Jeżeli jest taka sytuacja że odpala tylko na samostarcie to ja bym jeszcze sprawdził pompę wstępną (montowana z tył pompy wysokiego ciśnienia) tzn. Podnieść kabinę włączyć zapłon jedna osoba pompuje pompką ręczną a druga w tym momencie startuje jak silnik odpali to jest problem z pompą zasilającą, oczywiście biorąc pod uwagę że układ niskiego ciśnienia...
czy da się przykręcić źle koło zamachowe do wału korbowego (w złym punkcie w stosunku do tłoków). Nie
Musiałbyś oprócz skrzyni wymienić też koło zamachowe bo w pk6 czujnik wału jest w innym miejscu, poza tym skrzynie w Clio II mają wybierak na drążku a nowsze jak pk6 na linkach więc jest trochę rzeźby
Mechanicznie może pasować, ale jeżeli ząbki, które ma "widzieć" czujnik obrotów są inaczej rozmieszczone, mają inny kształt, co zauważyłeś porównując swoje koło ze zdjęciem kol. fructona, to nie będzie to prawidłowo działać. Jeżeli masz możliwość, to odzyskaj oryginalne koło zamachowe i porównaj je z tym, które masz założone.
Witam. Mam tez Macka na kanale z wymiana piercienia. Pogrzebalem troche neta i wpado mi w rece cos takiego, moze sie przyda komus. ps. te dwie kropki w koleczku to symbol pasowania w literaturze Renault. (24°15' od znaków Valve 3.4 czyli otworu centrującego koło zamachowe. )
Koło zamachowe to Ty masz dokręcone? Bylo coś grzebane ze skrzynią? Dodano po 2 A czujnik obrotów wału w tym samochodzie jest z tego co się orientuje po przeciwnej stronie łożyska dociskowego wiec mogło by być tak jak mówię. Czujnik jest na skrzyni, zęby na wieńcu mają 2cm, więc jakby był aż tyle przesunięty, to wybiło by dziurę w bloku a i tak by łapał...
Może byście tak przestali pisać bzdury o ustawianiu zapłonu w tym samochodzie. Koło foniczne jest wyfrezowane w kole zamachowym, a czujnik przykręcony do skrzyni, jak to się może przestawić ?
Koło zamachowe jest z poprzedniego silnika, czujnik jest sprawny, oczyściłem go i iskra się pokazała ale nadal nie odpala auto.
Ma być widać koło zamachowe. Ta szczelina ma z 8 cm długości i jest trochę szersza od czujnika. Mierzyłeś rezystancje czujnika ? Pozdrawiam
Panowie co z wami , myślę iż koło zamachowe nie ma nic do tego ponieważ podaje paliwo jak by czujnik nie działał nie dostawałby paliwa podczas kręcenia!!!!
Jak się mogło koło zamachowe odkształcić? Ugiął się ostatni czop wału korbowego? Zaręczam ci-jak by się "odkształciło" koło zamachowe to temat by brzmiał "strasznie mi trzęsie budą, a silnik chce z ramy wyskoczyć"
Czujnik położenia wału znajduje się na połączeniu silnika ze skrzynią biegów, na górze nad miejscem gdzie znajduje się koło zamachowe i jest wielce prawdopodobne że to jego wina.
Jak mam to rozumieć koło zamachowe nie mogło od tak się zepsuć Właśnie mogło. I nie tyle samo ale przez jakieś ciało obce.
stopień sprężenia A w jaki sposób stopień sprężania mógł się zmienić? Denka w tłokach wkląkły się albo na odwrót-wybrzuszyły? kolo pasowe czasem się zdarzy że się poluzuje i przekręci z klina wtedy iskra jest tylko nie w tym momencie co powinna A co ma koło pasowe do iskry ( w renault) jak czujnik wału jest nad kołem zamachowym? Panie mechaniku z bożej...
