Pojeździj trochę, ja po czyszczeniu miałem to samo.Po jakiś 1000 km wszystko się ustabilizowało, też byłem w szoku jak po czyszczeniu zobaczyłem obroty.
Czyli wykręcić cały moduł do którego przymocowany jest silnik krokowy, to będzie to silnik i przepustnica, tak?? A co z wtyczką od silnika krokowego, bo gdy ją wyciągnę to od razu pojawią się błędy w komputerze i trzeba będzie go przeprogramować - jest jakaś metoda? A co do czyszczenia, to pryskać WD 40 i wycierać czy tylko spryskać i gdzie wewnątrz??...
Za mała wydajność pompy paliwa, zapchany wydech, brudny filtr paliwa, zużyty wałek rozrządu. To takie podstawy.
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
można myć w aucie, zastosować zmywacz do gazników i będzie dobrze,nie maa potrzeby demontażu
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
Witam! Co do cewek to w tym modelu dośc często padają cewki i ie ma reguły czy denso czy sagem. na news.triger.com.pl jest grupa pl.misc.samochody.renotech tam dowiesz sie durzo
Tyle co mogę pomóc Tobie, to wrzucam schematy elektryczne dla 2.0 16V. Mam nadzieję, że dzięki nimi dasz radę sprawdzić wiązkę - a jak wiadomo w Renault potrafi zrobić "kuku".
I jak kolego? Ustaliłeś coś?
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
Czytam ten post i widzę że dużo już sprawdziliście. Nurtuje mnie jedna rzecz , czy w tym pojaździe na pewno jest czujnik ciśnienia czy jeszcze zwykły mechaniczny presostat. Gdyby ciśnienie odczytywane przez komputer wtrysku było 0 Bar to klima by się nie włączyła, a podobno pracuje normalnie (sic!)( to poza konkursem) . Moja podpowiedź jest taka: zajechać...
Nie, czujnik podciśnienia!
Albo zaciął się silniczek krokowy.
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Witam, chciałem zapytac czy wie ktoś co mogło stać się w moim samochodzie. Sprawa wyglada następująco. Jechałem sobie wczoraj autostradą - wszystko super, żadnych problemów, aż w pewnym momencie z wnętrza samochodu zacząłem słyszeć dziwne dźwięki, trochę jak dźwięk motoru? tylko nie aż tak intensywny. Patrzę a tu dodając gazu prędkość cały czas spada,...
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Przyucz krokowca
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
...2000 tys obrotów To naprawdę zdecydowanie za dużo. ;-) Rzeczy wymienione: Dołożyłbym jeszcze bez kosztowe przeglądnięcie układu zapłonowego pod kątem wilgoci. W okresach przejściowych to może być zmora kierowcy. Rozgrzej dokładnie i osusz komorę silnika, a następnie zabezpiecz elementy środkiem przeciw wilgoci. Szczególną uwagę zwróć na przewody...
Witam jakie obroty powinny być na biegu jałowym. Kupiłem Renault megane 1.9dci miał 2500 po czyszczeniu interccolera filtrów wymieniłem turbo przepływomierz mam 4500 co można zrobić jeszcze. Dziękuję
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
co do benzyny to sonda lambda steruje mieszanka paliwa i w przypadku gdy jest uszkodzona może podnieść obroty silnika. A co do gazu jeśli nie trzyma obrotów to najprawdopodobniej padł parownik i zalecał bym jego wymianę
odłącz akumulator na jakiś czas (30 min.) i podłącz spowrotem
Więc masz winowajcę szarpania silnikiem. Sprawna świeca ma Ci palce poparzyć jak dotkniesz :)
sprawdz wtryski na przelew na kompie nie da sie tego dokładnie sprawdzic i jezeklui dobrze pamietam to trzeba je wkodowac lub sa nie takie jak trzeba
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
A więc winą była uszczelka pod przepustnicą która stwardniała i zaczęła puszczać powietrze :D Problemy jak już wcześniej pisałem zaczęły się od obrotów ( dwa górne zdjęcia). Po wymianie uszczelki (dolne zdjęcie)
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
Megana 1.6 rocznik 1996 benzyna. Oczekuję na informację od kogoś kto miał podobny problem a nie ogólne uwagi. Podejrzewam jeden z czujników lub element wykonawczy. Zastanawia wyrazny wpływ temperatury na objawy. Gdy jest ciepło problem z brakiem obrotów na luzie znika.
