Przewód nr 1 czujnika wałka rozrządu idzie oczywiście do sterownika silnika (120) do wtyczki szarej,wyprowadzenie B3. Natomiast element zaznaczony żółtą strzałką to wspólne połączenie (w tym przypadku 10-ciu i jest to masa) przewodów. W Renaultach wygląda to tak , że są to zaostrzone przewody i połączenie jest zalane cyną.
W załączniku zdjęcie poglądowe silnika 1.9 dci z zaznaczonym umiejscowieniem czujnika wałka rozrządu. https://obrazki.elektroda.pl/1685990700_...
Witam. Na 3 przewodzie czujnika (rys. 1) ma się pojawić +12V poprzez zespół sterowania układu zasilania 106 (rys. 3). Wszystko zgodnie ze schematem -czujnik położenia na wale 40 (rys.2). https://obrazki.elektroda.pl/4059737900_... https://obrazki.elektroda.pl/7991647900_... https://obrazki.elektroda.pl/1312352500_...
Jeśli silnik się nie obraca, czujnik wału/wałka zostaw w spokoju. Skoncentruj się nad rozrusznikiem i układem jego sterowania. W silnikach M9R była podobno partia wadliwych rozruszników. Nie krciły właśnie na ciepłym.
To oscyloskop i podgląd sygnałów z czujników wału i wałka
sprawdź rozrząd przypuszczam ze zerwał się klin na górnym kole częsta przypadłość tych silników
Czujnik wałka rozrządu.
Blokady mam do tego silnika i wiem jak zablokować, z tym, że nigdzie nie słyszałem o możliwości blokowania koła pompy wtryskowej, jedynie blokujemy wał oraz koło rozrządu. A kto Ci każe blokować pompę??? Masz ją zsynchronizować z wałem i wałkiem a nie blokować, po to są kreski na pasku, zresztą nie tyle pompę co jej koło które współpracuje z czujnikiem...
czujnik wałka korbowego Czujnik wału korbowego, od tego zaczynaj. Zmień mechanika.
Błąd obwodu czujnika wałka rozrządu
Witam! Do spr. wałka nie trzeba wyciągać silnika! To procedura taka jak przy wymianie rozrzadu. Czyli , montaż blokad rozrządu i dem.napędu., po czym dem. górnego koła zębatego. I wszystko jasne czy ścięty , czy nie. Pierwszy czujnik to górny czujnik położenia wałka. Drugi czujnik to tzw.G.M.P. o którym już pisałem aby wtyk polutować . Teraz proszę...
Wszystko zależy jaki to był błąd, bo jest kilka dotyczących czujnika wałka. Skoro nie potrafisz go zlokalizować, to znaczy, e nie powinieneś sam wymieniać.
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Czym to czytasz? Clip dobrze opisuje błąd. Bo problem może dotyczyć czujnika wału. To że wtyczka i czujnik nowa nie ma znaczenia. Trzeba sprawdzić dokładny opis błędu,potem zasilania czujnika i wiązkę.
Przeczyściłeś porządnie piny w złączu tego czujnika?
Witam. Wymieniłem czujnik wałka rozrządu w renault scenic I 1.9 dci 2001 rok. Wcześniej był wymieniany czujnik położenia wału klubowego. W czujniku wałka jest plastikowa zaślepka zamiast metalu. Czy jest ona do zdjęcia czy musi zostać ?
Rozrząd ustawiony na blokady i na paski . Czujnik położenia wałka wymieniony.
w końcu zrobione. Woda z podszybia zalewała filtr powietrza i górną wiązkę.Podłączony komputer pokazywał błąd zwarcia przepływomierza,czujnik pozycji wałka rozrządu,ciśnienia paliwa. Po uszczelnieniu podszybia i osuszeniu instalacji wszystko w porządku.
