Wygląda na to, że nie załącza się ssanie. Sprawdź czujnik temperatury.
Witam serdecznie, to mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość. Otóż niedawno kupiłem samochód Renault Laguna 2 1.9 DCI, 79kW, 2001r. Samochód czy to na rozgrzanym silniku czy to na zimnym po czasie wyskakuje kontrolka spiralki i świec żarowych, po tym traci moc i jedzie albo ze stałą prędkością manewrując biegami bądź w ogóle auto powoli...
Albo czujnik umieszczony na plastikowej róże tzw czujnik ciśnienia rury ssącej .
Witam, mam następujący problem. Chciałbym wymienić silnik Renault Laguna 2.0 aparat zapłonowy gaźnik na 1.8 cewki zapłonowe wielopunkt. Mógłby ktoś potwierdzić czy będzie to możliwe? Czy będzie pasował kokolektor ssący? Z góry dzięki za odpowiedz.
Witam. chce się od was poradzić czy taki stan to normalny i nic to nie przeszkadza, mianowicie, mam Lagune II z silnikiem 1.9 DCI 120KM 2002 rok po odkręceniu przepustnicy zobaczyłem ze w kolektorze jest dużo takiej 'smoły, czarnej mazi, niby spaliny' coś w tym stylu warstwa na ściankach w środku jest spora myślę ze ok 2-3mm to na pewno, Czy z silnikiem...
A czy kolega próbował ustalić stan czujnika ciśnienia i temperatury powietrza na ssaniu? Warto by się upewnić co do pierwszej sondy oraz czystości przepustnicy. Dodatkowo ów słynny silnik krokowy, czyli zawór powietrza i ogólnie szczelność układu ssania powietrza..
Witam.czujnika płynu jeszcze nie wymienialem.czyli jest mozliwosc ze czujnik ma złe wskazania i auto poprostu "nie wie"ze ma zapalic na ssaniu? Dodano po 3 Dzis podłączony pod kompa-zero błędów. Dodano po 9 Dziś rano wypiąłem wtyczkę od czujnika temp.silnika wiec teoretycznie auto powinno zapalic na max ssaniu ,tak przynajmniej twierdzil mechanik..niestety...
A gdyby wpiąć potencjometr (Szeregowo czy równolegle z czujnikiem?) i obserwować skład mieszanki paliwowo powietrznej przez program czy jednak taka regulacja byłaby, że tak powiem, ssanie i brak ssania?[/syntax]
Panowie mam nietypowy problem. Pojazd (Renault Laguna III 1.5dci, 2012r) traci ładowanie po wyłączeniu się ssania. Obecnie na zewnątrz jest ok. -5 do +5stopni. Jeżeli ssanie powróci, bo jak się stoi to silnik nie nagrzewa się więcej niż 70 stopni - ładowanie powraca. Jeżeli ssanie wyłącza się to znowu brak jest ładowania. Obroty silnika nie mają wpływu...
jak jest taki problem to możliwe że automatyczne ssanie nie działa a przyczyn niedziałania może być sporo dlaczego napisałeś że komp jusz niewidzi błędów a jaki były wcześniej ??
sprawdż cujnik temperatury który włącza dawke paliwa na zimnym silniku(ssanie)
Witam! Byłem wczoraj w serwisie Renault. Zmierzyli mi ciśnienie w cylindrach- jest dobre 8,75 bara. Równo dla każdego cylindra. Stwierdzili, że uszczelniacze zaworów przepuszczają, są przedmuchy i to jest ten powód oleju w kolektorze ssącym. Wyliczyli mi ewentualny koszt naprawy na ponad 1.300 zł. Ha, ha,ha! Może wlać mu oleju mineralnego, póki co jeżdżę...
W tej chwili strzelam, ale moze czujnik temperatury ci wysiadl i komp mysli ze silnik jest zimny wlacza ssanie.
Zakładając, że byłeś w serwisie który na tym zna się, weryfikacja sprężarki wynikała z pomiarów ciśnień na ssaniu sprężarki (po stronie tłocznej nie ma możliwości pomiaru), a nie tylko na podstawie temperatur. Na 99% masz sprężarkę do wymiany. Inna sprawa to w przypadku długotrwałego rozszczelnienia powinno wymienić się filtr-osuszacz (podobnie przy...
jeśli nie masz w tym aucie plastykowego kolektora ssącego to smiało mozesz załozyć normalna instalacje gazową III generacji ale to koszt co najmniej 2300 a teraz po podwyżkach nawet 2500zł i wszystko bedzie dobrze chodzić ! Ale jesli cie stać to załóz sekwencje ale to wydatek rzędu 4000zł nie więcej! wiadomo, róznica w uzytkowaniu jest znaczna ale jedna...