Podczas wymiany skrzyni (automat) mechanior źle założył tarczę na koło zamachowe współpracującą z czujnikiem obrotów silnika (brak fabrycznego zabezpieczenie przed niewłaściwym montażem). Temat wyjaśniony. Dziękuję za wszelkie uwagi. pozdr $$
Podstawa to kod silnika, tak żeby każdy wiedział z czym problem. Synchronizacja i sterowanie procesem spalania... czytaj sprawdzić rozrząd (w tym koło kzfr o ile jest), kompresje, stan świec, stan czujnika wału korbowego i stan koła zamachowego. Reszta to komputer i nie tyle odczyt błędów co interpretacja danych rzeczywistych.
witam co trzeba zmienić podczas zmiany skrzyni z automatu na manul, zmieniłem pedały lewarek skrzynie sprzęgło koło zamachowe i w konsekwencji auto nie ma iskry (i nie jest to problem immo) świeca raz zaiskrzy i echo, kompa od skrzyni odłączyłem, czy soft w komputerze auta musi być inny. wiem że na koło zamachowe współpracuje z czujnikiem położenia...
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
batr114 obroty silnika powinieneś słyszeć czy są ok czy nie. 65 obr na minutę to jest ja byś silnik kręcił korbą albo kluczem po wymianie rozrządu. Przy kręceniu rozrusznikiem powinno wychodzić ok 350 a nie 200. Jak silnik by kręcił tak wolno to ciśnienie paliwa by nie wzrosło. Tak więc zmierzam do tego ,że może być problem z czytaniem impulsu z wału,...
Sterownik dostaje informację o kącie wtrysku z wtryskiwacza z kablem. Tam jest czujnik wzniosu iglicy, jeśli paliwo dochodzi do wtryskiwacza to iglica się unosi, czujnik to wykrywa i zaczyna się rozpylanie. W ten sposób sterownik sprawdza poprawność regulacji kąta początku wtrysku, koło zamachowe się obraca, czujnik położenia wału zlicza zęby i sprawdza...
Może być jak to niektórzy nazywają dwumasowe koło osprzętu (nie zamachowe od sprzęgła), a po polsku koło pasowe z czujnikiem drgań. Wg zdjęć z IC takie koło owy samochód posiada. Ja musiałem u siebie wymienić, a myślałem że rozrząd bo 3 tys od wymiany rozrządu był samochód. A zaczęło klekotać niemiłosiernie.
Namagnesowane koło zamachowe lub zachwiania elektromagnetyczne w rozruszniku. Jeśli skacze obrotomierz to raczej to drugie. Może cokolwiek dziwnie to brzmi , ale czasem się zdarza. :D
Do mojej Megane 1.5 dCi 80 konnej włożyłem silnik z polifta 86 konny. Musiałem tylko założyć też skrzynię od polifta bo zamach i sprzęgło był większy. Teoretycznie mogłem przełożyć zamach ze starego i powinno wszystko pasować na starej skrzyni ale akurat miałem komplet więc przełożyłem. Czujnik położenia wału wypadał w innym miejscu ale zamach też miał...
no nie do końca byle jak miałem podobną sytuacje w RVI Premium 420 DCI dopiero po wsunięciu pompy w odpowiednie miejse auto chodziło jak należy w aucie są dwa czujniki na kole zamachowym i wałku rozrządu (pompa) te dwa czujniki muszą być najprawdopodobniej zgrane ale jak je zgrać auto dymi jak cholera przed naprawą rozrządu nie dymiło Auto podczas testu...
Witam, rozbierałem silnik z clio żeby wymienić pierścienie i uszczelniacze wału. Jako młody i głupi mechanik zapomniałem zaznaczyć sobie w jakiej pozycji było przykręcone koło zamachowe i teraz mam problem jak ustawić je aby zapłon na czujniku działał poprawnie. Z forum wyczytałem, że kolejność tłoków liczona jest od strony koła zamachowego a nie od...
