338- zawor turbiny Sprawdź schemat-czy dla dla tego megane 2 podłącz nowy przewód na 2 pin zawora turbiny i na MA M2 ECU Bosch (Mogę wysłać inny schemat) lub musisz zaktualizować ECU Bosch - Renault Clip reprog cd (został wcześniej usunięty niepoprawnie EGR FAP DTC)
Szarpnięcie to może być problem z zaworami.
...Auto: Renault Megane, silnik 1.6 8V K7M 90KM... ... Ustaw zawory na czwartym tłoku w pozycji gdy się "mijają" i reguluj luzy na zaworach na pierwszym cylindrze, nastepnie mijanka na drugim cylindrze i regulacja luzów na trzecim, mijanka na trzecim regulacja luzu na drugim i mijanka na pierwszym regulacja na czwartym... Pierwszy cylindej to cylinder...
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Przerwa gdzie? Cewka, potencjometr?
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Wątpię by to było osiągalne jako oddzielna część. Ale nie których i tak nie przekona. Nowy zawór z nowym oringiem ponad 400zł. Jest dostępny ,zamawiaj.
Podpisuję się pod tym co napisał Motronic- ludzie pamiętajcie o zaworach.
a jest mozliwośc że zawory są zaciasno ustawione ?
Kolego może zawory nie trzymają próba olejowa.
Ma oring uszczelniacz
Czy silnik 1,4 wtrysk punktowy renault megane ma zawory hydrauliczne czy mechaniczne. Dodano po 1 :?::
Wykręciłem świece i dwie były zalane olejem co to może oznaczać ? uszczelka pod zaworami ??
Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
kolego podpowiedz mi w którym miejscu jest umiejscowiony ten zawór
Które tłoki oraz jakie zawory wypalone?
zamykać zrobiony. ustawienie pompy i brak luzu na zaworach
Idź po szlałku od klapy wygaszacza i na drugim jego końcu znajdziesz zawór.
2 cewki nowe założyłem. Czujnik w bloku nie pamiętam jaki. Dodano po 3 A może zawór KZFR?
Nie prawda. Reguluj zawory
Dokładnie tak, przy tym przebiegu zdarzają się wypalone zawory w silnikach pracujących tylko na benzynie.
Witam gdy jest zimny silnik to mi kopci na niebiesko i nie chodzi równomiernie tylko skacze na obrotach czym to jest spowodowane? Moim zdanie to uszczelniacze na zaworach
Zależy czy koło czy zawór.
ciśnienie. Wypalony zawór.
Nadal proszę o wartość podciśnienia w dolocie na wolnych obrotach. To prosty pomiar a powie wiele o silniku. O zaworach też.
Niestety zero błędów na kompie diagnostycznym... Nic, auto chodzi nierówno, a błędów brak.
Reguluj zawory
I wtedy tłoki nie oprą się o zawory?
Zawory ustawione?
Jake napięcia pokazuje sonda? Reguluj zawory.
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
Ja nie ustawiałem, dałem mechanikowi wymienić bo chciałem aby wyregulował mi zawory.
Może być uszkodzona sama sprężarka lub. Zawór rozprężny,
Zawory regulował?
Nie pamiętam jak jest w 1.4, Tam nie ma klina. Zawory pokrzywiły się przy poprzedniej awarii rozrządu.
Co racja, to racja. Mechanicznie rozrząd musi być sprawny. Przyjąłem, że tak jest. Niech się autor wypowie, kiedy ustawiał/kontrolował luzy na zaworach. Pozdrawiam GREGOR
Anomalia...... Wiele to mówi..... Zawory wyreguluj.
WYmień zawór regulacji wydajności.
ciekawe rzeczy opowiadasz \ Co w tym dziwnego, na ssącym siedzi wariator jak w większości 16V Renault. Domex32 podał dobry trop, identycznie zachowuje się ośmiozaworówka(z mechanicznym luzem) z podpartymi zaworami przez źle zestrojoną gazownię.
a jakby miały klikać??? bo nic nie słyszę (zawory ustawione)
Jestem ciekaw jak wygląda kontrolka świec w samochodzie benzynowym. Ja też. Chyba chodzi o ,,Check Engine"? A przyczyna - zawieszony zawór ssacy na któryms cylindrze.(garczku :D ).