Prawdopodobnie ciagnie ci gdzies lewe powietrze. A diagnoza jest wykonalna tylko trzeba wiedziec jak:) Sprawdz wezyki i uszczelki na kol czy nie ssie powietrza
u mnie bylo podobnie- problem -sonda lambda na benzynie jakos pojedzie natomiast na gazie bedzie robil problemy gdy jest silnik zimny to pracuje na ssaniu i nie bedzie mu w tym popsuta sonda bardzo przeszkadzac natomiast
Witam panowie potrzebuje porady mam lagune 1,8 rok 94 +gaz mam taki problem że za duzo mi pali tak jak bym jechal cały czs na włączonym ssaniu , jak odpalam zimny silnik to wskazówka pokazuje mi 1200 obr przełącze na gaz i chodzi,ok ale dalej na ssaniu ok 1200 .Silnik nagrzewa się dość szybko wsazówka temperatury pokazuje juz środek tarczy około 50-60...
Przy podłączeniu kompa można by jeszcze zwrócić uwagę na parametry. Sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, wskazania temperatury silnika i powietrza oraz odczytać wartość obrotów przy próbie rozruchu najlepiej rano na zimnym silniku.
To nie jest żadna sonda lambda. Pierwsze słyszę o sondzie lambdzie w dieslu. Sprawdziłem nr który podałeś i jest to czujnik ciśnienia doładowania. Sonda lambda umieszczona jest w układzie wydechowym a czujnik o którym piszesz jest w układzie dostarczenia powietrza do silnika pomiędzy turbo a kolektorem ssącym. Wskazania jego będą się zmieniały w zależności...
Z tego, co ja wiem to po włączeniu zapłonu silniczek powinien lekko się wysunąć, podkreślam po włączeniu zapłonu, a nie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wysunąć się i to do samego końca! Skąd na nim jest napięcie po przekręceniu kluczykiem do całkowitego wyłączenia! To że siłownik jest wysunięty do końca znaczy że jest w stanie spoczynku,czyli w normalnym...
Kwok, przylgnia o szerokości 0.5 mm bardzo szybko wypali się na wydechu. Po szlifowaniu lub docieraniu przylgnia zaworu powinna mieć szerokość S 1.3 mm, W 1.4 mm, jezeli jest większa należy zmniejszyć ją frezem o kątach 150 stopni, następnie 30 stopni. Natomiast gdy jest mniejsza trzeba ją powiększyć frezem 90 stopni. Luz poosiowy (grzybka) zaworu w...
czujnik temperatury cieczy chlodzacej dajacy sygnal do komputera. Widzi ze silnik jest cieply i nie zmienia parametrow wtrysku, powietrza i wyprzedzenia zapłonu dla zimnego silnika- czyli nie ma tzw ssania. Zmierz rezystancje miedzy stykami w temp okolo 0st cels. i porownaj z wartosciami z autodaty. Jesli nie bedzie sie mieścila w zakresie wymien czujnik...
Witajcie, Chciałbym się dowiedzieć, jak odróżnić walki rozrządu ssący od wydechowego w silnikach K4M firmy Renault. Składam silnik po renowacji głowicy a osoba, która rozbierała silnik nie oznaczyła wałków podczas demontażu. Wałki są bardzo do siebie podobne, są oznaczone podwójnymi nacięciami mniej więcej na środkach ich długości. Nacięcia te różnią...
Silnik jest kolizyjny :( widmoxxx niewiele cię podniósł na duchu. Tam jest dosyć długi pasek napędzający też pompe wody. doczytałem w literaturze fachowej i rzeczywiscie masz rację. silnik jest kolizyjny. W 99% przypadków zerwania paska wina lezy po napędzie pompy wody z paska rozrządu. Nie doczytałem tylko które zawory ulegają uszkodzeniu wydechowe...
witam Dziekuje za dotychczasowe rady. Pojawił sie nowy problem. Otórz po pomiarach wstępnych omomierzem czujnik poziomuv wału i przepustnicy jest ok. bynajmniej wedle zaleceń ksiązki i diagnozy wstępnej. 230om na czujniku i 1200 na przepustnicy. Ale po zdemontowaniu koła pasowego wału przy którym dzis sie sporo napociłem i śćiągnięciu osłony faktycznie...
ale który luz na ssącym?
