Skoro podnosi się stan płynu to jednak sprawdź szczelność głowicy
czy używany silnik lepiej zrób swoją głowicę
Posprawdzaj jeszcze masy dokładnie. Ta na skrzyni może być ok, ale często występują mniejsze przy głowicy.
Można wysnuć wiele teorii ale bez jakikolwiek czynów nic z tego nie będzie... ;) Oprócz pogietych zaworów mogą być popękane prowadnice zaworów, pęknięta głowica itd
Witam. Najprawdopodobniej walnięta uszczelka pod głowicą albo pompa stoi.
Czy głowica od silnika Renault Laguna II (lub inny model) 1,8 16V będzie pasować do silnika 2,0 16V kod F4A do Laguna II po lifcie?
Masz może jakiś patent?
i założeniu paska osprzętu Bo stary wkręcił się w rozrząd, głowica w górę, tyle w temacie.
A rysunku głowicy tego silnika nigdzie nie uświadczysz?
operacja zakończona pomyślnie dodatkowo wymieniłem rozrząd świece żarowe (głowica : : dotarte zaworu wymienione uszczelniacze i prowadnice jak by ktoś potrzebował jakiś schemat lub siły dokręcania śrub to piszcie posiadam książkę haynes
Poszukuje schematu do Renault Laguna II 1,6 16v jaką siłą dokręcić głowicę zaworową i pokrywę zaworów .Będę wdzięczna.
będzie trzeba nowe po wyciągnięciu założyć. Będzie trzeba ale to teraz najmniejszy problem. i ten pierwszy tłok czy na samej górze czy może minimalnie w dół Max w górze, wtedy po wydłubaniu zaślepek z głowicy szczeliny w wałkach mają być poziomo a górna część szczeliny ma być równo z płaszczyzną głowicy
Nie sądzę, już prędzej głowica
Ja bym postawił na sprawdzenie osiowości uszczeniacza może wałek, lub głowica?
A jaka była przyczyna remontu głowicy ??
Luzy zaworowe te silniki szybko tracą na LPG .Według twojego opisu wynika iż głowica była sprawdzana dla pewności sprawdź luzy. Jeżeli jesteś zainteresowany mogę ci to zdiagnozować.
Większość uszczelek ma np wybite otwory których ilość odpowiada grubości, sprawdzasz starą dodajesz wartość o jaką została splanowana głowica i kupujesz nową.
Niestety, mimo pomiarów okazało się , że wypalony zawór. więc naprawa głowicy.
Uszczelka głowicy do wymiany
Naprawić głowice, uszczelkę pod głowicą lub blok silnika.
:arrow: Marek1 co Ty opowiadasz?Nie mylisz czasem Clipa z NXR'em? Głowica Clip wspópłracuje z laptopem,ogólnie mówiąc jest to cos w rodzaju intrfejsu (spokojnie,widziałem od środka,nie do podrobienia).
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Radio zagrało! Przyczyna to uszkodzona gadaczka lub jej przycisk No tylko że kolega w lagunie II ph II. Nie ma gadaczki. Co do radia w lagunie, mam podobnie. Czasami ginie dźwięk. Dzieje się to tylko podczas słuchania radia. CD, AUX w tym czasie działają prawidłowo. Podobno przyczyną są zimne luty w tunerze (głowica?).
20 Nm + 60 Nm + 150 °
Co to jest ta głowica?
Kołek jeden jest. Śrub jest tyle że głowica się ustawi.
A co z uszczelniaczami zaworów może puściły ... sprawdź czy w oleju nie ma spalin (kolor) ... Te silniki są bardzo trwałe i w passacie to po 200kkm może i trzeba tam robić silnik, ale w lagunkach to spoko 400kkm przejechać można bez remontu ... sprawdź sprężanie w garach to też może ci się któryś zawór zawiesił. A tak po za tym to jesteś pewien że ten...
Dzięki za pomoc. Okazuje się że brak kompresji. Czyli zawory pogięte i głowica do regeneracji prawdopodobnie.
Przed tą awarią miałem remont silnika (planowanie głowicy, wymiana zaworów, całego rozrządu, pasków, napinacz i inne)
Zdejmij osłonę rozrządu i zobacz gdzie dokładnie jest wyciek ale skoro silnik na PB kuleje to raczej uszczelka pod głowicą do wymiany,sprawdź ciśnienie w cylindrach tak jak radzi kolega wyżej.
