Witam. Po zgaszeniu silnika samochód kręci lecz nie odpala . Paliwo nie jest podawane na sekcje. Co może być przyczyną, elektronika czy uszkodzona została pompa paliwa lub zawiesiła się listwa ?
Renault Magnum DXI 440 falują obroty na biegu jałowym spalnie w normie moc tak samo. Czego szukać wymieniona pompka paliwowa. Falowanie występuje nie zawsze najczęściej po spuszczeniu powietrza przez APM
Witam wszystkich. Proszę o rozszyfrowanie kodu błędu w Magnumce DXI 480 z 2006 roku w automacie: EMS PID 094 07 008. Komunikat pojawia się tylko przy mocnym przyspieszaniu z ładunkiem, dodam że wcześniej miałem błąd układu paliwowego ale po wymianie filtrów wszystko wróciło do normy. Tym razem wymiana filtra paliwa i wyczyszczenie odstojnika nic nie...
MCB11 - moduł konwertera magistrali J1708 przeznaczony do Renault Magnum. Odczytuje informacje o Totalnym Zużyciu Paliwa :
Witam, proszę o pomoc w magnum 480 e-tech mam problem z rozruchem auta. Odpala po jakiś 2 minutach ciągłego kręcenia rozrusznikiem, pali awaria wtryskiwacza a po czasie naprawa b.pilna. Pompkę zasilającą sprawdziłem, sprężynki całe ale troszkę jest wytarta przy jednej zębatce.Zastanawiam się jak ten układ trzyma paliwo by się nie cofało bo nie znalazłem...
Witam Mam dosyć nietypowy problem z Webasto Typ Air Top 2000 S zamontowane w Renault Magnum. Webasto po lekkiej stłuczce przestało grzać. Objawy.. mocno kopci w wydech.. w przewodzie podającym powietrze jest ropa. Kilka razy zauważyłem świecącą diodę w potencjometrze. Miga 1 raz wolno i 5 szybko. ale nie za każdym razem. Często webasto po ustawieniu...
Witam, MID128, PID94, FMI7 mam problem z magnum 480 dxi 2012 rok. Po długim postoju około 2 miesiące, odpaliłem, pojechałem na wulkanizację koniem 50 kilometrów, po drodze dolałem 200 litrów paliwa, wróciłem na baze wszystko było ok samym koniem Następnego dnia zapiąłem naczepe 24 tony i chciałem jechac w trasę, ujechałem 5 km i wyskoczyła usterka zasilania...
Podłącze się do tematu. Pacjent ten sam. Robiony był silnik, założone nowe wtryski i latała jak nowa. po dwóch miesiącach osłabła, pali 45 litrów i odpala tak jakby była zapowietrzona. Po takim odpalaniu pojawia się błąd czujnika koła zamachowego, kable sprawdzone i tak czujnik wymieniony. Mierzone ciśnienie na wyjściu z filtrów od 2-4 bar i skacze...
Jeśli problem z mocą wystąpił bezpośrednio po naprawie to pytanie czy rozrząd został ustawiony prawidłowo (skoro wałek został wymieniony), poza tym jeśli chodzi o turbinę to nie znam konstrukcji tego silnika, ale czy przypadkiem turbina nie ma zmiennej geometrii jak to jest np. w cursor-ach 8 gdzie siłownik sterowany pneumatyczne elektrozaworem porusza...
Witam, mam problem z ciągnikiem Magnum. Paliwo nie dochodzi do silnika podas rozuchu (przy pracy startera główna pompa paliwowa nie zasila układu). Jeżeli już uda się uruchomić silnik domowymi sposobami to wszystko jest ok (gdy obroty wzrosną). Pytanie teraz takie... Czy przy pompie jest gdzieś zawór zwrotny, który elentualnie może puszczać paliwo?...