Witam od niedawna mam renault laguna ll 1.9dci. Ostatnio zaczeła mi brać olej jakies pół litra na 500 km i ciagle poci sie kolektor ssący. Czy to turbina zaczyna sie kończyc? Niedawno wyciagałem turbine,czysciłem kolektor ssący zawór egr-u. Wirnik turbiny nie miał dużego luzu. Czy pomimo to turbina może wyganiac tyle oleju:?:
Witam na razie podam kilka wyjaśnień.Jest bardzo mało takich silników, ma on wtrysk benzyny bezpośrednio do cylindra oczywiście 4 cylindry 16 zaworów. posiada oczywiście pompe w zbiorniku oraz pompe wysokiego ciśnienia na ssącym wałku rozrządu.Nie odpala do tej pory sprawdziłem to: 1.sterownik łączy się i rozpoznaje błędy czujników które zostaną rozpięte...
Wyjaśnię jeszcze do poprzedniego postu kolegi skąd się bierze to jego bum!!! Faktycznie iskra może być słaba,ale dlaczego potem się jednak zapala? Dlatego że chwilę po tym prawidłowym,a czykolwiek niezrealizowanym cyklu spalania, następuje podpalenie mieszanki powtórną iskrą, która jest podawana z układu zapłonowego w fazie wydechu. Podpalenie to następuje...
mam problem z autem. poniewaz jak jest zimny i chodzi na ssaniu to obroty nie sa rowne tylko raz sa wysokie a raz niskie. Dodano po 26 prosze o pomoc.
Jak silnik 1.8 lub 2.0 8V to ssanie 0.25, wydech 0.35, jak jeździsz na gazie to wydech daj śmiało na 0.40. Dane podaje z autopsji, na takich nastawach mi najlepiej lagunka śmigała.
Cześć mam problem z czujnikiem temperatury silnika gdy jest zimny to samochód nie chce odpalić ale po kilku próbach odpala i ma 1200-1400 obrotów po chwili schodzą na 800 i już pięknie pracuje . Przełożyłem czujnik od starego silnika i odpala od pierwszego razu tylko że obroty nie spadają tak jakby cały czas chodził na ssaniu . Pytanie więc brzmi czy...
Sprawdź czujnik temperaturu może być padnięty i nie wyłączać "ssania"
Turbo działa sprawdzałem,cyrkulacja spalin prawdo podobnie jest ok jeśli o tym mowa czyli taki metalowy siłownik na kolektorze ssącym rozbierałem to i czyściłem znajdujący się tam zawór nie był zapieczony ale był zatkany sadzami i smarami z oleju,to też nie pomogło. A do czego służy taki czarny jakby zaworek podłączony od pompy wspomagania serwa do...
Mam problem z autem, otóż jak jest zimny silnik odpala bez problemów. Pracuje do momentu nagrzania się silnika po czym gaśnie. Po próbie powtórnego odpalenia strzela w wydech i kolektor ssący. Mechanik twierdzi, że wszystko jest dobrze, tak samo elektronik mówi. Auto po wymianie głowicy, w poprzedniej rozsypało się koło zębate wałka rozrządu:(
Tak wiem ze jade na ssaniu domomentu gdy silnik osiagnie odpowiednia temperature. Powiedzmy ze odpalam tak auto 3-4 razy w ciagu dnia. A co moze byc przyczyna jazdy na podwojnym gazie ?? (GAZ+ BENZYNA) koledzy mają racje, ssanie jest bezlitosne a wywalenie silnika krokowego było hmmm błędem, ja mam założoną blokadę temperatury i póki się silnik nie...
W ten sposób podyskutujemy sobie do świąt i bez efektu. Ja trochę gubię się - pali, czy nie pali. Chyba nie dowiemy się czy cylinder ma odpowiednie ciśnienie. I czy zwykła instalacja gazowa oznacza, że bez wtryskiwaczy, czy bez sterownika? Następnie gdzie strzela. Do kolektora ssącego, czy do wydechu? Skąd podejrzenie na drugi cylinder? Podobnie z cewkami....
Sprawdziłem luzy zaworowe osobiście 10min temu no i ''lipa'' 4-ty i 3-ci cylinder ;wydech -0.25 ssący -0.15 na grugim wydech -0.15 ssący -0.30 a na pierwszym(ten najbardziej kuleje)wydech-0.00(brak luzu) ssący -0.15
Regulacja luzów zaworowych odbywa się poprzez podkładki na zaworach,sprawdź jaki jest luz zaworowy, z tego co pamiętam to 0.23 na wydechu i 0,20-21 na ssącym.Jeżeli tak nie jest musisz doregulować podkładkami.W celu założenia podkładek musisz zdjąć wałek rozrządu, wcześniej go zabezpiecz i zaznacz w taki sposób aby po ponownym założeniu był w tym samym...
