Znaleziony klucz nasadkowy blokujący koło zamachowe.
Trzyma uszczelniacz od strony skrzyni. Musisz wyjac skrzynie odkręcić sprzęgło i koło zamachowe oraz uszczelniacz.
Koło zamachowe.
Nie da się. Musisz zablokować koło zamachowe.
mam rozebrany taki silnik miedzy zebami koła fonicznego jest przerwa która może wyznaczac impuls do sterowania podejrzewam że zle złożyłes koło zamachowe
Nad łapą sprzęgła, na obudowie skrzyni jest podziałka 0, 5, 10° ustawiasz koło zamachowe kreską na 0
Witam, prosiłbym by ktoś mi podał jakim momentem dokręcić koło zamachowe silnik Renault g9t koło stałe pracujące ze skrzynią su1, miałem wyciek i rozbebrałem auto. Szukałem w necie i nic może ktoś kto ma autodatę pomoże.
Witam. Mam tez Macka na kanale z wymiana piercienia. Pogrzebalem troche neta i wpado mi w rece cos takiego, moze sie przyda komus. ps. te dwie kropki w koleczku to symbol pasowania w literaturze Renault. (24°15' od znaków Valve 3.4 czyli otworu centrującego koło zamachowe. )
Koło zamachowe od 2002 roku jest dwumasowe
Trzeba zablokować koło zamachowe, są takie otwory w obudowie wieńca zębatego a można to zrobić choćby dużym śrubokrętem.
Ale jeżeli po odpaleniu odłączony jest zacisk 50 od rozrusznika???? Może koło zamachowe odkręcone albo krzywe!
Nawet nie próbuj blokować wału do odkręcenia w ten sposób. To co znalazłeś służy do blokowania wału przy wymianie rozrządu, a nie do odkręcania/dokrecania koła pasowego. Odkręcasz dobrym pneumatem i nasadką 18 mm. Ew. spróbuj zablokować wał za pomoca wkrętaka na wieńcu koła zamachowego.
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
witam ,moim zdaniem to jedyny sposób to znaleźć jakiś otwór na łączeniu silnika ze skrzynią i zablokować śrubokrętem koło zamachowe ,to jest sprawdzone na innych markach i niezawodne, odpisz jak dadsz rade, Picu
Musiałbyś oprócz skrzyni wymienić też koło zamachowe bo w pk6 czujnik wału jest w innym miejscu, poza tym skrzynie w Clio II mają wybierak na drążku a nowsze jak pk6 na linkach więc jest trochę rzeźby
Brak tyko iskry czy kluczowania wtrysków też? Pewnie obu i odpowiedź masz wyżej. Koło zamachowe stare czy od nowego silnika?
A w którym miejscu w skrzyni zablokować koło zamachowe
czy da się przykręcić źle koło zamachowe do wału korbowego (w złym punkcie w stosunku do tłoków). Nie
sprawdż czy ręką obrócisz silnik kluczem nasadowym za srubę centralną w kole pasowym na wale ,być może czym zablokowałeś sobie koło zamachowe,może zamieniłeś któreś śruby przy montażu
Mam jeszcze jedno pytanie, gdzie panowie blokujecie koło zamachowe Za prawą półośką, dużym płaskim śrubokrętem
Jeżeli jest taka sytuacja że odpala tylko na samostarcie to ja bym jeszcze sprawdził pompę wstępną (montowana z tył pompy wysokiego ciśnienia) tzn. Podnieść kabinę włączyć zapłon jedna osoba pompuje pompką ręczną a druga w tym momencie startuje jak silnik odpali to jest problem z pompą zasilającą, oczywiście biorąc pod uwagę że układ niskiego ciśnienia...
Czujnik położenia wału znajduje się na połączeniu silnika ze skrzynią biegów, na górze nad miejscem gdzie znajduje się koło zamachowe i jest wielce prawdopodobne że to jego wina.
Witam, mam problem ze sprzęgłem do Renault Laguna 2 IDE benzyna. Proponują założyć koło zamachowe Od 1.8 16v F4P sprzęgło Valeo i łożysko Valeo. Oczekuję na w miarę szybką pomoc i odpowiedź. Co myślicie na ten temat ?.