Kreci tez nie czysto jak by byl problem z cisnieniem w cylindrach co moze byc zwiazane wlasnie z luzami zaworowymi. Olej zmieniany ? Na jaki ? DObrze piszesz tak jakby podparło zawory.
Witam posiadam obecnie reno megan 1.4 8 zaworowy. Ostatnio robiłem mały remont wyciągnąłem silnik itd. i nie wiem ile zostawić luzu na zaworach?
Mierz ciśnienie i to najepiej na ciepłym silniku. Możliwe ze luz zaworowy za mały po nagrzaniu delikatnie podpiera zawory.
Reguluj zawory Sprawdź sondę
Silnik 82 konny Problem taki że jakstoje w miejscu silnik chodzi idealnie i na wolnych i jak przygazuje. Jednak jak jade to na każdym biegu powyżej 2500 obrotów zaczynają mocno grać zawory co to może być???
A co ma ogarnąć? I skąd wiesz, że to nie dti na pompie lucasa i zaworze kodowym?
sprawdzałem na tym co przerywa jest największe To może podaj te ciśnienia, bo największe może także oznaczać przycierający się zawór.
Sprawdz na wszelki wypadek luzy na zaworach 0,2 0,4 zimny silnik.
kolego głowicy nie plantowałem a zaworków nie regulowałem a jak dokręcałem to tłoki dałem do dołu żeby się minęły z zaworami
Jak sprawdzić zawór KZFR w Renault Megane 2 1.6 16V 110KM? Szukałem w necie i nie ma konkretnej informacji. Czy ma on latać w środku, jak ruszamy i ile ma się otwierać?
A nie doszło do kolizji tłoków z zaworami? Bo wtedy to głowicę wypadałoby zdjąć.
1. Sprawdź czy pali na wszystkie cylindry. 2. Sprawdź rozrząd. Zawory mogą "klekotać".
Czy jeżeli w tym samochodzie pęknie pasek rozrządu to zawory będą się wyginać ?
Zawory do wymiany i będzie latało , zawór 15zł szt.
No ze chyba nie masz dobrej kompresjji w tym samochodzie luz zawory sa niewyregulowane.
Witam samochód jak w temacie. Po odpaleniu często chodzi normalnie na obrotach po dodaniu gazu ciśnienie na szynie opada i kuleje zgłasza awarie silnika. Ktoś walczył? Atakować w zawór regulacyjny? Pozdrawiam
Kręci jakby nie było kompresji Tam niema kompresji. A zawory wyglądają tak.
Ja to bym sprawdził luzy zaworowe, ludzie zapominają, że w tych renówach zawory trzeba ustawiać.
Wypróbowałeś wariant z zakręceniem gazu na zaworze przy butli?
Jednak trzeba znaleźć przyczynę dlaczego jeden cylinder nie pracuje, bez względu czy jest to jedno czy wielopunkt. Nie żadne prototypy miały jednopunkt, tylko wszystkie, a różnica w mocy jest z innej przyczyny. Zaś co do tematu, to do sprawdzenia przewody WN oraz kompresja (zawory).
Tak, razem z kołami Na dniach samodzielnie wymieniłem elektrozawór kzfr Silnik ma "lepszy humor" Wymieniłem też przewód masowy silnika To wyeliminowało błąd akumulatora Pozostaje błąd pompy paliwa Na dniach będzie u mnie kolega z komputerem i sprawdzę to co kolega wyżej zaproponował - czyli ciśnienie paliwa Aczkolwiek objawy naprowadzają mnie na czujnik...
Pierwsze sprawdz zawór gaszenia na pompie czy kabel elekt. nie jest załamany,czy łączy(często tak się dzieje)wymień filtr pow.po lecie bo zakurzony i nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza.Stawiam na zawór gaszenia.
Przyczyną były luzy na zaworach, koszt naprawy 70zł, jednak niskie obroty pozostał.y
Na początek zmierz oporności grzałek obu sond. Potem trzeba przedzwonić kable między sterownikiem silnika a odbiornikami, a przede wszystkim tego plusa na wtryski, sondy, i zawór oparów.
ok Carisma będę próbował..... dam znać o efektach a na razie dzięki. Muszę najpierw sprawdzić elektrykę bo faktycznie nie pomyślałem o tym a powinienem od tego zacząć.... A co do oznaczeń DT czy TD to jest to samo ale Francuzi nie wiedzieć dlaczego stosują ten pierwszy sposób oznaczeń np dti dci..... ale to tak poza nawiasem. Pozdrawiam.