Z Twojego opisu wynika niezbicie że turbinę masz ewidentnie do renowacji-nie ma najmniejszego prawa przycinać się.Może to świadczyć o nadmiernych luzach na łożysku ślizgowym,a to pociąga za sobą nieszczelność układu smarowania wirnika turbiny.Sprawdź stan czystości rur ssących przed kolektorem dolotowym i daj znać.
Witam wszystkich. oklepany tekst ale mam problem z moją laguną. Nie miała mocy, strasznie przerywała i kopciła. Wyczyściłem kolektor ssący i wymieniłem zawór Egr. Moc wróciła i nie kopci ale zostało przerywanie. Objawia się szczególnie gdy przez dłuższy czas jedzie się na stałych obrotach. Podczas przerwania samochód znacznie traci na obrotach. Liczę...
no właśnie nie bo ten silnik nie posiada tradycyjnej sondy lambdy, tylko taki zawur elektryczny umieszczony na kolektorze ssącym i reguluje emisją spalin, ale dzięki.
Na dobry początek sprawdż czy jest olej w tej skrzyni,ewentualnie zdemontuj pokrywkę od skrzyni wtedy będziesz mógł obejżeć 5 bieg.Do buczenia to sprawdż czy wygłuszacz szmerów ssania jest poprawnie zamontowany na obudowę filtra powietrza
Witam. Jak w temacie. Wszystkie opcje jakie wyczytałem w tu na forum i na innych stronach co umiałem to sprawdziłem a mianowicie zdjąłem wąż z turbiny i sprawdziłem czy zasysa przykładając rękę do niej to ssie jak bardzo mocny odkurzacz, wypiąłem przepływomierz to nic nie pomogło a wręcz jeszcze gorzej bo samochód już prawie nie jechał sprawdziłem wąż...
sam tego nie zrobisz.Poczytaj Nie przesadzajcie. Można spokojnie samemu wyregulować luzy w silniku F3P i ja jestem tego dowodem. Luzy wyregulowałem na parkingu w godzinę. Trzeba tylko zmierzyć luzy na zimnym silniku potem wyjąć płytki zmierzyć ich grubość. Luzy powinny być na wylotowych 0,4 a na ssących 0,2 mm. Trzeba tak dobrać (kupić) płytki aby...
Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach. Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku...
Sprawdzenie zaworów, to trzeba ściągnąć pokrywę zaworów i dokonać pomiarów luzów (0,4 wydech, 0,2 ssanie) Reguluje się albo całymi kielichami, albo podkładkami zależy od silnika. Jeżeli luzy są prawidłowe, to sprawdzić sprężanie na każdym cylindrze i wtedy wnioski albo wypalone już gniazda albo pierścienie do bani. Przy wypalonych gniazdach zaworów...
strzały w kolektor ssący w samochodzie zasilanym LPG I i II generacji zawsze są skutkiem uszkodzenia układu zapłonowego. Detonacja następuje najczęściej jeżeli na jednym z cylindrów w cyklu pracy silmnika zabraknie iskry (uszkodzony przewód, cewka lub świeca i iskra ucieknie gdzieć na bok), przy drugim cyklu pracy silnika zgromadzony gaz na danym cylindrze...
Witam, Tak pod maską jest czarny prostokątny czujnik MAP-sensor (made in USA). Wymieńcie go. Zrobiłem tak u siebie po długich testach. 1. Po wyłączeniu zapłonu odczekaj od 3 do 5 minut, trzymając kartę w "dłoni". 2. Odepnij klemę plusowa akumulatora (upewnij się czy masz kod radia) 3.- odepnij wtyczkę i delikatnie jak umiesz (prosto do góry, nie na...
Zauważ że rowki w wałkach nie są dokładnie w osi wałka tylko są przesunięte i w momencie gdy wał korbowy oprze się o trzpień oporowy, rowki muszą się znajdować poziomo i poniżej osi wałków rozrządu, czyli na dole. Jest jeszcze jeden wskaźnik czy jest to dobra pozycja wału korbowego, tłok pierwszego cylindra musi w momencie ustawczym znajdować się w...
