W tym silniku luzy zaworowe reguluje się w specyficzny sposób. Wałek rozrządu ustawia się w pozycji gdy jeden zawór wydechowy jest maksymalnie otwarty: Wo Sr Wr 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3 Wo= Max otwarty zawór wydechowy Sr=ssący regulacja, luz 0,1mm Wr=wydechowy regulacja, luz 0,25mm Silnik musi być zimny. Pamiętaj, że w Renault cylindry liczy się od koła...
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
(cylindry liczę od paska rozrządu): - cylinder 1 i 2 - jest plus, brak impulsów masowych - cylinder 3 i 4 - są impulsy masowe, brak plusa. Jeżeli pomiar był robiony przy odłączonych wszystkich cewkach i cylindry liczone od rozrządu to ok. Jeżeli nie masz możliwości diagnozy komputerowej to zacznij od sprawdzenia czy fizycznie jest iskra na świecach...
Ciśnienie w komorach spalania wynosiło około 28 bar
Renault Clio 4 1,5 DCI 2015 rok zapalił na 3 cylindry, zapalił tak 10 razy a teraz chodzi i już normalnie czego była przyczyna, nie zapalił się żaden czek.
I sprawa się wyjaśniła po diagnostyce komputerowej.Otóż problem nie tkwił w komputerze wtrysku czy też uszczelce pod głowicą lecz w sondzie lambdzie.Brak styku na kostce,to częste przyczyny we francuzach.Jeszcze dodatkowym felerem jest wymiana środkowego tłumika.On także ujemnie działa na sondę lambdę.Dziękuję za pomoc
Witam i pozdrawiam. Sprawdź czujnik położenia wałku rozrządu a jak nie to, sprawdź czujnik położenia wału korbowego Za wskazanie tego czujnika w opisywanym silniku zdejmę ostrzeżenie które teraz nakładam. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie....
Wymieniłeś cewkę na 4 cylindrze ale bierzesz to pod uwagę że renault oznacza cylindry od koła zamachowego. Czyli 4 cyl to ten od rozrządu.
Ubite driver'y cewek w sterowniku. Cewki nie są kluczowne - płynie przez nie cały czas prąd, przez co sie grzeją.
Minęło już trochę czasu, ale usterka wciąż ta sama o regularna. Nie mam już pomysłów bo sprawdziłem już chyba wszystko
Iskra w porządku, na 4 cylindrze brak kompresji 3 ma cos około 6 , wtrysk działa 1 punktowy jest, paliwo podaje . Przed wymiana było wszystko ok
Kompresja do sprawdzenia na wszystkich cylindrach.
Sprawdź przewody do cewek.
Tak to jest ta kontrolka jak się zapali samochód traci moc jak by chodził na trzy czasem dwa cylindry
Czy do nowego Mastera 2.3 dci można było by zaaplikować jednomasowe koło z trafica 2.0 dci, 2.3dci a 2.0 dci to te same silniki tylko w 2.3 rozwiercili cylindry aby uzyskać większą pojemność. Pozdrawiam
Najpierw określ na które dwa nie chodzi, kombinerkami zdejmuj przewody ze świec, następnie podmień cewki miejscami i będziesz wszystko widział. Kompresję też sprawdź.
Witam, posiadam auto Marki Renault Laguna , taką jak w temacie. Mianowicie mój problem polega następująco,samochód na benzynie tak jak by nie palił na wszystkie cylindry, nie zawsze tak jest, ale ostatnimi czasy coraz częsciej się to zdarza,słychać , że silnik nie pracuje tak jak powinien , nie te same obroty są,po przełączeniu na gaz problem znika,...
Witam. Jak liczyć cylindry w Renault Laguna 2 2001 rok produkcji 3.0 benzyna V6? Ma ktoś może jakiś schemat?
Wie ktoś od której strony liczy się cylindry w tym silniku? (1.2 16v 75km)
widac że znasz się dość dobrze skoro 85km/h na dwójce :) w skrzyni grzebałeś czy jak ?
Na forum jest podane, owszem, że cylindry w renault klio liczy się od sprzęgła. Czy od sprzęgła tak się liczy tylko w klio czy we wszystkich renault? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Temat gazu bym sobie odpuścił. Pierwsze to nie te objawy, drugie to zmieniałem reduktor i sam kalibrowałem. Poza tym, przy zmianie reduktora, zresetowalem sterownik silnika i trzy dni jeździłem tylko na benzynce, objawy te same. Jeżeli chodzi o sondę to znam to lepiej z Mitsubishi bo tam łatwiej ogarnąć, ale to też nie te objawy, może by więcej palił,...