Witam. Mam problem z Renault Magnum 440 E-tech. Mianowicie brakuje jej mocy.Wymieniliśmy wtryski, pompowtryski, wymieniliśmy czujniki koła zamachowego i rozrządu, turbo sprężarka i czujnik turbiny wymieniony na nowy,układ paliwowy dostaje 4 bar na zasilaniu pompowtrysków, ciągle źle pracuje ostatnio wymieniliśmy 2 komputery na próbę. Dochodzi do 1300...
tak wiem o tym ale chcieliśmy również sprawdzić sterownik VECU czy pracuje poprawnie i trzeba było imoo zamienic niestety ciągle mało mocy, Pompowtryski i wtryski wymieniał nam servis i je kalibrował. Ciśnienie paliwa mierzę manometrem przykręcam do filtrów paliwa ma idealne ciśnienie jak nówka bo pompa wstępnego ciśnienia też nowa ma 3,8-4 bar na filtrach...
komputer powie Ci kolego jedynie jeśli monopompa będzie nieprawidłowo pracować . Wtrysków Ci nie sprawdzi , jedynie na stole . A sprawdzaliście smoki i układ paliwowy
MAM PROBLEM Z DXI 480 AUTO ŁADNIE ODPALA PO PRZEJECHANIU ILUS KILOMETRÓ POD CIĘZAREM ZAPALA SIĘ PRZEKREŚLONY WTRYSK I TRACI NA MOCY ,CIŚNIENIE PODCZAS PRACY OK 6 BAR PO ZAPALENIU KOMUNIKATU SPADA NA OK 1,5 BAR SPRAWDZONE ZAWORY KULKOW E W ZBIORNIKACH NOWE FILTRY PALIWA SERWISOWE , NOWA POMPKA PALIWA ,NOWY ZAWÓR PRZELEWOWY I NIC
Renault Magnum 430 MACK 97'. Witam wszystkich bardzo serdecznie. Wczoraj podczas rozkręcania wstępnej pompki paliwa wszystko ze środka wystrzeliło i teraz mam duży problem z poskładaniem tego w całość. Odkręciłem śrubę od strony pompy wtryskowej tam gdzie wkłada się trzpień popychacza. Części jakie są to sprężyna, dwie metalowe tulejki jedna od spodu...
Witam, ma problem z w/w autkiem mianowicie brak mocy, czasami kopci na jałowych obrotach na niebiesko biało. -wymienione końcówki wtrysków z przekładkami -wymieniona pompa wstępna zębata , najpierw na zamiennik a później na używana z drugiego sprawnego auta w którym ciśnienie na filtrach było 3.8 bar a po przełożeniu pokazuje ciśnienie 1 bar na filtrach,...
Witam, mam problem z Renault Magnum 480 DXI 2006r. po podpięciu texy pojawia się taki błąd: Stan na wyjściu blokady z kluczykiem (ZAP) MID91280: Centralka wtrysku, PPID:6, FMI (5): Prąd niski lub obwód otwarty, Count:1 Auto ma brak mocy, obroty wchodzą na max 2200 obr/min Długo kręci zanim odpali filtry paliwa wymienione, filtr powietrza również Spotkał...
Witam, mam problem z magnum 430 auto po zgaszeniu już nie odpaliło. Rozrusznik kręci lecz paliwo nie jest podawane na wtryski. Co może być przyczyną elektronika czy mogła zaciąć się listwa? Z góry dzięki za pomoc.
Może ktoś jest w posiadaniu schematu pompy wspomagania do dxi pompa nr 7420567060. To jest pompa starszego typu osobno pompa wspomagania i pompa paliwa. Mam ją na stole została rozkręcona przez inną osobę i teraz jest kilka opcji złożenia a brak schematu :( Ktoś może jest w posiadaniu takiego ? Jak wygląda w Magnum kwestia odpowietrzenia? zalewamy zbiorniczek?...
Witam, auto nioedawno kupione dosyć świeże bo z 2012 r. serwisowane z przebiegiem ok 220 t. km po pełnym przeglądzie i diagnostyce w serwisie Renault. Mówili że auto cacko wszystko ok, żadnych błędów. Jednak autko dużo pali w porównaniu z innymi Magnumkami które mam. Dla przykładu ostatnia trasa PL - GB ok 8 ton, powrót FR - PL ok 22 ton spalanie 33l/100km...
Witam. Problem z Renault Magnum DXI 2005 rok. Auto w trasie w Szwecji, nie chce jechać, traci moc. Jedzie od 15 do 40 km/h, nie ma siły a tylko 6 ton zładowane. Staje, gaśnie ale odpala normalnie za każdym razem. Na wyświetlaczu błąd "fuell suply fault" - z tego co wiem, to niskie ciśnienie paliwa. Nowa pompka paliwa i 1 pompo wtrysk, 1000 km było dobrze....