Koledzy coś to jest nie tak,skoro auto na doładowanym silnika jedzie gorzej to może jak kolega wcześniej wspominał coś TY pogrzebałeś a może konstruktorom się coś pomyliło i w Twoim samochodzie turbina przeszkadza.Kolego nie ma innego wyjścia podjedz do dobrego warsztatu oczywiście wszystko popodpinaj i na pewno wszystko się wyda może coś z wydechem...
Sprawdź czy gdzieś nie ciągnie fałszywego powietrza, przeglądnij wszystkie połączenia węzy po stronie ssącej.
Witam mam problem z hamulcem nożnym w Lagunie, pedał jest twardy,- hamulce delikatnie biorą dopiero po użyciu sporej siły i zaparciu się w fotel. 1.Przewód pomiędzy pompą vacum a serwem w porządku (puszcza powietrze tylko w jedną stronę-ssie) 2.Serwo zostało wymienione na inne, - bez rezultatu pedał nadal twardy, hamulce praktycznie nie biorą 3. Cały...
Witam, od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Laguny I 95r. 1.8 z punktowym wtryskiem i od samego początku zauważyłem, że autko dużo pali. Spalanie benzyny wynosiło ok. 14-15 litrów na 100km, w jeździe miastowej, z racji tego, że pracuje w warsztacie postanowiłem zamontować sobie gaz (jestem młodym mechanikiem więc proszę o wyrozumiałość, w końcu wszystkiego...
A jeżeli zaworek nie działa poprawnie , jest ustawienie w parametrach a rzeczywiste zostaje tak jak było, Zawór działa czy nie, jak działa , to jest problem w szczelności kolektora ssącego, ale to by by były za wysokie obroty, ale jak nie ma zmiany podczas obciążenia to bym szukał w parametrach przychodzących do kompa, tp jest jakiś tam sirius i wszystkie...
Wydaje mi się że mechanik sprawdzał silniczek krokowy wyjął go na obrotach 2500 i włożył tam palec stwierdzając że przyczyna leży gdzie indziej gdyż obroty pozostały nadal wysokie. Jeżeli silniczek krokowy znajduje się po lewej stronie kolektora to właśnie go sprawdzał mechanik. Powtórzę że owy mechanik powiedział o fałszywym dopływie powietrza co moim...
Mieszkasz w grabowcu to niedaleko masz Zamość i tam jest stacja renault( moi znajomi) nie wiem ile kasują teraz ale możesz zadzwonić i zapytać. Szarpanie silnika tak jak koledzy napisali powyżej może byś spowodowane wieloma czynnikami takimi jak( ciśnienie kolertora ssącego,, może nie szczelny,, potencjometr przepustnicy, przerwy w instalacji, cewka...
Witam. Mam problem z silnikiem w Lagunie 1,8 strasznie stuka, gdy pracuje pod obciążeniem np, gdy się rozpędzam czy wyprzedzam. Z rana gdy go odpalam stuk jest głośniejszy niż później tzn jak się rozgrzeje. Zaczęło się od tego, że silnik pojechał jakiś czas bez oleju. Rozebrałem silnik okazało się, że pierścień stał na 4 cylindrze. Wymieniłem wszystkie...
Puść go bez rury z turbiny do kolektora ssącego i zobaczysz czy się rozbiega, ale stawiam tak jak kolega Paweł że olej ciśnie z rur lub z "nowej" turbiny.
Witam Jak ciepły czy zimny,jak ciepły to może być czujnik temperatury silnika ,sonda lambda.Prędzej czujnik ,silnik wtedy dostaje taką dawkę jak na ssaniu.Gdy sąda może chdzić ale więcej pali.Od kiedy taki problem ,czy palą się jakieś kontrolki.
Ssący 0,2 Wydech 0,4
Czy to że mam uszkodzoną pompę próżniową może mieć wpływ na to, że nie mogę uruchomić silnika? To że Vacum jest popsuta wywnioskowałem po tym: Pompa chodzi dziwnie lekko, że można normalnie kółko przekręcić ręką, a jak pompę (trzymając w ręku) przewrócę "do góry nogami" to coś jak by ją blokowało i praktycznie nie idzie jej przekręcić ręką. Jak kręcę...
witam kolego a sprawdzałeś już wtryskiwacze? albo podpinałeś go gdzieś do kompa jak ze sterowaniem wtrysków albo czy są w ecu zapamietane jakieś usterki silnika??? Dodano po 2 ewentualnie sprawdz jeszcze w jakim stanie jest kolektor ssący czy nie jest peknięty albo rozszczelniony może dostawać lewego powietrza
Dopiero teraz przyjrzałem się zdjęciu które załączyłeś i w oknie widać że widzi obroty silnika i nawet ilość dawki jaki wstrzykuje wtryskiwacz ! Nie znam tego programu możliwe że pokazuje jakieś bzdury! Zaglądałeś do EGR lub kolektora ssącego może jest całkiem zakitowany i nie dostaje powietrza?
