu
Kompatybilność pilota RAVO GK-SS11 z innymi dekoderami Podłączenie filtra LTE przed zasilaczem - czy to możliwe?