Dziękuję jeszcze raz za zainteresowanie tematem. Po wymianie bendixa, nie używałem dużo auta, odpalałem może ze 20 razy, ale już raz zdarzyło się chrobotnięcie. I to akurat wtedy, gdy spróbowałem odpalić bez wciśniętego sprzęgła. Problem więc nasila się, gdy jest większy opór, a więc pewnie powróci zimą. Całe koło wymień. Kupisz za grosze. To nie dmumasa,...
Witam. Koło dwumasowe występuje jak najbardziej w tych silnikach, na rozwalonym dwumasie auto tez odpali ale będzie metaliczne gruchotanie słychać. Druga sprawa to nie ma żadnego czujnika od koła dwumasowego ani zamachowego w tym silniku. Sprawdziłbym masy na skrzyni wraz z wiazka idącą do pompy CR przez skrzynie biegów. Druga sprawa to nie ma żadnego...
To już wiem bo zdejmowałem głowicę. Jak ustawi się wałki rozrządu szerszym sfazowaniem do przodu auta to wychodzi, że koniec suwu sprężania i początek suwu pracy jest na cylindrze 4 od rozrządu. Jak to powiedziałem w serwisie to odpowiedział mi facio, że Francuzi liczą od tyłu i tak mam zapamiętać.czyli dla nich jest to pierwszy cylinder ale od koła...
Koło zamachowe wymieniłem na te od manuala czujnik położenia również i rozrusznik nawet nie pyknie,wyczytałem na necie ze trzeba zrobić zworkę w wtyczce od pozycjonometru tak żeby podać sterowanie na rozrusznik ale jak to zrobić nie wiem idę zaraz włożyć kompa od manuala jak coś się by zmieniło to napisze Dodano po 5 po zmianie komputera z manuala nic...
Witam. Mam problem z Renaut Magnum 440 E-tech. Mianowicie brakuje jej mocy silnik po rozgrzaniu do temperatury równej 65 stopni zaczyna się dławić emitując niebieski dym. Wymieniliśmy wtryski, pompowtryski, sprawdziliśmy koło zamachowe. Wymieniliśmy czujniki koła zamachowego i rozrządu, turbo sprężarkę i czujnik turbiny. Wymieniony na nowy układ paliwowy...
Raczej nie. Jak czujnik szwankuje, to nie ma znaczenia; ciepły- zimny silnik. U mnie kręcił rozrusznik ale nie odpalał; jak odpalił, to już jechał bez problemów. Zawsze można spróbować ale nie tu bym szukał problemu. Odkręcenie czujnika , to tylko dwie śruby i nic nie trzeba więcej rozbierać. Sprawne rączki i jeden klucz. Uważać tylko trzeba, żeby gdzieś...
problem rozwiazany okazało sie złe koło impulsatora na pompie Dodano po 2 prawidłowe ustawienie pompy znak w znak na kole na rozrzadzie zawory na 1 cylindrze od rozrzadu zamkniete zawory na 1 cylindrze od rozrzadu na mijanke u otworze na czujnik kreska miedzy zabkami Dodano po 2 prawidłowe ustawienie pompy znak w znak na rozrzadzie zawory na 1 cylindrze...
Tytuł Laguna III BT0F Płyta lakierowana w kolorze szarym Numer rejestracyjny 64ZFNV VIN VF1BT1F0639002840 Model Laguna III Typ modelu BT0F Data produkcji 12 2007 Numer fabryczny pojazdu S038751 Poziom wyposażenia EA3 Dodatkowo do poziomu wyposażenia SAN913 Dodatek do limitowanej edycji SAN513 Kod farby TED69 Tapicerka fotela TICUI1 Wykończenie wnętrza...
Witam.temat dotyczy mastera jak w temacie robiłem kapitalke silnika a teraz problem z odpaleniem zębatki rozrządu jak zaznaczone tak złożone rozrząd na blokadach więc to wykluczam wtryski po regeneracji 6tyś km przed włożeniem zawiezione do sprawdzenia są ok świece żarowe też a auto nie chce zagrać na PLAK oczywiście odpala po podpięciu komputera brak...