Ustaw 1-jeden i 2-rugi wałek rozrządu tak jak na schemacie ,masz z tym że wcięcie jedno i drugie tam gdzie wkładasz blokadę muszą się zgrywać z linią łączenia pokrywy zaworów z głowicą, przyjrzyj się dokładnie na rysunku. wał ustawiasz na blokadę i miejsce na klin koła zębatego wału korbowego patrzy w górę pozakładaj koła zębate przyłap je na śruby...
Z tą nierówną pracą silnika okazało się, że ojciec zmniejszył szczelinę na świecach do 0,45mm :D I po prostu nie spalał całej benzyny. Ustawiłem na 0,9 i jest ok, ale wciąż nie rozwiązałem problemu z odpalaniem na ciepłym silniku. Źle pali jak jest dobrze zagrzany i jak jest ledwo ciepły. Pali dobrze jak temperatura jest ok 40-50, ale to też nie zawsze....
Mam do wymiany czujnik temperatury płynu chłodzącego w renault laguna II 1,9dci 74kw...silnik bardzo długo chodzi na ssaniu i wyłącza ssanie dopiero przy pełnym nagrzaniu silnika...a temperatura silnika dochodzi do 80 stopni a nie do 90 stopni. Komputer przy teście zegarów wyrzucił mi ten błąd na ekranie... Termostat był wymieniany kilka miesiecy temu...
Zawór jest zamknięty, ale przez zatkany katalizator ciśnienie spalin podnosi grzybek zaworu. Ciężko by było, raczej nie realne przy sprawnym zaworze, chyba że tam sterowanie prądem zamyka a odwracając polaryzacje otwiera ale z tym się nie spotkałem. Jak byś miał kat zapchany nie dmuchało by z wydechu, nawet przy zatkanych dpfach, nie spotkałem się...
Witam! Mam problem z Laguną II 1.8/16v (F4P), silnik nie schodzi z obrotów, po odpaleniu wchodzi na 1400obr z czasem gdy się nagrzeje schodzi do 1000obr, gdy dodam gazu do 4000obrotów i puszę pedał gazu to schodzi do 1500obr. Pod czas jazdy wchodzi dobrze na obroty silnik jest dynamiczny dobrze ciągnie, przy zmianie biegów obroty spadają do 1500. Oczywiście...
Odłącz wtyczki: - od zaworu EGR - od elektrozaworu podciśnieniowego na kolektorze ssącym - czujnika temperatury silnika wyciągnij tą część wiązki i zaglądnij do środka.
Też sie nad tym zastanawiałem ale sprzedawca z serwisu nagaz24 powiedział że tak sobie nie mogę zamienić parownika jeśli mam ig1 Turbo bo że niby zmianą parownika moge sterownik od gazu uszkodzić. Troszkę mi się tu wierzyć nie chce ale biorę to pod uwagę. I dlatego wolę zapytać.I jeszcze mam pytanie gdzie powinien być wpięty przewód o podcisnienia od...
Na świecach jest biały nalot , felgi sie nie grzeją co jedynie założyłem felgi 15 a oponki 65/195, filtr powietrza czysty . Tak samo podejrzewam ssanie albo sonda juz nie domagaizle informacje wysyła ale niby na kompie u diagnosty zaden błąd nie wyskoczył ,od czego mam zacząć?? Dodano po 1 ciśnienie w kołach wynośi 2,2 bara.zauważyłem ze nieraz jak...
Sprawdzę to dzisiaj, nie mam termometru co prawda ale, ale zwinę na chwilę z piekarnika:). Sprawdzę też czy rośnie ciśnienie na wężu podczas zwiększania o obrotów, bo szperam po różnych forach i to też gdzieś wyczytałem że jak wąż robi się twardy to pompa pracuje ( co prawda też wyczytałem że to objaw uszkodzonej głowicy...) Dziękuję za zainteresowanie...