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
Samochód: 1999r. 1,4 16V na pełnym wtrysku Silnik, gdy jest zimny, po uruchomieniu ma bardzo nierówne obroty. Występują takie skokowe zmiany obrotów - regularne zwiększenie obrotów po którym następuje powrót do normalnych. Sytuacja ta występuje do czasu, gdy silnik się nagrzeje. Problem się nasila, gdy jest zima a ustępuje gdy jest lato. Ten sam problem...
Witam.Mam małe pytanie. Posiadam renault megane 1.6 i falują mi obroty. Jak można to naprawić. Czy to może być od przepustnicy. Pozdrawiam.
A BDX68B to tranzystor. Jego dane masz tu: http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/se... Kupić można w sklepach wysyłkowych.
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
Powiedzmy na 10 uruchomien 3 że spadkiem obrotów, nie ma znaczenia zimny czy ciepły.
Problemem był źle zregenerowany alternator
To że pedał się cofnie ,nie znaczy źe zamyka przepustnicę. Lekkie uchylenie powoduje wzrost obrotów.
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Czy tylko podświetlania zegarów ? , a co z światłami ?, włączają się wentylatory na chłodnicy? Jakie jest wtedy napięcie? Czas trwania tego zjawiska.
Witam ! Mam pewein problem. Coś stuka mi miarowo z prawej strony samochodu i co ciekawe słychać to bardziej wyraźnie jak się siedzi w kabinie niż na zewnątrz. Stukanie nie pojawia sie od razu a po utrzymywaniu obrotów na poziomie powyżej 1500 obr/min przez pewien czas. Stukanie słychać nawet na postoju. Stukanie pojawiło się przy wysokich mrozach lae...
Najpierw sprawdź i napisz rezultat. I nie pisz PW, bo i tak nie odpowiem tam.
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
Witam ponownie, piszę późno bo nie miałem czasu wcześniej.. Sprawdziłem węże i wszystko wygląda ok, dla pewności wymieniłem wężyk do map sensora i nic nie pomogło. A po odpięciu wężyka od map sensora przy uruchomionym silniku auto zgasło. Ostatnio odpiął mi się taki grubszy wąż idący od silnika do filtra powietrza i auto lepiej pracuje lecz jeszcze...
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Nie napisałeś jaki silnik ale w ciemno obstawiam, że ssie lewe powietrze albo uszczelką po kolektorem dolotowym albo oringami na przepustnicy. Z czasem te oringi i uszczelka tracą swe właściwości i zamiast gumy robi się plastik. Niedawno przerabiałem to w swoim Scenicu RX4. Skoro listwa była Reg Fast to po co było zakładać inną, wymagającą kalibracji...
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
do jakich obrotów ci dochodzi. Ważne czy nie świeci się kontrolka jakiegoś błędu bo jest tak że w przypadku złapania błędu komputer blokuje wysokie obroty
Napotkałem ten sam problem, poznał ktoś rozwiązanie tej usterki ?
witam Witam znajomy mechanik wymieniał pasek rozrządu w silniku 1.6 w/w autka.Przyprowadzono mu w momencie gdy pekł pasek - ale: klinowy.Wymienił rozrząd , załozyl pasek klinowy, kobita wyjechała i za 20 min była z powrotem, kontrolka usterki komputera sie pali, silnik lata na wolnych obrotach, przgasa i przyspiesz w kołko.Czy ktos zgrupowiczów miał...
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Witam Stało się to nagle czy stopniowo? Świeci się może kontrolka silnika? Jeżeli nagle to warto sprawdzić czy nie przeskoczył pasek rozrządu.
ma to jakiś wpływ na obroty biegu jałowego?
Widać obroty?
Pewnikiem musisz sprawdzic przełącznik reghulacji silnika i dowiesz sie wszystkiego z tego co pamiętam trafissz na kilka rezystorów .....
Sprawdź (i ew. przeczyść) regulator obrotów biegu jałowego .
Owszem, kat nak najbardziej może za to odpowiadać. wybij środek i zostaw samą puchę.
ale przy ruszaniu, czy w czasie jazdy na wysokich obrotach?
Przeczyść silniczek krokowy, on jest odpowiedzialny za obroty.
A mam jeszcze pytanko czy pompa vakum albo elektrozawór egr może odpowiadać za znaczny spadek mocy i falujące obroty ??
Zamelduj się na http://megane.com.pl/ , tam znajdziesz wszystko na ten temat łącznie z fotkami. Sam też tą pompkę rozbierałem i dedukowałem jak to działa. Problem sprowadza się do suwaka rozrządczego który kieruje płyn na tył lub do przodu (w zależności od kierunku obrotów silniczka). W tym suwaku jest wkładka gumowa, która czasem puchnie i blokuje...