Dziękuję za podpowiedzi, zdemontowany był rozrząd i nie mogłem znaleźć znaków na kole zamachowym. Spróbuję zaleźć jutro, poczyszczę papierem. Jeszcze raz dzięki za podpowiedź :) Dodano po 12 Witam zdemontowana była głowica. Oglądałem to koło zamachowe i nie mogłem nic znaleść spróbuje jutro je oczyścić, gorzej jak tego punktu nie znajdę.
Nie silnik tylko koło zamachowe ewentualnie alternator :[-) Jeśli nie znasz sie na mechanice to nic nie kombinuj
ajj źle opisałem o co mi chodzi to tak ... koło pasowe na rozrządzie jest bez klina na zacisku nom a na obudowie skrzyni biegów niema otworów ani oznaczeń jest całkiem zabudowane koło zamachowe nom i chodzi mi o to gdzie znaleźć punkt odniesienia by ustawić to koło zamachowe ? Gdy tłoki są u góry .
Jak się mogło koło zamachowe odkształcić? Ugiął się ostatni czop wału korbowego? Zaręczam ci-jak by się "odkształciło" koło zamachowe to temat by brzmiał "strasznie mi trzęsie budą, a silnik chce z ramy wyskoczyć"
Wszystko jest tak jak powinno być. Wał korbowy po wkręceniu pinu blokady jest blokowany tylko w kierunku dokręcania śruby na kole pasowym. Aby śrubę odkręcić należy użyć klucza udarowego lub zablokować wkrętakiem koło zamachowe. Rysunek powinien wyjaśnić watpliwości: http://obrazki.elektroda.pl/3455402500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5903011600_1...
Nie ma znaczenia koło zamachowe 1-4 i 2-3 ważne , w połączeniiu tylko 2 opcje są.
Kolejne pytanie. Według Renault do klejenia śrub mocujących koło zamachowe należy stosować Loctite Frenetanch. Jakie polecacie odpowiedniki tego specyfiku ? Czy produkt CX-80 RC-42 się nada ? Mam takowy, ale wg. noty katalogowej jego temp. pracy to jedynie +150 stopni. To chyba zbyt mało :(
Nawet nie zaczynaj go robić, albo kup slupek albo złom ale raczej to drugie. Dodano po 2 zablokowany do przodu na blokadzie w silniku rozrząd na równo i dalej nic. Załączniki: blokada walu jest to kołek po wykręceniu sruby w okolicy koła zamachowego.
Jak wloże blokade w koło zamachowe to kreski na obudowie i kole pasowym maja sie zgrywac.A u mnie sie nie zgrywaja stad moje pytanie o klin
Może byście tak przestali pisać bzdury o ustawianiu zapłonu w tym samochodzie. Koło foniczne jest wyfrezowane w kole zamachowym, a czujnik przykręcony do skrzyni, jak to się może przestawić ?
Jest firma co spawa na sztywno i dokłada normalny docisk i tarcze!poszukaj nanecie pod regeneracja kola zamachowego.
Koło zamachowe to Ty masz dokręcone? Bylo coś grzebane ze skrzynią? Dodano po 2 A czujnik obrotów wału w tym samochodzie jest z tego co się orientuje po przeciwnej stronie łożyska dociskowego wiec mogło by być tak jak mówię. Czujnik jest na skrzyni, zęby na wieńcu mają 2cm, więc jakby był aż tyle przesunięty, to wybiło by dziurę w bloku a i tak by łapał...
Nie do końca mogą być przytkane wtryskiwacze cylindra 1 i 2. Jeżeli ECU myli kolejność cylindrów, to zamiast wzbogacić mieszankę na 1 cylindrze, wzbogaca na 4 cylindrze, a z kolei bogatą mieszankę 4 cylindra zubaża na cylindrze 1. Tak się zastanawiam jak doprowadzić do wypadania zapłonu na konkretnym cylindrze, aby ECU poprawnie określił kolejność cylindrów....
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Witam, wie ktoś gdzie włożyć trzpień blokujący koło zamachowe, dodaje zdjęcie na którym widać gdzie, jednak nie mogę go znaleźć na silniku. Z góry dziękuję za pomoc.