Witaj ponownie :cry: Była nie była pompa paliwowa, temat przerabiany wielokrotnie. Na odległość porady :D Znalazłeś winowajce i nie mów, że nie usunąłeś usterki. :D Żartuje, przepraszam. Nie sprawdziłeś zasilania na kostce a szkoda, bo widzisz jest taki problem :D że to nie tedy ma wracać paliwo i nie jest dziwne, że nie mogłeś wdmuchnąć powietrza,...
Witam. Mam następujący problem; w aucie wymieniłem turbinę na regenerowaną przy tym wyczyściłem kolektor ssący, egr, miskę olejową oraz interculer i założyłem nową odme i wymieniłem olej na elf 10w40+filtry. Po 3000 kilometrów zauważyłem że auto zaczęło kopcić przy dodawaniu gazu i ubywa mi olej, zauważyłem że przewód dolotowy od filtra jest mokry z...
Szanowni Panowie Wirnik musi się na czym obracać, w tym przypadku są to łożyska które po czymś się kręcą.Turbina ma bardzo wysokie obroty,więc logiczne,że będą się szybko zużywać jeżeli nie będzie dostatecznego smarowania,a brak zniszczy je,a tym bardziej nie wymieniany olej okresowo.Kiedy wyłączyłem silinik, to było słychać łożyska.Zazwyczaj z doświadczenia...
Witam, posiadam duży problem z Moja Laguna 2 z silnikiem 1.6 16V zasilany benzyna jak i gazem, z Autem nie miałem żadnych problemów wcześniej jeśli chodzi o silnik, jednak około 7 dni temu, jadąc spokojnie poczułem jak by samochód stracił trochę mocy, ponieważ pod górkę jakąkolwiek nie chciał przyśpieszać, i to nie zależnie od biegu, a na prostej jak...
Silnik 1.8 8V? Jeżeli tak to zajrzyj do zaworów. Luz reguluje się za pomocą płytek zaworowych. Kupujesz cieńsze płytki bądź szlifujesz stare. Obstawiam na podparte zawory bądź na za mały luz zaworowy. Jak dobrze pamiętam 0,2 mm ssący, 0,4 mm wydechowy. Płytki zaworowe wyjmiesz bez ruszania wałka rozrządu
Krzywka do góry. SSący 0,2, wydech 0,4
A wiesz czemu jak jest lubra na zaworze to go nie pali ? Wiec szkody to mało sensownie dawkowana ale nie pomoże na zawory wydechowe, jedynie na ssące i to nie na WOT i nie w turbo.
Witam, wczoraj odebrałem auto od mechanika po regulacji zaworów. Obecnie mam książkowe parametry, 0,4 zawory wydechowe i 0,2 zawory ssące. Silnik odzyskał trochę wigoru, trzyma obroty i stał się nieco cichszy. Równo pracuje, niestety problem nie zniknął jeżeli chodzi o pracę na LPG. Jak pracuje to pracuje ale jak mu się odwidzi to dalej szarpie tak...
Witam. Mam Lagune II 1.9 dci 120 km. Mam dziwny przypadek a mianowicie po wymianie przepływomierza przyszedł czas na test. Przejechałem się kawałek może z 500m a tu nagle zaświeciła się kontrolka świec. Dojechałem do domu otwieram maskę a tu ogień za kolektorem ssącym. Zanim dobiegłem żeby zgasić samochód on sam zdechł (tak jakby komputer odciął paliwo)....
Udało się bez większych problemów :-) tylko teraz kwesti tego że zawory ssące ladnie wchodzą a wydechowe siedzą sztywno i jeden jest delikatni doslownie milimetr niżej jest na to jakiś patent bo dopiero jutro dam rade zabrać sie i dostać do poziomu tłoków.
Wszystkie podciśnienia kolektora ssącego sprawdzone ?? Czy aby nie dostaję gdzieś lewe powietrze . Cewki, świece, sondy i przepływka do dokładnego zdiagnozowania.
Zrób mały prosty test. Odkręć przepływomierz albo zrzuć rurę z przepływki. Jedna osoba kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy ssie powietrze (wystarczy przyłożyć dłoń). Jeśli nie, odkręcaj EGRa i wyczyść bo się zablokował w pozycji otwartej. Miałem dokładnie taki przypadek w Traficu z tym samym silnikiem. PS. Gdzieś wyżej pisałeś, że mechanik obstawia...
Jeśli nierówna praca i brak mocy to wygląda że silnik nie pracuje na wszystkie cylindry, np z powodu uszkodzenia jednej z cewek zapłonowych, ale niekoniecznie. Czytałeś o nieszczelności na kolektorze ssącym, tez jest przyczyną nierównej pracy.