Problem z półbiegiem w skrzyni. Wybierak do wyjęcia. Kontrola synchronizatora, widełek, uszczelnienia, czujnika, wałka.
podejrzewam ze jest to wkład z czujnika.
sprawdź czujnik położenia wału
Miałem identyczny błąd w mitsubishi family. Na szczęście ten czujnik był tam łatwo dostępny - wystarczyło odpiąć styki elektryczne i wyciągnąć winowajcę. Na a...o żona kupiła zamiennik i wysłała mi do Niemiec, gdzie pracowałem. Wymieniłem bez wysiłku w 10 minut. Trzeba tylko poszukać w sieci gdzie jest ten czujnik zlokalizowany.
Co ma ciśnienie paliwa do czujników wałka i wału??
DF081 pokazuje "czujnik położenia wałka rozrządu"
Czujnik położenia wału/wałka sprawdzany? Po nagrzaniu silnika mogą być problemy z uruchomieniem.
Auto jechało w miarę. W miarę czyli nie dobrze ? Tym bardziej rozrząd do sprawdzenia. nie możliwe zeby sie paliwo cofało filtr jest wyżej niż pompa więc powinien odpalać. Może się cofnąć i bardzo często się cofa ;-) DF195 - zgodność czujnika położenia wałka rozrządu/prędkości obotowej silnika - zbyt duża przestrzeń wypełniona powietrzem między czujnikiem...
Najprędzej to ci kluczyk padł z tego kangura. Czujnik klucza to pętla immo. przy stacyjce i nie jest kodowana, wsadź starą bo też lubiły łapać przerwę. Podłączyć mądrzejszy diagnoskop i sprawdzić status immo. w parametrach ECM i UCH. Czujnika wałka rozrządu tam nie ma.
Czujnik obrotów WAŁKA.
Sprawdź czy nie masz błędów z czujnika wałka.
Numer jest jednoznaczny Nie jest ,czasem są specyficzne dla danej marki. Tłumaczenia na polski nie używam ,bo to faktyczne bełkot.We wszystkich mam ustawiony angielski. A opis jest bardzo ważny, bo czasem jeden bład a dwa różne znaczenia. Np czujnik predkości koła, albo niby czujnik wałka (renault) a okazuje sie że padł czujnik wału . Do tego mamy...
Ciśnienie paliwa się mierzy a nie podejrzewa. Ale stawiam na błąd czujnika wałka.
Witam. Mam pytanie, czy po odłączeniu czujnika wałka rozrządu - zostawiając podłączony czujnik wału - Magnum 440 E-tech powinien odpalić czy nie?
Na filmikach miga ale może w tym moim żelazku rzeczywiście są za krótkie. A może być tak że przy 12 V już nie ma siły czymś tam ruszyć w czujniku ze starości? Może to żelastwo które wywołuje te impulsy się poluzowało? Może jakość zasilania ma wpływ na działanie czujnika?
Zawór EGR (potenciometr w nim) robił zwarcie, a jak zrobił to zwarcie to od razu znikało napięcie zasilające czujnik ciśnienia i czujnik wałka. Odepnij zawór i pojeździj nim. Dziwne te błędy, w renault zaczynają się od DF
Kolego FAZATOR, inaczej koło zębate na wałku rozrządu, a czujnik położenia wałka to swoją drogą.
i w związku z tym moje pytanie - pozostała niewpięta kostka. Dodam, że na pewno nie jest to kostka od czujnika ciśnienia doładowania ani od czujnika spalania stukowego (różnica w liczbie pinów). :?: :?: :?: No to przecież odpisałem że może być od czujnika wałka bo nie widzę na zdjęciach żeby był podpięty :D
Sprawa rozwiązana była wymieniana również dwumasa i jak sie okazuje na kole dwumasowym wszystkie śruby sa takie same z takimi samymi odstępami od siebie. Za pierwszym razem podczas wyjmowania udalo sie trafić ale za drugim nie. Nikt nie myślał ze śruby sa takie same koło dwumasowe zostalo włożone inaczej niż powinno byc i stąd błąd czujnika walka. Czujnik...