Pomimo wszystko, ciekawe dlaczegi i czy faktycznie otwory w wale są inne dla manuala i automatu. Na mój rozum to nierealne. Dzwoniłem do gościa co to robił i potwierdza że koło zamachowe pasuje na wał tak w automacie jak i w manualu.
Jak mam to rozumieć koło zamachowe nie mogło od tak się zepsuć Właśnie mogło. I nie tyle samo ale przez jakieś ciało obce.
Panowie co z wami , myślę iż koło zamachowe nie ma nic do tego ponieważ podaje paliwo jak by czujnik nie działał nie dostawałby paliwa podczas kręcenia!!!!
batr114 obroty silnika powinieneś słyszeć czy są ok czy nie. 65 obr na minutę to jest ja byś silnik kręcił korbą albo kluczem po wymianie rozrządu. Przy kręceniu rozrusznikiem powinno wychodzić ok 350 a nie 200. Jak silnik by kręcił tak wolno to ciśnienie paliwa by nie wzrosło. Tak więc zmierzam do tego ,że może być problem z czytaniem impulsu z wału,...
Ma być widać koło zamachowe. Ta szczelina ma z 8 cm długości i jest trochę szersza od czujnika. Mierzyłeś rezystancje czujnika ? Pozdrawiam
Inne mocowanie impulsatora, oraz inne koło zamachowe. 2,2 ma montowany impulsator z tyłu silnika za pomocą blaszki w bloku silnika, 1.9 ma mocowany w obudowie skrzyni. Mocowanie rozrusznika również inne.
Namagnesowane koło zamachowe lub zachwiania elektromagnetyczne w rozruszniku. Jeśli skacze obrotomierz to raczej to drugie. Może cokolwiek dziwnie to brzmi , ale czasem się zdarza. :D
Witam, mam problem z renault Trafic 2003 rok 1.9. wysprzeglik nie pracuje w pełnym zakresie tzn pedał nie wraca do górnej pozycji i nie wysprzegla do konca. Sprzęgło nowe, koło zamachowe nowe nawet mam drugą skrzynie i ciągle to samo. Czy może być np wymieniony silnik? Po tabliczce że skrzyni wychodzi że skrzynie jest z laguny 2.2? A tam była dwumasa?...
Podczas wymiany skrzyni (automat) mechanior źle założył tarczę na koło zamachowe współpracującą z czujnikiem obrotów silnika (brak fabrycznego zabezpieczenie przed niewłaściwym montażem). Temat wyjaśniony. Dziękuję za wszelkie uwagi. pozdr $$
stopień sprężenia A w jaki sposób stopień sprężania mógł się zmienić? Denka w tłokach wkląkły się albo na odwrót-wybrzuszyły? kolo pasowe czasem się zdarzy że się poluzuje i przekręci z klina wtedy iskra jest tylko nie w tym momencie co powinna A co ma koło pasowe do iskry ( w renault) jak czujnik wału jest nad kołem zamachowym? Panie mechaniku z bożej...
Kolego, najlepiej zakupić blokady, ja płaciłem jakieś 200 zł za wszystkie i masz do każdego dci-ka. Co do ustawienia to: blokadę wału możesz sobie sam zrobić, bo to zwykły bolec (wkręcasz śrubę z bloku w okolicach podstawy filtra oleju i wsuwasz w blok blokując w ten sposób koło zamachowe. Walki rozrządu mają nacięcia (od strony rozrządu zaraz za kołem...
Witam. Niestety w najbliższym czasie czeka mnie wymiana rozrządu+ kzfr w megi II 2,0 z 2007r i stąd moje pytanie. Czy oprócz blokady wałków i wału muszę dodatkowo posiadać blokadę na wałek ssący(odkręcenie kzfr). Czy blokada wału wytrzyma odkręcanie pneumatem czy dodatkowo potrzebna blokada koła zamachowego? Czy to prawda że kzfr przykręcam jak popadnie,...
Kolego w tym modelu auta trzeba opuścić silnik lub wyjąć go,bo tylna część skrzyni biegów jest tuż nad podłużnicą i jest bardzo mało miejsca,żeby odsunąć skrzynie od silnika.Przy okazji zdejmij koło zamachowe i wymień uszczelniacz wału korbowego,bo później gdy będzie zużyty to znowu trzeba będzie zdejmować skrzynię. Pozdrawiam.