Zaworek jest nowy, jak się ciągnie linkę gazu to to dopiero w połowie linki łapie obroty.
Jak podniesiesz obroty dmuchawy to sprężarka się wyłącza czy pracuje nadal ale temperatura parownika podnosi się?
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Normalne obroty to 620-650. Podsysa ci oringiem
a jaki masz silnik?
… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
Wiec mam dla ciebie chyba lekarstwo. Mam ten sam model i nad glowa masz infrared i immobilaiser tzn tam gdzie swiecisz swiatlo i kierujesz szyberdachem.Jesli masz szyberdach to jest tam taka uszczelka dookola szyby ktora po paru latach sie odksztalca i woda sie dostaje pod szybe a dalej na elektronike immobilasera mi przez to auto nie chcialo palic...
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Czyść przepustnicę
Witam czy to dzieje Ci się za każdym razem jak odpalasz i czy to na wolnych obrotach czy jak dodasz gazu też
witam, miałbym takie pytanie gdzie szukać czujnika temperatury silnika?, ponieważ w czasie odpalania auta wykręca mi się ono do 3000 obr/min i utrzymuje się tak przez około 2-3 min po czym wchcodzi na normalne obroty. Byłem z tym u elektryka który podłączył mi autko do komputera; wykazało ze ten czujnik zaniża mi temp. o 30 stopni C.
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
Węże sprawdzałem, ale myślę że gdyby było lewe powietrze to i z odłączonym krokowcem coś by się działo z obrotami ...a jest ok.
a zrób że diagnostykę
witam.mam problem z nadmuchem w renault megane classic. nadmuch dziala tylko na wolnych obrotach. gdzie szukac rozwiazania. wymienic plytke z pokretlami czy szukac gdzie indziej?
Mam problem z klimatyzacją w megane 2010 po włączeniu klimatyzacji wariują obroty a nawet po zejściu z obrotów silnik się wyłącza . Co może być przyczyną
Zanieczyszczona przepustnica.
Może tu coś znajdziesz. http://wwwzmitac.iinf.polsl.gliwice.pl/r... Pozdrawiam.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Dziękuje za pomoc samochód jeździ :)
Jest jakaś szansa na pomoc ?
obroty ma ustawione na 750 Jak? Jakie obroty widzi sterownik?
W starych renòwkach były dwa,tu jest jeden do wszystkiego.Zròb jakąś diagnostykę-ciśnienie paliwa,obroty- dowiedz się co ma a czego mu brakuje,że nie pali.
Błędy kasowałem KTS-em ( mam dostęp ) zaś jest to meganka 1996 1,6 litra nie pamiętam oznaczenia silnika Dodano po 10 Typ silnika K7M-703 przebieg 110000 km
Cisnienie paliwa to rzeczywiscie jest wspólny mianownik dla sondy ,mulenia sie,i reg obrotów.
Jutro to zrobie, dziekuje, sprobuje... A mozna go umyc benzyna?
Witam. Przeszukując internet na forum elektrody znalazłem pytanie o problem, który dotknął również moja megankę. Chodzi mianowicie o falowanie obrotów biegu jałowego. Problem pojawia się po rozgrzaniu silnika i wrzuceniu "luzu". Obroty pływają przez chwilę w zakresie ok. 400-800obr/min. i stabilizują się na 700 obr/min. Innych objawów nie ma. Moja meganka...
Weź elektryka na dzień i niech ci podłączy.
Skrzynia biegów DP0 puki nie jest rozgrzana pracuje w trybie hydraulicznym ( bez lock-up ). Jest to celowe działanie producenta skrzyni: poślizg biegów i wyższe obroty powodują szybsze rozgrzanie się skrzyni biegów.
Obroty powyżej 4000, kontrolka i tryb serwisowy, 2500 obrotów.
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Jak w przepustnicy było grzebane to trzeba zrobić adaptację.
tylko czasami przy niskich obrotach ciśnienie oleju zmierz
Jaki kod silnika
Dymi na wyższych obrotach.
skoro kolega tak mowi za pewne tak jest, wiec jak tam jest rozwiązane sterownie wolnymi obrotami? bo tam pewnie tkwi problme
Wykonaj pomiary - stan akumulatora i napięcie ładowania w zależności od obrotów.
renault megane czujnik obrotów renault megane falowanie obrotów wolnych obrotów renault megane
budowa słuchawek bluetooth tester szczelności sterownik lm339
jacuzzi bestway rezystancja wirnika agregatu
Listwa progowa do drzwi balkonowych Roto - jak znaleźć? Wymiana pękniętego ekranu w telewizorze Manta LED 32LHN89T