Na początku podejrzenia padły na komputer. Został on podmieniony na identyczny, na pewno sprawny i nic.... Później sprawdzona była cała instalacja elektryczna i okazała sie OK. Problemem był czujnik koła zamachowego. Był sprawny i ustawiony prawidłowo tylko podawał błędne informacje do komputera bo (jak twierdzi fachowiec) najprawdopodobniej albo było...
Kupiłem Espace III 3.0 12V ze skrzynią AD8, która szwankowała a raczej już nie działała. Zakupiłem skrzynie z Laguny I również AD8. Wymieniałem skrzynie biegów (automat) wszystko poskładałem do kupy, wymieniłem pompę paliwa bo na starej słabo palił, trzeba było ją wyjąć uderzyć i chwile działała :) teraz wszystko poskładane do kupy, próbuje odpalić,...
Witam. Z uwagi że sam męczyłem OSTATNIO IAW5NR. CI1 CLIO2F1 1,216V 2001 DODAM, ŻE CZYTA 95160 ponyprog, którego nie używałem już lata. Xprog bee (nawet z wyłączona kontrolą pinów eepromu) ,Carprog bee, miniprog chinol taki niezły - bee, a tutaj brutalny atak prawie wprost z coma działa. Warunek taki, zasilacie to z zewnętrznego źródła 4,60-4,70V ustawiamy...
Dzień dobry. Swego czasu wpadłem na taki pomysł by wymienić silnik w espasie II 92r z 2.0 który już wiele przeszedł na wyremontowany 2.2 94r. Po dokonanej wymianie, odpaliłem maszynę i w sumie pracuje ale troszkę nierówno na benzynie a na gazie może być. Dodam, że pozostawiłem komputer z 2.0 i wtryski, ale ze względu na złą pracę na jałowym to zastanawiam...
Kidu , a co z zanikająca iskrą , z braku paliwa? Ma odcinke przesunięta do 1000obr/m. A serio to zobaczyć w ECU jakie obroty widzi przy tej odcince, czy z czujnika nie przychodzi czy sterowanie cewkami szwankuje. Może koło zamachowe pęknięte . Dodano po 4 wolnych iskra jest i w miarę wzrostu obrotów robi się coraz słabsza aż w końcu ginie i pojawia...
Nawet nie zaczynaj go robić, albo kup slupek albo złom ale raczej to drugie. Słupek znaczy zawory? Dodano po 2 zablokowany do przodu na blokadzie w silniku rozrząd na równo i dalej nic. Załączniki: blokada walu jest to kołek po wykręceniu sruby w okolicy koła zamachowego. Mieści się po środku silnika pod czujnikiem. A kręceniem rozrządem powinien się...
Tytuł Laguna III KT1N Czarna perłowa VIN VF1KT3N0642823923 Model Laguna III Typ modelu KT1N Data produkcji 01 2010 Numer produkcji pojazdu S063425 Poziom wyposażenia EA5 Dodatkowo do poziomu wyposażenia SAN913 Dodatek do limitowanej edycji EVO Kod lakieru TECNG Tapicerka siedziska Skóra Wykończenie wnętrza HARM02 Kraj zastosowania przepisów technicznych...
Witam. Mam taki problem, że pasek mi strzelił w Lagunie 16. 16v opłacalność zakładania nowej gwarancji była bliska kupnie całego silnika bez osprzętu. Postawiłem na cały silnik jednakże kupiłem silnik od Scenika 1.6 16v ( symbol silnika jest taki sam K4M jednak końcówka inna Laguna 7 20 Scenik A7 00). Dzisiaj po wyjęciu silnika zobaczyłem różnice w...
koło zamachowy renault koło zamachowy koło zamachowy renault megane
bosch sgv45 długość bagnet instrukcja iveco
Telewizor OLED Finlux 55" - Czy to możliwe? Sharp Quattron - Pisk i Brak Włączenia Telewizora