Podstawa to kod silnika, tak żeby każdy wiedział z czym problem. Synchronizacja i sterowanie procesem spalania... czytaj sprawdzić rozrząd (w tym koło kzfr o ile jest), kompresje, stan świec, stan czujnika wału korbowego i stan koła zamachowego. Reszta to komputer i nie tyle odczyt błędów co interpretacja danych rzeczywistych.
witam co trzeba zmienić podczas zmiany skrzyni z automatu na manul, zmieniłem pedały lewarek skrzynie sprzęgło koło zamachowe i w konsekwencji auto nie ma iskry (i nie jest to problem immo) świeca raz zaiskrzy i echo, kompa od skrzyni odłączyłem, czy soft w komputerze auta musi być inny. wiem że na koło zamachowe współpracuje z czujnikiem położenia...
Witam Czy posiada ktoś informacje czy jest możliwe wymienienie silnika F4R 820/720 na coś innego? Silnik to 2.0 16v bez zmiennej fazy rozrządu, z pompą cieczy na rozrządzie, generujący ok 120km. Niby taki sam jak inne dwulitrówki a jednak inny. Problem pojawia się z szerokością bloku co za tym idzie kołem zamachowym i skrzynią, Skrzynia jest 6cio biegowa....
Jak obróci panewki główne to kontrolka od cisnienia oleju się nie zaświeci. Wał dostaje bicia i przez nawet dobry uszczelniacz wyrzuci olej na koło zamachowe, rozrusznik też będzie pełen oleju. Miska do ściagnięcia i sprawdzenie panewek, wcześniej można powąchać jaki olej ma zapach. W silnikach nowszej konstrukcji lepiej zmieniać olej na zimnym lub...
Np: krzywy wał korbowy. Nawet na pewno nie. Z różnych powodów. Albo koło jest gięte przy dokręcaniu konwertera, albo zły zamiennik - nie pasuje kształtem w obudowę. Na główce rozrusznika nie widać żadnych uszkodzeń?
Ten elektryk niby patrzył i wyglada ok ale czujniki sa nowe i nic innego nie znalazl. Mowi ze to jest jakas mechaniczna usterka. A dwumas czy koło zamachowe tam jest tam jest bo byłem przy wymianie sprzegła. A co ma dwumas do gazu jakby był popsuty to by sie tłuk czy cos takiego. Czy może ma jakies znaczenie??
Ta pompa z kołem ma swój urok :D ale zaczynasz od ustawiania wału blokadą (kolkiem fi8mm) lub na znak na kole zamachowym.Potem ustawiasz wałek rozrzadu (znak w okienku). I na końcu pompę. Ja ją kilkukrotnie ustawiałem suwmiarką i było ok. Koło na pompie nie moze byc przestawione, chyba ze jest zerwany klin. Ale coś czuję ze trzeba mierzyc kompresje.
Dziekuje wszystkim za info.Mam jednak nadal proble poniewaz musze wymienic koło zamachowe a nie wiem gdzie mozna je kupic.Patrzylem w naszych sklepach motoryzacyjnych bez efektu.Moze ktos zna sklep lub hurtownie gdzie mógłby ten problem rozwiązać?? Z góry dziękuje.
Może być jak to niektórzy nazywają dwumasowe koło osprzętu (nie zamachowe od sprzęgła), a po polsku koło pasowe z czujnikiem drgań. Wg zdjęć z IC takie koło owy samochód posiada. Ja musiałem u siebie wymienić, a myślałem że rozrząd bo 3 tys od wymiany rozrządu był samochód. A zaczęło klekotać niemiłosiernie.