Jest to kontrolka informująca o obecności wody w filtrze paliwa. Po prawej stronie powinieneś mieć klawisz do spuszczania wody z filtra, na włączonym zapłonie włącz klawicz i czekaj . Ewentualnie w komputerze pokładowym masz opcje spuszczania wody z paliwa ( w zależności od wersji )
Proszę o pomoc. Posiadam Renault Magnum 480 e tech. Od dawna walczę z problemem dużego zużycia paliwa 44l/100. Silnik przerywa. Czy ktoś może mi coś podpowiedzieć ?
Witam. Mam problem, mianowicie: Przy starcie auta po długiej pauzie mam problem z uruchomieniem. Wygląda to tak jakby paliwo schodziło. Jeżeli mam pełne zbiorniki, nie ma tego problemu ale kiedy stan w zbiornikach jest w połowie pojawiają się wyżej opisane problemy. Ma ktoś pomysł jakie zawory mogą być odpowiedzialne za takie atrakcje?
U mnie skacze cisnienie. Zawor wymienilem ale UŻYWANY z Iveco o numerze f00r000754. Nadal to samo. A moze wtrysk jest uwalony i za duzo wraca paliwa? Czy ten zawor obiegu niskiego cisnienia tez moze byc uwalony? Czy to jest tylko zawor zwrotny czy spelnia tez inna funkcje? W srodku kulka chodzi gora dół w zaworku...
Witam Renault Magnum 2000r. 430KM MACK , przebieg ok. X600000km od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem samochodu, gdy jest zimne i temp. otoczenia poniżej 10'C odpala przyzwoicie, ale wystarczy ze pochodzi kilka minut i już nie odpala, wkręci cię na 400obr. i nie chce zaskoczyć więcej, pomaga wtedy tylko plak albo ściągnięcie czujnika temperatury...
Witam mam problem z Magnum 430 mack auto nagle zgasło i po sprawdzeniu układu paliwa okazuje się że do pompy głównej dochodzi paliwo ale nie podaje na wtryski co może być przyczyną ??
problem z zasilaniem paliwem. Auto nie gasnie nie słabnie. Jedzie normalnie. Może dawno nie wymieniałeś filtra paliwa i jest przytkany.Lub zawór obejściowy (jak go tam nazwać poprawnie) może otwierać się przy niskim ciśnieniu i pompa nie może wyrównać ciśnienia.Ewentualnie czujnik ciśnienia zaniża wartości.
Sprawdź jeśli masz możliwość, czy pompka zasila w paliwo i czy grzeje swieca żarowa, bo jesli się włącza dmuchawa, to sterownik powinien być sprawny. Pozdr.
Witam Mam dosyć irytujący problem z ogrzewaniem mojego autka. Męczę się już tym dobre 2 dni i nic nie mogę wykombinować. Chodzi o to że nie ma ciepłego nawiewu w kabinie mimo tego że nagrzewnica jest sprawna. Dodatkowo po włączeniu Webasto wodnego pompka robi obieg wody i ciepłe powietrze leci. Niestety tylko przez chwilę tak było. Teraz mimo tego że...
radio blaupunkt ale co ono ma do odpalenie dodam jeszcze że to rok 2001 przepraszam za pomyłkę zauważyłem że po kilkunastu przekręceniach stacyjką na zapłon ginie defekt i auto daje się uruchomić i odpala i działa poprawnie bez problemu i nie zgaśnie samo: po zgaszeniu po pewnym czasie(jakieś 10 s) kliknie przekaźnik r43 (jak się nie mylę to on daje...
Co kolega masz na mysli cieszko odpala. Baterie nie daja rady czy zapowietszony uklad paliwowy
Cos by sie pomyslalo.A jak wiercisz do opilki wpadaja do zbiornika ? Bo tym samym dajesz nam robote. Nie, do wlewu daje odkurzacz stroną dmuchającą do zbiornika i opiłki z dziury na sondę paliwa lecą mu do oczu:D
W jednym tygodniu kierowca potrzebuje wiecej a w drugim mniej. Dodano po 3 A teraz na powaznie to jest a czuc roznice na mocy ? Paliwo to samo ?
Sprawdź pompe paliwa.
Sprawdź wykres oscyloskopowy pracy czujnika temperatury chłodziwa oraz komputerem parametry ciśnienia paliwa i doładowania w zależności od temperatury silnika
mam problem z etech 440 przestał zapalac pierwsze objawy zaczely sie od długiego krecenia jakby sie zapowietrzał pompowanie pompka mechaniczna pomagało mu zapalic teraz juz nawet na samostart nie zagada mimo iz paliwo przelane prosze o pomoc
Witam.chciałem sie zapytać do czego służy w renault magnum śruba na klucz imbusowy która znajduje sie po lewej stronie ramy na wysokosci tak jak konczy sie zbiornik paliwa.ona jest w ramie a od wewnętrznej strony odchodzi od niej wąż od powietrza.jest skontrowana nakretka.Pozdrawiam
Gość zapytał jak odpowietrzyć układ paliwowy a wy macie pretekst do kłótni może lepiej sie wogle nie odzywac !