Akurat tutaj pewnie będzie brak synchronizacji i ścięty klin na kole wałka rozrządu.
Auto nie odpala na plaku to zepsuliście rozrząd. Chyba że przepustnica w dolocie przycięta. Sprawdzić synchro czujników wału i wałka.
Potencjometr w zaworze EGR zasilany jest z tego samego źródła co czujnik wałka. Częsta przypadłość w renault clio 1,5 dCi
Zobacz czy klin na kole wałka rozrządu nie zerwany.
Czy ten czujnik o którym mówisz jest z Renault - to nie . Bo wszystkie czujniki GMP z starych renówek są indukcyjne . Nie zagłębiałem tematu ale chyba czujnik wałka rozrządu z starego silnika 2.5 dci z mastera jest czujnikiem Halla zasilanym 12V .
Sprawdź czujnik wałka rozrządu
Plaka nie zaliczaj do odpalania. To jest spalanie niekontrolowane, jak stukowe i o paleniu na Plaku nie gadamy. Można to zaliczyć do wspomagania odpalania. Jeśli po aplikacji plaka (autostartu) silnik nie wchodzi w normalną pracę to nie mówimy że odpalił. W sterowniku silnika są usterki? Dziś bez diagnozy nie podchodź. Możesz rozebrać silnik i poskładać...
A co ma turbina do tego, zazwyczaj problem był w czujniku wałka rozrządu.
Do sprawdzenia czujniki położenia wału i wałka.
podaj nr sterownika,
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Podczas pracy silnika występują drgania, które powodują po pewnym czasie odkształcenie pinów wewnątrz wtyczki. Dlatego proponuję dogięcie pinów we wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa (nr.4) i czujnika ciśnienia na szynie paliwowej. Uszkodzony...
Niuniu36 bardzo dobrze podejrzewasz:) Jest to fazator:) Przebieg nie ma tu najmniejszego znaczenia wymieniałem już po 25 tys. Co do gaśnięcia sprawdz impulstator i czujnik wałka rozrządu. Pozdrawiam
Kod usterek: MID 130- PID 160 - FMI 1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID130 G020 - Blok elektroniczny automatycznej skrzyni biegów PID160 Prędkość płynu chłodzącego zdawczego FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: G020 Blok elektroniczny automatycznej skrzyni biegów C185 Czujnik prędkości...
Tak jak mówi kolega Dafit906 Zasilanie jest na jednej linii. Mogą powodować zakłócenia. Odpinaj po kolei sondy i elektrozawór i zobacz, kiedy skasuje się błąd od czujnika wałka.
27 ząbków to samo Ale na kole wałka nie ma czujnika
A jak wygląda kostka czujnika położenia wałka Rozrządu?
Koło zmiennych faz wygląda na nowe, wymieniane nie tak dawno. Obroty pokazuje w miarę dobrze, więc czujnik wału raczej odpada, czujnika wałka nie mogę namierzyć - jest w ogóle?
Więc tak: wyłącznik zderzeniowy - sprawdź, czy to czujnik wałka rozrządu czy może jednak czujnik położenia wału (na styju skrzyni i silnika)? Najczęstsza usterka to właśnie ten czujnik. Zamiennik około 40-50pln Czy jest iskra?
Jak masz ustawioną szczelinę w wałku wydechowym? Widać ją między trzema śrubami mocującymi koło rozrządu do wałka https://obrazki.elektroda.pl/6105090200_...
Jeśli nie zgłasza problemów z ciśnieniem paliwa, tylko z synchronizacja, to sprawa jest oczywista. czyli? zglasza problem z czujnikiem polozenia walka rozrzadu
Uszkodzona cewka, uszkodzony czujnik położenia wału/ wałka.
Citroen Kango - to chyba nowe chińskie auto. Z opisu wynika że jest problem jest w okolicach czujnika położenia wałka rozrządu. Więc tam należy szukać błędu.
Synchronizacja miedzy czujnikiem wału a wałka rozrządu jak jej nie ma to nie odpali
Pewno rola czujnika obrotów pompy, odzwierciedla położenie wałka..