Rozrząd a koło zamachowe to trochę inna robota. Co do kolegi " rbiesiada" - do dobrze gada, ale często usztywniając tą poduszkę - ma w gumie otwory, wkładając sprytne uszczelki przemysłowe - silikonowe efekt z bujaniem lewarka znikał i nic na budę nie przenosiło- sprawdzone na dwóch lagunach 1,8 w rocznikach koło 97- . były
Dziękuję jeszcze raz za zainteresowanie tematem. Po wymianie bendixa, nie używałem dużo auta, odpalałem może ze 20 razy, ale już raz zdarzyło się chrobotnięcie. I to akurat wtedy, gdy spróbowałem odpalić bez wciśniętego sprzęgła. Problem więc nasila się, gdy jest większy opór, a więc pewnie powróci zimą. Całe koło wymień. Kupisz za grosze. To nie dmumasa,...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Do mojej Megane 1.5 dCi 80 konnej włożyłem silnik z polifta 86 konny. Musiałem tylko założyć też skrzynię od polifta bo zamach i sprzęgło był większy. Teoretycznie mogłem przełożyć zamach ze starego i powinno wszystko pasować na starej skrzyni ale akurat miałem komplet więc przełożyłem. Czujnik położenia wału wypadał w innym miejscu ale zamach też miał...
Witam, rozbierałem silnik z clio żeby wymienić pierścienie i uszczelniacze wału. Jako młody i głupi mechanik zapomniałem zaznaczyć sobie w jakiej pozycji było przykręcone koło zamachowe i teraz mam problem jak ustawić je aby zapłon na czujniku działał poprawnie. Z forum wyczytałem, że kolejność tłoków liczona jest od strony koła zamachowego a nie od...
Cześć, chciałbym podjąć się samodzielnej wymiany rozrządu z pompą wody w renówce zamierzam to robić na podwórku na kobyłkach, jest jakiś sposób aby obyło się bez klucza dynamometrycznego, lub jeżeli nie da się to jakie momentu dokręcania tam występują?Mam też pytanie odnośnie blokady rozrządu, zakupiłem jedną z alledrogo zawiera dwie szpilki i jakiś...
Witam wszystkich Forumowiczów. Mam okazję kupić scenica 1,9 dci z 2001 roku. Auto naprawdę godne uwagi. Martwi mnie tylko jedna rzecz. Po zgaszeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka, spod maski (z prawej strony słychać ciągłe buczenie - podobne do dźwięku pompy paliwowej - tylko że spod maski. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to może być i czy...
Sterownik dostaje informację o kącie wtrysku z wtryskiwacza z kablem. Tam jest czujnik wzniosu iglicy, jeśli paliwo dochodzi do wtryskiwacza to iglica się unosi, czujnik to wykrywa i zaczyna się rozpylanie. W ten sposób sterownik sprawdza poprawność regulacji kąta początku wtrysku, koło zamachowe się obraca, czujnik położenia wału zlicza zęby i sprawdza...
To już wiem bo zdejmowałem głowicę. Jak ustawi się wałki rozrządu szerszym sfazowaniem do przodu auta to wychodzi, że koniec suwu sprężania i początek suwu pracy jest na cylindrze 4 od rozrządu. Jak to powiedziałem w serwisie to odpowiedział mi facio, że Francuzi liczą od tyłu i tak mam zapamiętać.czyli dla nich jest to pierwszy cylinder ale od koła...
Przy takim przebiegu warto by zajrzeć do sprzęgła bo to może być problemem . Sprawdzone sprzęgło skrzyni biegów, jest 80% było to widoczne wizualnie. Dysk nowy, jeszcze numer fabryczny jest. Zrobiony 10/2019 Napęd jest dziwny widać, że nie bierze na krawędziach. Tokarz trochę wyrównać koło zamachowe. https://obrazki.elektroda.pl/7406496400_...
no nie do końca byle jak miałem podobną sytuacje w RVI Premium 420 DCI dopiero po wsunięciu pompy w odpowiednie miejse auto chodziło jak należy w aucie są dwa czujniki na kole zamachowym i wałku rozrządu (pompa) te dwa czujniki muszą być najprawdopodobniej zgrane ale jak je zgrać auto dymi jak cholera przed naprawą rozrządu nie dymiło Auto podczas testu...
Koło zamachowe wymieniłem na te od manuala czujnik położenia również i rozrusznik nawet nie pyknie,wyczytałem na necie ze trzeba zrobić zworkę w wtyczce od pozycjonometru tak żeby podać sterowanie na rozrusznik ale jak to zrobić nie wiem idę zaraz włożyć kompa od manuala jak coś się by zmieniło to napisze Dodano po 5 po zmianie komputera z manuala nic...