Najprawdopodobniej i tak trzeba będzie zdjąć głowicę silnika - błędy sugerują conajmniej wypalony zawór. Cylindry licz od skrzyni!
Obecnie silnik wydycha niebieskie spaliny jak pracuje na EasyStart (eter) wtryskiwanym do wlotu powietrza za filtrem powietrza. Jak przerywam wtryskiwanie to silnik staje. Teraz sie zastanawiam czy ten proces "oczyszcza" system czy brac sie za rozkrecanie wtryskow. Po wyjeciu wtrysku chcialbym zobaczyc ze wtryski dzialaja. Czy diagnostyka OBD moze...
Dobrze kodujesz ?, chodzi o to, że Renault liczy cylindry od strony koła zamachowego, tam jest pierwszy
Chodzi o to, czy rozgrzewa się dość szybko i w jakim zakresie pracuje. Możliwe, że grzałka w sondzie padła i sonda nagrzewa się od ciepła spalin, a to dłużej trwa. Trochę teorii. Sterownik silnika do rozruchu potrzebuje trochę "wiadomości" z czujników. Pierwsze to czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu żeby wiedział na który cylinder podać...
Nie dziwie się że nastąpiła decyzja o zmianie auta, no bo taka puszka i 3 cylindry - prawie jak kosiarka także tutaj będzie spora różnica i jak idziemy w segment D - wg mnie polecany - to skok będzie spory. Tutaj nawet Audi A4 B5 z 98 było by sporą różnicą w kulturze pracy silnika, wygodzie i wyciszeniu. Jeśli chodzi o 1,8T to - owszem w A4 B7 też jest...
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 tylko że oni chyba liczą cylindry od strony koła zamachowego nr 1.
Kompresor w samochodzie bez problemu uzyskuje 25bar, to raczej za mało do hydrauliki siłowej, weź też pod uwagę, że spręża gaz a nie ciecz, jaką jest olej. Dlatego obawiam się, że próba użycia go jako pompy hydraulicznej skończy się uszkodzeniem płyty zaworowej, albo jego napędu Tak jestem tego świadom. cieszy mnie że podajesz do 25 barów. W Renault...
Nie rozumiem określenia, że auto telepie. Jeśli silnik nie ma mocy, szarpie - może to oznaczać, że pracują tylko 2 cylindry - a to wskazuje na uszkodzenie cewki wysokiego napięcia. Pod maską są dwie podwójne cewki w/n. Jeśli auto "pali" ponad 20l/100km - to jest to!!!
Wydechowe mają zazwyczaj większą średnicę, nie musisz ustawiać pierwszego cylindra, wyżej masz podaną mijankę 153624 a cylindry pracują parami 1i6 2i5 3i4
Rano po odpaleniu auto gaśnie; Po 2 dniach spróbowałem około 10 razy przekręcić stacyjką i dopiero zapalić; Za 3 razem było ok odpaliłem; Po 3 dniach jazdy zrobiłem około 30 km jakby kto Dodano po 5 jakby ktoś przewód uciął auto zaczęło pali na 3 cylindry; po podpięciu komputera wyskoczył błąd p0204 i p2146 czy to świadczy o wymianie wtrysku czy elektrykę...
Niezrównoważone cylindry
Witam, od kilku dni próbuje znależć usterka w moim clio 3 1.6 16v benzyna. Samochód po zapaleniu pracuje normalnie ale po rozgrzaniu sterownik przestaje dawać sygnał na 1 i 4 wtryskiwacz, brak sygnału na wyjściu sterownika. Teraz napisze co już zrobiłem. -Wymieniłem sterownik -pozamieniałem wtryskiwacze -wymieniłem świece -wymieniłem przepustnica -sprawdziłem...
Witam ,czy po wymontowaniu pompy paliwowej i wyjęciu koła zębatego napędzającego pompę czy przestawi się rozrząd (zapłon) . Po wymontowaniu pompy silnikiem nie było kręcone (został w tym samym miejscu )silnik MWM D226-4( cztery cylindry ).A jak się przestawił to jak go poprawnie ustawić(najlepiej bez zdejmowania przedniego dekla ). Koła nie były znaczone...
on cały czas pali na 2 cylindry a najgorsze to ze jestem pod Francja a tu kosztuje to nie mało
Koła zamachowego nie da się przykręcić w innej pozycji, otwory są rozmieszczone nierównomiernie. Widzę inną możliwość: Jak sterownik nie widzi sygnału z wałka, to steruje wtryskami grupowo, a nie sekwencyjnie. Gdyby były zamienione wtyczki na wtryskiwaczach, to silnik odpalał by tylko w sytuacji sterowania grupowego. Łatwo sprawdzić czy kolejność nie...