Najprawdopodobniej zawory,ale głowy nie daję.
Ja wymieniam pogięte zawory,docieram i jeżdżę.
Zatkany wydech lub problem z zaworami to przyczyny zbyt wysokiej kompresji. Pisząc o zawodach, mam na myśli cały układ rozrządu.
A zawory wyklepaliście już?
że presostat się przycina i gaz nie dochodzi do kompresora ? Presostat jedynie mierzy ciśnienie czynnika, i nie ma wpływu na jego obieg( nie licząc sterowania sprężarką). Nie znam tego auta, ale objawy przypominają zapchany osuszacz/filtr lub uszkodzoną dyszę rozprężną/zawór rozprężny.
Witam Panowie rozebrałem dziś silnik.2 tłoki są lekko przytarte 3 i 4 od strony rozrządu a na drugim są ślady odbitych zaworów.Skręciłem wałki do głowicy i sie okazuje że zawory są uchylone ale co najlepsze ciśnienie sprężania na wszystkich wynosi ok 15 bar.I dochodzę do wniosku że to wina oleju 15W40 ELF-a.Chyba jest za gęsty za to podstawia zawory.
Można jeszce sprawdzić ciśnienie w układzie paliwowym i regulator ciśneinia w instalacji paliwowej oraz szcelność instalacji paliwowej, zawory wtryskowe i uszczelki oraz wydetek paliwa w poszczególnych zaworach wtryskowych. Trzeba też spawdzić sondę lambda i podgrzewanie sondy lambda.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
chopie, pierwszy lepszy warsztat weznie 50 ale powie Ci co wywala sterownik, lepiej wydac 50 na diagnoze czy 100-150 na czujnik i moze sie uda, a uda sa dwa ;) a gdzie znajdowałby się ten zawór ?
To że tutaj pytasz nie oznacza że naprawa będzie tańsza. Uszkodzony wtrysk, zawór regulacji ciśnienia w pompie WC, uszkodzona pompa WC, uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa.
A ty kolego masz kopułkę i palec rozdzielacza czy dwie cewki,a na zaworach to chyba masz hydropopychacze który to rok i to na wtrysku czy gaźnik.
Ile km przejechałeś na gazie? Oprócz utraty mocy nie masz problemów z uzyskiwaniem większych prędkości? Regulacja luzu zaworów była? Przy gazie wydechowe "wypalają się" szybciej, zmniejsza się luz na zaworach. Z książkowych kilku dziesiątych milimetra zostaje kilka setnych. Zawór jest prawie podparty. Sprawdź ciśnienie sprężania i luz zaworów.
Jak na PB nie chodzi idealnie to na LPG będzie gasła, silniczek krokowy od PB dobrze naprawiłeś - tam masz dodatkowe styki od czujnika na końcu silniczka pokazujące czy przepustnica jest w położeniu jałowym ( jak to nie jest OK to będzie gasł). Tak samo sprawdzałeś zawory, też miałem taki przypadek w renault że gasł bo zawory były rozregulowane.
Cóż, nie znamy roku produkcji pojazdu ani nie widzimy jakie ewentualne spustoszenia się poczyniły - przede wszystkim w zaworach, prowadnicach, denkach tłoków itp. pozdrawiam f.
megan cupe 1,6 zwykła 8 zaworówka jakie powinna miec luzy na zaworach Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
witam. mam megane 1.6 8v 98 rok i problem jest taki ze kopci na niebiesko ale dopiero jak sie po kilku kilometrach rozgrzeje . jak jest zimny z rana nie kopci. oleju ubywa tak pol litra na 1000 km, czy wina beda gumnki na zaworach czy pierscienie, cisnienie sprezania ma tak ok 8-10 atm,
Witam Mam Renault Megane 1.6 na 8 zaworach. Założyłem 2 miesiące temu do niej gaz ( wtrysk gazu ) ze sterownikiem AGIS. Zaczynam jednak żałować tego posunięcia. Instalacja mimo kilku wizyt u gazownika nie działa poprawnie. Po pierwsze na wolnych obrotach co jakiś czas występują drgawki silnika (spadek obrotów do 300 obr i powrót na 750, zdarza mu się...