Masz jeszcze opcję normalnego koła zamachowego To jest na pewno najgorsza z możliwych opcji. A co do dwumasy wydaje mi się, że jak dużo jeździsz to nie ryzykuj regeneracji, aczkolwiek kiedyś założyłem takie koło i jeździ do dziś.
nowsze auta maja tyle pułapek ze większość mechaników zamiast naprawiać przez niewiedze może popsuć... np wolno kręcić paskiem tylko i wyłącznie srubą na kole zamachowym... dlaczego ? bo pózniej dzieją sie właśnie takie rzeczy... w zeszłym tygodniu miałem scenica dci zeskakiwał pasek kilku mechaników wymieniało rolki napinacz i to po kilka razy a okazało...
Witam. Mam problem z Renaut Magnum 440 E-tech. Mianowicie brakuje jej mocy silnik po rozgrzaniu do temperatury równej 65 stopni zaczyna się dławić emitując niebieski dym. Wymieniliśmy wtryski, pompowtryski, sprawdziliśmy koło zamachowe. Wymieniliśmy czujniki koła zamachowego i rozrządu, turbo sprężarkę i czujnik turbiny. Wymieniony na nowy układ paliwowy...
k olejność zapłonu w obydwu pompach taka sama 1-3-4-2 licząc pierwszy od strony koła zamachowego , ustawienie rozrządu : koło wałka rozrządu ustawiasz znakiem na godzinę 12 masz takie wycięcie w obudowie rozrządu , na ten znak dopasowujesz znacznik na pasku rozrządu i dalej już prosta droga , pompa znakiem na godzinę 3 według znacznika na pasku , do...
Raczej nie. Jak czujnik szwankuje, to nie ma znaczenia; ciepły- zimny silnik. U mnie kręcił rozrusznik ale nie odpalał; jak odpalił, to już jechał bez problemów. Zawsze można spróbować ale nie tu bym szukał problemu. Odkręcenie czujnika , to tylko dwie śruby i nic nie trzeba więcej rozbierać. Sprawne rączki i jeden klucz. Uważać tylko trzeba, żeby gdzieś...
Kupiłem Espace III 3.0 12V ze skrzynią AD8, która szwankowała a raczej już nie działała. Zakupiłem skrzynie z Laguny I również AD8. Wymieniałem skrzynie biegów (automat) wszystko poskładałem do kupy, wymieniłem pompę paliwa bo na starej słabo palił, trzeba było ją wyjąć uderzyć i chwile działała :) teraz wszystko poskładane do kupy, próbuje odpalić,...
Laguna III KT1H Ocean blue VIN VF1KT3H0643169624 Model Laguna III Typ modelu KT1H Data produkcji 03 2010 Numer produkcji pojazdu S067322 Poziom wyposażenia EA3 Dodatkowo do poziomu wyposażenia SAN913 Dodatek do limitowanej edycji EVO Kod lakieru TED69 Tapicerka siedziska Skóra Wykończenie wnętrza HARM01 Kraj stosowania przepisów technicznych TLNORD...
problem rozwiazany okazało sie złe koło impulsatora na pompie Dodano po 2 prawidłowe ustawienie pompy znak w znak na kole na rozrzadzie zawory na 1 cylindrze od rozrzadu zamkniete zawory na 1 cylindrze od rozrzadu na mijanke u otworze na czujnik kreska miedzy zabkami Dodano po 2 prawidłowe ustawienie pompy znak w znak na rozrzadzie zawory na 1 cylindrze...
pytanie?? jezeli pasek osprzętu wkręcił się w rozrząd czy naprawiono również głowicę?? jeżeli nie to może zawry stukają. Jeżeli naprawiono głowicę to stawiam na dwie rzeczy.: koło zamachowe dwumasowe lub niestety panewki. zdejmij miske olejową i sprawdź czy nie ma luzu na panewkach korbowodowych. jezeli czestotliwość stuków rośnie z obrotami silnika...
Blokowanie hamulcami nie jest dobre, szybciej rozwalisz sprzęgło lub coś ukręcisz. . Przelicz sobie moment wygenerowany przez silnik jaki jest w stanie przenieść sprzęgło, a ile wytrzyma ta śruba, zanim urwiesz jej łeb. Nie zapomnij, że po drodze masz jeszcze skrzynię biegów, a ona uwierz mi nie jest przystosowania do takich obciążeń. Może przykład...