Ciągnik Renault Super 5 rok 1963 silnik 3 cylindry dałem do regeneracji pompę Bosch wtryskową i nieoznaczyłem na kole zębatym jak było osadzone względem rozrządu jak ustawić teraz pompę. Aktualnie ciągnik jak podgrzeje go świeci żarowymi to ciężko ale odpala obroty falują kopci, po rozgrzaniu chodzi perfekt zero dymu i ma moc.
W renault cylindry liczymy nie od rozrządu tylko od przeniesienia napędu. Czy zaraz po założeniu gazu były problemy? Jeśli nie to raczej wadliwy montaż wykluczam. Najlepiej podłaczyć sterownik LPG pod komputer i będzie wiadomo co i jak. Dla spokojności jednak potwierdzam: 1-szy cylinder żółty-wtrysk/żółto-czarny ECU 2-gi cylinder zielony-wtrysk/zielono-czarny...
Dzięki za odpowiedź, problem już rozwiązałem opisałeś poprawnie błędy opisowo dotyczą nieprawidłowości w cylindrze pierwszym lecz rzeczywiście dotyczą wszystkich cylindrów, program diagnostyczny odnosi się do cylindra 1 i mówi o wypadających zapłonach tego cylindra, złej emisji spalin i możliwości uszkodzenia silnika lecz dotyczy to wszystkich 4 cylindrów...
Mądra metoda to fakt też tak robiłem, tylko jest małe ale w dxi ciężko rozdzielić cylindry / kiepski dostęp / i jeśli spala stukowo to de fakto wydziela ciepło tylko że w niewłaściwej ilości i czasie. Więc test na zrównoważenie cylindrów jest jak najbardziej na miejscu. Pozdrawiam.
3 i 4 pali, a 1 i 2 nie Masz dwie podwójne cewki wysokiego napięcia, gdyby któraś zdechła, to nie było by iskry na 1-4 albo 2-3 Prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami Acha, w Renault liczy się cylindry od strony koła zamachowego
Zacznij od oomiaru ciśnienia na cylindrach, zanim zaczniesz dłubać przy wtrysku to sprawdź czy chodzi na wszystkie cylindry
Jeżeli są to cylindry koło siebie to być może uszczelka pod głowicą między cylindrami się wypaliła. Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
,w dodatku 2 z 4 wtrysków LPG jest lóźna a wypinanie tych wtrysków nic nie zmienia w pracy Dwa gary pracują na benzynie , bo wtryskiwacze gazowe nie podają 'Cyklonu" . Pozdrawiam. koło 5l na 100km przy czym gazu pali 7l Masz prawidłowe proporcje 5l Pb na dwa cylindry i 7 l "cyklonu" też na dwa cylindry. Padnięte wtryski gazu.
Witam mam problem i nie jestem pewny na 100% , samochod kopci na bialo , pracuje na 3 cylindry , plyn wywala zbiorniczkiem ,czy to objaw padnietej uszczelki pod glowica ? jeszcze na 3 cylindrze jest niskie cisnienie 7bar
Silnik już swoje przejechał, ok 300 000 km jak nie więcej. Bierze dużo oleju i kopci strasznie. Jakiś czas temu były wymienione pierścienie ale cylindry są zużyte i jest ten sam problem co przedtem. No i wycieki oleju w silniku. Ze dwa razy już była planowana głowica. Ogólnie nie ma sensu już go naprawiać. Firma sprzedająca silnik (ten niby od Clio)...
Następnym razem 2x podgrzej świece to ci złapie szybciej na 2 cylindry przynajmniej.
napisz cos wiecej czy to na gazie czy na paliwie ,ktory rok produkcji, a tak od razu to sprawdz sonde lambda ,wtyczki wtryskiwaczy,przewody wysokiego,silnik krokowy,swiece ,dolot powietrza ,moze byc duzo usterek,daj wiecej opisu co sprawdziles a nie auto staneło i pomozcie, Dodano po 1 sprawdz czy pali na wszystkie cylindry
Na mojego nosa źle założone kable. Z jednej cewki mają iść na cylindry 1 i 4, z drugiej na środkowe.
renault kangoo cylindry renault cylindry magnum ciśnienie cylindry renault
niszczarka koło radio nawigacja mercedes zamek wkładkę
Programowanie mikrokontrolera MC96F6431Q: krok po kroku Regulacja gaźnika w pilarce Oleo Mac 937 - czarna świeca