Dziękuję wszystkim za odzew. Problem już rozwiązałem :) Brakowało uszczelki pod jednym wtryskiem, musiała zostać przy głowicy jak dawałem do planowania. Ważne, że już wszystko OK. :)
zawory ssące ladnie wchodzą a wydechowe siedzą sztywno i jeden jest delikatni doslownie milimetr niżej jest na to jakiś patent Jest-głowica do naprawy.
W obudowie z tyłu głowicy pod pompą podciśnienia.
Mam podobny problem w renault laguna l 1.6 16v uszczelki kolektora ssącego wymienione ale zauważyłem że mam ukręcona jedną śrubę która trzyma kolektor do głowicy(ta środkowa) czy to może być przyczyna?
Świece wręcz papierowe, i jeszcze dość długie, mają gdzie się klinować. Jeśli nie będzie chciała iść, zostaw, oddaj auto do mechanika, a fachowiec ma sprzęt, nawet jak się ukręci, rozwierci, prze gwintuje i zamontuje nową, bez demontażu głowicy.
czujnik temperatury jest w głowicy od strony skrzyni
A co mam pisać? Osoby piszące przede mną są równie, a może i bardziej kompetentne. Ten odgłos = brak kompresji = głowica do zdjęcia.
Prawdopodobnie winny jest czujnik temperatury płynu (ten w głowicy) odpowiedzialny za skład mieszanki
Rozwiązane, padła uszczelka pod głowicą między 2 a 3 cylindrem.
Witam odgrzeję troszkę temat... Czy miałby ktoś może instrukcję do silnika 2.0 16v pojemność 1998, moc 140 km, silnik F4P Strzelił mi rozrząd i muszę sam to jakoś ustawić a potem pewno głowica do roboty.
Więc źle Cię zrozumiałem, przepraszam. Jeżeli przewody do parownika masz powyżej odpowietrzników, to będziesz je musiał ściągać do odpowietrzania, żeby nie został bąbel powietrza. W każdym razie spróbuj go porządnie odpowietrzyć, nie musi to być tak dokładne jak w układzie hamulcowym, coś tam powietrza może zostać. Jak to nie pomoże to pozostaje wirnik...
no zobaczymy :) jutro jadę odebrać głowicę z przeglądu i naprawy :)
Witam mam pytanko z jaką siłą i w jakiej kolejności dokręcić głowice w renault laguna pierwszej gen. z silnikiem 2.0 8v benzyna.Oraz w jakiej kolejności ją odkręcić.
Sprawdź ciśnienie oleju, ale ja myślę że jest problem ciśnienia paliwa. Czy podczas wymiany głowicy wszystkie przewody paliwa były zaślepione, jak nie to możę jakiś brud dostał się do pompy i wtedy pozamiatane, pozdrawiam
Nie pomyl z czujnikiem temperatury tym dla ECU który jest z przodu silnika w głowicy z prawej strony jak się patrzy od przodu, ten od wskaźnika jest w tylnej części głowicy naprzeciwko tego pierwszego, siedzi tam między wężami i dostęp do niego jest nie najlepszy wiec lepiej będzie spóścić najpierw przynajmiej część płynu.
Złe ustawienie, niedokręcenie kół
co w niego lałeś? wymień rozrusznik na dobry (pożycz) doładuj akumulator. jak będzie lepiej to znaczy że głowica do remontu (wypalone zawory).
Remont takiego silnika napewno przekroczy cene używanego na szrocie. Jeśli chcesz wymieniać pierścienie to dobrze by było i panewki, uszczelnienia, rozrząd. Niestety taki remont jest nieopłacalny chyba. Można by zdemontować głowice i upewnić się że np. zawory na niedziałającym cyl. nie są upalone, lub kompresja nie wypaliła ścieżki na głowicy.
sprawa prosta-głowica clip.Choć i fastbox to też powinien ugryźć.
Pokaż zdjęcia tyłu, ale myślę że jedyna opcja to wpiąć się sygnałem w tor głowicy magnetofonu.
Załóż nowy pasek, zmierz ciśnienie sprężania i będziesz wiedział z reguły po kolizjach do zrobienia jest głowica, rzadko do wymiany tłoki. Pozdrawiam.
Może to być czujnik temp. głowicy ale nie wiem napewno bo nie patrzyłem na schemat.
odepnij kostkę od czujnika ciśnienia i od egr spróbuj odpalić , a tak profilaktycznie sprawdź wiązkę przy głowicy od strony skrzyni
Wypalonych gniazd nie widać po zdjęciu głowicy - można je sprawdzić mając zdjętą głowicę, ustawić wałek tak by zawory były zamknięte lub go wymontować i nalać do komory każdego cylindra (głowicy) trochę benzyny.