Cześć. Sprawdź instalacje pod sterownikiem silnika. Trudny temat. Dobrze obejrzeć przebiegi czujników oscyloskopem. Może być coś z rozrządem. Może być też słabe ciśnienie paliwa przy rozruchu. Trzeba by zmierzyć manometrem.
Widać zacieki na kolektorze czyli ciekną... ale czy to może mieć wpływ na takie objawy ? Poprzedni właściciel robił wtryski i nie wymienił przewodów wysokiego ciśnienia które się zagniotły (ułożyły) do starych wtrysków stąd nieszczelności. Wycieki nie są jakieś duże. Pytanie tylko czy to może mieć wpływ na to ze paliwo się cofa z układu ? Poza rurkami...
Witam Mam problem w Renault Magnum DXI 480 2005r. Początkowo pojawiał się tylko komunikat o wtrysku. Po czyszczeniu smoków samochód zaczął się zapowietrzać a po zaświeceniu się kontrolki wtrysku samochód przechodzi w tryb awaryjny i traci moc. Smoki założone są prawidłowo. Wszystkie pompo wtryski zostały sprawdzone, założono nowe końcówki oraz tulejki...
A nie napisałem Ci jak było?? Alternator może dać napięcie pewno ok 50 V, jeśli nie jest poskromiony regulatorem i sprawną baterią. :please: Po co to dochodzenie, następnym razem polecam wyposażyć auto w sprawne baterie, i zadbać o sprawne ładowanie- (paliwo nie jest tak ważne) aby nie szukać winnych i nie robić śledztwa, to zarabia pieniądze. Tutaj...
Dziekuje wszystkim za poswiecony czas. W zwiazku z tym ze pompew bede mogl wymienic lub zregenerowac dopiero po sezonie bede szukal dalej chociaz po Waszych wypowiedziach bedzie to raczej straya czasu. W dalszym ciagu wystepuje problem ostrego zapowietrzania i w zasadzie wszystkie elementy ukladu paliwowego zostaly wymienione na nowe wlacznie z czujnikiem...
Mack 430 1997 rok. Zapomnialem podac najwazniejszej informacji...... Dodano po 8 Poszukuje też informacji na temat budowy pompki paliwa wstepnej. Odkrecilem srube od strony pompy wtryskowej i wszystko ze srodki wystrzelilo. Problem jest ze zlozeniem w prawidlowy sposob....
Witam wszystkich nie wiem czy temat był( ja nie mogę znaleźć)? Tak jak w temacie . Autko odpala normalnie, sprężarka elegancko bije powietrze na bańki, silnik się grzeje. Dajemy lekko gazu wszystko chodzi jak potrzeba. zostawiam auto na luzie idę na zewnątrz i nagle po 3-5 min pyk silnik gaśnie. Wsiadam odpalam ponownie chodzi, mija odpowiedni czas...
Kolejny problem mam z Magnum dxi euro 3 ,480 koni Zapali tylko wtedy gdy psiknie się plakiem. Filtry wymienione ,separator wymieniony , pompa paliwa wymieniona, smok wyczyszczony. Po odpaleniu za pomocą plaka po 5 min już nie odpali nawet jak podpompuję pompką ręczną. Wymieniłem wczoraj pompkę paliwową i jest lepiej chyba pali po 15 min po 5 obrotach...
Proszę o pomoc. Posiadam Renault Magnum 440 e tech. Od dawna walczę z problemem dużego zużycia paliwa. Czy wadliwy sterownik silnika może być przyczyną dużego spalania i braku mocy?
Oczekujesz aż ktoś z forum sprawdzi ciśnienie paliwa przy rozruchu i zrobi podgląd parametrów czy jak?
czujnik ciśnienia paliwa i powietrza wymieniony
Ok dziękuję. Wtryski podobno regenerowane. Problem mechaniczny czyli wartości dawki paliwa poza tolerancją? Przeciek?
po 1 min powinien wyskoczyc piktogram idle shout down i auto gasnie. (Funkcja oszczędzania paliwa) jak dobrze pamietam parametr ALS w ems.