Renault Kangoo pojemność 1.5 rocznik 2004. Wymienione zostały czujnik wału. czujnik wałka ciśnienie 200 bar auto nie odpala zero błędów. Na plaka odpala gdy przestanę pryskać plakiem auto gaśnie. Co może być bo już nie mam pomysłów?
Mogę wnioskować że przyczyna bardziej skłania się w kierunku czujnika wałka rozrządu? błędnie
Dla potomnych rozwiązanie: przestawiony rozrząd. Komputer analizując sygnały od obu czujników (obrotu wała korbowego i obrotu wałka rozrządu) dochodził do wniosku że któryś z nich przesyła bzdury, w związku z czym nie pozwalał na uruchomienie silnika. A może w związku z przestawionym rozrządem po prostu nie było sprężania w tym silniku. Te silniki...
snozer wejdź w DDT2000light i tam po połączeniu się z elektroniką wciśnij czerwony trójkąt u góry, sprawdź błędy i będziesz miał buttons do czytania i kasowania błędów. Ale najpierw napraw usterkę związaną z czujnikiem położenia wałka rozrządu. (Ale bazę ściągnij sobie pełniejszą)
rocznik 98 2litry benzyna 8 zaworowy podmieniałem czujniki , rozrząd podobno jest w porządku , wymieniłem czujnik z górnego wałka bo podobno musi być synchronizacja tych dwóch czujników , immobilizer jest wycięty .
Witam. Może być za duża odległość czujnika wałka rozrządu od koła wałka rozrządu. Miałem tak w Opolu Corsie C 1.0 po wymianie rozrządu
Uszanowanie, potrzebuję porady dotyczącej Renault Espace 4 motor 2.0T, przy przyspieszaniu pod obciążeniem przy około 2 - 3 tyś obrotów trzęsie silnikiem i wypada zapłon (miga również check). Komputer wskazał że tylko na 2 cylindrze, zawsze. Wymienione świece na nowe, cewki zamieniane miejscami, wtryski zamieniane miejscami, kompresja ok 11 na wszystkich...
Witam. Dalej walczę z Masterem. Podłączony został komputer diagnostyczny i wykazał błąd DF070 (Zgodność czujnika wałka rozrządu/prędkości obrotowej silnika). Kupiłem czujnik wałka rozrządu i podmieniłem ale nic to nie dało. Sprawdźiłem rozrząd i jest dobrze ustawiony. Co dalej. Czy wymiana czujnika wału ma sens???
Może nie podpięty czujnik wałka rozrządu .Najlepiej zrobić diagnostykę
Witam, W całości zapomniałem o tym wątku... Problemem okazał się wadliwy czujnik położenia wałka oraz elektrozawór. Po wymianie czujnika i wyczyszczeniu elektrozaworu silnik pracuje całkiem dobrze. Pozdrawiam.
Może to być dużo przyczyn trzeba przeprowadzić jakąś diagnostykę na początek proponóję jechać na kompa jeżeli nic nie pokaże to możliwe że jest problem z wtryskami lub czujnikiem wałka rozrządu lub coś takiego.
Pewnie na rozrządzie się walnąłeś ,tam pompa wysokiego jest ustawiana na znaki i tylko po to że na jej kole zębatym są wycięcia dla czujnika wałka rozrządu.
To jest k4m 1.6 16V. Na zdjęciu po prawej stronie pomiędzy czterema śrubami od pokrywy jest duży otwór na czujnik położenia wałka. Od 2006 albo 7 (euro5)czyli silnik po modyfikacji, wcześniej żaden nie miał czujnika wałka, nieważne czy z kzfr czy bez niego. Dodano po 1 wszystkie silniki z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa mają takie czujniki...