Witam. Z uwagi że sam męczyłem OSTATNIO IAW5NR. CI1 CLIO2F1 1,216V 2001 DODAM, ŻE CZYTA 95160 ponyprog, którego nie używałem już lata. Xprog bee (nawet z wyłączona kontrolą pinów eepromu) ,Carprog bee, miniprog chinol taki niezły - bee, a tutaj brutalny atak prawie wprost z coma działa. Warunek taki, zasilacie to z zewnętrznego źródła 4,60-4,70V ustawiamy...
Witam.temat dotyczy mastera jak w temacie robiłem kapitalke silnika a teraz problem z odpaleniem zębatki rozrządu jak zaznaczone tak złożone rozrząd na blokadach więc to wykluczam wtryski po regeneracji 6tyś km przed włożeniem zawiezione do sprawdzenia są ok świece żarowe też a auto nie chce zagrać na PLAK oczywiście odpala po podpięciu komputera brak...
Witam. Problem tak jak w temacie. Moje auto Renault Laguna I-szej generacji silnik 2.0 8V F3R 722 wersja RXE rok prod 94 auto posiada instalację gazową chyba I generacji(gaz miesza się z powietrzem w dolocie). W aucie obróciło panewkę i jestem już po wymianie silnika na taki sam(te same oznaczenia na tabliczce znamionowej), jest jednak problem z rozrusznikiem....
Mniejsza awaryjność? Przeleć po tym silniku myjką, zostaw pod chmurką i po nim. Druga sprawa to moc. W takiej maszynie ważny jest moment obrotowy. Diesel jest bezawaryjny, ma duży moment co jest najważniejsze, duża masa wirujących elementów jak wał, koło zamachowe pomaga w ruszaniu, wolniej spadnie z obrotów obciążając silnik coraz mocniej. Nie wspominając...
kolego galus. jak wiadomo, zamiana wtrysku nic nie da bo to jest sterowane przez sterownik. chcesz mieć przyrost mocy tani? to kup komputer od 1.4 ze skrzynia automatyczna. (bogatsza mieszanka) filtr i wydech jak dobrze obliczony to poprawi osiągi ale nieznacznie. wymień kolektor wydechowy ( www.viga.pl ), do tego szlif głowicy ostrzejsze wałki. odelżone...
Na początku podejrzenia padły na komputer. Został on podmieniony na identyczny, na pewno sprawny i nic.... Później sprawdzona była cała instalacja elektryczna i okazała sie OK. Problemem był czujnik koła zamachowego. Był sprawny i ustawiony prawidłowo tylko podawał błędne informacje do komputera bo (jak twierdzi fachowiec) najprawdopodobniej albo było...
Witam, Mam problem z odpaleniem silnika w scenic`u po jego wymianie. Zamontowany był silnik K4M ale pękł korbowód, wymieniłem na silnik K4J - sprawny, wyjęty z auta ze skasowanym tyłem. Rozrusznik kręci ładnie, paliwo na wtryski dostaje, wtryski i świece są sprawne. Przy wymianie wymieniałem też koło zamachowe, ponieważ była różnica w jego grubości...
Dzień dobry. Swego czasu wpadłem na taki pomysł by wymienić silnik w espasie II 92r z 2.0 który już wiele przeszedł na wyremontowany 2.2 94r. Po dokonanej wymianie, odpaliłem maszynę i w sumie pracuje ale troszkę nierówno na benzynie a na gazie może być. Dodam, że pozostawiłem komputer z 2.0 i wtryski, ale ze względu na złą pracę na jałowym to zastanawiam...
Musiałem reklamować nową pompę wody, bo ciekło z łożyska. Zdemontowałem wszystko, sugerowałem się oznaczeniem na dolnym kole zębatym, włożyłem blokadę w koło zamachowe i zdjąłem pasek rozrządu. Teraz patrzę, że znacznik na górnym kole jest na dole zamiast na górze, dolne pokrywają się prawidłowo. Nie zwróciłem uwagi czy oznaczenie na pasku pokrywa się...