Mam podobny problem w renault laguna l 1.6 16v uszczelki kolektora ssącego wymienione ale zauważyłem że mam ukręcona jedną śrubę która trzyma kolektor do głowicy(ta środkowa) czy to może być przyczyna?
Sprawdź czy nie bierze lewego powietrza pod przepustnicą oraz pod kolektorem ssącym.
To kolektor ssący, ma tam otwór montażowo-pomiarowy- normalnie podciśnienie tam powinno być, jak go wyjmiesz na włączonym silniku to powinien się wkręcić na wyższe obroty. Tylko nie ułam.
To może masz nieszczelność na przewodach piowietrznych. Rura gdzieś pękła i na wolnych ssie lewe powietrze, a na wyższych ciśnienie z turbiny ucieka. Dodano po 3 To może masz nieszczelność na przewodach powietrza. Rura gdzieś pękła i na wolnych ssie lewe powietrze, a na wyższych ciśnienie z turbiny ucieka. Czarny dym na jałowym biegu to tak jakby przytkany...
Zostały wymienione 4 cewki i 4 świece. Na komputerze już nie pokazuje żadnych błędów, natomiast auto mi lekko szarpie i bardzo rzadko popuka w tłumik. Okazało się, że na świecach nie było dobrej odległości, zwiększyłem do 0.9. Pokazało mi duże ciśnienie atmosferyczne na komputerze - 102tys. Mechanik powiedział, że duże jest ciśnienie w kolektorze ssącym....
Może czujnik temperatury chłodziwa nie widzi że ciecz jest zimna i nie "włącza ssania". Sprawdź również ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej oczywiście po nocy z tym że przyrząd załóż dzień wcześniej odpowietrz go i zostaw na noc aby rano był gotowy do użycia.
Co ta klima chłodzi ? Temp wew. 33 a zewn 14 stopni. Chociaż z drugiej strony to klima raczej jest zbyt sprawna skoro wewnątrz masz temperaturę -128 stopni (piąty scan). Co ty chcesz zejść poniżej zera bezwzględnego ? :D 8 bar na wysokim to nie rewelka, a ile na ssaniu ? Zobacz ile masz czynnika (przez odessanie) i w razie czego uzupełnij. Podaj LP...
Może coś ci wpadło do rury ssącej i silnik to zassał?? To auto powinno palić bez przepływki.
Witam, Pacjent to Megane II CC z 2002 roku, silnik 2.0 turbo benzyna 165KM. Objawy: na biegu jałowym czuć jak silnik lekko przebiera, z wydechu słychać charakterystyczne pierdnięcie jak przy niedopale, wibracje które znikają po dodaniu gazu. Przy normalnej jeździe nic nie czuć. Zjawisko jest bardziej odczuwalne przy nagrzanym silniku. Kontrolka MIL...
Witam serdecznie, Posiadam autko jakim jest Renault Laguna z 2001r i oraz silnikiem benzynowym 1.8. Mój problem rozpoczął się ok miesiąca temu. Auto zaczęło pokazywać błąd fuel injection system faulty oraz wchodzić na 2000 obrotów i nie reagować na gaz. Zazwyczaj po odpięciu akumulatora problem ustał na jakiś czas. Ostatnio problem się pogłębił. Po...
Witam!!! Bardzo proszę o pomoc. Samochód: Renault Laguna II 1 .9dci 120km 2002rok Co powinno być podłączone w tym miejscu na obrazku , bo w moim samochodzie jest wolne miejsce na wężyk i ssie tam powietrze. dziękuję i czekam na jakąś odpowiedź
Ja mam jeszcze dla walczących z wyciekiem na wałku z kołem zmiennych faz rozrządu maleńką nadzieję . Sam przed chwilą skończyłem tę walkę . A walka była ciężka . Przez parę dni po kilka razy dziennie rozbieranie rozrządu , zakładanie , odpalanie i tak w kółko przez parę dni . Oczywiście wymiana simmeringów , przesuwanie ich do przodu , do tyłu , odkręcanie...
Witam, mam problem z laguną II z 2001r. (benzyna+lpg). Zaczęło się od zaświecania się kontrolki świec i serwisu po rozgrzaniu silnika. Po wymianie świec, problem na jakiś czas zniknął. (Nie pamiętam dokładnie ile czasu minęło od tamtego momentu, może ok. 4miesięcy) Od jakichś dwóch miesięcy, staram się znowu rozwiązać ten problem. Jest prawie identyczny...