O zakończeniu problemu dowiedziałem się od właściciela dopiero teraz ;-) . Miałem pecha do czujników ciśnienia. Kolejny, założony w UK działa i klima "ożyła". Jakość nowych zamienników pozostawia wiele do życzenia, niestety. Przerabiałem ten temat również w przypadku czujnika położenia wałka rozrządu w oplu i renault. Temat zamykam.
Dzięki Robi czujnik położenia wałka i wału spr.Sprawdzę jeszcze czujnik ciśnienia jak się nie mylę jest on styłu pompy wysokiego ciśnienia(wtryskowej).
Czujnik 3 pinowy o którym piszesz to hall-masa,zasilanie i środkowy sygnał 0-5v.Czujniki indukcyjne nie potrzebują zasilania.Są stosowane w zależności od auta jako czujnik wału,wałka,abs a ekran jest po to by nie było zakłóceń.
Proszę o pomoc mam renault scenic z 2001 r. jak przejedzie sie dłuższy kawałek albo silnik jest rozgrzany to samochód nie chce odpalić, po dłuższym kręceniu rozrusznikiem wyskakują błedy obwodu świec żarowych i czujnika wałka rozrządu po wykasowaniu błędów samochód odpala.
Witam, mam następujący problem z autem, otóż na wolnych obrotach, gdy silnik jest rozgrzany zapala się kontrolka świec żarowych. Silnik przybiera na obrotach minimalnie, po chwili kontrolka gaśnie i silnik pracuje normalnie. Po chwili znów ta sama sytuacja. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd położenia wałka rozrządu, czy może to być czujnik.
Nie ma jednego odpowiedzialnego . Jeden jest czujnikiem dźwigni włączania biegu a drugi czujnikiem dźwigni wybierania biegu . Analogicznie jak w zwykłej skrzyni w tych samochodach. Są dwa wałki na skrzyni . Kombinacja położeń wałków jest konkretnym wyborem biegu.
witam mam taki sam problem irek 924 megan 2 1.6 16V wymienione koło zmiennych faz rozrządu zawór elektromagnetyczny zniennych faz rozrządu, i czujnik wałka rozrządu pasek też. Po tej naprawie nie stuka w silniku ale nadal jest błąd wałka rozrządu, czujnik podmieniałem z innej meganki działającej, przeorałem całą instalację od czujnika do sterownika...
Podobno są dwa rodzaje wałków z jednym wypustem na czujnik na wałku ssącym i z kilkoma wypustami, więc najlepiej po VIN-ie dobierać i patrzeć, ile jest wypustów na wałku. Tyle w temacie się dowiedziałem.
Witam wszystkich auto Renault Scenic 1.9Dci po rozgrzaniu zgłasza błąd DF070 wymieniłem już czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału rozrząd na punktach. Błąd pojawia się tylko po przekroczeniu około 60 stopni przez silnik. Proszę o jakieś sugestie.
był uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
Nie ma opiłków a szczeline jak zmniejszyc skoro jest podkładka metalowa a jak ją pominiesz czujnik trze o zęby koła wałka pompy.Prosze jak zmniejszyć szczeline .Dodam że powyżej 1500 obrotów przy równych obrotach błąd czujnika znika.
Skoro nie odpala na ciepłym to podłącz komputer, zobacz jakie temperatury widzi sterownik, ewentualnie odlacz czujnik temperatury i zobacz czy zapali. Zobacz, czy sterownik widzi obroty z czujnika położenia walu i wałka.
Macie może namiary na magików. którzy naprawiają/ zestrajają sterowniki najlepiej wysyłkowo lub w okolicach Jeleniej Góry?. a może jakiś " zestaw startowy"? Może posrawdzać jeszcze czujniki wału/ wałka i ich połączenia, może czujnik dolotu?. Z czego wychodzą na nie kable, które to piny w sterowniku czy w UPC?
Pomiary wykonuje specjalnym igłami pomiarowymi. Czujnik wałka był tylko wypinany. Igły wchodzą w nie w gniazda czujników, ale od strony uszczelnień przewodów. Grunt, że działa.