Sygnał zużycia czujnika przedniego prawego. Styk filtra paliwa- przerwa w obwodzie.
Witam problem tkwi w tym ze wymienili pierscienie na tlokach tuleje 55tysiecy km przejechane dali nowe pierscienie i auto niema wogule mocy 14tysiecy km zrobilem I dalej mocy niema przed rozebraniem moc taka ze os odrywala sie od ziemi i puscilo po 55tysiacach km pasta puscila zrobili to I koniec z Moca wtryski sprawdzalem ok pompy ok czujnik kollektora...
Po długiej nieobecności witam wszystkich zainteresowanych tematem. Renata co prawda jest już w innych rękach,ale co do przyczyny awarii mogę powiedzieć jedno-pompki pld!! Nie wierzcie w zapewnienia że można je zregenerować,moim zdaniem jeśli ktoś nie chce wydać sporej gotówki na nowe pompki (umówmy się e-techy to samochody już leciwe,czasami koszt pompek...
Ok domyślamy się że błąd którego dotyczy temat zmienił status na nieaktywny. A co do mocy może więcej szczegółów ??? Sprawdzone ciśnienia paliwa, doładowania itp?
Ale jak by obsady poszły to paliwo było by w oleju a nie olej w płynie
Nie mam przed sobą rozpiski ale tak z pamięci wydaje mi się że jest to błąd związany z niskim ciśnieniem zasilania paliwa. Ciśnienie zasilania na biegu jałowym powinno wynosić 3,2-3,5 bar. Do sprawdzenia drożność smoka, przewody paliwowe oraz filtry. Temperatury teraz niskie więc może i paliwo słabej jakości. Pzdr
W końcu nie wiem czy w twoim ogrzewaniu jest taki sterownik jak przedstawiłeś na zdjęciu czy też nowszy. W Renault jest wersja S lub ST ('11 '12 rok, i niektóre wcześniejsze wersje). Regulator, jak i okablowanie jest dedykowane Renault. Sprawdź pompkę paliwa i przewody do niej (413 i 414). Mają być "przelotowe" aż do samego agregatu grzewczego, rezystancja...
Wydaje mi się że twoje rozumowanie jest cos nie tak. Nic mi nie wiadomo aby pojazd sugerował się ciężarem ładunku dodając lub ujmując mocy na tej podstawie. Raczej masz problem z doładowaniem. Możliwe że masz nieszczelność za turbiną i doładowanie jest mniejsze niewystarczające. Można tłumaczyć takie zachowanie w ten sposób że wyniku obciążenia silnika...
Brak mocy? Zacznij od filtrów powietrza i paliwa oraz zrób regulację zaworów i pompowtryskiwaczy.
Wygląda na zasilanie paliwem, ale bez diagnozy to tylko wróżby i zaczyna się słowo "może". Może filtry, może smoki w zbiornikach (ale skoro podczas jazdy jest ok. to raczej odpadają), i takich "może" może być wiele. Należ podpiąć komputer ponieważ celowanie może dużo kosztować.
Witam W związku z tym, że posiadam mało wystarczającą dokumentacje do tego pojazdu szukam porady. Wiem, że silniki Volvo mają takie przypadłości i na forum był temat wiele razy poruszany, ale dotyczyło to silników większych z FH lub Magnum. Ja mam kłopot z DXI 11 Euro 3 bez VEB z EPG, niecałe 800.000 km przebiegu. Sprawdzone zostały luzy zaworowe i...
Wcześniej tak się nie zdarzało, czy nie zwracałeś na to uwagi? Na spalanie ma wpływ wiele czynników, choćby temperatura otoczenia, warunki jazdy (teren/miasto/trasa), częstotliwość odpalania, masa ładunku, jakość paliwa czy w końcu styl jazdy. Np. mój kombi 1,5 dCi, średnio zimą palił 5,0 - 5,5 l/100km. Wiosną - wraz ze wzrostem temp - pali coraz mniej...
Może to zbyt banalne, ale rozumiem że zdajesz sobie sprawę z różnicy napięcia? Piszesz że chcesz to włożyć do osobówki, a piec z Renault Magnum... Oczywiście, zdaję sobie sprawę z różnicy napięcia mam do tego odpowiedni zasilacz z 12 na 24v, a gdzie zostanie zamątowane? Tego jeszcze nie wiem takie są plany że w osobówce ale myślę też że może pódzie...