Witam, Chciałem zapytać, czy ktoś na forum orientuje się może czy głowica z silnika F4P pasuje do silnika F4R. Szukam na google ale znajduje jedynie informacje że te silniki różnią się głównie skokiem tłoka, a na temat głowic cisza. Chodzi mi o głowicę z silnika F4P 1.8 16V czy będzie pasowała do silnika F4R 2.0 16v także z Laguny II. Będę wdzięczny...
Przy założeniu, że silnik nie kopci , nie bierze oleju, ma normalnie spalanie ON, ale ma problem z porannym rozruchem - ma stwierdzone 18 barów na każdym cylindrze. To czy mechanik jest wstanie ocenić, czy do regeneracji wystarczy głowica albo tłoki plus pierścienie, czy nie ma to znaczenia i trzeba wszystko wymienić? Dzisiaj przy plus 11 st.C odpalił...
Może kolego Emeryt2. Ty to wiesz ja to wiem i większość ludzi z branży, ale nie wiadomo czy kwaaachu to sprawdził, bo pisał tylko o wymianach bendiksu i głowicy rozrusznika.
witam , posłuchaj rady kolegi Stanisława i nie wyjmój odrazu głowicy . wyreguluj zawory i zobacz co będzie się działo
Okazało sie ze musiałem zrobić remont głowicy wymiana zaworów bo wypaliły sie od długoletniej jazdy na gazie
Kolego przyczyn może być wiele ? Sugeruje uszkodzenie popychaczy zaworów nie napisałeś jaki to silnik czy 16 zaworowy.Przed jaką kolwiek wizytą w warsztacie weź taki stetoskop lekarski zdejmij mębranę i samą rurką osłuchaj silnik ,może być poszarpany pasek klinowy ? lub dzwięki z głowicy to zawory,
Któraś cewka przebija do głowicy, jak masz jakąś produkcji Sagem, to możesz wymieniać w ciemno
I w związku z tym tematem mam pytanie. Co tak naprawde się dzieje z tym kołem, rozbierałem takie uszkodzone i śladów zużycia nie widac. Czy jak koło jest zużyte magistrala na głowicy traci ciśnienie? bo hałas słychac na szklankach.
Sprawdź ciśnienie sprężania. Świeca jest mokra? Jeżeli świeca mokra to paliwo daje. jak nie ma ciśnienia to gaz zapewne wykonczył głowicę. Skoro tak a zawory są regulowane na płytki możliwe że zostało podpicowane do sprzedaży alby równo chodziło, ale wiadomo że na długo to nie pomoże i stałes się ofiarą oszustwa (jeżeli ktoś tam zrobił to co napisałem)...
Mechanik po ściągnięciu głowicy mówił ze wtryski sa dobre wiec ich nie ruszał. Przepływomierz po wymianie ale też nie pomogło .
Lala jeździła, jeździła i dziś już przyjechała do mnie na lawecie. Uszczelka pod głowicą puściła, masło pod korkiem oleju, płynu zero.
Też mam podobny kłopot z Laguną II Dci 2.2 .Sprowadziłem ją z Niemiec w 2008 r. i zaraz zaczęły się problemy,na początku niewielkie (kopcenie na czarno).Już dwukrotnie był czyszczony EGR,pomagało ale nie na długo.Po przejechaniu kilkudziesięciu km kopcił nadal na czarno przy mocnym dodaniu gazu.Zacząłem używać dodatek uszlachetniający do diesli i pomogło...
1 )Pomiń reduktor złączką 2 )Sprawdź czy wentylatory silnika pracują na wysokich i niskich obrotach 3)Jeżeli efekt "zapowietrzonego" układu będzie nadal występował , pozostanie , sprawdzenie pompy płynu chłodzącego. 4) do zdjęcia głowica i dokładna weryfikacja pod kątem spękań.
problem rozwiązałem w taki sposób,że wymieniłem wszystkie części znajdujące się w głowicy silnika.Problem minął.Jeżdzi jak jak należy.
Co maszna myśli narzędzia?Z tego co rozumiem to po remoncie głowicy już źle zrobił.Tam jest koło zmiennych faz?Tu myślę coś mu idzie nie tak.