Witam Wygląda to na problemy z izolacją czujnika położenia wału lub wałka. Proszę sprawdzić miernikiem ciągłość przewodów
Znajdź przewody biegnące do skrzyni. Tam jest jeszcze czujnik prędkości. Ten Twój będzie w okolicy wybieraka biegów (gdzieś przy wałku łączącym wajchę zmiany biegów ze skrzynią).
Dodatkowo tez nie działa mi prędkość wałka womu gdzie znajduje się czujnik od tego? oraz nie działa mi prędkośc jazdy. Jkaby Ktoś miał rozpiskę gdzie są jakie czujniki w Ergosie bardzo prosze o pomoc.
Kasowanie nie naprawia. Branie oleju raczej nie ma nic wspólnego z LPG. Przebiera i słabo pali bo ma problem z czujnikami. Zobacz czy widzi obroty silnika. Trzeba sprawdzić czy czujnik wału jak i wałka mają zasilanie, podają sygnały i czy instalacja pomiędzy ECU a czujnikami jest sprawna.
Byłem teraz spróbować odpalić. Ta jakby chciał odpalić, pyrknął, zakrztusił się i zgasł. Za drugim razem nawet nie było żadnego zapłonu. Za trzecim razem nacisnąłem leciutko gaz i kręciłem, to odpalił. Czyżby to przepustnica?? Kiedyś ojciec się nią bawił, bo były obroty za wysokie, więc odkręcił tam śrubkę tak, że jak przepustnica się zamykała, to opierała...
Po mojemu EGR się zacina. W pozycji otwartej nigdy nie odpalisz. Do tego dochodzi brak mocy. Zacząłbym od tego. Kiedyś na rozpiętym czujniku położenia wałka auto u mnie odpalało.
I będzie szarpało podczas jazdy, odpala na czujce wałka rozrządu. Pomierz obwód czujki wału.
Witam ,wymieniłem rozrząd w renault scenic 2 2.0 16v benzyna 2004 r. Problem jest następujący błąd 0340 obwód czujnika wałka rozrządu zdarzenie dotyczące zęba wałka rozrządu .obecny.sprawdzalem rozrząd 2 razy blokady pasują koło zmiennych faz wymieniane było 4 lata temu auto jest po strzale w tył było miesiąc u lakiernika ja nim nie jeździłem wcześniej...
Cześć. Jest to silnik 3.0 dci. Sterownik Isuzu. Auto zgasło podczas jazdy i już nie chciało odpalić. Z czytane błędy to błąd czujnika położenia wału i nic poza tym. Na odpiętym czujniku poł wału odpala. Na podpiętym nie pali. Czujnik został kupiony nowy i dalej to samo. ''Przedzwoniłem'' przewody od czujnika wału i wałka, jest ok. Co mogę jeszcze sprawdzić...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
https://youtu.be/lEJlcSs55H8 Auto po wymianie termometru, oraz czujników temp powietrza i podciśnienia odpaliło i nie zgasło.. ale po czasie zaczął zwalniać i przyspieszać obroty. Odstygł i po południu znowu odpalił i zgasł.. zaczynam wątpić czy znajdę przyczynę. W filmie to ja gazuję.. Jednak i obroty same idą do 1150 około by spaść czasem do 704....
całkiem pogmatwane. Jeżeli zapłon bezrozdzielaczowy (dwie cewki podwójne,układ z iskrą traconą) to po kiego grzyba rozdzielacz.Dobra,hallotron w aparacie niezbedny,musisz miec przecież czujnik położenia wałka rozrządu. Indukcyjny czujnik podciśnieniowy?A cóż to?Fakt,było w leciwych renault,a nie lepiej zastosować MAP stosowany w EEC IV-daje piękny sygnał...
czujnik wałka renault czujnik położenia wałka renault renault czujnik wałka rozrządu
vectra błędy komputera diody gunna delphi interfejs
Hulajnoga Motus Scooty 10 Plus sama jedzie po odepchnięciu Grundig radio samo się włącza - przyczyny i rozwiązania