Mid. 128.Sid. 39 Fmi.7 - Rozrusznik/przekaźnik rozrusznika. Koło zębate/zamachowe zablokowane. Starter nie może obrócić. Mid.128. Sid.231 Fmi. 2 - Nośnik danych SAE J1939. Mid.128 psid 201 Fmi. 9 - Nieprawidłowe lub brakujące dane z ECU pojazdu. Mid223.psid205fmi9 - Zakłócenia komunikacji, łącza danych, moduł sterowania transmisją. Mid130psid207fmi9...
mają rację i moderator i Paweł, są to półśrodki do niczego nie prowadzące i szczerze mówiąc to tego nie próbowałem, a są to jedynie moje przemyślenia. nie próbowałem, bo to klin zawsze jak do tej pory trafiał mi się ścięty na kole, nie na wale /wał bez uszkodzeń/, jednak podczas tych napraw zawsze zastanawiałem sie nad takim rozwiązaniem, gdyby trafił...
Eh, jestem niski więc każde auto większe od Malucha jest dla mnie odpowiednie co do miejsca. Niestety wolałbym auto dłuższe, żeby przewozić czasem większe rzeczy - np pralkę. Jeśli chodzi o OC, paliwo to nie ma z tym problemów, do tej pory wydawałem na gaz ponad 400 zł (Polonez pali mi ponad 12l/100km) i uważałem że to nie tak dużo więc nawet średnio...
Tytuł Laguna III KT1N Czarna perłowa VIN VF1KT3N0642823923 Model Laguna III Typ modelu KT1N Data produkcji 01 2010 Numer produkcji pojazdu S063425 Poziom wyposażenia EA5 Dodatkowo do poziomu wyposażenia SAN913 Dodatek do limitowanej edycji EVO Kod lakieru TECNG Tapicerka siedziska Skóra Wykończenie wnętrza HARM02 Kraj zastosowania przepisów technicznych...
Rzeczywiście to alternator z Renault (dokładnie Twingo), ale pytań nie rozumiem. Jak mam rozumieć: "jaka jest ta prędkość "cut in" dla tego altka HELLA CA889IR? niektóre atki mają 1000-2000 RPM. " Też nie za bardzo wiedziałem co oznacza "cut in" w tych danych katalogowych, ale w FAQ BOSH'a coś takiego znalazłem: "What does “cut-in speed”...
Mój cougarek jest w stanie prawie idealnym jeśli ci o to chodzi ale jeśli uważasz że 15letni samochód kupisz w stanie idealny i ktoś ci mówi że nic przy nim nie robił to się grubo mylisz Uważam zupełnie odwrotnie, więc o autami w tym wieku zupełnie nie zawracałbym sobie głowy, jeśli to ma jeździć na długie trasy, a nie stać i się co chwile naprawiać...
Witam wszystkich fanów forda oraz tuningu mechanicznego. Na wstępie powiem że auto nie ma wyglądać tylko jeździć a tuningowane auta nie muszą się kojarzyć tylko z kupą plastyku i kilogramami kitu. "Nie ważne czym jeździsz, ważne że wykorzystujesz moc auta na 100%" Postanowiłem napisać ten temat, aby pomódz osobą wejść w świat tuningu, oraz podzielić...
Witam. Mam taki problem, że pasek mi strzelił w Lagunie 16. 16v opłacalność zakładania nowej gwarancji była bliska kupnie całego silnika bez osprzętu. Postawiłem na cały silnik jednakże kupiłem silnik od Scenika 1.6 16v ( symbol silnika jest taki sam K4M jednak końcówka inna Laguna 7 20 Scenik A7 00). Dzisiaj po wyjęciu silnika zobaczyłem różnice w...
koło zamachowy koło zamachowy renault megane renault czujnik koło zamachowy
stany nieustalone metoda klasyczna bulgocze lodówka regulacja taśmociągu
bosch waq24460pl przekaznik sterowany linią telefoniczną
Toshiba 6586T8E2 USB Firmware for Vestel MStar MSD6586 4K Smart TVs – Models, Upgrade Steps, Faults Prądnica G-11 do silnika S-312B Ursus C-328 – symbol, parametry, zamienniki