Dopiero robiłem taki przypadek po innych warsztatach gdzie wymienili wszystko łącznie z uszczelką pod głowicą a nie dopatrzyli że jedna świeca zapłonowa była popękana.Po wymianie jednej świecy problem zniknął.
A no tak. To w takim razie sprawa jeszcze prościej wygląda. Podmienić cewki. Ja tak metodą prób doszedłem w końcu do tego czujnika ssania :) A moja lala dzisiaj będzie do odbioru po kompletnym remoncie silnika, uszczelka głowicy i wszystkie pierdoły :)) 300tyś. km już ma najechane :)
Przemo dziwne pytania ale skoro nalegasz 1 gotująca się woda przyczyna mały stan cieczy przyczyna nieszczelność układu chłodniczego, uszkodzony termostat, uszczelka pod głowicą,a co za tym idzie podciśnienie.
Zazwyczaj wieści to uszkodzenie uszczelki pod głowicą - i obym się mylił. Robota dla fachowca od tych silników samemu raczej odradzam jeżeli nigdy tego nie robiłeś.
... nie zabserwowałam nic poza dymieniem z rury wydechowej, olej nie wzrasta nie widać zadnego "majonezu" Prosze o pomoc :cry: Usterek może być wiele, prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, a w najgorszym przypadku popękana głowica. Wymiana termostatu to tylko półśrodek, a przyczyną był termostat który się zaciął, przegrzał się silnik i uszczelka lub...
No tak , mój pomysł jest taki że pasek wielorowkowy napędzający osprzęt silnika podczas zerwania ( na skutek zużycia ) , a konkretnie jego fragmenty dostały się pod osłonę gdzie pracuje pasek rozrządu i po prostu ów pasek przeskoczył na zębach - stąd nagłe zgaśnięcie silnika . Problem co nie miara . Nie wiem czy mocno go męczyłeś próbując go uruchomić....
Nie pleć kolego,F3r i F4r to skrajnie różne silniki, pierwszy to stara 8zaworówka z pojedynczym wałkiem i regulacją luzu na płytkach, drugi to 16V z dwoma wałkami rurowymi w głowicy i hydrauliką zaworową-nic się tam nie reguluje.
Też miałem taki przypadek, zawory i głowica ocalała, uszkodzeniu uległo tyko trybko zębate, które napędza wałek rozrządu z paska. Przez niewiedzę kupłem drugą głowicę i jak się później okazało niepotrzebnie. Rozrząd jest kolizyjny na 100%
Czy każdy serwis renault lub inny jest w stanie sprawdzić taką rzecz ?
Głowica do zdjęcia. 1.8 16v to najgorszy silnik :/ Nie pękł czasem pasek napędu osprzętu nie połamały sie obudowy i nie wkręcił się w rozrząd?
Moze być coś z głowica tego radia ale to już problem bardziej złożony zdarzaja się zimne luty zobacz czy nie reaguje na drgania
Potrzebujesz głowicy do clipa. http://www.geocities.com/autodiag2002200... jak w tym linku,zdjecie podpisane RENAULT Clip
witam serdecznie. wysoka temperatury wody była spowodowana zakamieniała głowicą . po wymianie na druga wszystko powróciło jak dawniej. wiec zakczam temat
na kopułce masz nr i tak samo na głowicy. kable maja konkretna dugosc wiec raczej bez kłopotu
Czujnik temperatury cieczy jest wkręcony w głowicę z lewej strony, koło króćca wodnego, z którego idzie górny wąż do chłodnicy
Masz rozciągnięty pasek, zużyte koła. Tłok pierwszego cylindra ma być w GMP, nacięcia na wałkach zgodnie z płaszczyzną głowicy. Tak składasz nowy rozrząd, więc nie bardzo wiem czego szukasz?
Korby nie gną się same z siebie, najczęściej w wyniku wycieku płynu do komory spalania. jest nie szczelność na cylindrach spowodowane podobno nie wiem jak on to zdiagnozował nie rozbierając silnika? Wygięciem korbowód i uszkodzenia mechanicznego cylindrów Jedno nie ma związku z drugim, sprawdzić dokładnie kompresję przed i po próbie olejowej, jak nic...
Nie dam sobie ręki uciąć ale nie podejdzie bez zdejmowania głowicy a szpilki M8 1.5... ale niech ktoś w temacie poprawi albo zementuje.