Wreszcie znalazłem czas na naprawę Reni. Poszła do mechanika. Tam wymienili jej pompę paliwa, wyregulowali zawory i wymienili olej. Okazało się że dwa wydechowe zawory były podparte i z tego powodu od czasu do czasu jeden garnek nie palił. Teraz wszystko OK. przejechałem trasę około 500km i wygląda dobrze. mechanik mówił,że jak jest gaz to co 20-30tkm...
pasek rozrzadu przeskoczyl o trzy zeby i trzeba bylo zwalac glowice, ale nic sie nie pogielo na zaworach:) nastepnie na nowo ustawic rozrzad, wyregulowac zawory bo robione byly uszczelniacze i poskladac da kupy wszystko.teraz auto chodzi bez problemu:)
Tak mechanik to robił co się zna. Chyba tak bo błędu nie wywala czujnik. Dodano po 4 Zawór nie pomógł szukałem czujnika wału ale nie znalazłem
Próżnia się nie utrzyma, po odpięciu pompy będzie wciągać powietrze przez zawory schradera w portach serwisowych.
Czy tylko mi się wydaje że te wałki nie są jako monolit, odkuwka/odlew? Bo jeśli krzywki są w jakiś sposób wprasowane na wałek i uszkodzenia są na tych samych cylindrach to może silnik miał przygodę z zerwanym paskiem i tłoki spotkały się z zaworami. Wtedy krzywka mogła być poddana ponadnormatywnym obciążeniom i mogła pęknąć.
Piszesz że jest 2-gi zawór zwrotny przed przelewami, czyli poprzedni właściciel już coś kombinował bo powinien być tylko 1 w gruszce. odepnij ten przed przelewami i sprawdź czy coś z przelewów będzie wracać, jeśli będzie to masz od zaworu do baku do sprawdzenia, jeśli nie będzie to nie trzyma ani zawór ani gruszka
Kolego na elektrodzie powinny być skany książki dot napraw megane. Kiedyś na pewno wrzucałem skan układu elektrycznego. Jak coś to jutro zamieszczę w jakiej kolejności masz ustawić zawory. Do tego czasu....poszukaj szczelinomierza.
Megane 3 2.0T benzyna i LPG. To samo na obu paliwach. Im dłużej się jedzie to jest gorzej. Na początku s miarę ok. Potem coraz częściej błąd na desce. Aż w końcu po godzinie jazdy już ciężko jechać bo szarpie przy dodaniu gazu. Sypie błędami df011 i df1012 w ECU oraz df324 w ABS. W tym momencie sonda zaczyna pokazywać około 0.1v i korekty krótkie lecą...
Na początek wykręć świece i zmierz sprężanie. Możesz mieć krzywy zawór, który się oberwie po czasie.
Tak jak pisze Motronic , zawór oparów paliwa z baku , tłumaczony nieprawidłowo "kanister".
Reguluj zawory i pomierz czujnik temperatury do ECU.
olej jest to 10W40 chyba ale nie jestem pewien, ale czy w tym modelu reguluje sie zawory ????to jest nr. silnika E7J
W ciemności sprawdzałem czy nie ma "dyskoteki" Czy czujnik halla i zawory reagowały by mocno na wilgoć ??
ale póki z autem nie dzieje się nic złego to nie ma chyba co drążyć Chyba że zawory zdążą się wypalić...sprawdzałeś?
Sprawdzić gdzie jest nieszczelność ewentualnie założyć zawór zwrotna na zasilanie pompy.
Wykonaj trzy operacje - : - na pompie CR są dwie wtyczki zdejmij obie i potraktuj kontakt spreyem : - kup na stacji płyn STP do czyszczenia układów diesla i zalej wedłu instrukcji : - daj znać po zrobieniu około 500km P.S . miałem to samo i któraś z tych czynności pomogła a problem leży w utracie styku na regulatorze przepływu i braku możliowści sterownia...
renault megane scenic zawora megane zawora zawora megane
kleić wikol montaż szafy instrukcja kodowania
pomiary oscyloskopem okiem praktyka arduino zegar
Reset systemów po wyjęciu akumulatora - bagażnik i szyba nie działają Spadek prędkości internetu w zależności od pory dnia