Zaślepki są z tyłu bloku, trzy szt. i dwie po bokach.Od strony skrzyni to nie wiem dokładnie ale raczej się tam nie dostaniesz bez wyjęcia skrzyni.Bo chyba skrzynia zasłania połowę zaślepki.Sprawdź czy nie cieknie z króćca głowicy pod pompą vacum bo tam często leje.
Ciekawe kiedy robił ta głowice
Witam mam problem z głowicą do Renault Epsace III 99rok 2.0 16V,czy orientuje się ktoś może od jakiego innego auta pasuje taka głowica bo z tego co mi wiadomo od Laguny już nie podejdzie bo są inne kanały olejowe czy coś w tym stylu:/ moje pytanie jaki kod silnika będzie współgrał z Espace III od jakich Renówek będzie pasować głowica z góry dziękuje...
ten samochód przyjechał do nas jakieś 1.5roku temu ze stukami w silniku po zdjęciu miski okazało się ze jedna z panewek się obróciła i tak stał przez 1,5 roku jakieś dwa miesiące temu stałem się włascicielem tego auta , wał niestety był na trzeci szlif więc kupiłem nowy z serwisu , korbowód poszedł z używki ale był sprawdzony , panewki nowe tez oryginał...
mam takie pytanko przy wyjmowaniu głowicy wykręciłem cala pompę wtryskowa razem z łapą czy mogę mieć teraz jakieś kłopoty ?
A więc sytuacja wygląda następująco: wysoka temperatura była efektem nieszczelnosci chłodnicy, sprawdziłem wszystko, okazało się że przecieka na rogu. wyciek z chłodnicy usunięty. (druga chłodnica). Kilka razy dolewalem płynu po wymianie ale być może dlatego że musiał rozejsc się po układzie. Co do opalania na zimnym silniku, tu pojawia się większy...
Mam problem z ustawieniem wału na blokadę,w którym miejscu ma zablokować,wałki zablokowałem z tyłu pod zaślepkami,koło na wale jest bez klina,jest to silnik z zerwanym paskiem,wiem że czeka mnie demontaż głowicy .Dzięki za wszystkie podpowiedzi.Pozdawiam
Witajcie. Na wstępie chciałem przedstawić mój samochód; Renault Laguna Silnik F9Q L716, 19 dTi 98KM Rok Produkcji 1998 Ostatni zmieniałem głowicę w swojej Lali. Głowica sprawdzona ciśnieniowo, luzy zaworowe ustawione na wzór. Problem polega na odpalaniu konkretnie jak silnik jest zimny pali od dotknięcia kluczyka natomiast jak popracuje dosłownie 5...
Witam. Posiadam samochód Renault Laguna II Kombi z 2003 r z silnikiem 1,9 DCI , moc 120 km z oznaczeniem F9Q 750. W silniku zatarł się korbowód. Interesuje mnie czy do głowicy i mocowań nie pasowałby dół silnika od innych silników diesla Renault z oznaczeniem F9Q lub innych o poj 1,9 w ostateczności sam wał korbowy. Pozdrawiam . Robert.
Witam. Mam Renaulta Lagune I 94 rok 2.0 8 V na pełnym wtrysku i właśnie zrobiłem remont głowicy ale nie wiem jak dokręcac śruby, w której kolejności i na ile kluczem dynamometrycznym je dokręcić.
Bo musiałem ściągnąć głowice
Mam problem z autem, otóż jak jest zimny silnik odpala bez problemów. Pracuje do momentu nagrzania się silnika po czym gaśnie. Po próbie powtórnego odpalenia strzela w wydech i kolektor ssący. Mechanik twierdzi, że wszystko jest dobrze, tak samo elektronik mówi. Auto po wymianie głowicy, w poprzedniej rozsypało się koło zębate wałka rozrządu:(
Ściągnąć głowicę i zdiagnozować a dopiero później podejmować dalsze decyzje. Tak właśnie bym radził . Po wymianie silnika na inny to tak naprawdę wielka zagadka a rozrząd + oleje + filtry + paski i tak trzeba wymienić . A i tak dalej nie wiesz co zakupiony silnik przeżył i jak się miał czy np nie był przegrzany, nie brał oleju , itd. Po zdjęciu głowicy...
głowica renault laguna głowica laguna głowica renault
sharan czujniki schemat saturn saeco touch wyświetlacz
sharp 40bg4e firmware sharp 40bg4e firmware
Przygotowanie układu do pomiarów woltomierzem selektywnym Izolacja piekarników w nowoczesnych kuchenkach